POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [22.03.2015, 18:52:30] • Świnoujście

Na nowym cmentarzu zwierzaka nie pochowasz

Na nowym cmentarzu zwierzaka nie pochowasz

fot. Sławomir Ryfczyński

W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na rozbudowę cmentarza w Świnoujściu. Nie będzie na nim miejsca do grzebania zwierząt.

W związku z nową inwestycją przybędzie około 7 tysięcy miejsc grzebalnych. Nową część cmentarz od już istniejącej oddzielać będzie droga.

- Z tego powodu nowa część powstanie niezależnie - mówi Barbara Michalska, zastępca prezydenta Świnoujścia - z nowym domem pogrzebowym i nowym kolumbarium. Z miejscami parkingowymi.

Nie powstanie w niej niestety cmentarz dla zwierząt.
- W planie zagospodarowania przestrzennego nie wytyczono takiego miejsca – mówi Barbara Michalska. - Mieliśmy taką ideę, by na nowym cmentarzu, na cyplu wydzielić taką część dla zwierząt. Mnie osobiście by to nie przeszkadzało, żeby w sąsiedztwie cmentarza dla ludzi był cmentarz dla zwierząt. Ale poglądy są różne. Niestety, pewne przepisy traktują zwierzę jak rzecz i te przepisy sanitarne, weterynaryjne inaczej regulują pochówek zwierząt. I już na sposób urzędniczy sprawa zaczyna być skomplikowana. Mnie się wydaje, to jest moja prywatna opinia, że wydzielenie części dla zwierząt na terenie nowego cmentarza załatwiłoby tę sprawę na już. Na razie wydział infrastruktury i budownictwa uważa , że możemy się potknąć o niezgodność z planem. Z powodów czysto formalnych- braku planu zagospodarowania przestrzennego - może to być inwestycja niemożliwa do realizacji. W takiej sytuacji trzeba by szybko przystępować do uchwalenia planu zagospodarowania na cmentarz dla zwierząt i takie miejsce znaleźć.

Na nowym cmentarzu zwierzaka nie pochowasz

fot. Sławomir Ryfczyński

Barbara Michalska podkreśla, że próby wyznaczenia takiego miejsca podejmowane były już wielokrotnie.
- Zawsze był problem dotyczący lokalizacji – mówi zastępca prezydenta. - Czy na prawo- czy lewobrzeżu. Czy w sąsiedztwie cmentarzy obecnych. Czy to się uda pogodzić? To też zależy od woli mieszkańców, czy ta idea im się podoba. Jako miasto mamy możliwości ograniczone. Mamy lasy, wody, tereny zagospodarowane.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 51, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-51 z 51

Gość • Czwartek [26.03.2015, 22:25:10] • [IP: 80.245.190.***]

Lubię zwierzęta, ale nie zgadzam się, by cmentarz dla ludzi był miejscem pochówku także zwierząt!!Na Uznamie jest za mało miejsca, by organizować cmentarz dla zwierząt.Może gdzieś za Warszowem?...

Gość • Środa [25.03.2015, 06:35:09] • [IP: 62.69.253.**]

Michalska niech sie lepiej za to nie zabiera, bo wyjdzie na to że będziemy grzebać zmarłych obok np.Lidla.Los nas pokarał taką władzą.

Gość • Wtorek [24.03.2015, 22:23:21] • [IP: 80.245.178.***]

AD: Wtorek [24.03.2015, 00:14:00] • [IP: 62.69.241.***] TO NIE JEST JESZCZE TRAGEDIA. ALE SA IDIOCI CO TYSIĄCE KORMORANÓW TRZYMAJĄ NAD ZALEWEM I KANAŁEM. PONOĆ IDIOCI CHCĄ SIĘ ROZWIJAĆ I ZAJMĄ SIĘ TERAZ OCHRONĄ SZCZURÓW NA MASOWA SKALE.

Gość • Wtorek [24.03.2015, 00:14:00] • [IP: 62.69.241.***]

Cmentarz jest dla ludzi, nie zwierząt. Co niektórzy miłośnicy piesków powinni leczyć się na głowę. Przykład - widziałem kobietę co w wózku psa wiozła, czy to normalne ?

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 23:04:14] • [IP: 80.245.178.***]

A WIECIE O TYM, ŻE ZWIERZĘTA NIE SĄ GRZEBANE. BO TO NIELEGALNE. WYCHODZI NA TO, ŻE ICH WŁAŚCICIELE JE ZJADAJĄ, GDY ZDECHNĄ.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 20:35:33] • [IP: 80.245.186.***]

A te wielkie góry piachu między cmentarzem i restauracją to w związku z tym ?? Czy o coś innego k'mon?

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 19:36:01] • [IP: 88.156.232.***]

krematorium i po sprawie !! jak pisza ponizej.

najlepszy post: • Poniedziałek [23.03.2015, 17:17:18] • [IP: 46.112.79.***]

16:28 - CYTUJĘ: Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 16:28:12] • [IP: 152.94.68.**] "I gdzie szlachta z blokow bedzie grzebac swoje Yorki? Co oni teraz poczną?"------Brawo za dowcip, niezły miałem ubaw.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 16:28:12] • [IP: 152.94.68.**]

I gdzie szlachta z blokow bedzie grzebac swoje Yorki? Co oni teraz poczna?

CZCIGość • Poniedziałek [23.03.2015, 14:34:49] • [IP: 46.112.211.***]

I SŁUSZNIE ZWIEŻ TO ZWIEZ. LUDZIE TO LUDZIE, MOJA KOLERZANKA MÓWI DO PSA MÓJ SYNECZKU TO JEST CHORE - NIGDY I NIGDY TE BABY ŚA CHORE.

Gośćan • Poniedziałek [23.03.2015, 13:26:03] • [IP: 80.245.183.***]

No właśnie czy ta pani na zdjęciu będzie miała stanowisko w urzędzie dożywotnio ?

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 13:15:13] • [IP: 46.112.79.***]

12:14 - A co. ..ciało, które należy z honorami pochować?! Uważaj, od bezzasadnej powagi do śmieszności blisko. To charakterystyczne dla naszych czasów, że potrafimy mordować legalnie dziecko z zesp.Downa w łonie matki (na to pozwala ustawa), a jednocześnie zwiększać prawną ochronę zwierząt (do pewnego stopnia to ostatnie jest zasadne), czy nadawać jego życiu większą rangę, niż ma. Oto mentalność aborcyjnego, antykoncepcyjnego i w duchu in vitro wieku XXI.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 13:14:33] • [IP: 92.42.114.***]

spalarnia byłaby bardzo praktyczna i higieniczna tylko mętalność ludzi trzeba zmienić

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 12:14:39] • [IP: 80.245.179.***]

Do gościa z [23.03.2015, 10:06:35] zwierzę to ścierwo ? jestem ciekaw co ty myślisz o ludziach nie zazdroszcze twoim znajomym a co gorsze twojej rodzinie. Nikt nie mowi o miejscu wspolnym ale gdzies wytyczonym miejscu. A po smierci to niestety każde zwłoki śmierdza...

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 11:11:11] • [IP: 46.112.201.*]

Jej zawsze przeszkadzały zwierzęta nigdy o nich nie myślała i nie chciała nic poprawić. Cmentarz to dla niej coś czego nigdy nie zrobi Ona nie rozumie co to zwierzę jak można się przywiązać i kochać. Gdzie tylko się pojawi to likwiduje zwierzęta a szczególnie koty. Trudno zrozumieć dlaczego zajmuje takie stanowisko i zajmuje się dla picu problemem. Nie można jej wymienić jaki problem

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 11:05:06] • [IP: 92.42.117.***]

Cmentarz to miejsce specjalne dla zmarlych ludzi, różnych wyznań. Jeśli sympatycy zwierząt chcą mieć miejsce pochówku swoich pupili niech ubiegają się o oddzielny plac.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 10:48:07] • [IP: 93.94.186.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 10:11:43] • [IP: 46.112.79.***]

8:30 - CYTUJĘ post z tej godziny:" Człowiek nie raz gorszy od świni! Nie obrażając świń. Człowiek to takie samo stworzenie żywe jak i pies. Czasem nawet pies jest" porządniejszy"------------- Gdy przeczytałem twój post, to uwierzyłem, że ty, jak piszesz, nie różnisz się od świni, bo świnia nie widzi różnicy między sobą a człowiekiem.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 10:06:35] • [IP: 92.42.112.***]

Nie" odczuwa potrzebe pochowania swojego zwierzecia", ale powinien byc to obowiazek. Spalarnia lub zakopanie w wyznaczonym miejscu, ale nie w BEZPOSREDNIM SASIEDZTWIE cmentarza dla ludzi ! Skoro na cmentarz nie mozna wejsc z zywym psem na smyczy, tym bardziej nie mozna pozwolic na zakopanie tam zwierzecego scierwa.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 09:23:31] • [IP: 62.69.252.**]

tematem nie powinno być miejsce pochówki zwierząt na cmentarzu, jest to niewłaściwe. Dużym problemem jest miejsce pochówku zwierząt ze względu na zagrożenie epidemiologiczne, o tym bezwzględnie należy rozmawiać. Musi być miejsce gdzie można godnie, jeśli ktoś odczuwa taką potrzebę pochować swojego przyjaciela.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 09:21:26] • [IP: 62.69.231.***]

Uważam, że ważniejszą od miejsca grzebania dla zwierząt, jest sprawa spalarni zwłok, czyli krematorium. Jest to bardzo ważne, bo w niedługim czasie już w ogóle nie będzie miejsca na tradycyjne pochówki, z ogromnymi niekiedy nagrobkami. Może nie będzie to jeszcze dotyczyło nas, ale następne pokolenia?

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 09:20:25] • [IP: 92.42.116.***]

Musi powstać miejsce do zakopywanie padłych zwierząt, ale to nie może mieć nic wspólnego z cmentarzem! Głupotą i brakiem elementarnej kultury jest proponowanie takiego miejsca na cmentarzu!

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 09:11:48] • [IP: 80.245.179.***]

I jeszcze jedno jestem jak coś za tym aby zebrać podpisy i złożyć te pismo do Urzędu Miasta. trzeba w końcu zrobić porządek, a nie ciągłe obiecanki...

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 09:05:56] • [IP: 80.245.179.***]

Powiem szczerze- większość ludzi jest zakochana w zwierzętach - niektórzy śpią z nimi, jedzą, a jak trzeba pochować to" do wora" i gdzie potem?- śmietnik. Jestem ciekaw jakby jeden z drugim się czuł gdyby to jego tak pochowali - zastanówcie się nad tym nasze kochane władze. A myślę że nie byłoby takiej sytuacji jaka ma miejsce teraz że zakopują na dziko swoje pupile. pozdrawiam i daję dużżżżżżo do myślenia.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 08:30:48] • [IP: 89.174.73.**]

A co to człowiek? Człowiek nie raz gorszy od świni! Nie obrażając świń. Człowiek to takie samo stworzenie żywe jak i pies. Czasem nawet pies jest" porządniejszy" od istoty ludzkiej! Bo chyba wszyscy wiemy jakimi skur...ami potrafią być ludzie! Owszem może nie przy ludziach cmentarz dla zwierząt, bo wiem że co niektórzy są przeciwni ale powinno być takie miejsce i dla zwierząt... bo co chować na podwórkach też nie wolno... to co wywalić do śmietnika? też zakaz! to chyba tylko zjeść?!! Niektórzy to powinni się pier...nąć w czoło i to porządnie!!

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 08:23:17] • [IP: 46.112.79.***]

6:45...Droga istoto (nie znam płci)- ja lubię zwierzęta, odnosiłem ptaszki do weterynarza, zaniosłem kiedyś potrąconego psa do niego, wezwałem straż miejską do spętanego sznurkiem ptaka, miałem psy i koty, więc" otworzyłem się na zwierzęta", ale widzę tylko groteskę i coś ośmieszającego człowieka w celebrowaniu śmierci zwierząt, jakby były ludźmi. No, zachowajmy miarę i rozsądek! Przyrównywanie zmarłej babci do zwierzęcia domowego dobrze pokazuje twój chory system wartości; rozejrzyj się wokół - różnicujące człowieka i zwierzę prawo karne, konstytucja, kultura, obyczaj (wciąż jeszcze) przeczą twojemu spaczonemu postrzeganiu świata!

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 08:16:50] • [IP: 92.42.112.***]

Nie jestem przeciwny cmentarzowi dla zwierząt ani samym zwierzętom. Moze mam bardzo smutne i niewlasciwie rozwiniete uczuciowo życie, ale jeszcze odrózniam członków własnej rodziny od zwierzat. Moj pies nie jest moim przodkiem ani potomkiem, slubu z nim nie brałem.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 08:05:07] • [IP: 92.42.119.***]

Pani Michalska z tymi zwierzętami to ma coś nie tak. Jeszcze prezentowana tu próba przemycenia tego grzebania padliny przy ludziach to jakieś draństwo. Nigdy nie będzie następcą Pana Żmurkiewicza. Chętnie bym widział jak Pani Michalska z tym swoim kocim towarzystwem w wolontariacie chodzą po parku i zbierają te wszędobylskie zwierzęce łajna.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 08:01:16] • [IP: 80.245.180.***]

MEMENTO MORII i tak wszyscy i wszystko co się narodziło musi umrzeć czy tego chcecie czy nie !!

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 06:45:45] • [IP: 91.90.160.***]

Bardzo współczuję tym wszystkim ludziom, którzy są tak przeciwni cmentarzowi dla zwierząt i samym zwierzętom. Musicie mieć bardzo smutne i ubogie uczuciowo życie, skoro nie potraficie zrozumieć, że niektórzy traktują zwierzęta jak członków rodziny i po śmierci chcą im zapewnić należny szacunek.Może swoją babcię oddajcie do Remondisu? Co za różnica? To też zwłoki członka rodziny. Spróbujcie się otworzyć na zwierzęta, a wasze życie stanie się dużo lepsze.

bądź kreatywny po śmierci • Poniedziałek [23.03.2015, 04:22:13] • [IP: 46.112.79.***]

0:58. ...Skoro nie chcesz" gnić w ziemi" (no, bardzo to nieprzyjemne, ciało bardzo wtedy swędzi), to może rzeczywiście lepiej być jako proch, taki plankton, pożeranym przez ryby, ale wtedy możesz zacząć gnić w jelicie ryby. No prawda, to bardziej wzniosłe i takie...turystyczne, bo się człowiek przemieszcza z rybą, byłby to symbol zarobkowych emigracji narodu polskiego.

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 03:54:19] • [IP: 178.238.251.***]

46.112.79.*** mój kapeć z lewej nogi ma więcej inteligencji od ciebie

Gość • Poniedziałek [23.03.2015, 00:58:30] • [IP: 88.156.235.***]

Ja bym chciał aby mnie spalono a prochy wysypano do morza albo najlepiej w lesie. Nie chcę gnić w ziemi.

Gość • Niedziela [22.03.2015, 22:56:42] • [IP: 92.42.117.**]

Teren do zakopywania zwierząt powinien być jak najszybciej wytyczony, ale łączenie tego faktu z rozbudową cmentarza i wręcz postulowanie, że takie miejsca ma mieć cokolwiek wspólnego z cmentarzem jest czystą głupotą, brakiem elementarnej kultury i poszanowania śmierci i miejsca pochówku.

mieszkancy S-cia • Niedziela [22.03.2015, 22:28:01] • [IP: 80.245.186.***]

Wyznaczcie wreszcie ten teren dla zwierzat do pochowku, przeciez jeżeli mam psa w domu i wychowuje je przez ponad 20 lat to co !! mam Go wyrzucić do śmietnika BARANY!!, trochę rozumu i kultury wymagamy my swinoujscianie, kto w tu rzadzi ??, przecież te działki tez będą wukupywane przez chowających to uważamy ze sprawa powinna być pozytywnie zalatwiona Pani Michalska, co nie Pani serca tylko kamien.

to jaja z pogrzebu • Niedziela [22.03.2015, 21:36:29] • [IP: 46.112.79.***]

19:15 - Popieram ten post. Widziałem groteskę, żałosną błazenadę na skraju drogi równoległej do ostatniego odcinka ulicy Nowokarsiborskiej, blisko przeprawy promowej ognickiej po stronie uznamskiej - jest taka stara droga asfaltowa, kiedyś jedyna nad Kanał Piastowski - dziś zniszczona, wąska. Na jej skraju, mniej więcej w połowie jej długości stał zaparkowany samochód, paliły się świeczki, a zgromadzonych kilka osób trwało w żałobnym skupieniu - dopiero po chwili domyśliłem się, że tam zakopano" z honorami" jakieś zdechłe zwierzę. Śmieszne, straszne, żałosne - tak oto ludzie zwyrodnili swoją duchowość. Ja rozumiem, że odczuwa się ból po zwierzęciu domowym, no ale jest coś takiego, jak rozsądek i pewna kultura duchowa, wypracowana przez 1000 lat rozwoju Polski i 2000 lat Europy.

Gość • Niedziela [22.03.2015, 21:20:24] • [IP: 92.42.115.***]

Ludziska padło Wam na mózgi cmentarz dla LUDZI to nie ZWIERZĄT !!oczywiście zwierzaki też pochować ale nie RAZEM wyznaczyć teren po drugiej Stronie ---KONIECZNIE!!

Gość • Niedziela [22.03.2015, 21:17:14] • [IP: 91.21.109.**]

cmentarz dla zwierzat powinien byc. to czlonkowie rodzin zyja z nami niezadko 20 lat uklon w strone ludzi ktorzy kochaja zwierzeta, one maja wiecej rozumu od ludzi

Gość • Niedziela [22.03.2015, 21:16:36] • [IP: 89.231.108.**]

dzięki Bogu! miejsca pochówku czworonogów nie powinny sąsiadować z grobami ludzi!!

Gość • Niedziela [22.03.2015, 21:15:15] • [IP: 83.20.199.***]

Mają rację, niech rozbudowują cmentarz. Połowa ludzi wyjedzie ze Ś-cia, druga połowa wymrze. Zostanie Michalska ze Żmurkiewiczem i tabuny niemieckich emerytów. Tylko tyle zostanie z naszego miasta :-(

Gość • Niedziela [22.03.2015, 21:07:43] • [IP: 66.90.121.***]

Takie z ---> 19:15:28 jełopstwo, nie powinno mieć prawa publicznego głosu.

Gość • Niedziela [22.03.2015, 20:33:14] • [IP: 37.30.109.***]

Jaka ona jest nieudolna - kilka razy, klika krotnie - co ona siedzi tam od wczoraj? Do roboty, a nie opowiadasz bajki kobieto, nie ma i już - słowo może nic nie znaczy - tunel jest? - nie ma, nowe promy są - nie ma, most jest? - nie ma. To o czym ty chcesz dyskutować o zrobieniu klepiska i pokryciu go płytami i nazwaniu parkingiem, może o placu co jest tak brudny i nie można go doczyścić? A może o basenie północnym? Albo jeszcze o ciekawszych sprawach? Same braki w planach - to za co bierzecie pieniądze kobieto. Nie ma nic tylko hoteliki, durne ronda i hipermarkety, nawet ulice do urzędu się rozpadają - wstyd po prostu wstyd.

Gość • Niedziela [22.03.2015, 20:04:30] • [IP: 93.94.186.***]

No to pod osłoną nocy, bedą grzebać zwierzaki gdzie popadnie -najczęsciej w Parkach jak do tej pory.

Gość • Niedziela [22.03.2015, 19:57:43] • [IP: 80.245.189.***]

i tak michalska zrobi tam park dla dzieci..betonowe dinozaury itp.

Gość • Niedziela [22.03.2015, 19:47:36] • [IP: 89.66.202.***]

Jaka szkoda Barbara. Ciekawe gdzie pochowasz kotka?

Gość • Niedziela [22.03.2015, 19:45:53] • [IP: 92.42.117.**]

Głupota ludzka nie zna granic. Jak można w ogóle wpaść na pomysł zakopywania zwierząt na cmentarzu? Miejsce do zakopywania zwierzaków jest potrzebne, ale to coś całkiem innego i powinno być w innym miejscu!! Jak w ogóle można łączyć to z rozbudową cmentarza?

Gość • Niedziela [22.03.2015, 19:44:00] • [IP: 80.245.181.***]

tylko niech ta droga będzie szeroka z logicznym poboczem, bo jak zrobicie takie" wąskie gardło" jak Karsiborska to status wiochy mamy już na zawsze

to wyspa psów • Niedziela [22.03.2015, 19:29:20] • [IP: 46.112.79.***]

Kolejna odsłona nieustannego tematu" Za dużo psów w mieście", bo mimo że nie żyjemy na wsi, i nawet często w wielorodzinnych domach, ba, w blokach, to jednak wiele osób upiera się, by mieć psa. A wynika z tego mnóstwo kłopotów - kupy niesprzątane, zagrożenie w parkach, lasach, na plażach nie tylko dla ludzi ale i dla dzikich zwierząt, niemożność ich pochowania, a faktycznie zagrzebywanie ich w lasach, parkach. Nawet zmiany społeczne, jak rozluźnianie więzów w rodzinach, przyczynia się do sztucznej potrzeby powetowania sobie gorszego samopoczucia wskutek oziębłości bliskich - kupnem" leku" przeciw depresji, psa. I tak się zapętlamy, żyjemy w dziwnym świecie, w którym na ścianach wiszą zamiast portretów bliskich, podobizny. ..psów.

Gość • Niedziela [22.03.2015, 19:23:33] • [IP: 78.129.148.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Niedziela [22.03.2015, 19:23:02] • [IP: 78.129.148.***]

Szybko, szybko, szybko zmieniajcie plan zagospodarowania darmozjady! Za co Wam płacimy obiboki?! Wy tylko umiecie zmieniać plan zagospodarowania pod siebie i znajomków.

Gość • Niedziela [22.03.2015, 19:15:28] • [IP: 92.42.119.***]

Dla mnie to jest nie do pomyślenia, by na tym samym cmentarzu gdzie spoczywać mają doczesne szczątki człowieka, najwyższej, pod każdym względem istoty na ziemi, leżało ścierwo psa, kota, ptaka, może konia, kozy.Chcecie się w to bawić, imprezować, to na wyznaczonym terenie, zdala o świętego miejsca chowania ludzi.Co zrobić?Spalić.Urne z prochami do domu, na szafe, lub stolik pod telewizor.

Oglądasz 1-51 z 51
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■