POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Sobota [18.04.2015, 20:15:49] • Świnoujście

Karelus: Dążymy do uzyskania przyjaznej przestrzeni publicznej

Karelus: Dążymy do uzyskania przyjaznej przestrzeni publicznej

fot. Urząd Miasta Świnoujście

Czy przebudowa ulicy Słowackiego i zakaz parkowania w strefie uzdrowiskowej A nie grozi paraliżem komunikacyjnym miasta? Gdzie mieszkańcy będą zostawiać swoje auta, gdy nie będą mogli tego robić w dotychczasowych miejscach?

- Proces rozwiązywania problemu braku miejsc parkingowych w Dzielnicy Nadmorskiej został już rozpoczęty - informuje Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia.- Od momentu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, każdy nowy inwestor budujący bądź rozbudowujący swój obiekt zobowiązany jest do zapewnienia odpowiedniej liczby miejsc postojowych na własnej posesji. W wyjątkowych przypadkach może on wykonać miejsca postojowe w miejscu wskazanym przez Miasto.

Z tej opcji skorzystało dwóch inwestorów, którzy na własny koszt wybudowali parking na 50 miejsc postojowych przy ul. Sienkiewicza - pomiędzy ulicami Matejki i Piłsudskiego. Podpisana została również umowa z inwestorem na wykonanie 21 miejsc postojowych wzdłuż ulicy Słowackiego, na odcinku od Trentowskiego do Cieszkowskiego oraz na 26 miejsc na parkingu przy ulicy Uzdrowiskowej.

- Następni inwestorzy również interesują się taką możliwością - informuje rzecznik prezydenta, - przykładowo, budowy około 100 miejsc postojowych na parkingu przy ulicy Plażowej. W znacznej mierze działania te poprawią sytuację parkingową w Dzielnicy Nadmorskiej, choć z uwagi na ograniczone możliwości wynikające z ustaleń miejscowego planu, nie rozwiążą kompleksowo sytuacji w tym względzie.

Jak informuje magistrat, by poprawić istniejący stan rzeczy - Miasto planuje wybudować parkingi wielopoziomowe na obrzeżach granicy Dzielnicy Nadmorskiej. W pierwszej kolejności parking przy ulicy Uzdrowiskowej, w pobliżu Hotelu Interferie Medical Spa, który będzie mógł zapewnić, w zależności od rozwiązań technicznych, od 300 do 600 miejsc. Jest wstępne zainteresowanie inwestora prywatnego realizacją takiego obiektu w formule partnerstwa prywatno publicznego.

- Twierdzenie, że problem braku miejsc parkingowych w Dzielnicy Nadmorskiej wynika z prowadzonych robót przy ulicy Słowackiego jest nieprawdziwe - uważa rzecznik prezydenta. - Przed przebudową na ulicy Słowackiego nie było żadnych zatok postojowych, a na jezdni znajdowało się 6 miejsc do parkowania oraz 4 miejsca dla taksówek. Wiele pojazdów parkowało łamiąc przepisy ruchu drogowego, często zastawiając chodniki i utrudniając normalne poruszanie się pojazdów i pieszych. Po zakończeniu całego zakresu przebudowy ulicy Słowackiego powstanie tam około 40 wyznaczonych miejsc do parkowania – na odcinku od Trentowskiego do Chrobrego, czyli poza strefą uzdrowiskową A. Powstanie więc więcej miejsc niż było przed przebudową, a utrata miejsc na odcinku pomiędzy ulicami Matejki i Gierczak została z nawiązką zrekompensowana parkingiem przy ulicy Sienkiewicza.

Karelus: Dążymy do uzyskania przyjaznej przestrzeni publicznej

fot. Sławomir Ryfczyński

Rzecznik prezydenta przypomina, że plan zagospodarowania przyjęty przez Radę Miasta zabrania budowy zatok postojowych w strefie uzdrowiskowej A, z wyjątkiem zatok przy ulicy Sienkiewicza i zakłada, że Dzielnica Nadmorska będzie w przyszłości strefą ograniczonej dostępności komunikacyjnej. Według Roberta Karelusa postulowało o to wielu mieszkańców i gości.

- Samo wprowadzenie zakazu parkowania na ulicach strefy uzdrowiskowej zostanie wprowadzone najwcześniej w momencie uruchomienia parkingów na obrzeżach strefy - informuje rzecznik prezydenta.- Tylko wówczas będzie miało to sens i nie będzie groziło paraliżem komunikacyjnym miasta.

Robert Karelus przypomina także, jaką wizję uzdrowiska nakreślono w strategii rozwoju miasta: „Świnoujście - miasto to wyspy zdrowia, nowoczesnych technologii i wielu kultur. Miasto, które intryguje wyspiarskim położeniem i charakterem, stanowiąc wyzwanie do różnorodnych kreacji w każdej dziedzinie. Otwartością i gościnnością przyciąga zarówno turystów, jak i ludzi gotowych do podejmowania życiowych wyzwań. To miasto, które warto zwiedzać, w którym warto inwestować - po prostu warto żyć.”

- Do szans Świnoujścia zaliczono w tej strategii koegzystencję funkcji turystycznej, uzdrowiskowej i gospodarki morskiej – dodaje Robert Karelus. – Dokumenty planistyczne - Studium uwarunkowań i Kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego uchwalane przez Radę Miasta konsekwentnie wskazują dwie dominujące funkcje: rekreacyjno- uzdrowiskową i gospodarki morskiej dostosowując do nich odpowiednio obsługującą je infrastrukturę. Radni uchwalając te dokumenty, będące podstawą do wszelkich działań inwestycyjnych, prowadzili na każdym etapie prac szerokie debaty nad funkcją uzdrowiska w Świnoujściu - jego rolą i potrzebą funkcjonowania. Z uwagi na unikatowe warunki dla leczenia uzdrowiskowego Świnoujścia, w tym warunki klimatyczne, zasoby przyrodnicze, infrastrukturę uzdrowiskową a także duże zapotrzebowanie na lecznictwo uzdrowiskowe w Świnoujściu założono dalszy rozwój funkcji uzdrowiskowej i tej funkcji podporządkowano Dzielnicę Nadmorską. Nigdy pod obrady rady miasta nie wpłynął zdefiniowany i uzasadniony wniosek o zniesienie funkcji uzdrowiskowej mimo, że zdarzały i nadal zdarzają się głosy mieszkańców poddające w wątpliwość korzyści jakie ta funkcji miastu przynosi.

Statut Uzdrowiska uchwalony przez Radę Miasta ustanawia trzy strefy ochrony uzdrowiskowej: "A", "B", "C". Strefa "A" ochrony uzdrowiskowej obejmuje historyczną dzielnicę lecznictwa uzdrowiskowego oraz tereny bezpośrednio przyległe do zakładów i urządzeń tego lecznictwa, a także część lasów przyległych od strony zachodniej i część pasa wydm z zielenią ochronną oraz plaży do linii brzegowej morza.

- Na plan zagospodarowania przestrzennego Dzielnicy Nadmorskiej uchwalony przez Radę Miasta w 2010 roku duży wpływ w zakresie skali i intensywności zabudowy, jego rozwiązań komunikacyjnych miał Minister Zdrowia, który jest organem obowiązkowo uzgadniającym w zakresie zagospodarowania obszarów uzdrowiskowych - przypomina Robert Karelus.-W planie przyjęto zasady obsługi komunikacyjnej ograniczające ruch kołowy w centralnej części strefy „A” na osi promenady, ul. Emilii Gierczak i fragmentu ul. Juliusza Słowackiego. Na tych osiach koncentrują się usługi ochrony zdrowia i lecznictwa uzdrowiskowego Uzdrowiska Świnoujście SA . Ograniczenie ruchu samochodowego w ścisłym obszarze "A" ochrony uzdrowiskowej , wprowadzenie strefy ograniczonego postoju w strefie nadmorskiej wynika z ustaleń planu.

Rzecznik prezydenta dodaje, że ulica Juliusza Słowackiego położona jest w ścisłej strefie "A" ochrony uzdrowiskowej jest elementem większej całości planowanej przebudowy układu komunikacyjnego miasta, w tym połączenia ul. Jachtowej z ul. Sienkiewicza i ul. Plażowej z ul. Uzdrowiskową.

-Obowiązujący plan wskazuje tę drogę na odcinku od ul. Matejki do ul. Piłsudskiego (ok. 20% jej całkowitej długości) do przekształcenia w przestrzeń z ograniczeniem ruchu samochodowego, docelowo z preferencją ciągu pieszo-rowerowego - kontynuuje Robert Karelus.- Jednocześnie oprócz wymogów wynikających ze statusu miasta uzdrowiskowego, przekształcając ul. Juliusza Słowackiego dążymy do uzyskania przyjaznej przestrzeni publicznej, skupiającej ludzi w taki sposób by chcieli oni w niej przebywać jak najdłużej. Założenia planistyczne zmierzają do tego, by nasze miasto było miejscem spotkań, przestrzenią, w której toczy się życie we wszystkich jego przejawach, publicznych i prywatnych, aby jakość życia mieszkańców ciągle wzrastała, aby jego rozwój był zrównoważony i nie zachodziły w nim konflikty interesów poszczególnych grup, w tym różnych użytkowników ruchu drogowego.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 85, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-85 z 85

Gość • Wtorek [21.04.2015, 09:40:13] • [IP: 80.245.179.***]

No właśnie, niech p. Karelus wytłumaczy DLACZEGO DEPTAK WZDŁUŻ WYDM NIE JEST DO KOŃCA WZDŁUŻ WYDM ?? tylko jest urwany !! a robią deptak na Słowackiego

Gość • Wtorek [21.04.2015, 06:27:17] • [IP: 46.215.81.***]

Przyjazna przestrzeń ?!! Hahahaha dobre, dobre Panie rzeczniku, proponuje parking buforowy zrobić pod urzędem miasta i tam skierować wszystkich którzy nie mają się gdzie zaparkować. Miasto jest sparaliżowane komunikacyjnie, już tylko mieszkańcy wiedzą jak się poruszać w tym gąszczu jednokierunkowych uliczek ! A ta nasza słynna strefa A powinna być nazwana A-SPOŁECZNA miejsce dla interesów dla kolesi kolesiów, podobno nie wolno stawiać nowych pawilonów handlowych na wejście na plażę przy ulicy Nowowiejskiego " jaka piękna nowa buda stoi ! " czyj to koleś dostał zgodę ?

Gość • Poniedziałek [20.04.2015, 22:46:34] • [IP: 62.69.203.**]

To będę musiała sobie kupić motor lub skuter, bo go można wszędzie wcisnąć przy Hotelu. Albo zmienić pracę i iść do sąsiadów lub szukać czegoś na Warszowie. Lub wyjechać z tego najgorszego miasta w Polsce!! Nienawidzę go!! A I JESZCZE JEDNO STREFA A POWINNA SIĘ CIĄGNĄĆ AŻ DO WIATRAKA!! A NIE JAKIEŚ TAM GÓWNIANE INWESTYCJE I PŁATNE PARKINGI!!

Gość • Poniedziałek [20.04.2015, 21:17:28] • [IP: 92.42.114.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Poniedziałek [20.04.2015, 09:42:11] • [IP: 178.238.252.**]

no nie wiem panie rzeczniku jakoś mnię pan nie przekonał, za dłogo pan pracuje z obecnym prezydentem, w jedno" wierzę" hahahah na mur, że szukacie!

Gość • Poniedziałek [20.04.2015, 08:15:40] • [IP: 46.112.41.**]

UWAGA UWAGA trwaja prace nad wprowadzeniem strefy platnego parkowania w centrum miasta !! Ostrzegam wszystkich mieszkancow

Gość • Poniedziałek [20.04.2015, 07:48:38] • [IP: 217.153.98.***]

Świetny pomysł, to jest uzdrowisko a nie parking dla zdezelowanych szrotów.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 23:44:53] • [IP: 66.90.121.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [19.04.2015, 22:02:42] • [IP: 80.245.188.***]

Jak teraz dojdę z tobołami na plaże. Masakra.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 22:01:05] • [IP: 80.245.188.***]

Totalna głupota z tym deptakiem. Tam nie ma nic ciekawego to i kto tam będzie dreptał. Lepiej zróbcie do końca deptak wzdłuż wydm. To jest atrakcja. Miasto jest dla mieszkańców i UM także, róbcie aby mieszkańcom żyło się wygodniej i dostatnio. Do kitu z takimi urzędnikami i radnymi. Gdzie sądy mieszkańców przed zagospodarowaniem przestrzennym.

Pingu • Niedziela [19.04.2015, 21:44:17] • [IP: 93.94.190.*]

Najpierw ronda które powstały, bo ktoś, gdzieś coś uchwalił.Jedno co dały to kompletny chaos na drodze/ proszę pokazać mi jakiekolwiek takie rondo na świecie gdzie zjeżdżając z ronda jestem na pasie na skręt w lewo i aby jechać prosto muszę na odcinku 50 metrów zmieniać pas!!/Potem robi się w centrum miasta" niby rynek" który do starego budownictwa wokoło pasuje jak kwiatek do kożucha"Teraz okazuje się, że ktoś znów coś uchwalił i z miasta robi się deptak mimo, że ani to sensu ani przede wszystkim poparcia większości ludzi nie ma.Ja nie chcę deptaków tylko miasta w którym mogę normalnie żyć!!Czy to jakiś prywatny folwark jest?

Gość • Niedziela [19.04.2015, 21:12:15] • [IP: 148.122.187.**]

deptak powinien byc na wybrzeżu Władysława na kanałem, popieram jak najbardziej, z widokiem na wode.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 20:55:24] • [IP: 46.112.53.***]

Dajcie sobie spokój z tymi samochodami. Dzielnica nadmorska to jest dla ludzi i rowerzystów a dla samochodów niech wybudują parkingi na obrzeżu dzielnicy.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 19:44:30] • [IP: 178.238.249.**]

Głosując na obecnego prezydenta miasta daliście przyzwolenie na takie działania.Nie rozumiem więc tego bulgotu.Większości mieszkańców widocznie to odpowiada, bo co wybory to ten sam wódz.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 19:41:56] • [IP: 77.53.200.**]

To sa trendowate urojenia i pomysly ?!! Wybudowac jeden duzy parkiering Hauss na 5 000 miejsc i klopot z glowy a miasto zarobi i odrobi wklad na ta inwestycje ?!!

Gość • Niedziela [19.04.2015, 19:19:03] • [IP: 213.158.221.***]

I 480pln za parkowanie w centrum :D to miasto to jakaś głęboka pomyłka historyczna i w ogóle :]

Gość • Niedziela [19.04.2015, 16:12:38] • [IP: 31.0.3.***]

A mi się pomysł bardzo podoba bo tam aut było za dużo. Będzie spokojniej i robi się ładnie.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 14:31:53] • [IP: 93.94.186.***]

Deptak na Słowackiego ma być dobrym pomysłem? Miejscem spotkań i przesptrzenią, w której toczy się życie? Tylko czyje? Kilku emerytów i przyjezdnych, bo chyba nie mieszkańców. Co takiego ma w sobie deptak pomiędzy budynkami. Takie deptaki to można planować w miastach w centrum Polski np. w Radomiu. Tu na wyspie mamy lepsze, niepowtarzalne miejsca - długa promenada i wybrzeże Władysława na kanałem Najlepsze miejsca do tego by" by nasze miasto było miejscem spotkań, przestrzenią, w której toczy się życie we wszystkich jego przejawach, publicznych i prywatnych". I to powinno być rozwijane z korzyścią dla mieszkańców przede wszystkim ale i dla wczasowiczów. Skąd te wszystkie" super" pomysły na uzyskanie przyjaznej przestrzeni publicznej? Kto to planuje? Emerytowany wczasowicz z Niemiec?

Gość • Niedziela [19.04.2015, 14:02:13] • [IP: 62.69.254.***]

Dla kogo ta przyjazna przestrzen? Ja tego wcale nie czuje, zwlaszcza ze trotuary w mojej dzielnicy obstawione sa samochodami, Polakow, Niemcow i policjantow!

Gość • Niedziela [19.04.2015, 13:34:39] • [IP: 80.245.190.*]

Miejsca parkingowe winny znajdować się na terenie tej samej działki co dom wczasowy, ale Wydział Architektury i Budownictwa UM wydał dziesiątki nielegalnych pozwoleń na rozbudowę domów wczasowych wbrew zapisom USTAWY o Uzdrowiskach i teraz próbują pudrować syfilisa wymyślając" przyjazną przestrzeń publiczną". Tak zagraconej różnymi przybudówkami i zabetonowanej dzielnicy uzdrowiskowej nie ma z żadnym innym mieście uzdrowiskowym. Nowy prokurator / po wyborach najważniejsza rzeczą jest wymiana prokuratorów / będzie miał co robić. Koniec demolowania miasta i rozbudowy pod chore wizje Zmurkiewicza i jego dworu.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 13:25:01] • [IP: 62.69.203.***]

Zadoopie ma problemy zadoopia to nie miasto jest złe ale ci którzy nim zarządzają.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 12:02:02] • [IP: 109.241.63.***]

Wystarczy zamknąć przejścia graniczne dla samochodów a zniknie problem miejsc parkingowych w mieście i kolejek do promów!Zarobi komunikacja miejska i taryfiarze i mniej wypadków będzie bo ogólnie wiadomo że niemiecki kierowca w Polsce zapomina jak się jeździ i traci pewność siebie łamie przepisy, słowem durnieje i daje plamę na każdym kroku.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 11:31:05] • [IP: 62.69.253.***]

Jak zwykle popadamy w skrajnosci.Przeciez wczasowicze musza miec mozliwosc rozladowania tobolow.Zobaczcie jak parkuja zagranica.Sa tam waskie ulice i parkowanie z dwoch stron.Czesciowo pojazdy stoja na chodnikach i nic sie nie dzieje.Ale tutaj tak jak w Szczecinie chodzi tylko o wydarcie pieniedzy dla budzetu Przyjazna przestrzen dla kogo?

Gość • Niedziela [19.04.2015, 11:24:57] • [IP: 178.238.253.***]

Po co deptak na Słowackego? A kto tam będzie deptał? To była wyłącznie droga przejazdowa i przejściowa na promenadę i plażę. Koszmar. Czemu wcześniej nie było sondażu, tylko po fakcie.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 11:21:25] • [IP: 37.8.215.***]

Przyjazna przestrzeń publiczna polegająca na zabetonowaniu dzielnicy niemieckiej, dawniej nadmorskiej. Budynki ustawione tak blisko siebie, że gdzie tu publiczna przestrzeń. Parkowanie pojazdów to problem omijany od lat. Owszem coś trzeba zrobić, tylko gdzie te samochody mają być zaparkowane?

Gość • Niedziela [19.04.2015, 11:00:32] • [IP: 88.156.233.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [19.04.2015, 10:38:12] • [IP: 92.42.119.**]

I bardzo dobrze. Popieram pomysł urzędu miasta, a nie jestem emerytem. Co niektórzy to nie długo do kibla na kupkę będą samochodem jezdzić.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 10:37:14] • [IP: 93.94.190.**]

DYRDYMAŁY. Jakiś pomysł powstały w pijanym zwidzie. Gdzie te miejsca do parkowania? Już teraz trzeba kilka razy zrobić rundę by z sensem zaparkować, Miasto dusi się. Nawet przed urzędem często brakuje miejsca. Ktoś tu wodą morską wypłukał sobie resztki rozumu.Współczuję

Gość • Niedziela [19.04.2015, 10:28:11] • [IP: 80.245.180.**]

Czy tzw. duża patelnia będzie bezpłatnym parkingiem? W końcu do jasnej ch... my mieszkańcy też chcemy podjechać blisko plaży.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 10:27:45] • [IP: 62.69.252.***]

a dobrze Wam !! Wole swoja wies Warszów.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 10:13:36] • [IP: 95.129.228.**]

wybrały gały co chciały i mają.

staśka • Niedziela [19.04.2015, 10:08:31] • [IP: 93.94.184.***]

Co za tępe pustołby to wymyśliły ?Najlepiej niech zamkną całe miasto to problem z tunelem zniknie.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 09:25:22] • [IP: 213.158.221.***]

to teraz jeszcze Wojska Polskiego i Jana Matejki w taki sam sposób - bo tam jest niebezpiecznie, są korty, ludzie chodzą. Do dzieła! To wasza misja deptak od granicy do Kasprowicza.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 09:19:47] • [IP: 213.158.221.***]

a gdzie basen miejski hmm, hala sportowa miejska, gdzie to wszystko jest? ZNOWU nic nie będzie tylko chore wizje - dodajmy że w 3 miastach obok mieszka kilka tys ludzi a nie kilkadziesiąt. Ponowie pytanie do rzecznika i um, gdzie jest Hala sportowa obiecywana od lat oraz basen miejski, nie interesują mnie kryte korty, żeby wasz prezes popykał sobie z gwiazdami w tenisa.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 09:19:12] • [IP: 95.154.230.***]

Po raz kolejny Michalska błysła swoją głupotą.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 09:13:31] • [IP: 95.129.224.***]

Deptak na Słowackiego? Trzeba być idiotą żeby coś takiego wymyślić! W sytuacji kiedy mamy tak dużą promenadę ograniczać ruch i zwężać ulicę na Słowackiego żeby deptaczek zrobić. Totalny kretynizm. No, ale jak ktoś jest gó...m kierowcą, to ulice na spacerniaki zamienia.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 09:02:11] • [IP: 178.238.247.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [19.04.2015, 08:35:06] • [IP: 93.94.186.***]

otwartoscią przyciaga turystow zwlaszcza wtedy kiedy popaprani promiarze nie wpuszczaja ich na puste promy

Gość • Niedziela [19.04.2015, 08:32:19] • [IP: 89.77.18.**]

Ciekawe, czy ten facet sam siebie słuchał... Chyba nie, bo inaczej nie pieprzył by takich głupot." Miasto planuje wybudować parkingi", a zaraz po tym" Jest wstępne zainteresowanie inwestora prywatnego" . To kto, do ciężkiej ch...ry chce wybudować parkingi ?? Miasto, czy koledzy pana prezydenta i innych" oficjeli" ?? Oczywiście będą płatne, bo jakby inaczej, i puste, bo nikt nie zapłaci za to, żeby dojechać na plaże, zostawić samochód 6 kilometrów od wejścia, które akurat mu się spodobało i dygować pieszo, albo skorzystać z plaży, na której roi się od psów i wszelkiego rodzaju śmieci. Do widzenia Świnoujście. Wielu turystów zmieni miejsce wypoczynku na takie, w którym coś wolno i nie okradają turystów na każdym kroku i nie robią z nich idiotów.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 08:00:28] • [IP: 95.154.230.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [19.04.2015, 07:42:15] • [IP: 91.66.43.***]

w parku beda parkowac, , , , , a co ze starszymiosobami, , ktorzy beda chcieli morze zobaczyc, , , , , 2 km przechadzka po betonach, , , ,

Gość • Niedziela [19.04.2015, 07:40:58] • [IP: 46.112.23.***]

Najlepiej zabetonować msto

Cezary Zdunek • Niedziela [19.04.2015, 07:23:26] • [IP: 77.74.129.***]

Tiaaa... Kolejny wykwit przesilenia mózgowego tzw. ELIT RZĄDZĄCYCH ŚCIA. Tworzenie przyjaznej przestrzeni publicznej tworzy jednocześnie WROGIE opinie rdzennych mieszkańców miasta, których głos i zaspokojenie potrzeb, w efekcie końcowym, jak zwykle zostaną zepchnięte na plan dalszy by w przyszłości całkowicie o nich zapomnieć, a przypomnieć sobie przy okazji kolejnych wyborów do koryta władzy. Włodarze sprzedają kolejną fałszywą pozytywną pocztówkę i folder dla głownie turystów, bo to oni są głównym źrodłem utrzymania miasta a żreć chce każdy. Zamykanie ulic dla ruchu - super, tworzenie kilkunastu miejsc parkingowych - pięknie, ale to i tak kropla w morzu potrzeb. Właściciele hoteli w dzielnicy nadmorskiej MUSZĄ zadbać o swoich gości sami na terenie swych posesji, bo inaczej kto do nich trafi ? Jednocześnie wydając pozwolenie na budowę kolejnego kompleksu hotelowego można w umowach zobowiązać inwestorów do tworzenia miejsc parkingowych w zabudowie piętrowej z : NIEZAPOROWĄ OPŁATĄ, MONITORINGIEM, OCHRONĄ OBIEKTU, ELEKTRONICZNYM SYSTEMEM KONTROLI WJAZDU I WYJAZDU, itp. Miasto zaoszczędzi kasy, z chodników i skwerów zielonych znikną zaparkowane nieprzepisowo pojazdy, Michalska może sadzić kwiatki wszędzie, Kareus zamykać ulice twirząc deptaki a Żmurkiewicz budować kolejne myjnie przy parkingach. W centrum miasta można zrobić to samo, wewnątrz dzielnic mieszkalnych również, co nawiasem mówiąc ułatwi w dużym stopniu utrzymanie mobilności miasta w okresie zimowym. Wówczas tzw. SŁUŻBY PORZĄDKOWE będą miały prawo do wlepiania mandatów dla parkujących w niedozwolonych miejscach. Poprawę sytuacji, włodarze powinni zacząć od siebie. Wychodzi na to, że szwab jest bardziej respektowany w Ściu niż rdzenny biedny żuczek. Przy sezamkowej od cholery bryczek na szwabskich blachach - po krzakach, na chodnikach, przy posesjach prywatnych Świnoujścian. PLOMBY NA KOŁA I UCZYĆ CHOŁOTĘ DOBRYCH MANIER ! Ale. .. Żeby rozwinąć cały tej bajzel do stanu używalności publicznej trzeba w pierwszej kolejności wybudować - TUNEL. W innym przypadku pretensje, karanie kierowców, nagonki jedni na drugich nie mają sensu i są bezpodstawne. Trzepanie piany i marnowanie jodu przy nadmiernym zużyciu w stanie wkurwienia. Możliwe też, że pałętający się po mieście POLSKI turysta, w wyniku braku wolnego miejsca parkingowego, wzorem projektu dla bezdomnych, dostanie od Kareusa, kasę na benzynę by wrócił tam skąd przyjechał. Tiaaa... wywietrzcie pomieszczenia w magistracie - duszno tam i śmierdzi. ..

Gość • Niedziela [19.04.2015, 07:16:04] • [IP: 176.115.28.***]

Jak sobie wybraliscie, tak macie. .. wszędzie pełno emerytów że wszystkich możliwych formacji.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 06:59:14] • [IP: 93.94.186.**]

tylko, ze jak przyjezdzam do pracy do uzdrowiska, na godziny popoludniowe na Sienkiewicza nie ma ani jednego miejsca parkingowego.Pomijajac fakt braku dojazdu do posesji przez budowę drogi, to często przy budynku uzdrowiska nie ma tylu miejsc parkingowych dla wszystkich pracownikow

Gość • Niedziela [19.04.2015, 02:39:26] • [IP: 217.43.41.***]

jak ten nieuk czytaj dyzma dostal sie do polityki??

Gość • Niedziela [19.04.2015, 02:13:45] • [IP: 92.42.116.***]

"Koegzystencja uzdrowiska" i smrodzących spalinami, wielkich promów w porcie. Naprawdę panie Karelus, Polacy mają pusto we łbach. Głupota to znak firmowy.

troll • Niedziela [19.04.2015, 01:33:37] • [IP: 91.149.53.***]

Tuba miejska znowu puściła '' bąka ''

Gość • Niedziela [19.04.2015, 01:02:29] • [IP: 92.42.114.**]

napisał rzecznik że na słowackiego było mniej miejsc-no tak ale można było jechać i dojechać do celu.Teraz gdy nie można to wszyscy muszą dojść i gdzie zaparkują? Krajobraz tej ulicy obecnie narusza zabytkowy dotychczasowy wygląd-kostka powinna być wyrównana i pozostawiona jak dawniej. Chamstwo-kilometr od plazy zamykać ulicę.Szkoda pieniędzy lepiej było trzeba zrobić alejki na tych szerokich wydmach, zamiast pozostawić zaśmiecone i osrane przez niemców.

Gość • Niedziela [19.04.2015, 00:45:04] • [IP: 92.42.118.***]

Po Co I TAK SMIERDZI I PYLI Z PORTU !!

Gość • Niedziela [19.04.2015, 00:21:31] • [IP: 46.112.23.***]

Niech sobie głowy leczą

Gość • Sobota [18.04.2015, 23:45:36] • [IP: 94.197.120.***]

dopóki świnie przy korycie dopóty barany przy urnach. Nic dodać nic ująć.

Gość • Sobota [18.04.2015, 23:34:28] • [IP: 95.129.225.***]

W tej sytuacji to bezczelny pomysł władz miasta, mamy za mało parkingów i jeszcze te ograniczenia nie przyniosą dobrej opinii o Świnoujściu, widocznie nasza włada ma to daleko w du-pie,

Gość • Sobota [18.04.2015, 23:24:15] • [IP: 95.129.225.***]

Chora władza, jak chce chodzić na nogach to niech sprzeda służbowe samochody, bezczelnie lobbuje hotele położone nad samym morzem, ciekawe ile dostali do kieszeni... turyści z miasta z buta będą drałować na plaże bo ograniczą możliwość dojazdu, ta władza to już całkiem się kompromituje, mam nadzieję to to już czas na zmiany tych bezmyślnych ludzi.

Gość • Sobota [18.04.2015, 23:19:40] • [IP: 89.65.105.***]

Mapka świadczy o tym że miejska władza zatrzymała się w latach siedemdziesiątych u.w. co nie powinno dziwić, to były złote lata komunizmu.

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:53:08] • [IP: 95.129.229.***]

Trzeba szykować taczki dla radnych

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:50:38] • [IP: 95.129.229.***]

a co kuźwa z mieszkańcami, którzy po pracy by chcieli z dziećmi leżakami sprzętem sportowym by chcieli iść na plaże?? na nogach zapierdzielać?? tylko Niemcy się liczą ?? Cisną się na usta inne słowa ale zastosuję tylko NIE dla tej inicjatywy i dla tych radnych i pomysłodawców zapamiętamy was!!

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:46:05] • [IP: 95.129.229.***]

kolejne pierdzielone deptaki

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:43:05] • [IP: 178.238.249.***]

To będzie napędzanie koniunktury dla taryfiarzy.

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:31:00] • [IP: 80.245.190.*]

Mapka stara jak świat, za to dobrze widać bezprawie w dzielnicy nadmorskiej. W strefie" A" Uzdrowiska przepisy przewidywały 75% terenów zielonych, ostatnio 65%, zakaz rozbudowy Domów Wczasowych. A tu dziesiątki rozbudowanych pensjonatów, zmniejszona strefa" A", bo nielegalnie wydano dziesiątki lub setki warunków zabudowy w czasie, gdy miasto nie posiadało uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Niezgodne z prawem uchwały zobowiązana jest zaskarżać do sądów administracyjnych prokuratura, lecz sami mają nielegalnie urzadzoną siedzibę, więc udają idiotów. Do czasu.

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:27:41] • [IP: 92.42.113.**]

Przepraszam, kupiłem mieszkanie na Żeromskiego za niemałe pieniądze i teraz ponieważ nie starczyło mi na garaż, gdzie mam parkować?Jak ten Niemiec na plaży?

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:22:43] • [IP: 83.25.174.***]

Jak się sprzedaje samochody to trzeba zapewnić miejsca parkingowe. Do spacerowania jest plaża, park.

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:19:29] • [IP: 80.245.189.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:17:43] • [IP: 78.129.148.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:04:25] • [IP: 178.238.253.***]

Z ograniczeniem ruchu smochodowego proszę zacząć od NIE kupowania nowego samochodu dla p.Prezydenta i UM. Nowe hasło:" Pracownicy Urzdu Miejskiego na czele z Prezydentem oraz Radni Świnoujścia przesiadają się do komunikacji miejskiej i na rowery".

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:04:09] • [IP: 83.11.155.***]

Co to za archaiczna mapa. Widać na niej sowieckich soldatów jak grają na tzw. ruskim stadionie! 31 grudnia 1992 roku Rosjanie opuścili okupowane Świnoujście. To upłynęło już 22 lat, a mapa pozostała. Za co biorą kasę ci urzędnicy i sam prezydent?? A gdzie kolejka UBB do Niemiec? To kicha i pośmiewisko z mieszkańców. Głupi Naród to kupi??

Gość • Sobota [18.04.2015, 22:01:34] • [IP: 80.245.186.***]

Dość, że mamy jedną z najwyższych opłat w PL uzdrowiskowych. Dość, że mamy wielkie kolejki na prom. To teraz jeszcze serwujecie turystą następną atrakcje w postaci braku miejsca parkowania. Komu przeszkadzają auta na chodniku?? Dla mnie to chore i nie dziwie się, że turyści uciekają do Międzyzdroi. Oby tylko potem płaczu nie było. GRATULACJE pomysłów

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:58:31] • [IP: 46.112.87.**]

Na pierwszy rzut oka podoba mi się to. Tyle że pod nawet szczytnym hasłem" A" można wyciąć za dużo lasu, zbyt mocno" rozbetonować" miasto we wszystkie strony.

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:51:49] • [IP: 80.245.181.***]

Jak zwykle bełkot pana Karelusa. Próbuje się wmówić mieszkańcom że to dla ich dobra co jest wierutnym kłamstwem niech powie prosto z mostu że to dla dobra starych niemiaszków. Niech z nas nie kpią że powstaje więcej miejsc parkingowych niż było. Miejsc parkingowych w mieście systematycznie ubywa a to co się robi to nie po to aby polepszyć byt mieszkańcom tylko największe z możliwych wazeliniarstwo dla przyjezdnych dziadków z niemiec wchodzą im w cztery litery bez wazeliny.

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:45:03] • [IP: 93.94.186.**]

"Dążymy do uzyskania przyjaznej przestrzeni publicznej" buhahahahahaha

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:39:06] • [IP: 62.69.254.***]

Mentalnie nasz magistrat jest jeszcze w epoce wczesnego Lenina pewnie będzie trzeba epoki żeby dopuści na preferencyjnych prawach pojazdy elektryczne, ekologiczny transport miejski nie wspomnę o punktach ładowania elektrycznych samochodów w dzielnicy nadmorskiej, tą sprawę punktów ładowania samochodów elektrycznych to magistrat załatwi przy następnym remoncie ul. Słowackiego za jakieś 40 lat w tybie pilnym

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:28:10] • [IP: 92.42.112.**]

CZY CHORE WIZJE UPIĘKSZANIA MIASTA PRZEZ PANIĄ W-CE PREZYDENT ZOSTANĄ W KOŃCU PRZYSTOPOWANE ? DEPTAKI, DEPTAKI, DEPTAKI, A CO Z MIESZAŃCAMI ? ZAMYKAJĄC STREFĘ A DLA SAMOCHODÓW PRZESUWA SIĘ WSZYSTKIE AUTA TURYSTÓW W OSIEDLA W POBLIŻU DZIELNICY NADMORSKIEJ. DLA POLAKÓW UTRUDNIENIA, DLA NIEMCÓW UDOGODNIENIA DAJĄC IM DOSTĘP DO WJEŻDŻANIA AUTOKARAMI TAM GDZIE CHCĄ I JAK CHCĄ. TO JEST WŁAŚNIE POLITYKA WŁADZ MIASTA, ZERO DBANIA O MIESZKAŃCÓW !!

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:27:42] • [IP: 80.245.186.**]

przepraszam bardzo - czy ja jako mieszkaniec mam zapierdzielać w 30-stopniowym upale na nogach, obładowany parawanem, kocem, torbami i zabawkami dzieci na NOGACH przez pół miasta aż do plaży?!! czy ktoś tu całkowicie oszalał?!! k...a, dobrze, że za 12 lat stąd się wyprowadzam - nie dość, że tunelu nie ma, to jeszcze autem nie będzie można nigdzie dojechać - to gorzej niż paranoja - to czystej klasy chamstwo!! dlaczego nikt tego nie konsultuje z mieszkańcami?!! kto za nas decyzje podejmuje?!! to ma być DEMOKRACJA ?!! ludzie - wyjeżdżajcie z tego chorego na umyśle miasta!! albo wybierzcie normalną władzę, co ma głowę na karku, bo innego wyjścia nie widzę... CHORE!! KONIEC Z CHODZENIEM NA PLAŻĘ - W D...E JĄ SOBIE WSADŹCIE!! ANI ZŁOTÓWKI NIE ZOSTAWIĘ W STREFIE NADMORSKIEJ - SKLEPIKARZE, PÓJDZIECIE Z TORBAMI I PODZIĘKUJCIE ZA TO SWOIM WŁODARZOM !! NO I CAŁEJ SWOJEJ RODZINIE ODRADZAM PRZYJAZD TU NA WAKACJE- O, TAKIEGO WAŁA!! Dzisiaj człowiek=człowiek+samochód!! Brak parkingów=śmierć biznesu!!

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:22:41] • [IP: 62.69.231.***]

"-jadłeś kiedyś arbuza? -nie, ale mój brat widział jak jedli."

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:20:07] • [IP: 80.245.190.*]

W Strefie" A" Uzdrowiska ma nie być siedziby prokuratury panie Karelus. Uchwała Rady Miasta jest do zaskarżenia do Sądu Administracyjnego. Sfałszowaną mapkę i Warunki zabudowy wydane przez Wydział Architektury i Budownictwa panu z firmy ABC trzeba wysłać do Prokuratora Generalnego, bo prok. Purcha na pewno odmówi wszczęcia śledztwa.

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:18:23] • [IP: 46.215.115.***]

..JA GRZECZNIE PYTAM A RODZICE GDZIE BYLI?

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:06:44] • [IP: 92.42.114.***]

Trzeba miec pusty leb tworzac deptaki po co i komu sa one potrzebne ?

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:05:35] • [IP: 66.90.121.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [18.04.2015, 21:02:59] • [IP: 66.90.121.***]

Głosowaliście na betoństwo, to teraz morda w kubeł i nie bulgotać.

Gość • Sobota [18.04.2015, 20:57:20] • [IP: 37.248.254.**]

Całkowicie popieram wpis [IP: 94.254.129.***]

Gość • Sobota [18.04.2015, 20:53:24] • [IP: 178.238.252.***]

Proponuje zakaz przebywania tubylcom bo chodzą i pierdzą

Gość • Sobota [18.04.2015, 20:48:36] • [IP: 80.245.186.***]

Wszystko by było bardzo dobre gdyby nie jeden szczegół co z samochodami turystów i czy miasto zamierza postawić wzorem naszych sąsiadów piętrowe parkingi ewentualnie oddać komuś teren jeśli wybuduje to z własnej inicjatywy Parkowanie samochodów na chodnikach powinno być płatne aż do kanału cały rok

Gość • Sobota [18.04.2015, 20:41:32] • [IP: 178.238.249.***]

Jeszcze trochę a całe lewobrzeże miasta stanie się wielkim deptakiem.

Gość • Sobota [18.04.2015, 20:38:55] • [IP: 94.254.129.***]

Czemu ten durny UM nie konsultuje się z mieszkańcami. Tylko swoje wiejskie wizje wprowadza. Dalej jest arogancja urzędników wobec swoich wyborców. To jest szczyt chamstwa. Jak zwykle uszczęśliwiaja wszystkich na siłę. Co za dziadostwo w tym mieście się dzieje.

Gość • Sobota [18.04.2015, 20:37:07] • [IP: 80.245.188.**]

a ta mapa to chyba w spadku po braciach radzieckich jeszcze stadion radziecki jest naprawde aktualna

Oglądasz 1-85 z 85
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■