POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [03.04.2008, 08:25:07] • Świnoujście

Kierowcy chcą ronda

Kierowcy chcą ronda

fot. Sławomir Ryfczyński

Na ulicy 11 Listopada (przy skrzyżowaniach z ulicami Poznańską i Szkolną oraz Matejki i Gdańską) dodano kolejne sygnalizacje świetlne. Przy tej okazji powraca temat ronda. Kierowcy zgodnie mówią, że byłoby to lepsze rozwiązanie niż kolizyjne skrzyżowania.

Kierowcy podkreślają, że dodanie kolejnych świateł jest oczywiście dobrym rozwiązaniem. Usprawnić ruch. Dla każdego pasa jest inna sygnalizacja. Jednak większość wolałaby w tym miejscu rondo.

- Od dawna wiadomo, że ronda są bezkolizyjne – mówi jeden z kierowców. – Ruch się zwalnia, ale nie zatrzymuje tak jak na światłach.

- Poza tym są chyba tańsze – dodaje inny z naszych rozmówców. – W tym sensie, że nie trzeba świateł stawiać. Tylko jeden znak informujący o ruchu na rondzie.

Przede wszystkim chodzi jednak o bezpieczeństwo. Na skrzyżowaniu 11 Listopada i Matejki była już niezliczona ilość kolizji i wypadków. Także tych najgorszych, w których kierowcy tracili życie.

Kierowcy od dawna zwracają się do urzędu z wnioskiem o wykonanie w tym miejscu ronda. Bezskutecznie niestety.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 53, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 26-50 z 53

Rybak • Czwartek [03.04.2008, 13:19:03] • [IP: 217.97.199.*]

JESTES KOMATYM GOSCIEM TY GOSC!! WEDLOG MNIE DOBSZE BYS NA USTAWCE PLANOWAL WALKE!

Gość • Czwartek [03.04.2008, 13:18:11] • [IP: 80.245.186.*]

Ronda wcale nie są bezkolizyjne. Wystarczy pojeździć chicoaż po szczecinie :). Dużo kolizji odbywa się na rondach. Mi światła odpowiadają, a stworzenie ronda to nie taka prosta sprawa. Chociażby ze względu na ilość terenu potrzebną pod budowę.

Rybak • Czwartek [03.04.2008, 12:54:58] • [IP: 217.97.199.*]

O BORZE WIDZISZ I NIE GSMISZ. NIE DODAJMOM TYH SWIATEL RZEBY BYLO WIENCEJ TYLKO RZEBY ZROBIC SKRZYZOWANIE BEZKOLIZYJNE TAKIE JAK NAPSZYKLAD MIENDZY MATEJKI A TSZECIEGO MAJA. WIADOMO OD DAWNA IRZ RONDO BYLOBY STRATOM PINIENDZUW GDYRZ MALO LUDZI JEDZI TOM DROGOM. A BESKOLISYJNE SKZYZYOWANIE JEST OK!

jk • Czwartek [03.04.2008, 12:26:09] • [IP: 80.245.178.**]

co wy piszecie! owszem skrzyżowanie z ruchem okrężnym jest bezpieczne i bezkolizyjne o ile kierujący respektują przepisy ruchu drogowego. Jesli chodzi natomiast o skrzyżowanie z sygnalizatorami kierunkoiwymi to ruch na nim - oczywiście w przypadku zielonegho - odbywa się bezkolizyjnie imoim zdaniem jedst to dobre rozwiązanie na tym akurat skrzyżowaniu

Pikaczu • Czwartek [03.04.2008, 12:13:56] • [IP: 217.97.193.***]

* mać.tyle razy był temat wałkowany i wszyscy pisali, że najlepsze byłoby rondo. A tu znowu dołożyli świateł za 50 tysięcy na kosztpodatnika i znowu gówno, bo najgorszy i najbardziej kolizyjny jest lewoskręt ze szkolnej i poznańskiej, ktorego nowy układ świateł nie obejmuje.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 11:58:51] • [IP: 92.42.117.***]

Francja 100 lat temu woprowadzła ronda. Szczecin na początku ubiegłego wieku. To jest bez dyskusyjne. Dyskusja powinna być kto z nazwiska ma być odpowiedzalny w naszym urzędzie? Tam nie ma komu podjąć decyzje i zaplanować strategie płynnego bezpiecznego ruchu. Pan Szczodry chyba nie daje sobie rady. Pan Żmurkiewicz ma całe miasto na głowie. KTO??

Gość • Czwartek [03.04.2008, 10:55:47] • [IP: 88.156.232.***]

Ul.11 Listopada powinna być główną i zlikwidować te cholerne światła.ŚWIATEŁ W ŚWINOUJŚCIU NASRANE

wyzwolony • Czwartek [03.04.2008, 10:36:47] • [IP: 79.175.200.***]

doc - Ty to jesteś jełop. Proponuję ci w 21 wieku wogole zamieszkać w szałasie, zjeść co znajdziesz w lesie, nie oglądać tv a w szczególności wyjść z neta.

doc • Czwartek [03.04.2008, 10:29:23] • [IP: 83.14.49.***]

wyzwolony (od rozumu chyba) pomyśl tylko o ile będzie bezpieczniej i oszczędniej, kiedy w ogóle zrezygnujesz z jazdy samochodem. Czego ci serdecznie życzę, ogłupiony medialną sieczką, jełopie.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 10:25:04] • [IP: 213.115.90.***]

Na calym swiecie robi se ronda gdyz uplynniaja ruch na drodze, w zasadzie tylko w Polsce jest tyle zkrzyzowan ze swiatlami. Dobrze wiadomo o co chodzi polskim kierowcom...sa za glupi do ruchu kolowego :D

wyzwolony • Czwartek [03.04.2008, 10:16:03] • [IP: 79.175.200.***]

Chyba żartujesz, że przez ronda się spala więcej paliwa co? Przecież stojąc na światłach spalasz dużo więcej i prędkość musisz do zera zniwelować. Postój, start od zera itp. A co do ronda w Przytorze pewno były lepsze rozwiązania ale jacyś żmuropodobni spiepszyli sprawę:(

Gość • Czwartek [03.04.2008, 10:13:28] • [IP: 83.21.83.***]

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:29] • [IP: 92.42.117.***]

Adam O. • Czwartek [03.04.2008, 10:10:39] • [IP: 83.21.83.***]

Mysle ze wypowiadac sie powinni przede wszystkim kierowcy a nie nastolatkowie bez prawa jazdy wykrzykujacy" wystarczy znac sie na przepisacch". Dlaczego w tych wszystkich wiekszych miastach gdzie ruch jest NIEPOROWNYWALNIE wiekszy stawia sie coraz czesciej ronda a nie skrzyzowania ? Bo sa bezpieczniejsze, a o to w tym wszystkich chodzi, zeby zapewnic jak najwieksze bezpieczenstwo. Nie przeszkadzaja mi jako kierowcy skrzyzowania bo sygnalizacja swietlna wg mnie spelnia swoje zadanie (problemy zaczynaja sie jedynie gdy z jakichs powodow przestaje dzialac - kierowcy ze Swinoujscia nie wiedza juz wtedy w ogole jak sie powinno jezdzic, a przeciez sa znaki...) jednak rondo napewno usprawnilo by ruch na skrzyzowaniu. Tyle.

wyzwolony • Czwartek [03.04.2008, 10:09:30] • [IP: 79.175.200.***]

Trzeba jeżdzic normalnie? Pewno, że trzeba. Tylko powiedz, to tym co zginęli przez innych, tylko dlatego że w tamtych miejscach nie było ronda. A co do sygnalizacji, to pogadamy po sezonie jak postoisz jak baran w korku.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 10:08:47] • [IP: 83.21.72.***]

Rondo to beznadziejne rozwiązanie. Przykład Łunowo i Międzyzdroje. Projekty bez logiki. Samochody jadące w kierunku Warszowa mogły by omijać rondo, a tak spalają dodatkowe tony paliwa (niepotrzebne hamowanie, rozpędzanie x setki tirów)

Gościu • Czwartek [03.04.2008, 10:06:06] • [IP: 80.245.189.***]

Trzeba jeździć normalnie to nic wam nie będzie przeszkadzać!Mi przeszkadzają tylko dziury w jezdni i kierowcy wjeżdżający na czerwonym świetle na skrzyżowanie i mający gdzieś innych użytkowników ruchu, co jest standardem.Co do rond to może jeszcze na ścieżkach rowerowych ronda porobić?

wyzwolony • Czwartek [03.04.2008, 10:05:22] • [IP: 79.175.200.***]

Ronda są dużo lepsze od skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Po pierwsze zmniejszają korki, nie powodują tak ciężkich wypadków, są tańsze w utrzymaniu. Debile broniący świateł to osoby, które albo nie mają aut, albo są życiowymi nieudacznikami, albo jedno i drugie:)

doc • Czwartek [03.04.2008, 09:31:28] • [IP: 83.14.49.***]

Tylko bez generalizowania. Jestem kierowcą i nie chcę ronda. I w ogóle zaczyna mnie wkurzać ten trend równania do idiotów w każdej dziedzinie życia.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:29:25] • [IP: 92.42.117.***]

Marne są strategie w naszym Urzędzie. Ta bolączka jes od wielu, wielu lat. Teras Niemcy by pominąć swoją stacje benzynową w Albecku musi jechać przez całe Świnoujście i spowrotem/ łącznie 12 km./ do stacji na Nowokarsiborskiej. Aż się prosi by Niemcy tankowali przy granicy na Wojska Polskiego. Kto to zrozumie? Mniejszy był by ruch tych samochodów. To jest strategia. Kto za nią odpowiada? Kto odpowiada za bwzklizyjne ronda? Kto? Zatkamy się na amen w sezone i będzie lament. Licze na konkretną dyskusje.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:27:56] • [IP: 88.156.233.**]

To tak jak w Niemczech?

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:26:59] • [IP: 80.54.123.**]

mam propozycje - Wywalić wszystkie znaki na skrzyżowaniach. Pierwszeństwo będzie miał ten kto będzie z prawej strony i po kłopocie. Żadnych znaków. precz z nimi !

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:26:16] • [IP: 88.156.233.**]

A co taksówkarze myślą ronda czy skrzyżowania?

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:24:20] • [IP: 83.21.20.***]

Proponuje zmiany w urzędach na wysokich stanowiskach, ludzie tu giną a wy zachowujecie sie jak gdyby nic sie nie stało. Zmienić to i jak najszybciej!

Mieszkaniec • Czwartek [03.04.2008, 09:22:11] • [IP: 83.21.20.***]

No to ja popieram portal iswinoujscie, większość kierowców chce bezpieczne ronda. Panie Ryfczyński proszę się nie załamywać. Pan chce dobrze. Pozdrawiam i jeszcze raz popieram ronda. A na całym świecie gdzie jest tylko możliwe robi się ronda tylko tu jest dziwnie w naszym mieście.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:11:34] • [IP: 62.69.194.**]

Tytuł powienm brzmieć" Ryfczyński chce ronda". Jak sie nie zna i nie stosuje do przepisów, nie ustępuje sie pierszeństwa przejazdu, przejeżdza na czerownym i nie patrzy sie na pieszych to potem sa problemy. Jak sie nie ma umiejętności to sie nie siada za kierownice, a nie krzyczy ułatwcie mi przejazd bo sobie nie radze.

Oglądasz 26-50 z 53
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świnoujściu informuje, że w związku z budową sieci wodociągowej przy ulicy: boczna od Zalewowej, nastąpi przerwa w dostawie wody w dniu 08.10.2025r. Przewidywany czas przerwy w dostawie wody: 08.10.2025r. w godz.: 09.00 - 12.00. Obszar przerwy w dostawie wody: - ulica Zalewowa (na odcinku od ulicy Szmaragdowej do ulicy Pomorskiej), - ulica Szantowa, - ulica Spokojna, - ulica Gajowa, - ulica Odrzańska, - ulica Osiedlowa, - ulica Sztormowa Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o ostrożną jazdę w rejonie prowadzonych prac ■ Władze Świnoujścia ogłosiły, że 4 października 2025 będzie „Dniem Świnoujścia” — ważna data w kontekście 80. rocznicy powrotu miasta do Polski oraz 35 lat samorządności. Mieszkańcy będą mieli okazję uczcić historię miasta, uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych, rekreacyjnych i okolicznościowych ■ Woda z wodociągu "Odra, Przytór Wydmy" znów zdatna do spożycia. Powiatowy Państwowy Inspektor Sanitarny potwierdził przydatność wody dla mieszkańców kilkunastu budynków. Poinformował o przydatności wody do spożycia z wodociągu publicznego „Odra, Przytór Wydmy”. Po przeprowadzonych badaniach laboratoryjnych stwierdzono, że jakość wody spełnia wszystkie normy określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 roku. Decyzja dotyczy odcinka wodociągu zaopatrującego około 50 mieszkańców budynków przy ulicach Zalewowej, Zarzecze oraz Sąsiedzkiej. W szczególności mowa o adresach: ul. Zalewowa: nr 39, 39a, 39b, 41 (Piekarnia Mewa), 42, 42a, 42b, 42c, 42d, ul. Zarzecze: nr 1, 2, 2a, 8, ul. Sąsiedzka: nr 2. ■ Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczęło łącznie 4330 uczniów uczęszczających do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście. Wśród nich 323 dzieci po raz pierwszy przekroczyło próg szkoły podstawowej, rozpoczynając tym samym swoją przygodę z edukacją. Z kolei naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczęło 195 uczniów. Do miejskich przedszkoli przyjęto również 255 nowych przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. We wszystkich placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miasta Świnoujście pracuje 811 osób. W tym gronie znajduje się 577 nauczycieli wspierających dzieci i młodzież na każdym etapie edukacji, a także 234 pracowników obsługi i administracji, dbających o sprawne funkcjonowanie szkół i przedszkoli ■