POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [02.03.2016, 07:39:22] • Świnoujście

Świnoujście powinno być miastem morskim a nie tylko plażowo-handlowym

Świnoujście powinno być miastem morskim a nie tylko plażowo-handlowym

fot. Kamil Zwierzchowski

Dobra zmiana to taki proces, nie jedno działanie, który pozwoli odwrócić pauperyzującą Świnoujście i mieszkańców tendencję - uważa Włodzimierz Kotuniak.- Trzeba powrócić do korzeni. Miasto zbudowane na więzi z morzem nie może przetrwać zrywając ją.

Znanych mieszkańców naszego miasta pytamy, jak mogłaby wyglądać "dobra zmiana" po świnoujsku. Dziś wypowiedź Włodzimierza Kotuniaka, przewodniczącego Klubu Gazety Polskiej w Świnoujściu.

W internecie jest wiele zdjęć dokumentujących Świnoujście - pisze Włodzimierz Kotuniak. - Widać na nich zacumowane statki. Nie ma wątpliwości Świnoujście to było miasto morskie. Tu była Odra, duża stocznia, port handlowy tętnił życiem. Pełno było kutrów a ryby sprzedawano przy nabrzeżu Władysława IV. Promy Fafiki pływały nie tylko na drugą stronę ale do stoczni i Odry. Można było popłynąć na wycieczkę po porcie lub do Szczecina. Miasto leżało nie tylko nad morzem, ale potrafiło żyć z morza.

Rok 1989 zmienił wszystko. Nie tylko w wymiarze politycznym. Świnoujście odcięło się od swojego fundamentu. Zwyciężyła koncepcja rozwoju turystyki plażowej i handlu przygranicznego. Systematycznie zmniejsza się odsetek mieszkańców zawodowo związanych z pracą w ogólnie pojętej branży morskiej. Skutecznie odgradzamy się od portu. Nabrzeża świecą pustkami. Spacer ul. Władysława IV to spacer wśród samochodów a nie wzdłuż zacumowanych statków. Zamiast budować bulwary w porcie i na wydmach, budujemy betonowe place i deptaki w środku miasta.

Jak rozumiem dobrą zmianę? To taki proces, nie jedno działanie, który pozwoli odwrócić pauperyzującą Świnoujście i mieszkańców tendencję. Trzeba powrócić do korzeni. Miasto zbudowane na więzi z morzem nie może przetrwać zrywając ją.

Mamy bezcenny kapitał – ludzi, którzy tworzyli morski potencjał Świnoujścia – nie wolno o tym zapominać. Trzeba powrócić do dialogu, do wspólnego wypracowania nowej strategii dla Świnoujścia.

Myślę, że nikt nie jest w stanie podać jednej, rozwiązującej wszystkie problemy, recepty. Wiem jedno, Świnoujście powinno być miastem morskim a nie tylko plażowo-handlowym.

Jak to zrobić?
Rozmawiajmy. Razem, w szczerym dialogu możemy wypracować mechanizm, który powoli przywrócić znaczenie miasta i dobrobyt jego mieszkańcom. Na dialogu można naprawdę wiele zbudować. Dlaczego my nie możemy?

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 74, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-74 z 74

Gość • Czwartek [03.03.2016, 22:25:35] • [IP: 83.15.121.***]

pajac

Gość • Czwartek [03.03.2016, 00:26:34] • [IP: 85.200.240.**]

zle sie dzieje oj zle, za komuny pierwszy sekretarz pzpr to chociaz oficjanie rzadzil a teraz prezes (czytaj pierwszy sekretarz) pis to chowa sie za swoimi marionetkami

Gość • Środa [02.03.2016, 22:02:32] • [IP: 95.129.224.***]

DO [02.03.2016, 21:33:28] • [IP: 80.245.189.***] A może kartofla na Wawel?. Patrząc na twarz, rządy komunistów utuczyły typa!

Gość • Środa [02.03.2016, 21:33:28] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Środa [02.03.2016, 19:30:50] • [IP: 80.245.178.***] lepiej odrazu do torunia.

Gość • Środa [02.03.2016, 19:56:12] • [IP: 91.115.177.***]

Ale z gęby źle patrzy. Zły bardzo człowiek z niego

Gość • Środa [02.03.2016, 19:30:50] • [IP: 80.245.178.***]

Mam Hasło przewodnie dla tego Pana :Żądam przyłączenia Słupska do morza !!On jest z tych walecznych, więc miałby o co walczyć a i życie nabrałoby większego sensu. Wszak dla tej formacji partyjnej nie ma rzeczy niemożliwych.

Gość • Środa [02.03.2016, 19:09:32] • [IP: 80.245.189.***]

SKS • Środa [02.03.2016, 17:53:44] • [IP: 94.254.129.***] janina goss byla opiekunka kaczorow na planie filmu, , , , jak ukradli ksiezyc i kase porzyczyla kaczynskiemu.

nina • Środa [02.03.2016, 18:29:38] • [IP: 37.47.134.**]

Niektórym komentatorom proponuję na chwilę zapomnieć kto jest autorem wypowiedzi i z jakiej wywodzi się partii , i. ... Przeczytać ponownie - ze zrozumieniem ! I co? Tu nie mówi się o powrocie do zamierzchłych czasów.Tu mówi się o tendencjach, kierunkach rozwoju, które są warte uwagi.Również o tym, że to jest proces.Nie liczmy więc na magiczną różdżkę lecz na dialog.

SKS • Środa [02.03.2016, 17:53:44] • [IP: 94.254.129.***]

HEHE pisiory" była pracownica Regionalnej Izby Obrachunkowej i Spółdzielni Spożywców" Społem" została właśnie członkiem rady nadzorczej największej spółki energetycznej PGE!!". Panie Kotuniak a za co pan dostał posadę?

Gość • Środa [02.03.2016, 17:43:39] • [IP: 88.156.234.***]

Bardzo mądre słowa Pana kapitana.Brawo!

Gość • Środa [02.03.2016, 17:10:52] • [IP: 83.20.237.**]

Nie znam tego Pana ! Kto, to jest??

Gość • Środa [02.03.2016, 16:52:09] • [IP: 80.245.189.***]

Mozna byc debilem. ..aby klaskac prezesowi i juz ma sie stolek.PO to pikus w porownaniu z nimi.

SKS • Środa [02.03.2016, 16:49:46] • [IP: 94.254.129.***]

Nie pytajcie starych pierdzielili jak powinno wyglądać miasto, zapytajcie młodych! Przed młodymi kilkadziesiąt lat życia a Ciebie panie Kotuniak zapraszam do Ciechocinka. Pozdrawiam SKS

poczytaj wyPOciny-wpisy • Środa [02.03.2016, 16:38:28] • [IP: 46.112.156.**]

Przy okazji poznajemy" język miłości" bydełka lemingowego im.Słońca Peru.

Gość • Środa [02.03.2016, 16:14:56] • [IP: 95.129.224.***]

Panie Kotuniak z tego co widzę to" dobra" zmiana odbywa się na stanowiskach. Praca miała być dla młodych fachowców, nie dla starych pierdzieli z PiS.

Gość • Środa [02.03.2016, 15:54:55] • [IP: 83.21.79.***]

Przecież Świnoujście jest miastem niemiecko-emeryckim. My mieszkańcy mamy być tu tylko kelnerami dla tych grzybów z Niemiec.

Gość • Środa [02.03.2016, 15:09:36] • [IP: 95.129.224.**]

dobra zmiana po.eb goni poe.ba

Gość • Środa [02.03.2016, 15:03:02] • [IP: 80.245.179.***]

Port nigdy nie miał się tak dobrze jak dziś. I ty człowieku jesteś kapitanem ?

Gość • Środa [02.03.2016, 13:56:25] • [IP: 93.94.188.**]

Ten facet MA RACJĘ !! a te prymitywne odzywki to tylko ciemnota i zacofanie i zerowe IQ na mózgu bo np. Pis jeszcze niczego nie zaczął na dobre a już zaczyna sie opluwanie jego planow dot. tunelu TEŻ UWAŻAM, ze mentalnośc i myślenie należałoby zmienić bo bo Świnoujscie powinno być rzeczywiście miastem MORSKIM w pełni tego słowa rozumiane wystarczy pojechać do Trojmiasta gdzie ów klimat morskiego życia miasta czuć i widać na każdym kroku - przykład z brzegu Dni Morza tam a u nas to tak jak roż nica pomiędzy rowerem a samochodem poki ci wściekli opluwacze nie zmienią swojego nastawienia do rzeczywistości tak długo to się nie zmieni.

Gość • Środa [02.03.2016, 13:46:17] • [IP: 93.94.191.***]

może nie będą przenosić MORZA do szczecina port i stocznie już przenieśli

Gość • Środa [02.03.2016, 13:45:04] • [IP: 94.196.251.**]

No i wylal sie mocz z pisuara i ciemnogrod nakarmiony :)

Gość • Środa [02.03.2016, 13:43:42] • [IP: 188.95.25.**]

Dobra Zmiana to folklor a la Późny Gomułka - ulubiony okres w życiu Prezesa. W Telewizji będzie 75 letnia pani Ryster zabawiać Prezesa Wielką Grą - jego ulubionym programem. Coś mi sie jednak wydaje, że ten ekspert Wielkiej Gry pan Cichosz już dawno nie żyje. W Świnoujściu reaktywują Fafiki, lody Pingwin i śmierdzący wucet pana Manko na Beton Platz. To żenada co te pan w mundurze opowiada. Jaka pauperyzacja ? W Ściu jest najmniejsze bezrobocie w kraju. Jestem tu co miesiąc i wszystko aż dudni. Dzielnica nadmorska w lutym zatłoczona turystami jak w 1970 w lipcu. Z jednym się zgadzam. Całe Wybrzeże Władysław IV powinno być DEPTAKIEM- BULWAREM z kawiarniami, restauracjami, butikami klombami i pieknymi latarniami. Wyrzucić dojazd do promu na ulicę Armii Krajowej (ponownie dwukierunkowa) z przebudową tego Beton Platza, tak aby dojazd do promu był od Konstytucji 3 Maja poprzez Beton Platz i Armii Krajowej. No i GROBLA z Nowego Warpna do Ognicy łącząca Szczecin ze Świnoujściem

Gość • Środa [02.03.2016, 13:42:21] • [IP: 77.253.238.**]

Bełkoty Kici-Kici.

Gość • Środa [02.03.2016, 13:40:33] • [IP: 46.112.156.**]

To, co powiedział Mr Kotuniak dobrze się rymuje z polityka rządu, który powołał do istnienia osobne ministerstwo gospodarki morskiej. To nie jest już tylko idea jakiegoś lokalnego fachowca, ale wzmocniona mocą rządu POLITYKA. Sprawa ma też różne aspekty - zależy od szkolnictwa zawodowego, podupadłego mocno za rządów obozu 3RP (UD, UW, KL-D, SLD, PSL), od nawet takich drobiazgów jak zbliżenie się do zera przewozów towarów na Odrze (z 0, 8% ogółu przewożonych towarów w Polsce do 0, 4% w ostatnim roku rządów szajki PO+PSL - a w jednej barce mieści się zawartość 50 tirów). I taki wątek: dlaczego oglądamy niemiecką dominację w przewozach białej floty? Może nie tylko to sprawa kapitału, ale i przepisów, które są tak sztywne, że blokują traktowanie przez polskich przedsiębiorców wód jako sfery zarobku?

Gość • Środa [02.03.2016, 13:09:11] • [IP: 92.42.119.***]

No i znowu te pisowskie bzdety. A czy pamięta Pan co szefowa obiecywała w sprawie tunelu bo jakoś tak po wyborach teraz zamilkli? Czy w Świnoujściu będzie przemysł morski to nie zależy od ględzenia gazety polskiej tylko od tego czy prywatny kapitał ma szanse prowadzenia dochodowej działalności gospodarczej. A jak będą się tak dalej z planowaniem podatków wygłupiać to tylko stać ich będzie na szczotki do zamiatania a nie gospodarkę morską. Ten Pan to chyba nie wie co to jest pau-peryzacja ponieważ akurat Świnoujście żyje bogato i staje się ciągle rozwijającym i piękniejącym miastem. Niech lepiej załatwi aby jego szefostwo nie kombinowało z podatkiem od gazoportu bo widać, że figa z makiem z tego będzie. Ani tunelu ani podatku z gazoportu nie będzie i niech lepiej pan Kotuniak idzie poczytać swoją ulubioną gazetę a nie zajmować się sprawami rozwoju bo widać, że zielonego pojęcia o tym nie ma. Czas i życie poszły do przodu.

Gość • Środa [02.03.2016, 12:35:27] • [IP: 80.245.179.***]

Gazeta Polska - to wszystko wyjaśnia. Idź Pan swoje brednie głosić gdzie indziej.

Gość • Środa [02.03.2016, 12:34:45] • [IP: 62.69.253.*]

Więcej przeładunków w porcie, więcej pyłów, więcej płonących hałd, więcej śmierdzącej soi, więcej ciężarówek. To ja już wolę turystykę i plażowo. Port tak - ale nowoczesne technologie przeładunkowe bezpyłowe i bezzapachowe - w to trzeba zainwestować, albo administracyjnie zmusić karami obecnych" dzierżawców" portu do inwestycji w te technologie i drogi dojazdowe poza terenami mieszkalnymi na prawobrzeżu.

Gość • Środa [02.03.2016, 11:59:09] • [IP: 95.129.228.***]

Sejm RP Powinien wprowadzić Ustawe o Zawieszaniu Emerytur i będą wyplaty dla pozostałych Emerytow

gpk • Środa [02.03.2016, 11:45:41] • [IP: 217.153.7.***]

Cieszy" Dobra Zmiana" !! Popieram w całej rozciągłości ! Kto w latach 90 tych organizował protesty przeciwko terminalowi paliwowo - gazowemu w Ściu ? Kto podkreślał turystyczno - sanatoryjną funkcję miasta ? Trzeba było 25 lat ? Pozdrawiam i popieram" oczywiście" !!

Gość • Środa [02.03.2016, 11:32:58] • [IP: 62.69.254.***]

Panie Kotuniak Proszę zawetować Pseudo Beach Bary na plaży, które sątylko po to aby sprzedawac alkohol.Nigdzie na świecie w krajach wysoko rozwiniętych nie ma takich przybytków.Plaża powinna służyć tylko rekraacji

Gość • Środa [02.03.2016, 11:30:32] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Środa [02.03.2016, 11:02:50] • [IP: 92.42.116.***] A czy te durne mochery zapatrzone w guru maja pojecie co to Navikon i Poltramp ??

Gość • Środa [02.03.2016, 11:12:42] • [IP: 88.156.235.**]

Współczuję społeczności słupskiej, że jest zmuszona tego Pana gościć u siebie.Mówi się trudno.Musi być równowaga. Świnoujście zyska więcej spokoju Słupsk straci. Tak już jest w życiu. W Słupsku ten Pan będzie miał okazję głosić powrót do morskiej potęgi. Polityka którą popierał i realizował, zniszczyła totalnie stocznię w Ustce.A prawdę mówiąc to Urząd Morski na środkowym wybrzeżu to jest potrzebny jak wrzód na d...

Gość • Środa [02.03.2016, 11:05:20] • [IP: 92.42.116.***]

Akurat PiS to taka obecna komuna - politycznie to czysta lewica i promowanie typowego socjalizmu (i piętnowanie tak prawicowego nurtu jak liberalizm) i do tego totalny sentyment za PRLem i Gierkiem. Jak to ma być" dobra zmiana" to ja dziękuję, to jest powrót to tego co było 30 - 40 lat temu! Czekamy jeszcze na zapis o" przewodniej roli PiS".

Gość • Środa [02.03.2016, 11:02:50] • [IP: 92.42.116.***]

córka rybaka • Środa [02.03.2016, 10:05:50] • [IP: 83.20.241.*] Ten pan ma rację, naszym portom i stoczniom trzeba przywrócić dawną rangę" - o czym Ty, Córko Rybaka piszesz? Wiesz ile przeładowują obecnie nasze porty, a ile przeładowywały kiedyś? W 2013 i 2014 port Szczecin - Świnoujście bił rekordy wszech czasów w ilości przeładowanych towarów! W 2015 było to minimalnie mniej, ale w stosunku do rekordu, czyli i tak ile nigdy wcześniej nie było! Nigdy w Świnoujściu nie budowano tylu nowych, w pełni wyposażonych jednostek co obecnie (Poltramp i Navikon)! Nasza gospodarka morska ma się tak dobrze, jak nigdy wcześniej nie było, skończcie się tą durną propagandą klęski!

Gość • Środa [02.03.2016, 11:02:46] • [IP: 93.94.186.**]

Gazeta Polska i wszystko jasne.PRL wraca, więc możecie się wykazać, tylko nie wiem, czy wszyscy będą zachwyceni.

Gość • Środa [02.03.2016, 10:59:20] • [IP: 80.245.189.***]

Janina Goss, bliska przyjaciółka Jarosława Kaczyńskiego będzie nadzorować strategiczną polską spółkę energetyczną - PGE. W przeszłości Janina Goss pożyczyła prezesowi PiS 200 tys. złotych... I CO TU KOMENTOWAC??

Gość • Środa [02.03.2016, 10:52:16] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Środa [02.03.2016, 10:06:39] • [IP: 46.112.156.**]bo nikt dla jednego pacana nie bedzie robil promiku...takie trudne do zrozumienia??

Gość • Środa [02.03.2016, 10:51:55] • [IP: 80.245.178.***]

Kolejne farmazony zainspirowanego sloganem. Postawię pytanie : co, oprócz" ODRY" zniknęło z krajobrazu Świnoujścia ? Nie kojarzę, Fafików mnie nie żal, zastąpiły je inne środki transportu.Promów pasażerskich przybyło, nabrzeża nowe wraz z infrastrukturą powstały i dalej powstają, port zwiększa przeładunki, stocznia - tu miejmy nadzieje ktoś w końcu zmądrzeje i pozwoli na jej rozwój, za to inne mniejsze tego typu zakłady funkcjonują i radzą sobie dobrze. To jak to jest z tym" morskim " charakterem, jest czy go nie ma. Marzy Wam się powrót do lat 70-tych, no chyba tak. Koniec z gadaniem bzdur i populistycznych haseł, to nie epoka Gierka, w której jesteście zakochani.

Gość • Środa [02.03.2016, 10:33:49] • [IP: 80.245.189.**]

PiS do działania, w naszyn Mieście komuna była i jest, mamy nadzieje że niedługo się skończy !!

Gość • Środa [02.03.2016, 10:14:52] • [IP: 62.69.231.**]

Panie Kotuniak, dużo się pan nagadał, ale KONKRETÓW ZERO. Podaj pan choć jeden dobry pomysł, wtedy potraktujemy pana poważnie, bo na razie to tylko bredzenie nowo mianowanego dyrektora z nadania politycznego.

Gość • Środa [02.03.2016, 10:06:39] • [IP: 46.112.156.**]

Panie Kotuniak, coś zupełnie innego powiedzą Panu ludzie o mózgu wielkości karty kredytowej, którzy rzadzą Świnoujściem tak, że zalewają je molochami sklepowymi i poprzez bierność swojej polityki, coraz więcej miejsca zostawiają w mieście dla pracowników zmywakowych i zmiotkowych, uwieszonych na portfelu Niemca. Podobną mentalność mieli ci z szeroko rozumianego obozu SLD, KL-D, UD, UW, PO, PSL -rządzący krajem i regionem, co wpływało na takie oddalenie Świnoujścia od morza.---I na końcu: dlaczego ja do Nowego Warpna muszę jechać z mozołem kilka godzin pociągiem, a nie jakimś promikiem te 30 km?!

córka rybaka • Środa [02.03.2016, 10:05:50] • [IP: 83.20.241.*]

Ten pan ma rację, naszym portom i stoczniom trzeba przywrócić dawną rangę. Odbudować to co zostało zmarnowane w imię polityki ukłonów.Zapomnieliście, że nasz region stał bogactwem morza? To nie tylko plaża i bulwary ale dobry handel, przetwórstwo i przemysł stoczniowy. Nie wyśmiewajcie i nie poniżajcie, to właściwa droga dla naszego regionu, który został niemal okradziony ze swoich bogactw i ludzi.

Gość • Środa [02.03.2016, 10:04:09] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Środa [02.03.2016, 09:10:28] • [IP: 93.94.187.***]...Sam za siebie mowi jak cala ta klika pislamu.

Gość • Środa [02.03.2016, 10:00:01] • [IP: 80.245.181.***]

Ludzie którzy tworzyli potencjał Świnoujścia to już stare emeryty z obalonej epoki, także daruj sobie pan take gadki.

Gość • Środa [02.03.2016, 09:58:01] • [IP: 80.245.181.***]

Nikt inny nie rozwalił przemysłu morskiego jak solidaruchy z których pan Katuniak się wywodzi niestety, a teraz larum i picowanie.Gościu powinien być już na emeryturze i wnuki bawić a nie za politykę się zabiera.Jako dyrektor w Słupsku na pewno zajmie się Świnoujściem??

Gość • Środa [02.03.2016, 09:49:12] • [IP: 91.226.50.**]

"Plecie jak Piekarski na mękach" - to chyba dobrze obrazuje wypowiedz tego pana - dyrektora z nadania partyjnego (nowe dobre zmiany wzorowane na pzpr).

Gość • Środa [02.03.2016, 09:40:24] • [IP: 93.94.188.***]

PiS - marzyciele o wszechwielkim Świnoujściu -

Gość • Środa [02.03.2016, 09:32:34] • [IP: 178.238.252.***]

Tak naprawde to sprzedaz swiezej ryby na Wladyslawa IV byla okresowa i to wymuszona przez owczesne wladze.Po pewnym czasie wszystko to zanikalo.

Gość • Środa [02.03.2016, 09:26:58] • [IP: 62.69.251.***]

Zacznij od prawidlowej nazwy Portu czyli Swinoujscie - Szczecin to moze cos drgnie

Gość • Środa [02.03.2016, 09:26:39] • [IP: 178.238.253.**]

Swiete słowa prosze pana, ale to by trzeba zmienić władzę ktora by chciała dobra dla mieszkanców, a nie napełniała włsną kabzę budują betonowe potwory i wszystko w temacie!

Gość • Środa [02.03.2016, 09:24:56] • [IP: 178.238.252.***]

Pan kapitan chce gospodarczo stworzyc PRL- bis. Gospodarka centralnie sterowana, ale zeby tak bylo to panstwo musi byc silne gospodarczo jak np: Niemcy, Wielka Brytania. W Polsce sila ktora buduje gospodarke sa srednie przedsiebiorstwa. A one nie maja tak duzych kapitalow zeby stworzyc to o czym mowi kapitan. Nawet jak w cos inwestuja to chca miec jakis zysk, a nie straty. Miasto jak dla mnie realizuje dobra polityke rozwoju np: basen polnocny coraz ladniejszy port jachtowy, bulwar na Wladyslawa IV i inne.

Gość • Środa [02.03.2016, 09:23:10] • [IP: 94.254.129.**]

Powrót do czasów z przed 1989 ? Komuno wracaj - jakie ma ten pan kwalifikacje zeby być dyrektorem urzędu morskiego ? Jest podlizusem prezesa i to sa najważniejsze umiejętności. Znam co najmniej kilkunastu kapitanów ZW ale żaden z nich nie aspiruje do władzy jak pisiakowe sługusy ?

Gość • Środa [02.03.2016, 09:17:15] • [IP: 95.129.228.***]

Czy też macie wrażenie, że chłop niczego konkretnego nie powiedział?

Gość • Środa [02.03.2016, 09:14:17] • [IP: 92.42.119.***]

a ten Pan na zdjęciu pomylił czasy-to nie komuchowo i stanowiska

Gość • Środa [02.03.2016, 09:13:24] • [IP: 62.69.251.***]

Wszystko staje na głowie. Przewodniczący Klubu Gazety Polskiej chciałby powrotu do sytuacji sprzed 1989 roku?! Coś tu nie styka.

Gość • Środa [02.03.2016, 09:10:28] • [IP: 93.94.187.***]

Dobrze prawi, ale to tylko jeden głos w tym mieście a Ci co tak plują jadem i ośmieszać próbują to pewnie pseudo handlarze z budek wzdłuż ul. Wojska Polskiego, boją się o swoje pięknie oszpecające stoiska.

Gość • Środa [02.03.2016, 08:58:34] • [IP: 80.245.179.***]

Pewnie by się przydala baza kontenerowa PRAWDZIWA!, ale chyba na sciepe narodowa niema co liczyc:)

Gość • Środa [02.03.2016, 08:56:32] • [IP: 62.69.231.***]

Idż Pan bajki opowiadać dzieciom.Typowe dla tej opcji zatrzymali się w PRLu i bzdury opowiadają.

Gość • Środa [02.03.2016, 08:52:05] • [IP: 92.42.119.**]

Dobrze mówi, ale też niech tak robi, bo od gadania niczego nie będzie. Pożyjemy, zobaczymy, co nam ten pan zaproponuje i zrobi, żeby były bulwary, statki, miasto portowe, a nie tylko plażowe...ciekawe, ciekawe...

Gość • Środa [02.03.2016, 08:49:08] • [IP: 92.42.116.***]

Port bije rekordy przeładunków (tyle nie przeładowywano nigdy, nawet w końcu lat 70.), powstają i modernizują się terminale (soja, kontenery, uniwersalne Górniki itd), stocznia nie jest jedna, a jest ich kilka i co roku budują kilka nowych jednostek, ruch w porcie jakiego nigdy nie było, terminal promowy tez obsługuje tyle promów i samochodów jak nigdy (i ciągle to rośnie). O czym ten facet bredzi? G... i nawet nie wie co widzi. I taki człowiek został Dyrektorem UM w Słupsku? Pogratulować PiSowi kadr.

Gość • Środa [02.03.2016, 08:48:54] • [IP: 93.94.187.***]

Pauperyzacja = zubożenie. Hmm od jakiegoś czasu pensje rosną dosyć szybko, miasto odzyskuje dawny wygląd kurortu. W/g Pan to zły trend? Zarobku na turystach w/g Pana nie ma? Tylko przeładunki i rybactwo?? Jak Pana spytali, to Pan powiedział co myśli. Ale ja cieszę się, że to nie Pan decyduje o losach naszego miasta :)

Gość • Środa [02.03.2016, 08:44:51] • [IP: 80.245.189.***]

Komiczny typ jak jego guru.

Gość • Środa [02.03.2016, 08:37:17] • [IP: 79.186.218.***]

Zaorać betony posiać żyto i będzie morski klimat. Powiedział co wiedział. Trzeba, należy, powinno się podnieść na wyższy poziom itd. czyli nowa nowomowa.

Jacek z Kołobrzegu • Środa [02.03.2016, 08:32:18] • [IP: 93.89.198.***]

To takie" trele morele", wolał bym aby Pan Kapitan coś opowiedział o swoim przebiegu służby na morzy.

Gość • Środa [02.03.2016, 08:20:40] • [IP: 62.69.254.**]

niech szanowny Pan Kotuniak poatrzy na porty w calej Europie (ktore pewnie odwiedzal) i powie ile z nich dziala tak jak np 30 lat temu. ..

Gość • Środa [02.03.2016, 08:19:48] • [IP: 80.245.189.***]

No...moje dziecko tez tak twierdzi nie wie jak ale trzeba zrobic tak zeby bylo dobrze, typowy demagog.

Gość • Środa [02.03.2016, 08:17:08] • [IP: 79.96.31.***]

Komuch z Betonówą na miasto mają wizję, żeby z miasta zrobić deptak i sypialnię dla Niemców.

Gość • Środa [02.03.2016, 08:14:27] • [IP: 62.69.229.**]

Ciekawe, ciekawe. Ale jak pan, panie Kotuniak wyobraża sobie takie zmiany, konkretnie? Miasto ma utworzyć Odrę bis? A może ma zmusić PLO lub PŻM do utworzenia swoich baz w Świnoujściu? A może prezydent ma zainwestować w jednostki pływające naszej marynarki szuwarowo-bagiennej? NATO nas nie chce, może Ruscy? Oni z sentymentu w try miga zainstalowaliby się tutaj. A może Cegielskiego tutaj utworzyć? Niech pan z łaski swojej zauważy, że całe zachodniopomorskie zdycha. Wielkopolska kwitnie, Gdańsk i okolice kwitną, a tutaj, mimo takiej lokalizacji, wszystko chyli się ku upadkowi. Może doprowadzi pan do utworzenia stoczni w Świnoujściu z filią w Szczecinie? Niech pan nie dopuszcza do budowy tunelu/mostu, bo zmniejszy się morski charakter miasta - będzie mniej jednostek pływających. Niech pan zadziała na poziomie władz centralnych, które zgodziły się na rurę. Proszę o konkrety a nie tylko pogaduszki, od tego jeszcze nigdy niczego nie przybyło. Pieniądze, decyzje centralne i konkretne propozycje! Gadać każdy może :(

Gość • Środa [02.03.2016, 08:13:30] • [IP: 5.172.252.**]

Prawda!Zgadzam się z p.Kotuniakiem.

Gość • Środa [02.03.2016, 08:12:00] • [IP: 188.146.3.***]

Ktoś, kto jest przewodniczącym klubu szmatławca pt. Gazeta Polska niech się lepiej zajmie tym, do czego został stworzony - wspieraniem polityki prorodzinnej wg pislamu, czyli wysyłaniem kasy moherów do" ojca" trutnia z miasta pierników. A już na pewno niech się nie zabiera za rozwój miasta, bo namaszczeni przez prezesa jarkaczkę rozwój rozumieją jako uwstecznianie się i powrót do średniowiecza.

Gość • Środa [02.03.2016, 08:03:59] • [IP: 79.186.220.***]

Bardzo dobrze mówi, faktycznie betonowe deptaki są nam wciskane, a Świnoujście zatraca powoli swój morski charakter, szkoda, bardzo szkoda

Gość • Środa [02.03.2016, 07:58:28] • [IP: 83.21.69.***]

z miasta portowego zmieniło się w miasto do kręcenia lodów

Marinero • Środa [02.03.2016, 07:54:54] • [IP: 93.94.190.**]

Popieram. Polać temu Panu!

Gość • Środa [02.03.2016, 07:49:36] • [IP: 83.11.184.***]

Przecież jest nie tylko morskim. ale też jest portem oceanicznym!

Oglądasz 1-74 z 74
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ 8–9 października w Międzyzdrojach naukowcy, administracja ochrony przyrody i praktycy spotkają się, by omówić najważniejsze wyzwania: wdrażanie strategii ochrony różnorodności biologicznej do 2030 i Prawa Odbudowy Przyrody, ochronę ekosystemów morskich Bałtyku, presję turystyczną, monitoring oraz działania terenowe — od sukcesji po kontrolę gatunków inwazyjnych ■ Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świnoujściu informuje, że w związku z budową sieci wodociągowej przy ulicy: boczna od Zalewowej, nastąpi przerwa w dostawie wody w dniu 08.10.2025r. Przewidywany czas przerwy w dostawie wody: 08.10.2025r. w godz.: 09.00 - 12.00. Obszar przerwy w dostawie wody: - ulica Zalewowa (na odcinku od ulicy Szmaragdowej do ulicy Pomorskiej), - ulica Szantowa, - ulica Spokojna, - ulica Gajowa, - ulica Odrzańska, - ulica Osiedlowa, - ulica Sztormowa Za utrudnienia przepraszamy i prosimy o ostrożną jazdę w rejonie prowadzonych prac ■ Władze Świnoujścia ogłosiły, że 4 października 2025 będzie „Dniem Świnoujścia” — ważna data w kontekście 80. rocznicy powrotu miasta do Polski oraz 35 lat samorządności. Mieszkańcy będą mieli okazję uczcić historię miasta, uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych, rekreacyjnych i okolicznościowych ■ Woda z wodociągu "Odra, Przytór Wydmy" znów zdatna do spożycia. Powiatowy Państwowy Inspektor Sanitarny potwierdził przydatność wody dla mieszkańców kilkunastu budynków. Poinformował o przydatności wody do spożycia z wodociągu publicznego „Odra, Przytór Wydmy”. Po przeprowadzonych badaniach laboratoryjnych stwierdzono, że jakość wody spełnia wszystkie normy określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 roku. Decyzja dotyczy odcinka wodociągu zaopatrującego około 50 mieszkańców budynków przy ulicach Zalewowej, Zarzecze oraz Sąsiedzkiej. W szczególności mowa o adresach: ul. Zalewowa: nr 39, 39a, 39b, 41 (Piekarnia Mewa), 42, 42a, 42b, 42c, 42d, ul. Zarzecze: nr 1, 2, 2a, 8, ul. Sąsiedzka: nr 2. ■ Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczęło łącznie 4330 uczniów uczęszczających do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście. Wśród nich 323 dzieci po raz pierwszy przekroczyło próg szkoły podstawowej, rozpoczynając tym samym swoją przygodę z edukacją. Z kolei naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczęło 195 uczniów. Do miejskich przedszkoli przyjęto również 255 nowych przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. We wszystkich placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miasta Świnoujście pracuje 811 osób. W tym gronie znajduje się 577 nauczycieli wspierających dzieci i młodzież na każdym etapie edukacji, a także 234 pracowników obsługi i administracji, dbających o sprawne funkcjonowanie szkół i przedszkoli ■