POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [10.03.2016, 21:40:21] • Świnoujście

Czytelnik: Dlaczego u nas się nie da? Nawet Egipcjanie nas wyprzedzili. Dowiedz się, jakie pomysły na stałą przeprawę mają nasi Czytelnicy!

Czytelnik: Dlaczego u nas się nie da? Nawet Egipcjanie nas wyprzedzili. Dowiedz się, jakie pomysły na stałą przeprawę mają nasi Czytelnicy!

fot. Czytelnik

Nasi Czytelnicy prześcigają się w pomysłach jak można byłoby rozwiązać kwestie braku stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. Ostatnio znowu sporo mówi się o moście dla Świnoujścia – pisze do nas pan Piotr. –Według mnie most jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż tunel, ale to tylko moje zdanie. Jednak gdzieś indziej powstają przepiękne konstrukcje i dlaczego u nas nie może być czegoś takiego? - dopytuje Czytelnik.

Nasz Czytelnik zachęca nasze władze do zainteresowania się mostem Erasmusbrug. To most wiszący typu wantowego, który łączy dzielnice Rotterdamu, oddzielone rzeką. Konstrukcja ma 802 metry długości. Jest czteroczęściowa.

Najdłuższe przęsło mostu ma 284 metry długości a podtrzymujący go asymetryczny pylon w kształcie odwróconej litery "V" wznosi się na wysokość 139 metrów –cytuje Wikipedię pan Piotr. – W ogólną długość mostu wpisuje się także 89 metrowy most zwodzony – (największy i najcięższy tego typu most w Europie Zachodniej). Co istotne, rozwiązanie to pozwoliło na przepuszczanie statków, które są zbyt duże by mogły przepływać pod przęsłem głównym.

Czytelnik: Dlaczego u nas się nie da? Nawet Egipcjanie nas wyprzedzili. Dowiedz się, jakie pomysły na stałą przeprawę mają nasi Czytelnicy!

fot. Czytelnik

Innego Czytelnika zainspirował Nowy Kanał Sueski. - Najciekawsze jest to, że w miejscu przez które codziennie przepływają największe statki świata jest most, są tunele, a nawet kursują promy. Żeby zawstydzić niektórych, to muszę przypomnieć, że inwestycja została zaplanowana na 3 lata, a zrealizowano ją w ciągu jednego roku- opisuje Czytelnik.

Na koniec dodaje, że jak widać nawet Egipcjanie nas wyprzedzili.

Rzecznika prezydenta miasta, Roberta Karelusa poprosiliśmy o odniesienie się do pomysłu Czytelników.

- Miasto posiada już obszerną dokumentację studialną, na podstawie której dokonano w 2010 roku rozstrzygnięć co do rodzaju i lokalizacji stałej przeprawy w Świnoujściu. Dokumentację wykonano zgodnie z aktualnymi wytycznymi Komisji Europejskiej dla infrastruktury drogowej, zawartymi w tzw. Niebieskiej Księdze i wzięto w niej pod analizę wiele wariantów budowy stałego połączenia między wyspami, w tym także kilka wariantów mostowych. Szerokie konsultacje i analizy prowadzone były w gronie przedstawicieli Inicjatywy Jaspers, GDDKiA, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, CUPT, środowisk, w tym naukowych, związanych z budową tunelu w Gdańsku oraz innych jednostek uzgadniających - m.in. Urzędu Morskiego i jednostek związanych z obronnością państwa. Ostatecznie wskazano na optymalny wariant budowy stałego połączenia w Świnoujściu, jakim jest budowa tunelu w wariancie północnym, w technologii drążenia. Czynniki, które zadecydowały o takim wyborze zawarto w opracowaniach: studium techniczno-ekonomiczno –środowiskowym, w decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia oraz studium wykonalności, opracowanych w latach 2008-2010 przez konsorcjum firm Damart i Pont-Projekt oraz Kontrakt na zlecenie GDDKiA. Ponadto w latach 2012-2013, zgodnie z oczekiwaniami, Ministerstwa Infrastruktury, wykonane zostało na zlecenia Miasta dodatkowe opracowanie, weryfikujące i aktualizujące wcześniejsze opracowania, pn.: „Analiza wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wsypami Uznam i Wolin w Świnoujściu” autorstwa konsorcjum firm DHV oraz DSC Consulting. Ponowna analiza potwierdziła słuszność wcześniej dokonanego wyboru wariantu stałego połączenia – tunelu- jako najbardziej optymalnego- mówi rzecznik prezydenta miasta Robert Karelus.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 42, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 42

Gość Niedzielny • Piątek [11.03.2016, 20:17:26] • [IP: 92.19.142.**]

Niemcy nigdy się nie zgodzą na stale połączenie. Beda mieli potem problem po aneksji Swinemunde.

Gość • Piątek [11.03.2016, 18:29:58] • [IP: 178.238.253.**]

srututu majtki z drutu, srututu kłebek drutu i tak od 70 lat, masakra, ludzie zdarło wam berety jak nic!

Gość • Piątek [11.03.2016, 18:20:09] • [IP: 80.245.182.***]

Most Hungzhun jest najdłuższym mostem transoceanicznym.Jego długość 36 km. Chińczycy potrafią a my co na to?

Gość • Piątek [11.03.2016, 16:46:00] • [IP: 199.244.86.***]

Popatrzcie na mosty na Wielkich Jeziorach !! Nie trzeba wielkich kontrukcji by mogly plywac statki pelnomorskie do portu szuwarowo- bagiennego Szczecin.

Gość • Piątek [11.03.2016, 15:15:05] • [IP: 50.100.189.***]

TU NIE CHODZI CZY MOZEMY SAMI CZY Z CZYJAS POMOCA WYBUDOWAC PRZEPRAWE --TAK MOZEMY TYLKO TRZEBA POMYSLEC CZY NAPRAWDE ROZWIAZE PROBLEM NA PRZYSZLE LATA CZY PRZYNIESIE WIECEJ PROBLEMOW KOMUNIKACYJNYCH NIZ JEST OBECNIE. PERSPEKTYWICZNIE MYSLAC O ROZWOJU GOSPODARCZYM NA NASTEPNE 10 LECIA EXTRA MOST Z WYSPY WOLIN DO RESZTY KRAJU.

Gość • Piątek [11.03.2016, 14:57:16] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Piątek [11.03.2016, 12:07:09] • [IP: 80.245.191.***] Wysokim mostem na pieszo do warszowa??na stacje PKP.np??to nie kladka na wsi.

Gość • Piątek [11.03.2016, 14:36:49] • [IP: 62.69.231.***]

11:26:07 - Polska nie jest sto lat za murzynami, tylko murzyni są sto lat przed Polską.

Gość • Piątek [11.03.2016, 14:34:04] • [IP: 62.69.231.***]

12:07:09 - Bo Szczecin sra pod siebie, że zostanie odcięty od Morza, a Michalska mówiła z jakimiś idiotami z portu Świnoujście-Szczecin, że statki będą rozwalać się o filary mostu, a do tego most będzie przeszkadzał szwabowi transportować podstawy wiatraków czy coś tędy...

Gość • Piątek [11.03.2016, 14:08:21] • [IP: 92.42.118.***]

Do[IP: 80.245.191.** zapytaj się w Szczecinie w fabryce BMO na gryfii Oni wiedzą.

Gość • Piątek [11.03.2016, 12:07:09] • [IP: 80.245.191.***]

Most bylby rozwiazaniem najlepszym bo usatysfakcjonowal by pieszych i zmotoryzowanych!A dlaczego przewage ma opcja budowy tunelu?Moze ktos madry to wyjasni.

Gość • Piątek [11.03.2016, 11:26:07] • [IP: 95.129.224.**]

Od czasów moich dziadków, którzy używali stwierdzenia, iż Polska jest, w niektórych sprawach, " 100 lat za murzynami", niestety niewiele się zmieniło. Upieranie się przy tunelu, to tylko odwracanie uwagi od prawdziwych, istotnych problemów i trzymanie tematu jako kiełbasę i marchewkę na okazje kolejnych wyborów. Most powstałby szybciej, byłby tańszy i w budowie i w eksploatacji, a także stwarzałby mniejsze zagrożenie dla swoich użytkowników. I byłby dodatkową atrakcją, również wizualną.

Gość • Piątek [11.03.2016, 11:05:00] • [IP: 62.69.252.**]

Ludzie most ok, tylko zadajcie pytanie Urzędowi Morskiemu czy jest to możliwe i jakie mają zdanie na ten temat.

Gość • Piątek [11.03.2016, 10:16:07] • [IP: 92.42.118.***]

Dajcie spokój JaJa sobie z nas znowu robicie??!! Z tych biednych swiboujszczan!

Gość • Piątek [11.03.2016, 10:05:28] • [IP: 37.47.168.**]

Bo u nas jest trzeci świat przez cudowną władzę na wyspie.

murzynhunter • Piątek [11.03.2016, 09:58:51] • [IP: 92.19.142.**]

Dopóki ta 'chora opozycja' nie pozwoli normalnie funkcjonować i rządzić partii rządzącej, możecie zapomnieć o jakichkolwiek 'grubych inwestycjach'. Po za tym uważam, ze miasto ze względu swojego położenia geograficznego straci swój niepowtarzalny urok jeśli powstała by stała przeprawa. Wprowadzenie opłat promowych dla samochodów automatycznie zmniejszyło by kolejkę o polowe. Mylicie się myśląc, ze most czy tunel rozwiąże problem kolejek, bo automatycznie powstaną kolejki na wjazd na prom czy tunel jak niemcy zaleją Świnoujście swoimi furami. Chyba, ze stale połączenie TYLKO dla mieszkańców...HAHAHA

Gość • Piątek [11.03.2016, 09:58:48] • [IP: 178.238.253.**]

Masakra! zryło tym CZYTELNIKOM beret na maksa, codziennie to samo.to jest poprostu chore, czy wkoncu raz nie moga zrozumieć, że jak Niemcy będą chcieli i będzie to w ich interesie to będzie, wpadło do beretu, czy jutro znowu, to samo!

troll • Piątek [11.03.2016, 09:53:47] • [IP: 46.230.138.***]

Zmodernizować przystanie, plus nowe promy i po kłopocie...

Gość • Piątek [11.03.2016, 09:12:48] • [IP: 92.42.119.***]

Gośc 0757.kliknij sobie w compie hasło, mosty z ruchomymi przęsłami, obrotowe, obustronnie podnoszone.Tego jest mnóstwo.Dlaczego upieracie sie przy wysokich mostach.Dlaczego nie słuchacie osób, które widziały działające, funkcjonalne mosty z ruchomymi przęsłami w ruchliwych portach Europy i nie tylko.Polscy inżynierowie, budowlańcy poradziliby sobie z problemami technicznymi.Mnie się raczej wydaje, że brak jest osoby, która podjęłaby decyzje.Zwyczajnie brak jest Gości z jajami.Jeden rozglada sie na drugiego.

Gość • Piątek [11.03.2016, 08:42:34] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Piątek [11.03.2016, 08:25:12] • [IP: 185.45.52.***] A Egipcjanie wczesniej kim byli??kosmitami??Tunel jest bezkolizyjny i tylko to ma sens a obrotowy to sobie mozg zrob.

Gość • Piątek [11.03.2016, 08:25:12] • [IP: 185.45.52.***]

Do Gość • Czwartek [10.03.2016, 22:41:52] • [IP: 94.254.129.***] - a słyszałeś o mostach podnoszonych i obrotowych? Ustala się godziny otwarcia takiego mostu, np. w nocy na pół godziny lub godzinę dla statków wchodzących do Szczecina I tka samo dla statków wychodzących I nie ma problem. Do Gość • Piątek [11.03.2016, 00:39:05] • [IP: 178.238.252.***] - a czy zauważyłeś, że" po drodze" egipcjanie budujący piramidy 5 tys. lat temu zostali" zastąpieni" arabami?

czytaj ze zrozumieniem • Piątek [11.03.2016, 08:05:04] • [IP: 46.112.80.**]

00:39 - Człowieku, nie umiesz nawet przeczytać prostej informacji? Pisze ten czytelnik o Nowym Kanale Sueskim, o moście, tunelach, a więc o Egipcjanach współczesnych, do których łatwo nawiązać i do nich porównać, prawda? Swoją drogą, można by i porównać do Egipcjan starożytnych, choć Polski wtedy nie było, a porównać na zasadzie" rok 2016 a 2740 przed Chr.- tamta technika a dzisiejsza i brak korzystania ze współczesnej, mimo że niby bardziej rozwinięta".

Gość • Piątek [11.03.2016, 07:58:34] • [IP: 89.174.73.**]

Podajcie, proszę, przykład miasta wielkości Świnoujścia z tunelami albo wielkimi mostami. Za wzór dajecie Rotterdam, kanał sueski, Nantes. Znajcie miarę...

Gość • Piątek [11.03.2016, 07:57:27] • [IP: 88.156.234.***]

Aczy ktoś pomyślał że u nas pływają duże statki? Co mająprzefrunąć most?

Gość • Piątek [11.03.2016, 07:32:42] • [IP: 46.112.80.**]

Mam pomysł na szybie połączenie wysp: ODłączenie od koryta żmurów, Karelusów, Śmiałkowskich, Michalskich, Leonów Zawodowców i dalszego inwentarza.

Gość • Piątek [11.03.2016, 07:30:01] • [IP: 92.42.114.***]

ciekawy ten most wiszący z Roterdamu do Egiptu

Oglądasz 1-25 z 42
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Uprzejmie informujemy, że w poniedziałek 7 i 8 października zmianie ulegają godziny otwarcia biura Karty Wyspiarza. Wszystkich chętnych do odbioru karty lub wypełnienia wniosku zapraszamy w godzinach od 8:00 – 14:00. ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■