POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [03.04.2008, 08:25:07] • Świnoujście

Kierowcy chcą ronda

Kierowcy chcą ronda

fot. Sławomir Ryfczyński

Na ulicy 11 Listopada (przy skrzyżowaniach z ulicami Poznańską i Szkolną oraz Matejki i Gdańską) dodano kolejne sygnalizacje świetlne. Przy tej okazji powraca temat ronda. Kierowcy zgodnie mówią, że byłoby to lepsze rozwiązanie niż kolizyjne skrzyżowania.

Kierowcy podkreślają, że dodanie kolejnych świateł jest oczywiście dobrym rozwiązaniem. Usprawnić ruch. Dla każdego pasa jest inna sygnalizacja. Jednak większość wolałaby w tym miejscu rondo.

- Od dawna wiadomo, że ronda są bezkolizyjne – mówi jeden z kierowców. – Ruch się zwalnia, ale nie zatrzymuje tak jak na światłach.

- Poza tym są chyba tańsze – dodaje inny z naszych rozmówców. – W tym sensie, że nie trzeba świateł stawiać. Tylko jeden znak informujący o ruchu na rondzie.

Przede wszystkim chodzi jednak o bezpieczeństwo. Na skrzyżowaniu 11 Listopada i Matejki była już niezliczona ilość kolizji i wypadków. Także tych najgorszych, w których kierowcy tracili życie.

Kierowcy od dawna zwracają się do urzędu z wnioskiem o wykonanie w tym miejscu ronda. Bezskutecznie niestety.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 53, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-53 z 53

Kirowca zawodowy • Niedziela [06.04.2008, 16:49:53] • [IP: 80.245.191.**]

Zgadzam sie kolego bo rondo wcale nie jest bezkolizyjne...bezkolizyjne sa jak piszesz slimaki i wiadukty jak w duzych miastach. ...a rondo skutecznie uspokaja ruch ale jjak sa na nim przynajmniej dwa pasy ruchu to niektorym juz sprawia problem ktorym pasem sie poruszac i z ktorego zjechac w swoj zjazd...

Koleś • Niedziela [06.04.2008, 12:24:01] • [IP: 92.42.112.***]

Każde rozwiązanie jest dobre, o ile kierowcy a w tym motocykliści będą przestrzegali przepisów ruchu drogowego. Każde ma swoje wady i zalety. Rondo spowolni ruch, zmusi kierujących do myślenia, ale kolizje będą, tyle że drobne stłuczki. Światła zatrzymają ruch, ale zawsze znajdzie się taki, który uważa, że zdąży. Sugeruję skrzyżowanie wielopoziomowe. Wiadukt, ślimak, wjazdy i zjazdy. Mając 11-go Listopada jako główną, pozostanie prostą. Kto będzie przestrzegał 50/h dojedzie do celu. Pozostali sami sobie będą winni.

Kierowca zawodowy • Niedziela [06.04.2008, 12:16:50] • [IP: 80.245.191.**]

To skrzyzowanie to wogole jakies nieporozumienie...Jezdze samochodem ciezarowym i jak mam skrecic z Poznanskiej w 11-go w lewo to mnie krew zalewa jak ktos probuje mnie objezdzac. ..i skrecic w lewo.."za dupa"Osobowym to moze i dobry manawer ale jak mi kjtos podjedzie z przodu to nie mam miejsca zeby sie wywinac i robi sie korek i musze jechac prosto w Szkolna zeby rozladowac!!ZERO WYOBRAZNI KIEROWCY OSOBOWEK!!ZERO!

Gość • Niedziela [06.04.2008, 09:17:14] • [IP: 80.245.183.***]

ZAMKNAC ULICE DLA RUCHU SAMOCHODOWEGO I PO PROBLEMIE :)

Gość • Piątek [04.04.2008, 19:25:41] • [IP: 88.156.233.***]

nasi tez nie używaja migaczów, dziś koło koscioła tez Polak jechał od ronda prawym pasem i pojechał prosto o mały włos by mi sie wstrzelił w prawa strone auta. A z tego pasa tylko moze jechac w prawo w Konstytucji.Jak widzisz z tym czytaniem znaków u naszych jest nie najlepiej a co rządać od obcokrajowców

Gość • Piątek [04.04.2008, 13:32:52] • [IP: 79.175.200.***]

jak sie nie zna zasad zachowania sie na prostym skrzyzowaniu na dodatek z sygnalizacja swietlna to na rondzie będzie jeszcze gorzej

Gość • Piątek [04.04.2008, 08:46:58] • [IP: 83.21.226.***]

jak swiatla to i wymuszonka na pomaranczowym, albo totalne zamieszanie w momencie wylaczenia swiatel! Ronda tansze bezpieczniejsze i smiertelnych wypadkow nie ma ! jedynie stluczki..ktos tu madzrze napisal ze najbardziej kolizyjny skret szkolna poznanska zostaly bez sygnalizacji, wiec do dupz te swiatla

Dębiec • Czwartek [03.04.2008, 22:34:18] • [IP: 195.117.222.**]

Gość • Czwartek [03.04.2008, 21:34] • [IP: 88.156.233.***] Ciekawe rzeczy waść prawisz... Ja dotychczas spotkałem następujących niemców : 1. Tacy co to skręcają z jednokierunkowej w lewo z prawego pasa nie używając przy tym migacza(ostatnio jechałem za niemcem od stacji shell aż do promów bielików ani razu nie użył migacza) 2. Tacy którzy jeżdżą 25km/h w miejscu gdzie ograniczenie jest do 50km/h 3. Takich którzy pod względem brawury są" szybsi" od naszych i w dodatku bardziej niebezpieczni bo migaczów w polsce nie muszą włączać. Dziękuję za uwagę...

Gość • Czwartek [03.04.2008, 22:27:12] • [IP: 80.245.189.***]

wkoncu pomysleli o zmianie sygnalizacji na kierunkowa :) a rondo to glupota bylo by jak w szczecinie ze kazdy by sie pchal jak osiol na rondo latem i wyjechac z niego by sie nie dalo a swiatla rozwiaza sytuacje jak na matejki z wojska polskiego

Gość • Czwartek [03.04.2008, 22:00:47] • [IP: 88.156.233.***]

kamery ustawić a póżniej ostro karać tych co tak szarżuja i z każdego pasa jadą gdzie in się tylko podoba, a jak wypadek to lament że skrzyzowanie jest winne, troszkę pokory Panowie kierowcy do auta i siebie.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 21:34:05] • [IP: 88.156.233.***]

ej tam zamiast ronda mandaty po 2000zł za jazdę brawurową.Dlaczego w Niemczech noga wam spada z gazu i jeżdzicie tyle ile przepisy pozwalają.Czyżby kara mandatu byłaby za wysoka.Dzieki Niemieckim kierowcom mozna swobodnie wyjżdżać z podrzędych ulic.Pozdrawiam Niemieckich kierowców.Jak jest 50 km na godz. to oni jada nie mniej nie więcej tylko 50, az nie możliwe że mozna i u nas tak jeżdzic bezpiecznie, Pozdrawiam

Gość • Czwartek [03.04.2008, 21:26:21] • [IP: 212.160.162.**]

Najlepszy bylby tunel pod Swinoujsciem - wjazd pod Przytorem, a wyjazd w Niemczech.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 18:57:25] • [IP: 88.156.234.***]

Gosciu z 10.06 - popieram cie calkowicie!

Gość • Czwartek [03.04.2008, 17:37:52] • [IP: 80.245.184.***]

Skrzyzowanie bezkolizyjne byloby dobrym rozwiazaniem, lepiej dostawic kilka sygnalizatorow niz budowac nowe rondo

Gość • Czwartek [03.04.2008, 16:30:26] • [IP: 213.115.90.***]

wszystko zalezy od srednicy ronda, bedzie duze to i ruch bedzie plynny i wypadkow malo.

Gościu • Czwartek [03.04.2008, 16:28:36] • [IP: 80.245.189.***]

Do tych wszystkich co piszą, że ronda trzeba porobić ponieważ dzięki nim będzie bezpieczniej i mniej wypadków, proponuje progi zwalniające co 100 metrów po całym mieście dopiero będzie bezpiecznie! Co do korków w sezonie to jakbyśmy nie kombinowali to one i tak będą ponieważ występują one na całym świecie w większych miastach a nie tylko w Świnoujściu na skrzyżowaniu bez ronda!

Gość • Czwartek [03.04.2008, 16:28:09] • [IP: 92.42.117.***]

Oj nieładnie.

Perla • Czwartek [03.04.2008, 16:27:18] • [IP: 83.71.139.***]

Oj Slawek, czyzby znowu Urzad nie dal Ci zarobic?

ren • Czwartek [03.04.2008, 16:24:09] • [IP: 83.21.79.***]

w pogrubionym napisze powinno być chyba bezkolizyjne skrzyżowania bo kolizyjne właśnie z 11listopada z poznańską zlikwidowali :))

Gość zBW • Czwartek [03.04.2008, 15:49:51] • [IP: 80.245.182.***]

RYBAK ty lepiej nie udzielaj się na forach bo sobie siarę robisz. naucz się pisać w miarę poprawnie. Ja rozumiem walnąć byka w pisowni ale nie tyle razy co ty. Przesadziłeś stary. Może za dużo sterydów wciągasz. Idż na siłownie i zostaw kompa komuś inteligentniejszemu od ciebie. Pozdrawiam

Gość • Czwartek [03.04.2008, 14:43:15] • [IP: 213.115.90.***]

rondo jednopasmowe i tyle

Gość • Czwartek [03.04.2008, 14:24:53] • [IP: 88.156.234.***]

Ronda ratują życie. Praktycznie przy tak niskich prędkościach nie dochodzi tam do wypadków zagrażających życiu. Za to ręce zacierają blacharze bo na rondach dochodzi do częstego zajeżdżania i któryś z błotników może zostać pognieciony. Dlatego rondo lepiej brać zawsze po zewnętrznej niezależnie w którą drogę się skręca. Co prawda utrudnia to troche jadącym jazdę po wewnętrznej ale jakby wszyscy jeździli po zewnętrznej to byłoby bezpieczniej. Nikt nie każe jeździć wewnętrzną stroną ronda. Lepiej dłużej a pewniej.

Rybak • Czwartek [03.04.2008, 13:48:48] • [IP: 217.97.199.*]

TO Z HORONGIEWKA DOBRE CALKIEM!! JA BYM MUGL TAK PRACOWAC JAKO TRENING AEROBOWY BYM TO TRAKTOWAL I UWYDATNIAL MOJOM ZMASOWANOM MUSKULATURY I TAK BYM ROBIL RZEZBE! HENTNIE!!

doc • Czwartek [03.04.2008, 13:27:43] • [IP: 80.54.123.***]

Światła 24h/day już mamy. Teraz pora na obowiązkowe opony zimowe, ronda i umyślnego z choragiewką, który będzie biegł przed samochodem. Tresura baranów trwa.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 13:22:29] • [IP: 92.42.117.***]

Są trzy rodzaje rond. Może ktoś z Urzędu opisze te ronda. Chyba nie wie i myśli że to jakieś koła na ulicy. Chyba taka wiedza? Brak wiedzy i nieudolność to jest to!!

Rybak • Czwartek [03.04.2008, 13:19:03] • [IP: 217.97.199.*]

JESTES KOMATYM GOSCIEM TY GOSC!! WEDLOG MNIE DOBSZE BYS NA USTAWCE PLANOWAL WALKE!

Gość • Czwartek [03.04.2008, 13:18:11] • [IP: 80.245.186.*]

Ronda wcale nie są bezkolizyjne. Wystarczy pojeździć chicoaż po szczecinie :). Dużo kolizji odbywa się na rondach. Mi światła odpowiadają, a stworzenie ronda to nie taka prosta sprawa. Chociażby ze względu na ilość terenu potrzebną pod budowę.

Rybak • Czwartek [03.04.2008, 12:54:58] • [IP: 217.97.199.*]

O BORZE WIDZISZ I NIE GSMISZ. NIE DODAJMOM TYH SWIATEL RZEBY BYLO WIENCEJ TYLKO RZEBY ZROBIC SKRZYZOWANIE BEZKOLIZYJNE TAKIE JAK NAPSZYKLAD MIENDZY MATEJKI A TSZECIEGO MAJA. WIADOMO OD DAWNA IRZ RONDO BYLOBY STRATOM PINIENDZUW GDYRZ MALO LUDZI JEDZI TOM DROGOM. A BESKOLISYJNE SKZYZYOWANIE JEST OK!

jk • Czwartek [03.04.2008, 12:26:09] • [IP: 80.245.178.**]

co wy piszecie! owszem skrzyżowanie z ruchem okrężnym jest bezpieczne i bezkolizyjne o ile kierujący respektują przepisy ruchu drogowego. Jesli chodzi natomiast o skrzyżowanie z sygnalizatorami kierunkoiwymi to ruch na nim - oczywiście w przypadku zielonegho - odbywa się bezkolizyjnie imoim zdaniem jedst to dobre rozwiązanie na tym akurat skrzyżowaniu

Pikaczu • Czwartek [03.04.2008, 12:13:56] • [IP: 217.97.193.***]

* mać.tyle razy był temat wałkowany i wszyscy pisali, że najlepsze byłoby rondo. A tu znowu dołożyli świateł za 50 tysięcy na kosztpodatnika i znowu gówno, bo najgorszy i najbardziej kolizyjny jest lewoskręt ze szkolnej i poznańskiej, ktorego nowy układ świateł nie obejmuje.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 11:58:51] • [IP: 92.42.117.***]

Francja 100 lat temu woprowadzła ronda. Szczecin na początku ubiegłego wieku. To jest bez dyskusyjne. Dyskusja powinna być kto z nazwiska ma być odpowiedzalny w naszym urzędzie? Tam nie ma komu podjąć decyzje i zaplanować strategie płynnego bezpiecznego ruchu. Pan Szczodry chyba nie daje sobie rady. Pan Żmurkiewicz ma całe miasto na głowie. KTO??

Gość • Czwartek [03.04.2008, 10:55:47] • [IP: 88.156.232.***]

Ul.11 Listopada powinna być główną i zlikwidować te cholerne światła.ŚWIATEŁ W ŚWINOUJŚCIU NASRANE

wyzwolony • Czwartek [03.04.2008, 10:36:47] • [IP: 79.175.200.***]

doc - Ty to jesteś jełop. Proponuję ci w 21 wieku wogole zamieszkać w szałasie, zjeść co znajdziesz w lesie, nie oglądać tv a w szczególności wyjść z neta.

doc • Czwartek [03.04.2008, 10:29:23] • [IP: 83.14.49.***]

wyzwolony (od rozumu chyba) pomyśl tylko o ile będzie bezpieczniej i oszczędniej, kiedy w ogóle zrezygnujesz z jazdy samochodem. Czego ci serdecznie życzę, ogłupiony medialną sieczką, jełopie.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 10:25:04] • [IP: 213.115.90.***]

Na calym swiecie robi se ronda gdyz uplynniaja ruch na drodze, w zasadzie tylko w Polsce jest tyle zkrzyzowan ze swiatlami. Dobrze wiadomo o co chodzi polskim kierowcom...sa za glupi do ruchu kolowego :D

wyzwolony • Czwartek [03.04.2008, 10:16:03] • [IP: 79.175.200.***]

Chyba żartujesz, że przez ronda się spala więcej paliwa co? Przecież stojąc na światłach spalasz dużo więcej i prędkość musisz do zera zniwelować. Postój, start od zera itp. A co do ronda w Przytorze pewno były lepsze rozwiązania ale jacyś żmuropodobni spiepszyli sprawę:(

Gość • Czwartek [03.04.2008, 10:13:28] • [IP: 83.21.83.***]

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:29] • [IP: 92.42.117.***]

Adam O. • Czwartek [03.04.2008, 10:10:39] • [IP: 83.21.83.***]

Mysle ze wypowiadac sie powinni przede wszystkim kierowcy a nie nastolatkowie bez prawa jazdy wykrzykujacy" wystarczy znac sie na przepisacch". Dlaczego w tych wszystkich wiekszych miastach gdzie ruch jest NIEPOROWNYWALNIE wiekszy stawia sie coraz czesciej ronda a nie skrzyzowania ? Bo sa bezpieczniejsze, a o to w tym wszystkich chodzi, zeby zapewnic jak najwieksze bezpieczenstwo. Nie przeszkadzaja mi jako kierowcy skrzyzowania bo sygnalizacja swietlna wg mnie spelnia swoje zadanie (problemy zaczynaja sie jedynie gdy z jakichs powodow przestaje dzialac - kierowcy ze Swinoujscia nie wiedza juz wtedy w ogole jak sie powinno jezdzic, a przeciez sa znaki...) jednak rondo napewno usprawnilo by ruch na skrzyzowaniu. Tyle.

wyzwolony • Czwartek [03.04.2008, 10:09:30] • [IP: 79.175.200.***]

Trzeba jeżdzic normalnie? Pewno, że trzeba. Tylko powiedz, to tym co zginęli przez innych, tylko dlatego że w tamtych miejscach nie było ronda. A co do sygnalizacji, to pogadamy po sezonie jak postoisz jak baran w korku.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 10:08:47] • [IP: 83.21.72.***]

Rondo to beznadziejne rozwiązanie. Przykład Łunowo i Międzyzdroje. Projekty bez logiki. Samochody jadące w kierunku Warszowa mogły by omijać rondo, a tak spalają dodatkowe tony paliwa (niepotrzebne hamowanie, rozpędzanie x setki tirów)

Gościu • Czwartek [03.04.2008, 10:06:06] • [IP: 80.245.189.***]

Trzeba jeździć normalnie to nic wam nie będzie przeszkadzać!Mi przeszkadzają tylko dziury w jezdni i kierowcy wjeżdżający na czerwonym świetle na skrzyżowanie i mający gdzieś innych użytkowników ruchu, co jest standardem.Co do rond to może jeszcze na ścieżkach rowerowych ronda porobić?

wyzwolony • Czwartek [03.04.2008, 10:05:22] • [IP: 79.175.200.***]

Ronda są dużo lepsze od skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Po pierwsze zmniejszają korki, nie powodują tak ciężkich wypadków, są tańsze w utrzymaniu. Debile broniący świateł to osoby, które albo nie mają aut, albo są życiowymi nieudacznikami, albo jedno i drugie:)

doc • Czwartek [03.04.2008, 09:31:28] • [IP: 83.14.49.***]

Tylko bez generalizowania. Jestem kierowcą i nie chcę ronda. I w ogóle zaczyna mnie wkurzać ten trend równania do idiotów w każdej dziedzinie życia.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:29:25] • [IP: 92.42.117.***]

Marne są strategie w naszym Urzędzie. Ta bolączka jes od wielu, wielu lat. Teras Niemcy by pominąć swoją stacje benzynową w Albecku musi jechać przez całe Świnoujście i spowrotem/ łącznie 12 km./ do stacji na Nowokarsiborskiej. Aż się prosi by Niemcy tankowali przy granicy na Wojska Polskiego. Kto to zrozumie? Mniejszy był by ruch tych samochodów. To jest strategia. Kto za nią odpowiada? Kto odpowiada za bwzklizyjne ronda? Kto? Zatkamy się na amen w sezone i będzie lament. Licze na konkretną dyskusje.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:27:56] • [IP: 88.156.233.**]

To tak jak w Niemczech?

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:26:59] • [IP: 80.54.123.**]

mam propozycje - Wywalić wszystkie znaki na skrzyżowaniach. Pierwszeństwo będzie miał ten kto będzie z prawej strony i po kłopocie. Żadnych znaków. precz z nimi !

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:26:16] • [IP: 88.156.233.**]

A co taksówkarze myślą ronda czy skrzyżowania?

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:24:20] • [IP: 83.21.20.***]

Proponuje zmiany w urzędach na wysokich stanowiskach, ludzie tu giną a wy zachowujecie sie jak gdyby nic sie nie stało. Zmienić to i jak najszybciej!

Mieszkaniec • Czwartek [03.04.2008, 09:22:11] • [IP: 83.21.20.***]

No to ja popieram portal iswinoujscie, większość kierowców chce bezpieczne ronda. Panie Ryfczyński proszę się nie załamywać. Pan chce dobrze. Pozdrawiam i jeszcze raz popieram ronda. A na całym świecie gdzie jest tylko możliwe robi się ronda tylko tu jest dziwnie w naszym mieście.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 09:11:34] • [IP: 62.69.194.**]

Tytuł powienm brzmieć" Ryfczyński chce ronda". Jak sie nie zna i nie stosuje do przepisów, nie ustępuje sie pierszeństwa przejazdu, przejeżdza na czerownym i nie patrzy sie na pieszych to potem sa problemy. Jak sie nie ma umiejętności to sie nie siada za kierownice, a nie krzyczy ułatwcie mi przejazd bo sobie nie radze.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 08:56:18] • [IP: 80.245.187.**]

Ronda to chyba chcą ci co jak się zatrzymuję bo jest zółte światło to mie omijają i jadą przez skrzyżowanie. Im nic nie pomoże ani rondo ani wszelkie światła.

Gość • Czwartek [03.04.2008, 08:35:49] • [IP: 92.42.118.***]

Przecież wystarczy znać się na przepisach ruchu drogowego :) A jak w ogóle zrobią rondo to niech nie zapomną posadzić wielkich krzaczorów tak jak w centrum miasta :)

Gość • Czwartek [03.04.2008, 08:34:54] • [IP: 62.21.18.***]

Jak się nie potrafi jeździć, to ronda trzeba... Na całym świecie są miliony, miliardy skrzyżowań i jakoś nikomu, nawet w dużych miastach, gdzie ruch jest NIEPORÓWNYWALNIE większy skrzyżowania nie przeszkadzają, tylko u nas jest to problem...

Oglądasz 1-53 z 53
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Budżet 2025 Świnoujścia uchwalony! Po długiej i gorącej debacie 15 radnych poparło projekt przychodów i wydatków miasta w przyszłym roku. Tylko dwóch radnych wstrzymało się od głosu ■ Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świnoujściu informuje, że w związku z przerwą w dostawie wody w dniu 19.12/godz.22 do 20.12/godz.04 dodatkowe zbiorniki wody zdatnej do picia po przegotowaniu zostaną ustawione : Łunowo-zatoka autobusowa przy ul.Zalewowej 65 Karsibór – zatoka autobusowa ul.1-go Maja 9 Karsibór-zatoka autobusowa ul.1-go Maja 5c ■ Joanna Agatowska: władze Szczecina chcą skorzystać z doświadczeń Świnoujścia przy realizacji planowanego tunelu pod Odrą w przebiegu realizowanej obwodnicy Szczecina ■ Betlejemskie Światełko Pokoju dotarło do Świnoujścia. Tuż po godzinie 10.00 Harcerze Hufca Ziemi Wolińskiej przekazali symbol nadchodzących Świąt radnym Rady Miasta zgromadzonym na dzisiejszej sesji ■ W dniu 11 grudnia Świnoujscy jubilaci odebrali medale za długoletnie pożycie małżeńskie, przyznawane przez Prezydenta RP. Uroczystość była momentem, pełnym wzruszeń, ciepła i wspomnień. Odznaczone zostały trzy pary, które obchodzą jubileusz Złotych Godów: Państwo Bożena i Jerzy Górscy, Państwo Alina i Wiesław Król oraz Państwo Bronisława i Marian Włodarscy ■ Od 01 grudnia do 15 grudnia Wydarzenie "Udekorujmy wspólnie choinkę w Muzeum". Zapraszamy wszystkie chętne dzieci do wykonania ozdób choinkowych w kształcie zwierząt morskich, które zawieszone zostaną na choince znajdującej się w holu Muzeum Rybołówstwa Morskiego. Prace prosimy dostarczyć do siedziby Muzeum, przy Placu Rybaka 1 Miejsce: Muzeum Rybołówstwa Morskiego, Plac Rybaka 1 ■ Już 7 grudnia 2024 roku Świnoujście stanie się miejscem niezwykłej, zimowej atrakcji – jubileuszowej X Inwazji Morsujących Mikołajów, rozpocznie się paradą o godzinie 11:15 paradą, która wyruszy ze Stadionu Miejskiego przy ul. Matejki 22 w Świnoujściu. Uczestnicy, przebrani w charakterystyczne mikołajowe stroje, ruszą w kierunku plaży, gdzie odbędzie się najważniejsza część wydarzenia. Szczegółowy harmonogram imprezy przedstawia się następująco: - 11:15 – Parada Morsów ze Stadionu Miejskiego przy ul. Matejki 22 - 11:45 – Powitanie uczestników na plaży - 11:50 – Wybór Miss i Mistera Morsujących Mikołajów oraz wręczenie nagród - 11:55 – Rozgrzewka, przygotowanie do kąpieli - 12:00 – 12:20 – Kąpiel morsów w zimnej wodzie - 12:30 – Blok integracyjny (ognisko, ciepłe posiłki) - 14:00 – Zakończenie ■ Już 7 grudnia, o godz. 13.00 zapraszamy na koncert pt. "Będzie Kolęda" oraz wystawę prac plastycznych Koła Plastycznego UTW (Instruktor Agnieszka Chrostowska). Sala Teatralna MDK, ul. Matejki 11, wstęp wolny. W Koncercie udział wezmą: Jerzy Piórski – gitara klasyczna - uczeń Studium Instrumentalnego MDK soliści studium wokalnego UTW: Halina Nowak, Leonarda Paczkowska, Maria Romanowska, Jan Adamski, Marian Łyskawa, chór mieszany Kantylena, zespól męski Chwaty, pod kierunkiem Barbary Okoń ■