Na oficjalne wejście do służby i podniesienie bandery Strażak 26 czekał od niedzieli 10 stycznia. Oficjalny serwis Zarządu Morskich Portów poinformował dzień później o rychłym podniesieniu biało-czerwonej bandery. Nie przesądzono jednak czy uroczystość miałaby się odbyć jeszcze w Szczecinie czy już w Świnoujściu, które ma być faktyczną bazą jednostki. Ostatecznie uroczystość odbyła się jednak w Szczecinie.
Projekt nowego portowego Strażaka powstał w hiszpańskim biurze projektowym. Budową zajęli się stoczniowcy tureckiej stoczni Bogazici Denizcilik Sanayi ve Ticaret. Strażak-26 ma 32 metry długości, 27,6 m długości między pionami, 11,7 m szerokości konstrukcyjnej, 5,6 m wysokości bocznej. Posiada zbiornik paliwowy o pojemności 253 tysięcy litrów, zbiornik wody pitnej 53 tys litrów, zbiornik środka pianotwórczego 25 tys. litrów. Jego prędkość w ruchu swobodnym wynosi około 13 węzłów. Wyposażony jest w sprzęt przeciwpożarowy według klasy pożarniczej Fire Fithing 1.
TYLKO NIE ZATOPCIE PANOWIE TAK JAK OSTATNIO HHYYHHHYY
Totalna głupota kupować ten złom u turków. Popaprańce kolejny raz błysnęły głupotą zdradzając polski przemysł okrętowy i inwestując w islamistyczną bandycką melinę. Standardowy przykład podłości popaprańców.
PYTANIE CZY MOGLI BY PAŃSTWO WIĘCEJ ZDJĘĆ POKAZAĆ ZAINTERESOWANY DZIĘKUJĘ
Jak się nie wie to się pyta a nie plotkuje.Na przełomie stycznia i lutego odbędzie się uroczystość podniesienia bandery na Wałach Chrobrego. A cała załoga Strażaka 25 szkoli się by w lutym obsługiwać Strażaka 26 a czterdziestoletni 25ty zostanie wycofany z eksploatacji. Nowy zostanie doposażony by pełnić rolę statku pożarniczego w Świnoujskim porcie.
Niestety nadal jest tylko holownikiem. Strażakiem tylko z nazwy.
Nie ma co się cieszyć, stary strażak jest po remoncie i w wyśmienitym stanie jednostka praktycznie nie przechodzona niewiele pływała , a nowy no cóż dofinansowanie ci którzy przy takiej okazji przy garneli grubo kasy nie będą na pewno spłacać strażaka, spłacimy go wszyscy, no bo już niedługo Polska będzie musiała spłacać dofinansowanie z Unii o tym się nie mówi, myślę że, , polecimy z większym hukiem niż Grecja'' a stara jednostka z powodzeniem służyłaby jeszcze kilkadziesiąt latl..
14:55 - Na jakiej podstawie mamy uwierzyć?
a czy w zęzach nie ukrywają się wielbiciele kóz?
Na portalu morskim podawali cenę za jednostkę ok 7mln euro co daje x 4 28-30mln zł! To dycha poszła na premię? A w ogóle to trzeba było dać gryfii do zdobienia taką jednostkę przecież maja sprawę w budowie holowników A zapomnialem, tam nie ma kto takiego cuda zaprojektować, zbudować i nie maja w ogóle czasu na takie bzdety tam walczą o przeżycie każdego miesiąca.
Czytając tekst artykułu" Strażak 26 już z biało-czerwoną" i komentarz ->Gość • Sobota [16.01.2016, 10:16:35] • [IP: 92.42.117.**]-> ni jak tekst do komentarza.Całe szczęście, że zdążyłem przeczytać" poprzedni"artykuł i mój komentarz jest następujący: Brak profesjonalizmu i samokrytyki autorowi, redakcji.Czy Wy->redakcja
Uwierzcie mi jest beznadziejny.
...a o tym, że w pierwszym rejsie ze stoczni do Świnoujścia uległ awarii to cisza? O tym nie wolno napisać?
Fire Fithing ?
do godz.9, 30 -zgadzam sie z tym zapisem
Czy Wuja dostąpi zaszczytu przejścia na nową jednostkę, czy zostanie kustoszem Strażaka-25 ?
Nie wiecie kto jest kapitanem Strażka-26 ?
na stronie oficjalnej portu widzimy strażaka już z polską banderą. Podnieśli nocą?
Co za bzdury. Strażak wpłynął do Świnoujścia 9 stycznia wieczorem i stanął przy swoim nabrzeżu w Terminalu Promowym. 10 stycznia rano popłynął dalej do Szczecina gdzie odbywa się szkolenie załogi i gdzie planowany jest chrzest jednostki. 10 stycznia na pewno żadnego chrztu jednostki nie było! Poza tym nie jest to żadna jednostka pożarnicza tylko zwykły holownik z klasą FiFi1 - tak samo jak np. Centaur II.
Znowu Szczecin się w3, 14erdala z butami do Świnoujścia. A co ze Strażakiem-25, po co go remontowali niedawno?
Ciekawe, czy Strażak 25 to ten sam, który pamiętam z dzieciństwa z l.70, jak on mi imponował jako dziecku - ta czerwień, te" haubice" wodne, te umocnione burty... i w środku jakby w innym matriksie czarne sylwetki" komandosów pożaru". Pływaliśmy wtedy cofniętymi w rozwoju promami, np.jednym jeszcze chyba parowym, takim z wielkim kominem, a tu... Strażak, wyprzedzający epokę. Drugim takim" Concordem" tamtych czasów był wodolot, zdecydowanie tak wyprzedzający czasy, że i dziś, jak widzimy, niemal nieosiągalny dla świnoujścian XXI wieku (zamiast niego zmuszeni jesteśmy wybierać te potencjalne trumny, konserwy na ludzkie mięso na kółkach za 18 zł do Szczecina).