POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [09.02.2017, 23:03:27] • Świnoujście

Sprostowanie w sprawie tablicy smoleńskiej

Sprostowanie w sprawie tablicy smoleńskiej

fot. Sławomir Ryfczyński

Po naszym artykule pt. „Żmurkiewicz chce tablicy smoleńskiej. Czy sprzeciw mieszkańców ma jeszcze znaczenie?” Otrzymaliśmy wniosek ze świnoujskiego magistratu o zamieszczenie sprostowania. Jego treść zamieszczamy poniżej.

Sprostowanie

W artykule „Żmurkiewicz chce tablicy smoleńskiej. Czy sprzeciw mieszkańców ma jeszcze znaczenie?”, autor publikacji naruszył artykuł 12 ust.1.pkt. 1 Prawa Prasowego i podając informacje nieścisłe świadomie wprowadził Czytelników portalu w błąd, nie zachowując nakazanej przepisami Prawa Prasowego szczególnej staranności i rzetelności, a przez to obiektywizmu, bezstronności przekazu oraz odpowiedzialności za słowo, działając pod z góry założoną tezę, mającą na celu przedstawienie Prezydenta Miasta i jego służb w negatywnym świetle.

Pismo Prezydenta Miasta do Przewodniczącej Rady Miasta z dnia 5 grudnia 2016 roku nie jest wydaniem decyzji, a jedynie odpowiedzią na prośbę Przewodniczącej o wyrażenie opinii w sprawie wniosku Klubu Gazety Polskiej skierowanego do Przewodniczącej Rady Miasta, dotyczącego upamiętnienia Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. W samym wniosku Klubu nie ma mowy o konkretnej formie tego upamiętnienia - pomniku czy tablicy.

Uznając, że formą upamiętnienia mogłaby być okolicznościowa tablica, Prezydent odniósł się jedynie do zakresu swoich kompetencji. Zgodnie bowiem z prawem, Prezydent/Burmistrz/Wójt wydaje zgodę na umiejscowienie pamiątkowej tablicy na terenach należących do Gminy. W przypadku pomnika zgodę taką wydaje Rada Gminy/Rada Miasta.

Po przesłaniu przez Przewodniczącą Rady Miasta do Klubu Gazety Polskiej stanowiska Prezydenta, Przewodniczący Klubu wystosował do niej pismo z podziękowaniem oraz sugestią upamiętnienia katastrofy smoleńskiej poprzez tablicę umiejscowioną na placu Słowiańskim. W związku z tym, że taka tablica umieszczona byłaby na obelisku, kamieniu, cokole lub postumencie, a tym samym stanowiłaby rodzaj pomnika, na który umiejscowienie zgodę wydaje Rada Miasta w formie uchwały, w dniu 18 stycznia br. Prezydent zwrócił się do Przewodniczącej Rady z prośbą o zajęcie stanowiska w tej sprawie przez Radnych.

W tym samym piśmie, Prezydent podtrzymał swoje stanowisko w sprawie tablicy pamiątkowej, dodając jednocześnie, że jego zdaniem, właściwym miejscem na jej ewentualną lokalizację mógłby być jeden ze świnoujskich kościołów. Do takiego rozwiązania pozytywnie odnieśli się również proboszczowie parafii, z którymi Prezydent rozmawiał w tej sprawie.

Prezydent uznaje również, że projekt i realizacja tablicy lub pomnika winna być przygotowana i finansowana przez wnioskodawcę.

W artykule nie ma ani słowa o wyżej wymienionym piśmie, mimo, iż zostało skierowane do Przewodniczącej Rady Miasta prawie trzy tygodnie przed ukazaniem się publikacji.

W tej sytuacji mówienie o tym, że Prezydent podjął już decyzję w sprawie pamiątkowej tablicy, z jednoczesnym sugerowaniem, że nie liczy się ze zdaniem Mieszkańców, jest nieprawdą.

Przykrym jest również fakt, iż obiekt, który upamiętniałaby tragedię, w której zginęli przedstawiciele nie tylko różnych ugrupowań, ale także organizacji kombatanckich i społecznych, przedstawiciele służb mundurowych, duchowieństwa, Rodzin Katyńskich jest wykorzystywany dla osiągnięcia, nie tylko politycznych, ale często osobistych celów.

Świnoujście,dn. 9 lutego 2017. Robert Karelus Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Świnoujście


komentarzy: 79, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-79 z 79

Gość • Sobota [11.02.2017, 08:12:22] • [IP: 37.47.164.**]

Nie wiem skąd u niektórych osób tyle jadu i nienawiści, proszę zwrócić uwagę że nie są to pisowni, karygodne br

Gość • Sobota [11.02.2017, 00:56:39] • [IP: 88.156.206.**]

Muszę przyznać, że tutaj czyli u nas w Świnoujściu są jeszcze ludzie na poziomie. Mam na myśli i naszego Prezydenta jak i miejscowych duchownych - proboszczów. Pomysł żeby taką tablicę umieścić w którymś z kościołów nie jest zły choć najlepszym rozwiązaniem byłoby umieszczenie takiej tablicy na cmentarzu tak jak mamy tam tablicę upamiętniającą ks Popiełuszke i jeszcze wiele innych. Jakiś szkaradny pomnik, których w Polsce poustawiali ludzie z" religii" smoleńskiej i chyba Gazety Polskiej nie będzie pasował do naszego raczej światłego, zróżnicowanego kulturowo i religijnie miasta i społeczeństwa! Tu jest Świnoujście, a nie religijnie zacofane kołtuńskie Podkarpacie! Tak trzymać Panie Prezydencie - ja i moja rodzina w kraju i za granicą jesteśmy z Pana i Pana dokonań bardzo dumni. Seniorka naszego rodu mieszkająca w Szwecji - kobieta bardzo religijna przesyła Panu następujące słowa :" Niech Pan trwa przy swoim i niech Pana Bóg błogosławi".

Gość • Piątek [10.02.2017, 23:52:42] • [IP: 93.94.190.**]

Dnia dzisiejszego Beata Szydło o godzinie 10 30 miała wypadek.Mam propozycję trzeba postawić pomnik tylko gdzie?Proszę o propozycje, były to godziny pracy także była bohaterem narodowym!

Gość • Piątek [10.02.2017, 23:13:57] • [IP: 178.238.246.***]

No i żmur ma problem. Partia jest za a miasto przeciw. Co zrobi przykładny aparatczyk z prl-u ? Pewnie będzie kręcić ustami rzecznika tego samego sortu co on polityka z przeszłości. Dumnie odpowiedzą jesteśmy za a nawet przeciw. OBY DALEJ PRZY KORYCIE.

Gość • Piątek [10.02.2017, 22:37:31] • [IP: 109.241.63.***]

Dość z tym Smoleńskiem, rzygać się już chce od tych miesięcznic i apeli smoleńskich. Nic tak nie podzieliło Polaków jak wymuszanie składania ciągłych hołdów l.kaczyńskiemu.

Gość • Piątek [10.02.2017, 22:03:57] • [IP: 83.20.202.*]

W Łunowie na rondzie jakieś skrzydło by pasowało.

Gość • Piątek [10.02.2017, 21:11:53] • [IP: 92.42.119.***]

16:59:59 - a po co ma wyjeżdżać ? Po to mamy naszą wyspę Uznam żebyśmy tu sobie żyli normalnie jak europejczycy i to całkiem zrozumiałe że nie chcemy się pławić w oparach pisowskiego, wolskiego absurdu... Dbajmy wszyscy żeby ten nasz mały skrawek jak najdłużej pozostał oknem na świat a nie stał się czarną d**ą do której zmierza aktualnie nasz kraj.

Gość • Piątek [10.02.2017, 20:35:12] • [IP: 79.186.118.***]

chcecie tablice smolenska jestem za ! ale ma ona zawisnac na kosie na glowkach do zalewu szczecinskiego przy zielonym lub czerwonym nabierzniku :)

Gość • Piątek [10.02.2017, 18:07:35] • [IP: 77.114.190.**]

Panie Żmurkiewicz niech Pan nie robi z nas idiotów ! Pan wyrażnie się wtedy wypowiedział w sprawie tablicy smoleńskiej ! Teraz Pan zmienił zdanie w tej sprawie i to się Panu chwali ! Ale proszę nie mówić że to myśmy wtedy żle zrozumieliśmy Pańskie słowa bo to śmieszne stwierdzenie !

Gość • Piątek [10.02.2017, 17:37:06] • [IP: 37.8.215.**]

Panie Rzeczniku... Jeśli z jakiegoś powodu jest panu przykro to szkoda, że nie wspomniał pan o organizacji która wniosła do polskiego społeczeństwa nienawiść i panoszące się kłamstwo. To spowodowało przesadny niekiedy antagonizm dużych grup społecznych. Proszę pamiętać, że zaszczuwany człowiek, odwzajemnia się coraz bardziej bolesnym kąsaniem!

Gość • Piątek [10.02.2017, 17:08:10] • [IP: 93.94.190.**]

Moment to że ktoś się nie zgadza z propozycją stawiania tablicy w Świnoujściu-ma pustą głowę? No nie popadajmy w paranoję, To że większość jest społeczeństwem drugiego sortu to wiemy.Są tablice są miesięcznice organizowane w innych miastach dlaczego my mamy tego doświadczyć.Nikt ze zdaniem ludzi się nie liczy, dlaczego?Wiadomo ta tablica i tak będzie bo to po prostu jest już odgórnie ustalone, wiadomo gdzie będzie.Tyle liczą się z Narodem.Port kontenerowy też będzie gdzie szybko splajtuje-ale będzie bo wy poloczki drugiego sortu macie guzik do gadania.Tu my rządzimy.Mam pytanie idziemy do przodu czy cofamy się?

Gość • Piątek [10.02.2017, 16:59:59] • [IP: 109.243.157.*]

16:06 - Jesli ci bliżej z wyspy Uznam do Niemiec, to wyjedź, skoro z tej wyspy dla ciebie jest za daleko do Polski. Nam, Polakom, tacy jak ty tu niepotrzebni.

Gość • Piątek [10.02.2017, 16:38:56] • [IP: 37.8.193.***]

Tunel i tablica albo nic

Gość • Piątek [10.02.2017, 16:08:38] • [IP: 109.243.157.*]

15:44- To nie jest stosunek do historii, który może byc różny, lecz to jest STOSUNEK DO ŚMIERCI WYBITNYCH OSÓB, DO TRAGICZNEJ ŚMIERCI ELITY NARODU!! Boże, zlituj sie nad tymi ludźmi, zlituj się nad degeneracją, postępującą w miare może gnicia w saskich dostatkach wolności! Czy znowu ma nam zabrać wolność i zycie kolejny totalitaryzm? Czy znów musimy dotknąć bruku i grobu, by liczne puste głowy uświadomiły sobie, że śmierć ludzi w służbie państwu, bo samolot leciał do Katynia, to nasz psi, śmierdzący obowiązek? Że bez jego dopełnienia jesteśmy jak cuchnące szambo i trupy tylko sie ruszające między Bugiem a Odrą?!

Gość • Piątek [10.02.2017, 16:07:10] • [IP: 93.94.190.**]

A dlaczego w Świnoujściu mamy stawiać tablice jednej osobie z synonimem UPAMIĘTNIAĆ skoro mieszkańcy tego nie chcą-Ile tych tablic ma być.Zacznijmy może od tablicy dla dzieci-Tych dwóch co ukradło księżyc.A następnie stawiajmy kolejne tablice z jednym nazwiskiem.Uważam że było wiele więcej tragedii gdzie naród zginął dla dobra Ojczyzny co zaznaczam wiadomo z HISTORII i żadnych tablic nie ma.HELO! nie dajmy się ogłupić, nie siedżmy tylko przy RTV i żarciu zdobytym żeby kołdun nam urósł.Trzeba pogodzić się z solidarnością Narodową co za tym idzie być solidarnym.HELOOO

Gość • Piątek [10.02.2017, 16:06:07] • [IP: 62.69.253.***]

15:27:45] • [IP: 164.127.183.***] taka tablica jest po prostu w Świnoujściu nie potrzebna. Nasze miasto nie ma z ta katastrofą lotniczą nic wspólnego. Męczą nas te pisowskie szopki i może dlatego wiele osób reaguje wręcz alergicznie na hasło" Smoleńsk" ale niestety sami zainteresowani zrobili z tego cyrk.

Gość • Piątek [10.02.2017, 16:05:22] • [IP: 178.238.253.***]

kij w mrowisko PO kontra PIS!

Gość • Piątek [10.02.2017, 15:47:49] • [IP: 83.11.178.***]

TABLICA POTRZEBNA JAK MAJTKI PANI LEKKICH oby...kazdy komu to badziewie potrzebne to w domu niech sobie powiesi i czyta apel przez caly dzien

Gość • Piątek [10.02.2017, 15:44:42] • [IP: 93.94.190.**]

Wspólnotę narodową wszyscy tworzymy bo łączy nas język, terytorium...itd oraz historia do której każdy z nas ma prawo wyrazić swoje zdanie co o tym czy innym myśli.To nie znaczy że mając inne zdanie mogę być uważana przez drugą osobę za szambo, głupca, margines społeczny, zezwierzęconego osobnika.W razie ponownej okupacji hitlerowskiej czy sowieckiej ludzi za inne poglądy mordowali. Także IP 164 127 183 chyba odwrócone byłyby te role.

Gość • Piątek [10.02.2017, 15:27:45] • [IP: 164.127.183.***]

15:21 - proszę, uzupełnij wiedzę, gazoport nie czcił pamięci Lecha Kaczyńskiego, lecz upamiętniał raczej jego role w stworzeniu koncepcji gazoportu, bo to wyszło z PiS i od Prezydenta. Tablica zresztą ma upamiętnic nie samego Lecha Kaczyńskiego, ale wszystkich, którzy zginęli, z wszystkich partii politycznych. -Czy nasz naród degeneruje się, skoro ta tablica jest, zanim powstała, opluwana?

Gość • Piątek [10.02.2017, 15:21:07] • [IP: 80.245.188.***]

Chciałabym dopytać tych co są za tablicą, która z tych osób co zginęła w katastrofie była mieszkańcem Świnoujścia, że trzeba ją uhonorować ? Pamięć prezydenta już uczczono nazywając jego imieniem gazoport. Po co jeszcze jakaś tablica. W naszym kraju zdarzają się wypadki i różne katastrofy, czy wszystkim stawiamy pomniki i tablice ? Przemyślcie to.

Gość • Piątek [10.02.2017, 15:15:26] • [IP: 108.29.78.***]

podpisywac sie nazwiskami szydercy

Gość • Piątek [10.02.2017, 14:42:48] • [IP: 164.127.183.***]

Poniżej widze, że wypłynęło najwieksze szambo, bo pisanina, że ci, którzy zginęli byli głupi, że nie należy upamiętniac i czcic ich ofiary (a byli na służbie państwowej), to zasługuje wręcz na sąd, ale sądu nie będzie, ponieważ piszą to głupcy, ludzie bez właściwości, ludzie, którzy w razie ponownej okupacji hitlerowskiej czy sowieckiej sprzedaliby Polskę za marne grosze; nie warto nawet dyskutować z marginesem społeczeństwa. nagromadziło sie tu mnóstwo ludzkiej podłości i głupoty, zdolnej do jednego, do chełpienia się własną bezmyślnością i nieobecnością w myśleniu podstawowych wartości. Takiemu zezwierzęconemu osobnikowi wystarczy do życia tylko dobry sprzęt RTV i żarcie sprytnie, po szczurzemu wyszukane po wielkich sklepach oraz napełniony kałdun. Nie zna toto pojęc takich jak" wspólnota narodowa", " służba państwowa", solidarność narodowa", " poszanowanie świętości".

waldi • Piątek [10.02.2017, 14:29:00] • [IP: 109.255.188.***]

Mam już dość 'religii smoleńskiej". Stała się tragedia nikt nie zaprzecza ale tablica może być jak p.Prezydent mówi albo w/koło którymś z kościołów lub cmentarz/pobliże. A tam może być nawet codziennie" apel smoleński".

Gość xxxxxxxxxxxxxxx • Piątek [10.02.2017, 13:34:11] • [IP: 80.245.188.**]

Tablica Smoleńska nie będzie gwarantem na dalszą działalność Naszych Świnoujskich komunistów, chyba że zmienią myślenie w przytomnym kierunku.

Gość • Piątek [10.02.2017, 13:00:04] • [IP: 184.168.46.**]

Pisiorowy kołtun.

Gość • Piątek [10.02.2017, 12:57:13] • [IP: 94.254.130.***]

Do (11:30:17) to sobie kup tabliczkę i zawieść na szyję, kto ci broni?

Karol • Piątek [10.02.2017, 12:54:54] • [IP: 88.156.233.***]

Żadnej tablicy w centrum miasta a najlepiej żeby takie miejsce pamięci rzeczywiście było na cmentarzu ostatecznie po to on jest . Ta tragedia o której wszyscy pamiętamy jak i osobach które tam zginęły staje się tragi frazą czy na tym nam zależy ? Na pewno nie tego chcieli by jeśli mogliby wyrazić swoja opinię żeby ciągle byli tematem polemiki i często nieżyczliwych komentarzy. Należy im się szacunek i pamięć a nie potykanie się na każdym rogu, skwerku czy domu w miastach, miasteczkach i na wsiach o nazwisko byłego prezydenta bo to jego nazwisko głównie tam trafia, wierze również, że w przeciwieństwie do swojego brata, który zrobił z tego swoistą krucjatę jemu nie zależało by na tej wątpliwej popularności. Pamiętajmy bo nie da się zapomnieć ale nie przesadzajmy.

Gość • Piątek [10.02.2017, 12:36:29] • [IP: 109.241.63.***]

Już samo wspomnienie o tablicy smoleńskiej powoduje odruch wymiotny

Gość • Piątek [10.02.2017, 12:12:13] • [IP: 93.94.190.**]

T nie jest nienawiść do największych wartości.Ludzie dbają o swoją godność chcą się poczuć obywatelami i dążą do tego żeby ich zdanie było brane również pod uwagę, nie czuć się tymi drugiego sortu.Gdzie sortując obywateli nikt z rządu nie patrzył na uczucia nie myślał co obywatel czuje w tym momencie.Ja uważam że każdy myślący człowiek ma jakiś żal o coś do rządzących-do ludzi którzy zachowują się jakby wszystko miało być tak jak chcą-My i tak jesteśmy górą i będziemy z głupimi poloczkami robić co chcemy bo to poloczki są drugiego sortu.Także to wszystko ma związek i całokształt wpłynął na taką decyzję gdzie również jestem przeciwna stawiania jakiejkolwiek tablicy.To był wypadek sprawa nie wyjaśniona.Tablice i krzyże i miesięcznice już są dlaczego jeszcze my mieszkańcy Świnoujścia mamy upamiętniać głupotę rządzących lecących jednym samolotem wszyscy razem.Głupota nad głupotami!

Gość • Piątek [10.02.2017, 12:05:35] • [IP: 37.47.165.**]

Panie Karelus starzejesz się pan i ani czytać ze zrozumieniem się nie udaje ani proby manipulacji już skutku nie odnoszą. Fakty są takie, że prezydent zaproponował tablice smoleńska. A jak się przetoczyla fala negatywnych komentarzy to szuka teraz kogo by tu umoczyc w odpowiedzialność za tchorzliwe podejście do tematu.

Gość • Piątek [10.02.2017, 11:30:17] • [IP: 62.69.203.***]

Dla mnie ludzie, ktorzy sprzeciwiają się tablicy na pamiatkę tej, jak uznał Sejm w 2010 r., " najtragiczniejszej katastrofy po wojnie", są kompletnie niegodni jakiegokolwiek szacunku. Jasne jest, że na tyablicy nie będzie wypisana publicystyka, że będzie to upamiętnienie ofiar z wszystkich partii politycznych i instytucji, więc komu to przeszkadza?! KIm trzeba być, by podnosić larum z tego powodu? Albo człowiekiem bez godności, albo żyjącym w nienawiści do najwiiększych wartości, albo może współodpowiedzialnym za tę katastrofę...? Bo inaczej sobie tego zwierzęcego, nienawistnego oporu nie moge wytłumaczyć. Chyba pasuje tu przysłowie" Uderz w stół, a nożyce się odezwą".

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:59:54] • [IP: 92.42.113.**]

DO IP: 80.245.188 JA JESTEM PATRIOTKĄ A WCALE NIE CHCE TABLICY UPAMIĘTNIAJĄCEJ KATASTROFE SMOLEŃSKĄ.

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:50:44] • [IP: 37.8.215.**]

pomnik smolenski juz jest na placu wolnosci w postaci brzoz ktore sa tam zasadzone i usychaja gdy wiatr im przywieje nowe klamstwa pisowskie

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:48:40] • [IP: 92.42.115.***]

Oj tam oj tam {do gościa 23--46}Ponoć już przeszedł do PIS

Odyseusz • Piątek [10.02.2017, 10:47:35] • [IP: 88.156.233.***]

Wszystkie tzw patriotyczne uczczenia powinny być. Tylko nie w miejscu publicznym, ale w kościele lub na cmentarzu powinno być byc zielone miejsce. Dotyczy to też Sybiraków, Ak-wcow, wykletych. Po co zaśmiecać trawniki naszego miasta.

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:46:14] • [IP: 188.146.158.***]

Tablica powinna postać, nie ma czego się wstydzić, jeśli już to powinniśmy się wstydzić skandalicznego śledztwa, nasz poprzedni rząd zachował się jak bolszewicy

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:44:17] • [IP: 92.42.115.***]

JESTEM ZA TABLICĄ ALE NA CMENTARZU ---ALE OSTATECZNIE , EWENTUALNIE MOŻE BYĆ W kościele !!

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:34:27] • [IP: 95.129.228.***]

Ameryka te słynne USA liczy 300 Mln Ludzi wtym 10 Mln to Polacy a 30 Mln to Bezdomni Rosja liczy 150 Mln Ludzi a Ukraina 45 Mln Ludzi to sa Mocarstwa

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:25:35] • [IP: 178.238.249.**]

Wprowadzono nas w błąd i zwątpiliśmy w Prezydenta. Teraz musimy uważnie patrzeć, każdy z Rady rozgrywa swoją partię przed wyborami. A rude jest wredne.

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:20:58] • [IP: 93.94.190.**]

Ja już nie patrzę czy to pomysł PIS czy PO czy SLD itd kto by nie był przy korycie zaprząta nam głowy jakimiś pierdołami.Swego czasu PIS bardzo chciał badać sprawę ofiar Katynia i pchali się jak świnie.Mają teraz ofiary Smoleńska które zginęły w wypadku a nie dla Ojczyzny.Do dzisiaj sprawa nie wyjaśniona no to trzeba zacząć o dupy strony i stawiać tablice upamiętniające, organizować miesięcznice-aby tylko coś się działo.Polska liczy 460 posłów jakie Państwo ma tylu posłów? USA ROSJA UKRAINA mają większą liczbę ludności i większe terytorium a mniej posłów jak my. Także nasi dbając o swoje dupy będąc przy korycie mając super wypłatki i dietki, wymyślają głupoty żeby ludziom pierdołami głowę zaprzątnąc i odwrócić tok myślenia.Połowę z nich bym wypieprzyła a kasę którą pobierają przeznaczyła na inne cele i nie byłoby tak absurdalnych pomysłów.

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:20:54] • [IP: 178.238.253.**]

Oj tam, Oj tam, niech pan rzecznik napisze, że to tablica upamiętniająca, pobyt sowietów w mieście i będzie ok, bez słowa sprzeciwu, będzie tablica a nawet pomnik, masakra z tymi samymi swojmi!

Gość • Piątek [10.02.2017, 10:18:52] • [IP: 95.129.228.***]

w 2018 r Wybory Komunistyczna SLD wystawi swojego Kandydata a Prawicowa PO swojego oraz Katolicka PIS Swojego Kandydata

Gościu • Piątek [10.02.2017, 09:54:50] • [IP: 80.245.188.***]

Pisowcy naśladują" starszych braci w wierze". Tamci mają swoją ścianę płaczu, rodzimi wyznawcy pislamu chcą tablic płaczu w każdym mieście i większej wsi.

Milusiński • Piątek [10.02.2017, 09:51:41] • [IP: 46.231.63.***]

O czym tu gadać czy pisać. Wiadomo, że wszyscy patrioci chcą tablicy smoleńskiej.

Gość • Piątek [10.02.2017, 09:26:04] • [IP: 62.69.231.***]

Zgadzam się na " lipą smoleńską".

Gość • Piątek [10.02.2017, 09:04:35] • [IP: 62.69.229.**]

To dlaczego pismo nie zostało upublicznione? Przecież wiadomo, że temat jest wyjątkowo kontrowersyjny i wszystkie niedomówienia natychmiast urastają do wielkiej afery. Przydałaby się transparentność decyzyjna w tej sprawie, w innych z resztą też!

Gość • Piątek [10.02.2017, 08:56:56] • [IP: 62.69.253.***]

Przecież miłośnicy gazety polskiej mogą odprawiać miesięcznice pod bramą gazoportu. Jeszcze im za mały taki pomnik ??!

Gość • Piątek [10.02.2017, 08:54:23] • [IP: 46.231.63.***]

W KOSCIELE LUB CMENTARZU TO JEST ODPOWIEDNIE MIEJSCE ZADNE INNE!! JUZ RZYGAC SIĘ CHCE OD TEGO TEMATU SMOLENSKIEGO!!

Lutek Narożniak • Piątek [10.02.2017, 08:51:51] • [IP: 109.241.63.***]

Mamy największy pomnik i tablicę w Polsce-Gazoport.I chyba wystarczy, a jak komuś mało to proszę bardzo u siebie w pokoju może nawet ołtarzyk zrobić, a nie ludziom uczciwym zajętym pracą pchać się przed oczy.Widać to ten sam gatunek co 20lat temu bazgrał na murach" Kocham Jolkę" no i Mu zostało.Zmień lekarza albo zwiększ dawkę chłopie bo Ci żyłka pęknie.

Gość • Piątek [10.02.2017, 08:49:28] • [IP: 88.156.234.***]

NIE I JESZCZE RAZ NE DLA TABLICY UPAMIĘTNIAJĄCEJ KATASTROFĘ SMOLEŃSKĄ. MAM JUŻ SERDECZNIE DOŚĆ TEMATU SMOLEŃSKA I CAŁEGO PiS-u.

Gość • Piątek [10.02.2017, 08:42:12] • [IP: 77.186.244.***]

A ja myślę że dąb to nie, lepiej jak by posadzić wysoką brzozę, bo na niej usadowił się samolot.

Gość • Piątek [10.02.2017, 08:40:33] • [IP: 95.129.228.***]

Wyborcy Katolicy zagłosowali na swoją Katolicką PIS i Dzisiaj Rządzą Żydzi i Komuniści stracili Władzę

Gość • Piątek [10.02.2017, 08:30:09] • [IP: 193.45.39.**]

IP: 92.42.114.*** przestan PISzczyc.Tablice wieszaj sobie w domu polaku polski Rydzyka.

Gość • Piątek [10.02.2017, 08:27:57] • [IP: 92.42.119.***]

Wiadomo. PiS rządzi, PiS ma władzę i PiS daje pieniądze. Ma też swoich przedstawicieli i donosicieli w Świnoujściu w postaci swoich służb mundurowych, wojska, policji i sympatyków, którzy skrzętnie donoszą centrali co w mieście o nich mówią i piszą. Ma też teraz Świnoujście swój żywotny interes w postaci tunelu i bez rządowych pisowskich decyzji o finansach nic się tutaj nie zrobi. Więc Pan Prezydent słusznie kombinuje i jestem przekonany, że sprzedałby duszę diabłu aby tę inwestycję rozpocząć. Ale czy wszyscy to rozumieją ? Takiego mądrego Prezydenta miasto już nie będzie miało a przed nim dni hańby już przeżywaliśmy.

Gość • Piątek [10.02.2017, 08:25:52] • [IP: 109.243.157.*]

Po raz pierwszy zgadzam się z gorycza Zmurka wyrażona w tych słowach:" W artykule nie ma ani słowa o wyżej wymienionym piśmie, mimo, iż zostało skierowane do Przewodniczącej Rady Miasta prawie trzy tygodnie przed ukazaniem się publikacji. W tej sytuacji mówienie o tym, że Prezydent podjął już decyzję w sprawie pamiątkowej tablicy, z jednoczesnym sugerowaniem, że nie liczy się ze zdaniem Mieszkańców, jest nieprawdą. Przykrym jest również fakt, iż obiekt, który upamiętniałaby tragedię, w której zginęli przedstawiciele nie tylko różnych ugrupowań, ale także organizacji kombatanckich i społecznych, przedstawiciele służb mundurowych, duchowieństwa, Rodzin Katyńskich jest wykorzystywany dla osiągnięcia, nie tylko politycznych, ale często osobistych celów."

Gość • Piątek [10.02.2017, 08:06:46] • [IP: 62.69.254.**]

[10.02.2017, 07:27:14] • [IP: 77.89.102.*] lepiej brzozę.

Tomcio • Piątek [10.02.2017, 07:38:22] • [IP: 46.169.59.**]

Najlepszą formą upamiętnienia katastrofy smoleńskiej powinno być zasadzenie drzewa - LIPY SMOLEŃSKIEJ !

Gość • Piątek [10.02.2017, 07:33:28] • [IP: 46.171.240.***]

ale sprostowanie . wiadomo że się zgodził a teraz mąci, że a to tak było. a to inaczej a to nierzetelni, lun niezrozumieli. to niech ten Pański rzecznik wreszcie napisze coś zrozumiałego dla nas chołoty. Człowieku co ty wyrabiasz. przecież wszyscy i tak wiedzą o co chodzi.

Gość • Piątek [10.02.2017, 07:27:14] • [IP: 77.89.102.*]

A NIE LEPIEJ DLA UPAMIĘTNIENIA OFIAR KATASTROFY POSADZIĆ DRZEWO NP. DĄB I NAZWAĆ JE DĘBEM SMOLEŃSKIM?

Gość • Piątek [10.02.2017, 07:19:26] • [IP: 164.127.204.***]

precz z tablicą smoleńską mieszkańcy mają dość smoleńska

Gość • Piątek [10.02.2017, 06:41:59] • [IP: 37.248.162.***]

Po co ta tablica a co ktos ze Świnoujścia zmarł w tej katastrofie w głowe się niech pukna zaraz te tablice będa w całym kraju w każdym mieście bez jaj. Boze przecież to katastrofa samolotu oni nie zgineli za ojczyzne tylko w wypadku moze kazdej osobie z miasta co zginela w wypadku zróbmy tablice bo to rowniez tragedia. Po prostu żenada

Gość • Piątek [10.02.2017, 06:41:40] • [IP: 92.252.17.*]

Do gościa:  Czwartek [09.02.2017, 23:30:27]  [IP: 92.42.114.***] Oczywiście! Już kiedyś tak było, że kto nie jest z nami, jest przeciwko nam... historia się powtarza?

Gość • Piątek [10.02.2017, 06:28:22] • [IP: 80.245.188.***]

Chory naród, chore komentarze.

Gość • Piątek [10.02.2017, 05:51:04] • [IP: 95.129.224.**]

184 Normalnym czyli takim jak ty a sympatyków PISU porównujesz do robactwa. No to ja wolę PIS niż twoją , , normalność''.., , Normalni ''zostaną rozliczeni i to wam sie nie podoba bo przez 8 lqt rozpir...doliliścię ten kraj w try piz...du..Na szczęście, , Normalni''jesteście w mniejszości i gó..no możecie...

Gość • Piątek [10.02.2017, 05:42:44] • [IP: 80.245.176.***]

Won pod gazoport, tam już macie swoją tablicę smoleńską

Gość • Piątek [10.02.2017, 00:24:43] • [IP: 93.94.188.***]

Żmur, wystaw im to tablo a nie bedzie potrzeba zmiany ordynacji żebyś już NIGDY nie został naewt radnym!

Gość • Piątek [10.02.2017, 00:24:20] • [IP: 80.245.184.**]

Ostatni fragment listu jest najważniejszy. Jestem pewien, że gdyby nie zawłaszczanie przez PiS rocznic, łamanie prawa oraz pisania prawa pod siebie i tylko dla swoich celów, nie było by sprzeciwu przeciwko takiej tablicy.Każdy się boi tych miesięcznic, bo moga byc i tygodnice- że PiS rozpełza się jak robactwo i zatruwa życie innym, normalnym ludziom.

Gość • Piątek [10.02.2017, 00:19:27] • [IP: 93.94.186.***]

do IP: 92.42.114.*** - może jeszcze powinniśmy chodzić i płakać jak w Korei Północnej po śmierci Kim Dzong Ila?!

Gość • Czwartek [09.02.2017, 23:56:25] • [IP: 93.94.186.***]

Jak by w Polsce nie bylo innych piorytetow na wydawanie publicznych pieniedzy tylko stawianie pomniekow pomnikiem nikt sie nie naje !!

Gość • Czwartek [09.02.2017, 23:50:23] • [IP: 62.69.254.***]

Tablica TAK

Gość • Czwartek [09.02.2017, 23:48:42] • [IP: 184.168.46.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [09.02.2017, 23:47:55] • [IP: 184.168.46.**]

Winni się tłumaczą pisiorku-sisiorku.

Gość • Czwartek [09.02.2017, 23:47:44] • [IP: 95.129.229.***]

Sprostowanie Prezydenta wyjaśnia tę część tematu. Natomiast decyzję o usytuowaniu pomnika tej katastrofy w publicznym miejscu wymaga opinii mieszkańców Ś-cia a nie tylko radnych. Szczególnie, gdy upamiętnione będą osoby, które przez obecną Władzę zaliczone zostały do zbrodniarzy. Może następna Władza zaliczy innych z tej katastrofy jako niegodnych.

Gość • Czwartek [09.02.2017, 23:46:58] • [IP: 37.248.159.***]

czyżby nasz prezydent chce przejść do PIS-u

SKS • Czwartek [09.02.2017, 23:35:03] • [IP: 77.88.191.**]

Te kilka osób z" gp" niech sobie wiesza te tabliczki u siebie w domu!

Gość • Czwartek [09.02.2017, 23:30:27] • [IP: 92.42.114.***]

Tablica musi byc, to jest hołd oddany ludziom, naszej wybranej wladzy, którzy zgineli, by uczcić ofiary Katynia.Jak ktoś protestuje to jest przeciwnikiem naszej ojczyzny i zdradza ją i prawdziwych Polaków.

Gość • Czwartek [09.02.2017, 23:25:23] • [IP: 188.146.172.**]

cosik kręcą

Gość • Czwartek [09.02.2017, 23:12:30] • [IP: 93.94.186.***]

w kościele niech sobie robią nawet pomniki kaczki w skali 10:1

Oglądasz 1-79 z 79
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■