POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Wtorek [16.06.2015, 19:41:39] • Świnoujście

MSR Gryfia montuje kolejne skrubery

MSR Gryfia montuje kolejne skrubery

fot. Morska Stocznia Remontowa

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwa montaż skrubera na kolejnej jednostce należącej do armatora „K” Line European Sea Highway Servicess (KESS) – Danube Highway. Jest to trzeci z serii czterech statków tego armatora, na którym MSR Gryfia montuje instalację do odsiarczania spalin.

Kolejne etapy kontraktu z KESS są realizowane stopniowo od połowy stycznia, kiedy do MSR Gryfii przypłynął pierwszy samochodowiec z serii – Elbe Highway. Po zakończeniu prac na jednostce Danube Highway, wykonamy montaż skrubera na jeszcze jednej podobnej jednostce – mówi Paweł Porzycki, Dyrektor Handlowy w stoczni MSR Gryfia.

KESS należy do stałych klientów MSR Gryfii. W sierpniu ubiegłego roku stocznia wykonała remonty klasowe trzech innych samochodowców: Schelde Highway, Isar Highway i Ems Highway.
Kontrakt na montaż skruberów jest wynikiem objęcia armatorów nowymi normami związanymi z ograniczeniami poziomu emisji siarki, które obowiązują od stycznia br. Armator dostosowuje swoje jednostki do wymagań określonych w tzw. dyrektywie siarkowej. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej i Międzynarodowej Organizacji Morskiej, armatorzy operujący w rejonie Morza Bałtyckiego, Północnego i Kanału La Manche zobowiązani są do tego, by obniżyć zawartość siarki w paliwach z 1% do 0,1%. Montaż skruberów to rozwiązanie już bardzo dobrze znane, a ich montaż znajduje coraz większą liczbę zwolenników.

MSR Gryfia


komentarzy: 14, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-14 z 14

Gość • Środa [17.06.2015, 10:44:04] • [IP: 5.44.25.***]

No tak latwo to nie jest przejsc moze tylko agregaty ale silnik gluwny jest przystosowany do spalania HFO w MGO pompy padaja, co do bojlera wszystkie zostaly przerobione i mga spalac MGO nawet bez przerubek nie tylkom SECA ale wszystkie port UE a takze USA szczegulnie kalifornia skrabery inaczej pluczki do oczyszczania spalin i tak wszystko trafia do morza

Gość • Środa [17.06.2015, 10:14:39] • [IP: 37.8.215.***]

Scrubery to nie dopalacze. To po prostu płuczki spalin. Woda morska lub wodny roztwór wodorotlenku sodu podany przeciwprądowo oczyszcza spaliny. Woda przed zrzutem do oceanu podlega oczyszczeniu w cyklotronach. Roztwory myjące pracują w obiegu zamkniętym.

Gość • Środa [17.06.2015, 09:39:32] • [IP: 92.42.118.***]

Mars sprzedając tereny swoich firm zbiera pieniądze dla Niemców z bilfingera. przy okazji pozbywa się też ludzi, którzy pracę w stoczni znają od pleszewski, ale oszczędności za wszelką cenę bo PR spadnie.

Gość • Środa [17.06.2015, 08:34:27] • [IP: 92.42.118.***]

To kompromitacją sprzedali tereny MSR S.A. i dalej takie straty generują.

Gościu • Środa [17.06.2015, 00:36:18] • [IP: 92.7.149.**]

Dziękuję za poprawkę. Tak oczywiście konwencja Marpol. Tak na biegu pisałem, dlatego ta pomylka.Tak jak mowisz, zaden statek nie amerykański nie wplynie na ich wody jesli tych wymogów nie spełni. W Europie na razie tylko specjalne akweny.Paliwo oczywiscie, łatwo jest przejść na MGO na silnikach i agregatach, gorzej jest z boilerem. Pozdrawiam.

Gość • Wtorek [16.06.2015, 23:41:26] • [IP: 80.245.178.**]

montaz nie jest nawet robiony przez gryfie, tylko przez podwykonawce na dokach gryfii..

Gość • Wtorek [16.06.2015, 23:08:26] • [IP: 196.46.245.***]

Szanowny kolego, nie myl SOLAS-u z MARPOL-em Annex VI, bo to dwie różne bajki. Żaden statek nie spełniający wymogów Emmision Control Area w skrócie ECA nie wpłynie nawet na wody USA. Nie ma konieczności montowania jak to mówisz dopalaczy. Można przejść na paliwo lekkie czyli MDO lub MGO o zawartości siarki poniżej 0.1 %. Pozdrawiam.

Gość • Wtorek [16.06.2015, 21:58:34] • [IP: 80.245.188.***]

Powinni rozliczyć Zarząd za to że nie ma pracy w stoczni. Do wymiany skoro nie potrafią rządzić.

Gość • Wtorek [16.06.2015, 21:56:48] • [IP: 92.42.117.**]

tylko wtopia lepsza [swinoujska] stocznie... maja kupe statkow w szczecinie przeterminowanych. A w Świnoujściu jeden statek na doku i pusto, czysto...co roku o tej porze przed polaczeniem bylo ful roboty, nie bylo w co rece wsadzic; i statki i projekty offshore. a Teraz jeden statek na doku...

Gość • Wtorek [16.06.2015, 21:36:16] • [IP: 46.112.104.**]

20:12:15 Całkowita racja. Pewnie pamiętasz wagony PKP, mówię o jeb… komunie, gdzie połowa była przeznaczona dla palących, a połowa dla niepalących. Pomiędzy tym podziałem, wisiała zasłona (ściera) z logo PKP. Kojarzy mnie się to z obecną strefą SECA. Dlaczego do Calais we Francji muszę wchodzić na paliwie 0, 1 %, a do Marsylia we Francji wchodzę na paliwie, prawie jakim chcę. Kierunek wiatrów z nad Atlantyku w stronę Europy, cisną z północy lub północnego zachodu. Czyli, po co ta ściera – SECA? Masz rację – tylko kasa.

Gość • Wtorek [16.06.2015, 20:16:14] • [IP: 92.42.118.***]

I nastepny rok że stratami. Wartość akcji w dół w Świnoujściu wiatr hula po nabrzeżach, ale gryfia chwali się. I to jest ważne. A marsjanie szukają na gwałtownie odbiorców na rury co maja produkować w Szczecinie, bo inaczej wtopią pół miliarda złotówek.

Gościu • Wtorek [16.06.2015, 20:12:15] • [IP: 92.7.149.**]

IMO organizacja i ich konwencja SOLAS z aneksem o redukcji emisji spalin to największa głupota jaka może być. Prawda jest taka, ze firmy produkujące te dopalacze spalin lub" specjalne filtry" robią na tym kasę. UE stawia wymogi? Dlaczego w USA takich wymogów nie ma? W europie wszystkim fabrykom nakazano montaż tych drogich filtrów. Nawet europejskie auta muszą mieć" specjalne filtry cząstek stałych" co jest głupotą, bo i tak po czasie się zapchają i wszyscy to demontują. W stanach maja to gdzieś, jeżdżą furami z potężnymi silnikami... i żyją. Tu nie chodzi o zapobieganiu globalnego ocieplenia, tu chodzi o trzepanie kasy przy produkcji" specjalnych filtrów". Mówię o" specjalnych" bo wtedy cena X 10. Jeszcze będzie z tego afera... Pozdrawiam

Gość • Wtorek [16.06.2015, 20:10:55] • [IP: 213.158.221.***]

Stoczniowcy ze Świnoujścia maja się dobrze, gorzej z działaczami związkowymi.

Gość • Wtorek [16.06.2015, 20:08:03] • [IP: 62.69.231.***]

W której Gryfii? W Świnoujściu, czy pasożyta Szczecin?

Oglądasz 1-14 z 14
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał w sobotę ostrzeżenia I i II stopnia przed silnym wiatrem. Zaczną one obowiązywać w niedzielę i dotyczą przeważającej części kraju. Ostrzeżenie II stopnia - silny i bardzo silny wiatr o średniej prędkości od 40 do 55 km/h, w porywach do 95 km/h, z północnego zachodu i zachodu oraz miejscowe burze - zostało wydane dla północno-zachodniej części kraju. Dotyczy ono woj. pomorskiego i zachodniopomorskiego (powiaty: pucki, wejherowski, lęborski, słupski, sławieński, Koszalin, koszaliński, białogardzki, gryficki, kołobrzeski, kamieński, goleniowski, policki, Świnoujście) ■ W Świnoujściu właśnie rozpoczął się przegląd 500 drzew rosnących w pasach drogowych, obejmujący ich inwentaryzację – obmiar, ocenę stanu sanitarnego oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■