Kolejne etapy kontraktu z KESS są realizowane stopniowo od połowy stycznia, kiedy do MSR Gryfii przypłynął pierwszy samochodowiec z serii – Elbe Highway. Po zakończeniu prac na jednostce Danube Highway, wykonamy montaż skrubera na jeszcze jednej podobnej jednostce – mówi Paweł Porzycki, Dyrektor Handlowy w stoczni MSR Gryfia.
KESS należy do stałych klientów MSR Gryfii. W sierpniu ubiegłego roku stocznia wykonała remonty klasowe trzech innych samochodowców: Schelde Highway, Isar Highway i Ems Highway.
Kontrakt na montaż skruberów jest wynikiem objęcia armatorów nowymi normami związanymi z ograniczeniami poziomu emisji siarki, które obowiązują od stycznia br. Armator dostosowuje swoje jednostki do wymagań określonych w tzw. dyrektywie siarkowej. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej i Międzynarodowej Organizacji Morskiej, armatorzy operujący w rejonie Morza Bałtyckiego, Północnego i Kanału La Manche zobowiązani są do tego, by obniżyć zawartość siarki w paliwach z 1% do 0,1%. Montaż skruberów to rozwiązanie już bardzo dobrze znane, a ich montaż znajduje coraz większą liczbę zwolenników.
MSR Gryfia
No tak latwo to nie jest przejsc moze tylko agregaty ale silnik gluwny jest przystosowany do spalania HFO w MGO pompy padaja, co do bojlera wszystkie zostaly przerobione i mga spalac MGO nawet bez przerubek nie tylkom SECA ale wszystkie port UE a takze USA szczegulnie kalifornia skrabery inaczej pluczki do oczyszczania spalin i tak wszystko trafia do morza
Scrubery to nie dopalacze. To po prostu płuczki spalin. Woda morska lub wodny roztwór wodorotlenku sodu podany przeciwprądowo oczyszcza spaliny. Woda przed zrzutem do oceanu podlega oczyszczeniu w cyklotronach. Roztwory myjące pracują w obiegu zamkniętym.
Mars sprzedając tereny swoich firm zbiera pieniądze dla Niemców z bilfingera. przy okazji pozbywa się też ludzi, którzy pracę w stoczni znają od pleszewski, ale oszczędności za wszelką cenę bo PR spadnie.
To kompromitacją sprzedali tereny MSR S.A. i dalej takie straty generują.
Dziękuję za poprawkę. Tak oczywiście konwencja Marpol. Tak na biegu pisałem, dlatego ta pomylka.Tak jak mowisz, zaden statek nie amerykański nie wplynie na ich wody jesli tych wymogów nie spełni. W Europie na razie tylko specjalne akweny.Paliwo oczywiscie, łatwo jest przejść na MGO na silnikach i agregatach, gorzej jest z boilerem. Pozdrawiam.
montaz nie jest nawet robiony przez gryfie, tylko przez podwykonawce na dokach gryfii..
Szanowny kolego, nie myl SOLAS-u z MARPOL-em Annex VI, bo to dwie różne bajki. Żaden statek nie spełniający wymogów Emmision Control Area w skrócie ECA nie wpłynie nawet na wody USA. Nie ma konieczności montowania jak to mówisz dopalaczy. Można przejść na paliwo lekkie czyli MDO lub MGO o zawartości siarki poniżej 0.1 %. Pozdrawiam.
Powinni rozliczyć Zarząd za to że nie ma pracy w stoczni. Do wymiany skoro nie potrafią rządzić.
tylko wtopia lepsza [swinoujska] stocznie... maja kupe statkow w szczecinie przeterminowanych. A w Świnoujściu jeden statek na doku i pusto, czysto...co roku o tej porze przed polaczeniem bylo ful roboty, nie bylo w co rece wsadzic; i statki i projekty offshore. a Teraz jeden statek na doku...
20:12:15 Całkowita racja. Pewnie pamiętasz wagony PKP, mówię o jeb… komunie, gdzie połowa była przeznaczona dla palących, a połowa dla niepalących. Pomiędzy tym podziałem, wisiała zasłona (ściera) z logo PKP. Kojarzy mnie się to z obecną strefą SECA. Dlaczego do Calais we Francji muszę wchodzić na paliwie 0, 1 %, a do Marsylia we Francji wchodzę na paliwie, prawie jakim chcę. Kierunek wiatrów z nad Atlantyku w stronę Europy, cisną z północy lub północnego zachodu. Czyli, po co ta ściera – SECA? Masz rację – tylko kasa.
I nastepny rok że stratami. Wartość akcji w dół w Świnoujściu wiatr hula po nabrzeżach, ale gryfia chwali się. I to jest ważne. A marsjanie szukają na gwałtownie odbiorców na rury co maja produkować w Szczecinie, bo inaczej wtopią pół miliarda złotówek.
IMO organizacja i ich konwencja SOLAS z aneksem o redukcji emisji spalin to największa głupota jaka może być. Prawda jest taka, ze firmy produkujące te dopalacze spalin lub" specjalne filtry" robią na tym kasę. UE stawia wymogi? Dlaczego w USA takich wymogów nie ma? W europie wszystkim fabrykom nakazano montaż tych drogich filtrów. Nawet europejskie auta muszą mieć" specjalne filtry cząstek stałych" co jest głupotą, bo i tak po czasie się zapchają i wszyscy to demontują. W stanach maja to gdzieś, jeżdżą furami z potężnymi silnikami... i żyją. Tu nie chodzi o zapobieganiu globalnego ocieplenia, tu chodzi o trzepanie kasy przy produkcji" specjalnych filtrów". Mówię o" specjalnych" bo wtedy cena X 10. Jeszcze będzie z tego afera... Pozdrawiam
Stoczniowcy ze Świnoujścia maja się dobrze, gorzej z działaczami związkowymi.
W której Gryfii? W Świnoujściu, czy pasożyta Szczecin?