Blisko 9% wzrost odnotowano w przewozach drobnicy. Osiągnięto kolejny rekord przeładowując 11 254,6 tys. ton, czyli więcej o 917,4 tys. ton wobec poprzedniego 2014 roku. Na ten znakomity wynik złożyły się przede wszystkim większe o 9,6 % przewozy drobnicy promowej na Terminalu Promowym w Świnoujściu oraz 1,5 % większe przeładunki kontenerów.
Ropa, to kolejna grupa towarowa, z bardzo dobrym wynikiem 1 738,9 tys. ton. Tutaj wzrost wyniósł 4,1% wobec 2014 roku. Wzrost zanotowały także przeładunki ładunków z grupy inne masowe. W sumie zrealizowano tutaj 3 451 tys. ton, czyli o 6,2% więcej aniżeli w roku 2014 r.
Analogiczny 6,1 % wzrost osiągnięto w przeładunkach zbóż. W sumie przeładowano 1 743,9 tys. ton. Warto podkreślić, że w tej grupie towarowej jest to najlepszy wynik od 1981.
Niestety, o jedną trzecią spadły przeładunki węgla. W sumie w 2015 roku przeładowano 3 119,8 tys. ton tego paliwa. Na taki wynik złożyły się mniejszy eksport polskiego węgla oraz import węgla z zagranicy. Ponadto w portach obsłużono znacznie mniejszą ilość największych statków z węglem jakie mogą wchodzić do portu Świnoujście.
Mniej o prawie 18% przeładowano drewna. W tej grupie towarowej osiągnięty wynik zamknął się cyfrą 14,3 tys. ton. Jednak jest to marginalna grupa w całości przeładunków w obu portach.
Niewielki 1,5% spadek nastąpił w przeładunkach rudy. Tutaj zrealizowano podobne wielkości do roku 2014, tj. 1 851,9 tys. ton.
Ogółem rok 2015 w zespole portów Szczeci-Świnoujście zamknął się cyfrą 23 174,4 tys. ton, a więc zaledwie o jeden procent mniej wobec wykonania z 2014 roku.
Co warte podkreślenia pierwsze półrocze 2015 r. porty Szczeci-Świnoujście zamknęły wynikiem dodatnim niemal we wszystkich grupach towarowych. Jednak nie udało się zahamować spadkowego trendu w przeładunkach węgla. I nawet wzrosty w innych grupach towarowych nie zrekompensowały tej starty w przeładunkach ogółem.
ZMPSiŚ SA szacuje, że rok 2016 r. powinien być lepszy pod kątem wolumenu przeładowywanych towarów. Zwłaszcza, że w bieżącym roku uruchomi działalność terminal LNG w Świnoujściu. Z kolei w szczecińskim porcie zacznie działać firma Copenhagen Merchants (Szczecin Bulk Terminal), co powinno znaleźć swoje przełożenie w większej wielkości przeładunków zbóż. Ponadto do czterech zwiększyła się siatka połączeń portów w Szczecinie i Świnoujściu i obejmuje obecnie cztery regularne serwisy kontenerowe w relacjach z i do portów europejskich. Co powinno także przynieść kolejny wzrostowy rok jeśli chodzi o kontenery.
TEN MIODZIO TO SAM SIEBIE NAWET NIE JEST WART
w Świnoujściu przeładowuje się ponad 60 % całego tzw. zespołu portów - a wszystkim zarządza Szczecin i tam idzie większość pieniędzy - niech ten pasożyt odczepi się od nas !
Tomek głupoty piszesz.
@ [22.01.2016, 07:33:24] • [IP: 185.65.135.***] Prezes jest Polakiem? A jak się nazywa?
W stoczni 3 lata temu też zmienił się prezes. Nowy prezes H. uczynił taką rozpierduchę, że stocznia długo się nie pozbiera. Zresztą, wynikiem jego działań jest trwające śledztwo prowadzone przez ABW. Oby wasza przyszłość była inna.
na stabilnym bo wszyscy nachlani po porcie latają wraz z majstrami na czele. Połowe tych decydentów zwolnił bym wpiz..
a podobno radny sie rozchorowal i sraczki dostal bo trzeci weglowiec na gornikach zawital, a dla niego jedna zmiana to juz za duzo..
Acha co to za pracodawca, prezes ruskim niemcom daje d, ze polakow swoich tak traktuje ?
Moi kochani portowcy...Jest super dżi- Port Serwis już szykuje aneksy do umów.Ludzie tak dobrze zarabiają że Pan prezes postanowił okroić stawki godzinowe za pracę w warunkach urągających ludzkiej godności.W te mrozy ludzie stoją skuleni jak psy przy przenośnikach w nocy, nie można postawić żadnego koksownika aby można było się ogrzać. Bo jakby tak psa zostawić na noc na mrozie, to by dopiero był by wrzask o nie humanitarnym traktowaniu stworzeń.Ostatni statek na górnikach po wybraniu węgla tak przymarzł do wręg, że w ładowniach pracowało po 16 ludzi oskardami po kilka zmian z drabin. A po za tym wszystko jest O KEY liczą się tylko tony.Alleluja i do wiosny...
Brzmi jak kiepski żart ale mam kolege i opowiadał podobnie o jakimś miodziu i koszmarne dnia a jednak to prawda
Na szczęście nie stresują już koszmarem
Przytór dalej rządzi portem.
ludzie zasowaja na emeryturach po 16 a nawet 24 godziny czasami i bez przerw no chyba ze sobie kanapki do kieszeni wezmie, szsczeciniaki walcza z lopatami kilofami srednia wieku 60 lat na godzine 7.50 na reke tak wlasnie tylev szok nie!!portowcy elita portu dzwigowi suwnicowi na reke za 168 godz 2tys -2, 4 tys prawie jak w biedronce, warunki pracy rodem z syberji zima i kopalni latem wszech obecny pyl w porcie to powinni pracowac wiezniowie z wyrokami dozywocia
To wszystko i tak winna ALFA
A może by tak tylko sam port ⚓ Świnoujście bez przymiotnika szczecin kasa zostaje na miejscu.
To jeszcze jedna patologia Świnoujska, pseudo port okradziony ze wszystkiego a teraz nawet ludzie ciężkiej roboty ze swojej GODNOŚCI...
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
Terminal kontenerowy to przyszlosc dla naszego miasta. Jak najszybcjej zaczac budowe !! Ile kasy do budzetu Swinoujscia LNG + Kontenery...
Ropa? Kopia u nas czy mamy rafinerie?
patologia
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
A kiedy pasożyt Szczecin się od nas odczepi?
A kogo obchodzą przeładunki jakiś komunistycznych karierowiczów. Ludzie zapierdzielają dniami i nocami, a pseudoszefostwio wypina klaty do orderów. Ciekawe, czy Ci ludzie mogą liczyć chociaż na podwyżkę?