POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [16.12.2015, 17:59:54] • Polska

Nastolatki i matki najbardziej radośni w okresie świąt wyniki raportu „Za co Polacy kochają Święta 2015?”

Nastolatki i matki najbardziej radośni w okresie świąt wyniki raportu „Za co Polacy kochają Święta 2015?”

fot. Organizator

Warszawa, 15 grudnia 2015 r. – To już kolejny rok, kiedy Coca-Cola przygotowała raport „Za co Polacy kochają Święta?”. Jak wskazują jego wyniki oparte na analizie naszych świątecznych tradycji i zwyczajów aż 75% polskich nastolatków i 69% matek uznało, że w okresie Świąt odczuwają największą radość!1 Wyjątkową atmosferę budują symbole Świąt – choinka, świąteczne przeboje czy pojawienie się kultowej reklamy Coca-Cola z czerwonymi ciężarówkami. Podarowanie bliskim radości to według Polaków najpiękniejszy prezent, jaki możemy dać i dostać pod choinkę. To obdarowywanie prezentami, a nie ich otrzymywanie sprawia nam najwięcej radości.

Atmosferę przed Świętami buduje ubieranie choinki i słuchanie świątecznych przebojów

Dla większości z nas (70%) przedświąteczną atmosferę buduje ubieranie choinki. Ale zaraz potem pojawiają się współczesne symbole Świąt takie jak: świąteczne przeboje (np. „Last Christmas” zespołu Wham!), na które wskazało 47% badanych, czy też telewizyjna reklama z czerwonymi ciężarówkami Coca-Cola (23%). Co ciekawe, aż 36% matek wskazało, że świąteczną atmosferę tworzy wspólne pieczenie pierniczków, które wraca do kanonu świątecznych zwyczajów.

Nastolatkowie i matki bardziej radośni w okresie Świąt

Ze wszystkich grup wiekowych Święta są najradośniejszym okresem w roku dla nastolatków (75%) oraz matek (69% ). Jednak co sprawia, że tak się czują?

- Jednym z dowodów na to, że dzielenie się radością cieszy nas najbardziej są między innymi wyniki raportu, w którym badani wskazali dawanie prezentów jako źródło większej radości niż ich otrzymywanie. Święta są czasem, który jest wspaniałą okazją do pielęgnowania ważnych relacji, wyrażania pozytywnych uczuć i intencji względem najbliższych poprzez gesty dające radość. W ten sposób pokazujemy bliskim jak są dla nas ważni. Ma to szczególne znaczenie dla nastolatków, a także matek z dziećmi do 18 roku życia. To ta grupa badanych, częściej niż pozostali dorośli, zadeklarowała, że są bardziej radośni w tym okresie i to dla nich rodzinność i świąteczne gesty dające radość bliskim są najważniejsze. Rodzinne celebrowanie przygotowań jest istotniejsze niż świąteczne dekoracje w sklepach czy galeriach handlowych. Również dla dzieci rodzinny charakter świąt jest niezwykle istotny. Z raportu wynika, że największą radość najmłodszym w Święta sprawiają nie tylko prezenty ale i czas spędzony wspólnie z rodzicami – podkreśla Maria Rotkiel, psycholog, terapeuta behawioralno-poznawczy.

Idealne Święta – z tradycyjnymi potrawami, prezentami, ale też chętnie poza domem
Ulubioną tradycją świąteczną Polaków są potrawy świąteczne, na które wskazuje 60% badanych. Zaraz potem ważne jest obdarowywanie się prezentami (53%), dzielenie się opłatkiem (43%). Co ważne, więcej radości przynosi nam dawanie prezentów (31%) niż ich otrzymywanie (19%). Potwierdza się, że dając radość sami możemy czuć się szczęśliwi.

Możliwość spędzenia czasu z najbliższą rodziną daje w Święta największą radość (63%). To ona jest źródłem satysfakcji dla nas samych (46%). Jak już wspomniano, większą radość przynosi dawanie prezentów (31%) niż ich otrzymywanie (19%). Cenimy również czas wolny, który możemy wykorzystać dla siebie (31%), możliwość spotkania się z osobami, które widzimy rzadko (28%). Wśród nastolatków aż 42% wskazywało, że źródłem radości jest otrzymanie udanego prezentu.

- W okresie Świąt dużą radość, zwłaszcza najmłodszym, sprawiają prezenty. Szczególnie pamiętamy te z nich, które własnoręcznie zrobiliśmy lub które, dla nas własnoręcznie wykonano. Jedna z badanych nastolatek mówi: „W ostatnie Święta zrobiłam własnoręcznie torebki na prezenty i to się najbardziej spodobało”. Badania wskazują jednocześnie, że choć prezenty są bardzo ważne, to jednak radość przede wszystkim wiąże się z tym, co się dzieje między ludźmi. Radość przynoszą proste, choć ważne gesty: czas spędzony z rodziną, radość sprawiana komuś bliskiemu, ale też podarowany uśmiech, całus, przytulenie, komplementy, dobre słowo – mówi Jacek Wasilewski, medioznawca.

Duch Świąt Bożego Narodzenia tworzy przede wszystkim kolacja wigilijna (70%) oraz choinka (66%). Święta spędzamy w gronie najbliższych (87%), ale aż 39% badanych chciałoby spędzić ten czas w szerszym gronie. Choć większość z nas spędza Święta w domu (79%), to aż 26% z nasz marzy o wyjeździe.

Kluczowe elementy idealnych Świąt Bożego Narodzenia to zgromadzona rodzina przy stole (32%), śnieg (16%) oraz radość (13%). Dla nastolatków elementem idealnych Świąt są również prezenty, wskazuje na nie 18% badanych. Najważniejsza jest jednak dla nich rodzina, 33% nastolatków uznaje, że perfekcyjne Święta to te w gronie rodzinnym i przy jednym stole.

Wizerunek Świętego Mikołaja
Dziś symbolami Świąt stają się elementy popkultury. Potwierdzają to wyniki badania „Za co Polacy kochają Święta?”, w którym 47% badanych wskazuje świąteczne przeboje jako te, które budują świąteczną atmosferę. Nic więc dziwnego, że większość osób (80%) utożsamia wizerunek Świętego Mikołaja z tym, który znany jest
z reklam Coca-Cola. Święty Mikołaj według Polaków musi mieć białą brodę, czerwony strój i worek z prezentami. Coca-Cola stała się nieodłącznym elementem Świąt, nie tylko przez postać Świętego Mikołaja, ale również kultowe czerwone ciężarówki czy hit „Coraz bliżej Święta”.

- Okres Świąt to czas szczególny, w których chcemy być ze swoimi bliskimi, dając im radość. Dlatego w tym okresie Coca-Cola zwraca uwagę na znaczenie niewielkich gestów takich jak pomoc w świątecznych przygotowaniach, wspólne pieczenie pierników, czy wręczenie drobnego upominku. My także – w myśl idei #PodarujRadosc - chcemy obdarować wszystkich odrobiną szczęścia. Dlatego w trasę po Polsce wyruszyły nasze świąteczne ciężarówki zapowiadające nadejście najradośniejszego okresu w roku! – podkreśla Barbara Niemczuk, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.

Badanie potwierdza, że Święta to najradośniejszy okres w roku! Szczęście mogą przynosić drobiazgi: pieczenie pierników, ubieranie choinki, przygotowywanie świątecznych potraw czy obdarowywanie bliskich prezentami. Najważniejszym źródłem szczęścia pozostaje rodzina i czas spędzany z bliskimi. Warto więc w tym szczególnym czasie podarować im odrobinę szczęścia, choćby pomagając w świątecznych zakupach, czy wspólnie celebrując oczekiwanie na Święta.

Zachęcamy do skorzystania ze świątecznej infografiki, zbierającej statystykę oraz wnioski
z raportu!

****

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają 2700 osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów

Coca-Cola Poland Services:
Anna Solarek
Kierownik ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych


komentarzy: 0, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Ostrzeżenie pierwszego stopnia, wydane przez IMGW, dotyczy wystąpienia silnego wiatru na wybrzeżu województwa zachodniopomorskiego. Od wtorku 16 września do czwartku 18 września przewidywany jest wiatr o średniej prędkości do 70 km/h, w porywach dochodzący do 85 km/h, który będzie wiał z południowego-zachodu. Na środę 17 września prognozy przewidują także intensywne opady deszczu, które mogą wynieść nawet 60 mm w ciągu 24 godzin. Dodatkowo, opadom deszczu mogą towarzyszyć burze. ■ Nowy rok szkolny 2025/2026 rozpoczęło łącznie 4330 uczniów uczęszczających do szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Świnoujście. Wśród nich 323 dzieci po raz pierwszy przekroczyło próg szkoły podstawowej, rozpoczynając tym samym swoją przygodę z edukacją. Z kolei naukę w szkołach ponadpodstawowych rozpoczęło 195 uczniów. Do miejskich przedszkoli przyjęto również 255 nowych przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat. We wszystkich placówkach oświatowych podlegających pod Urząd Miasta Świnoujście pracuje 811 osób. W tym gronie znajduje się 577 nauczycieli wspierających dzieci i młodzież na każdym etapie edukacji, a także 234 pracowników obsługi i administracji, dbających o sprawne funkcjonowanie szkół i przedszkoli ■