Najwa¿niejsze jest podjêcie decyzji i zrobienie pierwszego kroku – pocz±tki serwisów w latach dziewiêædziesi±tych Ryszard Koz³owski, pasjonat wszystkiego co je¼dzi na czterech ko³ach od zawsze wiedzia³, ¿e prêdzej czy pó¼niej los sprowadzi go na motoryzacyjny szlak. Po ukoñczeniu studiów na Wydziale Budowy Maszyn Politechniki Szczeciñskiej przez pewien czas pracowa³ jako g³ówny mechanik w firmie budowlanej. Z zamiarem prowadzenia w³asnego biznesu nosi³ siê jednak od zawsze i tak pomys³ przerodzi³ siê w rzeczywisto¶æ w 1996 roku, kiedy to wraz z rodzin±, za³o¿y³ swój w³asny serwis samochodowy w Ko³obrzegu, a kilka lat pó¼niej otworzy³ podobny punkt w Koszalinie.
Du¿y mo¿e wiêcej - zalety wspó³pracy z miêdzynarodow± mark±
Serwisy Auto Centrum Jacex zaczyna³y swoj± dzia³alno¶æ w latach dziewiêædziesi±tych - czasach, które choæ dawa³y perspektywy rozwoju, by³y jednocze¶nie obarczone sporym ryzykiem biznesowej pora¿ki. Po pierwszym okresie prowadzenia firmy, która ogranicza³a siê g³ównie do serwisu opon Pan Ryszard, zacz±³ poszukiwaæ mo¿liwo¶ci poszerzenia zakresu ¶wiadczonych us³ug. Po kilku latach wspó³pracy z Goodyearem w ramach dzia³alno¶ci indywidualnej, podpisanie umowy franczyzowej z sieci± Premio, która wesz³a do Polski w 2006 roku, by³o dla niego naturalnym krokiem w dalszym rozwoju firmy. Serwisy Auto Centrum Jacex zosta³y jednymi z pierwszych, które do³±czy³y do sieci, licz±cej obecnie ponad 130 punktów serwisowych rozmieszczonych na terenie ca³ego kraju.
„Na pocz±tku wspó³pracy wa¿ne by³o dla nas to, ¿e sieæ przedstawi³a nam konkretn± i czyteln± propozycjê. Nie mieli¶my ¿adnych w±tpliwo¶æ, ¿e nawi±zujemy wspó³pracê z rzetelnym partnerem” – wspomina Ryszard Koz³owski. W ramach wspó³pracy z Premio, jego serwis otrzyma³ dostêp do potê¿nej bazy wiedzy, pe³en zakres doradztwa biznesowego, wsparcie marketingowe oraz techniczne, szczególnie wa¿ne na dynamicznie rozwijaj±cym siê rynku motoryzacyjnym.
Najwa¿niejszy jest Klient – prosta zasada sukcesu
Ryszard Koz³owski jest przekonany, ¿e je¶li tylko kto¶ jest w stanie spe³niæ wysokie oczekiwania i wymagane standardy, dzia³alno¶æ franczyzowa to ¶wietny pomys³ na lokalny biznes. Choæ realia na przestrzeni dekady trochê siê zmieni³y - klienci s± bardziej wymagaj±cy, samochody coraz bardziej zaawansowane technologicznie - kluczem do sukcesu pozostaje niezmiennie jako¶æ obs³ugi. Klient zadowolony z poziomu ¶wiadczonych us³ug zawsze wraca – mówi bez cienia w±tpliwo¶ci w³a¶ciciel serwisów Premio Auto Centrum Jacex. Takie podej¶cie z pewno¶ci± procentuje – pañstwo Koz³owscy za swoj± dzia³alno¶æ zostali wyró¿nieni w ogólnopolskim rankingu „Firmy Rodzinne Roku” tygodnika Newsweek.
Z perspektywy dekady, w³a¶ciciele warsztatów z Ko³obrzegu i Koszalina nie maj± w±tpliwo¶ci, ¿e przyst±pienie do sieci serwisowej otworzy³o nowy, bardzo dobry rozdzia³ w ich ¿yciu zawodowym. Po 10 latach dalej chc± siê rozwijaæ i wprowadzaæ nowe us³ugi.
Sieæ Premio w Polsce jest czê¶ci± europejskiej grupy, która rozpoczê³a swoj± dzia³alno¶æ w 1972 r., po przejêciu przez Goodyeara niemieckiej sieci Kempten. Oficjalnie marka Premio zadebiutowa³a w Niemczech w 1996 roku jako Premio Reifen-Service i wkrótce sta³a siê najbardziej presti¿ow± sieci± na niemieckim rynku. Jako¶æ oferowanych przez korporacjê us³ug docenili te¿ kierowcy na Wêgrzech, Czechach, S³owacji i Rumunii. Dziêki du¿ej dba³o¶ci o jako¶æ ¶wiadczonych us³ug sieæ zdoby³a mocn± pozycjê na rynku i jest zaliczana do grona najwiêkszych i najbardziej licz±cych siê sieci serwisów samochodowych w Unii Europejskiej. W punktach Premio kierowcy mog± serwisowaæ ogumienie, wydechy, uk³ady hamulcowe lub wymieniaæ olej, a tak¿e skorygowaæ geometriê, zrobiæ przegl±d, kupiæ oraz zamontowaæ opony. Natomiast serwisy Premio Express specjalizuj± siê g³ównie w us³ugach oponiarskich.