iswinoujscie.pl • Niedziela [15.02.2015, 18:51:18] • ¦winouj¶cie
Rzadziej je¼dzimy autobusami

fot. S³awomir Ryfczyñski
W zwi±zku z interpelacjami radnych i wnioskami od pasa¿erów na prze³omie marca i kwietnia planowane jest seminarium na temat komunikacji miejskiej, w tym oceny linii autobusowych.
W ¶winoujskich autobusach ubywa pasa¿erów. W ubieg³ym roku miejska komunikacja przewioz³a 1 353 401 pasa¿erów. W tym 1 mln 1 517 z nich zap³aci³o za bilet. Pozostali korzystali z autobusów bezp³atnie. Ale to i tak mniej ni¿ rok czy 2 lata wcze¶niej, co pokazuj± dane, które otrzymali¶my z Komunikacji Autobusowej.
Liczba pasa¿erów na liniach w ¦winouj¶ciu:

fot. iswinoujscie.pl
Na przewozach Komunikacja Autobusowa mniej te¿ zarabia.
Wp³ywy ze sprzeda¿y biletów w z³otych w poszczególnych latach:

fot. iswinoujscie.pl

fot. iswinoujscie.pl
Czy mniejsze zainteresowanie komunikacj± miejsk± to efekt przeprowadzonych w 2013 roku zmian?
- Zdaniem spó³ki i firmy analitycznej TRAKO, spadek liczby przewiezionych pasa¿erów i wp³ywów ze sprzeda¿y ma tylko po¶redni zwi±zek z reorganizacj± us³ug przewozowych przeprowadzon± od 1 kwietnia 2013 r. - uwa¿a Marzena £azowik, kierownik Zespo³u Ekonomicznego Komunikacji Autobusowej, - gdy¿ na to zjawisko wp³ywaj± równie¿ inne czynniki niezale¿ne od przewo¼nika.
Te czynniki to – wed³ug Marzeny £azowik – m.in.: spadek liczby mieszkañców ¦winouj¶cia; przyrost osób w wieku 70 lat i powy¿ej (uprawnieni do jazdy komunikacj± miejsk± bezp³atnie); spadek liczby uczniów w szko³ach. Wiêcej jest te¿ ¶cie¿ek rowerowych . Pasa¿erowie przesiadaj± siê wiêc na tañsze i ekologiczne rowery. Wiêcej osób podró¿uje poza tym samochodami.
- Wprawdzie nast±pi³o nieznaczne obni¿enie ilo¶ci pasa¿erów i wp³ywów- przyznaje Marzena £azowik - ale nast±pi³o obni¿enie kosztów dzia³alno¶ci Spó³ki m.in z tytu³u przejechania mniejszej ilo¶ci wozokilometrów i wynikaj±cej z tego oszczêdno¶ci w zu¿yciu oleju napêdowego, ogumienia i innych materia³ów eksploatacyjnych oraz obni¿enia kosztów pracy w grupie zawodowej kierowców w zwi±zku ze zmniejszeniem ilo¶ci etatów na stanowisku pracy kierowców. Dzia³ania powy¿sze doprowadzi³y do poprawy wska¼nika wykorzystania taboru autobusów o oko³o 2 %, umo¿liwi³y utrzymanie cen biletów na niezmienionym poziomie od 1stycznia 2012r., a ponadto pozwoli³y Spó³ce na obs³ugê rat od zaci±gniêtych kredytów na tzw. udzia³ w³asny przy zakupie nowych autobusów i budowie zajezdni wspó³finansowanych ze ¶rodków unijnych.
Podwy¿ek cen biletów jednorazowych i karnetów nie by³o w ¦winouj¶ciu od stycznia 2012 r., ale od 1 wrze¶nia 2014 r. wprowadzono bilety okresowe miesiêczne. Komunikacja Autobusowa przyznaje, ¿e to równie¿ mia³o wp³yw na spadek przychodów ze sprzeda¿y biletów, bo jednostkowy przejazd w bilecie miesiêcznym jest tañszy ni¿ przejazd na bilet jednorazowy.
Jak siê dowiedzieli¶my, w zwi±zku z interpelacjami radnych i wnioskami od pasa¿erów na prze³omie marca i kwietnia planowane jest seminarium na temat komunikacji miejskiej (w tym oceny linii autobusowych) organizowane przez Miasto ¦winouj¶cie.
¼ród³o: www.iswinoujscie.pl
przywróciæ liniê nr 3 i nr 6!! A tak wogóle ten rozk³ad obecny jest kompletnie do d... Dlatego rzadko je¿d¿ê teraz autobusami, chocia¿ mam obydwa przystanki pod domem. Co z tego, skoro godziny s± niedopasowane...Brakuje kilku kursów: po 4-tej rano i miêdzy 20-t± a 24-t±
Poprosze stary rozk³ad autobusow, , i stare linie, , wiedziales jak jechaæ, , gdzie wysiasc, , godziny by³y ok..a teraz? kto¶ chcia³ zablysnac nowoscia i proszê, , nie wszystko nowe jest dobre, , , nie jestem starsza osoba ale uwa¿am ze tamte linie sprawdzone przez lata by³y o wiele lepsze
na Grodek 2 kursy z rana
Przede wszystkim rozk³ad dostosowaæ - przywróciæ przed zmiana uwzgledniæ prom Bielik. Ja osobi¶cie zu¿ywa³am 4 karnety na 1 miesi±c, po zmianach nieca³e 2 bo nie ma autobusu z którego mog³abym skorzystaæ albo czekasz 45 minut albo 10 przed czasem. Obudzili siê. Dlaczego Komunikacja Autobusowa ¦winouj¶cie nie uk³ada rozk³adu jazdy autobusów tylko jaki¶ obcy ?
Przywróciæ stary rozk³ad i dobrze skomunikowaæ z promami. Konieczna jest linia 3 na Wydrzany /stara/ i likwidacja linii A i B turystycznych oraz przywróciæ liniê nr 6. Najlepsz± liniê nr 2 zostawiæ
przywróæcie stare rozk³ady stare trasy.Prawobrze¿e w ogóle zaniedbane. Ludzie pracuj± do 22;00 23 i nie maj± czym dojechaæ do domu i do pracy bo autobusy kursuj± do 20:20.Skandal.Nie mo¿na i¶æ na ¿adn± imprezê odwiedziæ znajomych bo potem nie ma jak wróciæ.W innych miastach kursuj± nocne autobusy i mo¿na.Do rusa³ki ¿eby dostaæ siê na zabiegi musia³am wzywaæ taxi.(mia³am zwichniêt± mocno nogê i nie mog³am chodziæ)Zabiegi mia³am bezp³atne, a za taxi musia³am p³aciæ p³akaæ mi siê chcia³o bo krucho z pieni±¿kami.Autobus ani spod promu ani spod rusa³ki nie pasowa³. Horror.To kiedy mieszkañcy maj± je¼dziæ?W niedzielê do Karsiborza autobusy je¿d¿± co 2 godziny nie daj Bo¿e prom z karetk± odbije wcze¶niej i czekaj 2 h na nastêpny autobus.Ludzie ju¿ nawet przestali je¼dziæ w ten dzieñ je¶li choæ raz mieli takie zdarzenie.W ogóle nikt nie zasiêga opinii zainteresowanych.
rzadziej je¼dzimy, bo godziny i przejazd s± nie w czas.
A jak mam je¼dziæ, gdy autobus przyje¿d¿a nie na czas. Kierowcy nie s± sk³onni otwieraæ drzwi, mimo ¿e pasa¿er jest przy autobusie. Nie patrz± czy to osoba starsza, czy te¿ ludzie jad±cy rano do pracy. Mo¿e jest to propagowanie porannej przebie¿ki? To za co kierowcom p³ac±, jak nie za wo¿enie pasa¿erów, no chyba, ¿e powietrza?
Co to za zespó³ który reprezentuje £azowik, jaka ekonomia skoro wszystko jest w biurze rachunkowym pt.PRONET.Ona nic nie umie.Ip*******237 masz ¶wiêt± racjê.To wszystko siê trzyma dziêki PZPR.
NIE MA AUTOBUSÓW NA TYCH TRASACH CO TRZEBA, NA POMORSKIEJ PRZYTÓR -£UNOWO, PRZYTÓR- KARSIBÓR, PRZYTÓR - MIÊDZYZDROJE , A NOCNE PO£¡CZENIA PRAWOBRZE¯A Z DRUG¡ STRON¡, Z KINA, Z PROMENADY DO PRZYTORU NOCNYM SIÊ NIE PRZYJEDZIE!! KOMUNIKACJA TAKA JAKBY WCALE NIE BY£O, JE¯D¯¡ SOBIE JAK IM PASUJE NIC DLA PASA¯ERÓW!!
Autobusy powinny szybko i krotko laczyc osiedla z promem i najwa¿niejszymi miejscami w miescie(Urzad przychodnia targowisko)a nie krazyc po ca³ym miescie spalaj±c paliwo! Na sezon uruchomcie linie turystyczna jadaca wokó³ ca³ego miasta a nie teraz !
Czêstotliwo¶æ kursowania mniejsza ni¿ samoloty do Dublina w Goleniowie to kto ma tym je¼dziæ? Tyle czasu czekaæ na przystanku to nawet emeryci nie maj±. Po drugie w ¦-ciu mo¿na wszêdzie za darmo zaparkowaæ wiêc po co je¼dziæ autobusem.
A spróbujcie, dojechaæ n a Grodek czy do Rusa³ki, na rynek, na cmentarz raz dziennie, co za idiota tak ustali³ te trasy, wejsæ do autobus np, o kulach czy zbalkonikiem to masakra, wiec co siê dziwiæ, ¿e nie wspomnê o szko³ach i przedszkolach, i mam ciagle zadawane pytanie...dlaczego rada i zarzad miasta ci±gle dzia³a na niekorzy¶æ mieszkancow?
A jak tu je¼dziæ jak rozk³ad ni jak nie pasuje mi jak cokolwiek planujê ?
Kierowcy nie podje¿d¿aj± do krawê¿ników i nie bêd± podje¿d¿aæ dopóki w firmie bêdzie panowa³a psychoza na punkcie wszystkich otaræ i uszkodzeñ karoserii które powstawa³y na skutek bliskiego podje¿d¿ania do krawê¿ników.
Komunikacja kieruje stary beton PZPR to i wyniki betonowe ale to wierny towaru to nic mu nie zrobi± ju¿ raz przez komunikacja miliony straci³a.
Na przyk³ad, ¿eby autobusy stawa³y przy miejskim zielonym rynku, trzeba ulicê Ko³±taja z rynkiem przenie¶æ na dotychczasow± trasê jazdy autobusów, to s± jaja!! Ale có¿ najwa¿niejsze, ¿eby trzymaæ siê razem, bez wzglêdu na kompetencje, bo wraz z up³ywem lat nasz" kochany PRL " coraz bardziej jest opluwany.
Przywrocic stare linie autobusowe i rozklady jazdy dostosowane do godzin pracy pobliskich zakladow pracy !. W przeciwnym razie mozna ta firme autobusowa zlikwidowac.Obecne linie sa nie do zaakceptowania !.
DLACZEGO NIE MA AUTOBUSU NA WYDRZANY PRZEZ UL GRUNWALDZK¡? PRZYWRÓÆCIE TÊ TRASÊ. KOMUNIKACJA MA BYÆ WYGODNA DLA LUDZI A NIE ODWROTNIE.
CO ZA ROZK£AD KTO TO WYMYSLI£ JAK JAD¡ TO JEDEN ZA DRUGIM W ODSTEPIE KILKU MINUT.TO I TAK ¯E ZROBIONO LASKE I NR. 2 ZATRZYMUJE SIÊ NA PLACU A POTEM PRZY KOSCIELE EWENEMENT MOGLABY TEZ ZATRZYMAÆ SIÊ RAZ NA KONSSTYTUCJI A OD KOSCIO£A DO MATEJKI TO SPORY KAWA£EK ZWLASZCZA DLA OSÓBZ CHORYMI STAWAMI.
Jak kto¶ nie umie kierowaæ tak± jednostk± i dostosowywaæ dzia³añ do aktualnych potrzeb i sytuacji, tylko tkwi w okowach PRL-u, to niestety ta komunikacja zje¿d¿a po równi pochy³ej ku likwidacji.
Przywrocic linie nr 3 z Wydrzan do Kapitanatu, ale.., przez ul.Grunwaldzka!
Trzeba przyznaæ rozk³ad jazdy fatalny wszystkie ruszaj± o podobnej godzinie.
Przywróciæ stary rozk³ad jazdy i bêdzie ok.
Rozk³ady to pora¿ka i to nie tylko w centrum ale i na prawobrze¿u. Trasy linii autobusowych to ju¿ totalny absurd.