POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [19.05.2016, 10:56:05] • Świnoujście

Test kolejnej hybrydy na ulicach Świnoujscia

Test kolejnej hybrydy na ulicach Świnoujscia

fot. BIK UM Świnoujście

Jak informuje „Komunikacja Autobusowa” Sp. z o.o. na ulicach naszego miasta będzie można zobaczyć w pełni niskopodłogowy hybrydowy autobus miejski marki SOLARIS URBINO HYBRID 12,który będzie testowany na liniach komunikacyjnych Świnoujścia i linii nr 10 do Międzyzdrojów od dnia 19.05.2016r. do 21.05.2016r.

Autobusy miejskie hybrydowe to zupełnie nowa jakość w trosce o środowisko naturalne,ich poziom emisji spalin jest dużo mniejszy niż dopuszczony normą emisji spalin EURO 6.Konstrukcja nadwozia jest wykonana z lekkich materiałów i komponentów, co daje doskonały kompromis pomiędzy wytrzymałością i ciężarem. – informuje Andrzej Sieczka pełniący obowiązki prezesa spółki Komunikacja Autobusowa.

Wynikiem jest nie tylko nadzwyczajna trwałość i odporność na korozję – zaoszczędzone i zredukowane kilogramy masy własnej autobusu to także oszczędność paliwa. Technologia hybrydowa przyczynia się do zmniejszenia odczuwalnego poziomu hałasu – zarówno dla pasażerów, jak i w środowisku miejskim. Na zmniejszenie do minimum poziomu hałasu mają wpływ takie czynniki jak brak pracy silnika na biegu jałowym po zatrzymaniu, ciche ruszanie na silniku elektrycznym i elektryczny napęd podzespołów autobusu. Autobus testowy w dniu dzisiejszym i jutrzejszym t.j. 19.05.2016r. i 20.05.2016r. w godzinach 06.00 - 21.00 wg aktualnego rozkładu jazdy będzie obsługiwał pasażerów na liniach miejskich nr 2,6,A,B.Natomiast w sobotę t.j. 21.05.2016r. nowoczesny autobus miejski będzie obsługiwał podróżujących na linii nr 10 do Międzyzdrojów w godzinach od 06.00 do 21.00 oczywiście wg aktualnie obowiązujących rozkładów jazdy.

Test kolejnej hybrydy na ulicach Świnoujscia

fot. BIK UM Świnoujście

Wszystkich serdecznie zapraszamy do przejazdu nowoczesnym autobusem marki SOLARIS URBINO HYBRID 12 i i życzymy miłego podróżowania.

Rzecznik Prezydenta Świnoujścia


komentarzy: 23, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-23 z 23

Gość • Sobota [21.05.2016, 07:02:52] • [IP: 178.175.131.***]

Kibole się kończą, kible ichzjadają

Gość • Piątek [20.05.2016, 01:08:30] • [IP: 88.91.162.*]

Jedynym polskim elementem w Solarisie są pasażerowie. A co do trwałości... Dobrym testem byłoby jednorazowe przewiezienie na mecz kiboli..ups..polskich patriotów. Z powrotem i tak autobus nie byłby już potrzebny, bo tym i tak zajmują się policyjne suki... A tak swoją drogą, to prawda, tworzywa nie rdzewieją. Ciekawe ile rac potrzeba do podpalenia tego cacka?

Gość • Czwartek [19.05.2016, 21:16:02] • [IP: 79.186.194.***]

dajcie go na testy na linie 5 scie - karsibor wytrzyma max 2 tygodnie i sie rozsypie !!

Gość • Czwartek [19.05.2016, 20:11:19] • [IP: 46.112.163.**]

To właściwie jest tak:" wnętrzności" silnikowe są zagranicznego producenta, co jest więc polskie? Obudowa, wnętrze dla pasażerów. I to właśnie w Solarisach jest niewygodne - są dziwnie niewymiarowe miejsca (niby dla 2 osób, ale w istocie dla 1, 5 osoby), są podwyższenia (też niewygodne), jest w wielu miejscach ciasnota. Z czego my jesteśmy dumni?

Gość • Czwartek [19.05.2016, 18:42:50] • [IP: 37.47.142.***]

Ciekawe czy też w nim tak nap...la zawieszenie jak w naszych

SKS • Czwartek [19.05.2016, 17:57:43] • [IP: 95.129.224.***]

Do [19.05.2016, 17:20:09] • [IP: 83.7.106.***] proponuję zamówić taksówkę zawiezie z punktu A do punktu B najkrótszą drogą. PS chyba że jesteś przyjezdny?

Gość • Czwartek [19.05.2016, 17:41:21] • [IP: 77.112.30.***]

Autobus ladny i pewnie ekonomiczny i ekologiczny lecz wewnatrz bardzo niewygodny dla pasazerow[siedzenia na licznych przewyzszeniach konstrukcyjnych]MAN pod tym wzgledem owiele wygodniejszy.

Gość • Czwartek [19.05.2016, 17:39:10] • [IP: 92.42.117.**]

Gość • Czwartek [19.05.2016, 17:20:09] • [IP: 83.7.106.***] Panie Prezesie Spółki Komunikacja Autobusowa ! Takie wspaniałe nowoczesne autobusy u nas to rewelacja " - co brałeś? Przecież od paru lat nasze autobusy to właśnie Solarisy Urbino, ten różni się wyłącznie napędem (dla pasażera rzecz praktycznie niezauważalna) i trochę inną aranżacją wnętrza (nasze chyba fajniejsze).

Gość • Czwartek [19.05.2016, 17:36:50] • [IP: 92.42.117.**]

Uzdrowisko i do tego mające na swoim terenie pionierski terminal LNG powinno używać wyłącznie autobusów zasilanych gazem ziemnym (w formie LNG lub CNG). A inwestor gazoportu powinien do wspierać, bo byłby to jego wizytówką. Tymczasem za kasę za wycięty las pod gazoport kupiono dymiące diesle, a teraz chce się kupować hybrydy które też dymią dieselm (tak, mają normy Euro ileś tam, ale nie wiadomo jak jest rzeczywiście z tymi normami, a jakie by nie były to i tak jest dym, a ze spalania gazu ziemnego jest tylko CO2 i H20). Potrzebujemy czystego powietrza, więc jak komunikacja to tylko na gaz ziemny! Brakuje jednak u nas ludzi z wizją i jajami którzy na etapie planowania budowy gazoportu mogli wynegocjować" ugazowienie Świnoujścia" i to nie tylko w stosunku do autobusów, ale też i promów (pewnie udałby się zdobyć dodatkową kasę na ich przebudowę na LNG, a przy okazji zrobiono by całościowy remont i nie byłoby ostatnich jaj z Karsiborami), no, ale do tego potrzeba ludzi w wiedzą, wizją i jajami.

Gość • Czwartek [19.05.2016, 17:29:50] • [IP: 92.42.117.**]

W Solarisie tyle polskiego, że u nas jest składany, cała technika, w tym silnik, układ jezdny, zawieszenie, elektronika itd to sprzęt renomowanych producentów z zachodniej Europy (oczywiście w większości produkowany w Chinach). Tak samo" polskie" jak Solaris są MANy składane pod Poznaniem, Volvo z Wrocławia czy Scanie ze Słupska (czasami jest w nich więcej produkowanych w Polsce podzespołów, niż w Solarisach).

Gość • Czwartek [19.05.2016, 17:20:09] • [IP: 83.7.106.***]

Panie Prezesie Spółki Komunikacja Autobusowa ! Takie wspaniałe nowoczesne autobusy u nas to rewelacja ! Ale poprawy wymagają trasy i dostosowanie tych realnych tras do potrzeb pasażerów i realnych rozkładów jazdy ! Nie życzymy sobie aby nas wozić turystycznie po całym mieście ! Chcemy od punktu A do punktu B dojechać najkrótszą drogą a nie przez całe miasto ! Czy to takie trudne do zrealizowania ?

SKS • Czwartek [19.05.2016, 16:21:33] • [IP: 95.129.224.***]

Do [19.05.2016, 14:18:46] • [IP: 95.129.228.**] w Solarisie stosowane są silniki DAF, Cummins, MAN oraz jednostki napędowe dostosowane do zasilania gazem CNG przedsiębiorstw Cummins i Iveco." Dobry, bo polski" bo Solaris nie korzysta z podwozi innych producentów?? FAJNY TEN POLSKI solaris !

SKS • Czwartek [19.05.2016, 16:05:28] • [IP: 95.129.224.***]

Do [19.05.2016, 14:18:46] • [IP: 95.129.228.**] a co w tym solarisie jest polskiego? to że jest składany w Polsce ? czy może: Grawenhoff Walter - Członek rady nadzorczej Strecker Andreas - Prezes Zarządu Wolters Eberhard - Członek zarządu

Gość • Czwartek [19.05.2016, 14:18:46] • [IP: 95.129.228.**]

Dobry, bo polski- tylko Solaris

Gość • Czwartek [19.05.2016, 14:00:49] • [IP: 46.112.163.**]

Poprzednio było za darmo, teraz też?

Gość • Czwartek [19.05.2016, 12:39:53] • [IP: 83.3.70.***]

@92.42.116.*** 11:40:37 - skoro hybryda jest bardziej opłacalna od autobusu zasilanego LNG to z czego chcesz robić model? Przykład dla kogo? Może tak samo jak socjaliści chcieli zrobić modelowe miasto socjalistyczne Detroit w USA?

Gość • Czwartek [19.05.2016, 12:30:46] • [IP: 93.94.190.***]

mam nadzieje ze ja dwu-metrowy facet będę mógł normalnie stać na takich autobusach, nie to co wczesniej

Gość • Czwartek [19.05.2016, 12:28:41] • [IP: 178.238.253.**]

Autobus bardzo ładny, może pzry okazji, coś z tym rozkąłdem jazdy, masakra, znowu pzrez całe miasto jechałam 200metró, jestem inwalidką wiec niestety muszę!

Gość • Czwartek [19.05.2016, 12:06:19] • [IP: 62.69.254.***]

Tak trzymać

Gość • Czwartek [19.05.2016, 12:02:18] • [IP: 92.42.119.***]

Po jaki uj w ściu komunikacja miejska jak tą wieś przejdziesz w godzinę całą i jeszcze hybrydy to już totalna bzdura

Gość • Czwartek [19.05.2016, 12:02:09] • [IP: 79.96.31.***]

Nie wierzę w oszczędności w wykonaniu komuchów, bo różnica z oszczędności zostanie rozszabrowana i przeputana na głupoty w stylu chorych faz Michalskiej.

Gość • Czwartek [19.05.2016, 11:40:37] • [IP: 92.42.116.***]

W Świnoujściu powinny jeździć nie hybrydy a autobusy zasilane LNG. Mamy gazoport, jesteśmy polskim symbolem LNG, jesteśmy uzdrowiskiem, a chcemy dalej wypuszczać na ulice autobusy zasilane dieslem? (hybryda też ma silnik spalinowy, diesel). Czy to nie krótkowzroczność, brak umiejętności wykorzystania okazji (PLNG powinno zrobić ze Świnoujścia" miasto modelowe" wykorzystania LNG) czy może zwykła głupota?

Gość • Czwartek [19.05.2016, 11:39:35] • [IP: 79.96.31.***]

Tylko, żeby na tej trasie ten autobus się nie rozleciał.

Oglądasz 1-23 z 23
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 8–9 października w Międzyzdrojach naukowcy, administracja ochrony przyrody i praktycy spotkają się, by omówić najważniejsze wyzwania: wdrażanie strategii ochrony różnorodności biologicznej do 2030 i Prawa Odbudowy Przyrody, ochronę ekosystemów morskich Bałtyku, presję turystyczną, monitoring oraz działania terenowe — od sukcesji po kontrolę gatunków inwazyjnych ■ Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świnoujściu informuje, że w związku z budową sieci wodociągowej przy ulicy: boczna od Zalewowej, nastąpi przerwa w dostawie wody w dniu 08.10.2025r. Przewidywany czas przerwy w dostawie wody: 08.10.2025r. w godz.: 09.00 - 12.00. Obszar przerwy w dostawie wody: - ulica Zalewowa (na odcinku od ulicy Szmaragdowej do ulicy Pomorskiej), - ulica Szantowa, - ulica Spokojna, - ulica Gajowa, - ulica Odrzańska, - ulica Osiedlowa, - ulica Sztormowa Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o ostrożną jazdę w rejonie prowadzonych prac ■ Władze Świnoujścia ogłosiły, że 4 października 2025 będzie „Dniem Świnoujścia” — ważna data w kontekście 80. rocznicy powrotu miasta do Polski oraz 35 lat samorządności. Mieszkańcy będą mieli okazję uczcić historię miasta, uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych, rekreacyjnych i okolicznościowych ■ Woda z wodociągu "Odra, Przytór Wydmy" znów zdatna do spożycia. Powiatowy Państwowy Inspektor Sanitarny potwierdził przydatność wody dla mieszkańców kilkunastu budynków. Poinformował o przydatności wody do spożycia z wodociągu publicznego „Odra, Przytór Wydmy”. Po przeprowadzonych badaniach laboratoryjnych stwierdzono, że jakość wody spełnia wszystkie normy określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 roku. Decyzja dotyczy odcinka wodociągu zaopatrującego około 50 mieszkańców budynków przy ulicach Zalewowej, Zarzecze oraz Sąsiedzkiej. W szczególności mowa o adresach: ul. Zalewowa: nr 39, 39a, 39b, 41 (Piekarnia Mewa), 42, 42a, 42b, 42c, 42d, ul. Zarzecze: nr 1, 2, 2a, 8, ul. Sąsiedzka: nr 2. ■ Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczęło łącznie 4330 uczniów uczęszczających do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście. Wśród nich 323 dzieci po raz pierwszy przekroczyło próg szkoły podstawowej, rozpoczynając tym samym swoją przygodę z edukacją. Z kolei naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczęło 195 uczniów. Do miejskich przedszkoli przyjęto również 255 nowych przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. We wszystkich placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miasta Świnoujście pracuje 811 osób. W tym gronie znajduje się 577 nauczycieli wspierających dzieci i młodzież na każdym etapie edukacji, a także 234 pracowników obsługi i administracji, dbających o sprawne funkcjonowanie szkół i przedszkoli ■