POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Piątek [10.07.2015, 20:55:22] • Świnoujście

Czytelniczka: Zabijając komary, wybili też trzmiele i pszczoły? Kto za to odpowie??

Czytelniczka: Zabijając komary, wybili też trzmiele i pszczoły? Kto za to odpowie??

fot. Kamil Zwierzchowski

Wybite, lub ledwo ruszające się trzmiele, to widok na chodnikach w parku Chopina. Czytelniczka która poinformowała nas o leżących na chodnikach trzmielach, sądzi że za całą sprawą stoi środek do odkomarzania, który mógł wybić trzmiele, a przy okazji także pszczoły. - Dzisiaj rano idąc wzdłuż parku widziałam ok. 30 sztuk zdechłych trzmieli, leżących na chodniku. Prawdopodobne, że zaistniała sytuacja ma związek z opryskami przeciwko komarom. - informuje Czytelniczka. Jak się okazuje, wybicie trzmieli lub pszczół, może mieć fatalne następstwa także dla ludzi...

- Piszę w sprawie masowego zdychania trzmieli (głównie w okolicach parku Chopina). Dzisiaj rano idąc wzdłuż parku widziałam ok. 30 sztuk zdechłych trzmieli, leżących na chodniku. Chciałabym wzbudzić Wasze zainteresowanie tą sprawą, ponieważ skoro giną trzmiele, bardzo prawdopodobne jest też, że giną pszczoły. Wszyscy doskonale wiemy jak ważne dla naszego środowiska są wszelkie owady zapylające. Całkiem prawdopodobne, że zaistniała sytuacja ma związek z opryskami przeciwko komarom. - dodaje Czytelniczka.

Czytelniczka: Zabijając komary, wybili też trzmiele i pszczoły? Kto za to odpowie??

fot. Kamil Zwierzchowski

O zdanie na temat całej sytuacji zapytaliśmy Pana Andrzeja.

- To co zrobili Ci ludzie to zbrodnia przeciwko naturze! Trzmiele są 20-krotnie wydajniejsze niż pszczoły w zapylaniu kwiatów. To nie możliwe aby trzmiele zdechły masowo same z siebie! Ktoś opryskując park, po prostu je zabił! Opryski prowadzi się w ściśle wyznaczonych godzinach. Ktoś powinien za to odpowiedzieć. Balans w naturze został zachwiany przez ludzką głupotę. - mówi Pan Andrzej.

Czytelniczka: Zabijając komary, wybili też trzmiele i pszczoły? Kto za to odpowie??

fot. Kamil Zwierzchowski

Pytanie odnośnie zdychających trzmieli, zadaliśmy rzecznikowi prezydenta miasta.

- Oczywiście w pełni rozumiem zaniepokojenie Czytelniczki. Trzmiele choć są uznawane za gatunek jadowity i niebezpieczny, są również bardzo pożyteczne. Przyczyny zdychania trzmieli są różnorodne, związane chociażby z otoczeniem w którym egzystują, gatunkiem, który reprezentują ,a jest ich w Polsce ponad 30. W niektórych gatunkach stare osobniki zdychają do jesieni same; pozostają tylko najsilniejsze, które zimują. Firma PESTOKIL z Brzegu, prowadzi akcję odkomarzania już od kwietnia i do tej pory nie było sygnałów o tym, aby w Parku Chopina zdychały trzmiele. - informuje Robert Karelus.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 79, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-79 z 79

Tomek Janiszewski • Poniedziałek [13.07.2015, 12:05:21] • [IP: 5.226.86.***]

Od pewnego czasu w marketach ogrodniczych aż się roi od środków przeciwko pająkom, jak również pełno jest w necie reklam tych specyfików. Tępiąc pająki sprzyja się rozwojowi komarów, ale liczy się wszak kasa dla producentów oraz importerów tego świństwa. A komary w Świnoujściu lęgną się nie w parkach, lecz w brudnej wodzie kanału portowego.

Gość • Niedziela [12.07.2015, 17:04:46] • [IP: 83.23.105.***]

A czego nawdychał się Karelus, że chrzani takie farmazony??

Gość • Niedziela [12.07.2015, 11:33:08] • [IP: 62.69.252.**]

i dobrze wybić jeszcze osy i szerszenie! alergia to nie żarty!

Gość • Niedziela [12.07.2015, 02:10:34] • [IP: 89.66.217.**]

Trzmiele niebezpieczne? Moze pomylil je z bakami... 30 trzmieli zdechlo ze starosci? ;) Wstyd...

Gość • Niedziela [12.07.2015, 00:27:25] • [IP: 92.42.114.**]

nasza władza zapyli wszystko...

Gość • Sobota [11.07.2015, 22:10:32] • [IP: 92.42.116.***]

Nie da się wytruć komarów nie ruszając niczego innego. Tak to wrzeszczycie, że są komary i niech wasz właściciel coś zrobi a teraz oburzenie? Jest takie trudne słowo" konsekwencja". Nie podejmuję się tłumaczyć.

Gość • Sobota [11.07.2015, 20:16:13] • [IP: 80.245.184.***]

To dlatego nie ma jagódek w lesie, nie było komu zapylić.

Gość • Sobota [11.07.2015, 19:41:05] • [IP: 5.254.65.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [11.07.2015, 19:09:08] • [IP: 62.69.231.***]

Co wyższy urzędnik, to większy matoł.

Gość • Sobota [11.07.2015, 17:25:01] • [IP: 87.49.180.**]

Wstyd, ze rzecznik wypowiada sie w ten sposob!! To lekcewazenie nie tylko natury, ale rowniez mieszkancow, ktorzy chcieliby poznac prawde na temat stosowanych srodkow.

Gość • Sobota [11.07.2015, 17:01:48] • [IP: 83.30.41.**]

karac za to firme nie tylko pracownika który niema pojecia o owadach na ty terenie co on ma szfagra i to kolo znika a forsa jest w kieszeni tego co nic niewie tylko gada bzdety o owadach a gdzie cosc dla ludzi koniec komarom na wyspie t t t a a kkkoledzy kadencja koniec pryskac pryskac

Gość • Sobota [11.07.2015, 17:01:37] • [IP: 62.69.203.***]

Panie rzeczniku co pan pier...li takie głupoty, czas żeby pan wreszcie zastanowił się co za głupoty pisze, dopiero żeście odkomarzali a pan pieprzy, że akurat przyszedł czas na zdychanie., odpowiada pan tak głupio, że zastanawiam się po co pan zajmuje to stanowisko.

Gość • Sobota [11.07.2015, 15:31:21] • [IP: 93.94.186.***]

Co za idiotyzm i bezmyślność tego barana co jeździł quadem i opryskiwał park Chopina bodajże wczoraj lub przedwczoraj. Nie dość, że robił to w godzinach około południa to jeszcze przy tym silnym wietrze. Czuć było to nawet w domu, bo wiatr zachodni napędzał to dziadostwo do okien mieszkań!!

Gość • Sobota [11.07.2015, 14:19:58] • [IP: 83.254.234.***]

Skandaliczna i miałka odpowiedź rzecznika świadczy o prymitywizmie szkodników z magistratu.

Gość • Sobota [11.07.2015, 13:55:42] • [IP: 46.112.207.***]

Odpowiedź Karelusa nie wyklucza, że ta firma dopuściła się przestępstwa zabijania tak istotnych dla natury owadów, ale nie wiem, czy prawo ujmuje to wydarzenie jako przestępstwo, a przynajmniej trudno jest komuś dowieść sprawstwo.

Gość • Sobota [11.07.2015, 13:27:27] • [IP: 88.156.234.***]

Chińczycy już prawie wytępili owady zapylające rośliny w tym pszczoły i sami z pędzelkami śmigają po polach zastępując wytępione chemią owady.

Gość • Sobota [11.07.2015, 12:13:10] • [IP: 178.238.252.**]

A wystarczyło by przywiesć kilkanascie par ptakow z południa, ktore zywią sie komarami, pobudowac im domki i po komarach, ale komu by się chciał, prawda, lepiej zamordowac wszystko co lat, zamordowac pszczoły to morderstwo, bo to jest najpozyteczniejsdzy owad dany nam przez naturę trzmiele też, przy takich okazjach zastanawiam się skąd ci ludzie tu przyjechali i spłodzili tak" genijalnych " potomków?

Rozsądny • Sobota [11.07.2015, 11:22:41] • [IP: 92.42.117.**]

[IP: 94.197.121.**]co prawda to prawda

Gość • Sobota [11.07.2015, 11:10:37] • [IP: 31.1.132.**]

wkoncu nie bedzie tego robactwa

Gość • Sobota [11.07.2015, 10:58:31] • [IP: 80.245.184.***]

i do tej pory nie było sygnałów o tym, aby w Parku Chopina zdychały trzmiele. - informuje Robert Karelus. źródło: www.iswinoujscie.pl czy to znaczy że jest ok ? a w innych miejscach ? Wakacyjna wypowiedź, nic dodać nic ująć.

Gość • Sobota [11.07.2015, 10:55:47] • [IP: 88.156.234.**]

Jak zwykle firma od komarów- kierownik w super aucie na raty i kilku przypadkowych pracowników bez pojęcia o tym co robią.

Gość • Sobota [11.07.2015, 10:30:47] • [IP: 46.231.56.***]

Tak to robota tych panów zniszczyli gniazdo u nas na dachu i to my poprosiliśmy bo obawialismy się o córkę. To nasze trzmiele z naszego dachu i mogę je jedynie pozamiatac jak czytelniczka chcę!!

Gość • Sobota [11.07.2015, 10:24:17] • [IP: 46.215.84.**]

Moja propozycja : Zamknąć w jednym szczelnym pomieszczeniu 100 komarów i po 100 trzmieli, os, pszczół oraz DECYDENTÓW I OPRYSKIWACZY - wpuścić ŚRODEK UŻYWANY DO OPRYSKÓW. Po paru godzinach jak zdechną tylko komary - należy środek zastosować DO OPRYSKÓW - jest wtedy WŁAŚCIWY :-))))

Gość • Sobota [11.07.2015, 10:10:49] • [IP: 94.254.133.***]

POLECAM SIĘ ZAPOZNAĆ Z URZĄDZENIEM O NAZWIE "SkeeterVac"

Gość • Sobota [11.07.2015, 09:46:22] • [IP: 31.61.138.***]

U mnie na ogródku też leży pełno martwych tych biednych trzmieli aż się serce kroi. Kto za ten mord odpowie ? Przecież te biedne trzmiele nie pójdą do sądu założyć sprawę mordercom

Gość • Sobota [11.07.2015, 09:34:32] • [IP: 93.94.191.***]

Na warszowie jest to samo zdechle pszczoly i trzmiele leza pod krzakami ktore byly opryskiwane a bylem tego sam swiadkiem jak opryskiwali te krzaki a na drugi dzien pod krzakiem lezaly pszczoly wiec cos jest nie tak ze srodkiem na komary??

Gość • Sobota [11.07.2015, 09:24:23] • [IP: 178.238.252.***]

Osoby ktore bagatelizuja opisany przez czytelniczke problem, niech przeczytaja na iSwinoujscie w rubryce Kraj i region zamieszczony artykul o znaczeniu owadow zapylajacych dla srodowiska naturalnego.

Gość • Sobota [11.07.2015, 09:08:50] • [IP: 92.42.115.***]

Ludziska nikt Wam nie DOGODZI--nic Wam nie pasuje he! he!

Gość • Sobota [11.07.2015, 09:04:24] • [IP: 92.42.117.***]

DO Gość • Sobota [11.07.2015, 08:28:43] • [IP: 92.42.118.***] jedno jest pewne pszczoły trzmiela są pozyteczne a ty jesteś skrajnym pasozytem i idiota pisząc takie dyrdymały.

Gość • Sobota [11.07.2015, 08:49:45] • [IP: 178.238.252.***]

Brawa dla czytelniczki za temat. Panie rzeczniku wiecej pokory w wypowiedzi panskiej. Firma powinna podac na lamach iSwinoujscie jaki srodek zostal uzyty do opryskow i w jakich to zrobiono godzinach To bedzie swiadczylo o profesjonalizmie firmy.

Gość • Sobota [11.07.2015, 08:45:41] • [IP: 93.94.186.***]

Karelus znawca od wszystkiego!!Jaki inteligentny-wprost słuchać się nie da!!

Gość • Sobota [11.07.2015, 08:28:43] • [IP: 92.42.118.***]

czytelniczka na 100 ogladala bajke Disneya : Film o Pszczołach. ...wes babo nie przesadzaj

Gość • Sobota [11.07.2015, 08:21:25] • [IP: 188.146.81.**]

Pan Karelus mundry jak telewizor. Na entomologii jak widać też się zna. Z logiką myślenia tylko coś nie tak. Skoro wcześniej nie zgłaszano, że trzmiele giną to wcale nie znaczy, że im ta trutka nie szkodzi! Poza ty, co to jest" jadowity trzmiel" skoro one nie są agresywne a większość gatunków nie ma żądła?

ALEX • Sobota [11.07.2015, 08:06:22] • [IP: 83.21.52.***]

Skandal

Gość • Sobota [11.07.2015, 07:50:56] • [IP: 188.146.81.**]

Były kiedyś takie wyliczenia -jeśli wygina pszczoły (trzmiele i inne owady zapylajace) to ludzkość wymrze 6 lat później. Tyle czasu damy pożyć bez plonów roślin zapylanych przez owady. Dlatego każda pszczoła i każdy trzmiel są na wagę złota i nikt choć trochę myślący takiemu owadowi krzywdy nie zrobi. Jak wpadnie do mieszkania to zawsze z szacunkiem takiego owada się wydania tak żeby mu krzywdy nie zrobić. Tak jak uczyli mnie rodzice i dziadkowie.

• Sobota [11.07.2015, 07:49:57] • [IP: 5.172.252.***]

Fajnie, ze ktos jest swiadomy problemu I to zglosil. Panie Karelus, Te madrosci to z Wikipedii?

Gość • Sobota [11.07.2015, 07:29:41] • [IP: 80.245.189.***]

tych co maja za nic przyrodę, nie rozumieja potrzeby harmoni w przyrodzie należało by wysłać do Nagasaki i Czarnobila by na własnej skurze przekonali się co jest kaman z tymi owadami, potrzebna czy nie.

pazdzioch • Sobota [11.07.2015, 07:27:03] • [IP: 88.156.232.***]

za kazdego trzmiela rok odsiadki

Gość • Sobota [11.07.2015, 07:05:22] • [IP: 5.44.25.***]

Aby nie stracic wiecej szmalu zastosowali silniejszy srodek na kilka dni bedzie spokuje. Ale dobrze ze ktos to zauwazyl - powiem pani ze jak by to wyszlo ze zastosowali serodek silniejszy a w zwiazku z czym zaczely zdychac inne pozyteczne owady, gdy by sie zainteresowala ochrona srodowiska ta firma mogla by stacic licencje a jak nie to by byly nalorzone wysokie kary ale jak to jest w swinoujscju kazdy z nas wie

Gość • Sobota [11.07.2015, 00:56:37] • [IP: 80.245.184.**]

Akcja odkomarzania od kwietnia ale efekty raczej marne :-(

Gość • Sobota [11.07.2015, 00:44:14] • [IP: 80.245.182.**]

Karelus - to brzmi jak nazwa robala. Powinien uważać na opryski bo i jego może dosięgnąć los trzmieli. A tak poważnie to istnieje podejrzenie przestępstwa - zatrucie środowiska i policja wszechmogąca powinna te zdechłe trzmiele przesłać do badania w laboratorium policyjnym. Jeśli tego nie zrobią to ściągniemy tutaj tvn albo TVP 2. Wtedy zmurkiewicz będzie już inaczej z karelusem pląsać przed kamerami.

Gość • Sobota [11.07.2015, 00:38:34] • [IP: 93.94.186.**]

Trzciele nie są groźne! Za to osy i szerszenie..Nie żal mi! Są agresywne atakują ludzi i dzieci!! A z kontami jest masakra!! Nie da się wieczorem wyjść. ...

Gość • Sobota [11.07.2015, 00:29:49] • [IP: 94.254.198.**]

To jest niedopuszczalne. Człowiek wszystko zniszczy.

Gość • Sobota [11.07.2015, 00:22:28] • [IP: 94.197.121.**]

Panie karelus jestes I*IO*A i nie wciskaj ludziom kitu -klamczuchu na etacie !!

Gość • Sobota [11.07.2015, 00:16:42] • [IP: 93.94.188.***]

Wyrznąć wszystko co żyje! Na balkonach sztuszne ptaki i kwiaty !! To jest wizja niedouczonych mieszczuchow

Gość • Piątek [10.07.2015, 23:31:14] • [IP: 95.129.229.***]

widziałem też muchy bez odruchów życiowych

Gość • Piątek [10.07.2015, 23:24:28] • [IP: 83.11.84.**]

Ten Karelus to sam jest jadowity. Jestem seniorem, a temat trzmieli od dawna mnie interesował. Nie znam przypadku by ktoś w moim długim życiu był pokąsany przez trzmiele. Sam osobiście wielokrotnie te żyjątka własnymi rękami ratowałem, kiedy topiły się po ulewie, czy znalazły się w pomieszczeniu. Panie Karelus, to wstrętna wypowiedź. Robi Pan wodę z mózgu mieszkańcom. Wstyd mi że Pan Żmurkiewicz zatrudnia takiego osobnika. Jest Pan trutniem, a nie rzecznikiem. Broni się trucicieli przyrody. Te żyjątka są testem na to że nasze życie jest zagrożone. Nas też się truje, bo nie znamy składu chemicznego tych oprysków. Kto z tym zrobi porządek. To jakiś obłęd. Wcześniej zniszczone rowy w parku z całym systemem wodnym, teraz Trzmiele, pszczoły...

Gość • Piątek [10.07.2015, 23:00:33] • [IP: 80.245.189.***]

Panie Karelus, jak umrze kilku Partyjniaków lub Pracowników Magistratu - to nie jest nic niepokojacego i niezwykłego. Ale jak to nastąpi w jednej chwili i tym samym miejscu - to jest niepokojące (oby się tak działo :-)). wnioski niech Pan sam wyciągnie i przestanie PIERD*LIĆ głupoty!! Pan obraża inteligencję mieszkańców tego miasteczka, którzy Pana utrzymują !!

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:40:02] • [IP: 80.245.187.***]

Panie karelus, nie wiem kto pana uczyl wypowiadnia sie w taki sposob, ale wychodzi to panu coraz gorzej a wciskanie kitu kudziom staje sie nudne. Nie wystarczyloby powiedziec, ze sprawdzimy te sytuacje, postaramy ja wyjasnic ja jak najszybciej bo problem je naprawde powazny. A dla swietego spokoju nalezaloby zebrac te trzmiele i pszczoly i poddac badaniom w celu wyjasnienia ich zgonu (to nie jest zart). I wtedy by wyszlo, ze wzm zalezy ale widac ze macie to w dupie i wali was to na ryj.

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:38:51] • [IP: 92.42.114.**]

Proponuję u czytelniczki założyć hodowlę w domu i" odrobić" zabite owady. Wszyscy powinni być zadowoleni. Wszyscy powtarzają jak pożyteczne są te owady, a nikt większych przykładów nie podaje. Takie powtarzanie zasłyszanego hasła tylko" Wszyscy wiemy". Raczej nie wszyscy, a bardzo mało osób wie, że niektóre owady są faktycznie pożyteczne i dlaczego. Jeśli jednak atakują człowieka to muszą się liczyć z tym, że jesteśmy wyżej niż one w łańcuchu pokarmowym. Natura zna wiele przykładów wyginięcia gatunków, a wciąż sobie jakoś radziła. Wśród niektórych gatunków do tego stopnia, że organizmy tej samej" płci" potrafią się rozmnażać, co wydawałoby się na pierwszą myśl niemożliwe jakby ktoś chciał wybić wszystkie samice jakiegoś gatunku.

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:38:47] • [IP: 80.245.183.***]

POPIERAM CZYTELNICZKE, ktoś za to powinien beknąć!

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:26:50] • [IP: 178.238.246.***]

Panie Karelus! Skąd Pan wziął te 30 gatunków TRZMIELI i kto plecie takie bzdury, że TRZMIELE są jadowite? Wyraźna pomyłka, jeżeli ktoś nie odróżnia SZERSZENIA i OSY od TRZMIELA, bo te dwa gatunki są rzeczywiście groźne dla otoczenia, a TRZMIELE są nawet łagodniejsze od PSZCZÓŁ. Taka prawda. Zamiast rzeczowej informacji, mamy DEZINFORMACJĘ.

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:20:51] • [IP: 80.245.191.***]

Do [IP: 31.2.44.**] Kleszcze to pajęczaki, nie owady! To nie bąki tylko trzmiele (różnica ogromna). I fakt bez pszczół i trzmieli ludzkość wyginie - to święta prawda!

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:19:59] • [IP: 88.156.234.**]

Skąd taki ćpun może wiedzieć że bez pszczół jak bez tlenu i słońca nie ma życia, najważniejsze żeby jakiegoś gówna się nawciągać.

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:17:42] • [IP: 80.245.178.***]

W DAWNYCH CZASACH PRZY TAKICH OKOLICZNOŚCIACH POLACY POWIADALI :" ŻYD ZAWINIŁ CYGANA POWIESILI".

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:13:42] • [IP: 88.156.234.**]

Ale trzeba być prostakiem żeby nie widzieć problemu.

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:09:09] • [IP: 83.21.32.***]

83.21.23 a bez moherów i malkontentów cała ludzkość wyginie w ciągu ilu lat?

Gość • Piątek [10.07.2015, 22:00:56] • [IP: 95.129.226.***]

już dawno zauważyłem że owadów jest jakoś mało nawet moskitiery nie montowałem ani ciem ani nic.Z jednej strony niby fajnie ale...

pszczoła :-) • Piątek [10.07.2015, 21:43:31] • [IP: 31.61.138.***]

Naprawdę nie dobrze...

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:42:18] • [IP: 83.11.164.***]

Powinno się sprawdzić co jest przyczyną zgonu tych pięknych i pożytecznych owadów

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:41:12] • [IP: 95.129.229.***]

A ja bardzo szanuję trzmiele i mam do nich wielki szacunek i sentyment. Ci, którzy wychowali się w betonach, zdala od przyrody nie rozumieją tych owadów i innych cudów przyrody. Dzisiaj na moje auto, na ul. Żeromskiego spadł taki umierający trzmiel. Teraz domyślam się, jaka mogła być przyczyna jego śmierci. Słowa Rzecznika Prezydenta, w tej sytuacji są nie na miejscu. Ale cóż wymagać od osoby, która nie odpowiada za swoje słowa, ani karnie ani moralnie. Aby Prezydent był zadowolony.

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:41:08] • [IP: 31.2.44.**]

ten srodek zabija wszystkie owady latajaci i zyjace w trawie jak kleszcze zuki itp p;ytanie nasuwa sie samo czy chcemy psatrzec na baki czy zeby nas komary zjadly zywcem??

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:40:11] • [IP: 80.245.178.***]

MASAKRA. TA BEZDENNIE GŁUPIA BANDA IDIOTÓW ZNISZCZY NAM CAŁY KIBUC, A POTEM NAS. UŻYLI CZYNNIKA POMARAŃCZOWEGO PRZECIWKO KOMAROM ?? JA TYLKO ŻARTOWAŁEM.

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:33:57] • [IP: 92.42.118.***]

durnie

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:33:34] • [IP: 83.21.23.***]

83.21.32... Człowieku ogarnij mózg, bez pszczół, trzmieli i reszty owadów cała ludzkość wyginie w ciągu 3 lat. Te owady z których się nabijasz, zapewniają istnienie całej naszej planety. One poradzą sobie bez ciebie, ty bez nich - nie. za to powinien ktoś beknąć.

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:32:48] • [IP: 188.146.82.**]

Wszystkie trzmiele - gatunki są pod ochrona prawną w Polsce. Proszę zgłosić to do RDOŚ, gdyż z pewnością jest to wynik odkomarzania. Panie Karelus proszę bzdur więcej nie pisać bo to co Pan wie, to tylko wikipedia.

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:16:38] • [IP: 79.184.186.***]

N bank to wina odkomarzania wybili ale nie to co trzeba a komary i tak będą...Trzeba se kupić spray na komary :P szkoda tych trzmieli na prawdę...to piękne owady...

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:14:09] • [IP: 37.152.18.***]

07.10.2015 r.trzeba ogłosić dniem żałoby w ś-ciu.

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:12:36] • [IP: 83.21.32.***]

Oj szkoda czytelniczki, no ale cóż z takimi ludźmi też ktoś musi żyć. Mam nadzieję że czytelniczka przejęła się dogłębnie śmiercią trzmieli i w imieniu całego społeczeństwa wyprawiła im wystawny pogrzeb ze wszelkimi honorami,

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:12:21] • [IP: 80.245.189.***]

od nadmiaru betonu padly

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:10:43] • [IP: 92.42.114.***]

cos ciekawego pan karelus mówi, jak tyle trzmieli w jednej chwili moze stracic zycie? Moze to masowe samobójstwo? Otruli nowym środkiem, powinno sie sprawdzic laboratoryjnie co zabiło owady i ukarać winnych

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:10:01] • [IP: 109.241.63.***]

a kto to jest pan Andrzej

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:09:38] • [IP: 79.192.85.*]

Trzeba sekcję zrobić może to zawał serca albo były z in vitro

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:09:07] • [IP: 185.13.106.**]

One nie zdechly. One popełniły zbiorowe samobójstwo. Tskbpanie rzecznik hahaha

mieszkanka • Piątek [10.07.2015, 21:08:56] • [IP: 93.94.188.***]

o mój borze zielony.. a komu jest żal tych małych paskudztw? Ja tam się cieszę, że giną.

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:08:12] • [IP: 92.42.114.***]

Kolejna pank ekolog. Jak gryzły ją komary to narzekała że miasto nic nie robi. Jak wytruli komary to narzeka, że trzmiele zabili. Niestety prosze pani aby zabic konary trzeba poniesc jakies steaty. Jedynym ekologicznym sposovem są ptaki, ktore jak zapewnd sie pani domysla pozostawiają po sobie kupę odchodów. A jak się walczy chemią zeby było szybcien to niestety inne owady na tym tez ucierpuą

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:06:49] • [IP: 80.245.177.***]

Ku..a 30 lat temu nie było odkomarzania piliśmy wodę z saturatora i jakoś żyjemy, a teraz wszystko przeszkadza, mewy za mocno skrzeczą, szum wody w morzu za głośny, latarnie za mocno świecą itp, a jak w kościele napi...a od 6 to to jest normalne

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:00:37] • [IP: 92.42.118.*]

O mój Boże :(

Gość • Piątek [10.07.2015, 21:00:26] • [IP: 92.42.112.***]

ale ten nasz rzecznik jest taki mondry

Oglądasz 1-79 z 79
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał w sobotę ostrzeżenia I i II stopnia przed silnym wiatrem. Zaczną one obowiązywać w niedzielę i dotyczą przeważającej części kraju. Ostrzeżenie II stopnia - silny i bardzo silny wiatr o średniej prędkości od 40 do 55 km/h, w porywach do 95 km/h, z północnego zachodu i zachodu oraz miejscowe burze - zostało wydane dla północno-zachodniej części kraju. Dotyczy ono woj. pomorskiego i zachodniopomorskiego (powiaty: pucki, wejherowski, lęborski, słupski, sławieński, Koszalin, koszaliński, białogardzki, gryficki, kołobrzeski, kamieński, goleniowski, policki, Świnoujście) ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■