iswinoujscie.pl • Sobota [05.11.2016, 08:55:29] • Świnoujście
Trwają konsultacje nad drogą ekspresową S3 na odcinku Świnoujście - Troszyn. Znamy wstępne uzgodnienia!

fot. Andrzej Ryfczyński
Jak będzie przebiegała droga ekspresowa S3? Nad środowiskowymi uwarunkowaniami projektu debatowali naukowcy, leśnicy i pracownicy WPN. W siedzibie Dyrekcji Wolińskiego Parku Narodowego odbyło się niezwykle ważne spotkanie poświęcone środowiskowym uwarunkowaniom projektu modernizacji drogi nr 3 do parametrów drogi ekspresowej (S3). Było to kolejne spotkanie w ciągu ostatnich dwóch miesięcy poświęcone temu niezwykle istotnemu projektowi jaki miał miejsce z inicjatywy WPN. Spotkanie zgromadziło grupę osób opracowujących środowiskowe uwarunkowania projektu. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla zadania “Budowa drogi S3 na odcinku Świnoujście-Troszyn” oraz Wolińskiego Parku Narodowego i Nadleśnictwa Międzyzdroje. W trakcie spotkania zajęto się przede wszystkim wypracowaniem jak najlepszych rozwiązań dla ochrony przyrody, tak aby pod kołami samochodów nie ginęły zwierzęta.
Autorzy opracowań środowiskowych – naukowcy i praktycy opracowań środowiskowych ze Szczecina, przedstawili aktualny stan rozpoznania uwarunkowań środowiskowych w tym kolizje proponowanych wariantów (czterech) drogi z elementami objętymi szczególną ochroną. Zgodnie z uzgodnieniami początkowymi, droga ma mieć łagodne łuki, w znacznej części przebiegać będzie w linii prostej, oraz po zupełnie nowym terenie. Węzeł estakady w Międzyzdrojach ma być pominięty od strony południowej i być może droga S3 będzie wyznaczona od strony północnej za stacją Lubiewo za torami, aż do Przytoru. Tak zwana stara droga będzie służyła pobliskim gminom do komunikacji lokalnej. Jednak na tą chwilę, wszystko to jest jedynie w strefie planów.

fot. Andrzej Ryfczyński
Istotnym elementem dyskusji były proponowane działania minimalizujące w tym szczególnie lokalizacje przejść dla zwierząt. W toku dyskusji wskazano na bardzo skomplikowane i wielopłaszczyznowe aspekty konieczne do połączenia w tym projekcie oraz specyficzne, niezwykle duże nagromadzenia cennych elementów środowiskowych oraz geologicznych, hydrologicznych i topograficznych, które muszą być uwzględnione w projekcie.

fot. Andrzej Ryfczyński
W dyskusji zarządcy terenów przedstawili autorom ww. opracowania szereg ważnych danych i obserwacji, które pozwolą na przygotowanie jak najbardziej pełnej oceny środowiskowej projektu.

fot. Andrzej Ryfczyński
Planowane na I półrocze 2017 r. zakończenie prac w tym etapie przyniesie efekt w postaci wyboru ostatecznego wariantu przebiegu drogi S3. Będzie on wariantem formalnie przyjętym do szczegółowych procedur projektowych i uzgodnieniowych. Pojawiło się kilka propozycji poprowadzenia drogi ekspresowej S3. Jak na razie jednak są to jedynie konsultacje, których efekty poznamy właśnie w połowie 2017 roku.
źródło: www.iswinoujscie.pl
samoloty rozwijac, ceny obnizac
ja na mostach latam i po 400 ale nie gadam o tym glosno, w polsce nie ma skal, myslalem ze s3 to dwa pasy, a to bedzie jednojezdniowa ?? to chociaz niech przygotuja na dwa pasy w przyszlosci jak pieniedzy nie ma, niech zrobia to w miare oszczednie, tutaj wiele wiekszego ruchu juz nie bedzie, po co
Pokazane zdjęcie nowego rozwiązania drogi S3 jest piękne i tylko piękne. Natomiast problem przepustowości pojazdów drogą S3 pozostanie bez zmian. Współczesna droga o takim nasileniu ruchu kołowego powinna posiadać przynajmniej 2 pasy w jednym kierunku plus pas awaryjny.
A kto tam jest naukowcem?
bo korytko małe a świnek coraz więcej i nowe bużki widać i bagnami czy innymi niedogodnościami terenowymi niech się nie frasują bo kilka lat temu temu temat przerabiali vide prostowanie zakrętów -przejścia dla zwierzyny rondo M-zdroje i estakada a jak się pochylają nad tematem to może niech pomyślą o nasadzeniach bo drogi nie ma a przyroda sobie nie radzi i nawet przy istniejących traktach łysiny widać
może już teraz jakiś eko terorysta przykuje się na zimę do drzewa w parku Wolińskim
Bardzo mnie dziwi, że w naszym Kraju jest wielki problem z budową dróg.Proszę pojechać do Szwajcarii zobaczycie jak wyglądają drogi.Kilometrowe Tunele w skałach są wybudowane.Przyjemnie się jezdzi po całej Szwajcarii, a u nas budują drogi zawsze z problemami bo znajdą się ludzie chorzy.
Przerost formy nad treścią. Banda idiotów po" Ósemce". A wszystko po to, żeby zdefraudować trochę pieniędzy.
Uwielbiam ten odcinek. W sezonie na moto przekraczam tam bajońskie prędkości. Pare szybkich łuków między M-zdrojami a Wolinem, potem 240 - 260 na moście w Wolinie i zaraz Troszyn ;)
Droga ekspresowy swinoujscie troszyn. To super zdazymy na swiezo upieczony chlebek !!'mmm
I jest odpowidz dla malkontentow z Warszowa i Agatowskiej ktorędy będą poruszać się TIR z terminalu. drogą ekspresową nr 3.
11:57: Tłumaczę: Stwierdzono że konieczne będą przy projektowaniu: powiązanie prac specjalistów z różnych dziedzin oraz ochrona środowiska.. ...Chyba osiągnąłem lepszy efekt, pisząc tak po polsku, a nie" po żargonowemu"?
W OMAWIANIU MAJA MISTRZOSTWO A WYKONANIE DNO SREDNIOWIECZA:))
SKANDAL!!
Właściwie tunel nie jest potrzebny. To tylko fanaberia, niektórych mieszkańców Świnoujścia. Bardziej przydałaby się grobla, przez Mały Zalew – kontakt lewobrzeża ze światem. Przebudowa trasy S3, jest jak najbardziej konieczna – kontakt prawobrzeża ze światem. Terminal kontenerowy, i tak powstanie.
Musi być droga zastepcza obok drogi ekspresowej
Ja tam się nie znam na tych aspektach różnorodnych, ale wiem że to dotyczy tak szeroko pojętych zagadnień naukowych, że trzeba było wyjaśniać to pół dnia. Same elementy środowiskowe, to jak duża lista zakupów. Geologiczne, to też cały wachlarz gleby różnych warstw polodowcowych. Topografia pagórkowata, aż po wodę i błota. Ile tam różnorodności. To nie dla nas, ale dla uczonych w tym zakresie, więc to nie bełkot tylko twoja niewiedza i podłość, że tak piszesz. Ucz się, bo na to nigdy za późno.
Można wybudować tunel pomiędzy Międzyzdrojami a Dargobądziem i druga rura Dargobądź-Wolin. I dziki będą zadowolone i użytkownicy drogi. Ewentualnie estakada Międzyzdroje-Troszyn ponad obecną 3
"W toku dyskusji wskazano na bardzo skomplikowane i wielopłaszczyznowe aspekty konieczne do połączenia w tym projekcie oraz specyficzne, niezwykle duże nagromadzenia cennych elementów środowiskowych oraz geologicznych, hydrologicznych i topograficznych, które muszą być uwzględnione w projekcie". Może jakiś tłumacz przetłumaczy ten bełkot.
Kolejna interwencja w zasoby lesne?Czy to nie odbija sie na powstanie anomalii?Czy to jedyne rozwiazanie?
CZyli po tunelu szkoda
I znów oszalałe cięcie drzew? A nie można poszerzyć tego co jest?
Może w 2050 roku wybudują
Mam nadzieję, że nie zapomną o rowerzystach. TAK NA S 3 WYBUDUJĄ SPECJALNY ROWEROWY PAS. stara droga ma zostać podobno wiec rowerzyści będą mieli drogę wiec spokojnie
Za torami jest stabilny grunt, piasek i około 3 metry nad bagnami przy obecnej trójce. Może przez to też będzie nareszcie dostęp do plaży, aż po Międzyzdroje.