11 lipca w chińskiej stoczni Yangfan (zakład znajduje się ok. 350 km na południe od Szanghaju) rozległy się egzotycznie tam brzmiące słowa „Nadaję Ci imię” „Legiony Polskie”. Taką nazwę nosi najnowszy masowiec szczecińskiego armatora. Jednostka przystosowana jest do przewozu takich ładunków jak ruda żelaza, węgiel czy sztuczne nawozy. Statek zaprojektowali inżynierowie finlandzkiego biura Deltamarin. Bezpieczeństwo transportu zapewnia podwójne poszycie pięciu ładowni. W porcie statkowi nie grozi przestój nawet w przypadku strajku dokerów. Jednostka jest bowiem wyposażona we własne dźwigi rozładunkowe.
„Legiony Polskie” zbudowano jako drugi statek w serii, która ma odmłodzić flotę PŻM. Jak ujawniła dyrekcja armatora wiadomo już jakie nazwy będą nosić kolejne jednostki. Będą to „Szare Szeregi” oraz „Solidarność” Mamy nadzieję, że w przyszłości wszystkie korzystać będą z bazy przeładunkowej portu w Świnoujściu!
Statek będzie pod banderą Liberii
Do [15.07.2016, 22:29:19] • [IP: 89.71.46.***] Tania bandera to nie tylko rejestracja ale także niższe podatki lub ich brak, niskie koszty zatrudnienia załogi itd. Nie mam nic przeciwko, pod warunkiem że jest to firma prywatna, jeśli chodzi o PŻM to akcjonariuszem jest skarb państwa i to już są jaja. Wyobrazimy sobie Marynarkę Wojenną RP pływającą pod tanią banderą np. Mongolii !
Co ma bandera do przynależności statku? Kraj właściciela to jedno, a bandera to tylko rejestr gdzie rejestruje się statek i od pół wieku na świecie nie ma ona zazwyczaj nic wspólnego z krajem armatora. Statki są polskie, chociaż mogą pływać pod banderą Bahamów. Zresztą Bahamy to akurat bardzo prestiżowa bandera, dużo wyżej ceniona niż np. polska (Bahamy są w czołówce białej list PSC, a Polska gdzieś na szarej liście) i naprawdę ciężko tam zarejestrować statek (trzeba spełnić wyśrubowane warunki odnośnie wieku, wyposażenia i bezpieczeństwa statku). Dlatego też 90% wielkich statków wycieczkowych (w tym cała czołówka największych na świecie, obsługujących Karaiby), pływa właśnie pod banderą Bahamów.
Zapomnijcie o polskich stoczniach, to już tylko mrzonki!
Stocznie nie upadły, ostały skasowane przez zdrajców z PO!
BRAWO PO-panie Tusk BRAWO
Co z tego ze budowane w Chinach to jest wszystko tak samo jakby zrobilo sie zakupy u chinczyka w sklepie.Jeden wielki bubel zaraz beda wychodzic awarie zacznie sie wszystko sypac i co nasi marynarze zamiast cieszyc sie ze plywaja na nowym statku to beda zakasac rekawu i do roboty.
Jakie one polskie jak pływać będą pod obcą tanią banderą /Nassau/ jak tamte pozostałe!
Polskie stocznie ratował nasz kochany Ojciec Tadeusz, wraz ze swymi moherowymi oddziałami, sprzedając cegiełki, ale się rozmyślił i kupił MAYBACHA...Po stoczniach zostały tylko ochłapy.../////
Polskie stocznie ratował nasz kochany Ojciec wraz z moherowymi oddziałami sprzedając cegiełki, ale się rozmyślił i kupił MAYBACHA...Po stoczniach zostały tylko ochłapy.../////
Ja akurat pracowałem w Stoczni Szczecińskiej S.A. do 1998 roku i było przyzwoicie. A później to było tak:" 2005-10-31 POCZĄTEK IV RP -Władzę w kraju przejmuje PiS i zabiera się za uzdrowienie przemysłu stoczniowego w Polsce tak jak obiecał tak zrobił: 2006-02-22 -Zobowiązanie rządu Jarosława Kaczyńskiego by w kwietniu 2006 r. przekazać strategię Rządu RP wobec sektora stoczniowego, – do końca czerwca 2006 r. przekazać Komisji Europejskiej zmodyfikowanych, zaktualizowanych, indywidualnych programów restrukturyzacji dla stoczni, uwzględniających prywatyzację. A później to już były tylko same ostrzeżenia KE a teraz finał: 2007-11 STOCZNIA GDAŃSK W RĘCE DONBASU Zgodnie i z ustaleniami rządu Jarosława Kaczyńskiego i bez porozumienia z UE, Stocznia Gdańsk przechodzi bez przetargu w ręce pro-putinowskich oligarchów z DONBASu, w związku z czym Unia żąda zwrotu rządowej pomocy. Gdynia i Szczecin zostają na lodzie!!" Ciekawych odsyłam do artykułu sprzed kilku lat " Kto naprawdę doprowadził polskie stocznie do upadku"
Polskie stocznie padły bo były mało wydajne, miały bardzo wysokie koszty produkcji, a nie z innego powodu. PŻM zamawia statki i będzie zamawiał tam, gdzie cena zakupu będzie niższa. "Legiony Polskie" są drugim statkiem z tej serii, pierwszy ("Armia Krajowa") został oddany do eksploatacji w lutym b.r. i od przedwczoraj cumuje w Świnoujściu. Trochę rzetelności panowie dziennikarze !
38 000 DWT
Stocznia zlikwidowano ale posadki dla POprawnych się w Brukseli znalazły
Tuska i całe Peło powinni za rozkład polskich stoczni powinni wsadzić do więzienia.
jaki tonaż ??
M/S Jarosław Kaczyński !
Statki o tych nazwach były budowane w Dani w latach 80, kto na nich pływał to poznał smak morza-na początku nie miały stępek przechyłowych - to były wanki -wstanki, wesoło było.
Statek dla PŻM. Gdzie zarejestrowany?
Ciekawe pod jaką banderą będzie pływał MS" Legiony Polskie": Cypru, Bahama, Liberii a może Malty? bo poprzedni pływał pod banderą Vanuatu a został zezłomowany w 2014 roku w stoczni złomowej w Pakistanie!
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
ms UZNAM dla Świnoujścia!! Powstaje cała seria statków, dlaczego wśród wybranych nazw nie ma Świnoujścia? A jeśli faktycznie jest tam za dużo polskich znaków, to dlaczego nie ma innej nazwy związanej nierozłącznie ze Świnoujściem, czyli UZNAM?? Nazwa ta spełnia wszelkie wymogi armatora i punktem honoru dla władz i mieszkańców Świnoujścia powinno być przeforsowanie takiej nazwy dla jednego ze statków.
Pierdu, pierdu, a informacji, że od wczoraj, właśnie w Świnoujściu, przy nabrzeżu MSR cumuje Armia Krajowa zabrakło! To pierwszy statek z tej serii i jego pierwsza, historyczna wizyta w polskim porcie. Patrzycie daleko, przepisujecie bzdury, a nie widzicie takich ważnych wydarzeń które mają miejsc tu u nas, w Świnoujściu!!
Po polsku to: fińskiego biura a nie finlandzkiego!!jakiś słownik polecam