Jednostka typu 159A opracowana została we własnym biurze projektowym w ścisłej współpracy z klientem tak by jak najlepiej wypełniać planowane zadania.
Konstrukcja dwukadłubowa o długości całkowitej 14,95m i szerokości 9,00m napędzana jest dwoma silnikami diesla o mocy 450 KM każdy. Walory robocze zapewniają dwa żurawie pokładowe 62 i 39mt, winda holownicza 15t, trzy kabestany hydrauliczne oraz duża ładowność pokładu roboczego.
Katamaran po finalnym wyposażeniu i próbach zostanie przekazany nowemu właścicielowi jeszcze w lipcu tego roku.
Obecnie stocznia buduje dwa kolejne katamarany robocze, jeden stalowy a drugi aluminiowy oraz duży ponton offshore przeznaczony do układania kabli na dnie mórz.
Najfajniejszy jest Pan Ł :)
Jestem dumny z mojego kuzyna, który włożył dużo pracy w ten skomplikowany projekt. Pozdrawiam z Nigerii. K.S.
Co Oni już tam zabawki wodują?