POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Niedziela [15.03.2015, 18:18:08] • Świnoujście

„Topologia sieci” w Miejscu Sztuki 44 - warto zobaczyć!!!

„Topologia sieci” w Miejscu Sztuki 44 - warto zobaczyć!!!

fot. Agnieszka Puszcz

Miejsce Sztuki 44, choć dzieją się tu wydarzenia skupiające uwagę plastyków „z nazwiskami” nie jest enklawą zamkniętą dla artystycznej elity. Kolejnym potwierdzeniem tego zręcznego upowszechniania sztuki wśród mieszkańców jest otwarta w sobotę wystawa zatytułowana „Topologia sieci”. Tym razem do galerii prowadzonej przez Andrzeja Pawełczyka trafiły prace piętnastu twórców z Katedry Grafiki Artystycznej, Wydziału sztuk wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie. Wykonali je wykładowcy, profesorowie uczelni oraz wybrani przez kadrę, najzdolniejsi studenci. Wernisaż wystawy pod, tyleż symbolicznym co intrygującym tytułem „Topologia sieci” rozpoczął się w sobotę 14 marca. Wystawa cieszyła się dużym zainteresowaniem. Nie mogło zabraknąć przedstawicieli władz miasta, w tym zastępcy prezydenta miasta Barbary Michalskiej.

Otwarcie ekspozycji było momentem szczególnym. Te prace nie zostały zwyczajowo udostępnione. Przy udziale twórców i publiczności one po prostu zadziały się tam na miejscu. Tym samym Miejsce Sztuki 44 kontynuuje swoja misję artystycznej edukacji poprzez twórczą aktywność swojej publiczności. Oczywiście, słowo „wystawa” jest tu jednak jak najbardziej uprawnione. W pracowniach Akademii Sztuki w Szczecinie przygotowano cały wystrój do spaceru graficznymi alejkami. Warto zapuścić się w ten nieznany wymiar, uwolnić wyobraźnię.

„Topologia sieci” w Miejscu Sztuki 44 - warto zobaczyć!!!

fot. Agnieszka Puszcz

Wystawę opisał również sam kurator – Andrzej Pawełczyk. Przytoczony tekst znalazł się w materiałach promujących ekspozycję, w tym również na oficjalnej stronie internetowej Akademii Sztuki w Szczecinie;

„Topologia sieci” w Miejscu Sztuki 44 - warto zobaczyć!!!

fot. Agnieszka Puszcz

„Sieci społeczne ( sieci małych światów) można opisać przy pomocy grafów, w których poszczególne wierzchołki połączone są wzajemnymi “relacjami”. Topologia “maksymalnie powiązanej sieci”, jest opisem zbioru takich jednostek, i wynikiem ich wzajemnych zależności, w tym przypadku poprzez proces dydaktyczny, twórczy i relacje społeczne.

„Topologia sieci” w Miejscu Sztuki 44 - warto zobaczyć!!!

fot. Agnieszka Puszcz

Można więc ją opisać jako autonomiczną strukturę, graf przestrzenny, którego złożoność formy staje się osobną wartością. Wystawa “Topologia sieci” jest próbą werbalizacji takiego kształtu, stworzonego z siatki wzajemnych relacji w przestrzeni akademickiej pracowni artystycznej.”

„Topologia sieci” w Miejscu Sztuki 44 - warto zobaczyć!!!

fot. Agnieszka Puszcz

Każdy z nas może inaczej odbierać te intrygujące prace. Jedno jest pewne. Warto odwiedzić w tych dniach Miejsce sztuki 44!.

„Topologia sieci” w Miejscu Sztuki 44 - warto zobaczyć!!!

fot. Agnieszka Puszcz

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 35, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-35 z 35

Gość • Sobota [21.03.2015, 19:39:57] • [IP: 79.184.180.**]

Ludzie nie powinni zwiedzać wystawy do momentu, gdy bluźnierstwo zostanie stamtąd usunięte. Autorowi na pewno odpadną łapy.

Gość • Sobota [21.03.2015, 19:24:11] • [IP: 79.184.180.**]

Prace wystawili jak piszą: profesorowie, wykładowcy i najzdolniejsi studenci, czy" najzdolniejszymi studentami" okazali się autorzy profanujący obraz Matki Bożej z Dzieciątkiem? Autorowi proponuję by swoją matkę portretował np: z twarzą świni.

Gość • Wtorek [17.03.2015, 10:41:32] • [IP: 92.42.118.***]

Do Gościa z 16.03.2015, 13:25:39: A jak ma się to przesłanie miłości do tytułu pracy" Kurza Twarz" ? A swoją drogą obrazy Caravaggia w oczach jego współczesnych były wręcz świętokradcze.

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 23:22:38] • [IP: 88.156.232.***]

świetna wystawa...

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 21:42:20] • [IP: 88.156.235.*]

Ludzie co wy piszecie jakie rozno jakie zyski?W miescie brakuje sztuki a chcecie zniszczyc jedyny zakatek w ktorym mozna poobcowac ze sztuka?Nie wszystko w swiecie musi miec przelicznik pieniezny nie wszyscy mieszkancy Swinoujscia to handlarze(nie mam nic przeciwko nim)ale mieszkaja w naszym miescie ludzie ktorzy pragna czegos wiecej niz dobra materialne Chca zaglebiac sie w sztuke, podziwiac albo negowac artystow kazdy ma do tego prawo, nie oceniam innych jezeli nie rozumiesz sztuki nie chcesz z nia obcowac Twoja sprawa ale daj innym robic to co lubia NIE MUSISZ PRZYCHODZIC TAM GDZIE NIE CHCESZ prqawo wyboru:-)) pozdrawiam artystka

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 20:23:06] • [IP: 92.42.112.***]

Bo piękno na to jest, by zachwycało Do pracy - praca, by się zmartwychwstało

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 15:14:03] • [IP: 88.156.233.**]

bzdura.od poczatku sztuka miala wyrażac piękno. ostatnio zaczęla aspirowac do tego by szokowac, kompromitować czy być kontrowersyjna. i w tym momencie odeszla od tego co było w niej podstawa. a akurat na przykladzie o ktorym tu piszemy to jest to po prostu mialkie, wtorne i powielane jak na ksero od lat. mnie to nie szokuje tylko zniesmazca.

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 13:25:39] • [IP: 92.42.116.***]

Cóż, małomiasteczkowe mohery nie są w stanie zaakceptować innej niż jedynie-słuszna, ich oczywiście, koncepcja wiary i jej symboli. Czy naprawdę NIKT nie widzi, że obraz ten wyraża MIŁOŚĆ matki do dziecka? Każdej Matki do każdego Dziecka. Dla Matki jej dziecko jest świętością. A dla dziecka jego mama jest świętością. To tak trudno Zobaczyć? Poza tym Pan Bóg stworzył WSZYSTKIE stworzenia i podarował im Miłość. I tyle.

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 13:02:47] • [IP: 92.42.116.***]

Bzdura, sztuka nie musi być ani ładna, ani prosta i przyjemna w odbiorze. Musi być ciekawa, a przede wszystkim musi wzbudzać emocje i zmuszać do myślenia. Co, czytając komentarze, udało się.

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 12:46:59] • [IP: 83.21.38.***]

Ludzie ginęli za obraz Matki Boskiej z dzieciątkiem a tu taka profanacja. Popieram gościa z IP. ..112.108. Nie komentuję postawy innowierców - szanuję ich, szanuję ateistów, ale proszę, aby nie urażano moich uczuć religijnych. Ktoś powinien udać się z tym do sądu. Chciałam pójść do tej galerii, ale sobie ODPUSZCZĘ.

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 10:40:57] • [IP: 88.156.235.***]

sztuka jest dla każdego, każdy widzi co jest ladne albo ciekawe. a chamstwo, głupotę i wulgaryzmy to mogę w tv pooglądać a nie w galerii sztuki.

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 09:58:29] • [IP: 92.42.115.***]

ludzie wierzący idą oglądają i podziwiają, coz powiedziec beznadzieja

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 09:20:03] • [IP: 92.42.116.***]

Sztuka nie jest dla wszystkich, dla wszystkich jej podkultura. Sztuka wymaga odbiorcy wykształconego, o pewnym poziomie wiedzy o kulturze i sztuce. Stąd nie dziwi brak zrozumienia, bo jest naturalnym, że nie rozumie się niczego co wykracza poza zakres naszej wiedzy.

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 08:54:28] • [IP: 88.156.235.***]

jakie jesrt zadanie sztuki?wzbudzac podziw, zaskakiwac, pobudzac zmysły estetyczne. a co to" badziwie"ma wspólnego ze sztuką? tylko niech nikt nie mowi że porusza jakiś temat:)) bo takie prace to już od dziesiątek lat były i nie dość że to nuda, wsteczne to jeszcze obraża. p.Pawelczyk weż się ogarnij. paza tymp. Żmurkiewiczczy p.Agatowska są widywani w Kosciele i takie rzeczy fiansuja??głowy czy gustu nie mają?

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 08:44:08] • [IP: 178.238.249.**]

jesli to jest KULTURA to wy nie wiecie co to jest nawet. To miejsce można by z powodzeniem przeznaczyć na rożno publiczne!przynosiłoby dla społeczeństwa zyski

znów TFU!rczość • Poniedziałek [16.03.2015, 07:42:45] • [IP: 46.112.108.***]

Kim jest człowiek niewierzący, który profanuje święte znaki wiary swoich bliźnich? Żyje w pustce aksjologicznej, bo rzeczywiście, jak napisał Dostojewski z sarkazmem, przewidując nadejście komunizmu, gdy" nie ma" Boga, to...wszystko wolno. Mnie wychowywano (tak, po katolicku), że gdy ktoś jest ateistą, to nie będę z tego szydził, nie będę okazywał zdziwienia, że nie wierzy, a gdy ktoś jest innej wiary, to też będę unikał jakichkolwiek napaści na jego wiarę. Tu mamy coś innego - w miejsce empatii, zdolności do współodczuwania mamy agresję, pychę, bałwochwalczą wiarę (tak, wiarę...) że najwyższą wartością jest swoiście rozumiana wolność twórcza - pisana inaczej: TFUrcza, bo jej niezbędną składową jest element pogardy wobec chrześcijanina. Człowiek o tej mentalności, by potwierdzić poczucie własnej wartości, musi kogoś znieważyć, przy tym już jest czujny, by pluć na symbole narodowe (pamiętamy wtykanie małych flag w psie kupy) lub na katolickie, ale... nigdy na żydowskie i na muzułmańskie.

Gość • Poniedziałek [16.03.2015, 00:52:12] • [IP: 46.112.166.***]

Dyrektor Pawełczyk coś znów namieszał?

Gość • Niedziela [15.03.2015, 23:07:58] • [IP: 83.25.173.**]

Czy ta profanacja Matki Boskiej Częstochowskiej to też sztuka czy świadoma robota.Myślę, że ktoś powinien tą sprawą zająć się w najbliższym czasie, jeżeli to, , dzieło'' nie zostanie usunięte.

Gość • Niedziela [15.03.2015, 23:07:37] • [IP: 80.245.191.**]

Świetna wystawa, nareszcie sztuka o której można dyskutować. Oburzamy się na talibów a sądząc po kilku wpisach część z nich mieszka w Świnoujściu i chce wszystkich ubrać w burki. Taka wystawa to jak strumień czystego powietrza. Brawo.

art 196 sie kłania! • Niedziela [15.03.2015, 22:50:31] • [IP: 92.42.112.***]

W 1994 „Wprost" zamiescil na okladce wizerunek Matki Boskiej Częstochowskiej z Dzieciątkiem w maskach przeciwgazowych. Do redakcji wpłyneły setki listów protestacyjnych, a do poznańskiej prokuratury napłynęło 600 wniosków od osób, których uczucia religijne miała urazić okładka. Twórcy z Katedry Grafiki Artystycznej Wydziału sztuk wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie i Miejsce Sztuki 44 moga sie stac niebawem bardzo sławne. ..

Gość • Niedziela [15.03.2015, 22:41:43] • [IP: 2.122.91.***]

To zrobiono tam z obrazem religijnym to nie sztuka a zwykle chamstwo. Tani trik. Czy dajmy na to wielie zdjecie pana Zmurkiewicza wysmarowane lajnem to tez bedzie sztuka?

Gość • Niedziela [15.03.2015, 22:38:41] • [IP: 93.94.184.***]

Topologia sieci? Dzisiaj innej niz gwiazda sie nie stosuje

Gość • Niedziela [15.03.2015, 21:54:58] • [IP: 88.152.243.***]

Ten wiszący kamień rzeczywiście jest niesamowity. Na pewno bardzo trudno było go wykonać. Podejrzewam, że nawet sam Fidiasz albo Michał Anioł miałby trudności ze stworzeniem takiego arcydzieła. Pełen szacun dla Artysty.

Gość • Niedziela [15.03.2015, 21:14:42] • [IP: 79.186.215.**]

Byłem, widziałem. Piękne prace, w szczególności wiszący kamień i takie sześciany na końcu sali.

to prymitywna prowokacja • Niedziela [15.03.2015, 21:13:49] • [IP: 46.112.108.***]

Zobaczyłem jedną rzecz - bluźnierczy obraz, naigrywanie się z świętej ikony Matki Bożej z Dzieciątkiem Jezus. Z tego jednego powodu nie pójde na tę wystawę i zapytam pewne odpowiedzialne za poszanowanie prawa osoby, co można z tym bluźnierstwem zrobić. Nie muszę tłumaczyć, że oburzenie katolików będzie miało formę cywilizowaną, i że gdyby osoba niekulturalna, , która wysmażyła tę prowokację uczyniła coś podobnego z symbolami islamu w państwach islamu, nie pożyłaby zbyt długo, a nawet już w państwach Zachodu nie żyłoby jej się zbyt łatwo i być może długo. No, ale po katolach to jeździć łatwo, co? -wiadomo, my nie obcinamy pyszałkowatych głów.

Gość • Niedziela [15.03.2015, 21:04:06] • [IP: 87.198.1.***]

SZOK! żeby tak przerobić obraz matki boskiej, artyzmu za grosz jak i pewnie rozumu...Nie ma się czym zachwycać. Badziewie a nie obrazy.

Wołodyjowski • Niedziela [15.03.2015, 20:36:51] • [IP: 37.8.215.***]

To coś, podobne wizerunkowo do obrazu częstochowskiego to jest profanacja świętości narodowej i obraza chrześcijan. Ci twórcy są na etapie treblinek do kombajnu a organizator tej wystawy powinien ją natychmiast przerwać. Stop obrażaniu chrześcijan.

Gość • Niedziela [15.03.2015, 20:35:59] • [IP: 88.156.233.**]

a jak taki odważny jesteś to jedź do Arabów i zrób to z Mahometem i poczekaj chwile na reakcję...:)

Gość • Niedziela [15.03.2015, 20:21:16] • [IP: 80.245.191.**]

sie kołtunstwo wylało

Gość • Niedziela [15.03.2015, 20:07:22] • [IP: 79.186.66.***]

Co za obrzydliwość Matka Boża z Dzieciątkiem z głową kurczaka? To przekracza granice dobrego smaku i przyzwoitości a ze sztuką nie ma absolutnie nic wspólnego, tyle tam było " mądrych" i " nobilitowanych " i im to pasowało? No cóż inteligencja i dobry smak zeszły do podziemia, przykre, że publiczne pieniądze w taki sposób są wydawane

Gość • Niedziela [15.03.2015, 19:45:58] • [IP: 31.120.193.**]

To zrobiono tam z obrazem religijnym to nie sztuka a zwykle chamstwo. Tani trik. Czy dajmy na to wielie zdjecie pana Zmurkiewicza wysmarowane lajnem to tez bedzie sztuka?

Gość • Niedziela [15.03.2015, 19:43:34] • [IP: 79.190.205.***]

To jest pospolite bydło a nie artyści! A pawełczyk na starość sfiksował i promuje takie szambo.

Gość • Niedziela [15.03.2015, 19:20:08] • [IP: 88.152.243.***]

Ja tu widzę tylko profanację obrazu MB Jasnogórskiej, parę bohomazów, jakiś sztuczny głaz i inne tego typu" dzieła". Sztuki nie odnotowałem.

Gość • Niedziela [15.03.2015, 19:17:56] • [IP: 62.69.231.***]

To co wisi, to pieczony ziemniak z ogniska?

Gość • Niedziela [15.03.2015, 18:24:53] • [IP: 88.156.233.**]

kurde koles, ale za publiczne pieniądze ty nie dawaj Jezusa jako kurczaka, może co? i to przed świetami...

Oglądasz 1-35 z 35
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Nasze dziewczęta ze Świnoujścia i ich opiekun i choreograf Izabela Gromek - Świątek zdobyły pierwsze miejsce w 27 FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO . TEATR TAŃCA GOTHIKA PO RAZ DRUGI Z RZĘDU ZOSTAŁ LAUREATEM 27. FESTIWALU TWÓRCZOŚCI DZIECIĘCEJ WOJSKA POLSKIEGO ORAZ NAGRODY SPECJALNEJ POLSKIEJ GRUPY ZBROJENIOWEJ. TEATR TAŃCA GOTHIKA 🥇🏆 Liliana Ośmialowska, Nadia Guzik, Wiktoria Mokrzycka, Zofia Tałanda, Hanna Puźniak, Łucja Drachal, Luiza Kradyna, Ida Świątek, Zuzanna Wlczak, Julia Tarnowska. Tytuł widowiska tanecznego: "JESZCZE POLSKA NIE ZGINEŁA, KIEDY MY ŻYJEMY" 🇵🇱 ■