POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Czwartek [12.11.2015, 12:17:52] • ¦winouj¶cie

W ¦wiêto Niepodleg³o¶ci ¦winouj¶cie uhonorowa³o swoich pionierów i honorowych obywateli

W ¦wiêto Niepodleg³o¶ci ¦winouj¶cie uhonorowa³o swoich pionierów i honorowych obywateli

fot. Kamil Zwierzchowski

Tradycj± miejskich uroczysto¶ci organizowanych z okazji ¦wiêta Niepodleg³o¶ci 11 listopada sta³o siê zwo³ywanie specjalnych posiedzeñ Rady Miasta. Tegoroczna XIV uroczysta sesja 11 listopada mia³a szczególnie podnios³y charakter. Po¶wiêcona zosta³a bowiem nie tylko uczczeniu narodowego ¶wiêta ale przede wszystkim przypadaj±cej w tym roku 70 rocznicy polskiego ¦winouj¶cia. Bohaterami tej uroczysto¶ci byli pionierzy oraz Honorowi Obywatele.

Rada Miasta d³ugo nie by³a zgodna w sprawie nadania tytu³ów Honorowego Obywatela Miasta. Kilkakrotne próby podejmowania uchwa³ w tej sprawie koñczy³y siê niczym. Mobilizacja w tej sprawie nast±pi³a dopiero kilka tygodni temu, przed sesj± 22 pa¼dziernika. W zwi±zku z zaplanowanymi ju¿ wcze¶niej uroczysto¶ciami z okazji 70 rocznicy polskiego ¦winouj¶cia. Prezydent przekona³ radnych, ¿e splendoru obchodom rocznicy doda zaprezentowanie postaci, z których jako mieszkañcy powinni¶my byæ dumni. Mimo pewnych kontrowersji tytu³y Honorowych Obywateli przyznane zosta³y Czes³awowi Krygier, Zofii i Stanis³awowi Kuglinom,  ks. Kazimierzowi Matlakowi, Zdzis³awowi Podkowskiemu, Witoldowi Rusakiewiczowi, Zdzis³awie Szczepañskiej, Janinie Lech, Jerzemu Porêbskiemu, prof. Kazimierzowi Koz³owskiemu i Jerzemu Zygmanowskiemu. Dzi¶ symboliczne grawer tony wraz z dyplomami potwierdzaj±cymi nadanie honorowego obywatelstwa czeka³y na wszystkich na scenie Sali teatralnej MDK. Do udzia³u w sesji zaproszono równie¿ pionierów miasta.

W ¦wiêto Niepodleg³o¶ci ¦winouj¶cie uhonorowa³o swoich pionierów i honorowych obywateli

fot. Kamil Zwierzchowski

W imieniu nie¿yj±cych ju¿ osób akty nadania tytu³ów odbierali cz³onkowie rodzin. I tak np. dyplom dla Juliusza Hebla odbiera³ syn-Krzysztof, tytu³ przyznany Lechos³awowi Go¼dzikowi-córka Monika, a dowód nadania honorowego obywatelstwa dla ksiêdza Matlaka – biskup Marian B³a¿ej Kruszy³owicz ze szczeciñskiej kurii metropolitalnej.

W ¦wiêto Niepodleg³o¶ci ¦winouj¶cie uhonorowa³o swoich pionierów i honorowych obywateli

fot. Kamil Zwierzchowski

Na li¶cie zaproszonych osób, które budowa³y polsko¶æ miasta w pierwszych powojennych latach znale¼li siê: Krystyna Adamiak, Natalia Andrzejewska, Michalina Antonowska, Jadwiga Bara, Tadeusz Bieniasiewicz, Jadwig Brocka, Andrzej Brocki, Kazimierz Brygu³a, Jan Czajkowicz, Tadeusz Czupryñski, Jan Dajerling, Janina Dzi¶ko, Bartosz Ga³aszkiewicz, Barbara Ganther, Eugeniusz Gorczyca, Tomasz Grêbowicz, Stefania Ha³upka, Stefania Hrycyna, Leszek Idziak, Marian Jakusiewicz, Marianna Kamiñska, Helenaa Kosicka, Wies³aw Krajewski , Jerzy Krzemieñ, Bogdan Kubanek, Helena Le¶niak, W³adys³aw Le¶niak, Bruno Lisiak, Franciszek Majer, Józef Majewski, Henryk Maraszek, Maria Matyjaszczyk, Anna Mol, Lech Natalli, Czes³awa Nawrocka, Stanis³aw Pawlak, Wanda Pietra¶, Regina {Podkul, Ryszard Rosiñski, Halina Rutkowska, Mieczys³aw Sawicz, Czes³aw S³otwiñski, Zdzis³awa Stankiewicz, Eugenia Sukiennik, Janina Szczepkowska, Barbara Szymañska, Irena Szymczak, Stefania Witkowska, Danuta Wyszyñska, Rozalia Zielazna.

W ¦wiêto Niepodleg³o¶ci ¦winouj¶cie uhonorowa³o swoich pionierów i honorowych obywateli

fot. Kamil Zwierzchowski

Wyró¿nienia i przemówienia nie da³yby na pewno pe³nego obrazu 70-ciu minionych lat. Przedstawienia tego jak zmienia³o siê ¦winouj¶cie w czasie uroczystej sesji podjêli siê m³odzi ludzie skupieni wokó³ pracowni Miejskiego Domu Kultury. Wiod±c± rolê w tym projekcie odegra³ O!¶rodek Dzia³añ Teatralnych. Prezentacjom scenicznym towarzyszy³ monta¿ filmowy, w którym wykorzystano m.in. fragmenty dawnych kronik filmowych.

W ¦wiêto Niepodleg³o¶ci ¦winouj¶cie uhonorowa³o swoich pionierów i honorowych obywateli

fot. Kamil Zwierzchowski

Wprowadzenie historyczne do uroczysto¶ci zawdziêczamy z kolei niezawodnemu historykowi naszych wyspiarskich dziejów-doktorowi Józefowi Pluciñskiemu. By³a to niezwyk³a podró¿ w czasie ilustrowana archiwalnymi zdjêciami i materia³ami filmowymi. Z ekranu spogl±da³y na nas twarze ludzi, dziêki którym miasto mo¿e byæ dzi¶ dumne ze swojego dorobku. Od ulic, parków, promenady poczynaj±c przez historiê „Odry”, niezapomniane strofy poetów klubu „Na Wyspie”, zw³aszcza jego za³o¿ycielki Anny Beaty Chodorowskiej-Gorzelniaskiej po daj±ce szanse na rozwój inwestycje w infrastrukturê turystyczn± i portow±.

W ¦wiêto Niepodleg³o¶ci ¦winouj¶cie uhonorowa³o swoich pionierów i honorowych obywateli

fot. Kamil Zwierzchowski

Pewnie zawsze bêdziemy sprzeczaæ siê co jest, a co nie jest w ¦winouj¶ciu potrzebne, co budowaæ, a na co nie pozwalaæ ale jedno jest pewne. Najwiêksz± warto¶ci± tego miasta s± ludzie, którzy w nim ¿yj±, po¶wiêcaj±c mu swoj± wiedzê, umiejêtno¶ci, do¶wiadczenie. Przy okazji naszego wielkiego jubileuszu warto by CI, którzy o losach ¦winouj¶cia decyduj± doceniali ludzi. Najlepiej ju¿ za ¿ycia!

¼ród³o: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 83, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 1-83 z 83

Go¶æ • Pi±tek [13.11.2015, 15:34:24] • [IP: 46.77.124.***]

Wojewodzctwie (je¿eli tak Pani± uczy³a to naprawdê by³o najlepsza szko³a. ¦miechu warte

Go¶æ • Pi±tek [13.11.2015, 12:38:42] • [IP: 46.112.89.***]

g.1:32 - a sam (sama) siê nie o¶mielisz na pozew, skoro to takie oszczerstwo?

Go¶æ • Pi±tek [13.11.2015, 08:49:03] • [IP: 62.69.253.***]

Bywa³o, ¿e Zygmanowski dekorowa³ ¯murkiewicza role sie zmieni³y, Wdziêczno¶æ nie ma granic.

Go¶æ • Pi±tek [13.11.2015, 08:30:24] • [IP: 93.209.75.***]

Jak Pani Lech byla dyrektorem LO to bylo to jedno z najlepszych LO w wojewodzctwie a dzis to tylko plakac sie chce.

Go¶æ • Pi±tek [13.11.2015, 08:02:13] • [IP: 62.69.253.***]

Drugi oddech komuny.Nie mo¿e byæ aby wladza dawala odznaczenia w imieniu obywateli miasta. Tylko plebiscyt i nigdy w³adza, Wstyd dla pozosta³ych radnych podw³adnych.¯enuj±ce.

Go¶æ • Pi±tek [13.11.2015, 01:32:38] • [IP: 89.229.232.***]

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 23:31:33] • [IP: 193.200.150.***] to podlega pod pozew o znies³awienie i pomówienie oraz niszczenie dobrego imienia osoby zmar³ej. ¯yczê szybkiego pozwu, a administracji ¿yczê którego¶ piêknego dnia pojêcia ró¿nicy miêdzy wolno¶ci± s³owa a brakiem kultury i ³amaniem przepisów prawa, które wszystkich nas obowi±zuje.

Go¶æ • Pi±tek [13.11.2015, 00:57:22] • [IP: 62.69.203.***]

Wytrzymajmy jeszcze trochê a nie d³ugo wyczy¶cimy ich z historii tego miasta.

Go¶æ • Pi±tek [13.11.2015, 00:48:26] • [IP: 62.69.203.***]

¯enada.Pan, , portowiec" zwolni³ oko³o 200 pracowników portu by zaraz przyj±æ ich z powrotem w szemranej spó³ce, oczywi¶cie za mniejsze pieni±dze.

T • Pi±tek [13.11.2015, 00:13:56] • [IP: 95.129.224.***]

Za ¿murem nigdy nie przepada³em i nie przepadam, jak za ca³ym sld, wiem jakim jest cz³owiekiem lub jego namiastk±. Pani Lech mimo i¿ jest z jego" szajki" jest dla mnie osob± wart± szacunku. By³a zawsze sprawiedliw± Pani± Dyrektor. Konflikty nauczyciel-uczeñ, zawsze rozwi±zywa³a sprawiedliwie. Bywa³o tak ¿e nauczyciel przyprowadzi³ ucznia na dywanik do Pani Dyrektor aby zdyscyplinowa³a ucznia, a Pani Lech po wys³uchaniu obojga, zdyscyplinowa³a nauczyciela jak go ponios³o. Pani Lech jest kobiet± wysokiej klasy i kultury osobistej, a jej syn Wojtek najinteligentniejsz± osob± jak± pozna³em.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 23:31:33] • [IP: 193.200.150.***]

[12.11.2015, 17:54:27] POPIERAM! Czerwoni zrobili sobie kult swojaków. To jest profanacja tego ¦wiêta. Rusakiewicz dobrze siê zas³u¿y³ SB. W stanie wojennym na polecenie SB zwolni³ dyscyplinarnie" za pijañstwo" pracownika, za to ¿e bra³ udzia³ w" nielegalnym" pochodzie 1-majowym. Nas³a³ te¿ swojego podw³adnego tow. Wojciecha Z. aby usun±³ krzy¿ w warsztacie. A pó¼niej ju¿ p³aszczy³ siê przed proboszczem Romanem nie ¿a³uj±c spó³dzielczych pieniêdzy na zakup dzwonu. Spó³dzielcy ca³e lata byli oszukiwani i okradani. A spó³dzielnia tonê³a w milionowych d³ugach. Za z³e zarz±dzanie spó³dzielni± nowa rada nadzorcza zwolni³a go ze stanowiska. Zosta³ prezesem w innym zarz±dzie razem ze swoim synem i córk±. By³ zrobiony" cz³owiekiem roku" przy pomocy wype³nionych kuponów wyciêtych z niesprzedanych egzemplarzy" Wyspiarza". Robi³y to zaufane osoby.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 22:58:27] • [IP: 88.156.234.***]

a gdzie miejsce dla zwyk³ych prostych ludzi którzy budowali to miasto wychowywali swoje dzieci na porz±dnych ludzi czy trzeba zajmowaæ wysokie stanowiska ¿eby zas³u¿yæ na tytu³ honorowego obywatela.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 22:53:59] • [IP: 80.245.179.***]

zgadza siê i¿ Agatowska ma mózg wyprany, ale chyba nie tylko przez Millera, nasi±k³a jak g±bka komuchami czego m³odzie¿ logicznie my¶l±ca nie trawi a wrêcz odrzuca - ¯EGNAMY spadaj±c± na dno

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 22:18:34] • [IP: 92.42.114.***]

Jestem osob± mieszkaj±c± i pracuj±c± w ¦winouj¶ciu od lat 50-tych. Znam dobrze czê¶æ osób, którym przyznano tytu³ HONOROWEGO OBYWATELA. Ka¿da z tych osób wnios³a znaczny wk³ad w rozwój naszego miasta. Jest mi bardzo smutno, gdy czytam wpisy obra¿aj±ce niektóre uhonorowane osoby - nawet te których ju¿ nie ma w¶ród ¿ywych - pana Rusakiewicza. Jak bardzo z³ymi lud¿mi jeste¶cie obra¿aj±c nawet zmar³ego. Zazdro¶cicie sukcesów Pani Lech, Panu Zygmanowskiemu i Panu Rusakiewiczowi, a obra¿aj±c Ich wystawiacie sobie niechlubne ¶wiadectwo.

Milicja • Czwartek [12.11.2015, 22:08:03] • [IP: 194.150.168.**]

Ale szopka --- a do Bozego Narodzenia jeszcze daleko... no ale barany juz sa i to nawet w czerwonych czapeczkach, kolor komuny

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 22:06:54] • [IP: 83.11.83.**]

Ale bajzel na tych listach. To jak z totolotka na chybi³ trafi³.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 22:02:14] • [IP: 88.156.233.***]

Wszyscy Obywtele z tego okresu byli w jakims stopniu umoczeni w systemie socjalistycznym. Za jaki¶ czas identyczne opinie bêd± g³oszone o cz³onkach Pis lub PO. Zastanawia mnie bardzo, ogrom bezczelno¶ci u niektórych uhonorownych, ¿e potrafi± przyj±æ zaszczyty publicznie, wobec ¿yj±cych ¶wiadków ich krêtaczego ¿ycia w ¦winouj¶ciu !

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 21:52:23] • [IP: 77.254.70.***]

to co ta pani na pierwszej fotce wyrabia³a w szkole za komuny, z uczniami my¶l±cymi inaczej ni¿ partia to siê w pale nie mie¶ci Ale ok. szko³a zawsze mia³a sukcesy i czyste pod³ogi wiêc siê medal nale¿y

Ancymon • Czwartek [12.11.2015, 21:43:58] • [IP: 176.9.25.**]

Ten ksiêzulo obok biskupa to kto?

Adolf • Czwartek [12.11.2015, 21:41:04] • [IP: 95.211.148.***]

A co ten TW biskup tu robi ze swoim paziem?

Piotr Groniec • Czwartek [12.11.2015, 20:57:10] • [IP: 92.42.114.***]

Najbardziej wkurza okre¶lanie lat PRL-u latami komunizmu. Je¶li juz to socjalizmu do licha !!Komunizmu nigdy i na szczê¶cie sie nie dorobili¶my !!

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 20:54:24] • [IP: 95.129.224.***]

nie ponoæ a na pewno honorowym obywatelem Lwowa by³ Józef Pi³sudski.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 20:32:21] • [IP: 109.241.63.***]

ponoæ i Adolf jest honorowym obywatelem naszego miasta, mo¿e dlatego i ich wrzucili do tego worka...

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 20:17:36] • [IP: 2.108.233.***]

Wstyd, wstyd, wstyd!! Wstyd przypinac ordery tym, ktorzy popierali okrutny komunistyczny system!!

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 20:05:21] • [IP: 92.42.114.***]

17.58 Klasa bo schludne ubranie? Chyba nie do¶wiadczy³e¶/³a¶ tej" klasy" na w³asnej skórze albo nie wiesz co to s³owo oznacza.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 19:59:14] • [IP: 88.156.235.***]

Komuchy odznaczone przez ksiêdza po¶wiêcone czas na zej¶cie do pdziemia. Nie pieprzcie ze system was zmusza³ by¶cie zostali prosiakami

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 19:53:02] • [IP: 92.42.118.*]

@ 17.58 - taaaa, z klas±, ale nie za zamkniêtymi drzwiami.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 19:51:17] • [IP: 178.238.249.**]

Porêbski za to ¿e za spora kasê pioseneczki dla w³adzy ¶piewa³. to ju¿ Smolik znany w ca³ym kraju.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 19:50:35] • [IP: 80.245.186.***]

TO CHYBA OSTATNI ODDECH SLD!WIEKSZOSC TYCH DZIALACZY TO WIELKIE KOMUCHY, KTORYM ZYLO SIE WSPANIALE, KTORZY WSZYSTKIE SPRAWY ZALATWIALI PO KUMOTERSKU NA TELEFON!JEZELI NIE MIALES CZERWONEJ LEGITYMACJI NIE DOSTALES TEGO CO CI SIE NALEZALO!NP.NA MIESZKANIE CZEKALISMY KILKA LAT DLUZEJ TYLKO DLATEGO, ZE CIAGLE PRZEPISYWANO KOLEJNOSC CZLONKOSTWA I ZA TO WYROZNIAJA OSZUSTOW?, KTORZY POUSTAWIALI DZIECI BEZ PRZETARGOW ITD, ITP.ZENADA SPADAJCIE NAM JUZ Z OCZU, NIECH W KONCU AGATOWSKA PRZEFARBUJE WLOSY, BO CZERWONI UPADLI!

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 19:36:31] • [IP: 178.238.249.**]

Szkoda ¿e radny W³odarczyk kandydat na Pos³a wolnej Polski jest tak ¶lepo pos³uszny Agatowskiej bo jej Miler dawno mózg wypra³.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 19:35:22] • [IP: 83.11.88.***]

Rusakiewicz - jeden z najwiêkszych kombinatorów. W spó³dzielni S³owianin na przewa³ach dorobi³ siê takiej kasy ¿e ho ho i ca³e miasto o tym wiedzia³o. Teraz okazuje siê, ¿e to by³ wybitny cz³owiek HA HA HA.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 19:27:26] • [IP: 93.94.190.***]

Na Warszowie to widz± ludzi tylko jak zbli¿aj± siê wybory ale wtedy siê uaktywniaj± wyg³aszaj±c has³a" Warszów gór±" pajace jedne te¿ popieram i¿ Pani Kruk bardzo mocno zaznaczy³a swoje po¶wiêcenie w wychowanie dzieci to taka ciep³a osoba ale có¿ bli¿ej koryta to zawsze lepiej.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 19:00:43] • [IP: 92.42.114.***]

Obserwator to imiê i nazwisko czy szczyt odwagi cywilnej?? Niewiele wiesz, skoro nie znasz legendarnej ju¿ m¶ciwo¶ci niektórych widocznych na fotkach, wiêc naiwne te twoje obelgi. raczej ta w³adza i uprzywilejowani nie widz± nic poza czubkiem w³asnych interesów, przesz³o¶æ znamy i to dobrze, a tamte czasy by³y RÓ¯ne dla róznych dzieci, rodziców i dziadków

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 18:46:16] • [IP: 95.129.224.***]

Dlaczego wszyscy zapomnieli o wspania³ym cz³owieku naszego miasta nie¿yj±cym ju¿ Bohdanie Gawle niezwykle skromna osoba zajmowa³ wysokie funkcje w naszym mie¶æie cz³owiek który z ka¿dym pogada³ ka¿dego szanowa³ WSTYD.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 18:14:53] • [IP: 31.61.138.**]

62.69.241. Sam by¶ sie tchórzu podpisa³. Dobrze ¿e s± Jeszcze ludzie którzy odró¿niaj± historie od tej jedynie s³usznej partyjn± propagand± pisana. Szkoda ¿e sam widzisz nie wiêcej ni¿ czubek swego nosa.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 18:12:17] • [IP: 92.42.112.***]

Przebaczyc, nie znaczy zapomniec i nie domagac sie sprawiedliwosci.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 18:10:04] • [IP: 83.11.88.***]

Miasto komuchów i trepów. SLD ju¿ siê do sejmu nie dosta³o, niestety musimy poczekaæ by w ¦winouj¶ciu te¿ zdech³o.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 17:58:27] • [IP: 178.238.253.**]

Pani Lech jak zwykle bardzo elegancka, osobi¶cie nic do Niej nie mam, to kobieta z klas±.

ANTYKOMUNA • Czwartek [12.11.2015, 17:55:48] • [IP: 92.42.113.***]

a zagrali miedzynarodowke ?? jak to jest ze w katolickim panstwie komuna odznacza komunistow ??

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 17:54:27] • [IP: 178.238.249.**]

Do 241. Ja znam w³a¶nie przesz³o¶æ niektórych tu uhonorowanych i dlatego przyznanie tych obywatelstw uwa¿am za skandal. Oni faktycznie budowali ale komunizm a po drodze wielu mieszkañców naszego miasta skrzywdzili.

Obserwator • Czwartek [12.11.2015, 17:26:09] • [IP: 62.69.241.**]

Sami" Go¶cie" ujadaj± - tykaj±c uhonorowanych - tchórze anonimowi z wykrzywionym pogl±dem na ¶wiat i ludzi, niewidz±cy nic oprócz" czubka w³asnego nosa". Bez ¶wiadomo¶ci z jakich czasów siê wywodz± oni sami oraz ich rodzice i dziadkowie. Tylko znaj±c przesz³o¶æ mo¿ecie oceniaæ tera¼niejszo¶æ.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 17:18:59] • [IP: 178.238.252.***]

oczywi¶cie-zaharowuj±c siê winno byæ..

• Czwartek [12.11.2015, 17:05:47] • [IP: 178.238.252.***]

tak naprawdê je¶li chcia³e¶ co¶ osi±gn±æ nie zaczarowuj±c siê jak wó³ zapisywa³e¶ siê do jedynie s³usznej partii, by zgodnie z marksistowsko-leninowsk± ideologi± paso¿ytowaæ na spo³eczeñstwie do emerytury. Prócz prof. Koz³owskiego nie ma osoby godnej tego tytu³u. 80.245.178 porównanie trafne jak na pochodzenie ch³opskie.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 16:59:30] • [IP: 80.245.184.**]

Podczas uroczysto¶ci z g³o¶ników winna grzmieæ" Miêdzynarodówka", by³aby to doskona³a oprawa muzyczna do ducha czasów, z jakich wywodz± siê te honorowe relikty...

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 16:55:23] • [IP: 93.94.191.***]

Wszystkim sk³adam gratulacje.Przykro mi tylko, ¿e zapomniano o zas³u¿onych na Warszowie. Wytrwa³± prac±, zaanga¿owaniem siê w wychowaniu i mi³o¶ci± do dzieci i dalej to czyni±c po mimo wypracowanych lat. Osoba o wielkim sercu i mi³o¶ci do ludzi i dzieci Pani Alfreda Kruk. Dziêkuj±c za wychowanie naszych dzieci i naszych wnuków ¿yczymy du¿o zdrowia i mocnego serduszka dla naszych dzieci .

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 16:54:40] • [IP: 178.238.249.**]

Na uroczysto¶ciach nie by³o zapowiadanych Marsza³ka i Wojewody, jak siê zorientowali kto ma dostaæ te tytu³y to porostu nie przyjechali za to radni PiSu na kolanach pobiegli bij±c uk³ony ja¶nie przewodnicz±cej.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 16:42:38] • [IP: 92.42.114.***]

Nie zrozumiem dlaczego akurat ten dyrektor? Naprawdê -bo przez parena¶cie lat by³ w Mieszku? No to dlaczego zosta³a usunieta? Mo¿e to by³ historyczny b³ad, za który nale¿y przeprosiæ czy odszkodowanie wyp³aci? Bo chyba nie za STSG? Jesli tak wszyscy cudownie nam budowali, to w koñcu po co by³y te przemiany w 1989? Mo¿e dalej powinien istnieæ komitet centralny, jedna partia itd.? Nie o ¿adne tu przebaczenie chodzi tylko o to, ¿e jeste¶my w 2015r, a my dalej ci±gle te same peerelowskie staruszki. Bardzo ¿al, ¿e byli biskupi, strac± na brataniu siê z w³adz±, jak zawsze, jeszcze wiêkszy ¿al, je¶li by³ tam pis, na poziomie lokalnym to kompromitacja. Czyli jak zwykle w³adza robi co chce, powie co my¶leæ mamy, a ty prosty ludku cicho sied¼, ciesz siê, ze jest demokracja, a jak masz mê¿a wojaka to jeszcze dobr± pensjê.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 16:33:19] • [IP: 88.156.232.***]

Wpisy osób, które zna³y realia tamtych czasów oraz osoby uhonorowane, nie s± wa¿ne tak jak wtedy.W³adza i ludzie systemu maj± siê dobrze i w pogardzie maj± tych spoza. W¶ród uhonorowanych s± ci, którzy ciesz± siê szacunkiem mieszkañcówi i ci, którzy tego szacunku nie mieli i nie maj±. A uhunorowanie ich umniejsza tylko rangê tego zaszczytu.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 16:30:04] • [IP: 80.245.188.**]

chwa³a ¶winoujskim bohaterom

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 16:24:51] • [IP: 188.146.74.**]

IP: 92.42.113.*** to nie jest prawda, spó³dzielnia mieszkaniowa w ten sposób nie dzia³a³a, mama musia³a wydawaæ te pieni±dze po cichaczu i wypijac koniaki

Za przebieg³o¶æ...! • Czwartek [12.11.2015, 16:16:27] • [IP: 46.112.89.***]

15:46 - akurat w tym po¶cie odnalaz³em kluczowe zdanie dla tego, co siê wczoraj wydarzy³o: -----"Medale sobie daj± za swoj± przebieglo¶æ."-------Nic dodaæ, nic uj±æ. W czasie, gdy sporo ich rodaków nie mog³oby sobie spojrzeæ w oczy w odbiciu w lustrze, gdyby choæ tylko przekroczy³o próg Komitetu Miejskiego PZPR, ci nagrodzeni komuni¶ci nie mieli skrupu³ów - szlifowali odpowiednie klamki, progi, klêczniki w komnatach ozdobionych portretami Lenina, Marksa. W latach 80.sta³o siê to wrêcz kwesti± smaku, porz±dny cz³owiek wiedzia³, ¿e by siê samego uszanowaæ, nie nale¿y nawet dotykaæ pewnych stref. Ale zawsze siê znajdzie odpowiedni do konkretnej woni trunek, który zaleje, co ¶mierdzi, wrzuci, sk±d wylecia³y, wyrzuty sumienia.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 16:11:26] • [IP: 92.42.113.***]

Nie opowiadajcie g³upot, ¿e w tamtych czasach nie mo¿na by³o inaczej, bo ZAWSZE JEST INNE WYJ¦CIE! Przynale¿no¶æ do partii by³a obowi±zkowa, je¶li kto¶ chcia³ pe³niæ wa¿ne funkcje. Tak, to prawda, dyrektorem móg³ byæ tylko cz³owiek popierany przez partiê, jednak nie ka¿dy przy tej okazji ³ama³ i prze¶ladowa³ podleg³ych mu ludzi, dlatego te tytu³y to po prostu hañba. WSTYD, WSTYD I JESZCZE RAZ WSTYD!

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 15:49:06] • [IP: 92.42.113.***]

Pn Witold R, d³ugoletni prezes spó³dzielni hmmm, pamiêtam jak 18 lat czekali¶my na wiêksze M, ile to kopert i koniaków moja mama nosi³a. ...by³o jak u Barei, wypisz wymaluj.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 15:46:27] • [IP: 46.77.124.**]

Jako chrze¶cijanin móg³bym przebaczyæ. Ale trzeba widzieæ ze te stare komuchy korzysta³y z wszystkiego co najlepsze w tamtym systemie i tak siê usadowili w tym systemie. Dalej i jeszcze wiêcej ¿eruj± z pañstwowej kasy bo nikt im nie rozliczyl. Medale se daj± za swoj± przebieglosc. Nasze miasto stalo siê ostoj± czerwonej bandy.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 15:40:22] • [IP: 92.42.114.***]

BRAWO ! Tak trzeba by³o zrobiæ ju¿ dawno temu. Ale jak mówi±, , lepiej pó¿no ni¿ wcale, ,. Tu w ¦winouj¶ciu ¿yli i pracowali ludzie dla dobra nas wszystkich. Budowli zak³ady, domy, ulice, uczyli naszych rodziców w szko³ach, uczyli religii w ko¶ciele, grali nam koncerty w muszli koncertowej, piekli nam chleb.I za ich wk³ad w rozwój miasta w taki sposób -DZIÊKUJEMY

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 15:40:17] • [IP: 46.112.156.***]

W wiêkszo¶ci bardzo zas³u¿eni ludzie dla miasta. Przynale¿no¶æ do PZPR by³a obowi±zkiem w tamtym czasie by piastowaæ odpowiedzialne stanowiska. Gdyby nie oni, te stanowiska zajêliby czerowni, którzy nic by nie zrobili dla rozwoju miasta. Zbyt ³atwo niektórym tutaj przychodzi ocena innych nie znaj±c albo ju¿ nie pamiêtaj±c tamtych czasów. ja pamiêtam.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 15:40:05] • [IP: 83.11.156.**]

W zielonym gaju, czerwone ptaszki ¶piewaj±, sobie ¶piewaj±, pod jaworem. Komuchy fuj, fuj, fuj!!

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 15:33:47] • [IP: 80.245.178.***]

Oho sami historycy...Nie bardzo rozró¿niaj± tego co by³o z tym co jest teraz...O ortografii nie wspomnê wie¶niaki

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 15:21:30] • [IP: 46.112.164.***]

Obrzydliwo¶æ

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 15:16:01] • [IP: 95.90.186.***]

Ciekawe za co lechowa za komunistów

propisowiec • Czwartek [12.11.2015, 15:10:30] • [IP: 46.112.89.***]

Wizyta ksiêdza dziekana o charakterystycznym nazwisku, Superlaka (swoj± drog± do niedawna bardzo wa¿nej postaci w Kurii) by³a podyktowana tym, ¿e przyznano ten tytu³ ksiêdzu Matlakowi, ale... jaki¿ skandal, przyznano równocze¶nie towarzyszce Lech, pamiêtnej z zaciek³ego s³u¿enia komunizmowi, walcz±cemu z ¶wiêtem 11 listopada!! Rozumiem, ¿e Ko¶ció³ w znaczeniu:" hierarchia" nie móg³ to zbojkotowaæ, rozumiem to, ale osobi¶cie, jako ¿e nie jestem katolikiem z hierarchii, nie pojawi³bym siê tam nawet, gdyby p³acili za to. I jak siê to dziwnie plecie - to nie PiS, lecz PO manifestacyjnie nie pojawia siê na tej farsie, wyra¿aj±c uczucia licznych patriotów miasta. Nadanie tytu³ów zas³u¿onym komunistycznym utrwalaczom w³adzy ludowej na naszej wyspie jest smutne i to jeszcze w tak wa¿ny, symboliczny dzieñ.---Je¶li oka¿e siê, ¿e PiS by³ na tej farsie, przestanê g³osowaæ na tê partiê na poziomie lokalnym (choæ nie przerzucê g³osów na PO).

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 15:09:19] • [IP: 92.42.118.***]

a pani Lech zawsze zadbana i elegancka:) ma³o sie zmieni³a super!!

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 14:59:57] • [IP: 92.42.116.**]

Wstyd zosta³ ukryty pod spódnic±:)

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 14:29:45] • [IP: 62.69.231.***]

Osoby które klepi± s³owo Komuchy czy" komunizm" niech jada na Kubê, do Wietnamu lub do Korei Polnocnej, u nas by³ jak to powiedzia³ bardzo m±dry 50-latek okres niedoboru i niedostatku.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 14:26:16] • [IP: 83.20.71.***]

no nie na to nawet patrzeæ nie mo¿na skandal i ¿enada komuchy fuj

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 14:14:59] • [IP: 31.61.139.***]

Tak pu¶ci ludzie jak jab³oñska i borowski którzy nigdy nic nie zrobili dla miasta pracê dostaj± dziêki kolesiom nie powinni zabieraæ g³osu

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 14:08:20] • [IP: 92.42.118.***]

Trzeba pamiêtaæ, ¿e PZPR jest tutaj najliczniejsze w skali ca³ego kraju.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 14:03:27] • [IP: 178.238.249.**]

Agatowska proszê juz nigdy w imieniu spo³eczeñstwa i mieszkañców siê nie wypowiadaæ ja sobie nie ¿yczê. swoja wiarygodno¶æ mo¿e pani podnie¶æ rozliczaj±c afera OSiRu ale to pani± przerasta bo wiele by siê wyda³o.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 13:56:10] • [IP: 2.108.233.***]

Az trudno uwierzyc w to!! Czytam, ze powinnismy byc dumni z tych osob... Okres komunizmu i jego dzialacze partyjni naprawde nie sa powodem do dumy. Ale to moje zdanie, widac radni maja odmienne.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 13:53:57] • [IP: 178.238.252.***]

skoro dyr. szko³y uhonoe]rowano to jakim kryterium siê kierowano jak tyle jest zaslu¿onych innych dyrektorow szkó³ w naszym mie¶cie, np. dyr. szk. nr 7 / obie /

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 13:35:13] • [IP: 178.238.249.**]

IP171** nie trzeba byæ chrze¶cijaninem ¿eby odró¿niaæ dobro od z³a, ale trzeba byæ na pewno porz±dnym cz³owiekiem z zasadami.Ty Bogiem sobie buzi nie wycieraj, bo z twojego wpisu widaæ, ¿e niedawno jeszcze/a mo¿e do dzi¶/ nale¿ysz do tych co za wyznawanie Boga ¶cigali. A w tym mie¶cie ¿yli, ¿yj± i to miasto rozwijali i rozwijaj± równie¿ inni zacni ludzie nie tylko towarzysze jednej s³usznej partii.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 13:27:34] • [IP: 68.174.44.***]

trzeba trzymac sie wladzy I system puzniej ordery a gdzie sumienie

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 13:22:38] • [IP: 37.47.46.***]

SLD towarzysze towarzyszy uhonorowali. ¦miechu warte.Wstyd. Jeden komuch za komuchem.Wstydu nie maj±.Osir niech uhonoruj± za gospodarno¶æ.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 13:05:31] • [IP: 148.122.187.*]

Niektórym siê to mie podoba, ¿e wiêkszo¶æ z uhonorowanych to osoby kojarz±ce sie z poprzednim systemem, ale prawda jest taka, ¿e to oni dzia³ali w tamtym okresie i tamtym czasie chod¼ nie zawsze siê zgadzali z powsta³ym systemem politycznym. Nie by³o specjalnie innej mo¿liwo¶ci. ... takie czasy... aby mo¿na by³ co¶ po¿ytecznego i sensownego zrobiæ. Mo¿e zamiast psioczyæ na ich przynale¿no¶æ partyjn± lepiej spróbowaæ policzyæ i oceniæ ich dokonania dla ¦winouj¶cia. Oczywi¶cie szkoda, ¿e parê osób pominiêto i zabraķ³o dla nich miejsca w tym gronie wyró¿nionych

Schoolwysyn • Czwartek [12.11.2015, 13:05:31] • [IP: 93.94.184.**]

Brakuje tylko Pani Dulnik do kompletu.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 12:57:04] • [IP: 46.112.19.**]

OB£UDA POD£A OB£UDA . OSRAÆ TO WSZYSTKO.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 12:54:43] • [IP: 92.42.116.***]

Jak mo¿na z tak± pogard± odnosiæ siê do mieszkañców? Takie kontrowersyjne kandydatury nie powinny byæ uhonorowane. Wiêkszo¶æ to wredne komuchy i" utrwalacze w³adzy ludowej", podli, mali ludzie.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 12:49:19] • [IP: 83.11.171.**]

Rozumiem, ¿e te g³osy oburzenia to g³osy prawdziwych chrze¶cijan, którzy z definicji powinni mi³owaæ bli¼niego swego. Bardzo dobrze, ¿e uhonorowano ludzi, którzy pracowali dla naszego miasta, i to w³a¶nie ich pracê, a nie pogl±dy uhonorowano! Tak siê martwicie jak ich os±dzi Bóg? Bóg jest sêdzi± sprawiedliwym i na waszym miejscu obawia³abym siê, ¿e wam te wpisy wyci±gnie na s±dzie...

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 12:44:32] • [IP: 62.69.254.***]

Na czerwono!

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 12:40:48] • [IP: 80.245.189.***]

ksieza tez sie sprzedali??beda mieli lepsze emerytury

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 12:39:59] • [IP: 93.94.190.***]

Nie jest wam wstyd komuchy? Juz niedlugo Bog was bedzie sadzail...

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 12:39:55] • [IP: 178.238.253.**]

Radni to uchwalili, to jest cios poni¿ej pasa dla mieszkañców, tych którym Ci ludzi " umilali ¿ycie " przez wiele lat, to masakra, wstyd mnie jest za RM a zw±³szcza za przewiodnicz±c±, nie potrzeba by³o tak epatowac swoj± przynale¿no¶ci± do komuny, my to wiem, wiec nie ma siê czym chwaliæ, uhonorowanie tych osób to policzek, dla tych co walczyli o Woln± Polske!

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 12:29:57] • [IP: 178.238.249.**]

Pierw zakazywali obchodów tego ¦wiêta, a teraz siê dekoruj±.

Go¶æ • Czwartek [12.11.2015, 12:22:26] • [IP: 193.200.150.***]

Komuchy wiecznie ¿ywi. M¿e dla komuchów, to niektóre osoby s± honorowymi obywatelami, ale dla mnie, to nadal s± komuchy.

Ogl±dasz 1-83 z 83
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ W ¦winouj¶ciu w³a¶nie rozpocz±³ siê przegl±d 500 drzew rosn±cych w pasach drogowych, obejmuj±cy ich inwentaryzacjê – obmiar, ocenê stanu sanitarnego oraz sporz±dzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 bêdzie dzia³a³ w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 wrze¶nia 2024 r. W celu pozostawienia darów nale¿y najpierw zadzwoniæ pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Pañstwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w ¦winouj¶ciu potwierdzi³ przydatno¶æ wody do spo¿ycia z wodoci±gu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmuj±cym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■