iswinoujscie.pl • Poniedziałek [13.07.2015, 23:33:35] • Polska
Polka kupuje kosmetyki. Co bierze pod uwagę i co przyciąga jej wzrok?
fot. Organizator
Kupowanie kosmetyków nie należy do prostych czynności. Aby dokonać trafnego wyboru, musimy wiedzieć, jaką mamy skórę, znać swoje potrzeby oraz mądrze ocenić skład wybranego produktu. Tymczasem, jak pokazuje badanie zrealizowane na zlecenie marki CD, pierwszym i najważniejszym kryterium jest cena – tak deklaruje aż 80% badanych1.
Polki, oprócz ceny, przy wyborze produktów do pielęgnacji kierują się także składem kosmetyków (64%), ich marką (51,9%) oraz treścią zamieszczoną na etykiecie (50,1%). Na dalszym planie znajdują się zaś kwestie dotyczącego samego opakowania, chociaż 37,3% sprawdza jego pojemność, ale tylko co szósta z nas kupuje kosmetyki ze względu na jego wygląd.
Kobiety uwielbiają dzielić się doświadczeniami i wiedzą, dlatego nie dziwi fakt, że zanim wybiorą nowy produkt, sprawdzą, co sądzą o nim inne użytkowniczki. Zdecydowanie najczęściej zwracamy uwagę na opinie koleżanek (tak deklaruje blisko 1/3 badanych), czytamy blogi i kierujemy się zawartymi tam recenzjami (20,3%). Znacznie rzadziej decydujemy się na zakup kosmetyku pod wpływem opinii sprzedawcy w sklepie i tak robi zaledwie co 10. Polka.
fot. Organizator
Co z tym składem?
Wybierając kosmetyk powinniśmy sprawdzić skład produktu. Takie informacje możemy znaleźć z przodu opakowania, ale to, co jeszcze ważniejsze, kryje się z tyłu. Niestety tylko 31,6% z nas zawsze sprawdza listę składników umieszczoną na tylnej etykiecie. Ponad 15% badanych przyznało zaś, że nie sprawdza składu, ponieważ nie rozumie umieszczonych tam nazw.
Analizując etykietę do zakupu najbardziej przekonują nas informacje o skuteczności jego działania (41,4%), o braku zawartości kontrowersyjnych składników (34,6%) oraz fakt, iż nie jest testowany na zwierzętach (32,7%).
Jaki kosmetyk wybrać?
Oprócz ceny, wyglądu i składu, powinniśmy też wiedzieć, z jakiej kategorii jest kosmetyk, który chcemy nabyć. Konwencjonalny, naturalny, a może organiczny? Ze względu na niejasne różnice w ich klasyfikacji często bierzemy za kosmetyki naturalne te, które mają takie odniesienia w swojej nazwie. Tymczasem kategoria, do której przynależą uzależniona jest od ich składu, rodzaju wykorzystywanych substancji oraz ich pochodzenia. W polskich drogeriach nadal jest najwięcej kosmetyków konwencjonalnych, jednak z biegiem czasu obserwujemy także rosnące zapotrzebowanie na produkty naturalne. Kosmetyki z tej kategorii mniej podrażniają skórę, zawierają więcej dobroczynnych substancji oraz można je nabyć w coraz bardziej przystępnych cenach. W ich składzie na próżno też szukać kontrowersyjnych składników takich jak: parabeny, silikony czy barwniki, które u wielu kobiet z wrażliwą skórą powodują reakcje alergiczne.
Więcej informacji o marce CD i jej filozofii: cd-kosmetyki.pl/