POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [08.11.2015, 19:01:02] • Świnoujście

Paradoks historii? - niektórzy dawni towarzysze zostaną honorowo odznaczeni podczas zakazanego przez nich święta...

Paradoks historii? - niektórzy dawni towarzysze zostaną honorowo odznaczeni podczas zakazanego przez nich święta...

fot. iswinoujscie.pl

Podczas obchodów Święta Niepodległości Prezydent ma odznaczyć Honorowych Obywateli Miasta Świnoujścia. Ceremonia z pewnością będzie miała niepowtarzalną atmosferę, zwłaszcza że przytłaczająca większość „honorowych” to żyjący i nieżyjący już działacze dawnych struktur, budowniczowie i krzewiciele systemu komunistycznego. Szczególne, że na uroczystość został wybrany dzień, którego przez 44 lata nie można było świętować za sprawą ówcześnie panującego reżimu komunistycznego.

Święto Niepodległości zostało ustanowione ustawą z 23 kwietnia 1937 r. Zniosła je zaś ustawa Krajowej Rady Narodowej 22 lipca 1945, w momencie poprzedzającym objęcie władzy w Polsce przez komunistów. Jak więc widać, charakter święta zdecydowanie nie odpowiadał budowniczym nowego ładu spod znaku sierpa i młota. Przywrócone zostało w okresie przemian ustrojowych w1989 r. i odtąd nieprzerwanie przypomina o ważnych dla Polski wydarzeniach.

Dlaczego wybrali akurat ten dzień na uczczenie honorowych obywateli miasta, spośród których tylko nieliczni nie byli zaangażowani w działalność PZPR? Czy wypada, aby odznaczano ich za zasługi partyjno – poddańcze względem ZSRR? Towarzysze z dawnych trybun, którzy przyjmowali pierwszomajowe hołdy, posyłali ludowi propagandowe uśmiech, dbając przy tym wyłącznie o utrzymanie się na stołku (często nadanym drogą błyskawicznego awansu społecznego lub po ukończeniu rocznych studiów magisterskich)... Oto honorowi obywatele miasta Świnoujścia. Gdzie pamięć o tych z drugiej strony muru? - gdzie działacze Solidarności, wieloletni, zasłużeni nie noszeniem czerwonego sztandaru, a walką o niepodległą Polskę? - jest ich niewielu, nikt o nich nie mówi, nie pamięta... Władze naszego miasta postarały się o zaplanowaną frekwencję, niczym za dawnych czasów („towarzysze łączcie się”) wystosowane zostały zaproszenia, dzięki czemu doniosła uroczystość zyska odpowiednią oprawę. Nic się nie zmieniło, nadal odgórnie zdecydowano, komu, jak i w jakich okolicznościach. Szkoda tylko, że profanując charakter Święta Niepodległości...


komentarzy: 72, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-72 z 72

Gość • Czwartek [12.11.2015, 16:05:14] • [IP: 83.3.70.***]

Żmurek przeciez był w partii wiec trudno sie dziwić ze odznacza kolegów. Presz z komuną!

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 23:35:07] • [IP: 62.69.203.***]

Wstyd żeby komuchy świętowali w taki dzień.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 21:36:15] • [IP: 62.69.203.***]

Fakt. Nie powinno się wrzucać wszystkich do jednego worka.Ale są tu komuchy którzy dawno powinni odejść w niepamięć.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 21:26:40] • [IP: 83.11.85.***]

IP: 80.245.186.*** ło Matko, a cos ty za oryginał!

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 17:13:15] • [IP: 92.42.114.***]

Kuglinowie byli artystami, utworzyli Szkołę Rzemiosł Artystycznych, mają" swoją" ulicę. 00, 01 %

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 16:14:17] • [IP: 46.112.169.***]

Dobra cwaniaki- co złego dla tego miasta uczynili Kuglinowie?? 99.9% z was nawet nie wie kim ci ludzie byli i czym się zajmowali! Tępy czarny motłoch

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 15:33:54] • [IP: 92.42.114.***]

Bardzo dobry, merytoryczny artykuł i logiczne pytania. Brak klasy, umiaru i wstydu - zarówno ze strony nadających, jak i wypinających pierś do orderu, Nie chodzi o zaprzeczanie temu wszystkiego co zrobiono w Świnoujściu, chodzi o konkretne osoby, które nie pamiętają krzywd wyrządzonych przez lata budowania PRL-u. Trzeba te obchody bojkotować i szkoda, że i kościół się w to miesza. Zresztą Wielki Zegarmistrz do tych państwa już zmierza (patrz Kiszczak), więc...

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 15:02:45] • [IP: 2.111.155.***]

my polacy kochamy ruskich i sramy na ue

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 14:15:55] • [IP: 93.94.187.***]

Haha faktycznie jest o co się spinać. System partyjny sprzed 89 r. zastąpił drugi system solidarnościowy po 89 r. Dużo gorszy moim zdaniem, bo takiego złodziejstwa, ośmiorniczek i wyprzedawania za grosze najlepszych polskich firm jak jest teraz to wtedy by nikt nawet nie pomyślał, bo by go od razu wsadzili.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 13:56:56] • [IP: 93.94.184.*]

Ci wszyscy komuniści chodzą teraz z krzyżem i liżą tyłki sukienkowych nic to wam nie mówi. I leszcz jedno pomiędzy robolami chodziło takie przysłowie na temat czerwonych /POLSKA PARTIA KIEROWNIKÓW I DYREKTORÓW/ a teraz dopowiedzcie sobie resztę o ile potraficie jeszcze myśleć i nie wyprali wam całkowicie mózgów.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 13:53:14] • [IP: 62.69.241.***]

PIS jest o wiele gorszy od tej" komuny". Zobaczycie ci co zapomnieli i poszli głosować na tych baranów.

zamknij twarz po flircie • Poniedziałek [09.11.2015, 12:33:41] • [IP: 46.112.172.**]

z komuną ---- Bycie w partii było opryskaniem błotem honoru Polaka, bo partia PZPR stała na straży interesów obcego mocarstwa, Sowietów, trzymających tu wojska, lokujących KGB (KGB miał siedzibę vis a vis szpitala sowieckiego). Powodów bycia w PZPR było trochę, od czystego oportunizmu, typu: by mieć lepsze mieszkanie, przez ambicje zrealizowania się, po ideologiczną wiare w" przyjaźń" z mocarstwem. Tak, czy tak, była to forma zdrady solidarności narodowej. Dlatego dziś wypinanie piersi po ordery i wyróżnienia jest smutnym zjawiskiem. Jak zrobiłeś, zrobiłaś coś dobrego, to dobrze, ale zamknij, proszę, twarz i nie piskaj, nie rość sobie pretensji do nagród. Spuśćmy zasłonę miłosierdzia na sromotę kolaboracji z obcą ideologią.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 12:22:55] • [IP: 62.69.252.**]

Gratuluje wszystkim ktorzy otzymali Tytul Honorowego Obywatela Miasta.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 12:22:23] • [IP: 80.245.186.***]

GLOWNIE DO IP178 *****IMINNYCH!!POLECAM WAM PRZECZYTAC BIOGRAFIE PANOW LECHA I JAROSLAWA KACZYNSKICH, A SZCZEGOLNIEPO-OWCOM-TO SA OSOBY DLA KTORYCH POLSKA I JEJ NAROD BYL EDEALEM, ONI NIGDY NIE BYLI ZAAGAZOWANI W ZADNE KORUPCJE!!POWTARZAM W RZADNE!!TO JEST WZOR PATRIOTYZMU!!DLATEGO JESTESMY DUMNI, ZE WLASNIE TAM SPOCZYWA PANPREZYDENT Z MALZONKA, UCZCIE SIE OD NICH POKORY, UCZCIWOSCI A NADE WSZYSTKO WZAJEMNEGO SZACUNKU I MILOSCI DO SIEBIE I I INNYCH LUDZI.PAN JAROSLAW WAM PRZESZKADZA BO JEST NISKI??CO MOZECIE JEMU ZARZUCIC POZA UCZCIWOSCIA??NIE ZAUWAZYLISCIE, ZE PRZEGRALA BO; BUTA, CWANIACTWO, TRAKTOWANIE NARODU MARGINESOWO O CZYM DOWIEDZIELISMY SIE DZIEKI TASMOM, AFERY ITD-LUDZIE NIE ZNOSZA CHAMSTWA!!CWANIACTWA!!ZAUWAZYLISCIE, ZE PRZEGRAL DZENDERYZM I WALKA Z KOSCIOLEM?!!

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 12:19:29] • [IP: 83.137.1.***]

Lepszy komuch niz liberalowie z naszego sejmu

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 12:11:29] • [IP: 62.69.241.***]

Propaganda zaszczepiła w umysłach młodych ludzi nieprawdę, że budowanie Polski zaczęło się w XXI w. Przedtem były zgliszcza i komuna. A w takim Świnoujsciu budowniczowie gazoportu będa mogli się porównywać z budowniczymi np ODRY dopiero po oddaniu go do użytku i prawdopodobnie, niektórzy z nich, z okazji 140 lecia POLSKIEGO ŚWINOUJŚCIA, zasłużenie otrzymają np. honorowe obywatelstwo Świnoujścia lub inne wyróżnienia, jeśli oczywiście, jak to jest w polskim piekiełku, nie znajdą się jacyś kontestatorzy.

zamknij twarz po flircie • Poniedziałek [09.11.2015, 12:03:03] • [IP: 46.112.172.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość IP 792184172 • Poniedziałek [09.11.2015, 11:37:45] • [IP: 79.184.172.***]

Do Gościa IP 9242112. Przeczytaj jeszcze raz, to zrozumiesz może, że mówię o Ludziach, którzy to robili i darzę Ich za to szacunkiem. Ciebie w tym czasie chyba w naszym mieście nie było.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 11:34:36] • [IP: 178.238.253.**]

Z jaka łatwością i wprawą opluwa się miniony okres, który zafundowali nam, nie kto inny jak Delano Roosevelt wraz z Wintonem Churchilem - sprzedając Polskę i godząc się na wszystkie żądania Stalina. Granice Świnoujścia także wykreślił Stalin.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 11:04:08] • [IP: 62.69.241.***]

Do [IP: 178.238.250.**] - widzę żeś przesiąknięty niemiecką propagandą - jakie dwadzieścia tysięcy. Zgodnie z danymi statystycznymi z teego czaso od 5500 do max 6000, a w propagandzie nienieckiej z każdym rokiem daLEJ OD WOJNY tqa liczba rosła - jak w kabarecie" a dla kogo ten wywiad///"

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 10:55:45] • [IP: 80.245.189.**]

Precz z komuna, precz z PZPE & SLD... czas raz na zawsze skończyc z bolszewizmam w naszym miescie...

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 10:44:22] • [IP: 178.238.249.**]

Ale komuchy dalej rozmydlają i udają, że nie wiedzą o co chodzi.Precz z komuną z tego miasta!!

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 10:37:24] • [IP: 62.69.253.***]

Jest to profanacja tego święta.Komuna nadaje Obywatelstwo Honorowe.Odżywają demony przeszłości.Żenada.

tyrak • Poniedziałek [09.11.2015, 09:45:05] • [IP: 37.8.215.***]

LUDZIE dlaczego w Was tyle nienawiści?

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 09:15:33] • [IP: 92.42.112.***]

"Kto wybudował większość Waszych mieszkań, kto leczył, uczył, odbudował całą nadmorską dzielnicę" ?? Za własne pieniądze żeś wybudował, uczył i leczył ? !! Dobroczyńca się znalazł !!

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 08:35:54] • [IP: 88.156.235.***]

Ci" prawdziwi Polacy" to w 99% dzieci komuchów. Wychowane już w duchu wolności żądają spalenia na stosie własnych rodziców, którzy żyli wtedy tu, bo tutaj była POLSKA.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 08:13:58] • [IP: 93.94.187.***]

A czy ludzie prawicy i Solidarności nie rzązili już Świnoujściem? na pewno tak prze 2002 rokiem. Dlaczego wiec wówczas nie uhonorowali" swoich"? a dzisiaj pianę wściekłości sączą. Niedawno o tych którzy zostaną honorowymi obywatelami pisał dr. Pluciński na tym portalu. I jesli ktokolwiek uważa że ks. Matlak czy państwo Kuglinowie byli tylko komunistami bo żyli w tamtym trudnym okresie to niech się zacznie leczyć.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 08:05:33] • [IP: 80.245.178.***]

Czy Lech Kaczyński na Wawelu Wam nie przeszkadza?

Nowas • Poniedziałek [09.11.2015, 08:00:39] • [IP: 80.245.184.***]

Dokładnie jak ktoś wspomniał wcześniej, Polska nie powstała wczoraj i nie odbudowano miasta dopiero po 1989 roku. Trochę logiki zamiast populizmu - dla admina :)

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 07:47:53] • [IP: 79.184.172.***]

Czyli najlepiej aby wszyscy urodzeni przed 1989 rokiem opuścili Świnoujście a najlepiej Polskę? Wszystko wybudowane do tego roku zrównane z ziemią i nie będzie problemu z przeszłością? " Patrioci opamiętajcie się !! Ludzi nie związanych z PZPR było bardzo dużo a i ci, którzy do niej należeli, często tylko płacili składki. Kto wybudował większość Waszych mieszkań, kto leczył, uczył, odbudował całą nadmorską dzielnicę, itd. ? Pracowałam na kierowniczych stanowiskach i tylko raz zaproponowano mi wstąpienie do PZPR. Odmówiłam i nie było z tego powodu żadnych konsekwencji. My i nasi Rodzice żyliśmy w tamtych czasach i to my a zwłaszcza nasi Rodzice najbardziej odczuliśmy czym komunizm był.

Rozsądny • Poniedziałek [09.11.2015, 07:39:43] • [IP: 92.42.117.**]

całkowicie się zgadzam z autorem pozdrawiam

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 06:54:45] • [IP: 178.238.249.***]

Propaganca czyni coraz większe spustoszenia w umyslach niedouków. Chodzi o współczesną propagandę historyczną, którą nas karmią za państwowe pieniądze, niektore instytuty. Jaka tu odwaga portalu. Tak się skłasda, że Polska nie powstala wczoraj.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 06:31:24] • [IP: 92.42.114.***]

Ja paradoksu nie widzę. Przed laty jedyną słuszną partią była PZPR a obecnie partia PiS. Wtedy przedstawiano nam prawdziwych patriotów a nie tak dawno spotkali się dwaj patrioci ciemną nocą Pan Prezydent Duda wiernopoddańczy w domu Prezesa Kaczyńskiego.itd itp.Tak kiedyś ludzie donosili na siebie a obecnie podsłuchują.Tylko że kiedyś sekretarz był rozjemca a obecny prezes jest dyktatorem

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 06:30:56] • [IP: 79.187.106.***]

TAK, TAK!! Bo trzeba się odciąć od tych prawie 50 lat komunizmu grubą kreską!! Każdy co wtedy żył i działał powinien zostać spalony na stosie!! Bo to sługa Moskwy był! Twój tata rybak, dziadek murarz, a nawet mama jak pracowała w komunistycznym żłobku- wszyscy powinni sczeznąć ponieważ budowali i utrzymywali w Świnoujściu socjalizm! Tak należy postępować! Może za 30-40 lat dojdziemy do momentu, że te prawie 50 lat zostaną całkowicie wymazane z naszej historii, łącznie z datami na nagrobkach osób, które wtedy umierały! BO JAK ONI ŚMIELI ŻYĆ W CZASACH KOMUNIZMU??!! Czerwone barachło!!... żenada ludzie...

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 04:56:14] • [IP: 88.156.235.***]

Żmije nie mają tak wiele jadu co" prawdziwi Polacy". Proszę podajcie swoją listę honorowych obywateli. Historii nie da się wymazać z pamięci. Nie przesadzajcie z tym komunizmem.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 00:52:48] • [IP: 46.112.216.***]

22:21 - Nie widzisz różnicy między PRL a RP? Owszem, o ile jest uwikłana RP w PRL, o tyle to świadczy na niekorzyść RP, wciąż nie ma radykalnego odcięcia się od komunizmu i są relikty PRL, np.meldowanie się pod danym adresem, utrzymywanie byłych esbeków, jak do niedawna Kiszczaka (dziś jego żona bierze 85% jego emerytury, tzn.ok.6 tys.zł!- za bycie oprawcą Polaków on brał pieniądze!), ale wolę RP z jej znacznie większą wolnością, niż życie w zagrodzie PRL.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 00:37:14] • [IP: 88.156.233.**]

Podobno po 1989 roku odzyskaliśmy wreszcie wolność. Mam wrażenie, że niektórzy tu piszący nadal tkwią w niewoli - UMYSŁOWEJ. Nadal chcieliby strajkować, protestować, rozwalać. Nie te czasy, panowie. Wasza Solidarność rozleciała się pod wpływem rządów waszej kochanej demokracji, wolności, wolnego rynku, banków i korporacji. Za komuny mieliście chociaż pracę i szacunek ludzi, dzisiaj nie macie nic. Do kolejki po zasiłek, marsz!

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 00:12:51] • [IP: 62.69.203.***]

Brawa dla portalu za prawdę.

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 00:11:51] • [IP: 62.69.203.***]

Ciekawe?Bolszewiki chcą świętować to co do tej pory zabraniali.Na dodatek nie wiedzą jak ma wyglądać godło RP.Na szczęście ich czas dobiega końca bez względu czy ktoś zakopał czerwoną książeczkę czy nie.B

Gość • Poniedziałek [09.11.2015, 00:01:00] • [IP: 95.129.225.***]

iswinoujscie.pl jesteście zajebiści i mega odwagę.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 23:45:54] • [IP: 92.42.118.*]

Dokładnie. Brawo iswinoujscie. jesteście jedynym portalem, który o tym wprost pisze. To będzie Święto Hańby.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 23:41:29] • [IP: 79.186.196.***]

Pod pomnikiem 25 lat prl przy urzedzie morskim.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 22:54:22] • [IP: 46.112.216.***]

Musiałem sprawdzić kilka nazwisk, a warto jednak zejść z poziomu pewnej ogólności i podać, kto należał do partii, kto jej się wysługiwał. Z moich ustaleń - z" realu", ale i z sieci, nie wynika jasno, że to był Hebel, ale że Zygmanowski, to pewne, że Lech, to pewne. I prośba skierowana do iswinoujscie, byście podali lub przypomnieli, kto jak głosował na głosowaniu Rady Miasta w sprawie tych honorowych i niehonorowych obywateli. Na razie nie mogę tego znaleźć w internecie.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 22:49:23] • [IP: 92.42.116.**]

Czy 1-Maj nie byłby odpowiedniejszym dniem dla wręczenia odznaczeń byłym towarzyszom?

Gość • Niedziela [08.11.2015, 22:35:54] • [IP: 178.238.246.***]

Czy tu można mówić o HONORZE? Ktoś chyba nie zna tego pojęcia, bo CZŁOWIEK HONORU, to nie śliski karierowicz i sługus KOMUNIZMU, utrwalacz narzuconej nam, obcej władzy. Jaskrawo widać było te postawy wtedy, kiedy powstawała" SOLIDARNOŚĆ". Wniosek z tego jasny i prosty - jaki HONOR, tacy" HONOROWI OBYWATELE".

Gość • Niedziela [08.11.2015, 22:30:06] • [IP: 46.112.216.***]

20:31... Czy twoja klawiatura sepleni?" Jończących" to" jęczących" czy" jątrzących"? A co chciała powiedzieć twoja klawiatura z wybitymi klawiszami pisząc" zaciećlaki" - co to znaczy?! Jak podasz swój adres, to mogę wysłać ci klawisz z przecinkami.

brawo, portalu,za reakcję • Niedziela [08.11.2015, 22:22:14] • [IP: 46.112.216.***]

Wiem na pewno, że już są przymuszani pracownicy, przez ich pracodawców, czyli pewne zależne od miasta instytucje, placówki, by być na tych uroczystościach - a dla niektórych z nich hańbą by to było, by fetować ten PAKIET, czyli niepodległość i towarzyszy. A dlaczego są przymuszani? Bo nie chodzi owym pracodawcom o cześć dla niepodległości, jej odzyskania, lecz o PROMOCJĘ tych instytucji. pozycję. Oto, jak rozmieniono na drobne święto, o które walczyli ludzie Solidarności - nie tylko rozmieniono tymi nagrodami dla komuchów, ale i przymusem pójścia na uroczystość, która miała być przeciwieństwem 22 lipca i 1 maja.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 22:21:23] • [IP: 93.94.191.***]

Dla tych oburzonych - czy teraz jest inaczej.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 22:09:05] • [IP: 92.42.118.***]

Dlaczego Ś.p. Bohdan Gaweł nie został honorowym obywatelem ?? Był oddany pracy dla ludzi i miasta jako prezydent i dyrektor MSR S.A., a jednocześnie skromny i uczciwy.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 21:46:40] • [IP: 92.42.112.***]

Kto mieszka w Swinoujsciu od 1965 jest honorowym jego obywatelem.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 21:46:32] • [IP: 81.219.201.***]

zamiast paradoks można użyć też mocniejszego słowa (i chyba równie dobrego) - też na" P'. .. profanacja!!

Gość • Niedziela [08.11.2015, 21:45:02] • [IP: 178.238.252.***]

Gośćgosc •20:11:20• a czerwonoarmiści miasto rozkradli zapomniałeś dopisać.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 21:31:19] • [IP: 80.245.189.*]

Zal wam d...e sciska to moze pan stanislaw jakmutam ten bylby dobry.Juz niwielu go pamieta-niepomogla nawet mina.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 21:08:15] • [IP: 178.238.252.***]

prezydent, już nie sldowiec będzie wręczał...

Dziub-Dziub • Niedziela [08.11.2015, 20:50:05] • [IP: 95.129.228.***]

A kiedy ma ich odznaczyć ? Tamto święto jest teraz zakazane.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 20:33:08] • [IP: 46.112.9.***]

III RP w pełnej krasie.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 20:31:23] • [IP: 93.94.190.***]

Zaciećlaki PIS-owskie wyprowadzić sie do matecznika PIS-owskiego to tam będizecie zadowoleni z tego 11 listopada wstyd dla jończących nie nawiść.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 20:27:56] • [IP: 178.238.246.***]

niepodległość odzyskaliśmy dopiero po wyjeździe wojsk radzieckich i zmianie ustroju

Resortowe dziecko • Niedziela [08.11.2015, 20:27:47] • [IP: 163.185.148.***]

Czytam i nie moge uwierzyc co wy tutaj piszecie.Moj tatulek pobiera ruskie kopiejki emerytalne i nie widzi w tym nic zlego.Ruska armia w jakiej sluzyl czerwonemu panu placi mu za sluzalczosc.Nosil mundur polskiej armi lecz wiadomo ze byl sovietskim zoldakiem.Wielokrotnie mowilam mu oddaj te kopiejki na dom dziecka.Nie masz wstydu pobierac krwawych pieniedzy?Mamusia odznaczana zlotymi wpinkami TPPR-u i jakich wy chcecie miec honorowych obywateli?

Gość • Niedziela [08.11.2015, 20:26:03] • [IP: 178.238.249.**]

I tym sposobem sld-owcy dołączyli ich hurtowo jednego dnia do Bieruta honorowego obywatela Świnoujścia.Wsio wpariadkie tawariszczi.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 20:15:15] • [IP: 92.42.119.***]

To miasto zbudowali Niemcy i też oni powinni być wśród honorowych obywateli miasta tymczasem żmur na ich grobach wybudował kibel i plac zabaw. Taka mentalność tępego komucha.

Gośćgosc • Niedziela [08.11.2015, 20:11:20] • [IP: 178.238.250.**]

Niemcy to miasto zbudowali a Alianci je 12 marca 1945 zbombardowali, dla przypomnienia nieukom 20 tys.ofiar

Gość • Niedziela [08.11.2015, 20:07:45] • [IP: 83.11.183.**]

Szkoda, że Ś-cie to miasto trepów. Gdyby ich tutaj nie było to na prawdę władza byłaby o wiele mądrzejsza, a tak... Trepy głosują na starych komuchów no i jest to co jest :-(

j444 • Niedziela [08.11.2015, 20:05:35] • [IP: 80.245.182.***]

Oczywiście, że honorowe odznaczanie powinno dotyczyć wyłącznie tych, którzy przyznane Polsce miasto podnieśli z ruin, uruchomili wiele przedsiębiorstw dających utrzymanie tysiącom mieszkańcom wysp Uznam i Wolin. Jakie odznaczenie mozna dać tym, którzy zniszczyli doszczętnie świnoujskie wielkie, średnie i małe przedsiębiorstwa, zniszczyli doprowadzając do ogromnego bezrobocia, czy polityka, którą się zajmowali, jest większą wartością od dokonań, moim zdaniem zdecydowanie NIE.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 19:59:16] • [IP: 80.245.178.**]

Więszość tych " honorowych" znałem, zwykli karierowicze.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 19:57:43] • [IP: 95.129.225.**]

Taka była historia Polski. Nasi dzidkowie i rodzice nie mieli wyboru kiedy sie rodzili. Najwazniejsze, że uczciwie pracowali i zostawili po sobie znaczący dorobek z którego my dzisiaj korzystamy! więc darujcie sobie to podszczuwanie.

• Niedziela [08.11.2015, 19:56:09] • [IP: 93.94.184.***]

Bez urazy jakie kto ma poglądy takich chciałby mieć HONOROWYCH OBYWATELI. Nigdy w tej kwestii nie bedzie zgody w tym zapchlonym grajdole.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 19:52:01] • [IP: 62.69.251.**]

Ci co to miasto budowali i dla niego pracowali zostaną uhonorowani.Nie ma tu znaczenia ich pochodzenie, przynalezność partyjna czy poglądy.Są to ludzie z różnych środowisk a łączy ich jedno.Zrobili bardzo dużo dla rozwoju Miasta i za to należy się im Tytuł Honorowego Obywatela. Gratulacje!

Gość • Niedziela [08.11.2015, 19:42:57] • [IP: 178.238.249.**]

Jełopie nie wal w nutę żałości jak nie rozumiesz o co kaman. Bardzo trafny artykuł.Brawo admin.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 19:37:11] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Niedziela [08.11.2015, 19:25:09] • [IP: 62.69.231.***] Niemcy to miasto zbodowali. ..chyba nie komunisci po wojnie??ci to polowe miasta rozebrali..i dalej niszcza.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 19:36:28] • [IP: 79.186.65.***]

Ci co budowali nie robili tego dla idei, tylko za kasę. Co prawda marną, ale takie były czasy." Wielki zakłady " padły bo były niepotrzebne. Naród już nie chciał do nich dopłacać. Nie zmienia to faktu, że lista Honorowych obywateli budzi duże zastrzeżenia. Nie było demokracji, było źle. Jest demokracja jeszcze gorzej.

Gość • Niedziela [08.11.2015, 19:25:09] • [IP: 62.69.231.***]

Można by wiele na ten temat pisać jednak dla przyzwoitości należałoby zapytać: Kto to miasto zbudował, kto stworzył wielkie zakłady pracy zatrudniające tysiące ludzi a kto to wszystko zniszczył?

Oglądasz 1-72 z 72
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■