POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [01.06.2016, 23:02:21] • Świnoujście

Czytelnik: Dostaliśmy długo wyczekiwany kontrapas, lecz nie umiemy z niego korzystać! To jak małpie dać kalkulator...

Czytelnik: Dostaliśmy długo wyczekiwany kontrapas, lecz nie umiemy z niego korzystać! To jak małpie dać kalkulator...

fot. Kamil Zwierzchowski

Kontrapas to bardzo praktyczne rozwiązanie, które usprawnia poruszanie się rowerzystów i wpływa na ich bezpieczeństwo, za ułamek ceny, jaką trzeba byłoby zapłacić za ścieżkę rowerową. Kontrapasy stosuje się od wielu lat w całej Europie, natomiast pierwszy kontrapas powstał w Polsce blisko 23 lata temu! Jak jednak twierdzi jeden z naszych Czytelników, rowerzyści nadal nie wiedzą jak korzystać z kontrapasów, a przykładem tego jest ulica Chrobrego w Świnoujściu, gdzie znajduje się jak na razie jedyny kontrapas w mieście.

Jak zauważył jeden z naszych Czytelników, rowerzyści w Świnoujściu nie umieją korzystać z kontrapasów.

- Od wielu lat czekałem na kontrapas. Takie pasy to naprawdę świetny pomysł o ile rowerzyści wiedzą, jak z nich korzystać. Z przykrością muszę przyznać, że kontrapas dla wielu rowerzystów, to tak jak kalkulator dla małpy, po prostu nie umiemy z niego korzystać... Kontrapasem jedzie się tylko w kierunku w którym wskazuje strzałka. W tym przypadku korzystamy z kontrapasu jadąc od strony promenady do centrum. Jadąc natomiast w drugą stronę, czyli od centrum w stronę promenady, należy poruszać się po ulicy tak jak jadą samochody! Wielu rowerzystów jedzie po chodniku, a to błąd! Nie dość że powoduje się tym zagrożenie dla przechodniów, to jeszcze można otrzymać mandat! Mam nadzieję że rowerzyści skorzystają z mojej rady lub potęgi internetu i zaczną jeździć przepisowo! - mówi jeden z naszych Czytelników.

Czytelnik: Dostaliśmy długo wyczekiwany kontrapas, lecz nie umiemy z niego korzystać! To jak małpie dać kalkulator...

fot. Czytelnik

A jak Wy, nasi Czytelnicy oceniacie pomysł z pierwszym w Świnoujściu kontrapasem?

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 64, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 64

Gość • Piątek [03.06.2016, 18:20:18] • [IP: 178.238.250.**]

Jak tak można?? Droga dla rowerzystów po lewej stronie ?? To znaczy, że rowerzysta jadący drogą w stronę promenady może zostać uderzony z tyłu (nawet lusterkiem - oby tylko)... Przecież to paranoja!! Nawet w centrum Gdańska jeździłem rowerem i czułem się bezpiecznie !! CO NA TO POLICJA ? Czy ktoś konsultował z Decydentów się z kimś kto myśli racjonalnie i zna się na Ruchu Drogowym ??

Gość • Piątek [03.06.2016, 13:02:45] • [IP: 80.245.186.**]

nosz do jasnej ch..y! tyle miejsca, co tam jest, to na prawdę w naszym mieście rzadkość, dlatego pytam się : dlaczego po jednej stronie nie zrobiono z chodnika normalnej ścieżki rowerowej, w obie strony, tylko wymyślono taki bubel?!! za takie rzeczy to powinna być odpowiedzialność karna, bo to jest stwarzanie niebezpieczeństwa w ruchu drogowym i narażanie ludzi na utratę zdrowia lub życia!! a tak przy okazji - skąd rowerzyści mają wiedzieć, jak się tym niebezpiecznym dziwadłem poruszać, skoro w naszym kraju rowerzyści nie muszą znać przepisów ruchu drogowego? nikt przecież nie musi mieć już karty rowerowej, a więc znaków też nie muszą znać - i trudno tego od nich wymagać w takiej sytuacji!! nikt nie weryfikuje ani ich umiejętności jazdy, ani znajomości znaków... rowerzyści są w naszym kraju jak święte krowy w Indiach - same przywileje, zero obowiązków!! chore!! i dlatego znowu tylko kierowcy dostaną w du..ę!! ani parkingów, ani porządnych, bezpiecznych, niedziurawych dróg... Świnoujście to koszmar..

Gość • Piątek [03.06.2016, 12:34:05] • [IP: 31.0.126.***]

Beznadziejne rozwiązanie i bardzo niebezpieczne dla rowerzystów ze względu na duży ruch samochodów, również ciężarowych i autokarów. Rowerzyści i tak będą jeżdzić" po swojemu" a nikt nie egzekwuje, aby poruszali się zgodnie z przepisami. Jedyne tanie, bezpieczne i akceptowane rozwiazanie, to przekształcić mało uczęszczany chodnik po prawej stronie, jadąc od promenady w kierunku Wybrzeża Wł. IV, w ścieżkę rowerową w obu kierunkach. A docelowo należy ująć w planach budowę nowej scieżki rowerowej prowadzącej przez park.

Gość • Piątek [03.06.2016, 09:46:36] • [IP: 185.45.52.***]

A dlaczego nie można było narysować dwóch pasów rowerowych, w dwie strony - kontrapas tak jak jest z linią ciągłą, a po prawej stronie jezdni pas dla rowerów (z linią przerywaną) biegnący w tym samym kierunku co kierunek ruchu na ulicy. I wszystko by było jasne...

Gość • Piątek [03.06.2016, 09:39:16] • [IP: 62.69.254.***]

Pomyslodawcy, chetnie pozycze swoj rower, moze sprobowac jazdy po tej pieknej tylko z otoczenia ulicy, bo sama nawierzchnia to niemalTatry, ew.karkonosze.

MAX • Czwartek [02.06.2016, 21:08:45] • [IP: 5.60.130.***]

Ludzie nie rajcujcie się tym kontra pasem, toż to bubel jakich mało, ta ulica to jest ze średniowiecza, mało że jest wąska i wyboista to jeszcze można być potrąconym przez samochód...Co za idiota wymyślił na tej ulicy kontra pas...Toż z jednego chodnika można było zrobić ścieżkę dla rowerów Tylko patrzeć jak ktoś zostanie potrącony lub najechany...Takie anomalie to są tylko w WOLSCE, III RP parafialnej- w Kraju tym nad Wisłą włodarze miast mają ograniczone pojemności półkul mózgwych...AMEN, , ,

Gość • Czwartek [02.06.2016, 18:50:01] • [IP: 88.156.234.***]

Drugi kontrapas jest na Trentowskiego.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 18:25:11] • [IP: 92.42.118.*]

@ 17.53 - No właśnie! A pamiętać trzeba, że wjechanie na kontrapas nie dość, że niedozwolone, to też niebezpieczne, gdyż rowerzysty można np. nie zauważyć, będąc zajętym ostrożnym wyprzedzaniem rowerzysty jadącego po jezdni w kierunku morza. Co więcej, rowerzyści jadący po jezdni nie jadą przecież tuż przy krawężniku tylko najczęściej w sporej od niego odległości. Jeżdżę tamtędy systematycznie do pracy i już teraz jest źle, a jak się zaczną wakacje to będzie istny sajgon. Dzisiaj pół Chrobrego wlokłam się za żółwim tempem jadącą grupką rowerzystów zanim mogłam ich bezpiecznie (ale niezgodnie z prawem) wyprzedzić - najeżdżając niestety na kontrapas, inaczej nie było po prostu możliwości.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 17:53:09] • [IP: 46.112.186.**]

16:18 - Faktycznie, przyjrzałem się temu, przecież nie będzie kodeksowego 1 metra! Dziennikarze iswinoujscie, zapytajcie o to Michalską, przecież ta szerokość pasa samochodowego nie daje rowerzystom możliwości, by samochód wyminął ich w odległości 1 metra, jak nakazuje kodeks - chyba, że wjadą przy wymijaniu na kontrapas, ale czy to bezpieczne? Może wjadą tylko wtedy, gdy rowerzystów na kontrapasie nie będzie? Znając jednak polskich kierowców, nie będą starali sie omijać w przepisowej odległości rowerzystów.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 16:18:54] • [IP: 92.42.118.*]

Rowerzyści jadą chodnikiem w stronę morza, bo po wprowadzeniu kontrapasu na ulicy zrobiło się dla nich po prostu NIEBEZPIECZNIE!! Jest za mało miejsca, by samochody mogły je wyprzedzić w odpowiedniej odległości nie zahaczając jednocześnie rowerzystów jadących z przeciwnego kierunku. Pomysłodawcom tego kontrapasu polecam, by sobie parę razy przejechali tą ulicą, to może zrozumieją o co chodzi!!

Gość • Czwartek [02.06.2016, 16:11:35] • [IP: 94.254.129.**]

a skąd mają wiedzieć większość rowerzystów nie ma pojęcia o ruch drogowym

INKA • Czwartek [02.06.2016, 16:07:39] • [IP: 92.42.112.***]

Następny proponuje na Piłsudskiego.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 15:37:30] • [IP: 178.238.251.***]

kontrapas super w końcu pomyśleli i brawo dla nich, ale jeśli chodzi o jazdę w stronę przeciwną to ścieżka rowerowa nadal została na chodniku razem z pieszymi, znaki mówią same za siebie, więc jakie mandaty? No chyba że od weekendu coś się zmieniło

Gość • Czwartek [02.06.2016, 15:35:27] • [IP: 46.112.186.**]

14:22 - Nie wszędzie tak jest. Nawet gdy wyjeżdżając z ul. Staszica stanie się przed pasami, kierowca widzi, czy coś jedzie z lewej strony, bo ul. Konstytucji 3 Maja jest na tym pasie jednokierunkowa. Mimo to często właśnie tam bezpardonowo blokują przejazd rowerowy.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 15:31:03] • [IP: 77.253.150.**]

Na ul.Wyspianskiego potrzebny kontrapas bo jest tylko jednokierunkowa dla aut a rowerem nie ma ja k jechac do lekarza czy miasta

Gość • Czwartek [02.06.2016, 15:23:40] • [IP: 62.69.252.**]

Kontrapas kontrapasem ale akurat mogli pomyśleć nad redukcja tych dziur na ulicy i wystających studzienek.

ryynio • Czwartek [02.06.2016, 14:50:36] • [IP: 83.249.0.***]

strzałka? jest zbyt wiele strzałek, lepiej powiedziec ze kontrapasem jedzie sie pod prąd jak w Anglii,

NieAndrzej • Czwartek [02.06.2016, 14:22:15] • [IP: 178.238.251.**]

Gość • Czwartek [02.06.2016, 12:58:05] • [IP: 93.94.190.***] Z tym stawaniem na przejazdach rowerowych przy wyjeździe z podporządkowanej to jest bardziej złożony problem. To nie jest widzi misie kierowców, tylko fakt, że drogi rowerowe zostały tutaj kiedyś wciśnięte na siłę, a przy budowie dróg wiele lat temu nikt tego nie zakładał. I teraz jest wiele miejsc w mieście, w których po prostu nie widać kompletnie ulicy jak się stanie przed drogą rowerową i trzeba wjechać na drogę rowerową, żeby zobaczyć czy nic nie jedzie. A jak się okaże, że jedzie to nie zawsze można wycofać auto, a często większe zagrożenie na drodze się stwarza właśnie cofając w ten sposób, niż przecinając prostą, kilometrową drogę rowerową z idealną widocznością. Trochę z głową do tego trzeba podejść. Wszyscy by chcieli czarne albo białe, a to nie jest tak, że wszyscy wam z premedytacją na złość robią. Skończcie z tym egocentryzmem, bo się niedobrze robi.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 13:22:19] • [IP: 37.47.138.***]

Super pomysl, we wszstkich duzych miast jest duzo takich kontrapasow. Popieram pomysl

Gość • Czwartek [02.06.2016, 12:58:05] • [IP: 93.94.190.***]

Najbardziej zadziwiający jest fakt, że ludzie po wielotygodniowych kursach, po wkuwaniu zasad kodeksu ignorują wszelkie przepisy. I tak: kierowcy samochodów mijają rowerzystów w odległości nieprzepisowej, np.ok. 20-30 cm (kiedyś jednego dopadłem i zapytałem, czy wie, jaka jest kodeksowa odległość, na to on, że nie wie), rozmawiają przez komórki w czasie jazdy (to wręcz plaga, stań na 5 min, w centrum, zobaczysz przynajmniej jednego-dwóch takich w tym czasie); wymuszają pierwszeństwo niby oceniając, że rower jest wolny, ale nie zawsze jest taki- ja uprawiam kolarstwo sportowe i musiałem mocno hamować niejeden raz stają na przejazdach rowerowych przy skrzyżowaniach, wyjeżdżając z drogi podporządkowanej; hamują przed przejazdami rowerowymi nagle, do końca zostawiając rowerzystów niepewnymi, czy ci mogą skorzystać z należnego im przejazdu; otwierają drzwiczki samochodów, gdy parkują, po stronie jezdni, narażając rowerzystów na ciężkie obrażenia, jeśli w porę nie zauważą tego--itd., itd.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 12:41:27] • [IP: 92.42.116.**]

Rowerzyści-to kosmici. Piesi i kierowcy to kosmici. Wszyscy mieszkancy Polski to kosmici. A kosmici jak wiadomo nie znają realiów nowego środowiska. Bywa, że niekiedy nigdy nie mogą się dostosować.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 12:35:32] • [IP: 83.20.91.***]

rowerzysta powinien posiadać kartę rowerową!! lub coś co potwierdza zdanie egzaminu z przyswojenia zasad ruchu drogowego!! gdzie ta praworządność? mogłoby to kosztować np 30 plnów a dla uczniów (lub do określonego wieku) gratis

Gość • Czwartek [02.06.2016, 12:14:34] • [IP: 5.172.252.**]

Trzeba nauczyć rowerzystów zasad poruszania się w ruchu drogowym bo 90% nie zna podstawowych zasad np. Jadąc po chodniku wystawia rękę i przejeżdża przez pasy które są tylko dla pieszych nie patrząc czy jedzie samochód albo mają ścieżkę rowerową a jeżdżą po ulicy itp.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 12:04:25] • [IP: 93.94.190.***]

Każda nowość wymaga przyswojenia, np.pamiętam sytuację sprzed 5-7 lat, większą ilość pieszych na ścieżkach rowerowych niż dziś, nauczyli się trochę, że nie wolno włazić w szkodę, ale niestety stale widzimy ludzi jakby nieświadomych tego, że istnieje różnica między ścieżką a chodnikiem. Jest coś takiego, że jeśli człowiek nie jeżdzi rowerem, to lekceważy trudności rowerzysty, w ogóle czasem ich nie widzi. Np.regularnie na przejeździe rowerowym na skrzyż. 11 List. i W.Polskiego piesi wchodzą nań, zamiast korzystać z pasów tuż obok. Bardzo to spowalnia lub blokuje przejazd, stwarza zagrożenie.

Gość • Czwartek [02.06.2016, 12:00:18] • [IP: 92.42.112.***]

rowerzyści nagminnie jeżdżą po chodnikach i nikt (policja, straż miejska) nie zwraca im uwagi a co dopiero mandat. To oni czuja się bezkarnie i jeszcze dzwonią na pieszych. Kodeks drogowy wyraźnie wskazuje kto może jeździć po chodniku. W Świnoujściu nie ma dróg z prędkością ponad 50 km/h więc nie wolno jeździć po chodniku oprócz jednego wyjątku opiekun dziecka do 10 roku życia.

Oglądasz 1-25 z 64
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zapraszamy na uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej w Świnoujściu, upamiętniającej kapelanów Wojska Polskiego zamordowanych w zbrodni katyńskiej Wydarzenie odbędzie się 05 maja 2025r., o godz. 10:00 w kościele pw. bł. ks. kmdr por. Władysława Miegonia przy ul. Piłsudskiego 43 w Świnoujściu. Tablica poświęcona jest kapelanom różnych wyznań i religii zamordowanym w zbrodni katyńskiej. Na tablicy figurują nazwiska wszystkich dotychczas ustalonych z imienia i nazwiska kapelanów, którzy zostali zamordowani w zbrodni katyńskiej. Tablica jest pierwszą tablicą nad Bałtykiem i pierwszą umieszczoną w kościele należącym do dekanatu Marynarki Wojennej. Z inicjatywy Stowarzyszenia Pamięć Kapelanów Katyńskich takich tablic powstało już 41, nie tylko w Polsce ale również w Stanach Zjednoczonych oraz Londynie. Projekt tablicy wykonany przez pracowników IPN OBUWiM Szczecin, koszty wykonania tablicy ze środków IPN Szczecin. W uroczystości wezmą udział m.in. wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma i dyrektor szczecińskiego Oddziału IPN Krzysztof Męciński ■