- Konsekwentne inwestowanie w transport publiczny przynosi efekty. Zachodniopomorskie, m.in. dzięki inwestycji w tańszy w eksploatacji nowy tabor - jest w stanie uruchamiać nowe połączenia. Szybki pociąg nad morze w sezonie letnim, to wyjście naprzeciw oczekiwaniom naszych mieszkańców, ale i turystów. Wierzę, że będą zadowoleni ze standardu, jaki staramy się zapewnić w zachodniopomorskim oddziale Przewozów Regionalnych – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz.
Pociąg ze Szczecina do Świnoujścia odjeżdża ze stacji Szczecin Główny o godzinie 9:25, a do stacji końcowej w Świnoujściu dotrze o godzinie 10.48. Pasażerowie mają również możliwość skorzystania z szybkiego pociągu w drodze powrotnej - odjazd ze stacji Świnoujście o godzinie 18:34 i przyjazd do Szczecina o 19:57. Pociąg oferuje 416 miejsc siedzących a w przypadku wyjątkowego zainteresowania możliwe jest dostawienie 3 składu, tak by dla pasażerów były dostępne aż 624 miejsca siedzące i prawie drugie tyle miejsc stojących. Przejazd oboma pociągami oczywiście według taryfy osobowej, identycznej jak dla pozostałych pociągów. W pociągach jest bezpłatny dostęp do internetu, oraz miejsca i toalety dla osób niepełnosprawnych.
- Po ilości pasażerów widzimy, że pociąg i nowe połaczenia zostały bardzo pozytywnie przyjęte. Spodziewamy się że równie wiele osób, będzie chciało wrócić z długiego weekendu z nad morza właśnie "Błękitnym". W niedzielę, w drodze powrotnej pojadą więc 3 składy - to ponad 600 miejsc siedzących - zapewnia Dyrektor Wydziału Intrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego - Jadwiga Rajkiewicz.
Przewozy Regionalne zwróciły się również z prośbą do pasażerów przewożących rowery by Ci, którzy będą wracać z długiego weekendu w niedzielę.
- Zwracamy się z prośbą do pasażerów którzy z w niedzielę będą wracali z mad morza z rowerami. Przygotowaliśmy dla Państwa specjalny, długi skład którym możemy przewieźć więcej rowerów niż Impulsami. W niedzielę, ten pociąg wyjeżdża ze Świnoujścia o godzine 17:40 - wyjaśnił dyrktor Szczecińskiego oddziału PKP Przewozy Regionalne - Andrzej Chańko.
Atrakcyjny czas przejazdu nowego połaczenia pociągiem "Błekitny" - jest możliwy dzięki modernizacji linii kolejowej, inwestycjom samorządu województwa w nowy tabor i ograniczeniu postojów do największych miejscowości na trasie. Uruchomienie pociągów było możliwe dzięki oszczędnościom. Samorząd Województwa nie musi dopłacać do ich uruchomienia żadnych dodatkowych środków.
Poniżej szczegółowy rozkład jazdy pociągów: obowiązuje do 7 czerwca i od 27 czerwca do 31 sierpnia 2015.
Relacja Szczecin Gł. – Świnoujście:
Szczecin Główny odjazd. 9:25 /
Szczecin Dąbie przyj./odj. 9:38/9:38
Goleniów przyj./odj. 9:54/9:54
Wysoka Kamieńska przyj./odj. 10:13/10:13
Wolin Pom,. przyj./odj. 10:23/10:23
Międzyzdroje przyj./odj. 10:36/10:36
Świnoujście przyj. 10:48
Relacja Świnoujście – Szczecin Gł.
Świnoujście odjazd. 18:34
Międzyzdroje przyj./odj. 18:46/18:46
Wolin Pom. przyj./odj. 18:59/18:59
Wysoka Kam. przyj./odj. 19:09/19:09
Goleniów przyj./odj. 19:27/19:27
Szczecin Dąbie przyj./odj. 19:43/19:43
Szczecin Gł. przyj. 19:57
a jak ten Gosc liczy, chyba do szkoly nie chodzil.
Czy to prawda, że przed wojną czas podróży Szczecin - Świnoujście to 55 minut ? Teraz mamy 58 minut !
Standardowa zagrywka PKP z mieszanie czasów przejazdu i stacji. Gdy podawany jest czas przejazdu z Trójmiasta do Warszawy, nie podaje się stacji początkowej jaką jest Gdynia, tylko Gdańsk i już pociąg jedzie 25 min szybciej. Tutaj widzę to tak podróżni ze Szczecina dojeżdżają do Dąbia autobusem MZK Sz-n i tutaj wsiadają do Błękitnego. Dalej już tylko 58 min nad morze. Mam podpowiedź dla p. Jadwiga Rajkiewicz. Ten pociąg szybciej jest w Warnowie. Tutaj można wysiąść i spacerkiem przez Woliński Park Narodowy spacerkiem do Wisełki, i już na morzem. W 50 MIN NAD POLSKIE MORZE Z PRZEWOZAMI REGIONALNYM. Nie żebym był złośliwy.
A mi się marzy transport rodem z filmu sci-fi, w którym kosmici udostępnili Ziemianom podróż za pomocą portali transportowych wykorzystujących siódmy wymiar czasoprzestrzeni. Podróż była błyskawiczna - wchodzi się do jednej bramki a wychodzi z drugiej, prawie jak gwiezdne wrota, tyle że na mniejszą skalę.
Przewozy Regionalne DOGONIŁY socjalistyczną PKP z lat osiemdziesiątych. Po elektryfikacji linii kolejowej Szczecin - Świnoujście na dworcu w Świnoujściu wisiały pierwsze, , reklamy ELEKTRYCZNYM w 90 MINUT DO SZCZECINA"