POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [18.10.2015, 15:46:10] • Świnoujście

Łowią nielegalnie na torze wodnym – cyniczni amatorzy świeżej ryby

Łowią nielegalnie na torze wodnym – cyniczni amatorzy świeżej ryby

fot. Czytelnik

„Gdyby kłusowników traktować jak złodziei, nie mielibyśmy z nimi problemów, kłusownik to złodziej i powinien odpowiadać przed sądem jak za kradzież.”- takie opinie pojawiają się coraz częściej, bo i problem kłusownictwa zatacza coraz szersze kręgi. Wystarczy zaobserwować to, co dzieje się na Kanale Piastowskim, gdzie niemalże oficjalnie i zupełnie bezkarnie kwitnie proceder nielegalnego łowienia ryb w dodatku często odbywający się na torze wodnym.

Traktowanie kłusownika jak złodzieja jest za każdym razem przedstawiane jako skuteczne antidotum na plagę kłusownictwa, która ogarnia większość wód w Polsce. Dlaczego jednak przepisy prawne wyraźnie rozdzielają kłusownictwo od kradzieży? Rozróżnienie to zasadza się na tym, że kłusownictwo stanowi „bezprawne pozyskiwanie pożytków”, zaś kradzież –„ bezprawny zabór cudzej rzeczy”. Stosownie do postanowień art. 1 ust. 3 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym – ryby i inne organizmy żyjące w wodzie stanowią jej pożytki. Przez pożytki, zgodnie z art. 53 Kodeksu cywilnego, należy rozumieć korzyści, które przynoszą rzeczy w granicach prawidłowej gospodarki.

Łowią nielegalnie na torze wodnym – cyniczni amatorzy świeżej ryby

fot. Czytelnik

W tym kontekście, ryby i inne organizmy żyjące w wodzie uznaje się za przedmioty materialne niebędące rzeczami. Stają się rzeczami i przedmiotem prawa własności dopiero po ich odłowieniu. Z powyższego wynika, że ryby żyjące w wodzie są pożytkami, a zarazem nie są rzeczami, czyli przedmiotami materialnymi.

W tej chwili wypada się zastanowić, czy (w sensie prawnym!) można ukraść rybę żyjącą w wodzie? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy odnieść się do art. 278 § 1 Kodeksu karnego. Stosownie do postanowień tego przepisu, kradzieżą jest zabór cudzej rzeczy ruchomej w celu jej przywłaszczenia. Biorąc powyższe pod uwagę, należy dojść do wniosku, że skoro ryby są pożytkami, a nie są rzeczami, zaś ukraść można rzecz, to w sensie prawnym (!) nie można ukraść ryby żyjącej w wodzie.

Łowią nielegalnie na torze wodnym – cyniczni amatorzy świeżej ryby

fot. Czytelnik

Ryby żyjące w wodzie można skłusować, zaś ukraść – np. samochód, natomiast ryb nie można ukraść, a samochodu skłusować. Nasi lokalni kłusownicy zdają się być obeznani w przepisach na tyle dobrze, iż nie przejmują się niczym, są na tyle perfidni, że kłusują na torze wodnym, nie reagując na ostrzeżenia załóg przepływających tamtędy statków.

Zastanawiające tylko, skoro proceder trwa od bardzo dawna, dlaczego nikt z tym nic nie robi? Może upublicznienie aktów kłusownictwa na naszym portalu poruszy jakiś trybik odpowiednich służb?

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 69, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-69 z 69

Gość • Wtorek [20.10.2015, 21:31:20] • [IP: 119.157.147.**]

Ludzie, czy was wszystkich pogięło? Co za nalot na wędkarzy? Co wam to przeszkadza? Czy waszą sprawą jest bezpieczeństwo zarówno tego co wędkuje, tego co płynie łodzią czy statkiem? Każdy wędkarz ma uprawnienia do połowu i do prowadzenia łodzi. O jakich kłusownikach piszecie? O renciście, który ledwo wiąże koniec z końcem? Prawdziwe kłusownictwo to nielegalny połów ryb na dużo większą skalę niż robią to nawet ci, których nie stać na wykupienie zezwolenia. Prawdziwe kłusownictwo to skupy ryby. Nie nazywajcie wędkarzy kłusownikami. Ten kraj jest chory, same zakazy, opłaty za byle gówno. Widzę, że najlepiej naśladują Stefana Niesiołowskiego ci, którzy nie mają nic wspólnego z wędkarstwem. Ten kraj jest chory i wy jesteście chorzy z zawiści, Do poduszki zmówcie sobie modlitwę Polaka z filmu" Dzień świra". To najbardziej do was pasuje. Rzygać się chce jak czyta się te idiotyczne komentarze.

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 20:53:57] • [IP: 46.77.124.**]

Lapac trzeba aby zycz goncie goleniow kamien itd to som pazery na ryby

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 18:36:26] • [IP: 83.20.235.***]

Niewiedziałem ze wędkarz (spiningista)z oplaconymi pozwoleniami jest kłusownikiem.

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 17:34:46] • [IP: 188.146.10.**]

Ci co twierdza, iż za te wody odpowiada Straż Graniczna są w błędzie ale cóż rzeczą ludzką jest błądzić. Wyjaśniam Straż Graniczna może tam kontrolować ale nie wystawa mandatów tylko Urząd Morski w drodze decyzji administracyjnej. To właśnie Straż Graniczna kontroluję i likwiduje siatki tylko nikt tego nie widzi bo najlepiej obrzucić błotem. Jak kogoś złapie SG TO PŁACZ i wyzwiska ale jak pomaga to nikt nie widzi. ZDROWY ROZSĄDEK. Złapią jednego 10 ucieknie to walka z wiatrakami.

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 14:44:57] • [IP: 77.253.238.**]

A ŁÓDKI JAK STAŁY NA KANALE TAK DALEJ STOJĄ

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 12:36:37] • [IP: 93.94.190.***]

to pan krypcka

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 12:30:56] • [IP: 62.69.231.***]

Czytelnik byłby spełniony gdyby dysponował soczystym teleobiektywem i jakąś rasową Leicą.

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 09:51:53] • [IP: 92.42.119.***]

Istnieje także realne niebezpieczeństwo wciągnięcia, wessania tej łódeczki przez pracującą śrubę napędowa.

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 09:51:40] • [IP: 94.254.209.***]

To syn Krysia

Burek • Poniedziałek [19.10.2015, 09:24:27] • [IP: 46.112.197.***]

Do dzisiaj kłusownictwo na wodzie kojarzyło mi się z łowieniem ryb na agregat / ogłuszaniem ryb prądem z agregatu/, stawianiem siatek w okresie ochronnym, łowieniem bez karty wędkarskiej. A tu okazuje się, że koleś na marnej łódeczce, z wędczyną w garści jest kłusownikiem pełną gębą!. No to jest typowe, przysłowiowe bicie piany. A może ten koleś chciał z bliska obejrzeć duży statek?

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 08:22:25] • [IP: 80.245.190.**]

on je łowi i wypuszcza..

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 08:16:12] • [IP: 95.129.224.**]

Osoby odpowiedzialne czyli inspektorzy rybołówstwa wypływają od wielkiego święta na kontrolę a ich łodzie stoją przyspawane do nabrzeża za co oni biorą państwowe pieniądze ? powinno się właśnie tych nierobów skontrolować albo wymienić na tych którzy chcą pracować a nie płacić za nic.

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 07:59:40] • [IP: 92.42.118.***]

A JAK POLICJANT KŁUSOWAW I ZASTAWIAL SIECI I ZOSTAL ZLAPANY i DALEJ PRACUJE W POLICJI TO JAK GO NAZWAĆ ? ?

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 07:43:23] • [IP: 92.42.112.***]

Znowu kogos cztery literki bola bo ktos cos robi a mu nie wychodzi... Albo zazdrosci ze im lepiej sie powodzi na torze wodnym a nizeli tym co stoja nad kanalem...

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 07:39:04] • [IP: 80.245.180.***]

O tym policjancie był już artykuł!!ta gnida społeczna faktycznie skupuje jak leci bez rozmiaru !!wszyscy policjanci w świnoujściu sa skorumpowani od lat co można sobie poczytać w paru książkach skruszonych gangsterów.

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 07:10:08] • [IP: 92.42.117.**]

OIRM jest odpowiedni za kłusownictwo, ale pływanie łódkami po torze wodnym i stwarzanie zagrożenia (a to jest główny problem, co widać na zdjęciu i czego trudno szukać w tekście) to odpowiedzialność UM w Szczecinie, SG a także Policji. Piloci regularnie zgłaszają problem, służby siedzą i nic nie robią i jest kwestią czasu kiedy dojdzie do tragedii.

Gość • Poniedziałek [19.10.2015, 07:00:46] • [IP: 46.112.77.**]

Jaros musisz być czujny.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 23:34:11] • [IP: 92.42.114.**]

ja nie widzę aby na łódkach łapano, łódki płyną a po kanale wolno płynąć.Co do kłusownictwa to największymi są rybacy.W zeszłym roku ponad sto ton niewymiarowych sandaczy poszło na handel do niemiec a dla chcących rybki nie było problemu aby kupić od rybaków 30 centymetrowe sandacze po kilkanaście zł za kilo.Prawdopodobnie służby zarządzające o tym wiedzą i maja korzyść w postaci łapówek No kłusole rybakole, jakie oczka macie na szpica 3 czy 5 cm?

Gość • Niedziela [18.10.2015, 23:25:05] • [IP: 92.42.118.*]

Dodajmy do tego wszystkiego jeszcze ten straszny syf, jaki po sobie zostawiają wędkarze i mamy pełen obraz poziomu!

Gość • Niedziela [18.10.2015, 21:50:27] • [IP: 92.42.114.***]

Głownym kłusownikiem w Swinoujściu jest były policjant i skupuje ryby na handel do Niemiec strasząc innych kłusowników... Straż graniczna nakryła kłusownika ale nie dostał nawet zarzutu, bo twierdził że to on właśnie namierzał kłusowników... Policja i Straż graniczna odpowiada za te kpiny

Gość • Niedziela [18.10.2015, 21:30:23] • [IP: 77.254.164.***]

Do wszystkich macie pretensje - do Bogu ducha winnych Zmurkiewicza, Strazy Granicznej, Urzędu Morskiego i do kogo tam jeszcze. Tymczasem za te rzeczy odpowiada Okręgowy Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Szczecinie, który ma swoje służby, jednostki patrolowe i inspektorów i to oni powinni zrobić z tym porządek, bo za to im podatnik płaci.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 21:15:02] • [IP: 95.129.224.***]

dajta spokoj jak maja lodki to niech lowia kapusie jedne

Gość • Niedziela [18.10.2015, 21:09:08] • [IP: 93.94.191.**]

No i znowu wolno nie wolno a ryby o zdanie ktoś zapytał a jak ryba Wykluła się w Niemczech to podlega jakiemu prawu? 🚣🚣

Gość • Niedziela [18.10.2015, 20:51:34] • [IP: 37.7.165.**]

Szef Straży Granicznej w Świnoujściu powinien wylwcieć z pracy a i piloci prowadzący obce statki z i do Szczecina powinni mieć zabrane uprawnienia do wykonywania zawodu. PANIE PREZYDENCIE ŻMURKIEWICZ NIECH PAN COŚ ZROBI Z TYM OBCIACHOWYM BAJZLEM !!

Gość • Niedziela [18.10.2015, 20:28:11] • [IP: 95.129.224.**]

Szef policji wodnej sam jest kłusownikiem, rok temu złapano go podczas stawiania sieci- i co? I gó..no! Dalej jest szefem policji wodnej i żadna kara go nie spotkała! A wy mówicie o prawie?? Buehehe... Jaki kraj- tacy ludzie

Gość • Niedziela [18.10.2015, 20:25:13] • [IP: 46.112.216.***]

wędkarze - myślałem zawsze, że to człowiek z wędką, a nie szajka ludzi, którzy mają na U-botach co 30 m siatki rozciągnięte i żerują. Taka właśnie prosta sytuacja pokazuje jakie nasze Państwo jest słabe - przypuszczam, że w Niemczech czy w innych krajach nikt by się nie odważył nawet pomyśleć aby masowo mordować ryby w sieciach o tej porze i w tym miejscu. Przepis mówi, że w pewniej odległości od torów wodnych nie można łowić - ale służby niestety muszą wyjść z biur - ale nie wyjdą bo pensję mają po 2 tys. zł i nikomu się nie chce po prostu... taka oto bajka

Gość • Niedziela [18.10.2015, 20:18:19] • [IP: 50.7.78.***]

Miasto nadmorskie w którym od stuleci jest priorytetem łowienie ryb, jakieś robieni miękkim ch* biurokraci zabraniają połowów i każą sobie płacić nie wiadomo za co dwie stówy. Walcie się c.w.e.l.e!

Gość • Niedziela [18.10.2015, 20:17:38] • [IP: 95.129.224.**]

idźcia na basen północny to zobaczycie co to kłusownictwo, jak na szarpaka łapią sandacze piętnastocentymetrowe i nikt z tym nic nie robi.. To jest kłusownictwo!! A łapanie na kanale co najwyżej zagrożeniem dla ruchu

Gość • Niedziela [18.10.2015, 20:13:10] • [IP: 95.129.224.**]

Co za idiota stwierdził że to kłusownik? To że tam łowi, a na torze wodnym nie wolno, to nie znaczy że kłusownik!! Może najwyżej dostać mandat za łapanie w niedozwolonym miejscu, ale nie kłusownik! Jak ktoś parkuje auto w niedozwolonym miejscu to znaczy że bandyta? Żal du..e ściska że ktoś łapie, a wy nie bo nie macie łodzi?

Gość • Niedziela [18.10.2015, 19:57:13] • [IP: 95.129.224.***]

ZAJMUJCIE SIĘ WĘDKARZEM WIELKA AFERA. TA ZARDZEWIAŁA SKORUPA TO DOPIERO JEST AFERA. GDZIE SŁUŻBY ??

Gość • Niedziela [18.10.2015, 19:44:01] • [IP: 88.156.235.*]

Po 1 - z łódki łatwiej złowić wymiarową rybę niż z brzegu, po 2 - tych łódek jest mało, na zdjęciu aż 1szt., po 3 - straż graniczna i policja kontrolują kanał, po 4 - to jest walka z wiatrakami tak jak z notorycznym przekraczaniem prędkości przez autora tego tekstu

Gość • Niedziela [18.10.2015, 19:43:59] • [IP: 62.69.253.***]

W pełni zgadzam się z gościem z 19, 04 w sprawie autora. Wedkujący z łodzi na torze wodnym idioci narażają życie swoje i innych. Jeśli chodzi o kłusowników, to 90% wędkarzy ze Świnoujścia jest nimi. Często widzę jakie okonki zabierają do reklamówek, maleństwa po 10 i niewiele więcej cm? Większość ładuje ile wlezie i jakie wlezie. I na dodatek ilu z tych" wędkarzy" łowi w miejscach gdzie jest zakaz wędkowania jak np. marina na basenie północnym z brzegu, z łodzi na torze wodnym. Nie wspomnę o rybakach, jak w wakacje na plaży stawiają siaty zaraz za bojami wyznaczającymi kąpielisko lub zaraz przy samym torze wodnym. Ale nasze służby mają to głęboko w. ...

Gość • Niedziela [18.10.2015, 19:17:58] • [IP: 80.245.186.***]

NA TAKIEJ LUPINCE TO TYLKO WYPRAWA PO PRZEZYCIE!NA PEWNO NIE POWINIEN WYPLYWAC NA TOR WODNY, ALE JESLI NIE MA CO JESC?!KAZDY RADZI SOBIE JAK MOZE, JEZELI W DOMU BIEDA, A OBOK PLYWA POKARM TO CHWALA RYBAKOWI ZA ZARADNOSC!JAK POPATRZYMY NA TE WSZYSTKIE KORUPCJE Z WARSZAWSKIEGO OKRAGLAKA TO CZYM JEST KILKA RYBEK?!TAKIE SYTUACJE POWINIEN OCENIAC ROWNIEZ PSYCHOLOG A NIE TYLKO TEN KTO MA BLOCZEK Z MANDATAMI!

Gość • Niedziela [18.10.2015, 19:16:15] • [IP: 178.8.60.**]

Łapać rybę można wszędzie, a grzechem by było nie łowić wŚwinoujściu kary są bez prawiem.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 19:04:34] • [IP: 92.42.117.**]

Co to za bełkot? O co chodzi? Wiadomo, że nie wolno łowić ryb z łodzi na torze wodnym i to świetnie widać na zdjęciach, ale tekst jest o czymś całkiem innym i tak naprawdę napisany tak durnie, że nie wiadomo o co chodzi. Autorowi polecam powrót do szkoły i naukę wyrażania myśli w formie pisemnej w języku ojczystym. Natomiast należy napiętnować to co widać na zdjęciach, zanim dojdzie do tragedii i wtedy współwinni będą też dziennikarze, którzy bagatelizują tak poważny problem.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:58:46] • [IP: 94.75.154.***]

Oczywiście, kłusownikami powinny zając się odpowiednie służby, ale jeżeli podążać logiką autora, to jak wyjdzie ze swoim pudelkiem (zakładając że takiego ma) na spacer, a ktoś obcy mu go sobie weźmie, to autor pójdzie na policje i powie, że mu skłusowali pieska?

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:58:19] • [IP: 92.42.118.**]

O panowie z Urzędu Morskiego macie łodzie i nic z tym nie robicie bo przecież weekend i pomóżcie innym służbom, ponieważ oni mają także inne obowiązki a nie ganianie łódek albo kłusowników po kanałach.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:47:09] • [IP: 77.112.87.**]

Do Realista • Niedziela [18.10.2015, 18:20:55] • [IP: 46.230.128.***]... nie wprowadzaj w błąd, wykupuje się licencję na dany akwen i podobne są w całej UE... to po pierwsze, nie porównuj mentalności wędkarzy tzw.zachodnich z naszymi mięsiarzami. Np. wymiar ochronny okonia to 20cm stań przy łowiących to zobaczysz jakie lądują w reklamówkach, etc. etc.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:45:08] • [IP: 46.112.117.***]

boli kogoś coś WREDNY NARODZIE , DUŃCZYKI POD NOSEM KUTRAMI ŁOWIĄ.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:39:58] • [IP: 109.196.118.***]

Te 150 zl to nie problem patrzac na możliwosci jakie sa w Swinoujsciu jesli chodzi o wedkowanie.Karta PZW w glebi kraju to 260 zl i wody zdecydowanie mniej.Kłusowników trzeba tepic ale czy klusownikiem jest czlowiek ktory przyjdzie po jedna dwie ryby aby zjesc je na obiad? Wydaje mi sie ze kutry i ludzie lowiacy na morzu robia wieksze walki i nic sie im nie robi.Cyniczni to sa psudo handlarzyki którzy za kilogram wegorza potrafia wolac po 140zl. W kazdym normalnym kraju jadac nad mortze najtaniej najesz sie ryba au nas? Ceny jak z kosmosu a jakośc tragiczna.Przepalony olej ryba nieswieza najczesciej od klusownika.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:33:33] • [IP: 80.245.184.**]

Trzy okonie i dwie płotki na kolacje dla dzieci to kłusownictwo i kradzież ! A ODRA i podobne firmy" kolesie" między sobą podzielili i to legalne poczynania !! Wstyd i hańba! Coraz gorzej z tym pięknym kiedyś krajem! Ludzie opamiętajcie się !!

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:31:21] • [IP: 77.112.87.**]

Do Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:02:35] • [IP: 178.238.249.***]... widać że umysł masz" zarobaczony" jeśli masz taki problem i zrozumieć w czym tkwi problem w tym artykule... Mówiąc obrazowo to według twojego pojmowania np. dzieci mogą się bawić na środku ulicy np.Grunwaldzkiej i nikt nie może im zwrócić uwagi... super pojmujesz, lecz pod prąd. kj

Realista • Niedziela [18.10.2015, 18:20:55] • [IP: 46.230.128.***]

Wwielu krajach nie potrzeba pozwolenia na wedkowanie dla celow wlasnych np Norwegia moze dlatego tam wedkujacych nie nazywa sie cynikami zlodziejami czy klusownikami. I jakos nie ma problemu.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:12:21] • [IP: 80.245.184.**]

Wędka, kilka rybek i wielka afera.Gdzie byliście jak ODRE okradali?? Tam za tone ryby i to nie byle jakiej, oficjalnie (na papierku oczywiście) 200 zł ODRA dostawała!?!?! A pod stołem w kopercie..."grube ryby" dorobili się domów, mieszkań, samochodów, posiadłości wielkich i ch...wie czego jeszcze!! Żegluga cała za grosze poszła, żeby rybakom nie dać! A ile do tej pory pływa pod innymi banderami po całym świecie i nadal kabze złodziejom nabija?!? A tu teraz wielkie poruszenie bo jakiś"kowalski" na kolacje dla dzieciaków płotke i okonia złapał! Cyniczni amatorzy? To jak nazwać bandytów, których jakoś nikt nie obserwował? Afery szukacie to zacznijcie od" góry" !!

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:09:00] • [IP: 62.69.251.***]

do 17.52.46 STraz graniczna?? to nie granica a wlascicielem jest Urzad Morski bo to sa wody morskie wewnetrzne wiec albo oni czyli UM albo policja.. Jak tak dalej pojdzie to SOK-isci jeszcze beda ganiac wedkarzy. Nastepny z 17.35.40 GENIUSZ wymuslil POLICJE GRANICZNA chyba ten narod podpierd... sia lepiej jak w calym NRD a najlepiej do sluzb ktore nieistnieja!!

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:06:53] • [IP: 79.184.174.*]

Zlikwidować skup ryb w Wolinie

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:04:57] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Niedziela [18.10.2015, 17:35:40] • [IP: 95.129.228.***]blllle bleeeeeeeee bleeeeeee

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:03:58] • [IP: 178.238.249.***]

Niech se łowią co za ludzie scibscy i wredni co kogo to obchodzi ludzie zajmijcie się praca i rodzina A nie rybakami co łowią dla przyjemności jestem za super niech łowią A co maja robić w domu siedzieć

Gość • Niedziela [18.10.2015, 18:02:35] • [IP: 178.238.249.***]

Niech se łowią ci za ludzie scibscy i średni co kogo to obchodzi ludzie zajmijcie się praca i rodzina A nie robakami co łowią dla przyjemności jestem za super niech łowią A co na ja robić w domu siedzieć

Gość • Niedziela [18.10.2015, 17:52:46] • [IP: 80.245.189.***]

a straz graniczna nic nie robi... je. . ane kolesostwo

Gość • Niedziela [18.10.2015, 17:43:23] • [IP: 80.245.186.**]

a kto temu spolecznikowi powiedzial ze nielegalnie?

Gość • Niedziela [18.10.2015, 17:42:46] • [IP: 79.184.174.*]

W Wolinie to samo w biały dzień stawiają siatki

Gość • Niedziela [18.10.2015, 17:35:40] • [IP: 95.129.228.***]

Ta to Prawda Policja Graniczna odpowiada za Bezpieczeństwo Zeglugi Międzynarodowej Już 25 Pazdziernika Wybory Będzie Nowy Rząd We Wsi mówią ze Wygra Katolicka PIS i Mundurowi Dostaną Podwyzkę swojej Pensji Miesiecznej Kiedys dostali od Katolickiej PIS 500 zł podwyzki

Gość • Niedziela [18.10.2015, 17:24:31] • [IP: 79.184.166.***]

Jeśli takie numery mamy na torze wodnym, gdzie nie wolno się kotwiczyć ani się zatrzymywać-to tak samo jak przy w przypadku fajdania na ulicy, gdzie tego też nie wolno robić. I Jaśnie Rzeczpaspolita jest bezsilna!! Co za kraj prawnej niemocy i lebiegowatej policji grzejącej miękkie tyłki w wygodnej Komendzie !?!

Gość • Niedziela [18.10.2015, 17:23:05] • [IP: 92.42.119.***]

Cześć.Nie wiem jak to jest z amatorami świeżej ryby.Statek był bez ładunku, bardzo wynurzony.Gruszka na wierzchu, śruba, płetwa steru też, więc sterowność ograniczona.Taka łódeczka z człowiekiem powoduje, że nawet tak duży statek będzie robił wszystko aby uniknąć zderzenia ratując życie.Może się jednak pogorszyć ogólna sytuacja, która będzie przyczyną dużych strat materialnych statku, nabrzeża.Pilot widział, dlaczego nie wykonał telefonu do odpowiednich służb?

Gość • Niedziela [18.10.2015, 17:15:42] • [IP: 80.245.188.***]

"Statek o długości mniejszej niż 20 m lub statek żaglowy nie powinien przeszkadzać przejściu statku, który może bezpiecznie nawigować tylko w granicach wąskiego przejścia lub toru wodnego; Statek zajęty połowem nie powinien przeszkadzać przejściu jakiegokolwiek innego statku nawigującego w granicach wąskiego przejścia lub toru wodnego." MPZZM, prawidło 9, podpunkty" b" i" c". A póki nie przeszkadza to może tam robić co chce. A kłusownikiem będzie dopiero wtedy gdy będzie łowił bez zezwolenia lub za pomocą nielegalnego sprzętu. I co to znaczy, że amator świeżej ryby jest" cyniczny" ??

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:54:51] • [IP: 62.69.231.***]

Teraz łowić ryby, to raczej tylko z łódek, bo to co zrobił Szczecin z naszymi nabrzeżami, to barbarzyństwo. Nogi można sobie połamać. A jak pływają łódkami po torze wodnym to ich sprawa. Niech się potopią jak lubią.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:53:29] • [IP: 178.238.252.**]

Jak ktoś łowi z brzegu, bez karty wędkarskiej, karany jest mandatem...osaczają go z lądu i z wody!Łódki są nietykalne.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:43:01] • [IP: 80.245.177.***]

Dlaczego od razu wędkowanie na torze wodnym uważane jest za autora artykułu za kłusowanie ?? Kłusowanie to połów ryb za pomocą urządzeń lub sprzętu na które osoba nie ma uprawnień i zgody np. na wędkę jeśli nie ma się wykupionego zezwolenia lub karty wędkarskiej. To co robi wędkarz na łódce w torze w tak bliskiej okolicy tego masowca to po prostu brak wyobraźni i skrajne ryzykowanie.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:40:58] • [IP: 95.40.29.**]

Jak mają karty wędkarskie, to mogą chyba łowić ?

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:37:00] • [IP: 80.245.189.***]

A skąd wiesz baranie że to kłusownicy speawdzałeś czy mają wykupione pozwolenie

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:34:28] • [IP: 188.146.72.*]

Ten co to pisał nic nie wie o lokalnych kłusownikach w Świnoujściu są wedkarze a ci co na torze łapią są przyjezdni nawet ze szczecina, a kłusownik to łapie cały rok i nie z łódki dł. 3, 50 metra tylko z kutra. A artykuł pisany na zamówienie wedkarza brzegowego co by miejsca i ryby nie brakło. pozdrawiam i apeluje nie wkładać wszystkich do jednego worka.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:29:33] • [IP: 77.253.238.**]

KU...A MAĆ CO ROBI STRAŻ GRANICZNA ?

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:29:09] • [IP: 92.42.114.**]

Oj tam oj tam

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:16:10] • [IP: 77.112.87.**]

Przecież już same przebywanie (zatrzymanie) się w obrębie toru wodnego jest rażącym naruszeniem przepisów dot. żeglugi... Ci mięsiarze są zagrożeniem i ogromnym wstydem dla załóg obcych bander kiedy widzą że z tym się u nas nic nie robi. Ten problem jest na wszystkich wodach SUM-u, byłem świadkiem jak w poprzek toru wodnego o świcie kłusole wyjmowali sieci a płynął holenderski duży jacht motorowy, spanikowali i się zatrzymali pewnie myśląc że im się prawo drogi pomyliło... Oczywiście kiedy kłusownicy kończą swój proceder i odpłyną na wodzie spotkamy jednostkę UM, następnie przemknie policyjny ścigacz a po nich SG i nie są to sporadyczne przypadki, wręcz trafiam na taką sytuację prawie zawsze kiedy spędzam czas nad wodą z aparatem stąd mam dużo podobnych fotek. kj

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:07:05] • [IP: 92.42.112.**]

Jakiś zupełny bełkot. Czyli jak ktoś z mojej stajni zaiwanił mi konia to go nie ukradł?

Gość • Niedziela [18.10.2015, 16:04:30] • [IP: 94.254.129.***]

To straszne...

Gość • Niedziela [18.10.2015, 15:59:51] • [IP: 83.11.180.***]

"dlaczego nikt z tym nic nie robi?" Jest to pytanie, które bezmyślna rzesza naszych rodaków zadaje bez przerwy wiedządz (a może nie), że nie uzyska odpowiedzi. Wracając do meritum - komu to łowienie przeszkadza. Mnie nie i takich opinni jest więcej.

Gość • Niedziela [18.10.2015, 15:57:55] • [IP: 92.42.117.**]

Bzdura, połów ryb jest w tym miejscu całkowicie legalny i jeśli ktoś ma odpowiednie zezwolenie to jest wędkarzem, a nie kłusownikiem. Inna rzecz to korzystanie z łódek i pływanie, a czasem (o zgrozo!) kotwiczenie na torze wodnym. To jest nielegalne i stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa żeglugi, w pierwszej kolejności dla idiotów kręcących się tymi łupinkami pomiędzy statkami, co widać na tych zdjęciach.

Oglądasz 1-69 z 69
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■