Sytuacja zablokowanej drogi numer 3 do Świnoujścia została opanowana gdy pogoda się poprawiała a pierwsze promy wyszły ze Świnoujścia.
fot. Andrzej Ryfczyński
Dziesiątki samochodów ciężarowych, nerwy i stres kierowców, prawie całkowicie zablokowany wjazd i wyjazd ze Świnoujścia! Takie były skutki bardzo silnego wiatru, który w niedzielę szalał nad Świnoujściem i Bałtykiem. Pięć promów do Szwecji nie wyszło z portu, a problem braku parkingów buforowych, było widać jak na dłoni. Samochody ciężarowe aby nie doprowadzić do kompletnego paraliżu komunikacyjnego, stawały nawet na chodnikach!
Sytuacja zablokowanej drogi numer 3 do Świnoujścia została opanowana gdy pogoda się poprawiała a pierwsze promy wyszły ze Świnoujścia.
fot. Andrzej Ryfczyński
Jak informuje Pan Andrzej, rozwiązanie sytuacji sparaliżowanego Warszowa w czasie gdy promy nie wychodziły z portu, jest bardzo proste.
fot. Andrzej Ryfczyński
- Powodem paraliżu, były duże ciężarowe samochody, które jechały z całej Polski i Południowo Wschodniej Europy przez Świnoujście do Skandynawii. Wszystkie parkingi były już zajęte. Służby wszystkich armatorów i Straży Granicznej razem z policją robiły co mogły. Tiry były "upychane" jak przysłowiowe śledzie w beczce, wszędzie gdzie się dało zaparkować, by nie doprowadzić do całkowitego paraliżu komunikacyjnego. Na szczęście warunki pogodowe już się poprawiły i promy z samochodami wypłynęły, ale co by było gdyby promy dalej nie mogły wypłynąć?
fot. Andrzej Ryfczyński
Dalej jest ciężko, ale nie tragicznie jak tej nocy. Wielokrotnie już pisaliśmy o potrzebie wykonania miejsc postojowych - awaryjnych na nieużytkach tzw. "Sahary". Można tereny które nie są użytkowane od 1945 roku wyrównać i utwardzić mielonym betonem. Taki teren za małe pieniądze rozwiązał by sprawę na zawsze.
fot. Andrzej Ryfczyński
Jednak kiedy to już o tym pisaliśmy, to tęgie głowy nas wyszydzały, wręcz ośmieszały. Teraz z przyczyn bezpieczeństwa ciężkie pojazdy o masie 30, 40 ton parkuje się na chodnikach, by nie doprowadzić do paraliżu transportu strategicznego przez Bałtyk do Skandynawii. Zawsze po takich sytuacjach mamy wiele uszkodzonych krawężników, chodników i poboczy. To też są koszty! - pisze w mailu Pan Andrzej.
źródło: www.iswinoujscie.pl
Gość • Poniedziałek [30.11.2015, 13:41:04] • [IP: 92.42.118.***] A co dotychczas zrobił Terminal Promowy? przecież taka sytuacja powtarza śię kilka razy w roku. do gościa CO MA TERMINAL DO POGODY?? LOGISTYKA FIRM DO D.U.P.Y. CO NIE WIEDZĄ ŻE BĘDZIE SZTORM NA BAŁTYKU A WYSYŁAJĄ TIRY DO Ś-CIA!! A PARKINGÓW W POLSCE JEST POD DOSTATKIEM POZDRO. WIECZNIE NIEZADOWOLONYM
zarzadzanie kryzysowe ostrzegło promy, nie dostrzegło tirów, wyszło jak zwykle, dyletanctwo
sorry, taki mamy klimat
Do Gość z 20:31 Tak właśnie zrobiono! Radiowóz zablokował dalszy wjazd! Jesteś genialny!
Trole Sztorm byl
ODWOŁAĆ SZTORMY :)
tory na tiry a z liści lecą drzewa! ruskie raz dwa by sobie z wiatrem poradzili...
wystarczy ze od drogi Norberta Barlickiego na krajowej 3 ruch bedzie odbywal sie tylko w jednym kierunku, czyli dla tych wyjezdzajacych ze Swinoujsia w kierunku szczecina czyli jeden pas bedzie dla tirów ustawiajacych sie w kolejke oczekiwania na prom, natomiast do Swinoujsia pozostaje dojechac droga Barlickiego.I do tego wystarczy jeden radiowoz na skrzyzowaniu 3 z Barlickiego
wystarczy ze od drogi Norberta Barlickiego na krajowej 3 ruch bedzie odbywal sie tylko w jednym kierunku, czyli dla tych wyjezdzajacych ze Swinoujsia w kierunku szczecina, natomiast do Swinoujsia pozostaje dojechac droga Barlickiego.I do tego wystarczy jeden radiowoz na skrzyzowaniu 3 z Barlickiego
Gość • Poniedziałek [30.11.2015, 13:36:46] • [IP: 93.94.186.**] Gościu! jesteś niedoinformowany!
dziś wieczorem robi się to samo
"...Co zrobić aby sytuacja się nie powtórzyła?" Zbudować tunel do Szwecji.
Terminal promowy jest własnością Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., - czyli firmą państwową i to ten Zarząd powinien wybudować parkingi buforowe dla TIR-ów przeprawiających się do Szwecji. Miasto Świnoujście nie ma nic do tego. Nieużytki tzw. Sahary jeśli się nie mylę wchodzą w skład tzw rezerw terenów portowych pod przyszłe inwestycje wg Ustawy o portach morskich.
promy wyszły ?! chyba wypłynęły
Nie wpuszczać silnych wiatrów na Bałtyk
Komunistyczna SLD już się wypaliła Trzeba Zrobic Referendum i Odwołac Rade Miasta w Swinoujsciu
Tunel do Szwecji to jest rozwiązanie !! kiedy te wybory??
Po prostu sposób jest prosty zatrzymywać tiry juz przed Szczecinem i poszczycić jak port się z luzie, tak robi się to w Anglii tam też często się korkuje i potrafią nad tym zapanować. Wiem to z własnego doświadczenia często przepraszam się na i z Anglii pozdrawiam
Przerobić tiry na deptaki.
Nic nowego zawsze tak jest jak są święta już niedługo, nowy rok noi wiatry silne!!
Sralus mazgalus elementus duptus! Taczki są potrzebne! Oczywiście do wożenia gruzu pod parking. Czas na zmianę Panie Miller. Sztandar wyprowadzić!
JEST ROZWIAZANIE! ZLIKWIDOWAC PRZEPRAWE PROMOWA DO SZWECJI;)
A czemu Terminal Promowy nie uzgodni wykorzystanie olbrzymiego parkingu przy EUROTERMINALU przy ul. Sołtana? Aż się prosi, byłby problem rozwiązany. Lepiej rozjeżdzać miejskie chodniki aniżeli próbować uzgodnić, za niewielka opłatą, wykorzystanie tego parkingu w sytuacjach awaryjnych?
Przecież w tym roku wybudowano potężne parkingi, ale faktycznie w tak awaryjnej sytuacji nie dają rady. Pomysł z Sahara niegłupi, ale rozwiązanie też tymczasowe do czasu aż coś tam wybudują.
Przeciez od ronda w Lunowie i po lewej jak i po prawej stronie drogi E65 czyli DK3 jest tyle miejsca do zrobienia awaryjnych parkingow aby te TIR-y nie rozjezdzaly chodnikow ! Bo przy obecnym klimacie takie sytuacje będą się zdarzać częściej ! Promow coraz więcej ale tez i będzie coraz więcej wichur i promy czasami będą staly nie tak jak dziś ale mogą tak stać po 3-5 dni !I co wtedy ? Kataklizm co? A trochę myslenia i przewidywania by się przydalo ! A promy to nie tylko PZB ale i Unity Line oraz TT Line ! Wszystkie te linie powinny o tym pomyslec i dolozyc się do takiej skromnej inwestycji !