POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [29.09.2016, 21:10:56] • Świnoujście

Prezydent chce referendum w sprawie terminalu kontenerowego!

Prezydent chce referendum w sprawie terminalu kontenerowego!

fot. Kamil Zwierzchowski

To pierwszy, natychmiastowy efekt dzisiejszej pikiety mieszkańców prawobrzeża. Przypomnijmy, że radnych przybywających na dzisiejsza sesję rady Miasta, przed urzędem powitali mieszkańcy z transparentami. Pikieta, została zwołana w celu zaprotestowania przeciwko planom budowy terminalu kontenerowego. Według planów portu, baza miałaby zająć pozostałą jeszcze część warszowskiej plaży. Mieszkańcy nie godzą się na zabetonowanie ostatniego fragmentu przyrodniczej oazy wybrzeża na prawobrzeżu. Prezydent Świnoujścia tym razem nie będzie forsował projektu zewnętrznego inwestora.

Janusz Żmurkiewicz uznał, że – w przypadku tego projektu -sytuacja jest wyjątkowa, a społeczne napięcie uzasadnia wyjątkowe działania. Oznajmił to radnym , którzy rozpoczynali właśnie obrady na swojej kolejnej sesji.

Prezydent wyczuł najwyraźniej, że w tym przypadku, jednoosobowe podjęcie decyzji i finalizacja umowy z inwestorem będzie działaniem wbrew woli i interesowi znacznej grupy mieszkańców. Dlatego zdecydował się na działanie nie mające precedensu w Świnoujściu. Chce by o tym czy dojdzie do budowy terminalu kontenerowego na Warszowie zdecydowali mieszkańcy Świnoujścia w powszechnym referendum. Prawo do wyrażenia swojego zdania w tej sprawie mieliby zarówno mieszkańcy prawo jak i lewobrzeżnej części miasta. Przygotowania do przeprowadzenia referendum mają się rozpocząć już wkrótce. Data głosowania nie jest na razie znana.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 79, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-79 z 79

Gość • Poniedziałek [03.10.2016, 14:23:36] • [IP: 195.205.242.***]

Mieszkańcy Warszowa - chyba czas pomyśleć o odłączeniu się od Świnoujścia. Przez ostatnie lata MIASTOWI oblewają nas betonem, zapylają smrodem, " fundują" zaplecze socjalne Świnoujścia, likwidują placówki, w których dzieciaki mają możliwość robienia coś innego niż siedzenie przed komputerem (np. przystań w Łunowie). A Ci niedouczeniu mieszkańcy lewobrzeża niech poczytają trochę historii.

Gość • Niedziela [02.10.2016, 17:52:33] • [IP: 62.69.229.**]

do 192.168.55 teraz ci powiem tak widać że jakieś pojęcie masz; do obsługi rentgena celniczego potrzeba 6 celników, na placu będzie stało ok 20 tysięcy kontenerów mieści się to tobie w głowie ! będzie potrzeba na prawdę sporo ludzi. Na lewobrzeżu nie może powstać port bo geologicznie grunt jest niestabilny pod takie naciski (geologia - nauka o ziemi) , już Niemcy to wiedzieli i portu po tej stronie nie zbudowali !

Gość • Niedziela [02.10.2016, 15:53:31] • [IP: 83.8.123.**]

Wszyscy sobie chwalą plaże na Warszowie zalet ma bez liku ale marzy się tu rozwój i duża kasa hmm coś co jest i coś co sie marzy- trudny wybór ale gdyby tak porównać to z gazoportem to też część chciała i byli tacy co nie chcieli- co z tego mamy? każdy widzi co dostał, teraz terminal chce obniżenia podatku z takim doświadczeniem chcecie więcej?

Gość • Sobota [01.10.2016, 12:16:08] • [IP: 192.168.55.**]

A MOZE PORT KONTENEROWY NA LEWOBRZEZU ?? Ile osob jest teraz za?

Gość • Sobota [01.10.2016, 12:14:48] • [IP: 192.168.55.**]

Do 79.188.222.**] Co pan wypisujesz. Statek kontenerowy obsluguje 25 osob a na niektorych jest do 15 tys kontenerow. 1 elektryk z aststentem obsluguje 1000 -1500 chlodzonych na takim statku. a celnikow w porciie jest max 6. Moze z 10 suwnicowych (3 suwnice na 3 zmiany) 6 mechanikow po 2 na zmianie. 8 wozkowyc no i biura. U ciebie czlowieku naliczylem z tysiac osob. Skad ty te dane bierzesz ? Chyba sie zdjec naogladales i myslisz ze przy kazdym kontenerze bedzie stalo po kilku ludzi.

kris • Piątek [30.09.2016, 22:25:27] • [IP: 80.245.180.***]

"Prawo do wyrażenia swojego zdania w tej sprawie mieliby zarówno mieszkańcy prawo jak i lewobrzeżnej części miasta" czy wam się sufit na głowy z..bał? Ktoś jakąś łaskę robi? Proponuję dopisać do listy pytań płatną strefę parkowania w centrum. Wyjdzie tanio i sprawiedliwie. Chyba, że Pan Prezydent chce coś ugrać tylko dla siebie po proteście zaledwie 18 mieszkańców.

Gość • Piątek [30.09.2016, 19:57:29] • [IP: 62.69.203.**]

Zadnego portu!! Tylko Syf będzie, a ludzie w kolejkach na drodzę będą ginęli pod tirami których i tak jest pełno !! Ludzie, zastanówcie się co piszecie!! Wielu turystów w tym roku odpoczywało na warszowie, a jak nie będzie plaży to wy jeden na drugim będziecie leżeć ! Już jest masa ludzi i brak miejsca!!

Gość • Piątek [30.09.2016, 16:49:50] • [IP: 83.254.236.**]

Istnial i istnieje naturalny podzial miasta na czesc turystyczno-uzdrowiskowa i przemyslowa.nie wiem o co te krzyk.Jak ktos nie chce mieszkac w czesci przemyslowej to niech przeniesie sie a lewobrzeze i wszystko.

Gość • Piątek [30.09.2016, 16:05:27] • [IP: 95.91.227.***]

Gość • Piątek [30.09.2016, 08:58:41] • [IP: 95.129.228.***]W 2018 roku to tylko smrod zostanie po tym niby katolickim wpisdu

Gość • Piątek [30.09.2016, 16:03:01] • [IP: 95.129.225.**]

Żeś się gościu [IP: 79.188.222.**] totalnie zagalopował w swoje obronie portu kontenerowego. Referendum chce ogłosić PREZYDENT który jest tak jak ty zwolennikiem tego złomu na naszej wyspie a nie przeciwnicy portu! a skoro też jesteś zwolennikiem to idź wpłać parę złotych na to referendum, bo ja sobie nie życzę żeby było robione z moich podatków!

Gość • Piątek [30.09.2016, 16:00:10] • [IP: 83.21.78.***]

Referendum to najbadziej demokratyczne rozwiązanie; brawo P. Prezydencie! A wynik referendum niech zamknie ostatecznie polaczkowate ględzenie za, albo przeciw. Będziemy mieli to na co załużyliśmy jako społeczność i kwita.

Gość • Piątek [30.09.2016, 15:51:53] • [IP: 178.37.195.***]

Jestem za terminalem na lewobrzeżu.

Gość • Piątek [30.09.2016, 14:10:04] • [IP: 80.245.186.***]

jasiu przy okazji ukręci następne 15 baniek, tak jak na moście w karsiborzu i se zakupi następne apartamentowce. Jasiu zapomniał, że dębowa jesionka nie ma kieszeni.

Gość • Piątek [30.09.2016, 14:00:59] • [IP: 5.172.255.**]

Mam wrażenie że sprawa bardziej dotyczy turystów dla których Ś-cie od wielu lat jest ukochanym kurortem oraz wielu innych osób związanych z tym miastem (a nie dość że będą przedzierać się w kilometrowych korkach między tirami w drodze nad morze, to na miejscu zastaną hałas i zanieczyszczone powietrze) - niż CO PONIEKTÓRYCH mieszkańców wyspy Uznam, którzy przez całe swoje życie może z kilka tirów widzieli (sic!) i zresztą nie zobaczą nawet jeśli ten terminal powstanie! A zagłosują jedynie na złość mieszkańcom Warszowa... ;/

Gość • Piątek [30.09.2016, 13:43:27] • [IP: 80.245.180.**]

Czy my młodzi mamy pracować tylko w hotelach, pensjonatach na stanowiskach pokojowych, recepcjonistek? Terminal kontenerowy to nowoczesność. Potrzeba zarówno wykształconych logistyków, informatyków jak i operatorów dźwigów, wózków różnego rodzaju.Kto miał kontakt z terminalem kontenerowym w Gdyni to wie o czym ja napisałem. To jest praca dla kilkuset osób na terenie terminalu jak i w okół niego. Dla młodych ludzi jak znalazł.

Gość • Piątek [30.09.2016, 13:31:29] • [IP: 80.245.180.**]

Należy napisać że kilkunastu lub kilkudziesięciu mieszkańców naszego pięknego miasta nie chce terminalu kontenerowego. Mają do tego prawo. Nie znaczy to że reprezentują pozostałe kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców.

Gość • Piątek [30.09.2016, 12:48:18] • [IP: 78.8.222.**]

Dobry pomysł. Warto przy okazji zadać kilka innych pytań.

Gość • Piątek [30.09.2016, 11:54:59] • [IP: 93.94.186.**]

Brawo dla Mazura !! Dziękuję za referendum !! W końcu wyjdzie że większość popiera budowę terminala kontenerowego. Jestem za !! Na samej budowie Warszów odżyje - mieszkania, usługi, hotele, sklepy. tylu pracowników będzie tu musiało żyć. A potem jak pisze gość poniżęj. To jest nowy port nowa szansa nowa praca strefa usługowa w zakresie utrzymania maszyn - obsług techniczenj gastronomiczej to po prostu same plusy. Jako mieszkaniec Prawobrzeża szczerze dziekuje że załatwił nam Pan referendum!! A na plażę pojadę 2 km dalej. tyle w temacie.

Gość • Piątek [30.09.2016, 11:43:58] • [IP: 94.254.233.**]

2 22 CHYBA WYŻĄYCONY Z PRACY ZA CZASÓW ADLERÓW WTEDY CELNIK TO TO BYŁ ZŁODZIEJ NIE KARALNY ZŁODZIEJ.ŁOBUZY NIE DO RUSZENIA.

Gość • Piątek [30.09.2016, 11:17:16] • [IP: 79.188.222.**]

Do osobnika IP: 31.0.120.*** widać do podstawówki się nie chodziło ! Terminal ma obsługiwać 1 500 000 słownie: jeden milion pięćset tysięcy kontenerów rocznie. Kontenery tam będą rozładowywane ze statków olbrzymich i ładowane na mniejsze statki, na kolej i na tak zwane tiry. JESTEŚ TO SOBIE W STANIE WYOBRAZIĆ ? Pomyśl ! To nie boli !

Gość • Piątek [30.09.2016, 11:10:16] • [IP: 94.254.233.**]

ZAWSZE GŁOSOWAŁEM NA TEGO PANA . ALE TERAZ SIĘ ZAWIODŁEM . PRYWATNE ŻYCIE I SŁUŻBA , TO SIĘ NIE MIEŚCI W NORMACH UCZCIWOSCI . REFERENDUM WIERZE ŻE BĘDZIE NA TAK . TYCH KILKU PSEŁDO BIZNESMENÓW TO KROPELKA NASZEGO MIASTA . APELUJA ZA TAK TO DURZE PIENIADZE DLA MIASTA . A MOŻE FLOTA RUSZY TA CO MIAŁA BYĆ W EK CHOĆ NIE JESTEM KIBICEM ALE ZWOLEŃNIKIEM.CHODZI MI O EKSTRA KLASE .

Gość • Piątek [30.09.2016, 10:51:14] • [IP: 94.254.233.**]

KOMUCHY STARE , DZIECI I ICH WNUKI WARSZÓW LAT 70 TO TAK JAK PRZYTOR TERAZ MILJONERZY DOLEJ CI I CI Z KOMUCHOWA MAJATKI DZIWNIE ZDOBYTE . DZIADKU KOMUCHU TERMINAL TO PIENIADZE DLA MIASTA . A TYCH KILKU CO NASTAWIŁO SIĘ NA W CZASY BUDUJĄC HOTELIKI. NAS JEST WIĘCEJ ZA TERMINALEM , JAKOŚ ZAMKLE4LI MORDY ODNOŚNIE GAZOPORTU . BO MAJĄ PROFITY , ROBOLE ŚPIĄ , ŻRA PIJĄ I JESZCZE SEKS UPRAWIAJĄ A TO SĄ DOBRE DOCHODY DLA TYCH KRZYKACZY.

Gość • Piątek [30.09.2016, 10:31:52] • [IP: 92.42.119.***]

Popieram Tych, którzy są za terminalem kontenerowym.Miasto powinno rozwijać się po stronie Warszowa.Wszystko przemawia za tym.Powinniśmy myśleć perspektywą przynajmniej 50 lat do przodu.No, możemy tak kochać przyrode, że z dzisiejszych 15 dzików za rok będzie 80 a za następny 200.Gratuluje.

Gość • Piątek [30.09.2016, 10:17:20] • [IP: 92.42.116.**]

Zdecydowanie TAK dla terminalu - TAK dla rozwoju miasta !!

Gość • Piątek [30.09.2016, 10:12:53] • [IP: 79.188.222.**]

niech zbiorą pieniądze na to REFERENDUM, jeśli go chcą

Gość • Piątek [30.09.2016, 10:05:47] • [IP: 31.0.120.***]

Do ip 79 188 222, Pan ma tam chyba jakas dzialke, i prywatny interes, bo takich bzdur to nikt dawno nie napisal, na calym terminalu promowym pracuje morze setka ludzi, za to w turystyce pare tysiecy, plus rodziny, tu nie chodzi o nie dla portu, tylko o jego lokalizacje

Gość • Piątek [30.09.2016, 09:29:32] • [IP: 164.127.249.***]

MASZ RACJĘ NIECH ZBIORĄ PIENIĄDZE NA REFERENDUM, TO NIECH JE ZROBIĄ !

Gość • Piątek [30.09.2016, 09:26:45] • [IP: 95.129.228.***]

Od Falochronu Plaża do Miedzyzdroji Wynosi 12 Km

Bagatelka • Piątek [30.09.2016, 09:23:51] • [IP: 83.20.204.***]

A ty se mozesz wybierac z Chinolami czy bez! A co dopracy, na ktora sie tak napalacie - najpierw policzcie ileu miejscowych pracuje w gazoporcie, gdzie tez prace obiecywali?!! Czy znacie choc jedna miejscowa osobe, ktora tam pracuje? Tyle rocznikow pokonczylo studia LNG w Szczecinie na Akademii morskiej, specjalny kierunek otwierali I co?? Wszystko to sa przyjezdni z W-wy, Lodzi I innych miast, ktorym sie teraz za naszepidatki mieszkania w Swinkowie wynajmuje. Takze zapomnijcie, ze w kontenerowym praca bedzie! Wyrobia wam las, zniszcza Zatoke, zajezdza tirami, a co niektorzy juz sie na to ciesza! Trzeba sienajpierw zastanowic, wjaki sposob to przeprowadzic, co uszczknac dla miasta w zamian, jak zastapic te wyciete rezerwuary swiezego powietrza, jakpoprowadzic transport, aby byl jak najmniej uciazliwy dla mieszkancow I dla zwyklych uzytkownikow drog, a nie slepo pisac, ze jestescie Za. Im wiecej osob zaglosuje Przeciw, tym wieksze bedzie pole do negocjacji, bo ze Terminal powstanie, to niestety nie ma bata!

Gość • Piątek [30.09.2016, 09:23:03] • [IP: 62.69.251.**]

Jesteśmy przeciw portowi kontenerowemu.Nie damy z miasta zrobić zaplecza przemysłowego.

Gość • Piątek [30.09.2016, 09:12:52] • [IP: 79.188.222.**]

I bardzo dobrze drodzy oponenci budowy terminala kontenerowego napisze wam kto będzie za jego budową ! 1.Celnicy plus ich rodziny , dla takiego terminala typu „hub” potrzeba 200 celników lub więcej. 2.Pracownicy agencji celnych 100 osób plus ich rodziny. 3.Pracownicy agencji ubezpieczeniowych 50 osób i ich rodziny 4.Pracownicy inspekcji dopuszczających towar na teren UE i Polski ok. 100 osób i ich rodziny 5.Obsługa techniczna terminala dźwigowi, wagowi, elektrycy (kontenery chłodzone) itp. Itd. Ponad 200 osób i ich rodziny. 6.Oby odebrać kontener muszą być aktywne agencje bankowe lub/i banki następne 100 osób i ich rodziny. 7.Kontenery w większości będą ładowane na platformy kolejowe (najbardziej opłacane na duże odległości) 50 osób obsługi załadowczej i ich rodziny, Oraz wielu innych pracowników Tak więc powodzenia w referendum! Powinniście zebrać pieniądze na jego przeprowadzenie. Już taka zbiórka by was przerosła !

Gość • Piątek [30.09.2016, 09:09:00] • [IP: 37.47.140.***]

Nie ma co liczyc na prace dla mieszkancow, przyjda chetni za 1600 zl z ukrainy, dla mieszkancow zostanie smrod brud a zielen zobaczycie jak teraz zdjecie zrobicie

Gość • Piątek [30.09.2016, 09:05:13] • [IP: 62.69.229.**]

Niech budują będzie praca !!

Gość • Piątek [30.09.2016, 09:02:00] • [IP: 188.146.73.***]

Boże wszystko zniszczą, turyści uciekną, z czego będziemy żyć jak nam zabierzecie ostatnią rzecz jaką mamy. Mamy już LNG, którego nie chcieliśmy, dostaniemy port, którego nie chcemy, my nie wiemy co chcemy ale tego nie. W ogóle czy kładka tak bardzo obiecywana przez radnego Nowickiego już istnieje? Co dalej panie prezydencie, co dalej? Deptak na wojska polskiego? Rondo pod promami? Hotel 10 piętrowy na marinie? Karelus inżynierem miasta? Co jeszcze można ulepszyć?

Gość • Piątek [30.09.2016, 08:58:51] • [IP: 92.42.119.**]

po co referendum, jak i tak decyzja zapadła w Warszawie!

Gość • Piątek [30.09.2016, 08:58:41] • [IP: 95.129.228.***]

W 2018 r Kończy się Kadencja Prezydenta i Rady Miasta Będą Wybory Samorzadowe Jak Wyborcy Katolicy zagłosują na Katolicką PIS to Ona będzie Rzadzic Miastem Portowym które jest Oknem na Świat

Gość • Piątek [30.09.2016, 08:47:29] • [IP: 109.241.63.***]

Temu Panu juz dziekujemy Polska musi sie rozwijac kontenery TAK !

Gość • Piątek [30.09.2016, 08:46:59] • [IP: 79.188.222.**]

TAK dla terminala kontenerowego. Dobrze by było, gdyby Świnoujście zaczęło się również rozwijać przemysłowo. Młodzi ludzie muszą stąd wyjeżdżać, bo przecież nie każdy chce być kucharzem, recepcjonistą czy pokojówką. A później będzie narzekanie w drugą stronę, że syn/córka/wnuczki musieli wyjechać do większego miasta albo za granicę, bo tutaj nie ma dla nich pracy. Bo inżynier (informatyk, automatyk, budowlaniec, mechanik), logistyk, ekonomista nie znajdą pracy w Świnoujściu. Budowa terminala kontenerowego to przede wszystkim budowa S3, budowa magistrali kolejowych, rozwój usług portowych, czyli kolejne pozytywne inwestycje. Terminal kontenerowy to także przyczynek to powstania i rozwoju wielu mniejszych firm dookoła, które będą świadczyć usługi dla terminala (zarówno w Świnoujściu jak i w regionie). Każda z takich firm to miejsca pracy, podatki dla miasta. Można również pokusić się o założenie własnej firmy, która żyłaby z faktu, że istnieje terminal kontenerowy. A co do plaży… Miałem okazję zawitać tam w pierwszy weekend po Świętach Wielkanocnych – piękne słońce, przyjemna temperatura, a oprócz mnie były tam jedynie dwie osoby. Nie jest to raczej zbyt często uczęszczane miejsce o niespotykanych walorach turystycznych. Podsumowując: TAK dla terminala kontenerowego w Świnoujściu, bo to rozwój miasta !

Gosia • Piątek [30.09.2016, 08:46:41] • [IP: 93.94.191.**]

Dziękuję dobra decyzja pana prezydenta świetnie że liczy się z opinią publiczna. Teraz wszystko zależy od nas mieszkańców, nie bądźmy obojętni las to nasze płuca, schronienie dla zwierząt, ptactwa i roślinności.

Gość • Piątek [30.09.2016, 08:34:43] • [IP: 178.238.251.**]

Popieramy budowę ale bez chinolów

Gość • Piątek [30.09.2016, 08:12:27] • [IP: 62.69.203.***]

koszty i strata czasu -JESTESMY ZA BUDOWĄ-PORU KONTENEROWEGO

Gość • Piątek [30.09.2016, 08:12:20] • [IP: 92.42.119.**]

A co to się stało, że Żmurkiewicz zaczął się liczyć z głosem mieszkańców?;) Aż dziwne...Tylko czy z wynikiem referendum prezydent będzie się liczył?

Gość • Piątek [30.09.2016, 07:49:28] • [IP: 94.42.80.***]

Nie Nie i jeszcze raz nie

Gość • Piątek [30.09.2016, 07:25:53] • [IP: 197.229.10.***]

Jak widzę tego starego komucha to mam mdłości.

Gość • Piątek [30.09.2016, 07:05:00] • [IP: 93.94.186.**]

Zdecydowane NIE dla terminala, smrodu, syfu i hałasu i setek tirów na drogach!

Gość • Piątek [30.09.2016, 06:30:26] • [IP: 185.45.177.***]

Ludzie nie godzie sie na terminal zniszcza drogi lasy wszystko taki terminal pochlania hektary ziemi do tego halas przy rozladunku.Ostatnio w sprawie budowy gazoportu referendum w Sczecinie zrobili moze teraz tez tak zrobia masakra co za * ludzi u nas rzadza to naprawde jest chore.

Gość • Piątek [30.09.2016, 05:39:34] • [IP: 31.0.120.***]

Brawo Dla Stowarzyszenia Prawobrzeza Brawo Dla Pana Mazura

Gość • Piątek [30.09.2016, 05:38:26] • [IP: 178.238.253.**]

I bardzo dobrze. Zagłosuję za budową terminala kontenerowego.

Gość • Piątek [30.09.2016, 05:36:40] • [IP: 62.69.231.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Piątek [30.09.2016, 04:37:00] • [IP: 83.3.70.**]

Pokrzyczą, pokrzyczą ale i tak dudki za wynajem kwater będą liczyli. Tak samo było z budową terminalu LNG.

Gość • Piątek [30.09.2016, 02:13:22] • [IP: 188.120.231.***]

JESTEM NA NIE JESTEM PRZECIW KONTENEROWI!! NATURA 2000!!

Gość • Piątek [30.09.2016, 00:54:17] • [IP: 37.47.165.***]

Nie dla nabrzeża kontenerów, starczy juz tego zanieczyszczenia w tak piękniej dzielnicy...może tak przy granicy z Niemcami. ...

Gość • Piątek [30.09.2016, 00:34:01] • [IP: 37.47.164.**]

Postawcie sobie ten terminal po stronie lewobrzeża i jak dostaniecie tam pracę to promami nie będziecie musieli pływać do pracy !!Znam bardzo dużo ludzi po stronie Uznamu którzy są przeciwni budowie tego portu !! Mam nadzieję ze Pan Prezydent się przejedzie na referendum !!

Gość • Piątek [30.09.2016, 00:14:20] • [IP: 5.172.255.**]

Jeśli mieszkańcom Lewobrzeża naprawdę obojętny jest los Warszowiaków, to miejcie na uwadze chociaż turystów, którzy do swojego ukochanego kurortu przyjeżdżają wdychać jod, a nie pył i spaliny i nie wyobrażają sobie stać w kilometrowych korkach na S3 pomiędzy tirami...

Gość • Czwartek [29.09.2016, 23:47:57] • [IP: 92.42.118.**]

W referendum 85% mieszkańców wypowie się za budową terminala kontenerowego, bo to jest racja stanu Świnoujścia. Inne miejscowości mogą tylko pozazdrościć, że tu bez udziału miejskiego budżetu, powstanie taki port przyszłości. sld już odeszła do lamusa, zostały tylko niedobitki, z czupryną campingowej kobitki.

Gość • Czwartek [29.09.2016, 23:32:24] • [IP: 62.69.251.***]

Czy ktoś może podać w liczbach ile konkretnie osób ze Świnoujścia znalazlo pracę na terenie Lng?Bo mnie się wydaje, że na promach to ja widziałam samych Włochów i Slązakow, a większość intratnych posad dla np pań to było sprzątanie kontenerów po robotnikach.Może w trakcie budowy to jeszcze jakoś hulało, ale na pewno nie teraz, gdzie połowa samochodów zaparkowanych na parkingach przy LNG to obce rejestracje.Bajki o rozwoju, o znacznym wzroscie ilości miejsc pracy odkladamy na półki.To samo będzie z portem kontenerowym, nachapie sie ten co ma się nachapać, zwykly czlowiek zostanie ze smrodem, brudem, hałasem i ręką w nocniku.

Gość • Czwartek [29.09.2016, 23:27:52] • [IP: 94.254.225.***]

Praca dla kogo chyba dla Ukraińców będzie bo mamy pod dostatkiem w mieście miejsc pracy a robić nie ma komu że wszędzie w każdym nawet sklepie słyszę wschodni akcent lub też znikoma znajomość polskiego z ich strony. Gazoport i kontenerowce dajcie jakąś elektrownie atomowa jeszcze będzie komplet na prawobrzezu a wy z lewobrzeznej części miasta chcielibyście mieszkać na warszowie z taką świadomością że nawet nie macie kawałka pięknej plaży i przyrody to jest chore ludzie zginiecie w tych oparach spalinach pylach i innych substancji które nas trują w naszym kurorcie nie dość że zesłali całe bandy patologii którzy sieją spustoszenie wśród normalnych mieszkańców to pozbawiacie plaży która jest uczeszxzana tak jak i ta na drugiej stronie to jakaś kpina

Gość • Czwartek [29.09.2016, 23:17:22] • [IP: 80.245.179.***]

Sezon to 3 miesiące w tym miescie a kontenery pracują caly rok:)

Bartek (nie Misiewicz) • Czwartek [29.09.2016, 23:12:57] • [IP: 93.94.186.**]

bylibysmy idiotami pozwalajac zniszczyc jeszcze pol-dzika plaze ciagnaca sie do Miedzyzdrojow czy nam brakuje w miescie pieniedzy? wydaje mi sie, ze nie

Gość • Czwartek [29.09.2016, 22:48:10] • [IP: 148.122.187.*]

Jestem za, więcej pracy dla warszowiaków

Gość • Czwartek [29.09.2016, 22:42:45] • [IP: 92.42.114.***]

Podatki będą płacić tak jak należy czy już złożyli wniosek o obniżenie

Gość • Czwartek [29.09.2016, 22:39:09] • [IP: 94.254.224.**]

Jestem za zbudowanie terminalu kontenerowego na lewobrzeżnej części plazy, od byłej granicy z Niemcami aż do wiatraka Powstajacy tunel przeznaczyć na ruch tirów i będzie ok. Na prawobrzeżnej plaży jako najcenniejsze bo najczystszej wara A jak komuś się marzy rozwój miasta to niech określi na czym miałby się opierać, na syfie jaki powoduje masowy przeładunek na wycięciu następnych hektarów lasu na rujnowaniu zatoki pomorskiej i tarlisk rybnych na zaburzeniu działania parku narodowego na niepłacenie żadnych podatków przez inwestora bo znajdzie sobie raj podatkowy czy na niewolniczej pracy przez paru Polaków bo wszystko załatwi swoimi małymi chińskimi rączkami. No to jeszcze dołożę do pieca, zablokowana jedyna drogę do miasta przez setki tirów z dużych promów szwedzkich terminala kontenerowego, zbożowego i drugiego zbożowego na chemikach do tego placzą się cysterny z lpg i czasami jakiś turysta co musi, bo miejscowi będą do Szczecina woleli przez Niemcy, dalej ale bezpieczniej i to jest rozwój!

Gość • Czwartek [29.09.2016, 22:25:27] • [IP: 37.47.133.***]

Może być i referendum, bo i tak wygrają przeciwnicy oddania plaży na port, z którego tylko pył i smród a dla miasta kasy zero!

Gość • Czwartek [29.09.2016, 22:12:32] • [IP: 80.245.183.***]

--Interpelacja nr 5454 do ministra sprawiedliwości w sprawie przywrócenia praworządności w gm. Świnoujście Zgłaszający: Kornel Morawiecki Data wpływu: 08-08-2016 W sprawie przywrócenia praworządności w gminie Świnoujście - mieście na prawach powiatu, gdzie funkcjonuje grupa przestępcza o charakterze mafijnym, w skład której wchodzą między innymi organ wykonawczy gminy Świnoujście, Sąd Rejonowy w Świnoujściu, Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu, przy wsparciu na szczeblu wojewódzkim - udokumentowane. Tylko w zakresie gospodarki mieszkaniowej w latach 2003-2016 z powództwa gminy zapadło 1400 nieważnych wyroków - art. 379 pkt 2 kpc- z czego ponad 1000 na podstawie uchwał rady gminy, których nieważność orzekł Naczelny Sąd Administracyjny (sygn. akt: I OSK 410/10oraz I OSK 988/10), przy czym skutki prawne wyroków NSA są oczywiste: Istotą stwierdzenia nieważności nie jest zwykłe uchylenie aktu, ale wyeliminowanie razem z nim wszystkich skutków, jakie ten akt wywołał. Stwierdzenie nieważności działa bowiem ex tunc (o

Gość • Czwartek [29.09.2016, 22:07:08] • [IP: 95.129.228.***]

Zgadza się od 1945 r Lewobrzeże to Dzielnica Przemysłowa

Gość • Czwartek [29.09.2016, 22:02:53] • [IP: 93.94.188.***]

Jestem za terminalem kontenerowym. Protestujący potomkowie banderowców, nie mają pojęcia o rozwoju miasta. Nawet za Niemca, prawobrzeże to była przemysłowa część miasta.

Gość • Czwartek [29.09.2016, 22:00:07] • [IP: 95.129.228.***]

Kabaret na Żywo

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:56:50] • [IP: 164.127.249.***]

Bardzo dobrze wyjdzie że te warszowiaki dostaną tą właściwą odpowiedź że terminal ma być i basta. WSZYSCY MIESZKAŃCY SĄ ZA TERMINALEM KONTENEROWYM W ŚWINOUJŚCIU I BASTA

AGENDA 21 • Czwartek [29.09.2016, 21:50:58] • [IP: 80.245.178.***]

PRZECIEŻ NA OGNICY ZA STOCZNIĄ MOGĄ SOBIE TE KONTENERY STAWIAĆ I ŁADOWAĆ DO WOLI, CAŁYMI DNIAMI TYGODNIAMI I LATAMI . WYSTARCZY WYSPĘ MIELIN KOPARKAMI PRZERZUCIĆ NA BAGNA I MOŻNA BAZĘ BUDOWAĆ. ALE NA MORSKIEJ PLAŻY NAJPIĘKNIEJSZEJ NA CAŁYM WYBRZEŻU TO PERWERSJA. GDYBY MIESZKAŃCY MIASTA NA TO ZEZWOLILI TO NOBEL GŁUPOTY OSIĄGNIĘTY NA SETKI LAT !!

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:42:39] • [IP: 95.129.224.***]

trepy i trepowscy emeryci zalatwia mu w referendum odpowiednia decyzje

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:39:56] • [IP: 92.42.114.***]

konfrontacja jest super, miłego wieczoru

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:38:12] • [IP: 80.245.191.***]

Jaki demokrata ? Jak załatwił pod stołem omijając ustawę działkę szwagra odstępując jako prezydent miasta od prawa pierwokupu przez miasto to referendum nie ogłaszał. Koń by się uśmiał.

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:23:19] • [IP: 62.69.252.**]

Pan prezydent nieźle to sobie wymyślił. Wie, że klub radnych SLD głosowałby przeciw, brakowałoby im bdajże 3 głosów by zablokować zmianę planu zagospodarowania przestrzennego i tym samym zablokować budowe terminalu kontenerowego. A, że niedługo wybory samorządowe to napewno te 3 głosy by się znalazły i misterny plan budowy spocząłby na panewce. Dlatego też, wiedząc, że mieszkańcy lewobrzeża są bardziej za budową terminalu kontenerowego, zarządził referendum będąc pewny wyniku. Potrzebna jest jeszcze frekwencja by referendum to było ważne. Nawiniaków nie brakuje w tym mieście, którzy łykną jak pelikan bajeczki o rozwoju, miejscach pracy, chodnikach, ulicach i złotych tarasach. To już było...Miejmy świadomość, że ludzie utrzymujący się z turystyki (lewobrzeże) zanotują spadki przychodów. Mniej turystów zacznie odwiedzać Ś-cie. Nikt nie będzie się przeciskać przez tabuny tirów by dojechać do Świnoujścia, gdzie po tegorocznym sezonie, turystę traktuje się jak zło konieczne.

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:22:30] • [IP: 88.156.234.***]

Bardzo dobry pomysł.Jestem za.

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:21:38] • [IP: 92.41.24.***]

No i to nie jest w sumie głupi pomysł.

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:20:36] • [IP: 77.88.191.***]

Ja jestem za Terminalem Kontenerowym, ludzie musimy się rozwijać.

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:20:13] • [IP: 70.91.160.***]

Gdy prezio utonie i będzie garował, poleci za nim Jojo, a to z kolei wywoła upadek rządu PiS. Tak właśnie płaci się za hodowanie piątej kolumny we własnych szeregach, panie prezesie Jarosławie.

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:14:49] • [IP: 62.69.254.***]

Terminal to szansa dla Świnoujścia, jestem ZA

Gość • Czwartek [29.09.2016, 21:13:43] • [IP: 79.158.108.**]

Świnoujska mafia się trzęsie, bo juz planowali dzielić się tym tortem, a tu zonk. Gumolep nie zdąży położyć swoich łap na tej forsie, bo wcześniej będzie już przymierzał pasiaki i ćwiczył trucht na spacerniaku. CBA coraz bliżej...

Oglądasz 1-79 z 79
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Uprzejmie informujemy, że w poniedziałek 7 i 8 października zmianie ulegają godziny otwarcia biura Karty Wyspiarza. Wszystkich chętnych do odbioru karty lub wypełnienia wniosku zapraszamy w godzinach od 8:00 – 14:00. ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■