POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [13.02.2016, 08:48:33] • Świnoujście

Jako jedyny komunista ma swoją ulicę

Jako jedyny komunista ma swoją ulicę

Świnoport – otwarcie 1968 rok(fot. Andrzej Ryfczyński )

Młodzi mieszkańcy ulicy Markiewicza prawdopodobnie nie wiedzą, kim był patron ich ulicy. Starsi może już zapomnieli? Dotarliśmy do archiwalnego zdjęcia, na których można jeszcze odnaleźć przewodniczącego... Rady Narodowej w Świnoujściu.

Apele, narady, marsze, wiece. Tak bywało przed laty w Świnoujściu. Dziś hasła w stylu “Szczecin portem pokoju” czy “Portowcy czynem produkcyjnym witają V zjazd PZPR” brzmią bardzo egzotycznie.

Jako jedyny komunista ma swoją ulicę

Świnoport – otwarcie 1968 rok(fot. Andrzej Ryfczyński )

Na jednym ze zdjęć, autorstwa znanego świnoujskiego fotografa Andrzeja Ryfczyńskiego ,można zobaczyć na trybunie (z brzegu po prawej stronie) klaszczącego przewodniczącego miejskiej lub powiatowej Rady Narodowej w Świnoujściu Juliana Markiewicza. Dzisiaj, jako jedyny komunista, ma w naszym mieście swoją ulicę.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 93, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-93 z 93

Gość • Wtorek [16.02.2016, 15:25:57] • [IP: 91.231.92.***]

W poprzednich tzw. pseudokomunistycznych czasach żyli obok siebie cwaniacy, którzy w partii wydzieli tylko osobistą korzyść i byli skłonni dla kariery gnoić ludzi ale też byli prawi obywatele -społecznicy, którzy działali dla dobra obywateli. Dziś nie mamy komunizmu ale kanalie i złodziei mogliśmy obserwować tak jeszcze niedawno na wyższych szczeblach byłej już władzy.

do 22:45 i 9:51 • Poniedziałek [15.02.2016, 18:50:59] • [IP: 5.60.60.***]

macie racje, ale dlaczego zatem skoro mowa o kuklinskim, to dwa dni temu mowiono o nim w superlatywach?

Piotr Groniec • Poniedziałek [15.02.2016, 09:51:51] • [IP: 46.112.234.***]

Zgadzam się z j444. Ulice powinny mieć nazwy neutralne politycznie i światopoglądowo.

j444 • Niedziela [14.02.2016, 22:54:31] • [IP: 80.245.182.***]

Jestem żarliwym wrogiem nazywania ulic nazwiskami osób, bo to zawsze w tym kraju będzie niosło za sobą zmianę nazewnictwa po zmianie ustroju lub kierunku polityki, a po za tym uważałbym za obelgę gdyby np. nazwano ulicę na której mieszkam ulicą zdrajcy kuklińskiego. Miejscem na upamiętnienie czyichś zasług są cmentarze, muzea, kościoły i karty historii i jeżeli mam szacunek do danej osoby to miejsca te odwiedzam lub o nich czytam, natomiast z ulica nie mam wyboru, muszę po niej chodzić chociaż nazwisko jej patrona wzbudza u mnie odruch wymiotny.

do 15:31 • Niedziela [14.02.2016, 16:08:46] • [IP: 46.169.253.***]

nie ma tu emocji tylko fakty, ta ulica jest, a to fakt

Aleksander Skiepko • Niedziela [14.02.2016, 15:31:17] • [IP: 83.21.54.***]

Do [14.02.2016, 14:32:33] • [IP: 46.169.253.***] Przed II wojną Światową polski wywiad miał bardzo dobre rozeznanie w ruchu komunistycznym dzięki bardzo dobremu osadzeniu swoich agentów. M. Buczek był porucznikiem Legionów Piłsudskiego i wiele wskazuje na to, że właśnie był tym człowiekiem wysłanym na ten trudny odcinek walki. Kto wie ? I w przypadku tej nazwy ulicy lepiej też nie kierować się emocjami tylko wiedzą historyczną, która nie wszystkie swoje karty odsłoniła.

Gość • Niedziela [14.02.2016, 15:12:18] • [IP: 46.112.142.***]

Oświadczam, że tow. Zofia K...in była żarliwą i zaangażowaną członkinią a nawet działaczką PZPR, męża Stanisława wydalono z partii za jakieś przekręty. ..Dane powinne znajdować się w IPN. .

to mamy zniszczyc ksiazki • Niedziela [14.02.2016, 14:32:33] • [IP: 46.169.253.***]

a moze cala historie zniszczyc i udawac ze jej nie bylo, a moze wybierac to co trzeba uczyc? tego chcecie? takie byly losy kraju i tyle, bezdyskusyjne, a jakby co w Trzebiatowie jest ulica Buczka i co? komus przez to lepiej czy gorzej? zajmijcie sie lepiej problemami, bo widac ze macie niektorzy za duzo czasu

Gość • Niedziela [14.02.2016, 11:38:37] • [IP: 194.28.169.***]

Ile jadu ale przede wszystkim głupoty w tych wpisach. Piszecie o człowieku, którego nie znacie, o którym nic nie wiecie. Przy odrobinie dobrej woli można poznać Jego wkład faktyczny i rzeczywisty w rozwój Swinoujścia - wystarczy trochę poczytać. Był człowiekiem bardzo uczciwym, pracowitym i mądrym. Piszecie komuch a On miał z partią, której był członkiem" pod górkę" właśnie za obronę ludzi przed partią i realizowanie programu, który partii często się nie podobał. I za to został przez Komitet Powiatowy odwołany z funkcji Przewodniczacego Rady. Nie dostał żadnej synekury i aby żyć musiał pracować i pracował jako instruktor k-o w" POMERANII". Ulica dostała Jego nazwisko - nie w czasach komuny-ale już po zmianach ustrojowych, po dyskusji i ocenie Jego zasług dla Świnoujścia. Dlatego jeden z drugim nim zaczniesz pluć popatrz gdzie leci ślina.

Aleksander Skiepko • Niedziela [14.02.2016, 10:13:53] • [IP: 83.21.75.**]

Rzetelna ocena historii PRL musi jeszcze poczekać. Na nią te przyjdzie czas. Dzisiaj ten okres oceniamy przez pryzmat wiadomości o żołnierzach wyklętych i wielu niecnych rzeczy, jakie się działy i które nas bulwersują. I to jest normalne. Tylko 45 lat PRL to jest kawał czasu w życiu narodu, w którym żyli także ludzie uczciwi i pracowici. Oni odcisnęli swoją pracą i postepowaniem pozytywny ślad, że byliśmy „ najweselszym baraczkiem w obozie socjalistycznym ‘’(Jak mawiał Pietrzak). Jeżeli ktoś uważa, że P. Markiewicza nie zasługuje na swoją ulicę i ma dowody, że w swoim życiu splamiła się czynami, które go dyskwalifikują do takiego miana. To niech te dowody przedstawi i złoży taki wniosek do władz miasta. Ja znając opinie ludzi o Panu Markiewiczu, którzy z nim pracowali albo mieli do czynienia. Nie podjąłbym się czegoś takiego. Kiedyś na cmentarzu spotkałem Pana Dajerlinga, który przyszedł na grób B. Gawła (byłego Dyrektora MSR) zapalić świeczkę. W latach zawirowań naszej niedawnej historii obydwaj byli po p

od ur. mieszkaniec Ś-cia • Niedziela [14.02.2016, 10:04:46] • [IP: 178.238.249.***]

... nadal ja czasmi czytam. ..to rozdraoywanie przeszłośc. .. zawiśc sianie niezgody. ..to tutaj wiedzie prym. ..dajcie spokój czy sami jesteście tacy, , kryształowi, , . .. ta złośc i nienawiśc do historii . .poprostu odbiera Wam, , wzrok, , za kilkanaście lat o, , obecnych, , też bedą tak pisać. .. bo czynienie zła jest prostackie adobra to ciężka praca... a to kraj katolicki i co i nic. .. czyli, , czym gorzej tym lepiej, , dla malkontentów. .. wszystkiego dobrego życzę :)

Gość • Niedziela [14.02.2016, 09:47:09] • [IP: 62.69.253.***]

Polecam artykuł z 08.11.2010. Poglądy i spojrzenie na temat mocno się zmieniają. To nie całe 5 lat.

Gość • Niedziela [14.02.2016, 09:34:35] • [IP: 80.245.182.**]

Mieszkańcom ul.Markiewicza żyje się gorzej? A może autor tekstu i wielu innych im zazdrości (pięknych domów)?

Gość • Niedziela [14.02.2016, 08:46:12] • [IP: 92.42.119.**]

Do 83 - dobrze mówi, zgadzam się.

Gość • Niedziela [14.02.2016, 08:10:07] • [IP: 88.156.232.***]

dziwne ale to ludzie związani z z komuną zrobili dla tego miasta najwięcej dobrego, to prezydenci z komunistyczną metryką najdłużej byli prezydentami! Prawicowi jakoś najgorzejk się zapisali w naszej historii alenawet Wawel jest dla nich, dziwny elektorat i dziwny to jest kraj !! !Swiętujemy klęski, opluwamy najlepszych, [ tak jest od bardzo dawna. Polacy opamiętajcie się!! Wy w Świnoujściu też!!

Gość • Niedziela [14.02.2016, 00:08:18] • [IP: 80.245.179.***]

Do Gościa [23:29:44]. Nienawiść sieją akurat Rosjanie ukryci wśród Polaków. Ich trollu nie wymieniłeś.

Gość • Sobota [13.02.2016, 23:29:44] • [IP: 81.173.166.**]

Najgorszy to jest motloch ktory urodzil sie w tym Kraju, wyuczyl sie w tym Kraju, wielu skonczylo studia czy inne szkoly. W Kraju ktory zwie sie POLSKA. Pytam sie? Jak dlugo Polacy pozwola sobie barachlu ze wschodu, czyli Ukrainy, Bialorusi i Litwy siedzacych w szeregach pisu, robic motloch i nienawisc wsrod Polakow? Prezydent wszystkich moskow w polsce, to dopiero patriota? Pierwszymi goscmi w palacu Prezydenckim byli zydzi, ze swoim swiatelkiem.

Gość • Sobota [13.02.2016, 23:15:00] • [IP: 92.42.112.***]

Ta ulica powstała w stanie wojennym. Rada Narodowa wiele nie mogła. Wykonywała lokalnie polecenia towarzyszy" z centrali" a wszystko inne tylko za ich pozwoleniem. Na drugiej fotce widać jak dzielna MO pilnuje dystansu ludu pracującego do władzy ludowej. UB-eki pewnie też tam byli. Czego komuchy tak się bali? Jednak zbudowali zakłady a nie sprzedawali ich za grosze obcym jak to robiła PO. Obecnie nadają swojakom tytuły honorowe i też takim co siedzieli w więzieniu za przestępstwa gospodarcze.

Gość • Sobota [13.02.2016, 23:08:05] • [IP: 109.241.63.**]

189, gdyby pozostawiono tamte poniemieckie chalupy, to w Swinoujsciu moglo by mieszkac 5 tysiecy ludzi i kropka. Na tamte czasy zrobiono duzy skok cywilizacyjny dla ludnosci.ciepla woda w kranie, centralne ogrzewanie, wlasne lazienki i wc. A kto teskni za wspolnym wc na klatce schodowej, to stoja jeszcze takie domy. ..

Gość • Sobota [13.02.2016, 22:58:03] • [IP: 83.8.188.***]

Widać autorowi tekstu marzy się aby ulice naszego miasta nosiły nazwę wg niego godnych tego miana, a mianowicie niejaki Bredziński z tylko teraz słusznej partii który okradał kolegów ze Szkoły Morskiej w tym mieście, niejaki Kłamczyńsi prezes tej partii, jego imieniem powinna zostać nazwana najdłuższa ulica miasta, największy park w mieście, największy deptak, największy zakład pracy, nawet kanał Piastowski powinien być zmienić nazwę na kanał imienia Kłamczyńskiego, swoją ulicę powinna mieć premier broszka i prezydent budyń, przecież to najbardziej wartościowe jednostki w naszym kraju, aha zapomniałbym jeszcze o antku ze smoleńska

Gość • Sobota [13.02.2016, 22:48:14] • [IP: 92.77.228.***]

Bohater tego artykułu był moim wujkiem. Jeździłem do Świnoujścia jak byłem młodym chłopakiem. Naprawdę był ciepłym i dobrym człowiekiem. Kochał bardzo Świnoujście i Świnoujścian. Jestem dumny z wujka i to w dużej mierze dzięki niemu obdarzyłem Wasze miasto uczuciem. Pozdrawiam!

Gość • Sobota [13.02.2016, 22:39:11] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Sobota [13.02.2016, 22:20:41] • [IP: 46.112.83.**] Co zostanie po PISlamie??Dyktatura zakompleksionego karla i pelne cmentarze po wojnie domowej bo do tego ten pajac z antonim doprowadzi.

Gość • Sobota [13.02.2016, 22:34:16] • [IP: 37.8.215.***]

tERAZ MAMY TAK IDEALNĄ PARTIĘ RZĄDZĄCO POCZEKAMY, PO TEM POGADAMY.DZIWIE SIE, ZE LUDZISKA NIE MAJĄ CO ROBIĆ, TYLKO PIERDOŁAMI I OBELGAMI SIE ZAJMUJECIE. KIEDYŚ BYŁE INNE CZASY A TERAZ INNE MOŻE ZA TĄ PARTIĄ RZĄDZĄCO BEDZIE HAAAAAAAAAAAAAAA.POCZEKAJMY JAK BEDĄ PODSŁUCHY HAAAAAAAAAAAAA

Gość • Sobota [13.02.2016, 22:20:41] • [IP: 46.112.83.**]

Wciąż mamy świadectwa tego, że musi wymrzeć pokolenie skażone komunizmem, bo nigdy sie nie skończy ten przewlekły koszmar, czczenie ludzi, którzy firmowali komunizm w Polsce. Czasem słyszymy:" Ci ludzie nie byli potworami, zrobili dobrze to i to." Przypomina mi to mafię na Sycylii - oni też potrafią budować przedszkola, troszczyć się o siatkę swoich ludzi. Polsce potrzeba coś więcej, czyli ludzie, którzy nie będą dobrzy tylko w zakresie napełniania żołądków (choć i to w komuniźmie im nie wychodziło) - potrzebni są ludzie wyższych celów, podnoszący godność człowieka. Trafnie nazwał politykę swojej byłej partii Gowin:" Polityka ciepłej wody w kranie". Ludzie, którzy kiedyś byli komunistami, jak Balcerowicz albo którzy postanowili nie walczyć z hydrą popeerelowską, jak elita PO - są cieciami z bejsbolami w rękach. Po Balcerowiczu zostało zniszczenie we wsiach popegeerowskich - alkoholizm, bezrobocie. Po PO rozmowy u Sowy i ujawniona tak zgnilizna elit, państwo teoretyczne.

Gość • Sobota [13.02.2016, 21:51:11] • [IP: 95.129.228.***]

widzicie na zdjęciu orla czy tam jest Korona nie czyli polska była Komunistyczna a nie nasza

Gość • Sobota [13.02.2016, 21:48:50] • [IP: 95.129.228.***]

Nik niczegoi dla Miasta nie zrobil takie były czasy

Gość • Sobota [13.02.2016, 21:45:50] • [IP: 95.129.228.***]

Iaki Rząd takie ulice UL Armi Czerwonej Dzisjaj Armi Krajowej itd

Gość • Sobota [13.02.2016, 21:40:37] • [IP: 80.245.189.***]

w tamtych latach pieknie pailili i wyburzali miasto..piekne domy i wille a potem stawiali klocki i do dzisiaj potomkowie jak zmurek basia ze wschodu to robia

Gość • Sobota [13.02.2016, 21:40:30] • [IP: 62.69.241.***]

Był wspaniałym, uczciwym człowiekiem.Zrobił mnóstwo dobrego dla Świnoujścia.Niestety takie były czasy.Należy Mu się dużo więcej niż tylko ulica, powinien mieć pomnik

Gość • Sobota [13.02.2016, 21:37:02] • [IP: 109.173.211.***]

No i co z Tego, że Pan Markiewicz nalezal do PZPR. Dzisiaj nalezy sie do PIS i PO i czy to cos zmienia ? Panstwo polskie nadal istnieje i istniec bedzie. Historia nas dopiero osadzi osadzi, nie polityczna koniunktura.

Gość • Sobota [13.02.2016, 21:35:07] • [IP: 37.8.215.***]

Witam Panstwa czemu tak ciagle narzekamy, czy nie macie w domu żadnych problemów tylko ciagle bbblllla oj. Wstyd na te wasze ciągłeDziekuje lamenty, jak tacy jesteście mądrzy to czemu nie rządzicie co/

Gość • Sobota [13.02.2016, 21:23:52] • [IP: 95.129.224.***]

Nawet jeśli był komunistą to dla miasta zrobił wiele dobrego, w tamtych czasach inaczej nie było można. Panów Ryfczyńskich proszę o publikację starych zdjęć ze Świnoujścia.

rt • Sobota [13.02.2016, 20:51:49] • [IP: 88.156.233.**]

Autorze artykułu, przed publikacją zapoznaj się z historią miasta Świnoujście. Polecam publikacje pana Plucińskiego a dopiero zabieraj głos, Pan Julian Markiewicz był Przewodniczącym Powiatowej Rady Narodowej, ma wielkie zasługi dla rozwoju Naszego miasta.Mam nadzieję, że będzie jakieś sprostowanie,

Gość • Sobota [13.02.2016, 20:30:42] • [IP: 92.42.119.**]

Toruń piękne miasto! Kilka razy tam byłam i z przyjemnością wracam. Turystycznie zagospodarowane jeszcze lepiej niż Ś-cie, a i ceny nie z kosmosu. Polecam na kilkudniowy pobyt każdemu, bo warto. Jest co zwiedzać i oglądać. Stare Miasto wymiata.

Gość • Sobota [13.02.2016, 20:23:12] • [IP: 80.245.178.***]

AD :Gość • Sobota [13.02.2016, 14:48:21] • [IP: 83.11.173.***] UCZCIWI LUDZIE PRACOWALI I BUDOWALI KIEDYŚ TO MIASTO, A TERAZ BYLE ZAĆPANY PIJANY KUNDEL NA LUDZI SZCZEKA WCALE GO NIE ZNAJĄC.

Gość • Sobota [13.02.2016, 20:20:21] • [IP: 80.245.178.***]

A CO TO PRZESZKADZA, ŻE KOMUNISTA ? SKORO NIE BYŁ BANDYTĄ Z ESBE, UB LUB INNEGO KGB, CZY CHAZARSKIM BYDLAKIEM, TO W CZYM JEGO WINA ? TO MAMY TERAZ ULICE NAZYWAĆ OD OBECNIE ZDYCHAJĄCYCH W POLSCE ZDRAJCÓW I ZŁODZIEI ? MOŻE BERLE LEWARTOW, ALBO LEJZOR BARTMAN LEPIEJ SIĘ NADAJE ?

Gość • Sobota [13.02.2016, 19:40:26] • [IP: 178.238.252.***]

na tej ziemi nie ma i nigdy nie było autochtonów

Gość • Sobota [13.02.2016, 19:03:55] • [IP: 109.241.63.**]

Do IP 166 z 16:28! ty się odstosunkuj od pokolenia osadników ze wschodu, bo to ich dziadkowie i rodzice to Świnoujście po wojnie odbudowywali, a nie szabrownicy z centralnej Polski/szczególnie scyzoryki ze szkieletczyzny/, których jesteś zapewne progeniturą. Co do pana Juliana/którego znałem osobiście/, to był" święty człowiek" i powinien mieć w Świnoujściu duży pomnik, nie tylko ulicę!!

Gość • Sobota [13.02.2016, 18:53:45] • [IP: 109.241.63.***]

kazdy kto nalezal do PZPR ma krew na rekach...

Gość • Sobota [13.02.2016, 18:16:04] • [IP: 80.245.189.***]

Żmurkiewicz. ...to na Wawelu bedzie chcial.

Gość • Sobota [13.02.2016, 18:04:30] • [IP: 88.156.235.*]

Jestem przeciwnikiem" komuny". Dobrze te czasy pamiętam! Mam do" niej" żal, że dała szansę wykształcenia i awansu społecznego wielu łapciuchom, których potomkowie należą obecnie do jakiejś innej partii, uważając się za wybrańców i zieją nienawiścią do przeszłości. Zapewniam! Obecna rzeczywistość to większa iluzja jak kiedyś. Rozczarowanie przyjdzie szybciej jak myślicie!! Nie znałem Pana Markiewicza, dlatego do wszystkich jego przeciwników apeluję: Nie szargajcie nazwiska człowieka, którego nie znacie..! Jeśli stanie się to regułą to kiedyś i Was, ktoś może obrażać niekonieczne słusznie!

Gość • Sobota [13.02.2016, 17:59:11] • [IP: 92.42.117.**]

Gość • Sobota [13.02.2016, 16:28:01] • [IP: 81.173.166.**] - a Ty to kto? Autochton?

Dziub-Dziub • Sobota [13.02.2016, 17:38:08] • [IP: 95.129.228.***]

Bardzo przepraszam czy ktoś mógłby podać jakąś definicje komucha. Na razie wygląda na to , że komuch to ten co co coś robił czyli zły, ten co nic nie robił to opozycjonista, bojownik czyli dobry. Albo coś pomyliłem.

Gość • Sobota [13.02.2016, 16:55:48] • [IP: 62.69.254.***]

Wara od Pana Markiewicza. W Świnoujściu nie ma i nie będzie nigdy takiego człowieka jakim był On. Kto Go nie znał niech na tym portalu nie zabiera głosu. Ogólnie można powiedzieć, ze był po prostu dobrym człowiekiem.

Gość • Sobota [13.02.2016, 16:28:01] • [IP: 81.173.166.**]

Motloch i pokolenie osadnikow ze wschodu, przywiezonych do Swinoujscia w bankach po mleku, ma wiecznie cos do smrodzenia.Zakladac walonki i kufaje i won na wschod. Tam wasz smrod.

Gość • Sobota [13.02.2016, 16:23:36] • [IP: 94.254.129.**]

DO [13.02.2016, 14:06:25] • [IP: 92.42.119.**] Spadaj do Torunia!!

Gość • Sobota [13.02.2016, 16:16:34] • [IP: 62.69.251.**]

To był dobry i uczciwy człowiek, nie rozumiem skąd ta nagonka. Niewielu było w historii naszego miasta tak dobrych gospodarzy jak On. Obecny prezydent może tylko pomarzyć o tym żeby kiedykolwiek Mu dorównać.

Gość • Sobota [13.02.2016, 16:04:08] • [IP: 62.69.253.***]

Co tam Markiewicz. Żmurkiewicz jak umrze też będzie miał tu swoją ulicę i co mu zrobicie?

Gość • Sobota [13.02.2016, 15:27:01] • [IP: 178.238.253.**]

Zgini, przepadni siło nieczysta...koszmar jak z ulicy Markiewicza!

Gość • Sobota [13.02.2016, 15:04:21] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Sobota [13.02.2016, 14:25:04] • [IP: 94.254.129.**] Do [13.02.2016, 14:06:25] • [IP: 92.42.119.**] to się wyprowadź i nie zawracaj gitary!! ...proponuje. .Torun.

bryk • Sobota [13.02.2016, 14:58:50] • [IP: 178.238.252.***]

a co komu on przeszkadza powinno się doinformować ludzi kim był ów człowiek. fakt komunista ale żaden ślepo zapatrzony w system ideolog, jak wielu po dziś dzień zwolenników burmistrza.

Gość • Sobota [13.02.2016, 14:51:51] • [IP: 80.245.189.***]

Komu ta nazwa przeszkadza, jestem mieszkańcem tego miasta od urodzenia i wiem, że Pan Markiewicz był bardzo dobrym człowiekiem i dobrym przewodniczącym dbał o ludzi i jego mieszkańców. Jeżeli należał do partii takie były czasy, dla mnie liczy się człowiek a nie przynależność partyjna. Obecnie ludzie należ do różnych partii i co są lepsi od tych co należeli do PZPR. Teraz liczy się lizusostwo a nie dbanie o dobro narodu i kraju.

Gość • Sobota [13.02.2016, 14:48:21] • [IP: 83.11.173.***]

Smutne, że my mieszkańcy Świnoujścia umiemy tylko brzydko myśleć i pisać, a ja znałam osobiście Pana Juliana Markiewicza, i odpowiadam to był tak po prostu dobry człowiek czy dziś znajdziemy takich ludzi policzymy ich na palcach. Koniec obelg i sami patrzymy na sieebie w lustro.

Gość • Sobota [13.02.2016, 14:37:55] • [IP: 93.94.186.***]

i co trepie przeszkadza ci...

Gość • Sobota [13.02.2016, 14:26:19] • [IP: 95.129.229.***]

Po wpisach widać jak wielu potomków Akcji Wisła mieszka w naszym mieście. Jak tak bardzo Wam się tutaj nie podoba to, jest wolność, wracajcie na swoją ukochaną Ukrainę.

Gość • Sobota [13.02.2016, 14:25:04] • [IP: 94.254.129.**]

Do [13.02.2016, 14:06:25] • [IP: 92.42.119.**] to się wyprowadź i nie zawracaj gitary!!

Gość • Sobota [13.02.2016, 14:06:25] • [IP: 92.42.119.**]

Zmienić nazwę tej ulicy!! Nie chcemy komunistów w naszym mieście, nawet na banerach i plakietkach!! Wstyd, że jeszcze takie nazwy ulic pozostały...Może ktoś z czerwonych, nazwie nową aleję ul. PZPR lub SLD? bo to typowe dla tej czerwonej wyspy.

Gość • Sobota [13.02.2016, 14:02:57] • [IP: 92.42.114.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [13.02.2016, 13:57:06] • [IP: 80.245.189.***]

zmurkiewicz i jego elektorat??

Gość • Sobota [13.02.2016, 13:23:25] • [IP: 80.245.179.***]

A ilu komuchów żyje i" truje" do dzisiaj w mieście ??!! O jest ich wielu, dlatego te wszystkie układziki i szwingle w komuszym Świnoujściu !!

Gość • Sobota [13.02.2016, 12:53:49] • [IP: 62.69.253.***]

Czemu się dziwic skoro nadaje sie komunistom honorowe obywatelstwo.Za sam fakt bycia przewodniczacym lub dyrektorem z nadania nie upoważnia do takich wyroznien.Tutaj trzeba szczegolnie zaslyzyc.Nie zapominajmy, ze komuna to zbrodnicza dzialalnosc na narodzie polskim.Pamietajmy o zamordowanych i zolnierzach wykletych.

Gość • Sobota [13.02.2016, 12:42:24] • [IP: 95.129.224.***]

Wara pisiorom od naszych komunistów!!

Gość • Sobota [13.02.2016, 12:31:06] • [IP: 109.241.63.**]

Na drugim zdjęciu budynek portowej szkoły przyzakładowej/filii przyzakładówki odrowskiej, który stał tam do 1971r na obecnym placu składowym węgla nr 6/7 Świnoportu II. Obecnie po obu stronach tego byłego budynku są placowe przenośniki taśmowe P 14 i P15. Zaczynało w niej naukę wielu portowców/obecnie emerytów/

Gość • Sobota [13.02.2016, 12:04:21] • [IP: 80.245.178.**]

Od ojca wiem, ze był bardzo wrazliwy na krzywdę ludzką.

Gość • Sobota [13.02.2016, 11:50:35] • [IP: 80.245.184.**]

Jedyny komunista ma swoją ulicę, pozostali mają tytuły Honorowych Obywateli Miasta...Następne będą pomniki i lokalne miejsca kultu tychże. Takie to miasto.

, • Sobota [13.02.2016, 11:46:31] • [IP: 79.186.223.***]

Gość • Sobota [13.02.2016, 10:44:54] • [IP: 178.238.252.***] Ni i co z tego że budowali? Za darmo nie budowali własnych pieniędzy nie przeznaczali więc po co się podniecasz moherku? Dziś też budują za 12 pln/h na budowie I dzięki nim to miasto jest, żyje dla następnych pokoleń.

Gość • Sobota [13.02.2016, 11:42:07] • [IP: 80.245.189.***]

Kiedy damy spokuj histori i zajmiemy sie tym co dzisiaj..?Ktos po wojnie musial byc przy wladzy a ze stracilismy 95 procent inteligencji to efekty mamy do dzisiaj.

Gość • Sobota [13.02.2016, 11:34:57] • [IP: 109.241.63.***]

Czas by i do młodych mieszkańców ulicy dotarło ile dobrego dla Świnoujścia, powiatu wolińskiego i ludzi tu mieszkających zrobił Patron ich ulicy. Dobrze, że starsi o tym pamiętają i historycy tego miasta. Wstyd dla większości mieszkańców Świnoujścia, że się ukazują takie notatki.

Gość • Sobota [13.02.2016, 11:30:27] • [IP: 92.42.117.**]

Proponuję zatem wyburzyć 2/3 Świnoujście to zbudowali to komuniści i komuniści te bloki zamieszkali (bo jak bez legitymacji PZPR można było dostać mieszkanie?, tzn. można było ale trzeba było być jeszcze większą świnią).

Gość • Sobota [13.02.2016, 11:29:34] • [IP: 93.94.184.*]

To był bardzo dobry człowiek i wara plugawić jego nazwisko nawet do pięt mu nie dorastaliście. Jak by tacy ludzie obecnie rządzili jak on było by o wiele lepiej.

Gość • Sobota [13.02.2016, 11:29:26] • [IP: 92.42.117.***]

Do gościa Gość • Sobota [13.02.2016, 11:13:20] • [IP: 46.112.91.*] ile ty masz lat nieuku że zabierasz głos na temat co mozna a co nie mozna ?

Gość • Sobota [13.02.2016, 11:15:15] • [IP: 83.20.195.***]

Znałem osobiście Pana Juliana Markiewicza. To bardzo skromny i wyrozumiały człowiek. Za jego kadencji można było pracować i zarabiać. Pomagał wszystkim i akceptował wszystkie inicjatywy rodem z kapitalizmu. Mieszkańcy zarabiali na wszystkim co się dało. Prywata miała się dobrze. Miasto rozwijało się w szalonym tempie. Pan Julian zaprzęgał do pracy nawet swoich przeciwników i to za dobre wynagrodzenie. Państwo Kuglinowie byli całkowicie z innej planety i byli przeciwnikami komunizmu, a jednak pracowali, a ich młodzi plastycy nawet w Japonii otrzymywali wysokie/3/ miejsca na wystawach. Dzisiaj mamy ulicę Markiewicz i dalej Kuglinów. Taki los. Trzeba to uszanować i zaufać tym co tak zadecydowali. Na zdjęciu widać gospodarza miasta stojącego całkowicie z boku na trybunie w świnoporcie 1968 roku. On ma swoją ulicę, tamci nie!

Gość • Sobota [13.02.2016, 11:13:20] • [IP: 46.112.91.*]

Żaden komuch nie ma prawa być patronem ulicy! Choćby świnił się mniej, choćby coś dobrego zrobił, to jako komuch, działający w satelickiej względem KPZR i obcego mocarstwa partii nie ma prawa dostąpić godności patronatu nad ulicą. Podobnie jest z honorowym obywatelstwem - taka towarzyszka Lech nie ma prawa otrzymać honorowego obywatelstwa, gdyż była wysoko postawioną w mieście komunistką.

Gość • Sobota [13.02.2016, 11:12:37] • [IP: 5.172.247.***]

W artykule nie znalazłem żadnego zdania oceniającego w ten, czy inny sposób P. Markiewicza. Same tylko suche fakty i okazja do pokazania kilku archiwalnych zdjęć z tamtego okresu. Też chciałbym mieć takie archiwum. Dopiero komentatorzy nadają barwy artykułowi. Często złośliwie, czasami w jego obronie, jak to między ludźmi bywa. A co do nazwy ulicy, widocznie ten Pan więcej niż ktokolwiek inny dla tego miasta zrobił dobrego, że aż został zauważony i doceniony. Ciekawe, jak na tym tle wyglądają nasi aktualni włodarze ? Doczekamy się nazwy tunelu, mostu czy równie ważnej budowli powiązanej z imieniem aktualnie miłościwie nam panujących ? Rzucam przekorne pytanie (może być jako sonda) - czy zgadzasz się (o ile powstanie w najbliższych np. 5 latach) na nazwanie tunelu (mostu) imieniem P. Żmurkiewicza (P. Pomieczyńskiego) za włożony wkład w jego powstanie ? No właśnie . . A potem potomni byliby zdziwieni, kto to był ten Pan, imieniem którego nazwano to co im służy. My dzisiaj wiemy, ale za ileś tam lat, już nie

Gość • Sobota [13.02.2016, 10:55:04] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Sobota [13.02.2016, 10:44:54] • [IP: 178.238.252.***] Bzdurna komusza demagogia...jakby normalni byli wtedy przy wladzy nic by nie zrobili?a moze lepiej?Symbolem sukcesu betonowe osiedla?Spaskudzone miasto do dzisiaj?

Gość • Sobota [13.02.2016, 10:44:54] • [IP: 178.238.252.***]

To pokolenie nie stracone bylo. To pokolenie budowalo zniszczone miasto. Zbudowalo najwiekszy zaklad pracy PPDiUR" ODRA", MSR, PORT, cala dzielnice mieszkaniowa w kwartale ulic: GRunwaldzka, Konst 3 Maja, Matejki Kollataja tam nic nie bylo tylko gruzy. I dzieki nim to miasto jest, zyje dla nastepnych pokolen.

tyrak • Sobota [13.02.2016, 10:43:35] • [IP: 109.241.63.**]

Podstawowe hasło Komunizmu, , Każdemu wg. Jego potrzeb" a Kapitalizmu, , Każdemu wg. Jego pracy". Rząd w tym momencie stara się realizować to pierwsze hasło chociaż formalnie walczy z Komunistami do kilku pokoleń wstecz.

Gość • Sobota [13.02.2016, 10:31:27] • [IP: 87.58.223.***]

80% sejmu było w pzpr i w starych kiejkutach

Gość • Sobota [13.02.2016, 10:31:23] • [IP: 88.156.233.**]

Świnoujście zaczęło się rozwijać mimo obecnosci Rosjan.. zrobil sporo dobrego. Pytanie jakim cudem pan fotograf mial prywatny zaklad fotograficzny w czasach gdy prywatna inicjatywa byla tlumiona?

Gość • Sobota [13.02.2016, 10:31:13] • [IP: 178.238.252.***]

Dbal o miasto jak mogl i na ile mu uwczesne wladze pozwalaly.

Gość • Sobota [13.02.2016, 10:25:10] • [IP: 62.69.203.***]

STRACONE POKOLENIE - TO dzieje sie teraz -setki tysiecy ludzi na emigracji- umowy smieciowe za kilka złotych-ruina Odry -stoczni - braki jakichkolwiek zakladow pracy dodatki do emerytury w wysokosci 1.36 gr- a Ja jestem dumny z moich ojcow ktorzy podniesli z ruin Moje miato -PANIE PODPUSZCZALSKI Z iswinoujscie

troll • Sobota [13.02.2016, 10:09:23] • [IP: 178.238.252.***]

Droga redakcjo, jak już piszecie o komunizmie to może dla wprowadzenia wyjaśnijcie '' młodym '' ludziom kto, kiedy i dlaczego stworzył

Mieszkaniec • Sobota [13.02.2016, 09:39:41] • [IP: 92.42.117.***]

Najgorzej jest jak matoły wypowiadają się na tematy nie mając o nich pojęcia, Mylą Komunizm z Bolszewizmem i Socjalizmem. Każdego wpychaja w ramy Komunizmu, ale jak sięgną po zdjęcia rodzinne to widzą nagle że tatuc chleje wódę z Apartszczykiem i z racji tego że pije z nim wódę musi być komunistą czy socjalista, a zapytać gamonia kto to jest narodowy socjalista to juz w o ogole zrobi Karpia. Nien wazne gdzie sie stalo i koło kogo ważne ze były sie soba. Markieicz mimo że był partyjaniakiem to zrobil sporo dal Świnoujścia, ale to juz odrebna historia którą może największy Historyk i jeden z najwiekszych ludzi PZPR KC w świnoujściu nam opowie.

Gość • Sobota [13.02.2016, 09:39:32] • [IP: 86.84.153.***]

Mysle ze powinni zmienic nazwe ulicy...to nic chlubnego, w imie straconego pokoenia!

Gość • Sobota [13.02.2016, 09:37:31] • [IP: 89.66.188.***]

www.iswinoujscie.pl/artykuly/15870/

sitting bull • Sobota [13.02.2016, 09:32:27] • [IP: 93.94.184.***]

Przemianujmy ulice na Jana Pawła lub Wyszyńskiego bo jeszcze mało ich w Polsce.Można i Macierewicza lub Dudy a najlepiej Kczyńskiego wtedy wielu oszołomom ulży na zadku i tunel mamy jak w banku.

Gość • Sobota [13.02.2016, 09:29:38] • [IP: 80.245.189.***]

a moze wielkiego Lecha??ale to kurde musialbym sie wyprowadzic.

Gość • Sobota [13.02.2016, 09:20:16] • [IP: 78.129.148.***]

Przemianować tą na licę na" tuska", albo" bieńkowskiej" lub" niesiołowskiego", albo" szczynukowicza" blaa, blaa, blaa Ach ta zła komuna nauczyła Was czytać, pisać i nawet pracę dała. Bee komunizm. Co ten socjalizm zrobił z Waszą głową obywatelu. Czytelnik i jemu podobni powinni się zrzec wszystkich przywilejów, dyplomów, świadectw itp. zrobionych w PRL'u.

Gość • Sobota [13.02.2016, 09:19:32] • [IP: 88.156.233.***]

w Ahlbecku stoi pomnik Armii Radzieckiej, która ''niewolił DDR-owców...i nikomu on nie przeszkadza..jest ''pomnikiem ''walki z faszyzmem, , , u nas idiotom juz by dawno przeszkadzał.Był juz niedawno gosciu, który palił ksiazki i niszczył pomniki jako te ''niesłuszne''...a jak skończył wszyscy wiemy.

Gość • Sobota [13.02.2016, 09:04:30] • [IP: 37.47.179.***]

Bardzo porządny człowiek.. Dajcie juz spokój z szerzeniem nienawiści.. Dość tego!!

Gość • Sobota [13.02.2016, 09:00:38] • [IP: 88.156.235.***]

niema ciekawszych wiadomosci w naszym miescie tylko wspominki o komunie czy jakas tesknota za tym czasem

Gość zenon • Sobota [13.02.2016, 08:57:06] • [IP: 88.156.235.***]

wielki czas na zmiane

Gość • Sobota [13.02.2016, 08:52:10] • [IP: 80.245.189.***]

Andrzej Ryfczyński tez byl komunista ??ze tam go wpuszczali?

Oglądasz 1-93 z 93
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■