Szefowa resortu wizytowała budowę odcinka S3 pod Legnicą. W 2015 r. zaplanowano prace budowlane na Dolnym Śląsku na ponad 120 km tej trasy. Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami. Celem wspólnego projektu jest połączenie jednym ciągiem komunikacyjnym o parametrach drogi ekspresowej wybrzeża Bałtyku z portami nad Adriatykiem. To, z kolei najważniejszy element jeszcze większego projektu, który rodził się już u początków naszej europejskiej integracji. Część mieszkańców może pamięta jeszcze jak na Wybrzeżu Władysława IV-go prezydent Świnoujścia przejmował od burmistrza Ystad pałeczkę międzynarodowej sztafety nazywanej od numeru drogi E65 Route. Młodzi ludzie przemierzali wówczas kontynent z północy na południe propagując ideę połączenia tych przeciwległych krańców Europy, od Skandynawii po Adriatyk, jednym potężnym szlakiem komunikacyjnym. Dziś, w kontekście wspomnianego polsko – czeskiego porozumienia możemy powiedzieć, że jesteśmy już w zaawansowanej fazie realizacji tego gigantycznego projektu.
A pamięta ktoś, że już za komuny mówiło się o trasie BTBA? Tyle lat minęło i nic, i znowu się mówi. Trasa Bałtyk-Tatry-Bałkany-Adriatyk miała zaczynać się właśnie w Świnoujściu i przebiegać w Polsce wzdłuż Odry i Nysy.
Przejął pałeczkę w Świnoujściu a drogi na południe wybudowali z Gdańska. . Bo z Gdańska pochodzą przekrętasy z PO...
Most do Szwecji?Fajnie.
A tunel lub most? Most byłby bardziej widowiskowy.