Oprócz podstawowych danych, jak imię i nazwisko, numer pesel, numer telefonu do bliskiej osoby, na kartę wpisuje się również informacje o chorobach, uczuleniach, przyjmowanych lekarstwach itp.
- W sytuacji, gdy kontakt z osobą potrzebującą natychmiastowej pomocy jest utrudniony czy wręcz niemożliwy, te podstawowe informacje są bardzo ważne dla służb ratowniczych czy socjalnych – mówi Robert Karelus, rzecznik prezydenta miasta.
Karty wraz z oznakowaną torebką można otrzymać u swojego lekarza rodzinnego lub pielęgniarki środowiskowo – rodzinnej. Torebkę z wypełnioną danymi kartą należy włożyć do szafki w kuchni, lodówki i tym podobnych miejsc. Dla jego oznaczenia dla służb ratowniczych, na drzwiczki należy nakleić specjalną naklejkę z napisem „Karta Życia”.
- Miejsce powinno być dobrze widoczne. Tak, aby ratownicy od razu znaleźli kartę, a nie musieli tracić cenne minuty na jej szukanie pod całym domu – dodaje Robert Karelus.
Akcję prowadzi Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Świnoujście.
Tekst i zdjęcie BIK UM Świnoujście
Świetny pomysł. Szkoda, że nie można pobrać tej karty z internetu (a może można?). Ganianie ludzi po to do lekarza mądre nie jest.
Tak cos madrego. ..ale piszac by wlzyc taka karte do lodowki z kielbasa, miesem i innymi dobrami...smiech mnie ogarnia! chyba, ze lodowka ma byc tylko dla tej karty i noie podlaczona do pradu
A jak nie chce żeby mnie ratowano?
Brawo, oby reszta polskich miast wzięła przykład, wypełnienie zajmuje chwilkę a może uratować zdrowie i życie.
Jeżeli mam na kogoś zlecenie, to żadna karta życia mu nie pomoże...
Coś b. mądrego, brawo!
Mądre Brawo
nareszcie co madrego na tej wiosce!