iswinoujscie.pl • Poniedzia³ek [02.02.2015, 17:56:47] • ¦winouj¶cie
Mazovia wyp³ynê³a ze Szczecina do duñskiej stoczni remontowej Odense Fayard
fot. internet
Prom ¯eglugi Ba³tyckiej Mazovia wyp³yn±³ 1 lutego ze Szczecina do duñskiej stoczni remontowej Odense Fayard. Nadal nie jest znany zakres remontu Mazovi. Ponoæ w duñskiej stoczni ma byæ dobudowanych kilkadziesi±t kabin.
Mazowia ma ju¿ swoje lata, jej ostatnia modernizacja to rok 2013, wtedy ju¿ dobudowano dodatkowe kabiny i pok³ad samochodowy.
Duñska Stocznia Fayard to konkurent polskich stoczni remontowych, który specjalizuje siê w remontach promów, tu trafiaj± promy prawie z ca³ej Europy.
Mazovia aktualnie dop³ywa do Ma³ego Be³tu.
Jacek Sobota
Szczeciñska" Gryfia" ma obecnie wszystkie doki zajête, ale nawet ten najwiêkszy, gdyby by³ wolny, móg³by siê okazaæ za w±ski dla tego rodzaju prac. Stabilizatory znajduj± siê po obu stronach kad³uba. To elementy systemu antyprzechy³owego jednostki. Ka¿da z p³etw stabilizacyjnych ma ok. 6 m d³ugo¶ci. Po ich wychyleniu szeroko¶æ promu zwiêkszy³aby siê do ok. 40 m. Tymczasem dok nr 5 w „Gryfii” ma szeroko¶æ 35 m. Duñska stocznia Fayard dysponuje czterema suchymi dokami, m.in. o szeroko¶ci 44, 45 i 90 m. Dodajmy, ¿e remont stabilizatorów odbywa siê na koszt sprzedaj±cego prom, czyli w³oskiej firmy Grimaldi, która zgodnie z umow±, jest do tego zobowi±zana. – Prace w Odense maj± potrwaæ do 12 lutego. W drodze powrotnej Mazovia wykona próbne podej¶cie do stanowiska nr 5 w ¶winoujskim terminalu promowym. Po próbnym cumowaniu i wysuniêciu rampy prom wróci do Szczecina, gdzie jego przebudowê kontynuowaæ bêd± stocznie Master i MSR „Gryfia”. Na jednostce przybêdzie kabin pasa¿erskich.
niedawno posa³em ¿e szczecinska stocznie nie da rady. ..i sprawdzi³o sie...to samo mia³em na SKANII..
Wiadomo¶æ dla malkontentów. 3 lutego prom Polonia armatora Unity Line przyp³yn±³ z Ystad do Gdyni, gdzie przez najbli¿sze dwa tygodnie bêdzie remontowany. W styczniu br. prom Skania, tak¿e nale¿±cy do Unity Line, zosta³ wyremontowany w Gdañskiej Stoczni Remontowa. Prom Polonia zostanie wyremontowany w Gdyni, w Stoczni Remontowej Nauta. W obydwu przypadkach mowa jest o remontach dokowo-konserwacyjnych po³±czonych z odnowieniem klasy.
Ho³ota jak zwykle potrafi tylko krytykowaæ.
Jak widaæ P¯B siê rozwija:) ¶ci±gaj± ''stare szroty" zamiast my¶leæ o modernizacji floty!! Mo¿e faktycznie lepiej by na Ba³tyku operowa³ jeden krajowy Armator np UNITY LINE i zabra³ pod swoje skrzyde³ka czê¶æ bankrutuj±cego przedsiêbiorstwa bez wizji na przysz³o¶æ?! P¯B i tak by³o wymys³em by³ych w³adz a promy dostali od P¯M I PLO.Wiêc po co trzymaæ przy ¿yciu t± firmê?
O wyborze stoczni zadecydowali W³osi albowiem ramach reklamacji naprawiaj± stabilizatory i oni decyduj± w jakiej stoczni to bêdzie robione.
tzn popieramy polskie stocznie remontowe ?
Prom polskiej firmy powinien byæ remontowany w Polsce !
Mazovia widzia³em ten prom
Tak bêd± go przerabiaæ, ¿e skoñczy jak Heweliusz.