POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [27.12.2016, 17:57:48] • Świnoujście

Uszczelniają sieć

Uszczelniają sieć

fot. Michael

Zakład Wodociągów i Kanalizacji intensywnie sprawdza, czy ktoś nie uszkodził celowo wodomierza, nie podłączył na lewo swojej sieci deszczowej do miejskiej kanalizacji. Trwa też wymiana wodomierzy, sprawdzane są jakość ścieków i stan rurociągów. Dzięki temu straty wody udało się obniżyć z 21 do niecałych 15 procent.

Straty wody to efekt nie tylko awaryjności sieci, ale też nieopomiarowanych bądź niewłaściwie opomiarowanych poborów. By takie sytuacje ograniczyć, w 2012 r. Zakład Wodociągów i Kanalizacji wprowadził program ograniczenia strat wody .

Określono potencjalne przyczyny i miejsca powstawania strat. Do strat dochodzi na sieciach i przyłączach wodociągowych, przede wszystkim poprzez kradzież wody z hydrantów, nielegalne podłączenia do sieci wodociągowych, niezarejestrowany pobór wody na cele przeciwpożarowe. Winne były też awarie sieci i przyłączy, zbyt wysokie ciśnienia w sieci. Wodę tracono też w „punktach sprzedaży” – czytamy w „Wieloletnim planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na lata 2016-2019” .

Odbiorcy wody mieli niewłaściwie dobrany typ wodomierza albo niewłaściwie dobraną jego średnicę. Zdarzały się też wodomierze niskiej klasy „o wysokim progu rozruchu” oraz urządzenia do pomiaru wody uszkodzone przez odbiorcę. Nie wskazywały one rzeczywistego poboru wody.

Stratom sprzyjały też pobory wody opłacane ryczałtem.

Według informacji ZWiK, sytuacja miała się zmienić, bo w ramach wspomnianego już programu ograniczenia strat wody prowadzony jest stały monitoring pracy sieci. Sprawdzany jest przepływ i ciśnienie wody. Dzięki temu w wielu przypadkach można szybko stwierdzić powstanie awarii na sieci. Wymieniane są wyeksploatowane sieci i przyłącza wodociągowe. Sprawdzane jest też działanie wodomierzy. Kiedy trzeba, są one wymieniane. Skorygowano również średnice i typ wodomierzy, dostosowując je do poszczególnych odbiorców wody. Ograniczaniu strat mają sprzyjać remonty oraz wymiana armatury wodociągowej. Wprowadzono większą kontrolę ściągalności opłat za pobór wody i egzekucję należności.

W ramach racjonalizacji pracy sieci wodociągowych zamontowane zostały urządzenia umożliwiające utrzymanie stałego zakresu ciśnienia wody podawanej z ujęć Wydrzany i Granica ( pomiary ciśnienia , falowniki regulujące pracę pomp i przepustnice regulacyjne ) – czytamy w „Wieloletnim planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na lata 2016-2019” - Obniżyło to ilość awarii na magistralach. Zrealizowany został podstawowy zakres systemu ciągłego monitoringu sieci wodociągowej w lewobrzeżnej i prawobrzeżnej części miasta.

Miasto zostało podzielone na osiem stref . Na granicy stref rozmieszczono terenowe komory pomiarowe z urządzeniami do pomiaru przepływów i ciśnienia. Spółka zakupiła także sprzęt umożliwiający przeprowadzanie doraźnej akustycznej diagnostyki sieci.

ZWiK prowadzi także systematyczną wymianę wodomierzy z jednoczesną weryfikacją ich średnic , przy pomocy specjalnego zestawu pomiarowego – czytamy dalej w wieloletnim planie. - Wprowadzone dotychczas działania pozwoliły na obniżenie strat wody z 21 % do niecałych 15 %

W ramach racjonalizacji pracy sieci kanalizacyjnych i oczyszczalni wprowadzono bieżące kontrole jakości ścieków trafiających do kanalizacji sanitarnej z zakładów i podmiotów gospodarczych. ZWiK kontroluje i eliminuje nielegalne podłączenia sieci deszczowej do miejskiej sieci kanalizacyjnej.

Sieci kanalizacji sanitarnej sprawdzane są też przy pomocy specjalistycznych kamer. Dzięki temu można ustalić rodzaj i zakres występujących uszkodzeń rurociągów. Na tej podstawie typuje się rurociągi do remontu lub wymiany.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 18, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-18 z 18

Gość • Środa [28.12.2016, 09:32:08] • [IP: 94.254.224.***]

A ja ponawiam pytanie o pana Andrzeja C. Czy nowa pani Prezes zrobi porządek z pensją tego pana. Czy trzeba iść do urzędu miasta. Do Pani Barbary M. Czekamy na reakcję...

Gość • Środa [28.12.2016, 09:05:15] • [IP: 88.156.232.***]

ZWiK traci wodę na skutek zbyt wysokiego ciśnienia w sieci. Czy mógłby pracownik tej firmy wyjaśnić o co chodzi?

Gość • Środa [28.12.2016, 08:37:04] • [IP: 109.243.157.*]

23:53 -zrób doświadczenie: nalej do wiadra 10 l wody i sprawdź, ile" zapisał" licznik.

Gość • Środa [28.12.2016, 01:26:20] • [IP: 88.156.206.***]

Dzwoni pani z wodociągów"małe zużycie tzw.wody" gdzie pani robi siku ?- w gacie, a kupę? -w gazetę, a co z kupą w gazecie? do śmietnika wszak płacę za odpady.

Gość • Środa [28.12.2016, 00:42:18] • [IP: 88.156.206.***]

Płacę za zużytą wodę na podstawie wodomierza zainstalowanego w moim domu-mieszkaniu tak jak za gaz lub energię elektryczną nie interesuje mnie główne urządzenie pomiarowe" wodociągów" to ich sprawa, przecieki, inne łącza, skalibrowane dodatnio pomiary, itd itd. Jeśli kupuję chleb to płacę za chleb, a nie za chleb z masłem, polędwicą, itd.itd. LICZNIK POBORU WODY MAM ZAINSTALOWANY W DOMU -OPLOMBOWANY - i za te zużycie wody zapłacę, za nic więcej...

Gość • Wtorek [27.12.2016, 23:53:55] • [IP: 83.20.84.*]

te nowe wodomierze nie są chyba niestety miarodajne i" uczciwe" bo po zmianie dostałam 3 x większy rachunek niż zwykle! a wody bynajmniej więcej nie zużyłam niż zwykle

Gość • Wtorek [27.12.2016, 23:33:55] • [IP: 80.245.187.**]

CZY WODA W BLOKACH NA CHROBREGO NADAJE SIE DO PICIA?

Gość • Wtorek [27.12.2016, 23:14:47] • [IP: 91.239.66.**]

Ja tutaj widzę szwindel.

Gość • Wtorek [27.12.2016, 21:34:09] • [IP: 92.42.114.***]

W świnoujściu jesk akcja wymiany wodomierzy, nie kupujcie u nas bo to są układy, weżcie kupcie wodomierz w Szczecinie lub gdzie indziej, a fachowca z Miedzyzdrojów. Wg nowych informacji poszło zamówienie z firmy zakładającej wodomierze na 20 tys sztuk tychże wodomierzy, czyli ktoś robi zysk kosztem mieszkanców.

Gość • Wtorek [27.12.2016, 21:19:11] • [IP: 95.129.224.**]

Dlaczego Zwik zakłada z góry że ich wodomierze jest dobry a mieszkańców uszkodzony

Gość • Wtorek [27.12.2016, 21:04:30] • [IP: 94.254.229.**]

Jeśli są różnice miedzy wodomierzem głównym, a mieszkaniowymi, znaczy ze jakiś sąsiad uszkodził swój wodomierz i okrada resztę mieszkańców.

Gość • Wtorek [27.12.2016, 20:58:21] • [IP: 80.187.99.***]

Mój szwankuje, bo za dużo płacę!

Gość • Wtorek [27.12.2016, 20:32:11] • [IP: 95.129.224.**]

Jakie uszczelnienie proszę sprawdzić sobie rozliczenie roczne wody ile dopłacacie jak występuje różnica pomiędzy wodomierzem głównym a podlicznikiem w mieszkaniu. Wodociągi nic nie wyjaśniają tylko obciążają mieszkańców.

Gość • Wtorek [27.12.2016, 20:03:37] • [IP: 95.129.227.***]

To niech uszczelnią lewe podłączenia kufla.

Gość • Wtorek [27.12.2016, 19:29:01] • [IP: 94.254.225.**]

I widać zmiana pokoleniowa tam się przydała ! Brawo szefowa!

Gość • Wtorek [27.12.2016, 19:00:53] • [IP: 62.69.252.***]

To można uszkodzić wodomierz żeby źle pokazywał? Wchodzę w to! Woda jest zasyfiona kamieniem i za śmieci płacimy od zużycia, więc nie ma co się zastanawiać!

Gość • Wtorek [27.12.2016, 18:16:57] • [IP: 109.243.157.*]

Nowe wodomierze są tak czułe, że liczą nawet kapanie wody z kranu. Dawne takie nie były.

Gość • Wtorek [27.12.2016, 18:16:14] • [IP: 79.186.67.*]

A tam. polska to bogaty kraj gdzie 1mld dolarow sie wydaje na pociski a ludzie z glodu padaja

Oglądasz 1-18 z 18
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■