POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [10.10.2015, 17:10:35] • Świnoujście

Port w Świnoujściu z najnowocześniejszym na świecie systemem naprowadzania statków!!! Zobacz film!

Port w Świnoujściu z najnowocześniejszym na świecie systemem naprowadzania statków!!! Zobacz film!

fot. Andrzej Ryfczyński

Prace nad wdrożeniem tego systemu trwają już od dawna. Pierwszym, najważniejszym elementem tej nawigacyjnej rewolucji było uruchomienie Morskiej Stacji Referencyjnej RTK (Real Time Kinematic). W piątek, w bazie oznakowania nawigacyjnego Urzędu Morskiego Szczecin znajdującej się w przy ul. Fińskiej w Świnoujściu można było zapoznać się z działającymi już głównymi elementami systemu. W piątek, w siedzibie BON przedstawiciele wykonawcy zapoznali specjalistów firm i urzędów ze szczegółami nowego systemu.



Na początku tej informacji możemy uspokoić wszystkich użytkowników toru wodnego, przyzwyczajonych do korzystania ze świateł nawigacyjnych. Światło pozostanie istotnym elementem bezpieczeństwa zwłaszcza dla mniejszych jednostek poruszających się po torze wodnym. Konsorcjum firm, której liderem jest gdańska ProNaw Sp. z o. o. skupiła się w pierwszej kolejności na wymianie pław nawigacyjnych.

Port w Świnoujściu z najnowocześniejszym na świecie systemem naprowadzania statków!!! Zobacz film!

fot. Andrzej Ryfczyński

Jak poinformowała Ewa Wieczorek – rzecznik Urzędu Morskiego w Szczecinie wszystkie nowe pławy (93 szt.) będą pławami świetlnymi, z czego 68 szt. będzie wyposażonych w autonomiczne źródła zasilania (panele słoneczne), a 25 szt. (pławy lodowe) w akumulatory. W sumie, na tor podejściowy do Świnoujścia (o długości ok. 60,8 km) trafią 24 nowe, duże pławy morskie, a zimą 25 nowych pław lodowych, natomiast na torze wodnym Świnoujście – Szczecin (67,7 km) znajdą się 44 nowe pławy torowe.

Port w Świnoujściu z najnowocześniejszym na świecie systemem naprowadzania statków!!! Zobacz film!

fot. Andrzej Ryfczyński

Nowe pławy są wykonane z tworzywa sztucznego (stare pławy pochodzą z lat 70., 80. ubiegłego wieku i są stalowe), a ich waga wynosi od 2,6 do 2,8 tony (waga starych pław to od 5 do 8 ton). Dodatkowo, nowe pławy będą wyposażone w urządzenia, które pozwolą nam na ich stały monitoring i natychmiastowy dostęp do informacji o ewentualnej awarii, rozładowaniu akumulatora czy zmianie pozycji znaku.

Port w Świnoujściu z najnowocześniejszym na świecie systemem naprowadzania statków!!! Zobacz film!

fot. Andrzej Ryfczyński

Światła nawigacyjne to jednak tylko mały wycinek wielkiego programu poprawy warunków nawigacyjnych na torze Świnoujście – Szczecin. Projekt powiązany został z inwestycją budowy portu zewnętrznego w Świnoujściu. Od początku wiadomo było bowiem, że przygotowanie nabrzeży do obsługi gazowców wymagać będzie położenia szczególnego nacisku na kwestie bezpieczeństwa.

Port w Świnoujściu z najnowocześniejszym na świecie systemem naprowadzania statków!!! Zobacz film!

fot. Andrzej Ryfczyński

Próby związane z uruchomieniem zintegrowanego systemu bezpieczeństwa nawigacyjnego na nowym nabrzeżu przeznaczonym do odbioru skroplonego gazu ziemnego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu, zakończyły się w połowie lipca ale projekt Urzędu Morskiego poszedł dalej i objął drogę wodną ze Świnoujścia w kierunku Szczecina. Ten system działa z dokładnością do kilku centymetrów ruchu statków i co bardzo ważne sygnalizuje wszystkie odchyłki od ustalonej trasy. Jeszcze lepszą dokładność posiada elektroniczny monitoring manewrów dobijania jednostek do nabrzeży.

Port w Świnoujściu z najnowocześniejszym na świecie systemem naprowadzania statków!!! Zobacz film!

Baza Oznakowania Nawigacyjnego w Świnoujściu.(fot. Andrzej Ryfczyński )

W urządzenia systemu wyposażeni będą m.in. piloci wprowadzający statki do portu.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 25, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 25

Kelel • Poniedziałek [12.10.2015, 10:11:36] • [IP: 46.171.198.**]

Ja słyszałem, od ludzi dobrze zorientowanych, że system działa super i użytkownicy są bardzo zadowoleni i wszyscy dziwią się, ze udało się to zrobić tak szybko i tak tanio

kpt. • Poniedziałek [12.10.2015, 08:56:03] • [IP: 62.69.254.***]

słyszałem od ludzi którzy tam pracują, że ten system jeszcze nie jest dobrze wprowadzony w życie a już szwankuje, zawiesza się. forsa wyrzucona w błoto no morze do wody.

Gość • Niedziela [11.10.2015, 21:32:19] • [IP: 92.41.162.***]

Proszę, tylko nie pisz że Szczecin to port oceaniczny bo wchodzą tam duże statki. Byłby portem oceanicznym jakby był na wybrzeżu któregoś z oceanów, a jest tylko portem morskim. Zresztą do Świnoujścia wchodzą dużo większe statki niż do Szczecina ze względu na ograniczenia tego portu. A co do prędkości cumowania to faktycznie, przy dużych jednostkach jest większa bezwładność i występują większe siły, więc tam podchodzi się przy użyciu holowników i są to wtedy minimalne prędkości podchodzenia. Ja pływam na coasterze, to stary niejednokrotnie kazał nam obkładać szpring na mocno przy prędkości 2-3 węzły i niejednokrotnie obił w ten sposób kadłub.

Gość- czerwony • Niedziela [11.10.2015, 21:14:54] • [IP: 37.8.215.***]

Efektowniejsza byłaby wizyta pni Kopacz podczas napełnienia zbiorników. Odbierać klucze o czegoś co jeszcze nie funkcjonuje, a jest inwestycją strategiczną wymierzoną przeciwko Rosji to jakieś nieporozumienie. Panie Romanie Kuchciński, co z tą jakością inwestycji / budowy. Wychodzi na to że z Warszowa trzeba będzie się wyprowadzić. Może w miejsce imigrantów z Syrii czy z Iraku. Oczywiście mam na myśli bezpieczeństwo energetyczne.

maxx • Niedziela [11.10.2015, 17:31:16] • [IP: 178.238.249.**]

Pewnie wajcha roku.

Gość • Niedziela [11.10.2015, 17:19:59] • [IP: 212.160.178.*]

Ma się tak samo jak wypie...lenia nawet 1 złotówki na edukację komentatora z ICD-10:F17

Gość • Niedziela [11.10.2015, 14:54:27] • [IP: 80.245.188.***]

Jak sie ma ''Najnowoczesniejszy na swiecie system naprowadzania statkow'' do wypie...lenia w bloto milionow na budowe dwoch staw na torze wodnym??

Gość • Niedziela [11.10.2015, 12:17:43] • [IP: 83.21.64.***]

By prowadzić filozoficzne, często głupie wywody trzeba cokolwiek wiedzieć i czytać ze zrozumieniem. Wymieniono wszystkie pławy i wszystkie urządzenia sygnalizacyjne, prawie 100. Są niezależne zasilane energią słoneczną. Mogą pracować w dzień silnym źródłem światła i nocą do ponad 23 mil widoczności. A system manewrów dobijania do nabrzeży jest tak dokładny, że wskazuje minimalny ruch statku. Przy dobijaniu, ruch statku nie może być większy jak 0, 2 km/godz. Ponad 100 tysięcy ton gazowiec mógł by się uszkodzić i też zniszczyć instalacje. Bez tej precyzji nie można używać gazoportu. Ta inwestycja jest też pod nowy głęboki tor wodny do Szczecina - portu oceanicznego! I to na tyle. Cieszcie się że taka polska myśl techniczna jest tu u nas. Takie niektóre prymitywne wpisy świadczą o głupocie i braku wiedzy.

Gość • Niedziela [11.10.2015, 11:43:09] • [IP: 80.245.179.***]

jeżeli światła to podstawa to dlaczego stawa Głowicowa na falochronie centralnym świeci nieadekwatnie do swojego koloru (czerwona z zielonym pasem)?? jest światło przerywane czerwone a powinno być błyskowe 2+1 albo przemalujcie ją na pierwotny kolor.

Gość • Niedziela [11.10.2015, 10:57:27] • [IP: 92.42.119.***]

Przepraszam że nie na temat tego artykułu ale do pana w galerii zdjęć jak się ma tak ujebane buty to nie siada się w pierwszym rzędzie.

Gość • Niedziela [11.10.2015, 10:57:11] • [IP: 93.94.184.*]

Co to za port gdzie te statki kogoś tu pokręciło naprowadzać będą ryby bo wszystko rozpieprzyli nieudaczniki.

Gość • Niedziela [11.10.2015, 10:47:08] • [IP: 93.94.191.**]

No teraz się ruszy ale będzie tłok

Gość • Niedziela [11.10.2015, 10:19:47] • [IP: 46.112.218.***]

Urząd Morski wydaje niewspólmierne do możliwości budżetowych kraju środki na swoją działalność.Proponuję decydentom zacisnąć pasa, bo ten kraj ma naprawdę pilniejsze potrzeby w innych dziedzinach.

Gość • Niedziela [11.10.2015, 08:29:17] • [IP: 80.245.189.***]

system oparty na elektronic a co w razie utraty satelit. paraliż totalny i wielki krach ?

Zbyszek Kasiarz • Niedziela [11.10.2015, 07:46:09] • [IP: 37.47.15.**]

No nareszcie... Teraz wreszcie będzie mi lżej, będzie się lepiej żyło mi i nam wszystkim. Proponuję dla twórców po 100 000 nagrody - i jakieś medale, najlepiej wręczane w Warszawie, przy błysku fleszy i transmisją TV. Teraz kolej na system naprowadzania zdrowego rozsądku na wasze główki.

Gość • Niedziela [11.10.2015, 07:30:08] • [IP: 212.160.178.*]

Do Gościa z jezior amerykańskich: No to zapytaj się jakich systemów nawigacyjnych używają podczas przeprowadzania statków... Zdziwisz się widząc tam nazwę polskiej firmy która wykonywała prace w Świnoujściu.

Gość • Sobota [10.10.2015, 22:26:25] • [IP: 95.129.229.***]

Fajnie byloby jakby jeszcze umieli wykorzystac tą technologie:-)ich miny wskazuja ze zwykla komórka sprawia im problemy.

Gość • Sobota [10.10.2015, 21:47:50] • [IP: 199.244.86.***]

Ludzie jaki system do jakiego portu!! Jaki jest ruch na kanale by inwestowac w taki system!! Jestem teraz na Jeziorach amerykanskich i nikt tu nie używa jakis cudow !! Wystarczy dobra praktyka dla o lotow i bedzie OK!! A najfajniejsze ze oni wszyscy sie szkolili u nas w Polsce w Ilawie!! Zeby ci nasi piloci i kontrolerzy ruchu zobaczyli jak sie tu plywa to by sie zwolnili po pierwszym dniu!!

Gość • Sobota [10.10.2015, 21:26:55] • [IP: 178.238.251.***]

I z terorystom koszmarem

Gość • Sobota [10.10.2015, 20:53:36] • [IP: 79.184.154.***]

Ty murzyn! Widziałem te tablety. To jest czerwona skrzynka jaką maj prezydenci Stanów Zjednoczonych i mogą odpalić rakiety balistyczne z bronią atomową. To pełen profesjonalizm jakiego brak u naszych sąsiadów na Bałtyku. Jak chcesz pisać takie głupoty to choć skończ podstawówkę z dobrą oceną, albo zgłoś się do odpowiedniego lekarza.

Gość • Sobota [10.10.2015, 20:46:54] • [IP: 80.245.185.***]

Zobaczymy jak to bedzie dzialac. Problemy dopiero przed nami

Gość • Sobota [10.10.2015, 20:46:18] • [IP: 88.156.234.**]

Gdybym jeszcze potrafił zrozumieć zdanie:" Dziś statki system z dokładnością do kilku centymetrów ruch statków i co bardzo ważne sygnalizuje wszystkie odchyłki od ustalonej trasy." - byłoby to prawdziwe mistrzostwo świata...

Gość • Sobota [10.10.2015, 20:38:32] • [IP: 95.129.224.***]

Ha ha ha, piloci dostaną tablety z mapą elektroniczną. Dalej jesteśmy 100 lat za murzynami.

Gość • Sobota [10.10.2015, 20:33:29] • [IP: 93.94.188.***]

Łał, ale sale konferencyjną to mają wypas!!

Gość • Sobota [10.10.2015, 19:32:55] • [IP: 79.184.154.***]

Nie byłem świadomy tego że mamy tak zdolnych ludzi, którzy potrafią nie zmarnować pomysłów i pieniędzy. Jestem dumny że mieszkam w Świnoujściu z tak nowoczesnym porcie. Tego nikt nie będzie poprawiać, czy próbował nam wmówić, że chce dokończyć tą inwestycje.

Oglądasz 1-25 z 25
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Informujemy, że w związku z ogłoszeniem 26 kwietnia 2025 roku dniem żałoby narodowej w Polsce po śmierci papieża Franciszka, zaplanowana na ten dzień Ekologiczna Gra Miejska zostaje odwołana. Serdecznie dziękujemy za zrozumienie i zapraszamy do udziału w innych naszych wydarzeniach w przyszłości. Z poważaniem, Organizatorzy ■