POGODA

Reklama


Wydarzenia

Polskie Radio Szczecin • Środa [25.02.2015, 12:24:19] • Świnoujście

Powstanie Polskiej Grupy Promowej ma zapobiec sprzedaży Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

Powstanie Polskiej Grupy Promowej ma zapobiec sprzedaży Polskiej Żeglugi Bałtyckiej

fot. Agnieszka Puszcz

Polska Grupa Promowa - tak ma się nazywać nowa spółka, która ma pomóc polskim armatorom w walce z zagraniczną konkurencją. Pomysł współpracy pomiędzy armatorami ma zostać przedstawiony drugiego marca w Ministerstwie Skarbu Państwa.

Armatorzy oraz związki zawodowe są przeciwne prywatyzacji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Obawiają się, że poprzez zakup tego armatora na rynek przewozów do Szwecji wejdzie zagraniczna konkurencja. Sprzedaży PŻB ma zapobiec powołanie Polskiej Grupy Promowej.

Pomysł powołania PGP nie jest nowy - mówi Kazimierz Sikora z Solidarności Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

- Terminy są w tej chwili wstrzymane. Drugiego marca wszystkie strony zainteresowane mają się spotkać w Warszawie o pana ministra Baniaka i będą ten plan omawiać. Minister Skarbu Państwa zażyczył sobie w Szczecinie zarys pomysłu i go dostanie, a czy on to zaakceptuje - to jakby piłeczka jest po jego stronie - tłumaczy Sikora.

Pomysł pogłębionej współpracy polskich armatorów promowych popiera Polska Żegluga Morska, to tam został opracowany plan konsolidacji - mówi Paweł Szynkaruk dyrektor PŻM.

- My jesteśmy jednoznacznie za rozpoczęciem prac nad projektem konsolidacji obu firm - komentuje Szynkaruk.

Polską Żeglugę Bałtycką chce kupić trzech dużych zagranicznych armatorów. Jeżeli tak się stanie, polscy armatorzy promowi mogą mieć duże problemy z utrzymaniem się na rynku przewozów do Szwecji.

2015-02-25, 06:55
Autor: Grzegorz Gibas


komentarzy: 18, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-18 z 18

Jachu • Sobota [28.02.2015, 09:40:56] • [IP: 83.21.222.***]

A może przestrać tworzyć spółki gdzie zasiadają ludzie z kręgów władzy i doją kasę. Mamy kapitalizm a nie komunę PZB musi mieć dobrego zarządce i to wszystko a nie co dyrektor to człowiek co nie ma pojęcia o zarządzaniu z nadania partyjnego stołek. Kopalnie i PZB to firmy czyli powinien być jeden dyrektor a nie kilku, i koniec z zarządami spółkami które tylko rozkładają firmy i nic pracownicy nie mają nadal. Komuna się skończyła a nie tylko dotacje dotacje od państwa i gdzie tu uczciwa konkurencja

Gość • Czwartek [26.02.2015, 09:06:37] • [IP: 145.237.2.***]

to jak z kopalniami do rozbioru ;)

Gość • Środa [25.02.2015, 21:57:24] • [IP: 79.184.238.***]

tylko Putin może zrobić tu porządek niech wyślą tych żołnierzy do szkolenia Ukraińców to będą wracali w trumnach.

lolodolo • Środa [25.02.2015, 21:45:25] • [IP: 80.245.178.***]

Szydy się wściekną. Tyle szmalu można byłoby wyprowadzić z firm i podzielić się bandyckiej melinie, a tu masz, nie chcą dać się okraść.

Rozsądny • Środa [25.02.2015, 20:02:25] • [IP: 92.42.117.**]

Trzymam kciuki. Dosyć portugalskich, niemieckich, francuskich...banków, sklepów, stacji benzynowych itd do, których bezmyślnie i chętnie latacie !!

Gość • Środa [25.02.2015, 19:55:16] • [IP: 92.42.112.***]

Konsolidacja firm może być po to aby hurtem sprzedać PŻB, PŻM i ŻP (Unity Line). Sprzedawczyki z PO muszą się spieszyć z tym super wałkiem dopóki są przy korycie. Pod koniec stycznia ministerstwo ogłosiło, że kupnem akcji firmy zainteresowane są firmy z Kopenhagi, Lubeki i Helsinek. Koryto w Brukseli zdrajcę do czegoś zobowiązuje.

Gość • Środa [25.02.2015, 17:58:27] • [IP: 46.113.223.**]

A pamiętacie tuskowego" inwestora katarskiego"? Różne obiecanki pamiętamy, ale spora część narodu jest głupia i ma krótką pamięć.

Gość • Środa [25.02.2015, 17:38:01] • [IP: 178.238.249.**]

Od 10 lat trwają próby prywatyzacji PŻB więc IP 100** jesteś zwykłym mącicielem albo dziadowskim związko...Innej opcji nie ma.

Gość • Środa [25.02.2015, 17:36:36] • [IP: 46.113.223.**]

Ja myślałem swego czasu, że powstanie 3 RP miało zapobiec wyprzedaży tego, co należało do Polski, ale się pomyliłem...dlatego skoro przy 3RP były zawiedzione nadzieje, to i przy PGP mogą być.

Gość • Środa [25.02.2015, 16:50:43] • [IP: 83.20.255.***]

TO JUŻ WZIĘŁA SIĘ UNIA ZA OSTATNIĄ RZECZ KTÓRA ZOSTAŁA W POLSCE, TO ZNOWU PANI Z NIEMIEC I P.TUSK CHCĄ WZBOGACIC NIEMIECKĄ ŻEGLUGE POZBYWAJĄC SIĘ POLSKIEJ. OJ PUTIN PRZYJDZ SZYBKO I ROZPIEPRZ TEN BURDEL.

Były pżbeowiec • Środa [25.02.2015, 16:06:02] • [IP: 83.25.89.***]

PŻB nie ma racji bytu. Już dawno powinna paść.

Gość • Środa [25.02.2015, 15:15:14] • [IP: 88.79.100.**]

MARS byl tylko na przystawkę, dobili swinoujska stocznie, a teraz sie wezmą za preomy. I bedzie gites, a donald w burkseli kase kosi i je brukselki. Zycie jest piekne, teraz kupe kasy nakosi i bedzie mial na starosc konto bankowe jak ta lala.

Gość • Środa [25.02.2015, 14:04:48] • [IP: 80.245.190.***]

Prawda!! Ja też wiele lat pracowałam w PŻB tam nie ma żadnej dobrej gospodarki!!głęboka komuna która się cofa!!

Gość • Środa [25.02.2015, 14:03:23] • [IP: 92.42.116.**]

Kolejna: spólka, rada nadzorcza, prezes i vice. Warszawka myśli...

Gość • Środa [25.02.2015, 13:35:17] • [IP: 62.69.231.***]

...by żyło się lepiej.

Gość • Środa [25.02.2015, 13:34:42] • [IP: 80.245.182.**]

Powinno się prywatyzować firmy, w których prawie wszystko załatwia się za łapówki. Pracowałem w PŻB 10 lat i znam tę firmę dość dobrze. Tam jakość nie ma największego znaczenia. Dlatego kiedy na rynek weszło Unity Line to od razu odebrało PZB 60% rynku. Potem wchodziły kolejne firmy a PZB dalej tkwi w okopach socjalistycznej gospodarki. Kilka lat po zwolnieniu się z tej firmy złożyłem im ofertę na wykonanie usługi. Nie dostałem nawet odpowiedzi mimo, że znam tę firmę i zaoferowałem lepsze warunki usługi i niższą cenę. To tylko utwierdziło mnie w przekonaniu jak ta firma działa. A związki zawodowe to największa polska zaraza i powinno się je zlikwidować raz na zawsze bo to przeżytek epoki socjalizmu.

Gość • Środa [25.02.2015, 13:30:57] • [IP: 80.245.179.***]

reanimowanie trupa i utrzymywanie darmozjadów ze związków

Gość • Środa [25.02.2015, 12:42:08] • [IP: 37.30.217.***]

Co jest niby powodem sprzedaży - znowu? Bo coś tutaj nie gra. Nie ma ani słowa o przyczynach tylko, fakt dokonany - sprzedajemy.

Oglądasz 1-18 z 18
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ W niedzielę, 14 grudnia 2025 roku, wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Na Pomorzu Zachodnim przewidziano w nim wiele nowości poprawiających możliwość dojazdów do szkół i uczelni czy pracy, a także ułatwiających podróżowanie po regionie. Szczecin-Świnoujście późnym wieczorem. Na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy pozostaną uruchomione w czerwcu br. późnowieczorne połączenia w obu kierunkach o nazwie „Wiatrak”. Szczególnie wieczorny pociąg ze Szczecina do Świnoujścia okazał się sporym sukcesem, gdyż codziennie z tego połączenia korzysta przeciętnie 70 osób. Dodatkowo uruchomiona zostanie jedna para nowych pociągów w godzinach porannych, a wczesnoporanne pociągi ze Świnoujścia do Szczecina będą kursowały codziennie, czyli w terminie rozszerzonym względem obecnego rozkładu jazdy. Pozwoli to mieszkańcom i turystom także w weekendy i święta dojechać m.in. do Szczecina Dąbia na przesiadki do pociągów dalekobieżnych wyjeżdżających ze Szczecina np. do Warszawy (w tym na express Chrobry i pociąg Pendolino). Łącznie na trasie Szczecin–Świnoujście w nowym rozkładzie jazdy w dni robocze uruchamianych będzie 14 par pociągów regionalnych, a w weekendy 12 par, co oznacza, że przez większą część dnia pociągi na tej trasie kursować będą co godzinę ■ Świnoujście: 38-latek z powiatu kamieńskiego kradł logotypy samochodów w centrum miasta. Kilkanaście pojazdów pozbawionych emblematu. Policja zbiera kolejne zgłoszenia. Straty dotyczą głównie aut marek premium, a w niektórych modelach Mercedesa wyrwany emblemat był jednocześnie częścią czujnika jednego z systemów wspomagających. Policja zatrzymała 38-latka i wciąż przyjmuje zgłoszenia od właścicieli uszkodzonych pojazdów. Z samochodów znikały znaki rozpoznawcze takich marek jak Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota czy BMW. W autach wyższej klasy wartość takich elementów potrafi być wyjątkowo wysoka. Kradzieże odnotowano na kilku odcinkach centrum: przy ulicy Konstytucji 3 Maja, przy ulicy Wyspiańskiego oraz na osiedlu Platan. Do funkcjonariuszy zgłosiło się już kilkanaście osób, choć liczba poszkodowanych może być większa. Sprawca został namierzony i zatrzymany. 38-letni mieszkaniec powiatu kamieńskiego trafił do policyjnego aresztu ■