POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [11.02.2017, 12:13:57] • Świnoujście

Radni podzieleni w sprawie budowy terminalu kontenerowego

Radni podzieleni w sprawie budowy terminalu kontenerowego

fot. Sławomir Ryfczyński

Aby przekonać radnych Świnoujścia do przyjęcia uchwały w sprawie oświadczenia dotyczącego opracowania koncepcji techniczno-programowej „Budowa Terminalu Kontenerowego w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu na XXXII sesji Rady Miasta, z własnej inicjatywy pojawił się Marek Trojnar – dyrektor Biura ds. Rozwoju Portów Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. Jednak, ani jego wyjaśnienia ani wystąpienie zwolenników inwestycji, w tym przewodniczącej Rady Miasta nie przekonało radnych do przyjęcia uchwały.

Radni nie chcieli zgodzić się na podjęcie uchwały nie znając szczegółów planowanej inwestycji. Dopytywali o nie przedstawiciela portu. Z nieoficjalnych rozmów z przedstawicielami opozycji wiemy, że wielu z nich było oburzonych, że podstawia im się do zatwierdzenia tak ważną dla miasta uchwałę, o której nic wcześniej nie wiedzą, a wnioskodawcy z klubu SLD nie przeprowadzili żadnych rozmów z pozostałymi klubami.

- ”Dlaczego nie mieliśmy szansy wcześniejszej dyskusji i zapoznania się w tym projektem, tylko podstawia nam się – bez żadnych konsultacji - do zatwierdzenia coś co może mieć kardynalne skutki dla miasta ?!? – pytali radni i w efekcie nie zgodzili się na zatwierdzenie dokumentu.

Radni podzieleni w sprawie budowy terminalu kontenerowego

fot. Sławomir Ryfczyński

Poprosiliśmy również o komentarz Radnego Sławomira Nowickiego:
- Klub Radnych Grupa Morska głosując przeciwko uchwale zgłoszonej przez SLD nie głosował za budową Terminala kontenerowego, a jedynie nie chciał ograniczać listy spraw niezbędnych do przeanalizowania w opracowywanej przez ZMPSiŚ koncepcji. Uchwała w kształcie przedstawionym na Sesji była jedynie populistyczną zagrywką nie wnoszącą nic nowego do sprawy. Tak jak było wcześniej uzgodnione oczekujemy od ZMPSiŚ, pełnej informacji przedstawionej Radzie jak i Mieszkańcom, gdyż finalnie to oni zdecydują w Referendum, czy ten terminal powstanie. Klub Radnych Grupa Morska uszanuje wynik referendum i zagłosuje zgodnie z wolą mieszkańców.

Radni podzieleni w sprawie budowy terminalu kontenerowego

fot. Sławomir Ryfczyński

Natomiast Radny Kamil Janta-Lipiński skomentował całe wydarzenie następująco:
- Dyskusji na temat portu kontenerowego towarzyszyło zbyt wiele emocji. Jestem zwolennikiem Budowy Portu Kontenerowego w Świnoujściu, jednak w tym momencie nie widzę sensu kolejny raz apelować o przedstawienie dokumentów przez Zarząd Portów Szczecin-Świnoujście. Uważam, że przed podjęciem decyzji o budowie powinny odbyć się szerokie konsultacje społeczne, włącznie z referendum, którego wynik w pełni uszanuję. Warto również w tej sprawie zachować zdrowy rozsądek i oprzeć się w odpowiednim czasie na opracowaniach przedstawianych przez Urząd Miasta Świnoujście jak i Zarząd Portów.

Radni podzieleni w sprawie budowy terminalu kontenerowego

fot. Sławomir Ryfczyński

Jak całą tę sprawę komentuje Przewodnicząca Rady Miasta, Joanna Agatowska?
- Nie mieliśmy obowiązku zapraszać przedstawicieli Zarządów Morskich Portów. Nasze oświadczenie miało na celu uzyskanie informacji, jak ten port kontenerowy będzie oddziaływał na miasto, jakie będą uwarunkowania środowiskowe w związku z tą inwestycją. My w przedostatnim akapicie oświadczenia napisaliśmy, że Rada Miasta oczekuje wspólnego z prezydentem wypracowania stanowiska w tej sprawie. Ci, którzy zagłosowali przeciwko temu oświadczeniu są za tym, żeby terminal kontenerowy powstał bezkrytycznie. Jak widać radni, nie poczuwają się do tego, aby walczyć o to miasto i podejmować takie decyzje. Chcielibyśmy, aby te dokumenty, które zostałyby przez kilka miesięcy wytworzone byłyby w referendum przedstawione, abyśmy mieli z czym wyjść do mieszkańców. Niech ludzie w głosowaniu po prostu rozstrzygną tę sprawę. SLD jest przeciwne budowie terminala kontenerowego w Świnoujściu - mówi Joanna Agatowska.

W tej sprawie głosowano imiennie. Oto jak głosowali poszczególni radni za przyjęciem uchwały:
Agatowska Joanna - za
Bartkowiak Stanisław– za
Bohdziewicz Alicja – przeciw
Borowski Jan - przeciw
Buczyński Waldemar - za
Gawroński Robert - za
Góreczny Wiesław - przeciw
Jabłońska Elżbieta - przeciw
Janta – Lipiński Kamil – przeciw
Merchelski Zdzisław - przeciw
Mrozek Andrzej - przeciw
Niewiarowski Marek - za
Nowicki Kazimierz - za
Nowicki Sławomir - przeciw
Olszar Sebastian - przeciw
Staszyński Andrzej – wstrzymał się
Szpytko Krzysztof - za
Śliwiński Dariusz - przeciw
Teterycz Ryszard - za
Włodarczyk Jarosław - za

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 98, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-98 z 98

Gość • Wtorek [14.02.2017, 14:33:59] • [IP: 93.94.191.**]

Ludzie ilu mieszkańców naszego miasta pracuje w gazoporcie. No niech mi ktoś powie. Minimum miało być około 100 osób tak mówił jaś. i co pracuje około 10 osób w tym licząc ochronę.

Gość • Poniedziałek [13.02.2017, 02:06:25] • [IP: 80.245.179.***]

Gierki SLD że to niby zatroskani. ...tfu

Gość • Niedziela [12.02.2017, 22:07:17] • [IP: 93.144.177.**]

Precz z SLD rozliczymy was przy wyborach oszuści

Gość • Niedziela [12.02.2017, 19:39:49] • [IP: 62.69.254.**]

trzeba sie odloczyc od uznamu nie benda kasy robic sobie na warszowie i starym niemca chodniczki budowac ja bede kandydował na prezydenta trzeba starego * żmurkiewicza odstawic od koryta a nie robi wysypiko da *

Gość • Niedziela [12.02.2017, 17:31:24] • [IP: 31.0.69.***]

A w jaką politykę i dla kogo grają ci co popierają port kontenerowy.Nie widzisz że Azjaci chcą tu zrobić swoje kontenerowe zaplecze i naszym kosztem zarabiać kasę.

Gość • Niedziela [12.02.2017, 17:19:04] • [IP: 184.168.27.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [12.02.2017, 17:14:52] • [IP: 77.114.157.**]

Przecież tym terminalem Agatowska perfidnie gra o zdobycie elektoratu. Czy wy tego nie widzicie że to stary populistyczny sposób marketingu politycznego. A gdzie interes miasta i jego mieszkańców?

Gość • Niedziela [12.02.2017, 16:58:50] • [IP: 31.0.40.**]

229 właśnie dlatego że mamy dosyć inwestycji szkodzących ludziom i środowisku jesteśmy przeciwni budowie terminala kontenerowego.

Gość • Niedziela [12.02.2017, 16:49:36] • [IP: 62.69.231.***]

AGENDA 21 • Niedziela [12.02.2017, 16:13:26] • [IP: 62.69.229.**]---- chyba na bezludnej wyspie a i wtedy nie ma pewności, czy dałby radę :)

Gość • Niedziela [12.02.2017, 16:47:17] • [IP: 89.229.235.***]

Apeluję do pisowców. Nie piszcie bzdur, że terminal kontenerowy to sama cisza i rozkosz. Tak samo mówili starzy komuniści budujac np Nową Hutę. Każdy terminal, nawet przeładunku bamboszy hałasuje, smrodzi, zanieczyszcza środowisko. Kontenery same nie wyładowują się ze statku, same też nie prze mieszczają się po terminalu i same z niego nie odlatują. jeśli są w Trójmieście wielkie terminale i zniszczone plaże to u nas powinno być odwrotnit. Piękne plaże i małe terminale. To jest jedna Polska. Pisowska wojna z Trójmiastem nie ma nic wspólnego z racją stanu a niszczy kraj. Niszczy to co powinno pozostać dla naszych dzieci i wnuków.

AGENDA 21 • Niedziela [12.02.2017, 16:13:26] • [IP: 62.69.229.**]

BRAWO KAMIL ! KAMIL NA PREZYDENTA ! HAŁAS OD TERMINALA KONTENEROWEGO JEST MINIMALNY BO PRACUJE NA PODOBNYM I NIC TAKIEGO STRASZNEGO TAM NIE MA NIE HISTERYZUJ (Gość • Niedziela [12.02.2017, 14:57:53] • [IP: 31.0.40.**]) BO BĘDZIESZ MIAŁ KOSZMARY.

AGENDA 21 • Niedziela [12.02.2017, 16:08:05] • [IP: 62.69.229.**]

HIPOKRYCI TO PRZECIWNICY BUDOWY TERMINALA ! CZYLI WEDŁUG WAS LEPIEJ JAK SOJA WALI WAM W TWARZ, PYŁ Z WunGLA I SYFY Z " CHEMIKÓW" NIŻ CZYSTY I CICHY TERMINAL KONTENEROWY ? WSZYSTKIE KONTENERY POPŁYNĄ DALEJ INNYMI MNIEJSZYMI STATKAMI. PANI A. - TO POD TERMINAL SZKODA WYCINAĆ DRZEWA ? A ŻE PRZESZKADZAJĄ PRZY BUDOWIE NASTĘPNEGO APARTAMENTOWCA DLA STARYCH NIEMCÓW TO JUŻ OCZYWIŚCIE MOŻNA JE WYCINAĆ ?

Gość • Niedziela [12.02.2017, 14:57:53] • [IP: 31.0.40.**]

Do. ..252 Hałas z nieustannie pracujących dźwigów i suwnic, hałas i zanieczyszczenie z setek tirów transportujących w sumie 1, 5 mln kontenerów rocznie, zabrana i zniszczona plaża na długości 2 km, wyciętych 500 ha lasu, zniszczone siedliska fauny i flory, wszędzie beton i stal zamiast piasku i lasu.Czy to mało?! O jakiej pracy dla mieszkańców piszesz? Zobacz ile miejsc pracy miało być a ile jest na terminalu LNG - ok.100 miejsc i to w większości dla przyjezdnych specjalistów.

Gość • Niedziela [12.02.2017, 14:14:36] • [IP: 178.238.252.***]

jakie zanieczyszczenie? jaki hałas?? nie większy od tego w porcie. chcecie spokoju wyprowadźcie się w Bieszczady, a ludziom dajcie żyć w tej mieścinie i godnie pracować. hejtujecie jakby tu nagle hutę mieli budować!

Gość • Niedziela [12.02.2017, 13:57:52] • [IP: 31.0.41.**]

Naciski z góry, naciski z dołu i w efekcie taki wynik głosowania w radzie miasta.Niektorzy wymienieni tu wcześniej radni to przedłużone ramię prezydenta a wiadomo jaki stosunek on ma do terminalu.Nie rozumiem jednak tego, że w imię poparcia dla idei budowy portu kontenerowego skłonni są zmarnować swoje dotychczasowe dokonania dla miasta i stracić szansę na ponowny wybór do Rady.

Gość • Niedziela [12.02.2017, 12:56:02] • [IP: 46.169.114.**]

No, i jeszcze jedno: skąd takie parcie na budowę terminala u tych dziwnych radnych Nowickiego z Przytoru i Merchelskiego. Czy Ci ludzie całkowicie podupadli na umyśle. Zastanówcie się Panowie, co Wam da terminal poza zanieczyszczeniem środowiska, hałasem, zabraniem terenów rekreacyjnych i wyłączeniem plaży zużytkowania dla mieszkańców Warszowa, Ognicy, Karsiborza i Przytoru, zniszczeniem drzewostanu (przypominam, że pod LNG wycięto 12000 drzew). Co Wam obiecano, że jesteście tacy wredni dla swoich wyborców ??

Gość • Niedziela [12.02.2017, 12:47:28] • [IP: 85.128.142.**]

W większości popieram gościa Sobota [11.02.2017, 22:46:29] • [IP: 92.42.118.**] bo rozumiem, że miał na myśli" polityków" sld Ś-cie. A gość Niedziela [12.02.2017, 08:37:44] • [IP: 62.69.231.***] sam nie czai (jak i większość tu piszących o wstydzie i zdradzie) o co chodziło w tej uchwale, a w sumie to obwieszczeniu radnych z sld. I niestety trzeba się wstydzić za taki niski poziom percepcji informacji (mam nadzieję że ograniczony tylko przez emocjonalne podejście do sprawy).

Gość • Niedziela [12.02.2017, 12:46:52] • [IP: 46.169.114.**]

Niezła taktyka tych cwaniaków z Zarządu Portu, dużo słów mało treści. Ludzie pytają gdzie ma być ten zasrany terminal a gość opowiada jakieś głupoty nie na temat. Zapewne, taktyka polega na tym aby ludzie nie dowiedzieli się, że planowany terminal w części lądowej z 5 ha zaplanowanych urośnie do 25 ha. W późniejszym terminie, po wybudowaniu części tego ścierwa, okaże się, że potrzeba znacznie więcej i więcej terenu i nie będzie już innego wyjścia jak go oddać zasiedziałemu użytkownikowi. Nie dajmy się zmanipulowć tym cwaniakom i odrzućmy w referendum możliwość jego budowy. Bez tego dziadostwa będzie nam się lepiej i zdrowiej żyło.

Gość • Niedziela [12.02.2017, 12:36:33] • [IP: 46.215.218.***]

A czemu by nie ? To taka byłaby wspaniała inwestycja dla miasta ! No i otrzymała by imię kolejnego z dynastii czyli Jarosława Kaczyńskiego !

Gość • Niedziela [12.02.2017, 12:06:04] • [IP: 31.0.35.***]

Dziękuję radnym SLD.Tylko Wy zostaliście na placu boju o miasto bez kontenerowego dziadostwa.Reszcie radnym jedynie współczuję, bo wyborcy mają bardzo dobrą pamięć!

• Niedziela [12.02.2017, 12:02:43] • [IP: 80.245.178.***]

poDŁE PASOŻYDY CHCĄ BEZCENNE NASZE PRASTARE POLSKIE ZIEMIE PRZYBŁĘDOM I BANDYTOM NAJEŹDŹCOM Z KASĄ ZAMIAST KARABINU BEZ WALKI ODDAĆ.

Gość • Niedziela [12.02.2017, 11:00:15] • [IP: 5.60.81.**]

Precz z terminalem kontenerowym!! Chcemy plaże i drzewa!!

ANNA • Niedziela [12.02.2017, 10:04:18] • [IP: 93.94.190.***]

Wielkie brawa również dla Pana Kazimierza Nowickiego. To Dobry Człowiek !!

mieszkanka WARSZOWA • Niedziela [12.02.2017, 09:49:56] • [IP: 93.94.190.***]

Wielki szacunek dla Przewodniczącej Rady Miasta Świnoujście Pani Joanny Agatowskiej i Radnych Sojuszu Lewicy Demokratycznej Rady Miasta Świnoujście !! Dziękuję Wam - mieszkanka Warszowa. Wielki Szacunek dla Przewodniczącego i Radnych Rady Miejskiej w Międzyzdrojach. Tylko Takim LUDZIOM można mieć jeszcze nadzieję, że dobro mieszkańców zwycięży. Wierzę w WAS i SERDECZNIE DZIĘKUJĘ !!

Gość • Niedziela [12.02.2017, 09:01:07] • [IP: 37.47.134.***]

Burmistrz faktycznie powinien być ale nie zniesmaczony tylko rozliczony dlaczego jako członek rady nadzorczej portu wiedział a nie powiedział o planach zabrania miastu 500 ha ziemi na prawobrzezu z czego miasto będzie miało może z 600.000 zł podatku i parę miejsc pracy u chinczyka.

Gość • Niedziela [12.02.2017, 08:37:44] • [IP: 62.69.231.***]

Gość • Sobota [11.02.2017, 22:46:29] • [IP: 92.42.118.**] ----> na prawdę nie czaisz, że to nie w procesie inwestycyjnym problem ale w samym pomyśle? Na sesji stało się jasne, że nie ma innego pomysłu jak wyrąbanie 500 ha lasu i zajęcie kolejnego odcinka plaży. Można się z tym zgadzać lub nie - ja się nie zgadzam. Nie tak dawno, bo na poprzedniej sesji część radnych marudziła, że im odgłosy z leśnej strzelnicy przeszkadzają. Ciekawe, że hałas wynikły z przeładunku tysięcy stalowych kontenerów nie będzie ranił ich szlachetnych uszu. Co zaś do postawy wspomnianych dziesięciu radnych, to swoje zdanie na ich temat wyrazili wszyscy obecni na sesji przedstawiciele Warszowa. Słów" wstyd i hańba" oraz" zdrajcy", trudno uznać za pochwałę.

Gość • Niedziela [12.02.2017, 00:36:07] • [IP: 37.47.137.***]

Tak jak ktoś napisał wcześniej będzie s3, terminal kontenerowy a tunelu NIET

Gość • Sobota [11.02.2017, 22:46:29] • [IP: 92.42.118.**]

Jak to mówią, " do polityki wybierani są raczej bardziej tępi obywatele '' i to sprawdziło się podczas dyskusji na sesji. Nie może zajmować się tak złożonym problemem jak przygotowanie wielkiej inwestycji referent polityczny ideologii leninowskiej, referent wynajmu campingów, rzeźnik, remontowiec budowlany, sekretarz itd. To są sprawy dla nich nieosiągalne, gdyż potencjał strychu nie pozwala. Kompromitacją dla kurortu było ględzenie" radnego '' z prawobrzeżnej wioski. Chce informacji, a jednocześnie chciałby zabronić ZMPSiŚ opracowania wyjściowego dokumentu jakim jest koncepcja inwestycji !! To jest dopiero poziom umysłu nie do pozazdroszczenia. Nawet burmistrz był bardzo zniesmaczony, gdyż kompromitował jego gniazdo. Dla większości 10 radnych należą się słowa uznania, że nie pozwolili traktować się jako przybudówki umarłej partii, która z czupryną na oczach wali na ślepo, oczekując uznania. Współczuję przedstawicielowi ZMPSiŚ, że musiał tłumaczyć abecadło procesu inwestycyjnego dla tych

Gość • Sobota [11.02.2017, 22:23:43] • [IP: 89.229.235.***]

Terminal DCT w Gdańsku 2, 5 mln TEU zatrudnia aż 245 osób. Świnoujski a raczej chiński terminal o wiele mniejszy, pozbawiony konkurencyjności ze względu na fatalne połączenie z lądowym zapleczem zatrudni być może 100 do 130 osób. Czy tyle wątpliwych zresztą miejsc pracy jest warte zniszczenia pięknych plaż tylko w interesie inwestora chcącego wyprać swoją kasę? Napewno NIE?

Gość • Sobota [11.02.2017, 22:22:05] • [IP: 178.238.249.**]

W jakim celu te wywody, skoro nie wiadomo o co chodzi, po prostu brak jest tresci uchwały.

Gość • Sobota [11.02.2017, 21:35:15] • [IP: 37.47.134.***]

To kampania wyborcza bo ktoś mówi nie temu glupiemu terminalowi? A jak ktoś mówi bezkrytyczne tak, to już kampanii wyborczej nie prowadzi?

Gość • Sobota [11.02.2017, 21:29:12] • [IP: 93.94.191.*]

NA MIEJSCE BANIAKÓW Z MAZUTEM I SOJA I PRZEŁADUNEK WĘGLA KOKSU ITP ZLIKWIDOWAĆ A DOPIERO MYŚLEC O EKOLOGI

Gość • Sobota [11.02.2017, 20:35:39] • [IP: 83.8.124.**]

NIE DLA PORTU KONTERENOWEGO W TYM MIEJSCU

Gość • Sobota [11.02.2017, 20:32:29] • [IP: 31.0.69.***]

Brawo SLD, prawobrzeże was wspiera.Kontenery to przekleństwo dla miasta, dla środowiska, dla mieszkańców!

Gość • Sobota [11.02.2017, 20:27:32] • [IP: 37.47.150.***]

Slawek ze Zdzichem pokazali co robia ichca zrobic dla prawobrzeza bedziemy o tym pamietac Brawa dla Kazimierza to poczciwy czlowiek

Gość • Sobota [11.02.2017, 20:22:00] • [IP: 31.0.67.**]

Radni z Międzyzdrojow brawo Wy stanowiliscie jednosc!!

Gość • Sobota [11.02.2017, 20:07:18] • [IP: 62.69.251.**]

Panowie radni S. Nowicki i Z.Merchelski - zauważyliście jak elektorat na który latami pracowaliscie szybko odpływa?!

Gość • Sobota [11.02.2017, 19:58:40] • [IP: 92.42.115.***]

skoro gaz nie wykończył uzdrowiska to tym bardziej kontenery mu nie zaszkodzą

Gość • Sobota [11.02.2017, 19:49:49] • [IP: 37.248.156.***]

Terminal to koniec Uzdroawiska i Turystyki dla Calego Miasta,.

Gość • Sobota [11.02.2017, 19:39:37] • [IP: 178.238.252.***]

pierwszy raz od bardzo barrdzoo dawna większościowa zawsze słuszna racja SLD przegrała głosowanie w radzie.

Gość • Sobota [11.02.2017, 19:33:49] • [IP: 94.254.225.***]

Wy wszyscy obrońcy natury dajecie sie manipulować lisicy i siać koperkowe afery! Czytać ze zrozumieniem proszę. To była uchwała o oświadczeniu które nic na zarzad nie nakłada i do niczego nie moze zmusić a nie o terminalu. Napędzacie tylko elektorat politykom SLD a oni was wystawia jak tylko osiągną swój cel. A Pan Bogusław M. z tego całego stowarzyszenia jeszcze was wszystkich zaskoczy ilością radnych w nowych wyborach - wspomnicie moje słowa wszyscy uprawiacie politykę tylko maskujecie sie pod hasłem ochrony warszowa. Jestem przekonany że ci obrońcy pierwsi poleca do urzędu grzać sobie stołki! Nie jestem zwolennikiem terminala ale robienie z rak ważnej sprawy kampanii wyborczej to polityka na najniższym szczeblu.

Gość • Sobota [11.02.2017, 18:58:01] • [IP: 62.69.251.**]

Terminal to rozwoj dla naszego miasta Przecież liczba mieszkańców spadła poniżej 38 tys. Chyba chcemy żeby w tym mieście mieszkali młodzi ludzie a nie sami emeryci.

Gość • Sobota [11.02.2017, 18:47:49] • [IP: 62.69.251.**]

No i już wiadomo z imienia i nazwiska kto jest przyjacielem środowiska, cudownego uzdrowiska i zatroskanych a wręcz przerażonych perspektywą ogromnego Terminala mieszkańców prawobrzeża a kto nim nie jest. Duże uznanie dla Pana Mazura za walkę jakie Stowarzyszenie toczy w sprawie uniemożliwienia realizacji tej inwestycji w Świnoujściu. Duże uznanie też dla radnych SLD i radnego Kazimierza Nowickiego, że nie cofają się w swoich obietnicach przeciwstawiania się temu środowiskowemu koszmarowi...

Gość • Sobota [11.02.2017, 18:23:45] • [IP: 148.122.187.*]

terminalowi kontenerowemu mówimy NIE !!

Warszowianka • Sobota [11.02.2017, 18:16:48] • [IP: 93.94.191.***]

Radni, którzy głosowali przeciwko tej uchwale pokazali, że są za portem kontenerowym. Mało tego - pokazali, że nie interesuje ich wpływ tego składowiska Tablicy Mendelejewa na nasze życie. Nie jesteście naszymi przedstawicielami, nie bronicie na!!. Pytanie tylko dla kogo wy jesteście w tej Radzie? Dobrze że idą wybory!!

Gość • Sobota [11.02.2017, 18:16:06] • [IP: 94.254.226.**]

Za trzy lata:" bedzie trzeba zwolnic dyscyplinarnie kilkadziesiat tysiecy misiewiczow. rozwiazac bor, cbs, kazda niemal sluzbe oczyscic z pisowskiej watachy. Opodatkowac kosciol 80% podatkiem i zarekwirowac wszystkie pisowskie majatki. Wyjasnic afere pisowskich upadajacych SKOKow"

Gość • Sobota [11.02.2017, 17:40:08] • [IP: 80.245.177.***]

jak to zbudują to rozsadzi mi dom bo jestem niedaleko torow

LORD ADMIRALICJI • Sobota [11.02.2017, 17:33:03] • [IP: 80.245.178.***]

ZAMYSŁ BUDOWY TERMINALA KONTENEROWEGO UDOWADNIA, ŻE PISIORY TO PACHOŁKI BANDY ŚWIATOWEJ DRUKUJĄCEJ DOLARY BEZ OPAMIĘTANIA I OKRADAJĄCEJ TUBYLCÓW W BANTUSTANACH Z TEGO CO NAJCENNIEJSZE. KAŻDY POLAK PATRIOTA POWINNA PRZECIWSTAWIĆ SIĘ PISIOROM I ICH GŁUPAWYM POPYCHADŁOM, ABY RATOWAĆ LOKALNĄ OJCZYZNĘ PRZED ŁUPIEŻCZYM BANDYCKIM KAPITAŁEM Z BANDY ŚWIATOWEJ.

Gość Mazur B. • Sobota [11.02.2017, 17:17:40] • [IP: 62.69.241.***]

Idźmy za przykładem Międzyzdrojów, a za kilka dni i Wolina. Nie dajmy się manipulować chwastom. To jest szok! One są aktywne w zimie? Takiego Z. Merchelskiego, S. Nowickiego i im podobnych należy wyrwać z korzeniami. Mieszkańcy Świnoujścia. Pamiętajcie o ich występkach i zdradzie przy wyborach. Stowarzyszenie Prawobrzeża pracuje ciężko dla nas wszystkich od czerwca. Jesteśmy przekonani i udowodnimy wszystkim niedowiarkom, że budowa TK w naszym mieście jest wielkim błędem! Bądźmy razem. Konsolidujmy siły, a wygramy. Wtedy nie będziemy się wstydzili spojrzeć naszym dzieciom i wnukom w oczy.

Gość • Sobota [11.02.2017, 17:08:28] • [IP: 94.254.234.***]

Terminal dostaliście od prezia w pakiecie z tunelem tylko ze terminal powstanie b.szybko a tunel juz nie. Wsioki TO POLITYKA się nazywa 😜

Gość • Sobota [11.02.2017, 17:05:38] • [IP: 46.169.114.**]

Znając tych cwaniaków z PIS, to należy sądzić, że sprawa terminala jest już zaklepana. Minister Grubarczyk, czy jak mu tam, butnie oświadczył, że to badziewie w Świnoujściu powstanie i kropka !! Teraz to już tylko problem, jak przemówić do " rozsądku" , czy raczej jego braku, braci radnych. Widać z głosowania, kto już został przekonany. Pomijam radnych PIS, bo oni z urzędu muszą głosować właściwie, ale dlaczego tylu innych radnych bezmyślnie popiera tę szaloną ideę niszczenia fajnego miasta. Za jaka cenę zostali zwolennikami budowy czegoś tak koszmarnego. Ludzie opamiętajcie się, to" gówno" jest nam tu zupełnie zbędne. Skrzyknijmy się wreszcie przeciw demolowania naszego pięknego Świnoujścia. Nam starczy już strachu związanego z terminalem LNG !

Gość Mazur B. • Sobota [11.02.2017, 16:54:52] • [IP: 62.69.241.***]

Pracujemy w Stowarzyszeniu Prawobrzeża od czerwca 2016 r. Nasz wysiłek polega na przekazywaniu i przedstawianiu każdemu człowiekowi i każdej instytucji zagrożeń wynikających z powstania Terminala Kontenerowego w naszym mieście. Jest nas coraz więcej. Wyspy się konsolidują. Ani radni z Wolina, z Międzyzdrojów nie chcą tego przybytku na wyspie, tak jak i my. Niestety, w naszym mieście rozpanoszyły się chwasty i o dziwo w porze zimowej. A najgorsze są chwasty, które rosną tuż pod samym nosem. Czas takieko Merchelskiego czy Nowickiego Sławomira wyplenić., l-2

Gość • Sobota [11.02.2017, 16:52:46] • [IP: 31.0.70.*]

Terminal ma wybudować kapitał azjatycki więc jaka to inwestycja Państwa? A co do głosowania to już wiadomo że radni z SLD są przeciw terminalowi.Teraz pustoslowie innych radnych nic im nie pomoże bo głosowanie było imienne i w świat już poszły nazwiska zwolenników terminala.

Zgryzliwy_lolek • Sobota [11.02.2017, 16:50:22] • [IP: 109.189.141.**]

Oby tylko te kontenery wsadzali na wagony kolejowe, a nie tiry...

Paweł • Sobota [11.02.2017, 16:40:49] • [IP: 62.69.254.***]

Mamy już gazoport. Między falochronami była piękna plaża, ale już jest tylko plaża, na której obowiązuje zakaz kąpieli i uprawiania sportów wodnych. To tylko jeden kilometr, ale tych kilometrów mamy tylko kilka. Pewnie ze dwa następne kilometry zechcą zaanektować twórcy terminala kontenerowego, więc pewnie zostaną jeszcze ze dwa, bo dalej to już Międzyzdroje. Gazoport pracuje cicho, więc można się opalać przy wschodnim falochronie. Jaki hałas będzie w terminalu kontenerowym trudno dzisiaj powiedzieć, ale pewnie będzie dużo trudnej mieszkać na Warszowie, bo do obecnych odgłosów portu dojdzie jeszcze hałas urządzeń przeładunkowych. Sztormowe wiatry też nie będą zatrzymywane przez las - lasu już nie będzie, więc wiatr nie osłabnie ale za to przyniesie kurz i odgłosy przeładunku kontenerów. Proszę wspomnieć odgłosy płonącej" świeczki" w gazoporcie. Uważam, że ta plaża jest zbyt piękna, żeby ją zmieniać w tereny przemysłowe, z których korzyści będą czerpać beneficjenci tej inwestycji - sądzę, że jest ich niewielu.

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:55:29] • [IP: 80.245.180.**]

postawa tego pana w okularach mowi nic dla ludzi wszystko dla siebie-nasze najwazniejsze! a wiec nalezy sie gleboko zastanowic co miasto Sw-cie i jego mieszkancy beda mieli z tej inwestycji o ile powstanie-jakie profity miasto i mieszkancy zyskaja?

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:48:49] • [IP: 37.47.168.**]

No Sławuś jak Ty za terminalem to ja na Ciebie już nigdy nie zagłosuję. sąsiad

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:39:56] • [IP: 178.238.252.***]

niewiesz co to jest Terminal kontenerowy , nie zabieraj glosu , to jest wymiana towarowa miedzy panstwami na tym panstwo sie poganci przez wymiane towarow , wiadomo ze , wSwinoujsciu nie bedzie zakladow przemyslowych , to jest czysty zysk , a straszenie przyszlymi wyborami ??

AGENDA 21 • Sobota [11.02.2017, 15:27:43] • [IP: 80.245.178.***]

CZY KTOŚ WIE DLACZEGO TE BARANY UPARŁY SIĘ PRZY TYM, ABY KONIECZNIE TYM KONTENEROWYM SYFEM PLAŻĘ EURO 2000 NA WARSZOWIE ZNISZCZYĆ ? DLACZEGO NIE CHCĄ TEGO KONTENEROWEGO BURDELU NA OGNICY ZROBIĆ ? TE NIEUŻYTKI SĄ DLA NICH TAKIM LUKSUSEM ? CZY EKOLODZY SIĘ NIE ZGADZAJĄ BO TAM SĄ MIEJSCA LĘGOWE KORMORANÓW ?

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:27:18] • [IP: 178.238.252.***]

cos podobnego bylo z gazoportem , ludzie maja prace duze pieniadze wplywaja , coraz mniej negacji i tak bedzie z postawieniem portu kontenerowego , Miedzyzdroje 13 km od Swinoujscia i niech nas nieograniczaja swoimi problemami . ..

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:23:51] • [IP: 92.42.114.***]

Ludzie, dajmy sobie na luz ! Tu ani radni ani mieszkańcy nic NIE bedą mieli do powiedzenia ! Terminal kontenerowy powstanie ! O tym zadecyduje RZĄD POLSKI bo jest to inwestycja potrzebna krajowi.Nasze czcze gadanie NIC nie znaczy!Szkoda naszej energii, naszej troski o Świnoujście.Jestem przeciwny tej inwestycji, i co z tego?Kto liczy się z moim zdaniem?Tak samo jestem przeciwny TOTALNEJ zabudowie miasta ! Czy jest siła która TO powstrzyma!

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:21:08] • [IP: 62.69.253.***]

Totalna Opozycja oczywiscie -Przeciw.Jestem ZA.

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:17:53] • [IP: 95.129.226.***]

Nie wiem czy jest sens budowania kładki w Łunowie

AGENDA 21 • Sobota [11.02.2017, 15:15:37] • [IP: 80.245.178.***]

AD: [11.02.2017, 14:40:07] • [IP: 178.238.249.**] AKTUALNIE NAJDŁUŻSZY KONTENEROWIEC ŚWIATA MA 400 METRÓW, NA OGNICY MOŻNA UZYSKAĆ PRZESTRZEŃ PIĘĆ RAZY WIĘKSZĄ . PO ZBUDOWANIU TUNELU NIE BĘDZIE PROMÓW KARSIBÓR. TAM MOŻNA ZROBIĆ OBROTNICĘ. DODATKOWO USUNĄĆ CZĘŚĆ WYSPY MIELIN. WYJDZIE O WIELE TANIEJ NIŻ POGŁĘBIANIE STREFY PRZYBRZEŻNEJ BAŁTYKU DLA KONTENEROWCÓW I BUDOWANIE NOWEGO TORU WODNEGO DO NOWEGO PORTU !/ POZA TYM ZIEMIĘ UZYSKANĄ W CZASIE BUDOWY TUNELU WYSYPYWAĆ NA BAGNA NA OGNICY. TEREN ZOSTANIE PODWYŻSZONY POD TERMINAL KONTENEROWY. ALE CHYBA NIE CHODZI IM O TERMINAL TYLKO O TO ABY ZNISZCZYĆ PLAŻĘ NA WARSZOWIE. NA TYM FILMIE WIDAĆ, ŻE TAKI STATEK WYMAGA GÓRA JEDNEGO KILOMETRA NA TO, ABY SIĘ OBRÓCIĆ : Największy Kontenerowiec na Świecie [Film Dokumentalny] Lektor PL

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:11:42] • [IP: 62.69.203.***]

Buczynskiemu już podziękujcie jest w takim wieku że jemu jest wsio obojętne, że wmuki zobaczą tylko spustoszenie w przyrodzie i beton na około, jeszcze się pcha tam gdzie nie musi.

Goś • Sobota [11.02.2017, 15:02:45] • [IP: 80.245.178.***]

ZE ZROBIENIEM OBROTNICY PO USUNIĘCIU CZĘŚCI WYSPY MIELIN NIE MA PROBLEMU. MNIEJSZE KOSZTY NIŻ POGŁĘBIANIE STREFY PRZYBRZEŻNEJ MORZA I KOPANIE NOWEGO TORU WODNEGO DO TERMINALA.POZA TYM PO ZBUDOWANIU TUNELU NIE BĘDZIE PROMÓW KARSIBÓR I W TYM MIEJSCU MOGĄ KONTENEROWCE CUMOWAĆ, ALE WIDOCZNIE BYDŁO CHCE ZNISZCZYĆ PLAŻE, A NIE ZBUDOWAĆ TERMINAL..

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:02:44] • [IP: 95.129.225.**]

[11.02.2017, 14:00:00] • [IP: 80.245.179.***] jak nie rozumiesz o co chodzi to po co piszesz głupoty?

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:02:30] • [IP: 31.0.34.***]

Od dawna wiadomo że SLD nie popiera Terminalu kontenerowego i nigdy za nim nie zagłosuje, natomiast teraz się okazało kto tego Terminalu tak naprawdę chce.Popatrzcie tylko kto głosował przeciw uchwale lewicy a wszystko będzie dla was jasne.Najgorsze jest to że wśród popierających Terminal są niektórzy radni z Prawobrzeża!

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:01:34] • [IP: 92.42.117.**]

Terminal to koniec rybołówstwa przybrzeżnego w Świnoujściu i koniec jednego z największych i najważniejszych tarlisk śledzi w Bałtyku. Tylko idiota zdecyduje o czymś tak poważnie niszczącym środowisko.

Gość • Sobota [11.02.2017, 15:00:01] • [IP: 92.42.117.**]

Fakty są oczywiste, terminal wygeneruje taki ruch tirów, że trójka na odcinku jedno jezdniowym zostanie zakorkowana. A władze jasno mówią, że nie ma pieniędzy i planów na drugą jezdnię na odcinku od Troszyna do Świnoujścia. To odetnie Międzyzdroje i Świnoujście od kraju, nic nam nie da tunel, jak na drodze przez Park Narodowy i Wolin będzie stał permanentny korek samochodów.

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:56:39] • [IP: 62.69.203.***]

Budować - budować i jeszcze raz szybko budować

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:40:07] • [IP: 178.238.249.**]

227 A Ty ciągle lobujesz. gdzie niby przy Ognicy obróci się statek 200m. (chyba że u radnego W ogródku)dlatego uważam że jesteś lobbystą albo pleciesz bez zastanowienia.

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:23:41] • [IP: 79.186.48.***]

Ale w wpowiedzi pana radnego nie ma zgody na budowe terminala kontenerowego tylko cytat"a jedynie nie chcial ograniczac listy spraw niezbednych do przeanalizowaniaw opracowanej przez ZMPSiS koncepcji".Nie popieram Grupe Morska, ale po przeczytaniu artykulu widze to troche inaczej.

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:21:51] • [IP: 94.254.227.***]

249 nie rozumiem przecież i tak na kanle głownym będzie utrzymywany ruch dla staków płynacych do Szczecina wiec dlaczego nie można budować na Ognicy dużo taniej mniejsze zniszczenia dla przyrody te same możliwoś obsługowe.

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:18:40] • [IP: 193.90.12.**]

NIKT NIE SZUKA INWESTOROW Z USA KTORZY TYLKO CZEKAJA NA TELEFON A TERMINALE NIECH CHINCZYCY JADA DO NIEMIEC MAJA OD GROMA TERENU NA TO I DROGI A MY ZAJMIJMY SIE ZABAWA REKREACJĄ JAK NA PRZYKLAD COACHELLA W STANACH CZY FESTIWALE ULTRA TOMMOROWLAND I PARK ROZRYWKI" A terrifying turn – El Loco opened in February at Adventuredome at Circus Circus in Las Vegas." I INNE, KLIMAT SIĘ ZMIENIA BEDZIE CO RAZ CIEPLEJ CO RAZ DLUZEJ JESLI LUDZIE SIE OCIEPLA

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:17:08] • [IP: 93.94.190.***]

STOP Terminal, będą sprawy w sadach nie tylko polskich, wynoście się z tym do Gdańska- tam chcą tego, a radnych skoro nie dbają o interesy wymienić- już nie długo wybory, antyterminalowcy już się szykują...

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:16:15] • [IP: 95.129.224.**]

Chcecie ochronić tereny zielone, lasy, plażę, wydmy jeszcze wolne od" zaboru" na cele komercyjne? Wyszukajcie podlegające w Polsce ścisłej ochronie gatunkowej rośliny, grzyby, owady, płazy, gady, ptaki i zwierzęta, które mogą rosnąć lub zamieszkiwać tereny mające być oddane pod terminal kontenerowy. Przypomnijcie sobie żabkę, która uniemożliwiała budowę drogi... Jak się dobrze poszuka, to gwarantowane, że znajdziecie wśród wrzośca bagiennego, czy bluszczu pospolitego jakąś purchawicę olbrzymią, salamandrę, ropuchę, czy strojnisia nadobnego, biegacza gajowego, padalca, jelonka rogacza czy sromotnika bezwstydnego. Nikogo nie obrażam, to są tylko nieliczne nazwy przedstawicieli gatunków chronionych! Spacery jeszcze dozwolone!

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:12:45] • [IP: 193.90.12.**]

DLACZEGO NIE ZROBI SIE CALOROCZNEGO PARKU ROZRYWKI ? DLACZEGO NIE ZROBI SIE TORY WYSCIGOWEGO ? LUDZIE, OBUDZCCIE SIE, POOGLADAJCIE SOBIE CALIFORNIE DUBAJ I DLACZEGO CALY SWIAT JEZDZI TAM ORAZ JAK ICH ZAPROSIC TUTAJ AZ BEDZIECIE MIELI DOSYC ROBOTY BO MOZLIWOSCI REGIONU SA OGROMNE OGOLNOSWIATOWO JAK I HISZPANIE NIEMCY I INNI CHETNIE ODWIEDZA JAK BEDZIE PO CO A TERMINALE TO BUDUJA SIE W REGIONACH GDZIE JUZ NIC INNEGO SIE NIE UDA A NIE W TAKIM CUDOWNYM REGIONIE!! LUDZIE ZOSTALIBY OPIEKUNAMI PARKOW HOTELI SPRZETU INSTRUKTORAMI JAZDY AUTEM I TAK DALEJ BO NA NURBURGRINGU JUZ SOBIE NIE RADZA TAKI RUCH NIE MOWIAC O OTWIERANIU PRZEZ LOKALNYCH LUDZI WYPOZYCZALNI AUT TO JAZD PO TORZE I TAK DALEJ

Zgryzliwy_lolek • Sobota [11.02.2017, 14:11:21] • [IP: 46.212.32.**]

Po co terminal, po co miejsca pracy? Kolejny hotel walnąc, a co? Niemcy bedą szczęśliwe. Jak wiemy po wybudowaniu terminalu kontenerowego w Świnoujsciu porty w Rostoku, Lubece i Kilonii stracą.

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:06:35] • [IP: 62.69.203.***]

Ten buc w okularach niech sobie na tym pustym łbie wybuduje kontener, tylko pieniądze dla nich się i liczą, zaraz będzie pełno prezesow i spółek a my mieszkańcy będziemy się męczyć, wynocha z naszego miasta pazerniacy.

Gość • Sobota [11.02.2017, 14:00:00] • [IP: 80.245.179.***]

Ot i macie całe SLD, w tym p.przewodniczącą Agatowską którzy bardzo chcą postawić Wam pod nosem kontenerowce !! A tak co niektórzy popierali Agatowską na prezydenta - ha ha, a pierwsza głosowała !! NIGDY nikt z SLD

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:54:27] • [IP: 178.238.252.**]

Nareszcie wiemy kto temu miastu szkodzi, będziemy PRZECIWNI w najbliższych wyborach samorządowych tym radnym.

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:54:03] • [IP: 109.241.63.***]

Doktor Eris" byłaby cała w skowronkach" jak za jej płotem powstałby hałasujący terminal kontenerowy, ale w razie czego kobita może tę działkę w Łunowie odsprzedać z parokrotnym zyskiem, sprzedając ją inwestorowi terminala.

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:48:09] • [IP: 92.241.200.***]

Pani Agatowska jak bylem na pikiecie byla przeciw budowie terminala kontenerowego a teraz jest za cos jest nie tak

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:44:56] • [IP: 94.254.225.***]

I popieram stanowisko PO i GM bo jak mam wyrazić swoją opinie jak wiem prawie nic! A pani A. Niech zdefiniuje sobie co to jest oświadczenie - stanowisko które sie przedstawia które nie jest dokumentem obligującym zarzad portów do niczego. Jest zwykłym wyrażeniem swojej opinii czyli co czytamy idę po prezydenturę to sie publikuje co myśle. Mozna i tak każda kampania jest dobra Jak dobrze pamietam czytałem ze SLD nie jest przeciwko terminalowi kontenerowemu tylko za miejscem bo jeśli wewnątrz portu to sie zgadzają! O tym należy pamiętać !! SLD tez chce terminala i tez chce setki Tirow na drogach tylko przeładowywać bedą kilkaset metrów dalej !!

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:43:48] • [IP: 62.69.251.**]

Nie wyobrażam sobie Terminalu kontenerowego w naszym mieście.Widzę, że tylko radni lewicy są jemu przeciwni.A reszta co? Szkoda że takich mamy radnych.

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:42:06] • [IP: 108.29.78.***]

po jak zwykle za niemcami

Odpowiedzialny • Sobota [11.02.2017, 13:33:04] • [IP: 31.0.36.**]

Jak się okazuje tylko radni SLD i radny niezależny mieli chęć wiedzieć więcej w sprawie Terminalu.I chwała im za to bo przecież lepiej wiedzieć więcej niż mniej. Reszta radnych okazała się kompletnie nie zainteresowana tą tematyką.A szkoda państwo radni, zwłaszcza ci z prawobrza.

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:31:42] • [IP: 95.129.225.**]

Srututu panie Nowicki. Radny Janta ma chociaż odwagę przyznać się, ze jest za tym portem. A wy za, a jak co do czego to przeciw. Wstyd, niepotrzebni tacy radni.

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:24:38] • [IP: 80.245.178.***]

Nie jestem zdziwiony brakiem decyzji. Bez jakiejkolwiek wizualizacji zadania, projektu ogólnego, analizy skutków finansowych i środowiskowych oraz komunikacyjnych p.Tojnar nie nawiąże dyskusji, a tym bardziej nikogo w żadnym kierunku nie przekona. Chciałbym też poznać uzasadnienia radnych odnośnie podjętych decyzji, to gremium, w tym temacie, nie wydaje mnie się reprezentatywne. Samo nie - bo nie lub tak bo tak to za mało. Temat jest zbyt poważny. Uważam, że podejście wszystkich stron do tego zagadnienia jest zbyt mało odpowiedzialne i poważne.

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:24:08] • [IP: 109.243.157.*]

Nie wiem, czy wystarczy nam, mieszkańcom Międzyzdrojów i Świnoujścia determinacji, by zablokowac ten wyrok śmierci na piękno i wartość turystyczną naszych miast.

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:14:10] • [IP: 188.146.154.***]

AUgustowska wyłącz to siatkę.Miasto musi się rozwijać. Ale y SLDowcy chcecie aby mieszkańcy tylko najemcą posługiwali.

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:06:39] • [IP: 178.238.249.**]

226 widać że jesteś lobbysta, w okolicy Ognicy to chyba kutrami te kontenery wozić, a morze barkami OT

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:05:58] • [IP: 95.129.228.***]

Heheheh Grupa Morska się rakiem usiłuje wycofać z błędnej decyzji, po tym jak oszukani i zdradzeni mieszkańcy Warszowa w niewybrednych słowach powiedzieli im co o nich myślą. A co do samego terminala to po pierwsze jaki jest sens robienia konkurencji terminalowi w Gdańsku, który osiąga słabsze od zakładanych wyniki. Po drugie, raczej nie wygramy z terminalami w dużych portach niemieckich i skandynawskich.Trudno zrozumieć motywację radnych głosujących na nie, bo przecież wiedzy nigdy za wiele.

gosc • Sobota [11.02.2017, 13:05:44] • [IP: 51.255.33.*]

w tej chwili ruch na trasie do szczecina jest ogromny, w dodatku wiele budynkow przy torach zacznie się rozpadac, dlaczego chinczycy mają zarabiac oraz tatuazysci kryminalisci? na miejscu owego przybytku mozna zrobic rzeczy ktore przyciągna ludzi z całego swiata, turystycznie, rekreacyjnie a nie przemyslowo czego nad morzem się nie robi, zwłaszcza w tak małym regionie, niemcom oddac ten teren bo polacy zepsują, jak widac.

Gość • Sobota [11.02.2017, 13:04:53] • [IP: 80.245.187.***]

Radni którzy popierają budowę portu kontenerowego w Swinoujsciu nie maja poparcia w zblizajacych sie wyborach.To jest nasze miasto mieszkancow a nie paru wybrancow ktorzy maja swoje wizje bez poparcia mieszkancow

Gość • Sobota [11.02.2017, 12:57:03] • [IP: 93.94.191.***]

Morska grupa to sprzedawczki pytanie do Nowickiego po co kładka przez tory jak jak tam będzie terminal

Gość • Sobota [11.02.2017, 12:32:00] • [IP: 94.254.226.***]

Terminal kontenerowy to bardzo dobry pomysł ale nie w tym miejscu. Ognica rejon przeprawy tam powinien powstać.

Oglądasz 1-98 z 98
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■