POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [14.01.2016, 10:36:00] • Świnoujście

Zarząd Gryfii: Nie ma powodu do obaw

Zarząd Gryfii: Nie ma powodu do obaw

fot. Sławomir Ryfczyński

Radzimy sobie dobrze i poprawiamy wyniki – w przesłanym mediom komunikacie zapewnia zarząd Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. W ciągu całego ubiegłego roku w stoczni wyremontowano 231 różnego typu statków.

Po naszym artykule o zainteresowaniu Morską Stocznią Remontową Gryfia ABW i informacji o fatalnej sytuacji zakładu ministra Marka Gróbarczyka, otrzymaliśmy informację od zarządu Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Przypomnijmy: Szczecińska Prokuratura Okręgowa bada, czy zarząd Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia swoimi decyzjami i działaniami wyrządził stoczni szkodę majątkową w wysokości co najmniej 1,5 mln zł. Miało do tego dojść w okresie od czerwca 2013 r. do października ubiegłego roku. W Radiu Szczecin Marek Gróbarczyk nowy minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej powiedział zaś, że stocznia straciła płynność finansową.

Od 8 grudnia 2015 r. pełniącym obowiązki prezesa zarządu stoczni jest Michał Kowalewski, delegowany do sprawowania tej funkcji przez Radę Nadzorczą stoczni.

MSR Gryfia, mimo trudnej sytuacji na rynku i tendencji armatorów do ograniczania wydatków na remonty, radzi sobie dobrze i poprawia wyniki – czytamy w przesłanym nam komunikacie zarządu Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. – Sytuacja finansowa Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA jest stabilna. Wstępne wyniki finansowe wskazują, iż rok 2015 MSR Gryfia zakończyła z przychodami ze sprzedaży na poziomie ponad 183 milionów złotych, co oznacza wzrost w porównaniu do roku 2014 o ponad 20 milionów złotych. Stocznia współpracuje też z właścicielem w realizacji strategii grupy MARS S&O. To wszystko znajduje uznanie w oczach banków i instytucji finansowych, z którymi MSR Gryfia rozwija współpracę. Nie ma więc powodów do obaw o zachowanie płynności finansowej – zapewnia zarząd.

Zarząd Gryfii: Nie ma powodu do obaw

fot. Sławomir Ryfczyński

MSR Gryfia nie może narzekać na brak pracy – czytamy dalej. – W stoczniowych dokach remontowane są statki renomowanych armatorów z różnych części Europy i świata. Stocznia bardzo aktywnie pozyskuje zlecenia od nowych klientów, ale również ma grono stałych klientów, którzy od lat remontują tu swoje statki – są to m.in. szczeciński armator – PŻM, Royal Wagneborg z Holandii, NORIENT z Danii, czy niemiecki armator KESS. Dla każdego z tych klientów MSR Gryfia remontowała w ostatnim roku po kilka jednostek. Warto przypomnieć także, iż w IV kwartale 2015 r. MSR Gryfia o ponad 20% przekroczyła planowaną wielkość przychodów z remontów statków.

Łącznie w ciągu całego roku 2015 MSR Gryfia wyremontowała 231 statków różnego typu. Na uwagę zasługuje fakt, iż przy zachowaniu podobnej liczby remontowanych statków (w porównaniu do 2014 r.), przychody z tego segmentu działalności są wyższe niż rok wcześniej. Oznacza to, że MSR Gryfia wykonuje projekty bardziej skomplikowane i o wyższej wartości.

Pomimo dotkliwego kryzysu na rynku offshore, wywołanego historycznie niskimi cenami ropy, MSR Gryfia pozyskuje nowe kontrakty również w tym segmencie rynku - zapewnia zarząd.- W ostatnim czasie stocznia zdobyła dwa interesujące zlecenia. Trzy kontenery offshore, które powstaną w stoczni, będą częścią projektu Ormen Lange /Nyhamna Extension Project, a ich końcowymi odbiorcami będą firmy ABL i SHELL. Z kolei na zlecenie fabryki BMO, MSR Gryfia wykona konstrukcję typu Lower Jack, która trafi na farmę wiatrową Race Bank na Morzu Północnym. Kontrakt ten jest przykładem dobrej współpracy stoczni z sąsiadującą z nią fabryką BMO. Powyższe kontrakty są najlepszym dowodem na to, iż klienci postrzegają stocznię MSR Gryfia jako wiarygodnego partnera biznesowego.

Zarząd Gryfii: Nie ma powodu do obaw

fot. Sławomir Ryfczyński

W ostatnich miesiącach jakość usług oferowanych przez stocznię została doceniona przez klientów i rynek . W sierpniu 2015 r. stocznia uzyskała certyfikat systemu kwalifikowania Achilles, potwierdzającego normy produktów i usług dla przemysłu naftowego. Ponadto, armator Reederei Hermann Buss GmbH &Co. KG, który regularnie współpracuje ze stocznią, przyznał spółce certyfikat Supplier of the Year potwierdzający wysoką ocenę kompetencji spółki.

W minionym roku – twierdzi zarząd Gryfii – stocznia pozyskała również koncesję na obrót bronią i materiałami wybuchowymi, która otwiera jej możliwość realizacji zleceń na potrzeby Marynarki Wojennej. Jest to ważny krok dla rozwoju stoczni – z racji na jej położenie w pobliżu portu wojennego w Świnoujściu, może stanowić naturalne zaplecze dla remontów okrętów Marynarki Wojennej.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia należy do grona najbardziej znanych stoczni w kraju i za granicą. Stocznia wykonuje remonty, przebudowy i budowy statków różnych typów i rozmiarów, do panamaxów włącznie. Od ponad 15 lat jest także producentem konstrukcji stalowych offshore. Dwa zakłady produkcyjne – w Szczecinie i Świnoujściu zapewniają jej łatwy dostęp do najważniejszych rynków zbytu. MSR Gryfia jest częścią grupy MARS Shipyards & Offshore.

MSR Gryfia dysponuje bogatym zapleczem technicznym, umożliwiającym kompleksowe remonty i przebudowy zarówno dużych statków handlowych, jak i promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych, holowników i jachtów.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 15, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-15 z 15

Gość • Piątek [15.01.2016, 18:44:04] • [IP: 80.245.188.***]

Cel konsolidacji to było na celu uratowanie bankrutującej stoczni Gryfii ze Szczecina. Teraz pogrążają Stocznie Świnoujście do upadłości. Trzeba przyznać się do błędu - Zarząd i rozdzielić te stocznie. Winnych ukarać finansowo i oddać kasę stoczni Świnoujście. Niech szczecin odwali się od Świnoujścia. Szkoda, że Prezydent Świnoujścia nie walczy o naszą Stocznię.

CZESŁAW • Piątek [15.01.2016, 11:46:31] • [IP: 80.245.176.***]

DO IP 00;00;27 CO TY CHCESZ OD DARECZKA ?

Gość • Piątek [15.01.2016, 11:21:55] • [IP: 62.69.231.***]

Nie doczytałem do końca, bo tych bredni nie da się czytać. Te wszystkie prezesiki przemycone do Świnoujścia w kance po mleku powinni zostać ukrzyżowani i zgwałceni sprężonym powietrzem..

Też stoczniowiec • Piątek [15.01.2016, 00:00:27] • [IP: 62.69.203.*]

Ten tz balticservis jest oczywistym niewypałem poprzedniego prezesa L.H. i jego kliki. Niby ci sami pracownicy byłego wydziału dokowego i utrzymania ruchu, ale teraz nic im do poprzednich obowiązków! NIE MAJĄ tego w umowie jako B.S. Rzygać się chce. Rozleniwiona banda kierowana przez jakichś tam Braci za SZ i zdziczałego niekompetentnego całkowicie gościa zwanego" kierownika zakładu" Dariusza J. Oni nie są w stanie stado baranów wypasać, a co dopiero ludźmi kierować... Ta kupa debili nie jest w stanie zrozumieć prostej reguły: im bardziej się zaangażują i wesprą swoimi działaniami stocznie, tym dłużej są w stanie przetrwać.

Gość • Czwartek [14.01.2016, 19:15:44] • [IP: 80.245.182.***]

Do gościa z 17.23 doki nie są dzierżawione, dalej są własnością stoczni.Obsługa jest z BALTICSERVIS, spółki utworzonej na siłę przez zarząd stoczni.Jak się nie wie co się pisze, to nie pisze się w ogóle.

Gość • Czwartek [14.01.2016, 19:09:29] • [IP: 92.42.118.***]

Widać kompletny brak kompetencji tego warsiawskopeowskiego z dodatkiem" słabości " świnoujsko - szczecińskich " zarządu" . Do oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa należy podać przede wszystkim : 1.Rentowność netto, 2. Wskaźnik zadłużenia ogólnego, 3 Wskaźniki płynności finansowej 4. Ocenę wiarygodności bankowej, i inne ważne dla analityków finansowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem !! Niestety ci ludzie potrafią tylko policzyć" zabawki" i nic ponadto, taki standard tego sortu. Nawet zwykli pracownicy wiedzą, że stan byłej MSR S.A. jest tragiczny. Zadłużenie ogromne, którego przy ujemnych wskaźnikach rentowności nie ma szans spłacić do końca świata. Nie ma co się dziwić tłumaczeniu ludzi, którzy doprowadzili do tej ruiny MSR S.A. w Świnoujściu, będą do końca mamili nie na temat, aż pojawi się ktoś i odetnie im powietrze, żeby zrozumieli, że są pod wodą i jedyne ich wyjście to zgoda na utonięcie. Uczcie się ekonomii, żeby zrozumieć elementarz finansowego zarządzania przedsiębiorstwem.

Gość • Czwartek [14.01.2016, 17:38:51] • [IP: 178.238.247.**]

Ciekawe co jutro związki uzgodnią z zarządem odnośnie zrównania płac Świnoujścia ze Szczecinem.

Gość • Czwartek [14.01.2016, 17:23:09] • [IP: 92.42.112.***]

Ale cudowna ściema !! Czy PO już zaczęło kampanię wyborczą?

Gość • Czwartek [14.01.2016, 14:46:34] • [IP: 80.245.176.***]

Kurde dla ludzi pracujących w Stoczni i znających wszystko od podszewki tego nawet nie da się czytać!! Co za stek bzdur! Jakie statki? Te, które stawiają spółki w doki DZIERŻAWIONE od stoczni?! To chyba pisał jakiś prezes spółki kooperujący ze stocznią o swojej firmie bo na pewno nie o stoczni! No dobra sprzedaż na poziomie 183 milionów a przepraszam koszty to na jakim poziomie? Zapomnieli podać? Kto i na czyje zlecenie im to pisze?! Ludzi nadal za idiotów maja...

Duży karzeł • Czwartek [14.01.2016, 12:48:18] • [IP: 178.238.246.**]

Taa! Na Tytaniku nawet orkiestra grała do końca!

Gość • Czwartek [14.01.2016, 12:30:21] • [IP: 88.156.235.***]

jak jest tak dobrze to dlaczego jest tak zle

Gość • Czwartek [14.01.2016, 11:24:34] • [IP: 93.94.191.***]

te wypowiedzi są tak bardzo podobne do byłego rządu, jest krytycznie ale według nich bardzo dobrze podejrzewam że nic się nie zmieni i stocznię stracimy bez powrotnie

zenon • Czwartek [14.01.2016, 11:22:58] • [IP: 88.156.235.***]

Prosze przedstawic P KOWALEWSKIEGO

Gość • Czwartek [14.01.2016, 11:17:04] • [IP: 77.253.146.**]

PITU PITU.Gdzie jest Świnoujska stocznia i cudzo twórca HNAT

Gość • Czwartek [14.01.2016, 10:53:47] • [IP: 80.245.176.***]

Kto to im pisze ? Kto robi takie kłamliwe PR ?

Oglądasz 1-15 z 15
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Uprzejmie informujemy, że w poniedziałek 7 i 8 października zmianie ulegają godziny otwarcia biura Karty Wyspiarza. Wszystkich chętnych do odbioru karty lub wypełnienia wniosku zapraszamy w godzinach od 8:00 – 14:00. ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■