Zniknie ogrom lasu, ogrom świeżego powietrza a otrzymamy w prezencie kurz, hałas i spaliny, kłopoty komunikacyjne. O godzinie 8:30 pod urzędem miasta rozpocznie się pikieta, organizowana przez przeciwników budowy terminala kontenerowego, Stowarzyszenie Prawobrzeża. Kto chce przyłączyć się d o protestu, musi się spieszyć. Pikieta potrwa tylko godzinę.
Na Prawobrzeżu na pewno zacznie zanikać turystyka – ostrzegają przed nową inwestycją członkowie Stowarzyszenia. - Bo nasi turyści musieliby się przeprawiać na plażę do Świnoujścia – co oczywiście na pewno wszystkich ucieszy (jeszcze większa ciasnota ich tam spotka), albo będą zmuszeni jechać na plażę w Międzyzdrojach – ciasną, coraz węższą plażę gdzie trzeba siedzieć z podkurczonymi nogami. Należy pamiętać również o tym, iż Polacy lubią spędzać urlop wypoczywając aktywnie, np. jeżdżąc na rowerach, uprawiając nordic-walking. Szumnie obiecywano, iż powstaną trasy rowerowe pomiędzy Międzyzdrojami a Świnoujściem. Ta inwestycja na pewno uniemożliwi rozbudowę trasy rowerowej R-10. I co, każemy jeździć turystom slalomem pomiędzy tirami? Nie. Turyści pojadą na wakacje tam gdzie będą czuli się bezpieczniej i gdzie będą mogli realizować swoje sportowe pasje.
Czy Państwa zdaniem tego będą oczekiwać od Państwa przyjeżdżający turyści? Z BETONÓW będą chcieli przyjechać w BETONY? – pytają Anna Włosek i Bogusław Mazur, przedstawiciele Stowarzyszenia Prawobrzeża. - Czy będą zachwyceni kiedy będą musieli ciągnąć się w korkach pełnych TIRÓW? Na pewno nie!!! Uciekną tam gdzie będą mieli las w zasięgu wzroku, gdzie będą widzieli słońce zachodzące za horyzont morza a nie za kontenery!!!! Gdzie nie będą musieli przeciskać się między tirami!!!!!!
Według informacji ze Stowarzyszenia Prawobrzeże, terminal kontenerowy bezie miał zdolności przeładunkowe sięgające 1,5 mln TEU rocznie (1,5 mln kontenerów).
A co jeśli chcę?
Powstanie terminal kontenerowy, a zbudują go chińczycy! Zatrudnienie znajdzie w nim 200 osób. A Rząd Polski obetnie znowu podatki gdyż będzie to inwestycja strategiczna!
ooo, widzę u janka tablicę rejestracyjną zmienioną, czy Wy też to widzicie drodzy czytelnicy? co o tym sądzicie?
Debile powiadam debile.Nie dla terminalu nie dla portu i nie dla morza w Swinoujsciu.Banda idiotów pokąsanych przez komary
Tyle miejsc pracy co przy terminalu - naiwniacy - precz z terminalem, zrobić referendum to zobaczycie jak dużo ludzi jest przeciw.
dość tej emerytury w tym mieście te miasto umiera dajcie nam tu żyć młodym bez nas nie istniejecie kto bedzie pracował na wasze emerytury jak nie my to nie zabierajcie juz glosu wystarczajaco juz na brudziliscie
protestujcie protestujcie a i tak PIS zrobi co zechce
NIE dla stonki !!
CHCE TERMINAL KONTENEROWY !! za to nie chce Kononowiczów co nie chcą niczego.
Zgadzam się z przedmówcą. Infrastruktura drogowa wyjaśni szybko pewne kwestie (az tak wiele nie trzeba zrobić). Trzeba sie rozwijać i widzieć konieczność rozwoju. Świnoujście już jest miejscem strategicznym na mapie Polski, będzie jeszcze większym. Im wieksze firmy tym wieksze podatki ludzie. .. Twoja śmieszna godzinna pikieta nie sforsuje takiego siana dla miasta. Tak dla Terminalu. Mam nadzieje, że prezydent to czyta i zbuduje nam tunel do 2022-3 roku jak w projekcie.To na niego zaglosuje. Pozdrawiam Hejterów
Budowa terminala kontenerowego w Świnoujściu to szansa rozwoju cywilizacyjnego miasta i portu, to szansa na dołączenie do rodziny znaczących portów morskich, szansa na pracę dla setek ludzi, rozwój żeglugi i transportu dla obsługi dowożonych/wywożonych kontenerów. To szansa zagospodarowania dzisiejszych cuchnących tam bagien i nieużytków. To szansa zdobycia następnych pieniędzy przez miasto. Sprzeciw temu wszystkiemu to jakaś paranoja. Widzę wielką akcje rozplakatowywania okolic Świnoujścia przeciw terminalowi. Ten terminal szkodzi interesom niemieckim a i chyba planowanej tam w pobliżu inwestycji Ireny Eris. To tylko jacyś najemni gołodupcy mogą wykrzykiwać przeciw terminalowi bo normalni ludzie powinni widzieć w nim same korzyści.
OBWODNICA DLA TIRÓW!! DOŚĆ WYPADKÓW Z UDZIAŁEM TIRÓW!! My tu mieszkamy, wozimy dzieci do szkoły, jeździmy do pracy- CHCEMY BEZPIECZNYCH DRÓG BEZ TIRÓW w opłakanym stanie technicznym śpieszącym się na promy!!
Dopóki S3 nie będzie na całej długości pomiędzy Szczecinem i Świnoujściem, nie powinno być mowy o uruchomieniu portu kontenerowego! Inaczej grozi nam totalny paraliż komunikacyjny. Wpierw infrastruktura drogowa a potem plany i rozważania a nie odwrotnie.
Bedziemy blokowac S3.Nie dla tirow i kontenerow.
będzie praca dla ludzi wykształconch! my Świnoujścianie nie chcemy pracować w gastronomii i hotelarskie - to jedyna branza w tym miescie po upadku stoczni. TAK dla Terminalu!
Nigdzie nie ide Ja chce terminal, to gdzie trzeba isc?
NIE DLA TERMINALA KONTENEROWEGO!!
wszyscy piszą o S3 jako panaceum na bolączki transportowe w przypadku rozwoju inwestycji strategicznych jak gazoport czy terminal kontenerowy. zastanawiam się czy w tym kraju naprawdę nie ma myślących logistyków, transportowców i ekologów? a może ich się po porostu nie dopuszcza do głosu i nie zleca odpowiednich ekspertyz? otóż S3 nawet 3 pasmowa nie jest dobrym rozwiązaniem! podstawa jest tu KOLEJ!! W większości krajów rozwiniętych w transporcie z inwestycji tego typu wykorzystuje się właśnie kolej. centra logistyczne rozlokowane są w innych częściach kraju. nawet jeśli przeładunków dokonuje się na samochody typu TIR, cysterna (sporadycznie) to następnie są one umieszczane na lawetach kolejowych i wywożone do baz przeładunkowych. w ten sposób aktywizuje się zarówno tereny docelowe jak i dalsze, rozwija się kolej, chroni przyrodę i dba o interesy i komfort zycia mieszkańców terenów przyległych. argument S3 (nawet 3 pasmowej) jako ZAPLECZA zabezpieczającego tego typu inwestycje jest co najmniej niepoważne.
Tak bedziemy pracowac w porcie kontenerowym jak pracujemy w gazoporcie buhahaha ;=)))
Powstał gazoport, powstanie i terminal. Nikt nie kupował 50 lat temu nieruchomości na Warszowie z myślą, że nic się przez następne dekady nie zmieni. Powstają nowe inwestycje, wartości nieruchomości sąsiednich się zmieniają, naturalna rzecz w całym kraju. Mamy się nie rozwijać, bo to jednej dzielnicy nie na rękę? Co za głupie wypowiedzi, żeby powstał na lewobrzeżu? Chyba, że tiry będą nad miastem latały.
nic wam nie da protestowanie jak papiery sa podpisane i tak tam bedzie terminal i tak... juz po plazy, , , ,
tu nie tylko turystyka OSZOLOMY!!
Zgadzam się, niczego nie budować - część żyje z turystów niemieckich, druga część z rent i zasiłków i niech tak zostanie. Zresztą wystarczy popatrzeć na świnoujskie ulice - dziura na dziurze - miasto jest biedne jak wioska afrykańska, pieniędzy ledwo starcza na utrzymanie urzędników miejskich.
jedynymi szczekaczami jest sa ludzie ktorzy w wakacje mieszkaja w namiotach zeby na turystach zarobic wynajmujac im swoje mieszkanie. olac plebs i budowac.
A ja nie chce dodatkowych setek torów dziennie na drodze. Zobaczycie te intratne stanowisla pracy dla was jak świnia niebo. Ilu naszych pracuje w gazoporcie? Wiecie?