POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [26.10.2015, 20:44:51] • Świnoujście

Czytelnik: Betonowe kule atakują ludzi

Czytelnik: Betonowe kule atakują ludzi

fot. Czytelnik

Nasi Czytelnicy nie raz sugerowali, że władze naszego miasta umiłowały sobie beton. I tak zmodernizowany Plac Wolności doczekał się nazwy Betonplacu. Mamy betonową promenadę i Nabrzeże Władysława IV, betonowe zabawki w betonowanym Parku Chopina. Niestety, jest coś jeszcze…

O betonowych kulach, które pojawiły się na chodnikach naszego miasta, kilkukrotnie już pisaliśmy. Historia naszej Czytelniczki pokazuje, że to nie tylko problem estetyczny.

Czytelnik: Betonowe kule atakują ludzi

fot. Czytelnik

Chciałabym poruszyć temat coraz większej ilości betonowych kul, które opanowują nasze Miasto. – zaczyna swój list nasza Czytelniczka. – Kilka tygodni temu wracając z pracy krótko po zmroku ulicą Konstytucji 3 Maja, w pobliżu znanej wszystkim budki z kurczakami z rożna, potknęłam się o jedną z takowych kul, rozcinając sobie dość mocno wargę oraz tracąc kawałek zęba. Jak widać na zamieszczonym zdjęciu kula znajduje się w 1/3 szerokości chodnika i stanowi naprawdę realne zagrozenie dla pieszych.

Czytelnik: Betonowe kule atakują ludzi

fot. Czytelnik

Spacerując po Świnoujściu spostrzegłam, że kule są rozmieszczone bez żadnej logiki, są niepotrzebne, stwarzają zagrożenie dla pieszych a także pojazdów, ponieważ jak twierdzi wielu moich znajomych czujniki parkowania w niektórych modelach aut nie wykrywają ich, dlatego łatwo uszkodzić sobie zderzak lub podwozie.

Czytelnik: Betonowe kule atakują ludzi

fot. Czytelnik

Poniżej kilka przykładów z nowej betonowo-kulistej mody w Świnoujściu:
- Przez ten obły betonowy wymysł Władz Miasta zaczęłam analizować pomysłowości z jaką są te kule lokowane i okazuje się, że są stawiane bez żadnego przemyślenia, a ich natężenie i rozmieszczenie przypomina tzw. zęby smoka- używane w czasie II wojny światowej jako bariera przeciwczołgowa. Czy w związku z zaostrzającymi się światowymi konfliktami Miasto przygotowuje się do obrony? – pyta nasza Czytelniczka.

Czytelnik: Betonowe kule atakują ludzi

fot. Czytelnik

Oczywiste, że betonowe kule uwielbiane ostatnio tak bardzo przez prawdopodobnie Prezydenta Miasta, jego Zastępczynie oraz Wydział Inżyniera Miasta mają na celu ograniczenie parkowania aut w miejscach niedozwolonych. Myślę, że o wiele taniej i bezpieczniej byłoby używać znaków drogowych informujących o zakazie parkowania poza wyznaczonymi miejscami – czytamy w liście. – Czy Miasto ma za dużo pieniędzy, aby stawiać wszędzie gdzie popadnie „betonowe zasieki” i dawać zarobić ich producentowi? Przecież, są odpowiednie służby w postaci strażników miejskich oraz policjantów do karania za nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego.

Czytelnik: Betonowe kule atakują ludzi

fot. Czytelnik

Co na to Urząd Miasta?

- Betonowe półkule stawiane są w tych częściach Miasta, na chodnikach, gdzie wymagane jest szczególne zapewnienie bezpieczeństwa ruchu – informuje rzecznik prezydenta Robert Karelus.- Mają także zapobiec parkowaniu na chodnikach i trawnikach oraz miejscach niedozwolonych. Łącznie w mieście zlokalizowanych zostało ich około 150, w większości na prośbę mieszkańców, zbulwersowanych chociażby faktem rozjeżdżania nowego chodnika przez parkujące pojazdy, które zajmowały więcej miejsca, niż same półkule. Niestety, często półkule są, bez zgody Wydziału Inżyniera Miasta, przesuwane, jak chociażby właśnie na ulicy Konstytucji 3 Maja, co jak widać stwarza realne niebezpieczeństwo- mówi rzecznik prezydenta miasta Robert Karelus.


źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 51, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-51 z 51

Gość123 • Środa [28.10.2015, 07:59:08] • [IP: 92.42.112.**]

Lepiej bylo jak wszedzie byly barierki? Brzydkie, polamane, powykrzywiane? Wole kule, tylko powinny byc ciut wyzsze, zeby gapy sie o nie nie potykaly.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 21:16:46] • [IP: 84.59.233.**]

Otoczyć całe miasto murem(betonowym) i zalać betonem.

j444 • Wtorek [27.10.2015, 19:07:52] • [IP: 80.245.182.***]

Tak na marginesie, są estetyczne i spełniają swoją rolę, nie pozwalają niemieckim i polskim chamom parkować wszędzie gdzie zapragną po prostu wymuszają kulturę.

j444 • Wtorek [27.10.2015, 19:02:34] • [IP: 80.245.182.***]

Skaczą na plecy czy gryza po kostkach ?

Grubson • Wtorek [27.10.2015, 15:54:42] • [IP: 80.245.184.***]

Na ul. Markiewicza (na pewnym jej odcinku) te betonowe" stolce" ZNACZNIE zawężają chodnikową strefę ruchu. Skoro mają uniemożliwiać pojazdom parkowanie na chodnikach, to dlaczego nie wymyślono jakiegoś patentu, którym można by objąć same krawężniki lub dosłownie skraj chodników?" Architektów" dopadł wsteczny downizm??

Gość • Wtorek [27.10.2015, 13:10:27] • [IP: 62.69.251.***]

porabane urzedasy i tyle!! Chwala sie nowymi parkingami a tam gdzie mozna zaparkowac bez szkody dla pieszych i innych uzytkownikow drog to tam wprowadzaja zakazy!! lub bethon- michalki TO STRAZ MIEJSKA MA SIE ZAJAC BEZPIECZENSTWEM PIESZYCH jak istnieje a jak nie to policja i nstp. prokurator!!

Gość • Wtorek [27.10.2015, 12:41:17] • [IP: 82.174.234.**]

Faktycznie.ciekawe ile kosztuje jedna kula i kto je produkuje dla miasta ze tak chetnie jest wydawana kasa zamiast postawic zakaz parkowania i wypuscic straznikow na miasto po mamdaty.w um chyba naprawde nie znaja matematyki ze tak chetnie wywalaja kase

Gość • Wtorek [27.10.2015, 11:45:46] • [IP: 92.42.114.**]

"jak twierdzi wielu moich znajomych czujniki parkowania w niektórych modelach aut nie wykrywają ich, dlatego łatwo uszkodzić sobie zderzak lub podwozie." Hahahaha, czujniki. A gdzie oczy? Bardzo dobrze, że są te kule i półkule, bo parkowano by już totalnie wszędzie. Dobrze, że beton, a nie plastik czy drewno, bo szybko by tego nie było. Nie ma jak szukać dziury w całym. Ktoś powie czemu ta kula z 1 zdjęcia jest, gdzie jest? Bo jest miejsce parkingowe, a jak widać mądrzy kierowcy nie raz nie stosowali się do jego powierzchni i zastawiali chodnik. Jak kierowcy się ogarną i zaczną myśleć o pieszych to i takie kule nie będą nigdzie potrzebne, ale większość za kierownicą czuje się jak szlachta, której wszystko wolno. Efekt mamy.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 11:20:07] • [IP: 31.61.138.***]

kule kulami ale co to za super kierowca zaparkował dupa auta na drodze hahahaha

Gość • Wtorek [27.10.2015, 11:15:59] • [IP: 178.238.249.**]

Zostawić kule! Dość rozjeżdżania chodników.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 11:15:53] • [IP: 88.79.100.**]

.Droga czytelniczko, po pierwsze w UM nikt nie mysli, po drugie inżynier miasta to osoba znająca sie na swojej robocie jak idiota na gwiazdach, po trzecie oni pokochali półkulki, po czwarte straż wiejska zamiast jezdzic pomiescie i pilnować czy ktos nie parkuje na zakazie woli stac z radareczkiem na karsiborskiej, dlatego że : stojąc nie wypalaja paliwa wiec nie ma kosztów a wpływy jakiśs zawsze będą bo tak czy inaczej trafi sie jakis co przekroczy prędkość. A że te półkule są montowane nawet nie równo z linia krawężnika to jusz tylko świadczy o poziomie intelektualnym naszych urzedników. Przeciez nie każdy musi być inteligentny, a do tego nikt nie może być mądrzejszy od prezia gumy, wiec juz wiadomo skąd taki poziom IQ w urzedzie. pozdrawiam.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 11:08:20] • [IP: 88.79.100.**]

Droga czytelniczko, po pierwsze w UM nikt nie mysli, po drugie inżynier miasta to osoba znająca sie na swojej robocie jak idiota na gwiazdach, po trzecie oni pokochali półkulki, po czwarte straż wiejska zamiast jezdzic pomiescie i pilnować czy ktos nie parkuje na zakazie woli stac z radareczkiem na karsiborskiej, dlatego że : stojąc nie wypalaja paliwa wiec nie ma kosztów a wpływy jakiśs zawsze będą bo tak czy inaczej trafi sie jakis co przekroczy prędkość. A że te półkule są montowane nawet nie równo z linia krawężnika to jusz tylko świadczy o poziomie intelektualnym naszych urzedników. Przeciez nie każdy musi być inteligentny, a do tego nikt nie może być mądrzejszy od prezia gumy, wiec juz wiadomo skąd taki poziom IQ w urzedzie. pozdrawiam.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 09:28:34] • [IP: 95.129.228.***]

Trzeba szybko te Kule Zabrac z Chodnika bo jak Moja Prababcia się potłucze to będzie odszkodowanie Milion Złotych od Miasta

Gość • Wtorek [27.10.2015, 09:10:09] • [IP: 92.42.114.***]

Popieram !!

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:47:59] • [IP: 95.129.225.***]

i tak sa przesuniete na chodnik by mogla sie zmiescic polciezarowka lub dostawczak parkujacy pol na chodniku i pol na jezdni.Powinny wrocic na brzeg chodnika i po temacie, a dostawy w takich miejscach powinny byc pozno wieczorem, nad ranem lub w nocy tak jest na calym swiecie.U nas w samo poludnie, to samo dotychy sprzatania miasta, wczoraj Matejki od" Leningradow do konca bylo zablokowane zamiataczka.Szkoda pisac tu w tym temacie nic sie nie zmieni NIGDY.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:46:08] • [IP: 92.42.112.***]

Niech sie lepiej urzad zajmie brakiem numerow hipotecznych na budynkow przy ulicy 3 Maja !! Trzeba do sklepu wchodzic i pytac, jaki to numer !! A jak człowiek szuka konkretnego numeru, głowe wykreca, to i nic dziwnego, że wpada na taka betonowa kulę.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:36:58] • [IP: 50.7.78.**]

Któregoś dnia podjadę Multikarem, pozbieram te kule i sprzedam je, może zwróci mi się za część paliwa, które bezsensownie wypalam na głupich objazdach. O ukruszony ząb, pozwałbym betonówę Michalską, bo to Ona jest intelektualnym tytanem zza Buga...

kierowca ale i pieszy • Wtorek [27.10.2015, 08:35:21] • [IP: 91.226.50.**]

Kulom tak, samochodom na chodnikach nie!

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:33:54] • [IP: 2.31.232.**]

Dobrze ze sa te betony bo polaczkowo by zaoralo samochodami kazdy chodnik w tym miescie...brawo

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:33:42] • [IP: 80.245.191.***]

Na buraków znaki to za mało...trzeba patrzeć pod nogi :)Lepiej ominąć kule niż przeciskać się miedzy autami!

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:33:21] • [IP: 83.20.79.***]

Mi się te kule podobają przynajmniej Niemcy nie mają gdzie pakować i zajmują miejsca między blokami mieszkańcom 😈

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:27:29] • [IP: 80.245.180.**]

Bardzo dobrze, wreszcie chodniki są dla ludzi. Doszliśmy do absurdów, na chodnikach mogą stać auta, jeździć rowerem po chodnikach, a gdzie ma pierwszeństwo pieszy.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:09:19] • [IP: 95.129.224.**]

zdjęcie zębów smoka w MRU to zdjęcie czytelnika ? :) ładnie to tak ?

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:06:37] • [IP: 80.245.185.***]

tak bo samochodow wiecej jak psow i parkuja gdzie popadnie i zalamuja chodniki plyty, chodnikowe pozalamywane, wiec sa kule bo za parkowanie w niedozwolonym miejscu nie karaja albo sporadycznie, lepiej rowerzyscie doje, , c jestem za i laska niebieska

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:01:38] • [IP: 91.231.92.***]

Co wy macie z tym" betonem"? To jakaś fobia, czy brak ciekawych tematów? Zamiast pisać bzdury nie piszcie nic.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 08:00:07] • [IP: 81.173.166.**]

Dziwne, zakutym lbom betonowe kule nie podobaja sie? Zamknac granice i zabetonowac to burakowo.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 06:58:44] • [IP: 93.94.185.***]

PL.WOLNOŚCI JEST ŁADNY NIECH CZYTELNIK NIE PISZE GŁUPOT.DOBRZE ŻE SĄ KULE, BO PRZECHODNIE NIE MIELIBY MOŻLIWOŚCI CHODZIĆ CHODNIKAMI, BO BYŁY POZASTAWIANE SAMOCHODAMI.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 06:43:23] • [IP: 80.245.179.***]

straż miejska + laweta i jak pozbierają źle zaparkowane auta to reszta kierowców przestanie mieć problem z parkowaniem i znakami. no i przy okazji sm zarobi dla siebie i miasta.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 06:23:42] • [IP: 80.245.180.**]

Jeżeli jest idiotyczny przepis że można parkować na chodniku to mamy efekt w postaci betonu. Trzeba się w jakiś sposób bronić.

Gość • Wtorek [27.10.2015, 06:15:03] • [IP: 79.186.187.***]

Ale malkontent masakra ciekawe czy jak oddycha to też jemu przeszkadza

Gość • Wtorek [27.10.2015, 05:57:27] • [IP: 80.245.190.**]

BETONOWE KULE TO I MÓZGI BETONOWE ! W MIEJSCU W KTÓRYM STOJĄ TE KULE ZRÓBCIE ZATOCZKE POSTOJOWĄ ! MIEJSCA WYSTARCZY. CZEMU TE ZATOCZKI SA TAKIE MALE I JEST ICH TAK MAŁO ? KTO TO PROJEKTOWAŁ I KTO TO ODBIERAŁ ?? DOSTAWCY NIE MAJĄ MOŻLIWOŚCI LEGALNIE WYŁADOWAĆ TOWARU !

Gość • Wtorek [27.10.2015, 03:52:08] • [IP: 62.69.253.**]

ŚMIETNIKI, bo w miescie ich za mało...

Gość • Wtorek [27.10.2015, 02:54:21] • [IP: 62.69.229.**]

Łoj Jezusicku i Maryjo! Betonowa kula szczerząc drapieżne kły rzuciła się na Bogu ducha winną czytelniczkę! A gdzie były gały? A może czytelniczka była pod wpływem? Temat zastępczy! Nie powinien być publikowany. A jak potknę się o krawężnik, to też mam pisać do iswinoujścia? Chore to jakieś!

Gość • Wtorek [27.10.2015, 02:12:03] • [IP: 92.42.116.**]

Kule, pólkule są absolutnie potrzebne. Tylko to moze powstrzymać bezmyślnych kierowców. Faktycznie, niektorzy mają tendencje zastawiania dosłownie wejść do klatek schodowych.

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 23:31:25] • [IP: 93.94.186.***]

Te kule dać do Parku przy ścieżkach, by psy miały co obsikiwać, zamiast drzew, krzewów i kwiatków. Przyjdzie deszczto zmyje te nieczystosci.

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 22:56:05] • [IP: 109.241.63.***]

POPIERAM!!

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 21:51:33] • [IP: 62.69.231.***]

Zestawienie utrudniaczy uniemożliwiających parkowanie gdzie popadnie z zaporą przeciwczołgową jest i nietrafione i niezbyt smaczne. Gdyby kierowcy stosowali się do znaków nie było by problemu. U nas jak nie masz ogrodzonej posesji to nikt nie uszanuje prywatności. Betonowe półkule nie pasują a rozjeżdżone przez kierowców chodniki pasują?

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 21:51:29] • [IP: 93.94.188.***]

Czujniki nie wykrywają tych kul? To po co oszołomy się tam ładują autem, skoro nie wolno parkować? Sami sobie winni

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 21:48:06] • [IP: 62.69.253.**]

nie wiem kto ile na tych kulach zarabia, ale patrząc na tą ulicę i część chodnika, spokojnie można wygospodarować więcej miejsc parkingowych, a kosztowne kule zamienić na złoto... złote polskie które zostaną na koncie miasta...

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 21:41:33] • [IP: 31.61.138.**]

To historia przypomina mi newsa o kobiecie która nie zauważyła plexiglasowej owiewki budki telefonicznej i się w nią uderzyła. Jak pani nie widzi kul albo się o nie potyka to pozostaje współczuć. Te kule są potrzebne, gdyby nie one to nasze miasto wyglądało by jak jakieś niedzielne targowisko gdzie każdy parkuje jak popadnie.

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 21:38:58] • [IP: 178.238.252.***]

Zeby zapewnic przez straznikow miejskich przestrzegania prawa np. tylko przez kierowcow, trzeba by bylo zatrudnic ich duzo wiecej niz obecnie. A czy jest na to zgoda mieszkancow Swinoujscia?

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 21:28:35] • [IP: 62.69.251.***]

Ja jestem za tym, żeby ustawiać kule. U nas jest brak kultury i poszanowania prawa. Wielu kierowców ignoruje znaki drogowe i parkuje na chodnikach więc trzeba ich inaczej zmobilizować, by ustawiali pojazdy w miejscach do tego przeznaczonych. Gdyby nie kule Policja i Straż Miejska musiałyby się cały czas tylko tym problemem zajmować.

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 21:16:12] • [IP: 92.42.119.***]

Michalska kochać beton bo żmur to beton... Proste.

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 21:03:15] • [IP: 80.245.180.***]

Inteligenci bez samochodów.

Wyspiarz 1956 • Poniedziałek [26.10.2015, 21:02:43] • [IP: 92.42.116.***]

Bo na chodnikach się nie parkuje BURAKI.

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 20:58:14] • [IP: 92.42.118.*]

Obrzydliwie to wygląda

Jelop • Poniedziałek [26.10.2015, 20:57:31] • [IP: 93.94.190.***]

Ktos z sitwy na tym zarabia-proste. Cena pewnie rynkowa razy trzy.

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 20:56:47] • [IP: 92.252.4.***]

Hej Panie Karuzelus, a gdyby tak zamiast tych kul postawić BETONOWY kosz na kwiaty?? wtedy i betoniarze jak i normalni ludzie mieli by z tego przyjemność. Tfu, zapominałem o kosztach utrzymania kwiatów. Mogły by one pogrążyć magistrat w długach sięgających czterech pokoleń. Przepraszam za głupi pomysł.

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 20:55:50] • [IP: 5.172.238.**]

Czujniki parkowania nie wykrywaja? Nasz co za leniwe przyglupy :-P a użyć wzroku i i mózgu nie łaska?

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 20:52:35] • [IP: 92.42.114.***]

Panią skierować do okulisty skoro nie widzi takiego wielkiego kamienia. A skoro jej znajomi parkują samochód nie są w stanie korzystać z lusterek i nie mają zmysłu przestrzennego to wniosek jest jeden zabrać prawo jazdy i skierować na ponowny egzamin

Gość • Poniedziałek [26.10.2015, 20:49:32] • [IP: 80.245.189.***]

a jak na burakach wymusic poszanowanie parkowania samochodu?jakby mogli to wjechaliby pod same drzwi domu czy sklepu to akurat popieram.

Oglądasz 1-51 z 51
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■