POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [09.02.2015, 19:45:59] • Świnoujście

W szkole uczą, że Szczecin leży nad morzem

W szkole uczą, że Szczecin leży nad morzem

fot. Czytelnik

Podręcznik pod tytułem „Tajemnice przyrody”, adresowany do uczniów klasy piątej szkoły podstawowej kryje w sobie ciekawą niespodziankę. Jednym z miast położonych nad Bałtykiem jest - według autorów podręcznika – Szczecin.

Spostrzeżenie naszego Czytelnika może zachęcić do wspólnego odrabiania z dzieckiem lekcji tych rodziców, którzy się jeszcze ociągali. Warto sprawdzić, czego nasza pociecha uczy się w szkole. A już na pewno należy przeczytać, z czego czerpie wiedzę.

W szkole uczą, że Szczecin leży nad morzem

fot. Czytelnik

Z podręcznika pod tytułem „Tajemnice przyrody” uczeń piątej klasy szkoły podstawowej może się dowiedzieć, że Szczecin leży… nad Morzem Bałtyckim.

W szkole uczą, że Szczecin leży nad morzem

fot. Czytelnik

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 95, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-95 z 95

Gość • Środa [11.02.2015, 10:27:38] • [IP: 77.88.191.**]

podobno ksiazka została już wycofana i jest nowe skorygowane wydane jak twierzi wydawca

Gość • Wtorek [10.02.2015, 19:52:07] • [IP: 93.94.190.***]

Niech obatel z parlamentu wyliczy jak daleko ma do morza .

Gość • Wtorek [10.02.2015, 17:57:16] • [IP: 80.94.18.**]

no to nie pozostaje nic innego jak brać ręcznik, kocyk, klapki i zapier...ać na plażę ;)

pazdzioch • Wtorek [10.02.2015, 17:24:29] • [IP: 88.156.232.***]

Gość 9:06 uderzyć w stół a nożyce sie odezwą haha

Gość • Wtorek [10.02.2015, 16:22:49] • [IP: 10.10.1.**]

dzizaz Bo to są Tajemnice przyrody o ktorych nie kazdy wie wiec prawda wyszla na jaw Zylismy w nieswiadomosci hahaahhaahahhahahahahahah

Gość • Wtorek [10.02.2015, 15:59:45] • [IP: 79.224.189.***]

Musze przyznac, sprawia mi przyjemnosc czytac te komentarze czy z Swinoujscia czy z Szczecina tz. te ktore sa w stanie cos przekazac szkoda ze ich tak nie wiele, ta reszta niestety nie mam pojecia jak je okreslic(chyba jakis blyskawiczny przyrost inteligencji, albo jakies wypociny, gdzies cos slyszal, ale z ktorej to strony wialo?. Pozdrawiam wszystkich z miast portowych.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 15:47:14] • [IP: 93.94.184.***]

bawią mnie dywagacje na temat udowadniania, że Szczecin lezy nad morzem. Szczecin NIE leży nad morzem tylko posiada port morski a to są dwie różne rzeczy. Jak określamy, że coś jest położone NAD wodą, jeziorem, rzeką, przepaścia to jest to jednoznaczne a nie że leży 100 km dalej. Dywagacje na tema ciągłości wody z morzem to można sprowadzić do tego, że Wrocław też leży nad morzem bo odra łączy się z nim.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 15:08:21] • [IP: 93.94.184.**]

Standard, kiedy Ślązacy w Szczecinie pytają" którędy nad morze ?"

Gość • Wtorek [10.02.2015, 13:48:25] • [IP: 83.89.12.***]

Niestety, ale wiekszosc internautow jest niedoinformowana. Szczecin lezy nad morzem, choc dla wielu osob brzmi to nierealnie. Tym niedoinformowanym proponuje zglebic wiedze geograficzna o naszym regionie zanim zaczna ublizac autorom podrecznika. Pozdrawiam wszystkich znad morza!!

Gość • Wtorek [10.02.2015, 13:46:04] • [IP: 80.245.185.***]

no i co miasto hanzatyckie jak hamburg 100 km od morza, ale nad morzem ma port duze jednoski doplywaja wszystko na ten temat

Gość • Wtorek [10.02.2015, 13:03:49] • [IP: 62.69.254.***]

pyt. miasto na literę ''o'' na 5 liter? odp. Meksyk.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 12:54:21] • [IP: 164.126.179.**]

10:31 - To może ja trochę to skomentuję. Wyspy Uznam i Wolin są uznane za wyspy morskie. Z tego punktu widzenia morze jest bardzo blisko Szczecina. Pytałem kiedyś nauczycielkę geografii, jak to jest z Zalewem Szczecińskim, czy to pies czy wydra, czy to jezioro, czy morze, odpowiedziała, że coś pośredniego, ma to osobną nazwę (teraz nie pamiętam, jak to nazwała). Właściwie gdybym miał stopniować to, czy Szczecin jest bardziej morski, czy lądowy, to powiedziałbym, myśląc o pobliskim Zalewie i gospodarce morskiej w Szczecinie, że bardziej morski, ale zaraz pojawia się myśl o demontowaniu gospodarki morskiej, także w Szczecinie, zwłaszcza za rządów PO. Bardzo to smutne.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 12:28:40] • [IP: 79.186.116.***]

najgorsze jest to ze takich bubli w tych podrecznikach jest duzo wiecej

Gość • Wtorek [10.02.2015, 12:20:05] • [IP: 93.94.190.***]

Zgadzam się z [10.02.2015, 10:31:57] • [IP: 92.42.116.**] Wyspy istnieją na rzekach, jeziorach, stawach, morzach i oceanach

Gość • Wtorek [10.02.2015, 12:18:22] • [IP: 95.48.110.*]

Ustawowo przynajmniej połowa Szczecina leży nad morzem: "USTAWA z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej Polskie obszary morskie Rozdział 1 Morskie wody wewnętrzne Art. 4. Morskimi wodami wewnętrznymi są: 1) część Jeziora Nowowarpieńskiego i część Zalewu Szczecińskiego wraz ze Świną i Dziwną oraz Zalewem Kamieńskim, znajdująca się na wschód od granicy państwowej między Rzeczpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec, oraz rzeka Odra pomiędzy Zalewem Szczecińskim a wodami portu Szczecin."

Gość • Wtorek [10.02.2015, 11:55:46] • [IP: 88.156.234.***]

Autorzy tego podręcznika zapewe są z Warsiawy.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 11:48:14] • [IP: 80.245.180.***]

BRAWO ZALAŁO WYSPE WOLIN I CZESC WYSPY POLSKIEJ UZNAM CZYLI SWINOUJSCIE ZMYŁO TERAZ ZALEW SZCZECINSKI WPŁYWA DO MORZA BAŁTYCKIEGO PRZYNAJMNIEJ SKONCZYŁY SIE OBIECANKI O BUDOWIE TUNELU W SWINOUJSCIU

Gość • Wtorek [10.02.2015, 11:45:46] • [IP: 83.8.186.***]

Ile lat trzeba studiowac zeby byc takim imbecylem i wydac ksiazke japierdziu tragedia.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 11:32:17] • [IP: 79.184.162.***]

Sformułowanie, że Szczecin leży nad morzem pokutuje odkąd pamiętam, niektórzy po prostu chyba spali na geografii. Sami Szczecinianie tak potrafią czasem wypalić, chociaż większość jednak się z tego śmieje. A Pogoń Szczecin to przecież - jak można przeczytać tu i ówdzie na murach -" morski klub sportowy" ;)

Gość • Wtorek [10.02.2015, 10:31:57] • [IP: 92.42.116.**]

Gość • Wtorek [10.02.2015, 08:58:03] • [IP: 95.129.228.***] Proszę o szczegółowe wyjaśnienia, bo nie rozumiem jakoś tej logiki. Wyspa niekoniecznie musi być na morzu :)

Gość • Wtorek [10.02.2015, 10:05:04] • [IP: 77.114.110.*]

Kluzik-Rostkowska do tablicy !!

Gość • Wtorek [10.02.2015, 09:54:49] • [IP: 66.90.121.***]

Leci na Wiocha.[l

Trzy Oki Dwuok • Wtorek [10.02.2015, 09:54:19] • [IP: 62.69.231.***]

Ale skoro Szczecin lezy nad Morzem, to chyba już nie będzie mu przeszkadzało, jeźeli Świnoujście sobie zbuduje niewielką kladkę z wyspy Uznam na wyspę Wolin. Chyba ta kładka nie odetnie Szczecina od Morza, bo niby jak?

Trzy Oki Dwuok • Wtorek [10.02.2015, 09:52:13] • [IP: 62.69.231.***]

A Lądek Zdrój leży w samym centrum Londka Zdroju.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 09:29:03] • [IP: 93.94.188.***]

PRZYZWYCZAJCIE SIĘ, ŻE TO ZAKOMPLEKSIONE MIASTO POTRZEBUJE ROZGŁOSU. OPRÓCZ ROZWALANIA WIELKICH ZAKŁADÓW MUSZĄ MIEĆ COŚ Z CZEGO BĘDĄ CZERPAĆ RADOŚĆ.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 09:06:20] • [IP: 83.21.22.***]

do pazdziocha sam jesteś przygłupi bezmózg. Nie odnoś się do wszystkich dzieci jak do swoich, jak wogóle je masz.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 08:58:03] • [IP: 95.129.228.***]

Jeśli wyspami są Wolin i Uznam, a wyspa znajduje się " na morzu", to z logiki wynika że Szczecin leży nad morzem. Tylko plaży nie ma.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 08:45:30] • [IP: 92.42.115.***]

Ze Szczecinem nad morzem jest podobnie jak z polskimi obozami koncentracyjnymi

Gość • Wtorek [10.02.2015, 08:35:51] • [IP: 80.245.176.***]

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:38:21] • [IP: 93.94.185.*] Nawet Świnoujście nie leży bezpośrednio nad morzem... No tak Świnoujście jest położone w górach Atlas

zorbi40 • Wtorek [10.02.2015, 08:24:58] • [IP: 94.254.129.***]

tak to jest jak analfabeci pisza ksiazki

Gość • Wtorek [10.02.2015, 08:13:08] • [IP: 95.129.224.**]

09.02.2015, 23:37:35] • [IP: 37.8.215 - zgadzam się z tą opinią, ale i za komuny uczono, że Szczecin leży nad morzem! Wielu przeprowadzało się" nad morze" i dojeżdżając samochodem meblowym do Szczecina wypatrywało plaży. Tą mylną informacją karmiono już dzieci od kilkudziesięciu lat. Nic dziwnego więc, że te dawne dzieci dorosły i pozostając nieukami, uczą teraz swoje wnuki takich bzdur.

• Wtorek [10.02.2015, 08:08:17] • [IP: 164.126.45.***]

Takie błędy najwyżej poprawi nauczyciel, gorzej, gdy w szkołach się instaluje ideologię przykrywek pewnych lobbies, bo np.gdy się twierdzi za pomocą np.akcji" Profilaktyka AIDS", że" bezpiecznie jest się zabezpieczyć", to to jest już zorganizowana demoralizacja. Ze 3 lata temu szkoły średnie musiały przejść w karnych wycieczkach do wskazanego przez Wydział Oświaty w porozumieniu z Sanepidem pomieszczenia obok sali teatralnej i tam pewien Niemiec (nieznający żadnego polskiego słowa) rozdawał... prezerwatywy uczniom.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 07:33:32] • [IP: 80.245.176.***]

zawsze wiedziałam że Szczecin lezy nad morzem :D hahahaha

Gość • Wtorek [10.02.2015, 07:26:46] • [IP: 80.245.180.***]

pkt 8 tez dobry" najcenniejszym obszarem zabytkowym Gdańska jest Główne Miasto" a ja myślałem że Stare Miasto

KPT BOMBA • Wtorek [10.02.2015, 07:25:28] • [IP: 95.129.225.***]

To tlumaczy dlaczego dzisiejsza mlodziez jest taka" bystra"

Gość • Wtorek [10.02.2015, 07:24:38] • [IP: 164.126.124.***]

JESZCZE SA DWA DUŻE MIASTA NADMORSKIE SŁÓPSK I OCZYWISCIE KOSZALIN.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 06:42:59] • [IP: 5.172.252.*]

Świnoujście leży w Niemczech. Niedługo tak będą pisać.

Gość • Wtorek [10.02.2015, 02:01:54] • [IP: 80.245.178.**]

Szczecin to wioska z tramwajami

Gość • Wtorek [10.02.2015, 01:56:47] • [IP: 62.69.229.**]

Czechy są krajem nadmorskim - mają kilka rzek, które wpadają, o dziwo, do kilku mórz. Ostatnio Białoruś stała się morską potęgą (dzięki Putinowi). Proszę popatrzeć na statystyki eksportu produktów morski do Rosji. Tak więc Szczecin z jego morskością to drobny pikuś!

Gość • Wtorek [10.02.2015, 01:18:12] • [IP: 79.188.75.***]

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:04:23] • [IP: 83.25.119.***] Witaj, dałbym" lubię to" ale nie można. Wyczerpałeś temat. Więc już nie będę się produkował co do geograficznego aspektu sprawy. Zwrócę jedynie uwagę, że w komentarzach jedynie 3 osoby nie popełniły błędu językowego (stylistycznego, gramatycznego czy ortograficznego, choć o tym nie powinienem pisać bo zaraz usłyszę -" ...czy nie wiesz co to jest dysleksja...") . Sam też nie piszę poprawnie w ojczystym języku ale staram się by nie przestawiać czasownika z rzeczownikiem oraz szyku zdania bo bardzo źle to wygląda. Patrz tekst ze zdjęcia. Punkt szósty - " zasypały wiele wieków temu", a powinno być" wiele wieków temu zasypały...

Gość • Wtorek [10.02.2015, 00:55:42] • [IP: 92.42.114.*]

Problem polega na tym, że aby podręczniki były dopuszczone dla uczniów muszą być zatwierdzone przez MEN. Jest kilka firm typu wsip, nowa era itp. które dadzą dadzą w łapę ministerstwu i utrzymują monopol. A jak jest monopol to ceny wysokie i jakość słaba.

lolodolo • Wtorek [10.02.2015, 00:22:51] • [IP: 80.245.178.***]

poDOBNE poPAPRANE DEBILE UZNAŁY (pewnie po flaszce i trawce), ŻE ŚLIMAK TO RYBA LĄDOWA

Gość • Wtorek [10.02.2015, 00:22:48] • [IP: 83.21.227.***]

Ale widzę koledze przede mną żal tyłek ściska. A jak tam wasz tunel? Wybudowali już? Pozdrowienia ze stolicy województwa.

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 23:52:24] • [IP: 80.245.189.***]

Bo takie TŁUKI redagują podręczniki - Później dziwią się, że ktoś jedzie na wczasy nad morze do Szczecina :-)). .. a to Polska właśnie-JP II - ma się dobrze :-))

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 23:37:35] • [IP: 37.8.215.***]

Szczecin swoje największe 5 minut miał tylko za czasów komuny -rzeczywiście w tym mieście czuło się wówczas, ze drzwi na zewnątrz świata były uchylone szerzej jak w reszcie Polski. Port tętnił życiem, stocznie pracowały pełną parą, a Kaskadę znano w portach chyba całego świata. Ale to już przeszłość. Dla mnie obecny Szczecin to zapyziałe, zaniedbane, szare wręcz prowincjonalne miasto bez żadnej przyszłości! Szczeciniacy nic nie skorzystali na transformacji -wybierali sobie takie władze które sprowadziły to miasto niemal do rangi brazylijskiej faweli. Popatrzcie na naszą młodzież po maturach - tylko ostateczność skłania nielicznych do podjęcia tam studiów. Wybierają Poznań, Gdańsk, Kraków, Wrocław i Warszawę, a nawet Bydgoszcz ma większe poważanie! Dobrze, że choć w nazwie województwa nie ma nazwy jak kiedyś" szczecińskie bo by to już była siara i obciach nawet dla mieszkańca Świnoujścia! Chyba już byłoby lepiej żeby siedzibę władz wojewódzkich przeniesiono do Koszalina! Szczecin ma bliżej do" bagna" jak do morza.

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 23:26:28] • [IP: 178.238.247.**]

oj tam!!a zapomnieliscie jak nas uczono ze ZSRR to nasz wybawiciel !!a niemcy to be!!tylko ze teraz wszyscy lataja do niemiec na lodowisko a nie do moskwy.w szczecinie jest woda, !rzeka czy morze--co za roznica-zawsze poplywac mozna!!

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 23:13:23] • [IP: 83.20.87.***]

a...to nie wiedziałam ze autorem tego podręcznika jest Tusk...taką sciemę wciskali już i mnie za dzieciaka a to pare dekad temu wiec chyba Tusk tego nie wymyslił..?

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 23:08:23] • [IP: 88.156.233.***]

Mam tą książkę, tylko, że uczęszczam do szóstej klasy xD ;D Hahaha nie możliwe, że Szczecin leży nad morzem? Ktoś tu chyba przeszedł samego siebie. Bitch please!

dinaw • Poniedziałek [09.02.2015, 23:06:09] • [IP: 62.69.196.**]

Mój syn uczy się z tej książki, ale ma inne wydanie - drugie z 2014 r. (bez biedronki na okładce). Na stronie 127, w punkcie 7 jest taka informacja:" W pasie pobrzeży znajdują się m.in. Szczecin i Trójmiasto..." Może w pierwszym wydaniu podręcznika było więcej takich lapsusów, warto go przewertować...

pazdzioch • Poniedziałek [09.02.2015, 23:03:36] • [IP: 88.156.232.***]

Co za różnica, tak dzisiejsza dzieciarnia jest przyglupia czy dadza tam warszawę czy inne miasto tak tego wiedziec nie będą, poprostu mózgi przyswajaja im tylko gry haha

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 23:02:25] • [IP: 62.69.231.***]

No i wysiadasz w Szczecinie na dworcu, kocyk, parawan i na plażę piechotką!

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:52:07] • [IP: 88.156.233.*]

Czytales Szekspira..., a kto Go napisal..

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:45:15] • [IP: 80.245.186.***]

a może Wisełka leży nad morzem, to nie był najlepszy przykład a bo mnie zmylili

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:38:21] • [IP: 93.94.185.*]

Nawet Świnoujście nie leży bezpośrednio nad morzem a tak w ogóle to program szkolny nie jest przystosowany do obecnych czasów. Dzieci uczą się rzeczy które nie przydają się w póżniejszej edukacji. Nie przygotowują ich do podjęcia studiów. W szkole średniej już wiadomo że gimnazjum i podstawówka jest tylko przetrzymaniem uczniów

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:38:16] • [IP: 80.245.179.***]

chyba do piatej kasy dja się oszukiwac potem już dorosły będzie w to wierzyl:)

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:24:22] • [IP: 80.245.188.***]

Ucze się z tej książki O_o

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:22:46] • [IP: 88.156.235.**]

Tusk tak się zna na geografii jak i na innych przedmiotach, ale karierę robi i daje przykład naszej zacnej młodzieży, że nie warto się uczyć, wystarczy być" zakłamanym cwaniakiem".

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:20:14] • [IP: 80.245.189.***]

a demoralizacja w szkole? • Poniedziałek [09.02.2015, 21:38:14] • [IP: 46.112.4.**] to sie popytaj swoich biskupow itd..

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:13:13] • [IP: 79.224.189.***]

K...a. Jacy wy wszyscy oswieceni jestescie. Jeden madrzejszy od drugiego . Zcharatane berety

Gość zboku • Poniedziałek [09.02.2015, 22:10:03] • [IP: 80.245.186.***]

Są prawa nadrzędne ustanowione przez naturę (boga) i są prawa narzucone nam przez naszych pożal się boże parlamentarzystów do zamaskowania ich matactw i ohydnych szwindli, a ta książka pewnie napisana przez troje ZAPIJACZONYCH NIEDOROZWINIĘTYCH MENELI, A DOPUSZCZONA DO DRUKU. SZKODA SŁÓW NA OKREŚLENIE !!

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:04:46] • [IP: 80.245.189.***]

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:49:55] • [IP: 195.205.28.*]...DROGA WODNA ciolku jest 62 km.

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:04:23] • [IP: 83.25.119.***]

do Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:33:33] • [IP: 80.245.188.**, człowieku przeczytaj to co napisałeś a sam stwierdzisz jakim wielkim jesteś idiotą, pierwszy cytat"Nawet Świnoujście nie leży nad morzem, tylko nad Zatoką Pomorską, która jest częścią Morza Bałtyckiego." jak widać sam sobie zaprzeczasz, teraz twoje mistrzostwo świata"A taka wyliczanka jak daleko Szczecin leży od Bałtyku: rzeka Odra, Zalew Szczeciński, rzeki Świna, Dziwna, Piana, dalej Zatoka Pomorska i dopiero Morze Bałtyckie."teraz kilka faktów"Dziwna – cieśnina o długości 32, 4 km łącząca wody Zalewu Szczecińskiego z Morzem Bałtyckim. Oddziela wyspę Wolin od stałego lądu po jej wschodniej. ..""Świna (niem. Swine) – cieśnina Morza Bałtyckiego" reszty twoich bzdur nie chce mi się już komentować, moja propozycja" więcej czasu poświęć nauce a nie udawania mądrego, którym i tak nigdy nie będziesz"

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 22:00:26] • [IP: 79.224.189.***]

Do tego co sie chwalil Akademia Morska- A plaze nad Morzem Baltyckim macie, nie mam na mysli jeziora Glebokie hahahahah

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:54:01] • [IP: 46.112.69.**]

"Zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2003 r., nr 153, poz. 1502 wraz z późn. zm.) morskimi wodami wewnętrznymi w obszarze działania RZGW w Szczecinie są: część Jeziora Nowowarpieńskiego i część Zalewu Szczecińskiego wraz ze Świną i Dziwną oraz Zalewem Kamieńskim, znajdująca się na wschód od granicy państwowej między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec, oraz rzeka Odra pomiędzy Zalewem Szczecińskim a wodami portu Szczecin oraz wody portów określone od strony morza linią łączącą najdalej wysunięte w morze stałe urządzenia portowe, stanowiące integralną część systemu portowego."

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:49:55] • [IP: 195.205.28.*]

może i po prostej palcem po mapie licząc 1 cm za 10 km to moze Ci ciołku z godz. 20:40 i wyjdzie 62 km ale droga jest kręta a nie prosta więc ok 120 km do Szczecina jest

Przyrodo ahoj • Poniedziałek [09.02.2015, 21:47:06] • [IP: 79.97.216.***]

To że Szczecin leży nad morzem to tajemnica. Przyrody.

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:39:28] • [IP: 92.42.119.***]

Do [09.02.2015, 20:40:32] • [IP: 93.94.190.***]a skąd Ci się wzięło 116km, chyba chodziłeś do szkoły z tymi co ten podręcznik pisali. Linia prosta to około 62 km.

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:38:25] • [IP: 80.245.178.**]

@ 21.16 - jak już jesteś taki precyzyjny, to trzymajmy się i tej poprawnej informacji: Świna, Dziwna i Piana to nie rzeki, tylko cieśniny!

a demoralizacja w szkole? • Poniedziałek [09.02.2015, 21:38:14] • [IP: 46.112.4.**]

W szkołach słyszy się większe kocopoły, np.przychodzą tzw.edukatorzy i radzą młodym, bez wiedzy i zgody rodziców, a za sprawą nawet pedagogów, którzy ściągają edukatorów (choć mówi się też o dziwnych naciskach z Urzędu w tej sprawie), że można się" zabezpieczyć" przed AIDS, np.poprzez prezerwatywę. Raz, że efekt takich porad to gra w rosyjską ruletkę, a dwa, to bardzo niewychowawcze wychowywać do szczurzego, w istocie debilnego sprytu, zamiast do opanowania seksualnego, do przygotowywania się do małżeństwa, a nie do treningów łóżkowych. Podkreślam, takie demoralizowanie młodych odbywa się bez wiedzy i zgody rodziców.

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:36:35] • [IP: 93.94.188.***]

Szecin i morze? Haha to napisano w mojej książce

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:33:33] • [IP: 80.245.188.***]

Kiedyś widziałem w Szczecinie wczasowiczów z Warszawy jak jechali tramwajem nad morze i pytali na którym przystanku mają wysiąść aby dojść do morza. Mieli parawan, leżaki, koło gumowe dla dziecka koc. Jakie było zdziwienie, że oszukali ich w biurze turystycznym. Właśnie tacy ludzie nami rządzą o zgrozo !!. Powinni wnieść poprawki do ustawy i się nie wstydzić głupoty. Szczecin ma kompleksy na tle Morza Bałtyckiego i pchają się do nas to z Portem to ze Stocznią. Sami słabo pracują, a żerują na Świnoujściu. Mają przewagę, że są miastem wojewódzim i wykorzystują to. My mamy wydzielone wolne miasto Świnoujście z Prezydentem choć nie spełnia warunków bo małe zaludnienie. Chetnie od Szcecina bym się oddzielił. Kto za ?

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:32:09] • [IP: 92.42.119.***]

co się dziwić, kiedyś czytałem jakąś książkę i w niej pisało- byłam w Szczecinie, mieszkałam w hotelu i miałam okno z widokiem na morze. Musiała mieć sokoli wzrok...

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:28:50] • [IP: 95.129.229.***]

Kędzierzyn Koźle też leży nad morzem !!

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:18:43] • [IP: 109.241.63.**]

W" DZIEN DOBRY TVN" jak pokazują prognozę pogody to Szczecin tez leży nad morzem. Zenada

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:16:25] • [IP: 83.20.72.**]

Nawet Świnoujście nie leży nad morzem, tylko nad Zatoką Pomorską, która jest częścią Morza Bałtyckiego. Znam wielu z doktoratem od wkręcania żarówek. Są podobni w naszym ratuszu. Przykro na to patrzeć. A taka wyliczanka jak daleko Szczecin leży od Bałtyku: rzeka Odra, Zalew Szczeciński, rzeki Świna, Dziwna, Piana, dalej Zatoka Pomorska i dopiero Morze Bałtyckie. Myślę że ci co pisali nawet nie mieli doktoratu z wkręcania żarówek. Czytając dalej są same bzdety o małej, wręcz słabej, błędnej informacji. Przykład" wysokie wybrzeże niszczone przez fale" - a to jest klif!! i tak dalej. Jeżeli cały podręcznik jest taki to jest to śmietnik grafomaństwa wiedzy! Na przemiał!

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 21:00:00] • [IP: 37.8.215.***]

administracyjne -wody do terenu Mostu Długiego w Szczecinie sa wodami morskim

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:51:56] • [IP: 62.69.229.**]

Szczecin jest portem morskim, ale nie leży nad Bałtykiem, dla tych z centrum kraju to jest to samo... chyba?!

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:49:32] • [IP: 89.65.105.***]

U stóp Wałów Chrobrego na wysokości Akademii Morskiej woda jest słona a więc faktycznie może to morze, a Świroujście Akademię Morską ma, hę?

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:49:04] • [IP: 95.129.228.**]

Zakopane też leży nad morzem

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:48:28] • [IP: 178.238.252.***]

skoro jak pisze 20:06:28 reguluje to ustawa zdecydowały o tym głąby w semie.

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:46:05] • [IP: 31.61.138.**]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:40:32] • [IP: 93.94.190.***]

Szczecin leży 116 km od morza Bałtyk

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:23:13] • [IP: 80.245.187.***]

Tak się edukuje potencjalnych bezmózgich wyborców *

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:22:13] • [IP: 80.245.186.***]

CO ZA GLABY REDAGOWALY TEN TEKST, GDZIE CENZURA?WLASNIE WARSZAWKA NAS TAK OCENIA, SZZCZECIN MA MORZE, A SWINOUJSCIE CIAGLE COS OD NICH CHCE!NATYCHMIAST WYSTAPIC O ERRATE NA BEZMOZGACH WARSZAWSKICH NIE WPROWADZAC NASZYCH DZIECI W BLAD!!

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:11:25] • [IP: 178.238.246.***]

To wcale nie takie dziwne, że" Szczecin leży na morzem", choć to tak samo głupie i niedorzeczne, jak ten sztuczny twór: Zespół Portowy Szczecin-Świnoujście. Szczecin leży nad morzem, choć do morza w prostej linii ma 60km, wg takiego samego prawdopodobieństwa, jak ten dziwoląg portowy, stworzony z pozycji silniejszego Szczecina. A może Świnoujście, to dzielnica Szczecina? Jeżeli tak, to podręcznik daleko nie odbiega od prawdy (objawionej).

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:06:28] • [IP: 95.129.225.***]

Okazało się, że to mieszkańcy Szczecina nie mieli racji: Szczecin jednak rzeczywiście leży nad morzem. Stanowi tak USTAWA z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej Wynika z tego jasno, że Odra powyżej północnej krawędzi Trasy Zamkowej, to już morze. A więc spacerując nabrzeżem Odry przy Wałach Chrobrego, spacerujemy nad morzem.

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:04:56] • [IP: 93.94.191.***]

niedługo przeniosą morze do szczecina tak jak port i stocznie

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 20:00:08] • [IP: 88.156.234.***]

To tak jak Kraków w górach :)

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 19:59:06] • [IP: 80.245.190.**]

Tak to jest jak zbierają się ludzie z wyższym wykształceniem do pisania książek.Całe szczęście, że Sosnowiec nie ma dostępu do morza. ...Śródziemnomorskiego

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 19:58:13] • [IP: 80.245.188.**]

z centralnej polski wysyłali do wojska nad morzem gdzie! do szczecina panowie oficerzy

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 19:57:58] • [IP: 95.129.228.**]

Tak jak z historią 4 klasa ja jako rodzic nie ogarniam toku nauczania

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 19:57:44] • [IP: 92.42.114.**]

Mądrzy rodzice już dawno przestali bezgranicznie ufać systemowi szkolnictwa w polskich szkołach. (wiadomo, że łatwiej jest sterować niedouczonym społeczeństwem)Ci którzy maja czas i chęci w zaangażowanie się w edukacje własnych dzieci wyłapują podobne" perełki" w wielu" podręcznikach". Gorzej z tymi zapracowanymi, którzy nie maja nawet czasu na wspólny spacer.Jedyna nadzieja w mądrych nauczycielach i dobrych" dziadkach" którzy mogą odpowiednio weryfikować i podpowiadać dzieciakom gdzie szukać wiarygodnych informacji.

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 19:57:32] • [IP: 31.16.17.***]

Te chore aspiracje szczeciniaków do bycia miastem nadmorskim sięgają już granic absurdu :/ Teraz próbują od małego wmawiać te bajkę o morzu w Szczecinie. Nie dopisali, że nad to morze można dojechać tramwajem numer dziewięć?

Janosik • Poniedziałek [09.02.2015, 19:55:40] • [IP: 93.94.186.***]

...to taka sama prawda jak to, że grodzki jest kobietą a biedroń 100%-wym mężczyzną he he he he heeeeee he he he he!!

Gość • Poniedziałek [09.02.2015, 19:52:38] • [IP: 37.2.57.***]

CO ZA BALWAN PISAL TA KSIAZKE MOZE WOLIN TEZ NAD MORZM NO BLIZEJ

Oglądasz 1-95 z 95
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Zwycięstwa 8 maja 2025 r. Uroczystość rozpocznie o godz. 11.00 na Placu Słowiańskim pod pomnikiem „Bohaterom Walki o Niepodległość Rzeczpospolitej” poprzez złożenie kwiatów przez władze administracyjne i samorządowe, służby mundurowe, poczty sztandarowe, delegacje organizacji, związków, stowarzyszeń, szkół oraz mieszkańców i gości. Druga część uroczystości odbędzie się o godzinie 11.30 na Cmentarzu Komunalnym w Świnoujściu przy „Kwaterze Wiecznego Spoczynku Weteranów II Wojny Światowej” ■