POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [05.08.2015, 21:00:23] • Świnoujście

Marek Grechuta na świnoujskiej plaży. Zobaczcie unikatowe zdjęcia

Marek Grechuta na świnoujskiej plaży. Zobaczcie unikatowe zdjęcia

fot. Andrzej Ryfczyński

To było bardzo gorące lato. Żar lał się z nieba tak jak dziś. A Marek Grechuta nie tylko u nas śpiewał. Wygrzewał się też na świnoujskiej plaży. Pływał. Zdjęcia, które Wam teraz pokazujemy, nigdy wcześniej nie były publikowane. Specjalnie dla naszych Czytelników w swoich archiwach odszukał je znany świnoujski fotograf Andrzej Ryfczyński.

- Rok 1968 był równie gorący jak 2015 - wspomina świnoujski fotograf Andrzej Ryfczyński.- Grechuta otrzymał wtedy główną nagrodę w swojej kategorii.

Marek Grechuta na świnoujskiej plaży. Zobaczcie unikatowe zdjęcia

fot. Andrzej Ryfczyński

Fama się rozkręcała i rosła w potęgę… Był to jej trzeci, a z szanowną komisją artystyczną drugi raz. Jury przyznawało teatrom trójząb neptuna, a piosenkarze po raz pierwszy mogli brać udział w konkursie Famy.

Marek Grechuta na świnoujskiej plaży. Zobaczcie unikatowe zdjęcia

fot. Andrzej Ryfczyński

Andrzej Ryfczyński pamięta, że wszędzie widać było wtedy studentów.

- Było żywiołowo i głośno - opowiada.- Był to piękny prawdziwy żywioł studenckich harców. Był UMCS Lublin z tańcem i śpiewem na placu Wolności. Mieczysław Święcicki opowiadał cięte polityczne kawały, a Jerzy Stuhr popisywał się w teatrze.

Marek Grechuta na świnoujskiej plaży. Zobaczcie unikatowe zdjęcia

fot. Andrzej Ryfczyński

- Na zdjęciu, które u siebie znalazłem, na gorącej plaży widzimy grupę studentów z Krakowa i Grechutę z pianistką Dudą Napieralską, która była ostoją całej Famy. Bez niej nie byłoby koncertów, konkursu piosenkarskiego…

Marek Grechuta na świnoujskiej plaży. Zobaczcie unikatowe zdjęcia

fot. Andrzej Ryfczyński

- Te fotografie z lat 60-tych, które odnalazłem w moim archiwum, oglądam dziś ze wzruszeniem. I kto by pomyślał, że imię Marka Grechuty będzie nosił po latach świnoujski amfiteatr.

Marek Grechuta na świnoujskiej plaży. Zobaczcie unikatowe zdjęcia

fot. Andrzej Ryfczyński

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 61, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-61 z 61

Marcin • Piątek [07.08.2015, 11:57:55] • [IP: 188.47.67.***]

Tym wozem konnym na czwartym zdjęciu od góry moja babcia z panem Sasem rozwoziła koks z koksowni przy bramie portu wojennego. Z resztą siedzi tam na koźle (ta ubrana na czarno), a obok, oczywiście pan Sas. Moja babcia nazywała się Teresa Szabucka, mieszkała wtedy naprzeciwko rzeźni na Kołłątaja. A stajnię mieli na końcu ul. Steyera, za cmentarzem. Jeśli dobrze kojarzę, to do dzisiaj dorożkarze trzymają tam konie. Mnie w 68 jeszcze nie było, ale mam zdjęcie przy tych stajniach zrobione kilka lat później, gdzieś tak w 1973 - wtedy już miałem cztery lata :)

j444 • Czwartek [06.08.2015, 23:02:26] • [IP: 80.245.182.***]

Nadwagę cymbale dostaje się z jedzenia kartofli i słoniny, a jest to właśnie pokarm nędzarzy.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 19:32:18] • [IP: 93.94.190.***]

Jak się czyta to słońce pali nie którym na głowę rowno i dokładnie a szkoda.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 19:30:04] • [IP: 188.178.212.***]

Zobacz artykuly na ten temat. Ponad pol miliona dzieci w Polsce jest glodne!

Gość • Czwartek [06.08.2015, 19:17:55] • [IP: 92.42.117.**]

Głodne dzieci? Co Ty bierzesz? 80% dzieci ma dziś NADWAGĘ!

Gość • Czwartek [06.08.2015, 19:17:43] • [IP: 31.61.138.**]

Pamietam P.Ryfczynskiego z lat 70 tych miał zakład na ul Swierczewskiego a obecnej Boh Wrzesnie. Super mam fotki to arcydzieła. Dobrze, ze sa archiwa... dziekuje i pozdrawiam.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 18:28:44] • [IP: 188.178.212.***]

Zaklad pracy decydowal o wakacjach dzieci? Czlowieku, dzisiaj dzieci ida spac glodne!! A te ktore nie sa glodne to glownie dlatego, ze ich tata albo mama zasuwa gdzies za granica. Nie mowie, ze bylo dobrze, ale teraz na 100% tym slabym i biednym w spoleczenstwie jest zle. A prowadzic to moze tylko do jednego - ekstremizmu/faszyzmu!!

Gość • Czwartek [06.08.2015, 17:57:56] • [IP: 79.186.64.***]

Ta piękna blond z długimi włosami, to młodsza siostra Pani Ewy Demarczyk. Nie pamiętam jak miała na imię. Widziana była w warszawskiej" Stodole". Kto to pamięta?

Gość • Czwartek [06.08.2015, 16:29:07] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Czwartek [06.08.2015, 14:53:16] • [IP: 217.99.77.**] per PAN zwracam sie chetnie do ludzi ktorych szanuje . ..poziom tego portaliku jest czasami zenujacy wiec chwilowo sobie odpuszcze ale kto wie..

Gość • Czwartek [06.08.2015, 15:26:02] • [IP: 80.245.189.***]

Co wy tymi parawanami sie przejmujecie??teren prywatny?rozdeptuje i ide do wody, prpste.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 14:53:16] • [IP: 217.99.77.**]

Do gościa z 14.10 Niewazne ile ten pan ma lat ważne ze dla ciebie to PAN Ryfczynski i zacznij szanować takich ludzi którzy sa historia tego miasta i można się od nich czegos nauczyć ! Wiecej szacunku !

Gość • Czwartek [06.08.2015, 14:48:49] • [IP: 217.99.77.**]

Jeszcze dodam do tego ze wtedy owszem nie było demokracji ale my wtedy młodzi olewaliśmy caly ten system komunistyczny to MO SB i inne srodki władzy(oczywiście dopóki nie przesadzilismy i nie dostaliśmy od zbrojnego ramienia władzy palka po plecach ale co tam pobolalo i przestalo) my wtedy zylismy wesoło i radośnie ! Panie Andrzeju proszę o więcej zdjęć z tamtego okresu !

Gość • Czwartek [06.08.2015, 14:10:20] • [IP: 80.245.189.***]

to ile ten ryfczynski ma lat??100?

Gość • Czwartek [06.08.2015, 14:08:13] • [IP: 178.238.252.***]

urodzeni latach 70 ipotem mają demokracje woność i zmywak w angli, a my mieliśmy tylko famę smutn

Gość • Czwartek [06.08.2015, 14:04:40] • [IP: 193.200.150.**]

Może by tak zrobić jakąś galerię zdjęć Pana Andrzeja z tamtych już? Co Pan na to Panie Sławku?

Gość • Czwartek [06.08.2015, 13:49:20] • [IP: 87.49.180.**]

Oj, pamietam jak pan Ryfczynski przybyl do Swinoujscia!! Byl åpierwszym, ktory robil kolorowe zdjecia. Do jego malenkiego zakladu w piwniczce w wiezowcu przy Matejki latalysmy zeby sobie zrobic kolorowe fotki!! :))))

Gość • Czwartek [06.08.2015, 13:49:04] • [IP: 92.42.117.***]

najgorzej jest to że co niektórzy nie pamietaja tego co było a co jest.Kiedys było 6 słuzb które mogły cie aresztowac i wejśc do domu a dzisiaj jest dokładnie 53 takie instytucji i nie mowcie mi ze jest lepiej ze jest pieprzona demokracja.Jesli by byla kara smierci to ci w Warszawce wystrzelali by nas w mig. Kiedyś za korupcje był stryczek a dzisiaj CBA ktora m tyle kasy co wszytkie szpitale akademickie. I ktos mi mowi ze bylo źle. Dzisisaj do kicia wsadza cie za wszystko albo puszcza cie w skarpetkach bo pan urzednik tak chcial a kiedys mozna sie bylo na cos takiego poskarzyc do Sekretarza, religia byla w salkach msza dla mlodzierzy na 12 a dzisisaj zobaczcie co sie dziej w szkole jak wyglada religia jak nas kler okrada a jak nie wiecie to tzreba bylo posluchac przydenta nowego i jegos tsosunek do kosciola. Nie widomo ile dasz na kosciół to i tak za bełkot na pogrzebie rodzina zapłaci niezla kase i to sie nazywa PLURALIZM czy moze inaczej to nazwac ? Poprostu miało byc dobrze ale znowu nie wyszlo

Gość • Czwartek [06.08.2015, 13:43:36] • [IP: 46.112.225.***]

13:22 - A ja bardzo sobie chwalę, że za WŁASNE pieniadze, nie wyżebrane, nie z łaskawości spółdzielni, zakładu pracy, Partii, moge sobie pojechac GDZIE CHCĘ, to ja mam paszport, a nie musze go zwracać władzom, to nie na Komendzie czy w gmachu partii ktoś decyduje, czy mogę wyjechać, czy nie. Szlag mnie trafia, jak widzę tak niewolniczo sformatowane umysły, jak twój, który sentymentalnie wspomina czas, gdy zakłady pracy były bogiem i wysyłały na wakacje dzieci czy pracowników. Owszem, bywa i dziś, że chcą być bogiem, ale nie stoi za nimi państwo, władza i mogę wybierać pracę, ja świadomie unikam firmy po japońsku sklejające człowieka z nimi.--Jest wiele do naprawienia w naszej kapitalistyczno-socjalistycznej rzeczywistości (Unia jest socjalistycznym ciałem z centralnym zarządzaniem), ale na powrót do zniewolenia przez ZSRR i system komunistyczny ja nigdy się nie zgodzę i żadne łzawe wspomnienia tej epoki nie wybielą!--Te fotografie są cenne, pokazują piękno ocalałe pośród brzydoty i nieprawości systemu.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 13:26:55] • [IP: 92.42.112.***]

Poprosimy o więcej zdjęć z tamtych czasów- miło powspominać coś, co było częścią naszego życia.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 13:22:24] • [IP: 93.94.190.***]

Do Pana/Pani [IP: 95.129.224.** ja dodałabym jeszcze wyjazdy wakacyjne, każdy zakład pracy miał w Polsce ośrodki wypoczynkowe, dzieci jeździły na kolonie potem z rodzicami na wczasy. A teraz? Szlag mnie trafia jak widzę reklamy typu - pożyczka na wakacje!

Gość • Czwartek [06.08.2015, 13:09:46] • [IP: 217.99.77.**]

Tak popieram gościa z 11.39 bo ten co pisal te bzdury o rzekomym rejestrowaniu wtedy aparatow fotograficznych na MO to ma niezle narobane pod beretem !

Gość • Czwartek [06.08.2015, 12:57:33] • [IP: 89.151.26.**]

i na plaży nie ma głupich parawanów.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 11:52:58] • [IP: 217.99.77.**]

Ale tu niektórzy fantazjują na temat tamtych czasów ! Ja swój pierwszy aparat fotograficzny marki" Druh" dostałem na I-sza komunie w 1963 roku i wcale nie musialem go nigdzie rejestrować ! Co to za bzdura ! Były problemy tylko z filmem do niego i dlatego klisze się szanowalo i z tamtych czasów mam tylko zdjęcia rodzinne np.na plazy na Warszowie przy falochronie wtedy wschodnim oraz przy promie takim parowcu na który wjezdzalo się z bocznej burty to chyba był prom Swinoujscie !

Gość • Czwartek [06.08.2015, 11:42:50] • [IP: 95.129.229.***]

Obojętnie, czy służy się partii, władzy czy mamonie - jest się niewolnikiem. Tak samo, czy kontroluje nas UB, SB, ORMO, sąsiad a teraz elektronika (internet, telefonia, banki itp.) - także jesteśmy inwigilowani. Nic się nie zmieniło.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 11:39:38] • [IP: 80.245.179.***]

"RSHA • Czwartek [06.08.2015, 09:11:49] • [IP: 80.245.183.***] ZACZNIJMY OD TEGO ZE ŻEBY POSIADAĆ WTEDY APARAT FOTOGRAFICZNY TRZEBA BYŁO GO ZAREJESTROWAĆ NA MO. DZISUAJ IDZIESZ I KUPUJESZ SOBIE 100 APARATOW I NIKOGO TO NIE INTERESUJE. TO BYLY CZASY ZACOFANIA I UWSTECZNIENIA POLSKI." - już sam nick wystarczy, aby wyrobić sobie zdanie o piszącym. Jeżeli ktoś tak się podpisuje, to albo nie wie co to znaczy RSHA, albo beret ma zryty jakimś gównem aż po sznurówki. A co do informacji zgłoszeniu zakupu aparatu fotograficznego na MO, to pomyśl, czy radia i telewizora też nie trzeba było aby zgłaszać w tej instytucji ? A może sokowirówkę, pralkę i rower też ? A może sugerujesz, że p. A. Ryfczyński kolaborował z komuną, bo miał, jak przypuszczam niejeden aparat ? Przy komentowaniu postu powinna obowiązywać stara zasada: piłeś - nie jedź. I to tylko, gdy naprawdę masz coś do powiedzenia, a nie chęć zaistnienia i namieszania w necie.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 11:25:44] • [IP: 217.99.77.**]

Miałem wtedy nascie lat i czas Famy to był dla mnie czas radości pewnej wolności takiej odskoczni od szarej rzeczywistości pamiętam kabaret Elita ze slynna" kurna chata"a Smolen Laskowik trudno ich teraz zliczyć wszystkich ale to była autentyczna zabawa Dziekuje Panu Ryfczynskiemu za przypomnienie tych czasów !

Gość • Czwartek [06.08.2015, 10:58:51] • [IP: 80.245.182.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [06.08.2015, 10:53:48] • [IP: 93.94.184.*]

Piękne czasy było radośnie i dziewczyny miały owłosienie w kroczu co nie których dzisiaj bardzo szokuje.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 10:38:13] • [IP: 95.129.224.**]

Za czasów komuny, jeśli siedziałeś cicho: potrafiłeś docenić bezpłatne szkolnictwo każdego typu, obowiązkową pracę, która na ciebie czekała po ukończeniu szkół, późniejszą możliwość dodatkowego dokształcania, na które dostawałeś zgodę zakładu pracy i płatne urlopy szkoleniowe, mogłeś otrzymać paszport i zgodę na zagraniczny wyjazd, aby dorobić do kupna własnego M za dolary. Kiedyś wszystko cieszyło: wystana w kolejce kostka mydełka" Zielone jabłuszko", sznur papieru toaletowego, pralka automatyczna, meble. Teraz wszystko jest dostępne, ale już tak nie cieszy, ponieważ tylko nieliczni skorzystali na tym oderwaniu od komuny. Pozostali muszą o wszystko walczyć: płatne wykształcenie, z którym i tak nie znajdą pracy w wolnej Polsce i muszą się tułać na obczyźnie za tym minimum egzystencjalnym, które wcześniej było zapewnione. Z tego bierze się ten jad, zazdrość i nienawiść do bliźniego w demokratycznie wychowanym młodym pokoleniu.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 10:09:19] • [IP: 80.55.205.***]

Następny skrzywdzony wylewa żale. A paszoł won...

Gość • Czwartek [06.08.2015, 10:08:39] • [IP: 46.112.225.***]

9:31 - Panuje tu HETEROFOBIA, instalowanie nowych wynalazków już tym razem na gruncie płci, rodziny, małżeństwa, nie posiadania środków produkcji, jak było w marksizmie. Jednak czyni to nadal LEWICA, tym razem Nowa Lewica, przekształcona z marksistowskiej. A jedynym wyjściem jest dla Europy, Polski postkomunistycznej, nadal zranionej komunizmem, jego mentalnością, katolicyzm, chrześcijańskie wartości, jak ochrona życia od poczęcia, małżeństwa jako więzi kobiety i mężczyzny, solidaryzm społeczny, czyli uznawanie praw ludzi pracy.---A Panu Andrzejowi pozdrowienia i podziękowania, że uwiecznił piękno tamtego świata, którego nie wygenerowali komuniści, lecz wolny w sercu Naród.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 10:08:28] • [IP: 80.245.191.***]

Mozna miec sentyment do tych czasow chyba tylko ze wzgledu na wieksza zyczliwosc ludzi, ze pomimo uwarunkowan w jakich sie zylo, wiecej usmiechu bylo.Teraz nawet plaza pokazuje jak wazne jest" mieć," a nie" być".Liczba parawanow z jednego juz dochodzi do 3 i wiecej.Grodzimy sie i zawlaszczamy co raz wiecej i nie obchodzi nas, ze innym czasami utrudniamy korzystanie z plazy i z dostepu do wody.

Pamietam grudzien 1981 • Czwartek [06.08.2015, 09:40:08] • [IP: 80.245.180.***]

Do wszystkich dziadkow lesnych, emerytow LWP, SB i MO, SW, WOP i innych wynalazkow.Kosmitow i zyciowych nieudacznikow.Pomyslcie najpierw jak cos piszecie.Prosze Was o to.Moja rodzina skonczyla swoj cienki los na syberii u wujka Jozefa Wisarionowicza Stalina.Fajnie bylo bo co?Bo saturator z farbka i woda stal na plazy, bo przytulacie teraz sowieckie kopiejki co miesiac siedzac przed tv i wpatrujecie sie w Na wspolnej.No tak to wasza czerwona telewizja.W cieple dni na starym rowerku traper II doginacie na dzialeczke.Smutne te Wasze zycie.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 09:34:00] • [IP: 88.156.234.***]

Za czsaów ponurej komuny było wiecej zabawy niz teraz.Mamy komercję, duch ulotnił sie bezpowrotnie...

Gość • Czwartek [06.08.2015, 09:31:12] • [IP: 188.178.212.***]

Nie upieram sie ze bylo lepiej, ale bardzo mi przykro nie widze, zeby dzis bylo tak dobrze." Zmuszonych do emigracji.." napisal ktos w poprzednim komentarzu. A dzisiaj jak? Polska rozwiazala problem bezrobocia wysylajac wszystkich zdatnych do pracy na Zachod. Demokracja? Tu panuje Swieta Inkwizycja! Ta nowa Polska, to kraj w ktorej panuje antysemitzm, homofobia i ksenofobia. Ta" wolnosc" jest mrzonka!

Gość • Czwartek [06.08.2015, 09:21:10] • [IP: 93.94.190.***]

do" byles szary - bylo O.K." - mysle, ze osobom, ktore z sentymentem wspominaja tamten okres chodzi o zwykla zyczliwosc miedzyludzka, jaka wtedy cechowala tzw (przepraszam za slowo) stosunki miedzyludzkie :) Za tym tesknimy

Gość • Czwartek [06.08.2015, 09:17:11] • [IP: 93.94.190.***]

Zgadzam się z Panem [IP: 92.42.117.***]

RSHA • Czwartek [06.08.2015, 09:11:49] • [IP: 80.245.183.***]

ZACZNIJMY OD TEGO ZE ŻEBY POSIADAĆ WTEDY APARAT FOTOGRAFICZNY TRZEBA BYŁO GO ZAREJESTROWAĆ NA MO. DZISUAJ IDZIESZ I KUPUJESZ SOBIE 100 APARATOW I NIKOGO TO NIE INTERESUJE. TO BYLY CZASY ZACOFANIA I UWSTECZNIENIA POLSKI.

Wojtek Młynarski • Czwartek [06.08.2015, 08:54:00] • [IP: 92.42.112.***]

Światowe życie, przygód sto, sweter z CeDeTu, metka z PeKaO! Żubrówka równie dobra, jak Black and White I jak z Broadwayu program- Warsaw by night! Światowe życie, szum i gwar, feerią neonów błyszczy mleczny bar! Porcję leniwych zjadam a la fourchette i syty i szczęśliwy czuję się wnet! Właśnie wpłaciłem pierwszą z rat, nową Syreną jadę w wielki świat, mijając setki równie wytwornych aut, na bal spółdzielców, czy działaczy raut! Wszystkiego dotknąć, wszystko prawie wolno zjeść mi, każda kanapka warta chyba z pięć czterdzieści, tu wznoszę toast, ówdzie rzucam kilka zdań, wkrąg czeskie kolie i kreacje pięknych pań !! Choć gwiazd z estrady śpiewał chór, że nie dla Ciebie samochodów sznur, ty się z pogardą krzywisz i prężysz tors - inne ma zdanie na ten temat ORS! Po co Ci więcej? Taką masz geograficzną długość i słowiańską twarz, więc się zachłyśnij aż do utraty tchu - Światowym życiem ze mną właśnie tu!

byłeś szary- było O.K. • Czwartek [06.08.2015, 08:49:14] • [IP: 46.112.225.***]

8;06 Fundamentalny błąd w wielu postach: nieumiejętność oddzielenia sentymentalnych wspomnień z czasów młodości, samej młodości, od prawdy historycznej ujmującej CAŁOŚĆ. Było" fajnie" dopóki nie wierzgałeś w klatce obozu socjalistycznego, gdy nie mówiło się głośno kawałów politycznych, za które groziły kary za podważanie socjalizmu i sojuszy, gdy się nie protestowało przeciw zwolnieniom z pracy kolegów, brakom na rynku, tłumieniu wolności słowa, praw do wyrażania wiary religijnej publicznie, wszechobecnemu kłamstwu o historii, sytuacji międzynarodowej, przeciw poszerzaniu zależności od ZSRR wpisywanemu nawet do konstytucji, jak w poł. l.70, przeciw uprzywilejowaniu towarzyszy z PZPR, mających lepszy dostęp do służby zdrowia, zaopatrzenia ("sklepy za żółtymi firankami").-Jasne jest, że jak się nie wierzgało przeciw przemocy systemu, to było" fajowo", człowiek wetknął w pyszczek loda, wlał w nerki oranżadę, ukołysał się widokiem mordek ofensywnej telewizji schyłku lat 70, serialem" Kosmos 1999".

Gość • Czwartek [06.08.2015, 08:41:09] • [IP: 79.186.64.***]

Wtedy Świnoujście stało się stolicom studentów. To jest temat o nas, o naszej dorastającej młodzieży. O energii i talentach ludzi naszego kraju. Byliśmy pod zaborem przeklętego systemu, ale musieliśmy żyć i żyliśmy. Ci młodzi ludzie czuli się tutaj u nas dobrze. Bawili się i dali nam też odrobinę swojej radości. To temat rzeka. Pozdrawiam wszystkich pozytywnych.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 08:06:12] • [IP: 92.42.117.***]

Pamiętam ten lata choc byłem 8 letnim chłopakiem i powiem wam pisarczyki poniżej ktorzy wiecie to co piszecie z opowieści nawalonych ojców i zdegerenowanych wujków.Owszem Była milicja była SB komitety ZSRR sie panoszył i było rozdzielnictwo centralne, ale ludzie byli szczęśliwi i bardziej sobie zyczliwi.Pomimo trudmosci nie bylo tego jadu i bylo kolorowa plaza kwitla sprzedawano zimne piwko na plazy i wcale wiecej utoniec nie bylo. promenada byla promenada a nie zafajdaną galeria nowobgackich. Zawsze kij ma dwa konce i ten co pisze ze nie bylo demokracji ma racje ale gowniarz sam nie wie do dzisiaj co to jest demokracja i zczym sie to je. Sami wiecie z moje rocznika ze dzisiejsza demokracja szykuje nas tylko do globalnej wojny światowej.Jest jeden wyścig szczurów młodzi tak naprawde maja spaczone berety i krytykuja to co było kiedys nie wiedzac jak to bylo i jak bylismy szczesliwi po trzepakiem i krzyczac pod oknem (bo domofonów nie było) Zoska wyjdziesz na dwór ? i ta mozna nie skończonośc ale były to czasy

piękne czasy muzyki i SB • Czwartek [06.08.2015, 07:50:16] • [IP: 46.112.225.***]

00:53 - Poznajesz mój wiek po nrze IP? Ile do tego trzeba dopalacza? Pamiętam, narysowałem wąsy towarzyszom z samego szczytu władzy, w mojej gazecie, którą przyniosłem do szkoły, bo mieliśmy omawiać wydarzenia na świecie ujęte w perspektywie walki ZSRR o socjalizm i sprawiedliwość społeczną i pani Ż. kazała przyjść moim rodzicom do szkoły, taki to był zamach na socjalizm w szkole podst.nr 7, ul.Walki Młodych. Gdy zaś trochę lat potem studiowałem w wielkim, pół milionowym mieście, przyniesiono nam w teczce rektora spolegliwego wobec władzy protestowaliśmy, goniło nas ZOMO po zaułkach, a mój kolega z NZS zapraszany był na bliskie spotkania z esbekami. Robili taki numer: Nagłe polecenie: zdejmij okulary! Ten zdejmował i oczekiwał ciosu...będzie, czy nie? Żeby się dowiedzieć, co się dzieje w Państwie Szczęścia, musieliśmy słuchać Radia Wolna Europa, mój wykładowca został sądownie ukarany za redagowanie nielegalnej gazetki.--A za zdjęcia dzięki Panu Andrzejowi, szczęście w PRLczasem gościło dzięki właśnie sztuce.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 07:38:49] • [IP: 78.129.148.***]

Nie okłamujmy się. Żmurkiewicz z Michalską zabili to miasto. Sprzedali się jak Judasz...

Piotr Groniec • Czwartek [06.08.2015, 06:29:35] • [IP: 46.112.137.**]

Brawo [IP: 62.69.251. - ja tez pomszczę tego biedaka :)))

Gość • Czwartek [06.08.2015, 04:51:35] • [IP: 86.84.153.***]

Rewelacyjne wspomnienia...

Mieszkanka Świnoujścia • Czwartek [06.08.2015, 00:53:49] • [IP: 92.42.114.***]

Do IP 46.112.225. Co Ty możesz wiedzieć przecież nie było ciebie jeszcze na świecie. To były piękne dni i ludzie byli szczęśliwi.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 00:47:50] • [IP: 70.26.71.***]

60 i 70 lata to byly najbardziej wesole i naturalnie przezyte lata w swinoujsciu gdzie dorastalem i sie wychowalem.

Gość • Czwartek [06.08.2015, 00:31:15] • [IP: 78.129.148.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Czwartek [06.08.2015, 00:19:59] • [IP: 46.112.225.***]

23:20 -Byle polska wieś spokojna, niech na świecie wojna? jak ci tyłek pocałował się z miękkim fotelem, to już tylko żujesz obrok, jak krowa, i o nic nie pytasz? Kto skrzywdził Przemyka? bł.ks. Popiełuszkę? tysiące ludzi z przetrąconymi karierami, zmuszonych do emigracji, inwigilowanych, z grubymi teczkami, które palono w roku 89 i 90 lub je skwapliwie ocalano...? Znamy nazwy tych instytucji, a z każdym rokiem coraz więcej wiemy o gnojeniu ludzi za komuny w...pięknych dekoracjach, które bezmyślni jako jedyne wspomnienie zanotowali w swoich zmanipulowanych głowach. ---A fotografie piękne. Coś, co komunie nie udało się wyszarpnąć z życiorysów obywateli" socjalistycznej ojczyzny", jest obecne w tych fotografiach. Grechuta, Niemen, Prońko, Zaucha i inni tworzyli wtedy w nas piękno i za to im wielkie dzięki.

Gość • Środa [05.08.2015, 23:44:48] • [IP: 80.245.178.***]

AD: Środa [05.08.2015, 23:20:12] • [IP: 62.69.251.***] MOCARZ MU BERET ZRYŁ I MA MAJAKI.

Gość • Środa [05.08.2015, 23:20:12] • [IP: 62.69.251.***]

Powiedz kto cię skrzywdził 46.112.225.*** to cie pomszczę

Gość • Środa [05.08.2015, 22:50:14] • [IP: 46.112.225.***]

22:12 - W ten sposób raczej oddajesz cześć swojej młodości, a nie rzeczywistości. Tak naprawdę Polska była wtedy biednym, wykorzystywanym przez ZSRR krajem, bez demokracji, z cenzurą, SB, milicją i wojskami sowieckimi uniemożliwiającymi jakiekolwiek istotne zmiany. W sklepach wszystko z wąskiego rozdzielnika, za wszystkim, co miało w sobie odrobinę luksusu stało się w kolejkach, w l.80 nawet za szamponem, żółtym serem, nie mówiąc o papierze toaletowym. Samo Świnoujscie było nawet do l.80/90 zniszczone, tzn. nikt nie miał pieniędzy na nowe tynki, odnowienie ulic. Dominował minimalizm - jak się coś raz pomalowało, wytynkowało, to na długo, do obsypania się, bo oszczędzano.

Gość • Środa [05.08.2015, 22:30:07] • [IP: 80.245.178.***]

Zauważyliście, że na plaży w tamtych czasach byli tylko ludzie? Przy brzegu morza nie widać bydła blokującego dostęp do wody.

Edek • Środa [05.08.2015, 22:12:40] • [IP: 83.5.50.*]

To były fajne czasy, które już nie wrócą. Wtedy w Ś-ściu mówiło się głównie po polsku i czasem po rosyjsku, Niemców można było policzyć na palcach, ale jadąc na zakupy do Ahlbeck Niemcy byli zdecydowanie lepiej nastawieni do Polaków niż teraz. Były Fafiki, Maryny, Woliny i Uznamy, Na plaży piło się cytrynadę w woreczkach, albo lody Bambino, Do Szczecina jeździło się piętrusem ciągniętym lokomotywą. To były czasy...

Gość • Środa [05.08.2015, 22:11:03] • [IP: 80.245.179.***]

to były piękne czasy - mimo iż ciężkie to zarazem wesołe, beztroskie, radosne !! Wszędzie muzyka, zabawy !!. Nie było tak widać zawiści, zazdrości, Wszyscy się bawili i sobie pomagali - czego nie da się powiedzieć o dzisiejszym bardzo smutnym z zawistnymi ludźmi Świnoujściu, choć zarazem pięknym.

kulturożerca • Środa [05.08.2015, 22:09:11] • [IP: 46.112.225.***]

Pozdrowienia dla Szanownego Ojca Pana Sławomira, solidność to Pańska cecha - dzięki niej wiemy o Świnoujściu coś więcej, nie tylko słupki danych, bo czujemy emocje, oglądając te zdjęcia. Za komuny Fama była wentylem normalności, patronat nad nią sprawowali komuniści, ale najlepsze treści sztuki młodych nie były ich zasługą, czy efektem inspirowania przez komunizm młodych twórców, to po prostu wyzwolił się żywioł kreatywności Narodu, który" jak lawa, z zewnątrz" za komuny" twarda i plugawa", a w środku nic jej nie wychłodziło.

Gość • Środa [05.08.2015, 21:46:58] • [IP: 95.129.228.**]

miasto żyło.

Gość • Środa [05.08.2015, 21:43:21] • [IP: 95.129.224.***]

Pan Jerzy Stuhr jaki młodziutki

Gość • Środa [05.08.2015, 21:13:05] • [IP: 95.129.226.***]

Wszyscy mieli prawdziwych przyjaciół i pracę. Bawiliśmy się razem na podwórkach, a nie w internecie. Drzwi sąsiada były otwarte i często sobie coś pożyczaliśmy jak brakowało. Jeździliśmy wspólnie pod namioty autostopem i można było się rozbić za darmo. Wieczorami przy akompaniamencie gitary i rozpalonego ogniska bawiliśmy się na wesoło. Nawet w Świnoujściu było inaczej na promenadzie. Co parę metrów grał jakiś nowy polski studencki zespół. Za to wieczorami były nie tylko dyskoteki w klubach, ale nawet po nich w nocy szło się dalej bawić na imprezie domowej.

Gość • Środa [05.08.2015, 21:12:00] • [IP: 95.129.224.***]

Panie Andrzeju Ryczyński, prosimy o więcej takich sentymentalnych zdjęć. W 1968 r. miałam 17 lat i chodziłam na występy Famy a i Świnoujście wtedy było inne.

Oglądasz 1-61 z 61
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał w sobotę ostrzeżenia I i II stopnia przed silnym wiatrem. Zaczną one obowiązywać w niedzielę i dotyczą przeważającej części kraju. Ostrzeżenie II stopnia - silny i bardzo silny wiatr o średniej prędkości od 40 do 55 km/h, w porywach do 95 km/h, z północnego zachodu i zachodu oraz miejscowe burze - zostało wydane dla północno-zachodniej części kraju. Dotyczy ono woj. pomorskiego i zachodniopomorskiego (powiaty: pucki, wejherowski, lęborski, słupski, sławieński, Koszalin, koszaliński, białogardzki, gryficki, kołobrzeski, kamieński, goleniowski, policki, Świnoujście) ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■