Kładkę wybuduje wyłoniony w drodze przetargu Zakład Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych UW Service ze Szczecina. Zgodnie z podpisaną umową, inwestycja jest realizowana w formule zaprojektuj i zbuduj. Rozpocznie się w kwietniu 2016 r. Kładka ma kosztować 1,35 mln zł brutto. Na dzień dzisiejszy wykonawca opracował dokumentację projektową i obecnie uzgadnia ją ze wszystkimi organami wymaganymi do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę – informuje magistrat.
Jak informuje inspektor Hanna Lachowska z Biura Informacji i Konsultacji Społecznych Urzędu Miasta w Świnoujściu, kładka pieszo-rowerowa powstanie w miejscu, gdzie pierwotnie planowano, czyli w pobliżu ronda w Łunowie.
- Inwestycja ta zdecydowanie ułatwi mieszkańcom tej części miasta oraz turystom dostęp do plaży w Łunowie – twierdzi Hanna Lachowska.
Wśród mieszkańców słychać jednak głosy, że taka lokalizacja kładki sprawi, że ludzie będą chodzić …po staremu, czyli przez torowisko.
- W trakcie realizacji przedmiotu umowy wystąpiły pewne komplikacje – informuje Hanna Lachowska. - W wyniku uzgodnień z PKP powstała konieczność zmiany sposobu przejścia przez tor bocznicy kolejowej, który znajduje się w odległości ok. 110 metrów od głównej magistrali kolejowej 401 i położony ok. 3 m wyżej od tej linii. Pierwotnie przejście przez bocznicę założono w poziomie torów, bez rogatek, gdyż PKP planowała w przyszłości likwidację tej bocznicy. Obecnie na etapie uzgodnień PKP oświadczyło, że z uwagi na rozwój portu i terminala LNG planuje modernizację tej - nieużywanej obecnie - bocznicy kolejowej sięgającej do Lubiewa. Tym samym zgadza się na przejście w poziomie torów, ale z rogatkami i sygnalizacją zasilaną z posterunku w Lubiewie.
- Po porównaniu kosztów budowy takich urządzeń zabezpieczających oraz budowy przejścia pieszo – rowerowego w nasypie pod torem bocznicy, okazało się że wykonanie przekopu i przepustu w nasypie będzie bardziej opłacalne ekonomicznie – kontynuuje pani inspektor. - Ponadto biorąc pod uwagę, że bocznica będzie w przyszłości użytkowana i mogą tam stać składy pociągów towarowych oczekujące na wjazd do portu, korzystniejsze jest wykonanie przejścia pod torem, gdyż nie będzie ono powodowało kolizji ruchu turystycznego z ruchem kolejowym.
Spowodowało to konieczność podzielenia inwestycji na dwa etapy. W pierwszym, zgodnie z pierwotnymi założeniami, wykonana zostanie kładka nad główną magistralą kolejową nr 401 do podnóża nasypu bocznicy. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na wykonanie przejścia pod torami bocznicy kolejowej oraz jego realizacja. Jeśli nie pojawią się nieprzewidziane przeszkody II etap planowany jest do zakończenia w 2016 roku.
No pewnie, że w trakcie realizacji wystąpiły pewne komplikacje, bo wcześniej tam tej bocznicy nie było!? Krasnoludki wybudowały w nocy więc skąd można było wiedzieć, że będzie potrzebne dodatkowe przejście? BRAWO!
Być może ten UW Serwice miał startować na budowę tunelu, ale skoro tunel przechlapany, to wygrali drogą kładkę. Może uda się im wygrać też tunel pod torami.
I to będzie koniec tego radnego.Powodzenia barany.
to nie żart to układ istniejący od nastu lat pomiędzy magistratem a uw serwis jakby ktoś nie wiedział
Alez ludzie bzdury wypisujecie!! To nie jest debilna inwestycja!! mieszkancy tej czesci miasta tez placa podatki i jest to jak najbardziej rozsadna inwestycja. Ja i wielu znajomych a takze turysci (ktorych wbrew pozorom jest w tej czesci miasta sporo) bedziemy korzystac z kladki, i tak jak najbardziej wozkiem z malym dzieckiem czy rowerami!!
nikt nie będzie ryzykowal przejścia przez tory z wozkiem czy rowerem, jak będzie mogl bezpiecznie przejść kladka - to tak odnośnie slow" debilny". I nikt nie będzie musial przebiegac przez te tory z dusza na ramieniu. Ludzie tamtędy chodza na spacery na plaze, nie każdy chce wozic tylki samochodem. A swoja droga co to za wykonawca" Zakład Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych"? Przetarg na wybudowanie konstrukcji ladowej wygrala firma specjalizujaca się w robotach wodnych i podwodnych? to jest zart jakiś?
do Gość • Wtorek [12.01.2016, 17:25:25] • [IP: 92.42.118.*** ssij jaja mikolaja... wygraliśmy to miec bedziemy, a tobie zazdrosc wątrobę zrzera
Zupełnie bez sensu ta kładka przez tory. Od 10 lat mijam codziennie to miejsce i jeszcze nigdy nie widziałem tam przechodzących ludzi! To już lepiej by było wybudować kładkę dla pieszych nad ul. Wolińską dla pracowników MSR i uczniów Szkoły Morskiej.
Najbardziej debilna inwestycja w całym powojennym okresie miasta. Za 2 mln złotych lub więcej budować most dla ptaków i tunel to szczyt głupoty i niekompetencji. Nikt nie będzie z rowerem czy wózkiem lub pieszo wspinał się na kładkę, tylko pójdzie przez tory. Jeżeli burmistrz tego nie rozumie, to powinien zrezygnować z funkcji, i kandydować dopiero jak będzie nieco starszy. Poza tym ile ludzi będzie tamtędy chodzić, wszyscy wsiadają w auto i przyjeżdżają na plażę, lub przechodzą przez tory w Przytorze. Jak burmistrz taki majętny publicznym groszem, to niech też wybuduje kładkę nad torami między ul. Wojska Polskiego a Zamkową. Tędy przejeżdża kilkadziesiąt razy pociąg w ciągu dnia, a w Przytorze zaledwie kilkanaście. Nie można tak marnować publicznych pieniędzy tylko dlatego, że jakiś rzeźnik sobie to wymyślił, bo nic mądrzejszego nie potrafi.
kładka powinna być dokładnie w tym miejscu w którym jest obecnie 'dzikie' przejscie przez tory. kładka ma byc dla ludzi a nie ludzie dla kladki...
Budzet obywatelski nie wynosi 1, 35 ml zl brutto. Czy tak wysokie finansowanie jest zgodne z regulaminem budzetu obywatelskiego?
Nie bocznica a łącznica Przytór - Lubiewo. Zapewne kładka powstanie w pobliżu ronda w Łunowie ale przypadkowo blizej zlikwidowanego przejazdu do byłej JW, ku uciesze inwestorowi SPA Dr Irena Eris.
po tej kladce i tak nikt nie bedzie chodzil jak znam zycie i po co wywalac tyle kasy niepotrzebnie
To nie żadna bocznica tylko linia Lubiewo -Świnoujście, którą parę lat temu jeszcze kierowano część pociągów towarowych
1, 35 mln zł brutto? Skąd te ceny Oni biorą?
"kładka pieszo-rowerowa powstanie w miejscu, gdzie pierwotnie planowano, czyli w pobliżu ronda w Łunowie", czyli tam gdzie proponowali mieszkańcy. To po co jakieś głupie podjudzanie, że w innym miejscu, niż chcieli mieszkańcy?
Ot taki przypadek - na rondzie w Łunowie przypadkiem jest" ślepy" zjazd w stronę torów :-)