- Dla zagranicznych inwestorów z sektora e-commerce jednym z kluczowych kryteriów wyboru naszego regionu jest położenie na szlaku komunikacyjnym. Jednak sama renta geograficzna nie wystarcza. Trzeba było konsekwentnej pracy na rzecz podnoszenia atrakcyjności inwestycyjnej naszego województwa . Dziś o tym, że Pomorze Zachodnie jest odpowiednim miejscem do lokowania biznesu, świadczą inni, „zadomowieni” wcześniej inwestorzy - mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Amerykański firma Amazon zapowiada, że w ciągu 3 lat zatrudnienie w Kołbaskowie przekroczy 1000 etatowych pracowników. Na początek na stanowiska kierownicze będą poszukiwani głównie logistycy, finansiści, osoby do działu HR i inżynierowie. Inwestor zapowiada również nawiązanie współpracy ze szkołami wyższymi.
Jak podaje dzisiejszy „Puls Biznesu”, hala w Kołbaskowie ma mieć 67 tys. m2 powierzchni, czyli blisko 10 boisk piłkarskich. Obiekt zbuduje Panattoni Europe. Centrum w Kołbaskowie będzie odpowiedzialne za wysyłki niewielkich przedmiotów. Magazyny mają być mocno zrobotyzowane, co pozwala na przyspieszenie realizacji przesyłek. Przez ekspertów Amazon projekt jest oceniany jako szansa na rozwój eksportu przez polskie firmy. Platforma bowiem już dziś współpracuje z grupą kilkuset polskich producentów. Amazon nie zdradza wartości inwestycji. Firma posiada już podobne hale w Poznaniu i dwie we Wrocławiu.
Firmy z sektora e-commerce bardzo prężnie rozwijają się na Pomorzu Zachodnim. To m.in.: Stylepit (odzież), Price Holding AB (największy szwedzki operator sprzedaży internetowej wyposażenia i odzieży motocyklowej), czy nagradzana Gazelą Biznesu polska firma Oscar Technology. W regionie działa powołany przez nie Zachodniopomorski Klaster E-commerce.
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego