Jak powiedziała rzeczniczka, szef resortu skarbu podjął taką decyzję "w związku z opiniami lokalnej społeczności, opowiadającymi się przeciwko prywatyzacji" kołobrzeskiego armatora.
- Proces trwa, natomiast minister jeszcze raz dokona przeglądu przesłanek przemawiających za prywatyzacją PŻB i na tej podstawie będzie mógł podjąć decyzję co do przyszłości tego procesu - tłumaczy Jabłońska-Twaróg.
Nie wiadomo, jak długo potrwa analiza. - Myślę, że jest za wcześnie. Dajmy sobie trochę czasu na analizę sytuacji, w której się znaleźliśmy. Natomiast, bez względu na to, jak zakończy się ta sytuacja przy wyborze potencjalnego inwestora, dla Ministerstwa Skarbu Państwa każdorazowo kluczowe jest utrzymanie siedziby spółki w Kołobrzegu i utrzymanie miejsc pracy - dodała rzeczniczka resortu.
Na ostatniej sesji sejmiku radni województwa jednogłośnie przyjęli apel do polskiego rządu o wstrzymanie sprzedaży firmy.
Protestują również związkowcy z PŻB, którzy złożyli zawiadomieni do warszawskiej prokuratury. Poinformowali o działaniu na szkodę spółki przez Ministra Skarbu Państwa.
Na krótkiej liście zainteresowanych przejęciem ponad 90 procent udziałów Polskiej Żeglugi Bałtyckiej są trzy zagraniczne firmy - z Niemiec, Finlandii i Włoch.
Przepadła oferta Polskiej Żeglugi Morskiej.
To siódma próba prywatyzacji PŻB.
Firma zatrudnia około 600 osób.
015-01-29, 20:38 Autor: Sławomir Orlik
Znam jednego małego knota z PŻB, razem z żoną żarliwie POpierali Platformę Obywatelską przed wyborami.Gratuluję!
Przeczekają do wyborów i sprzedadzą, bo kasy na premie potrzebują." Rządy" PO-PSL są GORSZE DO NIEMIECKIEJ OKUPACJI! Ponieważ niemieccy okupanci nie sprzedali ani nie zamknęli żadnego polskiego zakładu. Jak się ich pogoniło to wszystkie zakłady były znów nasze. Ale gdy pogoni się sprzedawczyków z PO, to sprzedanych przez nich zakładów już nie odzyskamy. Nadal będą w obcych rękach. A my możemy być w nich tylko parobkami na umowie śmieciowej i na starość bez prawa do emerytury.
od 26 lat parchata banda rozkrada ten kraj.
pozbyc sie tego siedziska trepow i wpisdowcow a nastepnie zerwac konkordat i za biskupow sie wziasc.
ja jestem zdania żeby nie sprzedawać PŻB firma przechodzi własnie modernizacje np zakup promu MAZOWIA do tego przeżedzili biuro w Kolobrzegu. Sprzedano SCANDIE a na jej miejsce pójdzie WAWEL czyli ta firma zaczyna wreszcie dobrze prosperować to po co sprzedawać coś co dobrze prosperuje ?
Metoda Tuska czyli na jakiś czas wstrzymają prywatyzację (trochę tak z powodu zbliżających się wyborów) a potem po cichu zniszczą dobrą firmę. Ten rząd to sami przestępcy a wybrali Kopacz na premiera, bo ona jest mało rozgarnięta, by spokojnie rozkradać narodowy majątek.
zibi co ty pitolisz, zapoznaj się w tamcie i komentuj, bo to ze uslyszales cos gdzies od kogos nie czy ni cie wszechwiedzacym.
w firmie pracuje okolo 300 lewusow
Tak naprawdę to w PŻB zatrudnionych jest tylko około 130 osób, reszte już dawno zwolniono.Ci co zarabiają pieniądze dla firmy są pracownikami najemnymi(kontrakty).Nie mniej jednak nikt nad skarbem państwa nie panuje i to nie tylko w tej branży.
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
Musi nastąpić totalna reorganizacja przedsiębiorstwa.Kto ma pracować na zastępy ludzi w siedzibie firmy w Kołobrzegu? Firmie potrzeba świeżego spojrzenia na biznes morski.Wystarczy popatrzeć na TT -Line, kilka osób w biurze i jakoś się opłaca.
O, to zaraz będzie dEsant jakiegoś uczonego dyrektora najlepiej fachowca PO PSL
To nie jest żadna prywatyzacja - tylko wrogie przejęcie. .. gospodarka morska można powiedzieć nie istnieje. Jeśli oddadzą za bezcen obcym państwom PŻB nasza suwerenność na wszystkich polach się kończy. A my Polacy jesteśmy jakby w letargu, tak jak przed zaborami. I jak Wyspiański w Weselu napisał ''Miałeś Chamie złoty Róg miałeś Chamie czapkę z piór ostał ci się jeno sznur. ..''