Nie wiadomo, ile potrwa naprawa toru. Zobacz film dzień po katastrofie!
fot. Andrzej Ryfczyński
Usuwanie wykolejonego taboru – trzynastu pustych cystern i naprawa toru szacowane jest na 3 – 4 dni. Podniesienie wagonów pozwoli ocenić stan toru i czas naprawy- informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że ich służby techniczne działają bez przerwy. Nie jest jednak łatwo.
- Położenie toru w głębokim przekopie utrudnia pracę sprzętu i wymaga precyzyjnych działań ekipy technicznej - przyznaje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Teren jest zabezpieczony nie ma zagrożenia dla środowiska.
fot. Andrzej Ryfczyński
2 sierpnia przed godz. 17.00 pomiędzy Warnowem a Międzyzdrojami na trasie Wolin - Świnoujście wykoleiły się puste cysterny pociągu ORLEN Koltrans relacji Świnoujście – Płock.
fot. Sławomir Ryfczyński
-Nie było poszkodowanych i zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi oraz dla środowiska - informuje Mirosław Siemieniec. - Natychmiast zabezpieczono teren, zorganizowano zastępczą komunikację dla pasażerów i przygotowano działania techniczne związane z usuwaniem skutków zdarzenia.
To nie pierwsze takie zdarzenie na tej trasie.18 listopada 2013 roku, w Warnowie (gmina Wolin) przed Międzyzdrojami także wykoleił się pociąg z cysternami. Z torów wypadło wtedy siedem wagonów. Sześć z nich zostało przewróconych. Doszło też do wycieku ciężkiego oleju. Na szczęście w wyniku wypadku nikt nie ucierpiał. Reporterzy ikamien.pl byli wtedy na miejscu. Tory w Warnowie były kompletnie zniszczone i na wiele miesięcy skomplikowały kursowanie pociągów ( wprowadzono wtedy komunikację zastępczą).
TAK wygląda POLSKA powiatowa Za czasów PO. ani temperatura, która mogła wpłynąć na zniekształcenie torów. ani długośc składu, ten ostry zakręt ma wiele do życzenia, ta ilośc spółek na kolei.i oszczędnosci prowadzenia w robotach, mamy tego skutki. Okrzykniete Pendolino, miało rozwijac ponad 200 km. a tu przy 50 km. całe szcześćie ze to nie był.pociąg osobowy.
13:58 - Opieram się na kilku doniesieniach TVP - najpierw z serwisu TVP Info o 14.40, potem z Teleexpressu po g.17, dwie osoby pytane o tamtą sytuację mówiły, że brak było jakiejkolwiek informacji. Może ktoś z iswinoujscie to podrąży, dobrze byłoby dotrzeć do kogoś, kto byłby świadkiem pierwszych 2-3godzin po wykolejeniu. Ale ktoś ciekawie opisał tę sytuację w poście pod sąsiadującym z nn artykułem - poszukajcie, to taki obszerny wpis, przypadkiem powtórzony 2 razy w kolumnie w" komentarzach".
Do [IP:46.112.16.] A niby gdzie mieli ta kartke wywiesić skoro caly ten czas megafony dworcowe o tym informowaly ja rozumie ze w Polsce jeszcze jest niezbyt doskonala komunikacja dla osob niepełnosprawnych i tych nie slyszacych i trudno aby w tak krótkim czasie po wypadku nagle na wszystkich stacjach pojawili się tlumacze jezyka migowego dla nieslyszacych !
13:58 - To sądzisz, że za Niemca nie było połączenia Szczecin-Świnoujście? Otóż było! Od roku 1900! Nie stało się to za twojej kochanej komuny, która była tragicznie zacofana, czego skutki do dziś ponosimy, czołgając się wraz z pociągami (porównaj sobie szybkości w Niemczech, Francji, Francji nawet bez TGV. Mozolnie od 25 lat, nie mówiąc o okresie PRL, dochodzimy do stanu torowiska, który by pozwalał na prędkosć 130 km/h.
Ogladajac te zdjęcia to na pewno nie uda się tego usunąć w 3-4 doby to ciezka robota tych ekip na co najmniej 10 dni i nie oskarżajcie tu nikogo ze was oklamuje i ze to wina Tuska z Putinem bo w swych wypowiedziach stajecie się tu po prostu smieszni i nie znacie realiów ciężkiej pracy teraz tych ekip !
o spsieniu zawodowym • Poniedziałek [03.08.2015, 14:40:54] • [IP: 46.112.16.*]
Właśnie oglądam wiadomości TVP Info i widzę sceny nakręcone pod dworcem w Świnoujsciu - zdenerwowana kobieta wykrzykuje do kamery, że na dworcu nawet nie zawieszono KARTKI z informacją o awarii. Patrzcie, ja swego czasu sądziłem, że psim obowiązkiem kolei jest zatroszczenie się o rozkłady jazdy, by wywieszono je na szybach kasy po stronie uznamskiej, ale jakże się myliłem... oni nie wywieszają nawet kartki o poważnym wypadku na kolei i przerwanej linii komunikacyjnej.
katastrofa : nagłe i nieoczekiwane wydarzenie niosące ze sobą negatywne skutki: straty materialne oraz straty w ludziach. Najczęściej odnosi się to do katastrof antropogenicznych, wywołanych przez ludzi. Katastrofy naturalne nazywa się raczej klęskami żywiołowymi lub kataklizmami.
MATERIALNE WRAZ Z OFIARAMI!! Kto pisze nagłówki ??
Wy się ludzie jeszcze cieszcie z tego że za tej wyszydzanej i wyśmiewanej komuny położono tory z Świnoujścia do Szczecina bo gdyby wtedy tego nie zrobiono to te złodziejskie bandy co okradają Polskę od 1989 roku by na pewno tego nie zrobiły. Problemu z wypadkami na torach by nie było bo nie było by torów ha ha ha !
jeżeli nie zrobią tego tak jak napisane w 4 dni to znaczy że z premedytacją kłamali a w zarządzie siedzą ludzie z PO więc przypomnijcie sobie przed wyborami kto was dziś okłamał...
No to ile skladow pociagow dalekobieżnych stoi uwiezionych w Swinoujsciu bo na moja wiedze 4-5 a to sprawia ze teraz w sezonie tyle skladow mniej ma kolej do obsługi linii w całym kraju z tego kilka wagonow sypialnych i kuszetek jeździ mnie po kraju !
te 3-4 dni to z palca wyssane i podane na odczepnego... Przecież nie powie dopiero co wkurzonym ludziom i hotelarzom że do końca sierpnia nie będą jeździć pociągi do międzyzdrojów i świnoujścia.
Przypomniałem sobie słynny projekt grobli przez Zalew - gdyby było takie połączenie (8-kilometrowe), nie dochodziłoby do paraliżu kolejowego, choć transportowego może tak, bo nie przesyłano by raczej cystern przez Świnoujście. Wprawdzie grobla to ze względów przyrodniczych nie najlepszy pomysł, lepszy byłby most. Jednak kto w biednej Polsce na to da?
chyba Kopacz komus zafunduje dlugi urlop albo zasilek za stan tych torow pendolino czeka i doczekac sie niemorze
To POpaństwo jest po prostu niewydolne. W przypadku drobnej nawet katastrofy sobie nie radzi... Gdyby koleje były prywatne tak by nie było !!
TAK wygląda POLSKA powiatowa Za czasów PO. ani temperatura, która mogła wpłynąć na zniekształcenie torów. ani długośc składu, ten ostry zakręt ma wiele do życzenia, ta ilośc spółek na kolei.i oszczędnosci prowadzenia w robotach, mamy tego skutki. Okrzykniete Pendolino, miało rozwijac ponad 200 km. a tu przy 50 km. całe szcześćie ze to nie był.pociąg osobowy.
13:58 - Opieram się na kilku doniesieniach TVP - najpierw z serwisu TVP Info o 14.40, potem z Teleexpressu po g.17, dwie osoby pytane o tamtą sytuację mówiły, że brak było jakiejkolwiek informacji. Może ktoś z iswinoujscie to podrąży, dobrze byłoby dotrzeć do kogoś, kto byłby świadkiem pierwszych 2-3godzin po wykolejeniu. Ale ktoś ciekawie opisał tę sytuację w poście pod sąsiadującym z nn artykułem - poszukajcie, to taki obszerny wpis, przypadkiem powtórzony 2 razy w kolumnie w" komentarzach".
Jakis czas temu wspominałem ze tory w Polsce sa juz wyeksploatowane i takie sytuacje będą częściej miały miejsce. .
Do [IP:46.112.16.] A niby gdzie mieli ta kartke wywiesić skoro caly ten czas megafony dworcowe o tym informowaly ja rozumie ze w Polsce jeszcze jest niezbyt doskonala komunikacja dla osob niepełnosprawnych i tych nie slyszacych i trudno aby w tak krótkim czasie po wypadku nagle na wszystkich stacjach pojawili się tlumacze jezyka migowego dla nieslyszacych !
13:58 - To sądzisz, że za Niemca nie było połączenia Szczecin-Świnoujście? Otóż było! Od roku 1900! Nie stało się to za twojej kochanej komuny, która była tragicznie zacofana, czego skutki do dziś ponosimy, czołgając się wraz z pociągami (porównaj sobie szybkości w Niemczech, Francji, Francji nawet bez TGV. Mozolnie od 25 lat, nie mówiąc o okresie PRL, dochodzimy do stanu torowiska, który by pozwalał na prędkosć 130 km/h.
Ogladajac te zdjęcia to na pewno nie uda się tego usunąć w 3-4 doby to ciezka robota tych ekip na co najmniej 10 dni i nie oskarżajcie tu nikogo ze was oklamuje i ze to wina Tuska z Putinem bo w swych wypowiedziach stajecie się tu po prostu smieszni i nie znacie realiów ciężkiej pracy teraz tych ekip !
Właśnie oglądam wiadomości TVP Info i widzę sceny nakręcone pod dworcem w Świnoujsciu - zdenerwowana kobieta wykrzykuje do kamery, że na dworcu nawet nie zawieszono KARTKI z informacją o awarii. Patrzcie, ja swego czasu sądziłem, że psim obowiązkiem kolei jest zatroszczenie się o rozkłady jazdy, by wywieszono je na szybach kasy po stronie uznamskiej, ale jakże się myliłem... oni nie wywieszają nawet kartki o poważnym wypadku na kolei i przerwanej linii komunikacyjnej.
katastrofa : nagłe i nieoczekiwane wydarzenie niosące ze sobą negatywne skutki: straty materialne oraz straty w ludziach. Najczęściej odnosi się to do katastrof antropogenicznych, wywołanych przez ludzi. Katastrofy naturalne nazywa się raczej klęskami żywiołowymi lub kataklizmami. MATERIALNE WRAZ Z OFIARAMI!! Kto pisze nagłówki ??
Wy się ludzie jeszcze cieszcie z tego że za tej wyszydzanej i wyśmiewanej komuny położono tory z Świnoujścia do Szczecina bo gdyby wtedy tego nie zrobiono to te złodziejskie bandy co okradają Polskę od 1989 roku by na pewno tego nie zrobiły. Problemu z wypadkami na torach by nie było bo nie było by torów ha ha ha !
jeżeli nie zrobią tego tak jak napisane w 4 dni to znaczy że z premedytacją kłamali a w zarządzie siedzą ludzie z PO więc przypomnijcie sobie przed wyborami kto was dziś okłamał...
No to ile skladow pociagow dalekobieżnych stoi uwiezionych w Swinoujsciu bo na moja wiedze 4-5 a to sprawia ze teraz w sezonie tyle skladow mniej ma kolej do obsługi linii w całym kraju z tego kilka wagonow sypialnych i kuszetek jeździ mnie po kraju !
te 3-4 dni to z palca wyssane i podane na odczepnego... Przecież nie powie dopiero co wkurzonym ludziom i hotelarzom że do końca sierpnia nie będą jeździć pociągi do międzyzdrojów i świnoujścia.
Może za trzy miesiące się ogarną.
Naprawa może potraw 2 tygodnie a może dłużej
Przypomniałem sobie słynny projekt grobli przez Zalew - gdyby było takie połączenie (8-kilometrowe), nie dochodziłoby do paraliżu kolejowego, choć transportowego może tak, bo nie przesyłano by raczej cystern przez Świnoujście. Wprawdzie grobla to ze względów przyrodniczych nie najlepszy pomysł, lepszy byłby most. Jednak kto w biednej Polsce na to da?