iswinoujscie.pl • Środa [26.10.2016, 21:12:36] • Świnoujście
Będzie wniosek o przeprowadzenie referendum w sprawie terminala kontenerowego

fot. Sławomir Ryfczyński
Jak prezydent może zachować obiektywizm i bezstronność, sprzeciwić się terminalowi, jak chcą tego mieszkańcy Świnoujścia, jeśli wcześniej pojechał na wycieczkę z tymi, o których ma teraz decydować? – pyta nasz Czytelnik. To nie była wycieczka – zaprzecza rzecznik Janusza Żmurkiewicza.
Jakoś ludziom umknęło uwadze, że w 2015 roku prezydent Janusz Żmurkiewicz pojechał na wycieczkę do Hiszpanii – pisze nasz Czytelnik. – Wyjazd zasponsorował prezydentowi Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. - Teraz Janusz Żmurkiewicz będzie opiniował, czy port w Świnoujściu ma być większy, czyli czy znajdzie się w nim nowy terminal kontenerowy, który dojazd do Świnoujścia zamieni nie w koszmar (bo to mamy już dziś, jak jedzie tir za tirem i jeszcze te przeprawy promowe dodamy) ale drogę śmierci, gdy zaczną ludzie masowo ginąć, bo droga jest przecież absolutnie nieprzygotowana na taki transport. Pytam się, jak prezydent może zachować obiektywizm i bezstronność, sprzeciwić się terminalowi, jak chcą tego mieszkańcy Świnoujścia, jeśli wcześniej pojechał na wycieczkę z tymi, o których ma teraz decydować.
O tym wyjeździe pisaliśmy. Pod koniec października ubiegłego roku Janusz Żmurkiewicz razem z przedstawicielami Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście pojechał do słonecznej Hiszpanii.

fot. Sławomir Ryfczyński
- Pan Prezydent nie pojechał - jak sugeruje anonimowy czytelnik - do Hiszpanii na wycieczkę – na zarzuty naszego Czytelnika odpowiada dziś rzecznik prezydenta Robert Karelus. - Przebywał tam w ramach oficjalnej delegacji przedstawicieli Rady Nadzorczej oraz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, uczestnicząc w spotkaniu z przedstawicielami Międzynarodowego Terminalu Kontenerowego w Algeciras. Polska delegacja pojechała, aby dowiedzieć się nie tylko jak działa półautomatyczny terminal kontenerowy, ale także, jakie z tego tytułu korzyści posiada tamtejsza gmina. O obiektywizmie Pana Prezydenta świadczy fakt, iż chcąc poznać opinię mieszkańców w sprawie ewentualnej lokalizacji terminala w Świnoujściu, ma zamiar zwrócić się do Rady Miasta z wnioskiem o przeprowadzenie referendum w tej sprawie, ponieważ jego budowa ma nie tylko samych przeciwników, ale również zwolenników w wielu środowiskach społecznych i gospodarczych Świnoujścia.
źródło: www.iswinoujscie.pl
Witam, problem budowy portu i całej infrastruktury z portem zwiazanej jest ogromny. Zapraszam do portówBCT I DCT w Gdyni i Gdańsku i pobycie na miejscu przez jedną dobę, a zrozumiecie ogrom problemu konsekwencje. Pracowałam tam więc znam temat. Brońcie Warszow przed zniszczeniem!!
Zaczną ginąć ludzie, bez jaj, na zachodzie pociągi wożą kontenery i tak samo powinno być tutaj !!proste jak sex, tylko trzeba pomyśleć.
"Polska delegacja pojechała, aby dowiedzieć się nie tylko jak działa półautomatyczny terminal kontenerowy, ale także, jakie z tego tytułu korzyści posiada tamtejsza gmina." - I co, dowidziała się polska delegacja? I proszę mi również, przypomnieć, jak długo ta delegacja zapoznawała się w Hiszpanii z tym terminalem, bo nie pamiętam artykułu? Tydzień, dwa, 10 dni?;) Proszę Rzecznika Pana Prezydenta o odpowiedź ;):):)
A kto dokładnie ze Świnoujścia, oprócz prezydenta Żmurkiewicza, był na tej wycieczce w Hiszpanii? Przepraszam, na" oficjalnej delegacji?;) Ktoś wie? Czy to też tajne prze poufne, wiedza dla wybranych?
powodzenia niewolnicy
Eurostat potwierdza zabójcze tempo przyrostu polskiego zadłużenia w I półroczu 2016 r. Co minutę przybywało nam 246 tys. zł nowego długu!
Również uważam że mieszkańcy lewobrzeża nie powinni brać udziału w referendum, ponieważ nie odczują bezpośrednio żadnych immisji związanych z tą inwestycją - a już w szczególności ci którzy mają pracę na miejscu i cały okrągły rok siedzą na wyspie Uznam. Tacy nawet utrudnień na S3 nie odczują w przeciwieństwie do turystów którzy będą w kilometrowych korkach między tirami sterczeń...
Gość • Czwartek [27.10.2016, 15:21:56] • [IP: 93.94.191.***] sam jesteś BARANEM , kazdy ma prawo mieć swoje zdanie
Referendum spoko ale tylko dla prawo brzewa i jeszcze jedna uwaga byłam dziś na plaży na lewo brzegu i stwierdzam że za kilka lat plaży niebedzie przez beton wszystko się zapada a plaza coraz mniejsza
Oj towarzyszu, towarzyszu.
JESLI TO STWORZA I ZAORAJA PIEKNE REJONY TO ZAORAMY ICH KOMU SIE MARZA PORTY NIECH JEDZIE NA SZCZECINY TAM NIE BRAKUJE WOLNYCH TERENOW!! TUTAJ SA REJONY TURYSTYCZNE NAJPIEKNIEJSZE W POLSCE I W TYM KIERUNKU NALEZY ROZWIJAC DLA DOBRYCH LUDZI A CALA EUROPA BEDZIE TU JEZDZIC BO SA PIEKNE DROGI DOJAZDOWE!! SWOJE REJONY JUZ ZNAJA TO PRZYJADA I TU FRANCUZI I INNI CHOCBY RAZ NA ROK CZY COS TAKIEGO
Pan Zygmanowski zabrał z Odry co się dało maszyny, ludzi. Marinus prosperuje, a Odra upadła, przy tylu łowiskach, ludzie obudżcie się.
Zerżnęli Odrę, ale za to dostają nagrodę przedsięborczości, od naszego kochanego PANA PREZYDENTA, LUDZIE OBUDZCIE SIĘ. Wasze miasto w waszych rękach.
Zaorajcie cały Warszów z jego piękną historją, wszystkie brudy są wylane na PRAWOBRZEŻU. Ciężko będzie takiej osobie zejść z tego świata z takimi decyzjami, niech sam sobie odpowie.
BUDOWAC I TO SZYBKO
mnie interesuje referendum odwołania tego burmistrza
a dlaczego port nie rozwija się w strone Mulnika tylko pleże chce zajmowac?
Nie ma co dyskutować, budować, budować i to jak najszybciej,
Zarżneli Odrę, zarżną i port.
Ostatnim razem tez bylo referendum w sprawie gazoportu ale nie w swinoujsciu tylko w Szczecinie moze teraz tez tak bedzie.Ludzie niegodzcie sie na zaden terminal kontenerowy pochlonie to hektary przestrzeni bo terminale tyle zajmuja poruszanie po drogach to bedzie katastrofa oni przy korycie wszystko podpisza zalezy tylko ile im posmaruja.Najgorsze co moze byc to zespol portow Szczecin - Swinoujscie my powinnysmy otym decydowac czy to nam potrzeba czy nie a nie jakis urzad morski ktory tylko potrafi stawiac tablice wszystkiego zakazujace nigdzie dojechac nie mozna niedlugo oddychac nie bedzie mozna bo urzad morski nie pozwoli.
Jak czytam baranów co myślą że port kontenerowy zapewni im pracę to mi się słabo robi.Bedziecie mieli tyle pracy co w gazoporcie ZERO
Gdyby referendum w sprawie terminalu miało być przeprowadzone to przedtem powinien być przeprowadzony audyt gdzie czarno na białym byłyby wyszczególnione korzyści dla miasta i mieszkańców. Aby nie dać się zakrzyczeć tym bezsensownym sprzeciwom grupki malkontentów, którzy ciągle te same brednie w każdej sprawie wygadują.
Jak pisiory były w opozycji to wrzeszczeli, że tunel musi być zbudowany z budżetu państwa a jak doszli do władzy to" spuścili"problem finansowania budowy tunelu na znienawidzoną przez nich unię i budżet miasta. Mieszkańcy powinni o tym pamiętać przy każdych wyborach.
Co ma spoleczenstwo Algeciras i ich warunki do warunkow spoleczenstwa Warszowa, bo lewobrzeze ma to gleboko w 4literach.Szkoda, ze nie polecieli dopytywac o to spoleczenstwa na Azorach, albo na Hawajach. Inteligentne wytlumaczenie powodow wycieczki.
Portu takiego jak z lat 90-tych już nie ma !! Na komisji pojawili się przedstawiciele Zarządu Morskich Portów SZCZECIN i Świnoujście, celowo napisane z dużej litery. Zarząd ZMPSZiŚ ma siedzibę w Szczecinie i myśli o korzyściach dla Szczecina a nie Świnoujścia.W Świnoujściu jest zaś OT Świnoujście i nie jest to skrót od Oddziału Terenowego a od OT Logistic. Panowie sprytnie używają nazwy port, by niezorientowani mieli na myśli nieistniejący Port Handlowy Ś-cie. Majątek tego starego portu to teraz majątek OT a Zarzad Portów to chyba tylko już grunt ma. Lokomotywy, sprzęt przeładunkowy to własność OT a nie byłego portu. Za usługi pobiera opłatę OT, jest na stronie OT Ś-cie cennik a Szczecin dostaje od nich jakąś część. Jak sie majątek portu w Ś-ciu sprzedało, to szukają teraz na czym można by zarobić i sprzedać kolejnej spółce teraz od kontenerów, a potem wyciągnąć rece po kolejne tereny. Byli portowcy wiedzą zapewne więcej.