W drugiej części na specjalnie zaproszenie wystąpiła Pani mgr Iwona Rusajczyk wygłosiła wykład p.t.: „Wykorzystanie psychologii pisma i psychologii rysunku w diagnozowaniu problemów i deficytów ucznia” Pani Rusajczyk jest grafologiem, psychoprofilaktykiem, trenerem rozwoju osobistego, wykładowcą psychologii pisma i rysunku w szkołach wyższych. Jest autorką książki „ Grafologia Komplementarna. Pismo w świecie archetypów i symboli ” oraz współautorką informatora „Grafologiczny Niezbędnik”. Przeprowadziła ona również dwudniowy kurs (8-9 grudnia w SP2) p.t. „Grafologia pedagogiczna. Pismo i rysunek ucznia w diagnozie i terapii pedagogicznej”.
Spotkanie cieszyło się zainteresowaniem i na wiosnę przyszłego roku planowana jest kontynuacja spotkań dot. odręcznego pisania.
Honorowy patronat nad konferencją objął Zachodniopomorski Kurator Oświaty i Prezydent Miasta Świnoujście.
Takie spotkania i wykłady powinny być przeprowadzane również z rodzicami. Zrozumieją, że szkoła i oni są ważnym ogniwem wychowującym i kształtującym młode pokolenie. Dzisiaj młodzi to pokolenie analfabetów.
Podręczniki sa celowo tak redagowane, by windowac ich ceny.
Zabrać dzieciakom tablety i komputery, które robią im wodę z mózgu i zacząć normalnie zadania domowe dawać, tak aby pisali. Poza tym same podręczniki też są winne takiej sytuacji, bo zamiast samemu pisać to jest - wklej naklejkę, wytnij, poukładaj wyrazy aby tworzyły zdania i poprzyklejaj.
Jak by rozwiązano problem z ściągania majtek, To już dawno facet z kobitką oglądali by się wzajemnie na tablecie lub smarfonie.
Moim zdaniem za 100 lat nikt nie będzie ani pisał odręcznie ani liczył w pamięci czy choćby płacił bez użycia karty czy tel. Wchodzimy w kolejny etap cyfryzacji i innego wymiaru rzeczywistości nie ma się co przed tym bronić przykre ale coraz bardziej prawdziwe.
Skoro sa ludzie, którzy maluja obrazy pędzlem trzymanym w ustach lub stopą, to śmiało możemy wymagac od naszych dzieci czytelnego i starannego pisania reką. Przy okazji wyrabiania charakteru pisma, wyrobi im sie charakter ducha.