POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [24.04.2016, 17:50:18] • Świnoujście

Sławomir Nowicki o porcie kontenerowym

Sławomir Nowicki o porcie kontenerowym

fot. Sławomir Ryfczyński

Sławomir Nowicki, przewodniczący Komisji Gospodarki i Budżetu Rady Miasta Świnoujście, rozmawia z nami o planach związanych z głośnym od kilku dni projektem budowy w Świnoujściu portu kontenerowego. Powstanie portu kontenerowego na prawobrzeżu nie może odbyć się bez szerokich konsultacji z mieszkańcami miasta.

Zanim zapadnie decyzja na tak lub na nie, musimy wiedzieć, jakie konkretne korzyści ta inwestycja przyniesie miastu, przede wszystkim w postaci podatku, ale również dla mieszkańców tej części miasta. Takie jest moje stanowisko, stanowisko w sprawie planów zarządu Morskiego Portu Szczecin i Świnoujście dotyczące budowy największego na Bałtyku portu kontenerowego. Tak, jak inne osoby zaangażowane w sprawy ważne dla Świnoujścia, konsultuję to stanowisko z moim otoczeniem.

Port miałby powstać w dzielnicy Warszów, konkretnie na wschód od falochronu osłonowego w kierunku Międzyzdrojów. Według planów przedstawionych kilka dni temu radym, zająłby około 1 km zarówno plaży, jak i obecnych terenów leśnych znajdujących się w pobliżu.
Przez całe lata Warszów postrzegany był jako przemysłowa część Świnoujścia. To tu jest port przeładunkowy, stocznia, terminal promowy, gazoport i inne mniejsze firmy związane z gospodarką morską.
Kilka grup mieszkańców Warszowa coraz głośniej domaga się zaprzestania inwestycji tego typu; chcą zmiany charakteru dzielnicy i postawienia na rozwój turystki.

Budowa gazoportu pokazała, że mieszkańcy prawobrzeża mogą zarabiać także na gospodarce zależnej od morza. Wynajmem kwater budowniczym terminalu LNG, zasilił wiele domowych budżetów i trzeba o tym pamiętać. Podobnie byłoby w przypadku budowy portu kontenerowego. I to nie tylko na czas jego budowy, ale również na czas jego eksploatacji. Wśród naszych mieszkańców port nie znajdzie bowiem wszystkich potrzebnych do pracy ludzi, a ci, którzy przyjadą, będą musieli gdzieś mieszkać, robić zakupy, będą chcieli jakość spędzać wolny czas.

Zdaniem moim stoimy dziś przed najważniejszą decyzją, jaką przyszło nam podjąć w ostatnich latach, bo od niej zależy dalszy kierunek rozwoju prawobrzeża, a w konsekwencji poziom życia mieszkańców.
I dlatego nie można podjąć tej decyzji zbyt pochopnie, bez konkretnych danych o plusach i minusach, jakie pociągnie ona za sobą.

Tu potrzebna jest głęboka analiza, co miastu i mieszkańcom przyniesie pewniejszą przyszłość , stabilizację, finansową dobre źródło dochodu nie tylko na 5 lat, ale na całe dziesiątki, także dla przyszłych pokoleń.
Pragnę podkreślić również, że miasto ma wpływ na to, czy port kontenerowy powstanie, czy nie, ponieważ do jego budowy potrzebna jest zmiana planu zagospodarowania przestrzennego. Taką zmianę mogą wprowadzić tylko radni Rady Miasta Świnoujście, a więc mieszkańcy.

To jest nasz oręż w rozmowach z Zarządem Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia, chodzi jednak o to, abyśmy go mądrze wykorzystali nie podejmując decyzji pod wpływem emocji. To musi być rzeczowa, chłodna kalkulacja, na który kierunek rozwoju postawić.


komentarzy: 66, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-66 z 66

Gość • Sobota [10.09.2016, 13:09:17] • [IP: 95.129.224.***]

STOP BUDOWIE TERMINALU !!

Gość • Wtorek [26.04.2016, 23:12:06] • [IP: 83.8.187.**]

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 13:46:02] • [IP: 93.94.190.***] stop terminalowy kontenerowemu, znów kolejna pseudo inwestycja i mamienie ludziom oczy o jakieś pracy, podatkach, buduj to na plaży przytorskiej skoro chcesz " od plaży przytorskiej się odwal, ten gość jest z Łunowa i tam będzie kładka nad morze niech tam ten terminal powstanie

Bagatelka • Wtorek [26.04.2016, 17:48:54] • [IP: 37.47.131.***]

a nie da sie tego terminala gdzies wcisnac zamiast mariny? upchnac w isniejacej infrastrukturze? Ja mysle, ze bedzie protest na cale wojewodztwo, bo nie tylko my nie chcemy wiecej tirow!! Trzeba powyciagac dane odnosnie transportu ladowego tych wspanialych towarow i dobr, ktore to niby mialyby do nas walic ze strony warszowskiej plazy - tj. ilosci samochodow, pociagow, zaniexzyszczen i zapytac sie madrych wlodarzy: jakim kosztem? i co w zamian??!! w jaki sposob macie zamiar uchronic srodowisko nasze wspolne zycia? w jaki spisob macie zamiar dbac o drogi, ktore juz teraz sa tragicznie rozjezdzone? a mamy tylko 6 promow zabierajacych tiry. W jaki sposob macie zamiar zrekompensowac wycinke lasow? tak jak Polskie LNG?? co wycieli w pien hektary pod gazoport i mieli niby gdzie indziej nasadzic! ja sie pytam gdzie?? wskazcie mi te nasadzenia. Taka inwestycja, a na poboczu drogi z gazoportu do promu, a raczej jego braku mozna sie z zyciem pozegnac!! wstyd!!

Bagatelka • Wtorek [26.04.2016, 07:03:00] • [IP: 83.21.58.***]

a nie da sie tego terminala gdzies wcisnac zamiast mariny? upchnac w isniejacej infrastrukturze? Ja mysle, ze bedzie protest na cale wojewodztwo, bo nie tylko my nie chcemy wiecej tirow!! Trzeba powyciagac dane odnosnie transportu ladowego tych wspanialych towarow i dobr, ktore to niby mialyby do nas walic ze strony warszowskiej plazy - tj. ilosci samochodow, pociagow, zaniexzyszczen i zapytac sie madrych wlodarzy: jakim kosztem? i co w zamian??!! w jaki sposob macie zamiar uchronic srodowisko nasze wspolne zycia? w jaki spisob macie zamiar dbac o drogi, ktore juz teraz sa tragicznie rozjezdzone? a mamy tylko 6 promow zabierajacych tiry. W jaki sposob macie zamiar zrekompensowac wycinke lasow? tak jak Polskie LNG?? co wycieli w pien hektary pod gazoport i mieli niby gdzie indziej nasadzic! ja sie pytam gdzie?? wskazcie mi te nasadzenia. Taka inwestycja, a na poboczu drogi z gazoportu do promu, a raczej jego braku mozna sie z zyciem pozegnac!! wstyd!!

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 22:56:32] • [IP: 62.69.203.**]

Nie zgadzam się na budowe terminala kontenerowego. Chcą zniszczyć nam całą zieleń - nasze płuca i naszą najpiękniejszą plaże nad Bałtykiem. Nie będzie gdzie już odpocząć! I będzie napewno jeszcze głośniej na Waszowie. Już teraz nie można spać, bo na Barlickiego pociągi towarowe trabia i są głośne. A spuszczane kontenery napewno będzie słychać!

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 19:51:07] • [IP: 188.146.68.**]

Specjalista ds. eksploatacji w Porcie-Żeglugi Szczecińskiej :D to są jakieś jaja prawda? masarnie w porcie mamy czy coś? Dajcie może na stanowiska ludzi, który to się należy a nie wiocha :D

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 19:17:51] • [IP: 83.11.74.***]

A może na lewobrzeżu wybudujcie ? Czemu wszystko na prawobrzeżu ?? Plaża na prawobrzeżu nie odstrasza żadnych turystów, w sezonie letnim jest cała zapełniona, jak nie byłeś to się nie wypowiadaj.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 16:17:29] • [IP: 188.146.78.***]

Ciii, rzeźnik przemawia o porcie kontenerowym.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 15:56:55] • [IP: 93.94.186.**]

Warszów nie jest dzielnicą przemysłową tu mieszkają ludzie !! To prezydent swoimi działaniami rozpowszechnia teorię o tym że jesteśmy dzielnica przemysłową. To miasto wysiedliło Chorzelin i stworzyło port. Wieś klicz wysiedlili i stworzyli stocznie. Teraz chcą gazoportem i kontenerami wysiedlić - odstraszyć tak by sie wyprowadzali i nie budowali- mieszkańców Warszowa i uprzemysławiac co się da. Miasto działa na naszą szkodę!! Jak straciły na Wartości wasze mieszkania przez gazoport i jak pójdą w dół przez terminal kontenerowy i tysiące tirów dziennie. Tak sie zachowuje dobry gospodarz? Tylko napchać sobie kieszenie.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 14:20:13] • [IP: 5.172.238.**]

CHINCZYCY, sciagna UKRAINCOW i RUMUNOW, w SWINOUJSCIU juz brakuje rak do pracy

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 13:46:02] • [IP: 93.94.190.***]

stop terminalowy kontenerowemu, znów kolejna pseudo inwestycja i mamienie ludziom oczy o jakieś pracy, podatkach, buduj to na plaży przytorskiej skoro chcesz

Zyb. II kat. • Poniedziałek [25.04.2016, 12:23:25] • [IP: 80.245.182.**]

To kto miałby wybudować ten terminal kontenerowy? Chińczycy? Przecież to nasz dawny PRL! Z komuchami Waszczykowski pertraktuje w sprawie tej budowy? Nie wpuścimy czerwonych do Świnoujścia!

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 12:01:05] • [IP: 80.245.179.***]

Warszów to dzielnica przemysłowa i tam jest miejsce na przemysł.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 11:47:59] • [IP: 93.94.190.**]

Już załatwili gazoportem mieszkańców Warszowa gdy w nocy płomień odbija się w oknach.Ludzie mieszkający na ulicy Modrzejewskiej 20 mieli mieć dach nad głową zapewniony chwilowo.Ile lat mieszkają nie umiejąc się zachować?I teraz kolejna inwestycja która okaże się kolejnym problemem dla mieszkańców Warszowa.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 11:42:23] • [IP: 46.112.223.**]

no niestety ale normalnych turystow odtraszaja oszczane i opsrane wody plazy na lewo. dlatego przyjezdzaja na prawa plaze

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 10:33:21] • [IP: 92.42.118.***]

Czy w wiosce Przytór naprawdę już nie hodują trzody chlewnej i ludzie z wykształceniem rzeźniczym muszą zajmować się sprawami, które wymagają dobrego wyższego wykształcenia, doświadczenia i autorytetu ??

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 10:21:24] • [IP: 79.186.194.**]

ZAMEK KROLEWSKI

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 10:07:20] • [IP: 79.186.194.**]

LASY PANSTWOWE TEZ RADZIL BYM SPRZEDAC, BEDZIE CALA MASA MIEJSC PRACY

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 09:55:13] • [IP: 193.200.150.**]

ruscy i niemcy uruchomili najpodlejsze rezerwy kadrowe, byleby tylko zaszkodzić rozwojowi Polski

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 09:53:53] • [IP: 37.47.73.***]

Niech mieszkańcy Warszowa pokażą akt własności plaży, to wtedy pogadamy. Plaża jest własnością wszystkich polaków i port im również będzie służył. Warszów jest częścią dzielnicy przemysłowej i tak ma pozostać. Zresztą obecne smrody z mazutu i soi, już skutecznie odstraszają normalnych turystów od tej plaży. Kontenery to port czysty.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 09:35:53] • [IP: 148.122.198.**]

Swinoujscie jest portem i port powinnien sie rozwijac. Jezeli jest taka mozliwosc i sa na to pieniadze to komu to przeszkadza.W tym miescie zawsze znajdzie sie grupa ludzi niezadowolonych z iwestycji. Trzeba pamietac ze kazda iwestycja daje miejsca pracy. Mamy wystarczajaco duzo miejsca na budowe zewnetrznego portu kontenerowego. I wszytko w tym temacie.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 09:06:49] • [IP: 77.112.174.***]

Nie wykształceni ludzie pełnią tak odpowiedzialne stanowiska w Radzie Miasta, do czego to doszło.

portowiec • Poniedziałek [25.04.2016, 08:53:56] • [IP: 89.66.156.***]

Brakuje mi Pana Darka on to porządek robił i ciężko pracował żeby to wszystko miało ręce i nogi ehhhh...:)

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 08:50:29] • [IP: 62.69.253.**]

walka o kawałek piachu!! Afera. koń by się uśmiał.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 08:45:49] • [IP: 79.187.87.***]

Debilu - wynajem kwater to jest" chwilowka" - reszta na całe zycie

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 08:10:47] • [IP: 79.186.194.**]

JA I MOI ZNAJOMI glosowalismy na PANA, nie POZWOLMY na powstanie TEGO PORTU, MIESZKANCY PRAWOBRZEZA

Chemi z chemikow • Poniedziałek [25.04.2016, 07:52:55] • [IP: 37.152.18.***]

Węgla juz w porcie nie będzie bo firma która jest właścicielem w 90% węgla ma swój terminal w gdańsku z wykwalifikowana kadra dzwigowych którzy nie piją. marka k juz w ot niema to niema kto walczyć o pracowników.pajace którzy byli na stołkach mianowali się na wyższe stolki. Jeden wielki cyrk na kółkach tylko nazwa fajna ot logistic reszta to burdelu na kółkach a na samym końcu biedny robol którego kroja ze wszystkiego jak tylko mozna.i plaga emerytów za których już też wziął się ZUS i inspekcja pracy pozawieszaja im emerytury za łamanie paragrafów odnośnie stanowisk na jakich pracują po przejściu na emeryturę głównie chodzi o dzwigowych i sprzet. a ZUS podobno jest zalany donosami zdjęciami i filmami

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 07:51:31] • [IP: 94.254.129.***]

Jakim prawem rzeźnik bedzie decydował o tym jak bedzie rozwijało sie miasto ? Koledzy z zarządu portów juz dawno pewnie sobie ręce uścisnęli na odpowiedni procent. Zabrać plaże lasy w lunowie jak wtedy wyborcy zareagują.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 07:38:06] • [IP: 91.231.92.***]

Z każdym wystąpieniem budowniczy kładki i kostki na podwórzu proboszcza bardziej mnie zadziwia.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 07:28:00] • [IP: 62.69.203.***]

Drogi Panie Nowicki ! Juz jeden radny załatwił w dzielnicy Warszów słynne getto czyli Modrzejewską 20 a teraz Pan chce nas uszczęśliwić.Zróbmy podmianke kontenery za getto.Wszyscy się zgodzą.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 07:16:25] • [IP: 92.42.119.**]

Mamy nie douczone władze w szczególności gdy chodzi o planowanie perspektywiczne.Ciekaw jestem jakie były plany rozwoju portu, , za komuny, ,. Czy dzisiejsi decydenci przejrzeli plany z tamtych lat?Nie widzę ciągłości w działaniu władzy!Wygląda na to że minister rano sie budzi ze snu i już ma pomysł na budowę portu kontenerowego.Urząd miasta wydaje zezwolenia na budowę domów na Warszowie a po jakimś czasie inwestorzy dowiadują się o rozbudowie portu !To są ochydne działania i krętactwo ! Tu władza ma mieszkańców w tyle...

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 07:08:50] • [IP: 83.21.83.**]

Na Warszowie 100turystow, a na Przytorze 500, zrobcie wiadukt w Lunowie i droge dojazdowa do plazy z parkingiem i bedzie Bosko pogodzicie zwasnione strony.

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 00:45:18] • [IP: 92.42.114.***]

każda inwestycja dla tych co są na liście i sie podpisali daje profity, dlatego jak sie zapytali o pieniądze na inwestycje za tunel to wszyscy co przyjechalizmieszali sie i nie wiedzieli co odpowiedzieć, profity muszą sie zgadzac, 3-5 procent ceny inwestycji wpadnie do tych panów na konto

Gość • Poniedziałek [25.04.2016, 00:20:37] • [IP: 89.229.81.***]

Terminal kontenerowy, przede wszystkim spowoduje, że Świnoujście się stanie coraz ważniejsze na arenie krajowej jak i międzynarodowej. Co to oznacza? Budowa nowych dróg, większe dofinansowanie na wszelkiego rodzaju inwestycje. Samo utrzymanie drogi wodnej, aby statki mogły się dostać do Szczecina to są tak ogromne pieniądze, że głowa nie jest w stanie sobie tego wyobrazić, a mimo to ciągle jest w opłakanym stanie - statki na trasie Świnoujście-Szczecin płyną po kilka godzin, bo mają tylko jeden odpowiednio pogłębiony tor, bo sam kanał Piastowski i Zalew Szczeciński jest płyciutki. Myślicie, że z czego kasa idzie ? Proste z pieniędzy podatników. To by było super rozwiązanie, niestety Szczecin nigdy na to nie pozwoli :)

Gość • Niedziela [24.04.2016, 22:42:29] • [IP: 93.94.190.**]

Wystarczy przejechać się wzdłuż ulicy Barlickiego i zobaczyć jak płomień odbija się w oknach niektórych mieszkań żaluzje nie pomagają!Może ktos o tym pomyśli i zrekompensuje dyskomfort oszukanych mieszkańców.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 22:37:34] • [IP: 92.42.117.**]

Jeśli port w Świnoujściu ma się liczyć i rozwijać to taki terminal jest ku temu najlepszą szansą. Węgiel się kończy i PHŚ (ok. OT Port Świnoujście) będzie się" zwijał". Niestety oceanicznych kontenerowców (400 m długości) nie da się wprowadzić do portu wewnętrznego, stąd jedyną szansą jest port zewnętrzny (tak jak w Gdańsku, gdzie rozwija się Port Północny, na którego obszarze leży DCT, a wygaszany jest port wewnętrzny). Szansą się przeładunki" czystych" kontenerów ma nie brudnego i pylącego węgla.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 22:31:22] • [IP: 92.42.117.**]

Plaża w przytorze to margines, wykorzystywana przez parę tygodni w roku przez nielicznych mieszkańców i paru przyjezdnych miłośników" dzikich plaż" którzy wpadają tu na jeden dzień i nie zostawiają złotówki w Świnoujściu. Terminal to praca dla kilkuset osób, plus 2-3 razy tylu w firmach jakie powstają wokół terminalu (depoty, centra logistyczne itp.) plus obsługa kierowców itd. I to praca przez cały rok. Terminal to szansa jakiej Świnoujście nie miało od lat, inwestycja na miarę Świnoportów czy Odry, a o wiele większa (mają na uwadze miejsca pracy) niż gazoport i wszelkie inne inwestycje przemysłowe ostatnich lat, razem wzięte.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 22:08:13] • [IP: 188.146.135.***]

zapytam się wprost :D czy ten port kontenerowy będzie bardziej uciążliwy niż ten przeładunkowy zaraz przy promach bielik? Panie Nowicki co Pan sądzi na ten temat i jakie poważne wykształcenia Pan posiada do wypowiadania się?

Gość • Niedziela [24.04.2016, 22:06:10] • [IP: 92.42.118.**]

Kontenery tak zamiast węgla a nie plaże niszczyć debile.

???? • Niedziela [24.04.2016, 22:04:47] • [IP: 95.129.228.**]

czy w związku z tą budową da się coś przytulić?

Gość • Niedziela [24.04.2016, 21:43:29] • [IP: 178.238.251.***]

Po co to komu, do pracy przyjada robole ze szczecina a dla mieszkancow i tak pracy nie bedzie.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 21:42:30] • [IP: 79.186.221.**]

Na plażę do Przytoru ? Tyle kilometrów ? Z dziećmi i wózkami ? Przez te piachy lasem? To chyba jakiś żart ! O ile wiem to mieszkańcy Przytoru i Łunowa przyjeżdżają na plażę na Warszów bo sami dojazdu nie mają.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 21:32:44] • [IP: 93.94.190.***]

Sławek mieszkańcy nie chcą zabierania kolejnych km plaży, rozumiesz to??nikt nam nie będzie znów bajd opowiadał o podatkach...nikt nie jest naiwny...poza tym jak są tak chętni to dlaczego nie zagospodarować plaży ale na wysokości Łunowa i Przytoru, wtedy jestem ciekaw opinii mieszkańców tych dzielnic...ba znam już te opinie.,. ..

Gość • Niedziela [24.04.2016, 21:26:26] • [IP: 77.254.71.**]

W jaki sposób Gazoport utrudnia życie mieszkańcom Warszowa?Już nie macie co wymyślić.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 21:10:44] • [IP: 79.186.221.**]

Sprzedawczyki : (Tak dokładnie, chcemy wygrzewać tyłki na plaży, bo nasze miasto od zawsze jest miastem turystycznym miastem. Praca ? jaka praca ? ile osób ze Świnoujścia pracuje w gazoporcie ?? Ludzie otwórzcie oczy !

Gość • Niedziela [24.04.2016, 21:08:16] • [IP: 92.42.118.***]

Widać dno Świnoujścia. Budżetem i gospodarką w RM powinna zajmować się osoba, która ma wielokierunkowe wyższe wykształcenie, doświadczenie w zakresie przygotowania i realizacji inwestycji oraz budżetowania, szacunek i autorytet wśród mieszkańców. Do czego to doszło !! A miało tak być tylko w PRL-owskim wojsku, że " nie matura, lecz chęć szczera zrobi z ciebie oficera". Nawet w PRL-owskim elementarzu już pisali dla maluszków : " murarz niech domy buduje, lekarz niech ludzi kuruje, rzeźnik niech świnie porcjuje, a Polska Ludowa niech w świecie króluje !! To chyba tragedia na skalę kraju, być może jak mówią przez tą wyjątkowo gęstą spuścizną PRL-u w tym kurorcie.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 20:37:55] • [IP: 83.11.217.***]

Port kontenerowy tak ale zamiast obecnego zapylonego, portu wara od plaży ludzie nie pozwólcie na to by została bezpowrotnie zniszczona, a A 3 nie jest gotowa i niebedzie przez kilkanaście lat na przyjęcie 1000ciężarówek

Gość • Niedziela [24.04.2016, 20:26:03] • [IP: 83.168.86.***]

malutki albo dokładniej bardzo malutki terminal kontenerowy to jest jakieś 50 hektarów czy my mamy w ogóle tyle miejsca plus tory drogi itp chyba że to mam być jakiś parking na 2 kontenery tyle to się znajdzie

Gość • Niedziela [24.04.2016, 20:02:57] • [IP: 79.184.166.***]

Obłudnicy chcą dobrobytu jak za granicą a nie chcą takich inwestycji. Tam na kręcenie lodów gospodarki nie budują.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 19:53:22] • [IP: 37.47.134.***]

Niech sobie w Szczecinie zrobią Port Kontenerowy a nie dewastują Kurort ! betonowe hotele jak Interferia straszą architekturą i chyba tylko starowinkom z niemiec ich szpetota nie przeszkadza. .. Przyroda, która nas otaczała zaczyna być dewastowana przez twardogłowych dorobkiewiczów. Nasze wsie w okolicach zamieniają się w hotele dla prymitywnych i pijących po robocie robociarzy. To przyszłość świnoujścia? Zeszpecenie go i ściemnianie o jego przyszłym silnym ekonomicznie nowym obliczu ? Tego się nie da słuchać ani czytać bez przerażenia ! Dycydentów powinno się za takie decyzje stawiać przed sądem.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 19:46:12] • [IP: 88.156.234.**]

Prawda jest taka że terminal da pracę przez cały rok dla bardzo wielu ludzi z miasta Świnoujście czyli naszego miasta, ludzi którzy chcą pracować cały rok za.normalną pensje, a nie za grosze przy kręcenia lodów na promenadzie za 5zł na godzinę przez niecałe 2 miesiące. Weźcie sobie do serca drodzy radni to serca. Zobaczcie ile stoi tutaj bloków. Czy wszyscy ich mieszkańcy mają biznesy na promenadzie? Daje wam chwilę do namysłu.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 19:45:58] • [IP: 79.186.210.***]

Panie Sławku niech pan nie słucha tych" mądrych". Popieram budowę terminalu. To jest wielka szansa dla Warszowa, Przytoru i całego prawobrzeża. Na plażę z wygodnym dostępem i dojazdem jest wystarczająco dużo miejsca w Przytorze i Łunowie.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 19:45:41] • [IP: 37.47.134.***]

To Tragedia dla neszgo miasta, Wyspy.Rządzi Kasiora i krajobraz Świnoujścia zamieni się w bezduszny moloch turystyczny na zapleczu przemysłowego zrujnowanego krajobrazu ! Gratulujemy włodarzom naszego miasta chciwości i bezwzględności wobec Najcenniejszych walorów tego miejsca!

Gość • Niedziela [24.04.2016, 19:25:54] • [IP: 188.146.131.**]

To oznacza jeszcze więcej tirów na drodze może nawet o 100%

RODAK • Niedziela [24.04.2016, 19:23:07] • [IP: 93.94.190.***]

Turystyka do Miedzyzdroji poplynie

GośćMARYNARZ • Niedziela [24.04.2016, 19:15:35] • [IP: 88.156.232.***]

TEN CO NIE CHCE PORTU KONTENEROWEGO TO EGOISTA NIE MYSLĄCY O PRZYSZŁOSCI! TYLKO O WYGRZEWANIU DU... NA PLAZY. PODATKI ZAPŁACA CI CO WYJECHALI ZA CHLEBEM BO W POLSCE NIE MA PRACY!! A PLAZY NAD BAŁTYKIEM JEST DUZO..!

Gość • Niedziela [24.04.2016, 19:15:09] • [IP: 92.42.112.***]

Ale ładnie ściemnia! Czyli już komuchy się dogadały na ten wałek. Radni nie mający o takim porcie zielonego pojęcia bez oporów będą głosować" za". Trzeba tylko ludowi ciemnotę wcisnąć jaka to jest dla nas i miasta super inwestycja. Całe prawobrzeże już nie zarobi na turystach ani grosza. Szczecin może u siebie ten port budować bo mają więcej terenu niż my. Panie radny niech pan się mądrych spyta, gdzie buduje się porty kontenerowe i nie robi z siebie błazna. Komu pan służy?

Gość • Niedziela [24.04.2016, 19:05:25] • [IP: 83.8.169.***]

taka ladna plaze chca zniszczyc na kontenery... a prace dostanie tam max 20 osob po wybudowaniu... tam wszystko bedzie w automacie :)

Gość • Niedziela [24.04.2016, 18:52:11] • [IP: 79.186.221.**]

Wycinać lasy ?? A jednak można ? A jak dojazd do plaży w Przytorze przy PKP to nie można było, bo ochrona środowiska.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 18:47:06] • [IP: 79.186.221.**]

'zasilił wiele domowych budżetów i trzeba o tym pamiętać '-czyje budżety ?? bo chyba nie ludzi średniej klasy tylko bogaczy których stać było na budowę domów pod wynajem. Nie rozśmieszajcie nas takimi argumentami.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 18:34:08] • [IP: 213.55.184.***]

Już gazoport zbudował parking przy plaży dla mieszkańców.Warszowa. I będzie to teren dla zaplecza budowy nowego portu. A mieszkańcy Warszowa w autobus i na plażę do Przytoru lub Łunowa. Zapomnijcie o normalnym życiu. Budowa nowego portu. - komu da zyski?Szczecinowi a.mieszkańcy bęďą oglądać setki Tirów i zablokowane.drogi

Gość • Niedziela [24.04.2016, 18:27:22] • [IP: 80.245.183.***]

Sam jestem wielkim miłośnikiem przyrody - szczególnie lasów - ale port kontenerowy to odważny i świetny pomysł. Praktycznie każde miasto w PL dało by się poćwiartować aby mieć taką inwestycję u siebie. To inwestycja niezwykle ważna z punktu widzenia przyszłości Świnoujścia i milion razy ważniejsza aniżeli to że kilkuset mieszkańców Przytoru chce mieć dostęp do plaży. Trzeba ważyć argumenty, a te tutaj są zdecydowanie po stronie zwolenników budowy portu. Tak jak ktoś napisał wcześniej, jeśli to zablokujemy to nasze dzieci i wnuki nam tego nie wybaczą.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 18:13:51] • [IP: 79.188.98.***]

Przecież ta inwestycja wejdzie właśnie na przytorską plażę. Zniszczyli najpierw tą na Warszowie, a na " pocieszenie" zrobili parking, żeby uciszyć głosy mieszkańców, a teraz wejdą na kolejną -plażę-jeszcze ładniejszą, bo dziką i zrównają kolejne połacie lasu. Panie Sławku- kasa z wynajmu to nie wszystko, nawet jak rodzinka na tym nieźle zarabia.Ludzie są już umęczeni setkami tirów i ciężarówek rozjeżdżającymi drogi i tak w kiepskim stanie. Lecicie naprzód z planami, a nie potraficie zapewnić mieszkańcom normalnych warunków- dróg, poboczy, ścieżek, czy innej infrastruktury.

Gość • Niedziela [24.04.2016, 18:08:01] • [IP: 79.188.98.***]

Obawiam się, że te tradycyjne okrągłe zdania i tak nic nie przyniosą- dużo słów mało treści i działania. Tu nie chodzi o zarobek na budowlańcach, pomyślmy perspektywicznie- w co zamieniamy nasze piękne plaże i lasy. Na siłę wdrażamy inwestycje, za którymi idą działania w głównej mierze rujnujące środowisko- byle tylko zarobić, co i tak zweryfikują dopiero następne pokolenia.To, co było niegdyś przysłowiowością Warszowa- dawno przestało istnieć.Wiem, że zaraz podniosą głos ludzie, którzy las oglądają tylko w tv lub w necie, ale naprawdę-czy warto poświęcać kolejne połacie lasu dla kolejnej inwestycji, która nie wiadomo co nam przyniesie? Mówi się tylko o kasie płynącej rzeką do mieszkańców...a kto szczerze poinformuje nas o tych niefajnych aspektach ?Dlaczego ktoś ot tak ma dzielić dzielnice na turystyczne i przemysłowe-może nie chcemy być w ten sposób zaszufladkowani? Może chcemy miec plażę, turystów, a nie baniaki, hałas i smród?W spr gazosyfu nikt nas nie słuchał, wiec teraz bedzie to samo

Gość • Niedziela [24.04.2016, 18:02:47] • [IP: 83.11.69.***]

ciekawe czy tak samo entuzjastycznie mówiłby jakby chcieli wszystko zbudować w Przytorze i zabrać plaże i lasy mieszkancom hmmmm.Już wybudowano gazoport który utrudnia życie mieszkancom warszowa. Miasto chce sie bogacić kosztem mieszkanców, nie myśląc że oni tam muszą życ.Już widze te setki samochodów na naszych nie do konca udanych drogach

troll • Niedziela [24.04.2016, 17:53:53] • [IP: 46.230.139.**]

Terminal wybudują w Świnoujściu a kasa popłynie nad '' morze '' do Szczecina...

Oglądasz 1-66 z 66
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■