POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [21.11.2016, 20:46:37] • Świnoujście

Nie bądźmy bierni! Nie dajmy się zabetonować!

Nie bądźmy bierni! Nie dajmy się zabetonować!

fot. tverdohlib

Część mieszkańców prawobrzeża zdecydowanie sprzeciwia się budowie terminala kontenerowego w Świnoujściu. Członkowie stowarzyszenia prawobrzeża, które walczy o to, aby terminal nie powstał nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa. Członek stowarzyszenia, Bogusław Mazur napisał w tej sprawie list do mieszkańców, w którym czytamy, m.in, że terminal w Świnoujściu, będzie przedsięwzięciem komercyjnym, które doprowadzi do zalania naszego regionu i kraju, między innymi chińskim tandetnym towarem.

Treść listu:

Do napisania tych kilku zdań na temat powstania kolejnej przeogromnej inwestycji w Świnoujściu zmotywowała i zainspirowała mnie znajoma z pracy, mieszkanka lewobrzeża. Stwierdziła ona z pełną stanowczością, że inwestycja ta da wiele pożytku miastu i mieszkańcom, zwłaszcza od strony zatrudnienia. Niestety, innych argumentów „za” nie przedstawiła, ponieważ ich nie znalazła.
Dlatego kieruję poniższe pismo do tych wszystkich ludzi, którzy myślą podobnie jak moja znajoma.

Czarują nas politycy (Pan Prezydent Miasta, Wojewoda Zachodniopomorski, niektórzy posłowie), że Terminal Kontenerowy zatrudni około 800 pracowników. Jest to tylko częściowa prawda. Wielu zatrudnionych będzie pracować na wysoko wyspecjalizowanych stanowiskach, wymagających bardzo dużego wykształcenia i przygotowania do zawodu. Tacy specjaliści przyjadą z dalszych zakątków Polski, a nie będą to mieszkańcy Świnoujścia. Wielu ludzi z tych rzekomo 800 zatrudnionych będzie pracować w tzw. centrach logistycznych, które niekoniecznie będą się znajdować tu w Świnoujściu…… może to być np. Goleniów, Szczecin, czy choćby Warszawa. Na pewne zatrudnienie w spółkach mogą liczyć nasi mieszkańcy na stanowiskach (bez obrazy) pracownik - konserwator powierzchni płaskich i ochroniarz. Tak jest obecnie w jednej z największych inwestycji w Polsce – Gazoporcie.I jak to w polskiej rzeczywistości bywa, będą ci ludzie zatrudnieni w większości w spółkach, podspółkach za relatywnie mniejsze pieniądze jak w branży turystycznej.

Szanowni Państwo.

Czytając opinie o DCT Gdańsk, dowiecie się, że w tym Terminalu Kontenerowym, dość często dochodzi do konfliktów, protestów pracowników z pracodawcą. Zatrudnieni żądają podwyżek płac i umów na czas określony, nagminne są umowy śmieciowe. Właścicielem DCT (Deep Water Container Terminal) jest spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Globar Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Maguarie Group of Companies z siedzibą główną w Australii.
Już teraz wiemy, pomimo braku wielu informacji, a czasami dezinformacji, że Terminal w Świnoujściu, to będzie przedsięwzięcie komercyjne, które doprowadzi do zalania naszego regionu i kraju, między innymi chińskim tandetnym towarem. I odprowadzi kapitał z ewentualnych zysków za naszą granicę. Czy o to nam chodzi?
Już dziś wiemy, że proponuje się miastu około 600 – 700 tys.zł. rocznie z podatku z całego terminala kontenerowego. Czy są to pieniądze, które zrekompensują nam:

Aneksję plaży - ( dziś – 2 km. - jutro ???)
Aneksję lasu nadmorskiego - ( dziś – 400 km kw. - jutro ???)
Zabetonowanie bezpowrotnie wszystkiego tego co kochamy – natury. ( a co jutro???)

Argument koleżanki, że będzie praca, będą pieniądze, jest jak jakaś tandetna komedia. Szczycimy się już od jakiegoś czasu, że w Świnoujściu bezrobocie jest najniższe w województwie i jest jedno z najniższych w kraju - wynosi ono zaledwie 6,6%. Powstają nowe galerie, hotele, punkty usługowe. Niemal codziennie powstają nowe miejsca pracy. Wszyscy widzimy, że teraz pracodawcy poszukują ludzi do pracy. Podnoszą pensję, a niekiedy zmuszeni, zatrudniają cudzoziemców za wschodniej granicy. Pracy u nas jest dużo. Z pewnością Terminal Kontenerowy nam w tym nie pomoże! Nie podniesie nam, mieszkańcom Świnoujścia, komfortu życia. A jestem pewny, że jakość życia znacznie nam się pogorszy..
Rząd mówi głośno o zrównoważonym rozwoju regionu. Jest to założenie z zasady słuszne. Żeby realizować to założenie, należy skierować niedoszłą inwestycję w zapóźniony region popegeerowski, dawne województwo koszalińskie. Tam nie mają portu, stoczni, gazoportu Tam mają bezrobocie sięgające powyżej 10% i tylko zaplanowaną rozbudowę S 6, która poprowadzi TIRY daleko w głąb Polski i Południe Europy.

Wpływ tak dużej inwestycji na środowisko będzie przeogromny.

Zniknie z mapy turystycznej najpiękniejszy teren z plażą i lasami.
Znikną ściśle chronione gatunki flory i fauny.
Zniknie teren „Natura 2000’ rzekomo prawem europejskim chroniony.
Zniknie, choć jeszcze nie powstała cywilizowana droga rowerowa R 10
Zniknie tzw. „dzwonnica” lub dotarcie do niej będzie bardzo utrudnione.
Znikną przybrzeżne łowiska, a dotarcie do innych położonych znacznie dalej będzie dla rybaków nieopłacalne.
Zniknie możliwość rozwoju turystyki, w szczególności turystyki tzw. aktywnej.
Zniknie nowo wybudowany piękny i funkcjonalny parking (koszt ok.1,5mln. zł.)
Zniknie spokój i wypoczynek – mieszkańców i turystów.

Co w zamian otrzymamy?

Powstanie wielki pirs na morzu, jako „atrakcja dla turystów???”
Powstanie przeogromny plac betonowy z magazynami i wszechobecnymi kontenerami, które w swoim menu będą zawierać całą tablicę Mendelejewa.

Powstanie rozbudowana droga S 3, która nie rozwiąże w żaden sposób problemów komunikacyjnych i nie pogodzi dodatkowo około 2000 TIRÓW na dobę z autami osobowymi mieszkańców i obywateli udających się do naszego kurortu lub wyjeżdżających z niego. Nie będzie to droga ekspresowa, będzie to droga przez mękę, opiewająca w liczne korki i niebezpieczeństwa (np. niedawny wypadek śmiertelny trzech osób przy udziale niesprawnego tira).

Jestem mieszkańcem Świnoujścia. Kocham to miasto. Uważam, że z pośród miast Polski liczących do 100000 mieszkańców – nasze miasto jest najpiękniejsze, najnowocześniejsze. Najbardziej przychylne mieszkańcom i turystom.

Warszawa patrzy na tę inwestycję z perspektywy globalnej. Nie widzi naszego turystycznego kierunku rozwoju. Wielkie zakłady pracy nie napędzają naszego miasta. Daje to rozwój usług, turystyki, rekreacji, dostępu mieszkańców i turystów do wszelkich dóbr kultury, lecznictwa sanatoryjnego, dostępu do plaży ( nie tylko w okresie wakacyjnym) itp.

Niech władze w Szczecinie i w Warszawie popatrzą na ten problem nie z punktu widzenia dużego miasta i dużych pieniędzy, a z punktu widzenia argumentów, których niestety nie możemy przedstawić bezpośrednio zainteresowanym, gdyż do dzisiaj blokowane są konsultacje społeczne w sprawie budowy Terminala Kontenerowego w naszym mieście?

Mieszkańcu. Wybierz opcję. Bądź za lub przeciw budowie. Rozmawiaj z sąsiadami. Nie mów, że to Ciebie nie dotyczy, bo np. jesteś daleko od problemu. Pewnego dnia zapukamy do twych drzwi i poprosimy o podpis. Nie bądź bierny. Nie daj się zabetonować!!!


Bogusław Mazur
Stowarzyszenie Prawobrzeża


komentarzy: 92, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-92 z 92

Gość • Niedziela [27.11.2016, 13:11:41] • [IP: 196.148.204.***]

Zgadzam się. Nie potrzebujemy tu terminala kontenerowego i tych samych problemów jakie z nim ma Gdańsk.

Gość • Środa [23.11.2016, 10:00:31] • [IP: 62.69.253.**]

Jestem ZA. Prawobrzeze zawsze bylo dzielnica przemyslowa. Najbardziej przeciwni sa nowobogaccy, ktorzy postawili hacjendy na Warszowie. Mogli wykupic wydmy na lewobrzezu...Co za drogo bylo??

Gość • Środa [23.11.2016, 08:51:27] • [IP: 80.245.186.**]

"Terminal kontenerowy TAK! Nowe inwestycje TAK! Rozwój TAK! Nowe miejsca pracy TAK! Środki finansowe TAK!!, bo są potrzebne! Kropka." tak jest no i obowiązkowo pomagamy pani od łopaty bo jest ładna.

Gość • Środa [23.11.2016, 00:44:05] • [IP: 80.245.177.***]

Seksiakowa a terminala nie chce, bede żygał spalinami z tirów

max • Wtorek [22.11.2016, 20:52:54] • [IP: 185.137.18.***]

No tak zamiast terminala kontenerowego wolicie pomnik tego półnagiego, , szczudlaka, ,. ..Port kontenerowy to okno na świat i to nie tylko dla Wolski katolickiej, a także dla rdzennych Polaków...////

Gość • Wtorek [22.11.2016, 20:36:53] • [IP: 93.94.190.***]

PORT ZATRUDNIA NA ŚMIECIÓWKACH I ZA NAJNIŻSZE PENSJE. PRÓBUJE WPROWADZIĆ TZW ELASTYCZNY CZAS PRACY.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 19:24:12] • [IP: 93.94.190.***]

Terminal kontenerowy NIE! Nowe inwestycje branży turystycznej TAK Rozwój turystyki TAK! Nowe miejsca pracy oprócz terminala TAK! Środki finansowe z turystyki TAK!!, bo są potrzebne! Kropka.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 18:46:49] • [IP: 93.94.190.***]

Dla niewielu mieszkańców Świnoujścia będzie praca, raczej dla specjalistów. Więcej ludzi zbankrutuje z powodu" śmierci" turystyki niż będzie zatrudnionych.To co zabetonują i zniszczą nie wróci, nawet jak terminal zbankrutuje, bo taka jest tendencja. Ale co z tego jeżeli nie będzie powrotu i znowu Polak będzie mądry po szkodzie.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 17:55:14] • [IP: 62.69.254.***]

Trzeba być naprawdę cofniętym żeby blokować taką inwestycję, w celu uratowania kilku łóżek noclegowych

Gość • Wtorek [22.11.2016, 17:36:52] • [IP: 82.20.219.***]

TRZEBA SIE ZASTANOWIC CZY SWINOUSCIE MA BYC MIASTEM TURYSTYCZNYM CZY PRZEMYSLOWYM ?? BO NIE MOZE BYC JEDNYM i DRUGIM !! Takich pieknych zakatkow nad polskim morzem jest niewiele i szkoda byloby to stracic.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 17:35:59] • [IP: 188.146.173.***]

zamiast pracować u siebie to wg. M lepiej jeździć i pracować za parobka w Hamburgu lub Roztoku

Gość • Wtorek [22.11.2016, 17:18:46] • [IP: 93.94.190.***]

STOP Terminal, szczecińskie trollle atakują, sami sobie budujcie to g.o koło swoich domów a nam pozwólcie normalnie żyć, tyle i ąz tyle!!

Gość • Wtorek [22.11.2016, 17:18:44] • [IP: 93.94.184.***]

Wygląda jak lalka dmuchana z łopatą. Ale to chyba złudzenie przez te usta. A wracając do tematu to niestety smutna prawda.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 17:01:54] • [IP: 89.72.147.***]

".. 96 TO ZNACZY ŻE W DUPIE BYŁEŚ I KAŁ WIDZIAŁEŚ.NA ADLERACH JAK WIĘKRZOŚĆ I TO CAŁE ZJECHANIE ŚWIATA..." - to się popisałeś, polonisto !!

Gość • Wtorek [22.11.2016, 16:57:35] • [IP: 93.94.189.***]

zarzad ot agituje ludzi z Warszowa zeby sie nie sprzeciwiali magazynowi zbozowemu -cateringi prezentacje firmy PR telewizje portale cuda na kiju obiecanki pochwaly wszystka powiedza aby tylko sie leszcze zgodzili. pracownikow wysylaja na sesje rady miejskiej mozna nawet zwolnienie z pracy uzyskac coby tylko klakierzy swoja robote zrobili a jak sie mieszkancy Warszowa przyklepia to wtedy ch.. im w d... magazynu juz sie nie da zburzyc a jak bedzie sie ponad 100 000 ton zboza ciezarowkami wozic po 25 ton max ladunku i bedzie ciezko przejsc na druga strone to wtedy powiedza wam ze przeciez dzieki nim macie robote i powinniscie byc wdzieczni...inwestycje trzeba zaczynac od infrastruktury parkingow zaplecz socjalnych dla kierowcow zeby nie musieli s..ć po krzakach jak beda w kolejce na rozladunek stali, szerokich drog dojazdowych osobnych itd..entuzjastom radze najpierw zapoznac sie z historia spolki a pozniej dopiero wpadac w zachwyt

Gość • Wtorek [22.11.2016, 16:43:41] • [IP: 62.69.203.***]

MAZUR- i nie WIEM jak byś się nateżał i spręzał łącznie z całym Stowarzyszeniem ktore zawsze sie uaktywnia przed wyborami- to TERMINAL -POWSTANIE. Lepiej pomózmy tej biduli przy betoniarce

Gość • Wtorek [22.11.2016, 16:28:05] • [IP: 93.94.189.***]

terminal wydzierzawia spolki najpewniej z zagranicznym kapitalem bo rodzime wzielyby ale golasy sa.bedzie robota ale za czapke gruszek, mobbing wykorzystywanie ciezkiej sytuacji ekonomicznej pracownikow, tuszowanie ciezkich wypadkow, (skads juz to znamy) zastraszanie i wyzysk praca po 16 godzin niedziele swieta.strumien kasy poplynie ale niestety do kilku najwazniejszych ludkow ktorzy beda traktowac ludzi jak smieci-i mieszkancow Warszowa i swoich pracownikow.A mieszkancy Warszowa dostana w bonusie setki ciezarowek na waskich odcinkach no bo przeciez s3 nie bedzie 4pasmowa w jedna strone. ..Ale co tam bawmy sie i łudzmy sie dalej jak to przyjda dobrzy przedsiebiorcy i uczynia nasze miasteczko rajem na ziemi

Gość • Wtorek [22.11.2016, 16:19:44] • [IP: 46.215.33.***]

Terminal kontenerowy TAK! Nowe inwestycje TAK! Rozwój TAK! Nowe miejsca pracy TAK! Środki finansowe TAK!!, bo są potrzebne! Kropka.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 16:11:21] • [IP: 46.215.33.***]

Co też za dyrdymały pisze pan M. ? Nogi się uginają!!

Gość • Wtorek [22.11.2016, 16:01:03] • [IP: 93.94.190.***]

STOP TERMINAL,. chyba wkrótce ludzie się mocniej zdenerwują, a władze miasta powinny słuchać mieszkańców...niedługo wybory i właśnie ta sprawa może przesądzić o zmianie władzy w tym mieście...oby oby

Gość • Wtorek [22.11.2016, 15:35:02] • [IP: 80.245.184.***]

Aleeeee ma nogi :O

Whatever • Wtorek [22.11.2016, 15:31:17] • [IP: 202.5.183.**]

Ja to bym pomogl tej pani beton mieszac ^ good luck twats.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 15:25:29] • [IP: 94.254.235.***]

PARU CWANIAKÓW MA PARE POKOI I KILKANAŚCIE ŁÓŻEK NA SEZAN I ONI TAK GŁOŚNO KRZYCZĄ.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 15:21:27] • [IP: 94.254.235.***]

96 TO ZNACZY ŻE W DUPIE BYŁEŚ I KAŁ WIDZIAŁEŚ.NA ADLERACH JAK WIĘKRZOŚĆ I TO CAŁE ZJECHANIE ŚWIATA.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 15:11:28] • [IP: 80.245.177.***]

nie chce terminala, obecny ruch na szczecin juz jest za duzy, nie to co kiedys, pozatym nastawcie sie na turystyke bo caly swiat chetnie przyjedzie, to sa fajne rejony, zadbac, postarac sie, oddac tereny za grosze, gospodarka, ruszy

Gość • Wtorek [22.11.2016, 15:10:13] • [IP: 80.245.177.***]

tutaj nie dajmy sie betonowac a na kamien wychwalanie"ekskluzywnego" szopa, to chyba objaw, czego

Gość • Wtorek [22.11.2016, 15:08:35] • [IP: 94.254.227.***]

Stop Panu M.!! Ludzie na dajcie sie zastraszyć !! Jakim prawem bedzie chodził po domach i pukał do waszych drzwi - nie musicie sie nigdzie podpisywać!! Szantaż i nic więcej !! Skąd on ma taka wiedzeę z lekcji w-f ? Dlaczego maja pracować tylko sprzątacze i ochroniarze bo tak nas przyrównuje przeciez w Swinoujsciu jest duzo wykwalifikowanych osób !!Zastanówcie sie komu on robi dobrze i kogo wychwala to wszystko polityczna gra a w najbliższych wyborach do rady miasta zaraz bedą jego poplecznicy na listach !! Zapewne wspólnie z czerwona bandą!

Gość • Wtorek [22.11.2016, 14:23:05] • [IP: 31.0.39.***]

Terminal TAK to szansa dla młodych dla portu dla miasta Biedronka na Warszowie to jeszcze nie przemysł

Gość • Wtorek [22.11.2016, 14:21:31] • [IP: 31.0.39.***]

Terminal TAK to szansa dla młodych dla portu dla miasta Biedronka na Warszowie to jeszcze nie pr

Gość • Wtorek [22.11.2016, 14:16:05] • [IP: 37.47.185.***]

13.09 widocznie jesteś słabym obserwatorem. Jaki uciążliwy przemysł? Uciążliwy to może być przemysł ciężki a nie kilka dźwigów i kontenerów których wyładunek będzie teoretycznie na morzu.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 14:11:22] • [IP: 62.69.254.***]

O co chodzi port to teren przemysłowy, terminal kontenerowy to strzał w dziesiątkę, rozwój miasta i regionu, jak ktoś się taniej podudował w strefie przemysłowej to teraz ma taniość i będzie miał blisko do pracy

Gość • Wtorek [22.11.2016, 14:09:37] • [IP: 77.114.22.***]

dobre - Świnoujście zalicza do miast 100000 - a nawet nie ma połowy tego. Rumia koło Gdyni ma więcej ludności! A terminal powinien powstać - będą setki nowych miejsc pracy. Cały tutaj region na tym skorzysta.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 13:54:48] • [IP: 80.245.184.**]

Powtarzacie słowo ANEKSJA po swoim guru Szyszko a nawet się nie pofatygowaliście sprawdzić jego znaczenia. wikipedia.org/wiki/ANEKSJA (łac. annexio – przyłączenie) – zagarnięcie, przyłączenie przez jedno państwo całości lub części terytorium innego państwa, najczęściej przy użyciu siły. ... Następna sprawa Port ma zająć" 400 km kwadratowych" to przecież więcej niż cała wyspa WOLIN która liczy tylko 265 km kwadratowych.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 13:09:55] • [IP: 92.221.96.**]

troche zjechalam jakbys chcial wiedziec i owszem sa dzielnice przemyslowe w srodku miast ale jest tam przemysl nie uciazliwy dla mieszkancow i nie ma w sodku takich osiedli mieszkaniowych naucz sie czytac ze zrozumieniem a potem sie odnos bo wymadrzac sie to kazdy potrafi nawet taki jak ty

Gość • Wtorek [22.11.2016, 13:02:21] • [IP: 37.47.185.***]

11.51 czyli według partyjnej nomenklatury należy likwidować nie budować bo Tak! Gratuluje wyborców.

NieAndrzej • Wtorek [22.11.2016, 12:25:22] • [IP: 178.238.251.**]

Gość • Wtorek [22.11.2016, 11:07:09] • [IP: 92.221.96.**] - to daleko w świat nie zajechałaś, udało się chociaż za Międzyzdroje? Każda dzielnica przemysłowa przylega do miasta, bo nikt nie będzie prowadził kilometrów przewodów i rur, ani tworzył nowej infrastruktury dla pracowników. Szczególnie porty są w samych centrach i dźwigi przeładunkowe wystają ponad budynki mieszkalne na wybrzeżach całej Europy. Taki obieżyświat, ale chyba przeoczyłaś. Warszów to dzielnica przemysłowa, jeżeli port, dźwigi, hangary, wagony towarowe na dworcu i dużo tańsze nieruchomości nie zasugerowały ci jeszcze tego, no to nic nie pomoże.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 12:19:44] • [IP: 195.205.242.***]

Precz z betonem!!. Nie chcemy mieszkać w getcie.

Von Dornier • Wtorek [22.11.2016, 12:07:49] • [IP: 188.146.163.***]

LUDZIE DOMÓW NIE MAJĄ GDZIE ZBUDOWAĆ, A TE CWELE JE...E BURDELE KONTENEROWE DLA JAKIEJŚ PRZYBŁĘDY BĘDĄ BUDOWAĆ.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 11:51:50] • [IP: 80.245.188.***]

Stanowcze NIE !! dla terminala kontenerowego. Miejsca pracy nich odbudują w Stoczni, którą doprowadzili do ruiny łącząc ze Szczecinem. Teraz to im wstyd i nie chcą się przyznać do blędu. Niech wybudują terminal Kontenerowy w Szczecinie na Stoczni Gryfia, może lepiej im pójdzie jak remonty statków. Świnoujście było i powinno zostać miastem wypoczynkowym, czyste i dostępne plaże na Warszowie.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 11:48:47] • [IP: 37.8.193.***]

oj durnie co wam przeszkadza beton

szaja • Wtorek [22.11.2016, 11:28:38] • [IP: 178.238.252.**]

w dupala?

Gość • Wtorek [22.11.2016, 11:28:35] • [IP: 62.210.129.***]

Ruska agentura sie ciska... Wasze dni sa policzone, kacapy.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 11:27:40] • [IP: 37.47.185.***]

11.07 w jakim środku osiedla?? Do pierwszych domów mieszkalnych jest conajmniej dwa kilometry od plaży! W większości miast port jest częścią miasta a domy mieszkalne są po drugiej stronie ulicy. Tylko jedynie naszym zasciankowym miasteczku, można takie argumenty przeczytać. Wyjedź czasem dalej niż Szczecin...

Gość • Wtorek [22.11.2016, 11:07:09] • [IP: 92.221.96.**]

ja jeszcze w swiecie nie widzialam dzielnicy przemyslowej ktora ma w srodku osiedle mieszkaniowe takie cos to tylko w Polsce.Takie inwestycje uciazliwe sa budowane poza granicami miasta z dala od zabudowan mieszkalnych.Ciekawa jestem jak zachowala by sie wiekszosc mieszkancow lewobrzeza gdyby chcieli im zbudowac taki port powiedzmy w okolicach kapitanatu portu i tiry dzien i noc jezdzilyby im pod oknami, czy tez by byli zadowoleni.Latwo sie wypowiadac o czyms co mnie nie dotyczy.Nie przecze ze taka inwestycja jest Polsce potrzebna ale tez trzeba wziasc wszystkie okolicznosci za i przeciw zanim sie zacznie cos planowac.Czyzby nie bylo juz innych miejsc na stalym ladzie gdzie mozna postawic ten port kontenerowy z dala od ludzi i zabudowac przeciez nie brakuje plaz pustych gdzie nikt z nich nie korzysta i mozna spokojnie tam zainwestowac.A poza tym uwazam ze o wiele lepsza bylaby lokalizacja na stalym ladzie a nie u nas na wyspie.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 11:01:57] • [IP: 80.245.187.***]

Wywieść na taczkach betoniarzy z magistratu.Dość betonu w mieście" uzdrowiskowym"

Gość • Wtorek [22.11.2016, 11:00:50] • [IP: 178.238.252.***]

Miasto emerytów, aptek, banków i żabek. bez przyszłości dla młodych. Gdzie jest więcej lokali do wynajęcia niż możliwych usług. Argumenty autora artykułu dość infantylne. Można powiedzieć że jeśli miasto nie będzie spełniać już jego oczekiwań, jest wiele innych miast o podobnych parametrach i myślących emerytach gdzie może sobie żyć spokojnie...

Gość • Wtorek [22.11.2016, 10:05:55] • [IP: 80.245.178.***]

Popieram wszystko to, co napisał pan Mazur. Starczy już tego betonowania plaży. Portowe lobby chce zagarnąć piękny teren, a w zamian daje niewiele. Ludzie - przyjrzyjcie się tej inwestycji i nie ufajcie wpisom klakierów.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 10:00:50] • [IP: 178.238.246.***]

Pamiętacie jak budowali terminal paliwowy w kanale piastowskim? Też mamili miejscami pracy dla mieszkańców. Osobiście nie znam nikogo kto tam pracuje. Terminal kontenerowy jest ok ale dla miasta które może wydzielić pewną strefę przemysłową i odsunąć od niej swoje funkcje życiowe. My mieszkamy na wyspach więc pozostanie nam budować domy na wodzie, normalnie Wenecja.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 09:30:57] • [IP: 77.115.77.**]

Nie Nie I jeszcze raz Nie

Gość • Wtorek [22.11.2016, 09:22:43] • [IP: 188.146.23.**]

Naiprościej jest zniszczyć to co najlepsze dla kasy, ale czy kasa to wszystko? A tej kasy z terminala i tak nie zobaczymy.Płonne nadzieje. Postawić na rozwój turystyki ! Już na lewobrzeżu niewiele zostało do sprzedania, a za moment zabraknie wody w kranach, nawet kiedy podniosą za nią ceny.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 08:52:19] • [IP: 92.42.114.***]

Na Warszowie powinno powstac więcej inwestycji przemysłowych, znajdą sie miejsca pracy i miasto sie wzbogaci.W Gdansku doszli do przeładunku 3 mln kontenerów rocznie, miasto niesamowicie sie rozwija, a u nas bieda i zakłamanie, nawet nie ma wyboru gdzie pracowac, sklepy i jakieś usługi dla emerytów, a gdzie są młodzi? Nie ma rozwoju to i nie ma młodych, bo to że Niemcy są obsługiwani i dla nich sie tworzy dzielnice emerytalną, dla normalnego obywatela nie ma miejsca.Ważniejsza jest kasiora niż tożsamość narodowa, sprzedajne mendydbające tylko o swoje, mając gdzieś Polskę.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 08:16:59] • [IP: 145.237.2.***]

będzie jak z LNG pomarudzi i dostanie fuchę lub kasę od Terminalu i pa pa. A podatek - będzie ulga. a tą żabe zjedzą zwykli ludzie. tylko ryba nie bierze - fundacje i stowarzyszenia biorą.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 08:16:08] • [IP: 62.69.253.***]

Najpierw drogi a potem się pomyśli.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 08:06:14] • [IP: 94.254.227.**]

Taka prawda, to w końcu Świnoujście ma być miastem turystycznym czy raczej przemysłowym?

Gość • Wtorek [22.11.2016, 08:05:39] • [IP: 31.0.33.***]

A to w swinoujsciu nie ma ludzi z kwalifikacjami ?

Gość • Wtorek [22.11.2016, 08:01:21] • [IP: 62.69.229.***]

Do łbów niektórych polityków - urzędasy to w całej swej masie są niereformowalnymi głupkami - prawda nie dociera bo w momencie jak zostaje politykiem i obejmuje jakiś urząd do tego, to po prostu idiocieje do poziomu biurokratów. Inteligentny w miarę człowiek jak spojrzy na mapę to lokalizację portu kontenerowego w Świnoujściu odrzuci z miejsca. Chyba że firma Port jak się to tam zwie, wybuduje ponad 100 km dwujezdniowej drogi obok tej istniejącej tzw. Trójki.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 08:01:05] • [IP: 93.94.185.***]

LEPSZE BETONY NIŻ OBSRANE, OJSZCZANE TRAWNIKI NA KTÓRYCH WYLEGUJĄ SIĘ ŚMIERDZĄCY MENELE.KOMU SIĘ ŚWINOUJŚCIE NIE PODOBA DROGA WOLNA POLSKA JEST DUŻA A JEST TEŻ I ZAGRANICA.SZEROKIEJ DROGI.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 07:15:07] • [IP: 80.245.177.***]

A CZY KOMUS BRAKUJE PRACY ZE MAMI SIE KONTENEREM?

Gość • Wtorek [22.11.2016, 06:10:58] • [IP: 89.72.147.***]

nie było ładniejszej panny ??

Gość • Wtorek [22.11.2016, 05:12:21] • [IP: 46.171.49.*]

Usta gotowe ale pięty brudne... A fuj...

Gość • Wtorek [22.11.2016, 02:29:48] • [IP: 31.0.46.***]

Faktycznie po co nam taka inwstycja. Pracuje w porcie A wrazie co to sobie dorobie na zmywaku w jakimś hotelu, żona będzie służyć Niemcom. Racja nie budujmy nic, po co, mi 2 koła pensji wystarczą na utrzymanie rodziny, będziemy sobie leżeli na pięknej plaży i wypoczywali.

Gość • Wtorek [22.11.2016, 00:58:10] • [IP: 62.69.229.**]

A może by tak Kołobrzeg zainteresował się tą fantastyczną inwestycją?

Gość • Wtorek [22.11.2016, 00:20:22] • [IP: 31.1.55.***]

I zapewne bedzie tak ze beda obiecywali prace i skonczy sie tak jak z gazoportem ilu ludzi ze swinoujscia tam pracuje. Tylko pociotki z polski. A my znow zostaniemy z reka w nocniku...

Gość • Wtorek [22.11.2016, 00:00:24] • [IP: 92.42.112.***]

W ten sposób na prawobrzeżu zlikwidują turystykę! A tam jest w morzu czyściejsza woda niż po lewej stronie. Dlaczego nie chcą budować terminala u siebie, mają więcej gruntu niż my, albo budować za wyspą Wolin już na stałym lądzie?

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 23:59:11] • [IP: 62.69.254.***]

zdecydowane TAK dla terminalu kontenerowego

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 23:47:34] • [IP: 93.94.191.**]

z kąd ja wzieli to nienasza mieszkanka

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 23:46:37] • [IP: 37.47.139.**]

Budować !! My mieszkańcy Świnoujścia jesteśmy za !!

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 23:45:53] • [IP: 93.94.191.**]

no niezla ale reklama

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 23:41:04] • [IP: 80.245.184.**]

400 km kwadratowych? Wyspa Wolin ma 265 km kwadratowych!

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 23:30:46] • [IP: 95.40.108.*]

plaży żal ale obiektywnie patrząc to ta chińszczyzna i tak jedzie do jewropy , a więc czemu nie zarobić na tym ?

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 23:28:09] • [IP: 88.156.235.***]

Prawobrzeże jest częścią przemysłową - koniec, kropka. To, że przed wojną było malowniczą wioseczką to już przeszłość i nie można do tego wracać!! Lewobrzeże powinno pozostać częścią turystyczno-sanatoryjno-rozrywkowo-wakacyjną, a prawobrzeże częścią przemysłową i powinno się tam pozyskiwać jak najwięcej firm aby dawać pracę mieszkańcom, ściągać wykształconych ludzi z całej Polski, itp. Bredzenie o osiedlach leśnych czy innych sielskich krajobrazach prawobrzeża to jakaś niedorzeczność!!

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 23:21:05] • [IP: 95.40.52.***]

Typowe dla lewaka. Straszyć ochroną środowiska, roztaczac wizje Czarnobyla, byleby zaszkodzić. Jeszcze jest nieewiele faktów a on już węszy imperialistyczny :-) spisek.

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 23:16:46] • [IP: 193.200.150.**]

Oczywiście, że nie dam zabetonować. Jeżeli któremuś betoniarzowi będę musiał zacisnąć" trytytkę" na szyi - zrobię to bez wahania.

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 22:52:14] • [IP: 92.42.116.**]

Co za propagandowy bełkot jakiegoś wojskowego emeryta.

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 22:48:31] • [IP: 37.248.167.**]

Ta koleżanka to pewnie pani Agatowska, która szykując się do wyborów obiecuje cuda więc stanowisko może załatwić.byleby na nią Warszow głosował. Nie dajmy się zwariować i oszałamiac bo straszy bzdurami byleby zaszkodzić miastu

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 22:25:56] • [IP: 93.94.184.***]

Brzydal :p

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 22:09:38] • [IP: 217.210.5.*]

Popieramy P.Mazura w stu procentach!!

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 22:04:29] • [IP: 93.94.184.**]

Panowie nie ma co się kłucić.Patrzcie jaka niunia przy łopacie stoi.Pozdrowienia dla tej pani.

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:57:37] • [IP: 95.91.227.***]

AGENDA 21 • Poniedziałek [21.11.2016, 21:27:43] • [IP: 188.146.163.***]szkoda ze ciebie nie ma kto ZMISZCZC...

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:52:49] • [IP: 93.94.190.***]

Kolego nie interesuje nas ile ty masz akurat do plaży 3 czy 5 km i bez insynuacji z jakiej plaży mieszkańcy chcą korzystać,

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:46:02] • [IP: 95.129.225.**]

Zdecydowane nie dla portu kontenerowego w Świnoujściu!

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:42:53] • [IP: 93.94.184.**]

Piękna dziewczyna

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:34:48] • [IP: 93.94.190.***]

Panie szanowny z 21:07:40 wydaje mi się, że pańskie kwalifikacje są dopiero niskie widać to po wpisie tylu błędów tak że proszę nie otwierać tego artykułu i nie klecić głupot może więc korepetycje z języka polskiego należałoby wziąć i chociaż poprawnie napisać swoją dzielnicę.

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:33:14] • [IP: 62.69.252.***]

A nie prawda, mieszkam na lewobrzeżu i mam ok. 3 km do plaży więc Prawobrzeże po wybudowaniu portu kontenerowego będzie mogło korzystać z plaży trochę dalej niż obecnie. Ponieważ chcą korzystać z natury, to niech to będzie dzika plaża.

AGENDA 21 • Poniedziałek [21.11.2016, 21:27:43] • [IP: 188.146.163.***]

PROPONUJĘ ABY KAŻDY KTO BĘDZIE SIĘ WYPOWIADAŁ ZA BUDOWĄ KONTENEROWEGO BURDELU POJECHAŁ NA WARSZÓW I ZOBACZYŁ CO TA BANDA ZDEGENEROWANYCU IDIOTÓW CHCE ZMISZCZYĆ.

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:27:08] • [IP: 93.94.190.***]

Oczywiście że nie bądżmy bierni wobec tego problemu jestem wieloletnią mieszkanką Warszowa jest to wspaniała dzielnica którą już część portu nam zniszczyła czy władze naszego miasta już nie pamiętają jak tętniło życiem Osiedle Leśne proszę więc sięgnąć do historii miasta to uzmysłowią sobie, pamiętam jak Pan z Urzędu Morskiego z konduktorką wlepiał mandaty jak ktoś stopą stanął na wydmach szkoda że nie mam tych blankietów karnych bo może bym je teraz wykorzystała do jakiegoś odszkodowania chcemy powrotu turystyki jak to było onegdaj.

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:24:59] • [IP: 83.20.87.***]

Popieramy pana Mazura w 100%!!

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:20:08] • [IP: 95.91.227.***]

Z taka...caly dam sie zabetonowac.

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:18:41] • [IP: 95.129.226.***]

Brawo panie Mazur sama prawda

SKS • Poniedziałek [21.11.2016, 21:12:05] • [IP: 94.254.227.*]

Tytuł powinien brzmieć:" Nie bądźmy bierni! Nie dajmy się znowu oszukać!!

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 21:07:40] • [IP: 92.42.112.***]

Jakże śmieszny jest pan Mazur, nie docenia kwalifikacji i możliwości naszych mieszkańców. Jego ocena wynika z jego niskich kwalifikacji ble jakiego nauczyciela w-f. Rozwój miasta to rozwój portu ale również turystyki głównie na leowobżerzu.

Gość • Poniedziałek [21.11.2016, 20:49:16] • [IP: 93.94.188.***]

Betonowałbym

Oglądasz 1-92 z 92
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Uprzejmie informujemy, że w poniedziałek 7 i 8 października zmianie ulegają godziny otwarcia biura Karty Wyspiarza. Wszystkich chętnych do odbioru karty lub wypełnienia wniosku zapraszamy w godzinach od 8:00 – 14:00. ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■