ikamien.pl • Środa [18.01.2017, 11:47:45] • Powiat Kamieński
Port kontenerowy LPG w Świnoujściu zniszczy turystykę na kamieńskim wybrzeżu Bałtyku?
fot. Kam
Jednocześnie Rada Naukowa jednogłośnie podnosi, że przyjęte przez GDDKiA Oddz. w Szczecinie ramy czasowe procedury przygotowania projektu technicznego rozbudowy dzisiejszej drogi nr 3 przez teren wyspy Wolin, W tym Wolińskiego Parku Narodowego i jego otulinę, i przekształcenie jej w drogę ekspresowa S-3 oraz raportu po środowiskowych uwarunkowaniach, w obecnym stanie rodzą poważne zastrzeżenia. W szczególności Rada Naukowa ocenia, że na dzień dzisiejszy brak jest pełnej i rzetelnej informacji przyrodniczej oraz brak uwzględnienia rzeczywistego natężenia ruchu drogowego na omawianym odcinku. W ocenie Rady Naukowej Wolińskiego Parku Narodowego nie do przyjęcia jest dopuszczenie do realizacji inwestycji bez należytej oceny przyrodniczo-środowiskowej, a w szczególności bez rzetelnie sporządzonego raportu o środowiskowych uwarunkowaniach – napisała Rada Naukowa Wolińskiego Parku Narodowego w oświadczeniu przesłanym m.in. do Ministra Środowiska.
Podczas posiedzenia wspólnego komisji stałych Rady Miejskiej Międzyzdrojów w dniu 16 stycznia br jednym z punktów obrad było wypracowanie: Stanowiska Rady Miejskiej w odniesieniu do koncepcji lokalizacji Terminalu Kontenerowego w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu.
fot. Kam
Radny Adam Jakubowski omawiając przesłany do Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach projekt pod tytułem „Terminal Kontenerowy w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu” powiedział: - W terminalu na dwóch stanowiskach o zdolności przeładunkowej 500 tysięcy ton dokonywany będzie przeładunek LNG na cysterny samochodowe. Docelowo zakłada się 1,5 miliona TEU – jednostka równoważna pojemności kontenera 20 stopowego. Gaz będzie przewożony w kontenerach 20 i 40 stopowych.
fot. Kam
Jest to wręcz niewyobrażalna ilość samochodów-kontenerowców poruszających się na krajowej trójce, co najmniej od Świnoujścia do Goleniowa. Według szacunkowych wyliczeń, jest to ca 100 autocystern z gazem LNG na dobę w jedną stronę. Do tego należy dodać transport kolejowy na odcinku Świnoujście Port – Szczecin Dąbie. Zarówno transport drogowy jak i kolejowy w znacznym stopniu utrudni dojazd w sezonie turystycznym na wybrzeże. W okresie zimowym mogą powstawać kilometrowe zatory, nie mówiąc już o mogących się zdarzyć wypadkach drogowych.
Znając polskie realia, to wykonanie zadań: „Budowa drogi S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn” oraz „Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury Portu w Świnoujściu” będą trwały całe lata, choć termin ich wykonania to 2020 rok. A statki z portów katarskich na da się zatrzymać.
fot. Kam
Na sesji Rady Miejskiej Międzyzdrojów w dniu 26 stycznia 2017 roku przedstawione zostanie: Stanowisko Rady Miejskiej Międzyzdrojów w odniesieniu do koncepcji lokalizacji Terminalu Kontenerowego w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu.
mzk
niepowstanie
nie mają co robić w Międzyzdrojach więc dyskutują o wróblach na dachu, specjaliści i znawcy z koziej wółki
Ludzie co wy tu wypisujecie. Gaz w kontenerach? Ktoś was podpuszcza, a wy dalej to powtarzacie jak mantrę. Nie mając zielonego pojęcia w temacie. Terminal Gazowy już jest. I przesyła gaz rurami w głąb kraju. Kontenerowy to zupełnie inna bajka. Moim skromnym zdaniem, terminal kontenerowy trzeba wybudować. I niczego nie zniszczy.Więcej poprawi się infrastruktura drogowa. Druga sprawa to to więcej pieniędzy w obrocie w naszym regionie. Popatrzcie na porty Gdańsk, Gdynia. Tam się teraz rozgrywa gospodarka morska w naszym kraju. Tam są wielkie pieniądze. Tam stocznie budują i remontują statki. A u nas co? Plaża. Niemcy nie chcą pod bokiem konkurencyjnego portu i rozpuszczają wici, że to szkodliwe, że wszystko u nas padnie. Nie dajcie się zwodzić. U siebie budują. Weźmy np. Hamburg, ogromne miasto i port. Samochodów co nie miara. Warszawa przy nim to pikuś. I co? w strefach mieszkalnych cisza. Ogromny ruch samochodowy nie zakłóca ludziom spokoju. I u nas można też budować nowocześnie. A wilk i owca będa całe.
Proponuję jeszcze:Stanowisko Rady Miejskiej Międzyzdrojów w odniesieniu do koncepcji lokalizacji i rozbudowy bazy rybackiej po ostatnich sztormach.
Już teraz plaża w Międzyzdrojach ginie poprzez budowę falochronu a miałby powstać jeszcze jeden a wtedy plaża zginie, za to w Świnoujściu będzie się poszerzała. Już teraz symbol miasta wiatrak stoi prawie na plaży, a za pare lat będzie stała na środku promenady.Terenów pod nowe ośrodki będzie przybywało, za to Międzyzdroje popłyną.
Proponuje mączną co niektórym
PISZECIE : Gaz będzie przewożony w kontenerach 20 i 40 stopowych. LUZEM CZY MOŻE BUTELKOWANY ??. Może ktoś przeczytał by NAJPIERW, naniósł poprawki a dopiero później wstawił - a tak wyszła głupia informacja. Ciekawe co to jest :. ..samochodów-kontenerowców... A najlepsze to Port kontenerowy LPG - to tylko w Polsce!! - na pozostałej reszcie Świata nazywa się toto TERMINAL GAZOWY !!
a tak to z głową wszystko ok ?
Port kontenerowy LPG - co to takiego !!
A co oni tak się gapią jak woły na malowane wrota? Przecież te typy nie mają pojęcia po co tam są. Co drugi, to wzrok tęskniący za rozumem. Same cebulaki i stare stetryczałe dziady.
Do Kamienia Pom. jest okolo 60km , o czym my mowimy ze zaszkodzi port konterenowy w Swinoujsciu , ze Swinoujscia do Miedzyzdrjow jest woda okolo 13km , badz rozsadny , ucz sie i czytaj nieuku...
Adaś Jakubowski nic się nie zmienił. Jak smerf maruda. " To sie nie uda" Adaś zaproponuj raczej jak problem rozwiązać. Most w Wolinie rozwiązał wiele problemów z brakiem przepustowości ruchu samochodowego z portu. Na pewno drugi go rozwiąże przy Powstaniu Terminalu Kontenerowego itd