iswinoujscie.pl • Środa [31.08.2016, 14:45:41] • Świnoujście
Nowe jednostki na trasie do Szwecji oraz rozbudowanie nabrzeża w Ystad! Podpisany został już list intencyjny o trójstronnej współpracy!

fot. Kamil Zwierzchowski
W szwedzkim porcie Ystad na pokładzie promu MF Mazovia przedstawiciele zarządów portów Szczecin-Świnoujście i Ystad oraz polskiego armatora promowego – Polskiej Żeglugi Bałtyckiej podpisali 29 sierpnia br. list intencyjny dotyczący trójstronnej współpracy.
Dokument podpisali Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej oraz Bjorn Bostrom, prezes Portu Ystad. Obecni byli m.in. Paweł Brzezicki, podsekretarz stanu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przedstawiciele Ministerstwa Przedsiębiorczości i Innowacji szwedzkiego rządu oraz władz Regionu Skania.

fot. Kamil Zwierzchowski
Celem podpisanego dokumentu jest umocnienie współpracy Polski i Szwecji w zakresie usprawniania dynamicznie rozwijającego się połączenia transportowego pomiędzy Europą Południową i Europą Północną, a wiodącego przez porty w Świnoujściu i Ystad. Stąd porozumienie zakłada wprowadzenie do eksploatacji na trasie Świnoujście-Ystad przez polskiego armatora dwóch nowych dużych promów. Jeden z nich ma rozpocząć prace już w 2019 roku. Nowe jednostki mają mieć 228 m długości, 31 m szerokości i 900 miejsc dla pasażerów. Z kolei szwedzcy partnerzy dostosują infrastrukturę i rozbudują nabrzeża portu w Ystad, by tak duże promy mogły być tam obsłużone.

fot. Kamil Zwierzchowski
Wydarzeniu towarzyszyło spotkanie ministra Pawła Brzezickiego z przedstawicielami władz regionu Skania, miasta Ystad oraz przedstawicieli Ministerstwa Przedsiębiorczości i Innowacji w Szwecji. Rozmawiano na temat współpracy regionów z obszaru Morza Bałtyckiego.

fot. Kamil Zwierzchowski
Obecnie z Terminalu Promowego w Świnoujściu odchodzi 11 promów w kierunku Szwecji. Sześć jednostek zawija do portu w Ystad, dalsze pięć do Trelleborga. Rynek przewozów promowych rozwija się niezwykle dynamicznie. W przeciągu siedmiu miesięcy 2016 r. świnoujski terminal obsłużył o 10 procent więcej drobnicy promowej aniżeli w ubiegłym roku.
źródło: www.iswinoujscie.pl/Monika Woźniak-Lewandowska
POMYLSCIE O MIESZKANCACH WARSZOWA, O PARKINGACH, O KIEROWCACH SAMOCHODOW CIEZAROWYCH, np.toalety i laznie.A wogole szkoda gadac, plywam czesto, balagan, balagan itp.
Kierowcy samochodów ze Świnoujścia powinni się skrzyknąć i zablokować drogę S3, na znak protestu przeciw głupocie rządzących. Jazda trasą jednopasmową już w tej chwili to koszmar. A będzie coraz gorzej, bo jakoś na temat budowy dwupasmówki nikt się nawet nie zająknie.
Przewozy co roku wzrastają, pracownikom TPS pracy dorzucają a zarobki marniutkie.
Jest OKi
TO MOŻE NAJPIERW DWUPASMOWĄ 3-KĘ DO SZCZECINA?!? BO JUŻ NIE DA SIĘ JECHAĆ!!
Najpierw zbudujcie drogi dojazdowe i parking, bo w nowym już jest za ciasno.
TO PŻM a nie PŻB, miało budować promy i rozszerzać swoją działalność? To dla PŻM stocznia GRYFIA miała wybudować nowe promy? Każdy kontrakt miał opiewać na kwotę 250 milionów, a przy tym dać gwarancję pracy stoczniowcom. Co jest grane? Znowu machloiki?
PISowska komuna w akcji...
A kto płaci za te nowe promy? Podatnicy! Bo Polferries takich zysków nie przynosi i nigdy nie będzie. PiSowskie rządzenie które spłacić będzie musiało następne pokolenie. Do tego nikt nie wspomniał że port w ystad sam za całość też nie płaci.
To dobry zamiar ! Promy do Szwecji powinny kursować jak tramwaje a więc co 15 min.
Dlaczego nie pływają do Kopenhagi ?
WYGLĄDA NATO, ŻE TA TRIADA CHCE MASOWO WYBIJAĆ NA DROGACH MIESZKAŃCÓW ŚWINOUJŚCIA I OKOLICY. TERAZ MASAKRA BĘDZIE RAZ W TYGODNIU, A NIE RAZ NA KWARTAŁ.
To tylko w Polsce mamy jednego przewoźnika promowego i w dodatku konającego?Sprzedali bazę promową w Świnoujściu, aby utrzymać" czarny domek" w Kołobrzegu.Który tak że został sprzedany.Miała być konsolidacja i co jak zwykle jajco.Lepiej dopłacać do bankruta niż do przewoźników co mają zyski.To tylko w Polsce może się zdarzyć i zdarza!
Wlasnie niech zaplecze rozbuduja na warszowie zeby nie bylo konga a pozniej umowy podpisuja pogonic ich.
Kiedy powrócą jednodniowe rejsy do Kopenhagi ??
A gdzie ekspresowka, zeby puscic dodatkowe promy trzeba miec porzadne drogi ekspresowe.
Kiedy zostanie przeniesiona siedziba PŻB z Kołobrzegu do Świnoujścia ? Firma działa u nas a podatki idą do miasta które nie ma z działalnością nic wspólnego.
Rewelacja, jeszcze więcej aut na 3, która się do tego nie nadaje na dość długim odcinku, już nie wspominając o Warszowie.